Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Intrebari diverse
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia SuperNova > Diverse - Dacia SuperNova
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52
rss25
eu sincer am cautat vreo 2 sapt o supernova, am fost si in targ in pitesti dar nimic serios, mai toate intersectiile cu masini de vanzare din buc, si in final am gasit o clima 2002, 112000 km, un singur proprietar, negociat am dat 4100 ron, insa am vazut multe foarte ok si ca pret prin curtea de arges am fost in vizita duminica, deci daca ai putea sa ajungi pe acolo cred ca ai multe sanse
adi_timisoara
Am si eu o intrebare:cat ulei sa bag in praguri?multumesc
gabriel.bv
baga pana da pe afara si astupa gaurile alea de scurgere cu "ceva"...poate te ajuta cei care au astupat acele gauri cu ceva idei, in legatura cu ce ai putea baga acolo...O zi buna tuturor
MaRRiaN
Atunci cand pornesc motoru la rece, in special cand afara e un pic mai racoare, se aude cureaua de la alternator (cred) ca patineaza pentru 1-2 sec. DIn ce cauza face asa ? Ii cauzeaza la ceva ? Si cum se poate remedia "problema" ? Multumesc anticipat.

ps: se aude asa de cand am schimbat distributia si cureaua de la alternator
tr04www
Probabil e un pic slaba cureaua de la alternator. Poti merge in service sa o mai stranga putin.
quick
schimb-o, nu merita intinsa....eu am problema asta in fiecare iarna si la inceputul ierni o schmb de obicei, am incercat si eu odata sa o intind dar era la maxim, la mine cel putin, poti si tu sa incerci sa o mai intinzi, nu-i mare lucru,

totusi stie cineva, sunt curele de diferite calitatii....adica cumpar eu tot proaste sau ce se intampla defapt.
donlucyan
Salut.
Am fost azi cu supernova mea sa vad ce treb sa i mai schimb pt verificare.Cand am bagato pe canal ca sa verifice jocurile,franele si ce mai trebuiea ,tot a iesit perfect.Cand sa i fac si noxele a tras un ochi la catalizator si surpriza sa dus dreku e stricat si trebuie inlocuit .Ar avea ceva daca o sa il dau jos,sau mai bine cumpar altu?si din cauza catalizatorului mai scoate si niste fum asa .
MaRRiaN
QUOTE(quick @ 19 Oct 2012, 19:57)
schimb-o, nu merita intinsa....eu am problema asta in fiecare iarna si la inceputul ierni o schmb de obicei, am incercat si eu odata sa o intind dar era la maxim, la mine cel putin, poti si tu sa incerci sa o mai intinzi, nu-i mare lucru,

totusi stie cineva, sunt curele de diferite calitatii....adica cumpar eu tot proaste sau ce se intampla defapt.
*



cureaua e schimbata recent, cred ca are 2000km si daca nu ma insel e Bosh. Mecanicu mi-a schimbat-o atunci cand a schimbat si distributia.
gabriel.bv
@MaRRiaN: esti sigur ca e cureaua cumparata de tine cea de pe masina?..ai stat langa mecanic cand ti`a schimbat distributia si restul? ca daca nu, e posibil sa fie Bosch cureaua, dar una veche, de pe alta masina.....in majoritatea cazurilor de acest gen, mecanicii "incurca" piesele noi cu unele uzate x( ....
donlucyan
Salut.
Acum 1 saptamana am gasit masina lovita in parcare in bara de fata adica vopseaua sarita intr-o portiune mai mare .Am cumparat un spray culoarea galben taxi am curatat vopseaua veche etc si dupa am aplicat spay la culoare.
Acum as vrea sa cumpar un spray lac au, pt a da pe portiunea vopsita de mine si as fi curios ar iesi mai bine daca dau si cu lac?adica o scot la culoare daca dau?si cam ce pret ar avea spray lac?Daca ati putea sa ma ajutati ms.
quick
nu mai nimeresti culoarea chiar daca dai cu lac.....daca-i pe bara incearca sa o vopsesti undeva pe toata, dar nu tu acasa.
donlucyan
Pai am zis ca poate o mai scot cat de cat sa nu se observe cine stie ce diferenta.
Nu are rost sa o revopsesc bara ,pt ca in vara mai precis in iulie voi revopsit total masina si inca cateva modificari .De aceea as vrea sa o fac eu provizoriu. unsure.gif
Si as fi curios cam la ce pret as gasi spray lac?Macar sa i dea umpik de luciu parti vopsite de mine chiar daca se va vedea umpik de diferenta.
rss25
un lac bunicel la spray e in jur de 25 lei, da-i 2-3 starturi de lac, apoi ia toata bara la smirghel de 2000, si apoi un polish asa o faci cat de cat sa nu se observe
slash21
ieri am descoperit ca masina nu se accelereaza cum trebuie,adica la drum cand am mers cu ea, la schimbarea treptelor de viteza era ca si cum mergea subturat si dupa cateva secunde isi revenea si imi dadea in 'nas'.azi cand am pornit'o am lasat'o un timp la relantii sa vad cum se manifesta si de cum am pornit'o o stat unpic la relanti si o inceput sa tremure mototru ca si cand ar da sa moara si dupa 2-3 secunde se accelera singura pana la 1300-1500 RPM si isi revenea la normal.cand incerc sa accelerez eu se cam balbaie pana la 2000 de ture.o mai avut cineva simtomele enumerate mai sus,sa imi spune si mie cineva ce poate sa aibe. stima

