Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Intrebari diverse
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia SuperNova > Diverse - Dacia SuperNova
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52
caphonne
Le schimb si eu cat de curand ca vine iarna si nu vreau sa am probleme.
GrOzOy
Si eu tot pe cele din fabrica le am . Am 57000km si a inceput sa imi cam intrerupa motorul la accelerare , dupa turatii mai mari ( 3000-4000rpm) parca nu mai intrerupe. Oricum pana fac de bani pentru unele mai calitative o sa ii cumpar niste champion'uri ...
Maskatu
Conform carnetului de service, bujiile se schimba la fiecare 30.000 km rulati. Evident bujiile "duc" mult mai mult, la fel cum si cureaua de distributie rezista peste 100.000 km, dar din motive tehnice si "de siguranta", nr de km dat de producator este mai mic fata de limita maxima, astfel incat motorul sa functioneze si sa fie exploatat in conditii optime.

Un set de bujii mai calitative sare de 50 de lei. Tradus in benzina ar insemna cam 11 litri de benzina. Nu mi se pare o suma exorbitanta, avand in vedere faptul ca se schimba la 30-40 mii km si ajuta motorul sa mearga mai "rotund".
Ampt
Si as adauga sa si consume mai putin !
Asa ca practic iti amortizezi cheltuiala !
tr04www
am fost azi la itp si stupoare: trebuie inlocuit axul volan inferior ca are joc in crucea aia.am citit pe forum si am inteles ca se potriveste si cel de nova care se pare ca ar fi mai ieftin.asa este, se potriveste, a montat cineva ax volan de nova pe supernova? sau trebuie sa cumpar neaparat de supernova?oricum de cumparat, il cumpar original dar vroiam sa stiu daca merge cel de nova.
Maskatu
Ia pentru "super nova" sa nu ai surprize si gata. Costa 130-150 ron de srl sau 200-250 original.
AdrianSavu
Se mai gaseste cel original ?? (axul cu totul)
tr04www
am fost acuma la magazinele de pe strada m-tii carpati si am intrebat de ax volan supernova:99 de lei de asam si 405 original.
maskatu unde gasesc ax volan original cu 250?
Maskatu
Targ vitan. Dar vezi ce iti cumperi, sa nu faci ca data trecuta cu bieleta de directie, de ti-au dat de srl in cutie originala. Fi si tu mai vigilent/sigur pe tine.

Acum depinde si unde te duci. Pe mine nu m-a tras in piept niciodata ovidiu si nu am auzit pe cineva sa fi zis ca i-a vandut de srl pe post de "originala" si in general el are numai originale sigilate, cu sticker de uzina pe ele. Daca vrei iti dau nr lui pe pm, nu ca ii fac reclama, mie oricum nu imi iese nimic, dar este pacat sa dati banii pe piese de srl vandute drept originale...
tr04www
maskatu cred ca ar fi bine sa ma duc cu cineva care cunoaste.eu nu am vazut cum arata un ax de volan original si unul de srl niciodata.si decat sa au iar teapa mai bine merg cu un mecanic.mi-a aratat acum la un magazin pe muntii carpati un ax facut de asam, era auriu si era stantat asam pe el si la alt magazin un alt ax argintiu cica tot de iasi.
Maskatu
Ai pm .
tr04www
mersi maskatu!
tr04www
cam cat este manopera la un service sa imi schimbe la masina furtunele de la etrieri? tatal meu le-a schimbat la break si i-a luat manopera 60 de lei.mi se pare un pic cam mult.la supernova presupun ca e si mai mult avand in vedere ca dupa ce le schimba in afara de a aerisi franele mai aeriseste si ambreiajul.imi puteti spune niste servisuri care lucreaza un pic mai ieftin?pe furtune am dat 60 de lei, originale dacia, scrie pe ele ceva de fartec.
pician90
intrebare: dimineata cand e rece motorul,cand il porniti ..pot sa plec la drum sau trebuie sa stau sa se incalzeasca?..Cand motorul e cald am inteles ca sta la 750 de ture ..dar cand e rece la cat trebuie sa fie turometrul ?

