Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Bula daciotului
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Cafenea
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242
Danny_bb
Free-Wheeling Hubs (also known as Locking Hubs) are mechanical devices which disconnect the front wheels from the drive train during all the time that 4-wheel drive is not needed (average over 95% of the vehicle's life).

Marty
Danny, te rog frumos, explica-mi unde scrie acolo ca planetara nu se-nvirte.
corbex
QUOTE(Marty @ 7 Oct 2010, 17:54)
.... io-ti dau Premiul "Marty" pentru Pace, adica o sticla de uiski goala!
*


De fapt, tu cauti un motiv sa golesti o sticla.
Ake
pokey_eye.gif acu urmeaza sa-l ardeti pe rug... user posted image
vis-a-vis
Sa-l tragem din teapa-n teapa!
Danny_bb
Ca planetara aia ratata sa se invarta trebuie transmita un moment. De unde moment ? Un capat este in diferentialul puntii fata, care este decuplata, iar celalalt capat este in butucul rotii, butuc echipat cu tiganiile mai sus citate.
Tin sa va reamintesc ca "drive train" include si panarama de planetara.

corbex
Da, moment ! Adica in momentul in care pamintul incepe sa se miste liniar pe sub roata, aceasta, ca sa nu ramina in urma, incepe sa se invirta. Cu planetara cu tot.
Marty
Deci tu-ncerci sa-mi spui ca discul de frina se misca independent de butucul rotii, intre disc si butuc existind un rulment? nedumerire.gif
Danny_bb
QUOTE(corbex @ 7 Oct 2010, 19:23)
Da, moment ! Adica in momentul in care pamintul incepe sa se miste liniar pe sub roata, aceasta, ca sa nu ramina in urma, incepe sa se invirta. Cu planetara cu tot.
*




Cu tot respectul, tu ai citit ceva din ce am scris eu ? Rahaturile astea de butuci tocmai asta fac: decupleaza roata de planetara.
corbex
Eu? Nuuuuuuu !! nu crede.gif

<span class='edit'>7 Oct 2010, 19:28:</span>
Va fi fiind cum spui, nici n-am vazut, nici n-am auzit despre asa solutie constructiva.! da' nici nu inseamna ca ce n-am vazut eu nu exista. Numa' ca eu is amator, copiii astialalti sint cam de meserie.
Danny_bb
Nu lucrez la AVM ca sa am acces la un desen de ansamblu. Dispozitivul asta permite miscarea relativa intre butucul rotii si planetara.
E pacat sa sustineti atat de usor ca ceva nu exista cand informatia este atat de accesibila.

Cat despre:
QUOTE(corbex @ 7 Oct 2010, 19:26)
copiii astialalti sint cam de meserie.
*


posturile nu prea iti confirma afirmatia:

QUOTE(C@talin @ 7 Oct 2010, 18:39)
umpluta cu urina de uischi macar
*



QUOTE(cristianco2002 @ 7 Oct 2010, 18:47)
Demonteaza-le si pune-le in portbagaj, sa-l vad p'asta cum iti da sticla de uiski, gol!
*



QUOTE(corbex @ 7 Oct 2010, 19:15)
De fapt, tu cauti un motiv sa golesti o sticla.
*



QUOTE(Ake @ 7 Oct 2010, 19:16)
pokey_eye.gif acu urmeaza sa-l ardeti pe rug...  user posted image
*



QUOTE(vis-a-vis @ 7 Oct 2010, 19:19)
Sa-l tragem din teapa-n teapa!
*




Ake
Danny,
Citatul din je ce cauta acolo? Eu fac cu greu diferenta in planetara si planetariu. De fapt sunt convins ca sunt unu si acelasi lucru doar ca unul e mascul si celalalt femela.

Je vroiam sa spun mai pe ocolite ca discutia e prea tehnica pentru Bula. Niste desene animate va mai inveselesc?
lurk0000.gif user posted image lurk0000.gif
Danny_bb
Am inteles... am dezvoltat prea mult un subiect tehnic intr-un topic care nu se vrea atat se serios.
Marty
Ma apucasem sa scriu ca mi-am luat ditamai müia, da' m-am oprit la timp, mi-am dat seama ca lipseste o pagina d-acolo. 04.gif Mai sap si ma-ntorc sa-ti dau dreptate sau nu. wink.gif
corbex
QUOTE(Danny_bb @ 7 Oct 2010, 19:34)
Nu lucrez la AVM ca sa am acces la un desen de ansamblu. Dispozitivul asta permite miscarea relativa intre butucul rotii si planetara.
E pacat sa sustineti atat de usor ca ceva nu exista cand informatia este atat de accesibila.

