Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Intrebari diverse
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia SuperNova > Diverse - Dacia SuperNova
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52
caphonne
Am si eu 2 ciobituri una in forma de stea cu 3 colturi si una in rotunda.Au cam 6 mm diametru ambele norocul meu este ca desi le am de vreo 2 ani nu sau extins si nici la ITP nu am avut probleme.Am tot zis sa ma duc sa le fac dar nu am avut timp.
Bogyciu
Parbrizul meu e ca dupa bombardament, am uitat numarul ciupiturilor dupa ce intr-o dimineata in drum spre servici a trecut un tir fara prelata la remorca si m-a servit cu o ploaie de griblura... Oricum, nu am cum sa evit lucrul asta, in zona mea sunt 3 cariere de piatra si tirurile sunt ca furnicile la cuib.

Care sunt bucsile de se potrivesc la amortizoarele spate? Brat inferior Dacie 1310?
Cine are manualul de reparatii? Ma intereseaza daca se poate pagina cu demontare/montare suport cutie, cel de sub baterie mai exact. In mare am vazut cam ce trebuie facut, dar sigur apare ceva la care nu m-am gandit si nu as vrea totusi sa am surprize. Daca se poate...
SERGIULICA04FUX
vezi ca ti-am trimis eu pe mail ceva, daca te poate ajuta, darnu ii mare branza, dai scutu jos, pui un cric sub cutie, dai bateria jos, desfaci cele 3 suruburi, unu cu cheie de 18 si doua cu cheie de 13, dupa care iese afara cu mana, il pui pe celalat si strangi suruburile. operatiunea asta am facut-o eu anul trecut singur si a durat c-am o ora jumate.
Bogyciu
Catalogul ala il am si eu, asa ma gandisem si eu, eventual sa ii bag o scandura mai groasa intre cadru motor si cutie, apoi demontez... Merci oricum. La tine dupa ce l-ai schimbat, daca tragi cu mana de el, se misca (de surubul ala gros)?
SERGIULICA04FUX
un pic se misca da nu foarte tare
djasu82
QUOTE(pician90 @ 25 Jun 2010, 15:24)
Luni ma duc ..sa il repare ..si fac si poza..inainte si dupa...sper sa iese..ca imi pare foarte rau ..de parbriz.
ps: ..domnu' mi-a spus sa nu arunc apa pe el ..cand e cald ..ca porneste fisurile..si il pot arunca dupaia..Deci daca aveti un incident asemanator..desi nu va doresc..e bine de stiut sa nu aruncati apa pe el.
*


mentioneaza la orice geam cu si fara zgarieturi chiar si la cele straine se crapa asa de frumos biggrin.gif am vazut cu ochii mei la servici la un chevrolet cand a dat sa-l spele biggrin.gif
pician90
Cam asta e rezultatul ..inainte si dupa.. [attachmentid=1627635204] [attachmentid=1627635205]

eu zic ..ca am meritat 50 de ron ..
PS: scuzati claritatea..
SERGIULICA04FUX
si yo zic ca a meritat, pt ca un parbriz nou ii in jur de 180 ron
pician90
QUOTE(SERGIULICA04FUX @ 28 Jun 2010, 13:46)
si yo zic ca a meritat, pt ca un parbriz nou ii in jur de 180 ron
*


200 de ron am dat pe el .nou anu trecut in toamna
SERGIULICA04FUX
eu acum 2 ani ma dat pe el 180 ron la gimarom,deci au mai pus inca 20 ron sa fie unpic mai scump, ca era prea ieftin :-P
tr04www
am si eu doua intrebari:
1. de ce cand pornesc avariile mergea doar pe partea stanga?in rest merge bine semnalizarea stanga-dreapta.
2.pe roata de rezerva am cauciuc de 175/70R13.si nu are loc in locasul de sub portbagaj si tin rezerva in portbagaj.locul acela e facut doar pentru 165?
Maskatu
1. verifica butonul... unul din pini (numarul 4) este pentru semnalizarea dreapta.
[attachmentid=1627636118]