mersi.
Maskatu
Cand este rece rece, gen sub -10...-20 grade, ar trebui sa stea maxim la 1200 rpm. Acum depinde si de masina, de motorasul pas cu pas, de senzorul de turatie, de bujii, de filtre,etc. Daca este frig afara ar trebui sa stai macar 2-3 minute sa se incalzeasca catusi de putin, apoi poti sa pleci. Cel mai bine motorul se incalzeste "in mers" pentru ca atunci toate componentele sunt puse in miscare si degaja caldura.
Ampt
Poti sa pleci la drum linistit, nu-ti face probleme !
Eu o las totusi aproximativ 5 - 10 secunde ca sa-si "traga" ulei si sa faca motorul "cateva" ture ! ( ideea e ca nu plec chiar imediat cu ea dupa ce a pornit, dar nici nu exagerez cu statul pe loc !)
Turometrul imi sta acum la 1000 de ture si coboara dupa cca. 30 de secunde la 900 de ture ! Dupa 2 minute sta in 750 de ture !
Iarna, cand este foarte frig ( -10, -15 grade Celsius ) imi sta cam la 1.200 de ture si stau cu ea pe loc pana cand dezghet geamurile, dau zapada jos de pe ea, etc. si atunci are timp sa se incalzeasca !
pician90
deci numai cand e frig afara sta pe la 1200 de ture..spre exemplu acum sunt cam 18-20 de grade si e la 1000 e bine asa?si dupa vreo 5 minute de mers coboara.Mentionez ca am radiator mai mare si se incalzeste mai greu.
Maskatu
Radiatorul nu are legatura cu turatiile. Oricum termostatul incepe deschiderea abia la 89 de grade, adica cand motorul este deja "fiert" de atata caldura. Este ok si 1000 ture la 18 grade, tinand cont ca este destul de racoare, atata timp cat in cateva minute revine la 750... daca nu revine la 750 sau revine greu, curata senzorul turatie si motorasul pas cu pas. bafta
pician90
daca revine greu poate fi senzorul de turatie? .....imi revine cam greu la 750... informativ ,cat e un senzor ?.oricum o sa il iau jos sa il curat. corpul clapeta e aproape nou.deci de acolo nu mai e problema,masina de pe care a fost luat avea 2300 de km si a dat-o peste cap.(logan)
Maskatu
Mai repede motorasul pas cu pas... senzorul de turatie este important la pornire. Dar intai curata senzorul de turatie si vezi cum se manifesta apoi masina. In 5-10 minute il si cureti, mai greu cu scoaterea lui, iti trebuie o inelara sau tubulara, de 10 parca.
pician90
ok mersi.Treaba la mine e ca dimineata nu sta mai turata..ca sa se incalzeasca motorul .Si odata accelerata .cand las acceleratia scade atat de tare incat se opreste motorul.Asta doar la rece.Dupa 3-5 min. nu mai are nimic.Si asta ma impiedica sa pornesc la drum imediat ce pornesc motorul.si cand e la 750 ..cam trepiseaza putin motorul.Oricum .la sensozul de turatie nu am umblat si cred ca el e cauza.. mersi inca odata.
Maskatu
Curata senzorul de turatie, vezi cum se prezinta situatia, curata motorasul pas cu pas (avem topic la tips and tricks despre cum se face), vezi cum se prezinta situatia , si revino cu detalii, daca mai ai probleme.

spor
djasu82
senzorul de turatie se curata de pilitura ! plitura provenita de la bendix , nu se curata pilitura depe capul senzorului de turatie apar probleme nu mai citeste cum trebuie turatia.

tr04www nu cred ca e mai scump la sn dar 60 de lei chiar pare un pic mai scump , si eu trebuie sa le schimb eu le am de arteca cica sunt cele mai bune.
Maskatu
Furtun fata etrier 30-40 ron bucata. smile.gif
djasu82
cam atat am dat eu pe cele de la arteca 40 de lei bucata.
tr04www
le-am schimbat tot in service-ul ala.manopera 80 de lei. sad.gif
dar cred ca trebuie sa schimb si garniturile de la etrieri ca parca sta un pic infranata.dar pe alea le schimb eu.
gygyscafes
Va deranjez si eu cu o intrebare.... motorul porneste abia la a 2 sau 3-a cheie... sau la prima, daca tin contactul mai mult pe electromotor. mai scurtez din cauzele pe care mi le-ati putea sugera:
- nu e din chei, am uch de Logan;
- am curatat senzorul de turatie;
-senzorul de temperatura apei, asemenea;
-motorul nu pare sa aiba uzura, merge la fel,ca in ziua cand am luat-o, nu consuma ulei. Nu face figuri la drum, motorul merge bine la ralanti.
Ce as mai putea verifica? Ca sa nu dau banii pe o diagnoza degeaba. Apropo, cam cat mai costa si o diagnoza? unsure.gif
pician90
cu pretul diagnozei te pot ajuta eu informativ.Aproximativ 100 Ron.Mai mult sau mai putin.Depinde unde o faci.