Cat despre:

posturile nu prea iti confirma afirmatia:
*


Acu' nu te da rotund minimalizindu-ne meritele incontestabile !
jay333
QUOTE(Marty @ 7 Oct 2010, 16:54)
Ma jay, daca tu reusesti la orice 4x4 sa faci planetarele sa nu se mai invirta (chiar si cu puntea respectiva necuplata) cind masina e-n miscare, io-ti dau Premiul "Marty" pentru Pace, adica o sticla de uiski goala! Acu' poate-ntelegi de ce m-a distrat asa de tare intrebarea ta. wink.gif
*


Da' unde-am zis eu asa ceva? Eu intrebam daca exista vreo modernitate d-asta suv, sav, saci samd la care sa se poata decupla vreo bucata de transmisie (recte cardan sau planetare) in modul de tractiune pe 2 roti, pe loc, in mers, in aer, oricum. Si intrebarea asta vine de la afirmatiile repetate ale lui Ironick cum ca la guster se invart chestii in gol pe acolo si apare uzura la transmisie. No bine, da' asta nu-i la toate masinile cu tractiune integrala? Ce, la vw si 4motion, cardanul nu se invarte chiar daca rotile din spate nu propulseaza? La bmw si x-drive, planetarele nu se rotesc cand calculatoarele transmit toata puterea pe puntea spate?
argon
QUOTE(Andy_ACS @ 7 Oct 2010, 16:56)
Daca e vorba de lichidul de frana - e bine sa il schimbi la 4 ani, deoarece e higroscopic (atrage apa) si in timp isi pierde si proprietatile. Daca nu il schimbi cresti probabilitatea sa corodeze circuitul de franare si de ademenea frana va fi teoretic mai putin eficienta, lichidul devenind mai compresibil.
Pretul e mic, cateva zeci de ron. Sa iei numai DOT4.

Bafta!
*



domnu inginer, cum devine lichidu? huh.gif
Merced
Singura chestie pe care un neavenit ca mine o stie este ca punctul de fierbere al lichidului scade odata cu "inglobarea" unei cantitati din ce in ce mai mare de apa.
C a t a l i n
1. Lichidele nu sunt compresibile.
2. Intr-un amestec lichid de frana - apa, fiecare componenta fierbe la temperatura specifica. Nu se influneteaza una pe alta.
3. Punctul de fierbere al unui lichid variaza cu presiunea.
argon
stapane, inginerul insista.

QUOTE(Andy_ACS @ 8 Oct 2010, 08:38)
La ce te referi?
Una din proprietatile cele mai importante ale lichidului de frana este ca e foarte putin compresibil. Adica in momentul in care apesi pedala lichidul nu se compreseaza, ci impinge in pistonas si actioneaza frana. Dupa ani de zile de folosire, mai ales daca se si contamineaza, incepe sa isi piarda aceasta proprietate.

Bafta!
*


Andy_ACS
Bine domnilor, fie cum spuneti voi.
Daca cineva e interesat de mai multe aspecte poate citi aici: LINK

Citate din articol:

QUOTE
Continutul de apa produce diminuarea progresiva a punctului de fierbere, adica a temperaturii cand lichidul se transforma in vapori, nemaifiind in gradul de a transmite la sistemul de franare forta exercitata de sofer pe pedala.


QUOTE
-cand alegeti un lichid de frana trebuie sa luati in calcul urmatoarele caracteristici : compatibilitatea cu componentele de metal sau plastic ale sistemului de franare, comportament adecvat vascozitate-temperatura, tendinta scazuta de formare a bulelor de abur, bune proprieteti anticoroziune si rezistenta la imbatranire, lubrifiere buna in conditii extreme si compresibilitate scazuta;
-trebuie sa aveti in vedere ca lichidul de frana este hygroscopic si astfel se micsoreaza punctul de fierbere/evaporare;


Bafta!

LE: argon, mi se pare ca tu insisti, mai bine du-te si testeaza rola aia sa vezi din ce material este wink.gif
C a t a l i n
Cunosti fenomenul prin care se extrag diferitele produse finite din titei? Fiecare componenta a amestecului fierbe la o anumita temperatura, NU LA UNA COMUNA, NU SE FACE MEDIA ARITMETICA...

In ceea ce priveste asa zisul articol, eu l-as trimite pe autor (inapoi) la scoala.