2. Tu ce crezi? Normal ca nu are loc cauciuc de 175. Din fabrica au facut cusca astfel incat sa aiba loc DOAR cauciuc de 165. Asta pentru ca anvelopa sa nu zdrangane in cusca, si sa stea fixa pe pozitie.
pician90
de ce e diferenta asa de mare la reglarea tachetilor la DSN si SLZ.?
la DNS trebuie admisie 0,10mm si evacuare 0,25mm
la SLZ trebuie admisie 0,15 mm si evacuare 0,20mm
E acelasi motor nu?
GrOzOy
Am si o intrebare , am dat un search , am gasit ceva despre asta dar tot nu m-am lamurit . Vreau sa imi achizitionez 2 cauciucuri pe fata , momentan am noi pe fata dar pe spate sunt cam uzate si vreau sa le mut pe cele dupa fata pe spate si pe fata sa cumpar altele noi dar un pic mai late. Ce ziceti? Afecteaza cu ceva daca sunt un pic mai late? Stiu ca o sa mearga directia mai greu , un consum de combustibil ceva mai marisor , mai e ceva? Mentionez ca cauciucurile pe care vreau sa le mut pe spate sunt de dimensiune standard si ma gandesc sa nu fie problema daca pe spate sunt mai inguste si pe fata mai late .. ohmy.gif .. help!
Maskatu
In mod normal, logic si firesc, cauciucurile mai late ar trebui sa fie pe partea din spate... pentru o stabilitate mai buna si o directie mai "usoara". Adica daca ai avea de 175 pe spate si 165 pe fata, ar fi cat de cat in regula, dar invers...

Ai grija pentru ca daca te prinde politia cu 175-uri iti retine talonul+puncte+amenda.
GrOzOy
Stiu de politie , rar masini acum cu cauciucuri la dimensiunile standard .

Chestia care ma streseaza e ca ce am eu pe fata acum ( continentaluri all season ) si pentru ca sunt noi au foarte multa carne pe ele si sunt inalte fata de cele dupa spate care mai au ceva acolo pe ele plus ca am schimbat amortizoarele fata si zici ca e suv acum pe fata sad.gif !

Vrea sa stiu exact daca as inrautatii stabilitatea masinii cu niste cauciucuri mai late pe fata ! Numai bn
djasu82
QUOTE(pician90 @ 9 Jul 2010, 12:16)
de ce e diferenta asa de mare la reglarea tachetilor la DSN si SLZ.?
la DNS trebuie admisie 0,10mm si evacuare 0,25mm
la SLZ trebuie admisie 0,15 mm si evacuare 0,20mm
E acelasi motor nu?
*


Noi nu stim ce sunt aia tacheti poate rectifici !
Maskatu
Culbu......... rolleyes.gif
GrOzOy
Culbutacheti tongue.gif ... asta a vrut sa spuna .



radmasa.gif
Maskatu
Mai degraba culbucheþi.
djasu82
nu dar trebuie sa iasa din capul fiecaruia tachetii si sa nu-i mai incurce cu culbutorii.
mafiozzo
astia care is obisnuiti cu 1310 si le au schimbat fie cu logan fie cu supernova, asa is
pician90
ok ..obisnuit de mic (de la scuter asa i spun.)biggrin.gif ..colbutorii ..ce e cu diferenta asta mare de reglaj?
djasu82
te maninca sa umbli acolo ? lasa regajul pe care il are din fabrica sau incearca daca tie iti convine cu 015 si 020 vezi ca la cald valorile se modifica din 014 in 012 din 020 in 017.
La sn 01 in 008 din 025 in 022.
Vezi ca daca nu reglezi corect iti bate precum un tambal dezacordat si nici putere nu ai are motorul.
melomanuu
Sunt tacheti ca la dacia 1300. Trebe reglati si aia din cand in cand ca doar mai are si motoru ala uzura. Si eu i-am reglat ca tacaneau destul de tare.