cu problema pornirii : http://www.daciaclub.ro/Nu-porneste-la-pri...heie-t6754.html
djasu82
pai la bani aia o faci singur tongue.gif schimbi furtunele si faci aerisire ce naiba ca in douo ore le montezi si aerisesti.
p_alecsu
pentru colegul pician90 un senzor de turatie original este in jur de 100 de lei. cred ca trebuie sa.l schimb si eu deoarece motorul pleaca greu dimineata si in primele 2 min tremura. am verificat absolut tot. sigur de la el e deoarece daca il curat inainte sa o pornesc nu mai face figuri. am dat si mufa cu spray de contacte si tot la fel face. saptamana viitoare il cumpar si va anunt.
SERGIULICA04FUX
prima data masora-i rezistenta cu un ohmetru si daca are sub 220 ohmi atunci senzorul de turatie este defect, nu va apucati sa schimbatipiese fara rost si sa va dati seama ca nu ii de acolo
gygyscafes
Multumesc, pician90. Diagnoza as face-o prin Tg-Jiu sau Motru. O sa urmez si sfatul lui sergiulica si o sa verific senzorul cu un ohmetru, plus bujiile si filtrul de benzina, din ce am citit pe forumul pe care mi l-ai recomandat. Am uitat sa specific ca imi face figura asta numai cand e motorul rece. O verific cam tot ce pot, nu vreau sa ii imbogatesc pe cei din service prea curand. biggrin.gif
pician90
Hai ca astazi poate le rezolvam amandoi biggrin.gif.oricum il iau jos si masor rezistenta.
ps: asa e si la mine cu relantiul ..doar la rece.
p_alecsu
ajutor va rog... cum se masoara rezistenta ca eu nu stiu. de fapt la masurat sunt in POM.sfaturi, poze orice.
bygy007
se ia un aparat de masura [attachmentid=1627655720] se pune pe 2000 ohmi (CU ROSU)se baga tasta rosie la V OHMI mA si cea neagra la com si se masoara pe capetele senzorului , trebuie sa scrie pina in 220
djasu82
de obicei senzorul nu se defecteaza fiindca e o simpla bobina cu magnet si citeste doar crestaturile volantei iar daca nu face contact ferm cu mufa mama care se duce la ecu atunci apar probleme plus cele mentionate mai sus . Spuneam ca se curata de pilitura de pe capul senzorului atata tot si se da cu spray contact in mufa.
pician90
la mine l-am masurat si are 240 ohmi. ..poate sa fie defect?
SERGIULICA04FUX
nu nu poate trebuie sa aiba minim 220 de ohmi sub 220 este defect
cristi87
cum se strange cureaua de la alternator??am pus-o noua,iar akm,cred k s-a lasat,si scartaie....
Maskatu
Tensiunea curelei de alternator se verifica cu un tip "mot 1505" si trebuie sa aiba tensiunea de 263 Hz, plus sau minus 10%.
pician90
pana la urma tot nu scap de o diagnoza. Cica calculatorul are eroare .cand pun cheia in contact da semnal la motoras pas cu pas si il inchide.(in loc sa il traga pentru a permite mai mult aer sa intre in admisie)Asta e problema. maine sau poimaine fac diagnoza.Dade asa se poate rezolva.Mi-a spus ca la diagnoza poate sa reseteze calc.Incercam si pe asta biggrin.gif
p_alecsu
capetele senzorului adica??? va referiti la zona unde intra mufa sau capatul pe care se depune pilitura ???
bygy007
asa se curata trebuie, sa fie curatat in ambele locuri
GrOzOy
In jurul acelui "cap" ?? Si trebuie curatat cu cv anume sau cu ce ai la indemana?
bygy007
cu o cirpa , sa nu mai aibe pilitura
GrOzOy
Aha, ms. Trebuie sa il dau si eu jos si curatat pentru ca nu a fost niciodata umblat acolo.
pician90
smile.gif) nu o sa sa credeti ce am avut la masina de nu statea la relanti. Un papuc de la mufa calculatorului era cracacit si nu facea contact.Un meserias foarte bun s-a dus direct la problema,fara diagnoze si alte trebuiri.Mi-a luat o piatra de pe inima biggrin.gif..

bafta!.
Relu_GTT
de cand ai tu masina aveai si problema asta ?
pician90
da smile.gif
tr04www
am si eu o intrebare:am cumparat azi o bieleta de directie pentru a mea supernova.numai ca bieleta este ca sa zic asa tip nou.adica la capatul care se infileteaza in caseta, nu mai este rotunda ci patrata astfel incat o poti strange cu cheia nu ca pe cea rotunda, cu mox-ul.acum ma intreb daca o pot monta eu si dupa aia sa merg sa fac geometria ca sa nu platesc si manopera la service.banuiesc ca e mai simplu ca la cea rotunda, din moment ce se strange cu cheia.
si inca ceva:am citit pe internet cum sa nu o schimb pana nu pun inele de centrare la jante, ca cica s-ar uza mai repede.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.