-------------------
In cazul concret de care era vorba, daca ai apa in circuitul de franare, aceasta va fierbe, iar vaporii rezultati SE VOR COMPRIMA, in niciun caz LICHIDUL, fie el apa sau lichid de frana...
argon
QUOTE(Andy_ACS @ 8 Oct 2010, 08:46)
mai bine du-te si testeaza rola aia sa vezi din ce material este wink.gif
*


topicul meu e bula, tu confunzi o bula pe arie tehnica cu una intentionata, las-o asa, si nu o mai da in janinisme.
Andy_ACS
Pentru lamuriri suplimentare continuam discutia pe topicul respectiv, de unde ai pescuit tu asa-zisa bula.

@C a t a l i n - citeste pe topicul respectiv explicatia mea detaliata, ca sa intelegi la ce m-am referit. Citeste posturile si vei vedea ca am specificat (compresibilitatea creste prin contaminare si am explicat si de ce) - in esenta cam aceleasi lucruri mentionate de tine. Cu o remarca - lichidele sunt foarte putin compresibile, nu insa total necompresibile.

Bafta!
C a t a l i n
Pai eu n-am nevoie de lamuriri...
yhattori
QUOTE(C a t a l i n @ 8 Oct 2010, 09:37)
2. Intr-un amestec lichid de frana - apa, fiecare componenta fierbe la temperatura specifica. Nu se influneteaza una pe alta.
*




amestecul lichid de frina - apa este azeotrop. fierbe la o singura temperatura si vaporii rezultati contin glicol, eter si apa in aceleari proportii ca si solutia.

PS: vezi ca nici distilarea fractionata nu merge cum crezi tu. pe lungimea coloanei de distilare exista un gradient de temperatura, amestecul de vapori generat de lichidul care fierbe jos contine toate componentele lichidului intr-un amestec gazos, pe masura ce amestecul urca pe coloana temperatura lui scade si diversele fractii se condenseaza separat.
Merced
Cam asa stiam si eu.
C a t a l i n
Ok, mea culpa, asa am retinut din liceu. (nu e o scuza, dar pe DaciaClub merge)
IRONICK
QUOTE(argon @ 8 Oct 2010, 09:50)
nu o mai da in janinisme
radmasa.gif
yhattori
QUOTE(C a t a l i n @ 8 Oct 2010, 10:17)
Ok, mea culpa, asa am retinut din liceu. (nu e o scuza, dar pe DaciaClub merge)
*



he. n-ai avut-o pe macovievici profesoara de chimie. si acum mai stiu sa-ti balansez un redox, o oxidare, o neutralizare, mai tin minte reactiile de aditie, eliminare, subsitutie, ce-i aia orto-, para-, iso-, cis- si trans- si toate porcariile alea cu orbitali, 1s2, 2s2, 2p2.

patru ani ne-a terorizat, minca-o-ar gaia!
C a t a l i n
Am fost olimpic la chimie. smile.gif
yhattori
eu corigent.
C a t a l i n
Si apoi restantier in facultate.
yhattori
bei un suc?

p-orma mergem la mine, iti arat plasma...
C a t a l i n
Bai Sony...
yhattori
ma scufunzi, eu nu-s casetofon popular...
tatabobu
Daca n-o puneti de-o imprieteneala pe feisbuc n-ati facut nimic.
marksman
QUOTE(tatabobu @ 8 Oct 2010, 10:17)
Daca n-o puneti [...] n-ati facut nimic.
*


tongue.gif
Jack Daniel's
Ce trebuie?
corbex
Nu-l stii ca e mistocar?
argon
QUOTE(C a t a l i n @ 8 Oct 2010, 09:49)
Bai Sony...
*




il confunzi.
Marty
QUOTE(Jack Daniel's @ 8 Oct 2010, 12:01)
Ce trebuie?
*

Vorba mea!
DragosP
Aia spusă direct, sau aia cum ar pofti domnu' Markos? nedumerire.gif
Marty
Ideea e absolut identica!
DragosP
Am înțeles, mulțumim frumos, dăm legătura acasă!
Markos
Andreea?..
DragosP
Degeaba insiști, nu-ți spun ce salariu am.
corbex
Deci nu te vrea pentru farmecul tau personal !
Marty
QUOTE(DragosP @ 8 Oct 2010, 12:57)
Degeaba insiști, nu-ți spun ce salariu am.
*

Macar zi-ne ce punctaj ai acumulat la examenul de moderator...
C@talin
ce tupeisti pe aici ,intreaba autoritatea suprema.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.