Legat de diferenta intre motorul de SZ si cel de SN e ca la SZ parca sunt tacheti cu rola si la SN sunt cei clasici si din cate am inteles motorul de SZ ii patrat iar cel de SN ii suprapatrat, nu vreau sa gresesc. In orice caz motoarele par a fi la fel, inclusiv cu cel de logan dar ele difera
pician90
QUOTE(djasu82 @ 9 Jul 2010, 21:54)
te maninca sa umbli acolo ? lasa regajul pe care il are din fabrica sau incearca daca tie iti convine cu 015 si 020 vezi ca la cald valorile se modifica din 014 in 012 din 020 in 017.
La sn 01 in 008 din 025 in 022.
Vezi ca daca nu reglezi corect iti bate precum un tambal dezacordat si nici putere nu ai are motorul.
*


Putin ma cam mananca.De cand am cumparat-o am auzit un sunet usor de diesel si cu siguranta sunt colbutorii. Aseara am parcat-o pe loc drept in si azi ma duc sa i reglez.Si nu mai pornesc motorul pana nu i reglez.O sa i fac :10 admisie si 25 evacuare cum scrie in cartea tehnica.(ce tampenie de suruburi TORX. am umblat prin tot municipiul ca sa gasesc un set de chei.Mai bine punea cu cap de imbus...)
djasu82
vezi cum ai reglezi daca sunt reglati la misto de mecanic tot la fel se aude.
Lupamuttley
Am o intrebare...ma tot chinui sa aflu si nu gasesc.... ce distanta exacta este intre prezoanele de la supernova ? Ca mi-am luat niste jante 4 x 100 ...si nu se potrivesc... :|
Bogyciu
Distanta e 4x100, esti sigur ca jantele sunt dimensiunea asta? De pe ce masina au fost date jos?

Ca idee se masoara diametrul cercului care trece prin centrele gaurilor (la janta).
Metoda e valabila pt absolut toate prinderile, la jantele cu 4 prezoane e mai usor, se masoara centrele a doua gauri opuse (pe diagonala, inchipuindu-ne ca cele 4 prezoane sunt varfurile unui patrat)
Lupamuttley
Au fost luate de pe un golf 3 ...si le-am luat aiurea cred.... pe jante imi indica distanta ca este cea de 4 x 100 5 , 1/2 J ...

http://dl.fisier.ro/files/j1574cm85gpbge1/jante13.jpg.html

Pe mine ma pasioneaza ATs-urile de pe a ta... :>
and_rei
sunetul de diesel la masina e dat de distributie.daca aveti sunet de diesel schimbati distributia.chiar daca a mai fost schimbata (piesele ori sunt proaste ori au fost montate prost).va spune baiatu biggrin.gif
pician90
QUOTE(ianys_andrey @ 10 Jul 2010, 20:52)
sunetul de diesel la masina e dat de distributie.daca aveti sunet de diesel schimbati distributia.chiar daca a mai fost schimbata (piesele ori sunt proaste ori au fost montate prost).va spune baiatu biggrin.gif
*


Am reglat ieri colbutorii si ca prin minune , a disparut sunetul de diesel.Imi era tare groaza ca dupa ce am montat tot la loc,sa sune mai rau sau sa nu mai porneasca.La pistonul 2 si 4 am gasit un joc la admisie de 0,15 iar la pistonul 1 si 4 la evacuare 0,30.Dupa ce am reglat motorul suna perfect.Operatiunea nu a durat mai mult de 2 ore.
spor.
djasu82
acuma o sa traga motorul cu toti cilindri normal poate simti o mica diferenta in bine lasand sunetul.
BoR
[quote=pician90,11 Jul 2010, 10:21]
Am reglat ieri colbutorii si ca prin minune , a disparut sunetul de diesel.Imi era tare groaza ca dupa ce am montat tot la loc,sa sune mai rau sau sa nu mai porneasca.La pistonul 2 si 4 am gasit un joc la admisie de 0,15 iar la pistonul 1 si 4 la evacuare 0,30.Dupa ce am reglat motorul suna perfect.Operatiunea nu a durat mai mult de 2 ore.
spor.
*

Cum trebuie sa treaca lera?Usor sau putin fortat,pentru a obtine un reglaj optim?Am gasit pe forum opinii contradictorii.
pician90
*

Cum trebuie sa treaca lera?Usor sau putin fortat,pentru a obtine un reglaj optim?Am gasit pe forum opinii contradictorii.
*

[/quote]
Eu am incercat sa i reglez asa fel incat lera sa intre perfect.Nici usor dar nici greu .Dupa ce am bagat lera m-am asigurat ca nu mai au joc.As zice ca lera ar trebui sa intre putin,foarte putin,fortat.
djasu82
zi si tu ca trebuie sa iei trei masuri prima cea normala a doua nu trebuie sa treaca de loc a treia trebuie sa treaca lejer si asa echilibrezi perfect culbutorii sa nu bata. Asa reglam si la 1310 si la alti amici .
De ex pentru admisie folosim lera de 0,1 iar pentru verificare lera de 0,15 care nu trebuie sa intre intre culbutor si coada supapei si lera de 0,08 care trebuie sa treaca lejer asa si la evacuare cu lera de 0,25 aduci la cota reglajul cu lera de 0,2 trebuie sa treaca lejer cu lera de 0,3 nu trebuie sa treaca printre cuada de la supapa si culbutor.
BoR
Ok,multumesc pentru raspunsuri.
caphonne
Salutare curea de la alternator (masina fara aer) cam la cati km se schimba/rupe?
Maskatu
Se schimba impreuna cu distributia. De rupt nu am auzit sa se rupa, dar nici sa risti nu are sens...
Bogyciu
QUOTE(Lupamuttley @ 10 Jul 2010, 15:36)
Au fost luate de pe un golf 3 ...si le-am luat aiurea cred.... pe jante imi indica distanta ca este cea de 4 x 100 5 , 1/2 J ...

http://dl.fisier.ro/files/j1574cm85gpbge1/jante13.jpg.html

Pe mine ma pasioneaza ATs-urile de pe a ta... :>
*




Pai si nu intra? Nu se aliniaza gaurile la prezoane? Se gasesc si ATS-uri de vanzare, e cineva chiar de pe forum care vindea un set pe 13
Relu_GTT
daca au fost pe golf merg si la supernova ca tot 4x100 au

cat ai dat pe ele ?
pician90
se potriveste MPP-ul de la solenza sau logan 1.4 la supernova?...daca il cumpar si il montez ,cu motorul cald ce turatii trebuie sa aibe motorul?
vreau sa iau sambata unu SH ..si nu stiu..cum sa il verific.
Relu_GTT
merge

750 rpm adica liniuta de sub 1000
pician90
QUOTE(Relu_GTT @ 16 Jul 2010, 19:39)
merge

750 rpm adica liniuta de sub 1000
*


ok ms. Pe mine deja ma dispera relantiul ...Cand pornesc dimineata trebuie sa o las minim 7-10 minute sa se incalzeasca pentru ca imi moare motorul.Si cred ca e MPP-ul.Mi-a facut probleme de cand am cumparat-o.
vladutz_sb
salutare, probabil ca s-a mai discutat despre amortizoare dar nu intru prea des si nici timp sa caut nu am.

Vreau sa schimb amortizoarele de pe spate, cand am 2 persoane(sa nu zic 3 pers) in spate deja masina se lasa destul de mult.

Daca imi puteti da niste sfaturi sau un link cu discutii despre amortizoare as fi recunoscator.
Bogyciu
Garda masinii o dau arcurile, amortizoarele se schimba cand masina "topaie" necontrolat. Cu haionul ridicat te lasi pe spatele masinii cat poti de tare, faci putin balans si ii dai drumul. Daca masina revine usor la pozitia initiala amortizoarele sunt ok, daca mai face putin balans singura trebuie schimbate.
and_rei
cam cat costa sa omologhezi o pereche de jante mai mari pe masina?
pician90
QUOTE(ianys_andrey @ 25 Jul 2010, 08:03)
cam cat costa sa omologhezi o pereche de jante mai mari pe masina?
*


Problema e ca nu prea poti.Acum depinde de statia rar,dar la cluj,un prieten cu solenza a vrut sa puna pe 15 si nici in ruptu capului nu a vrut sa i faca omologarea.
djasu82
de parca ar avea si motor care sa roteasca un balon de 15 hai 14 mai ziceam ca e ok.
and_rei
asule exista multe sn uri cu jante (sau care au avut ) pe 15.p 14 nu mai zic.daca vrei exemple iti si dau
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.