7 Nov 2012, 20:43:
nu ma poate ajuta nimeni cu un raspuns?
fuzzzy
O prima idee: ai curatat senzorul de turatie?
slash21
da l'am curatat si tot asa face.
fuzzzy
Atunci cred ca ar mai fi de verificat: injectoare, bujii, fise...
slash21
sper sa fie bujiile,o sa vad maine.oricum mersi de rasunsuri
Axinte
Curatare injectoare+MPP si aia e!
slash21
MPP ii curatat recent.
slash21
am rezolvat problema,se pare ca au fost bujiile.am pus noi am facut o tura si merge cum trebuie dar de curiozitate am scos bujiile sa vad cum arata dupa o tura si se cam afuma repede.din ce cauza se afuma bujiile?
NorbertC
@slash
amestec prea bogat. sonda lambda ar fi prima chestie la care m-aș uita eu...

am și eu două întrebări:

1. cum se dă jos nuca de la schimbătorul de viteze?

2. se potrivesc bolțurile de la uși de pe logan pe supernova?

Merci anticipat!
slash21
QUOTE(NorbertC @ 11 Nov 2012, 18:17)
@slash
amestec prea bogat. sonda lambda ar fi prima chestie la care m-aș uita eu...

am și eu două întrebări:

1. cum se dă jos nuca de la schimbătorul de viteze?

2. se potrivesc bolțurile de la uși de pe logan pe supernova?

Merci anticipat!
*



ms de raspuns,am sa verific.
1.nuca o rasucesti cu putere ca si cum ai desface un dop de la sticla,incerci de mai multe ori daca nu iti iasa din prima.dupa ce isi da drumul rasucesti si in acelasi timp tragi in sus.eu am scos'o destul de usor.
2.nu stiu despre ce bolturi ii vorba.
NorbertC
bolțurile de la uși, adică acelea în care prinde închizătoarea să spun așa. sunt prinse în stâlpii b a mașinii.
slash21
mi'am dat seama despre ce este vorba.nu stiu daca se potrivesc.
donlucyan
Salut.
Am si eu o intrebare,daca as pune distantiere la rotile de spate ce efect ar avea sau ce probleme ar avea ?si de cat mm ziceti sa pun sa scoate rotile alea umpik in afara?
fuzzzy
Va fi mai putin fasneata (scade putin manevrabilitatea) insa creste stabilitatea. ~20mm.
shake
Ajutati-ma si pe mine,

Slz din dotare, se scutura la orice turatie si merge in 3, cand ii fac scurt pe baterie cu alta baterie isi revine, mecanicu tot asculta fisa de la cilindru 2, o baga o scotea o baga o scotea, la un moment dat nu s-a intamplat nimic, apoi s-a scuturat, verdictu lui, injector defect, bobinaju din interior nu mai merge corespunzator.

Cele de logan au 4 gauri de suflare, si nu merg pe slz decat cu soft nou si toate 4, as vrea sa iau 1 de SN, merge pe slz? banuiesc ca ar mai fi o varianta de la clio pe benzina 1.4 model 2000 ??????

merci
MyKe89
Prin acelasi lucru am trecut si eu recent. Dintr-o data, in mers, a inceput sa trepideze, sa mearga in 3. Fara sa fac vreun test, am luat un set de fise. Le-am schimbat, nimic. Am pus bobina de pe masina unui coleg de munca, nimic. Seara m-am pus pe desfacut, am permutat 2 bujii, problema nu s-a mutat (era la cilindrul #4). Am permutat 2 injectoare, 3 cu 4, problema s-a mutat la cilindrul #3. M-am pus pe curatat, aveam un spray curatitor de frane prin masina si un WD-40, le-am dat pe toate cand cu unul, cand cu altul. Cu niste fire le puneam la baterie si le actionam pana scoteam tot din ele. Dupa ce le-am montat la loc, nicio schimbare. Am mai mers cu masina asa, curatand intre timp de alte 2 ori injectorul problema. S-o fi saturat saracul, ca in parcarea unui supermarket s-a intamplat minunea: am pornit sa plec si mergea bine!

Deci, insista cu curatatul. smile.gif
shake
Nu cred ca e de la curatat, le-am demontat acum 3 luni unu din ele era intr-adevar f infundat, l-a curatat si "spreya" cum trebuie si uniform, la fel face si acum, insa numai merge contactu din el cum trebuie, cand imprastie cand se intrerupe si tot asa....
ionutzoo
Se potriveste puntea spate de nova/solenza la supernova?Mi s-a intamplat pe DN1 sa alunec,m-am invartit si am dat cu roata stg-spate de o bordura si s-a indoit axul ala de vine butucul pe el.Deci trebuie sa schimb puntea! sad.gif
and_rei
QUOTE(slash21 @ 7 Nov 2012, 19:17)
ieri am descoperit ca masina nu se accelereaza cum trebuie,adica la drum cand am mers cu ea, la schimbarea treptelor de viteza era ca si cum mergea subturat si dupa cateva secunde isi revenea si imi dadea in 'nas'.azi cand am pornit'o am lasat'o un timp la relantii sa vad cum se manifesta si de cum am pornit'o o stat unpic la relanti si o inceput sa tremure mototru ca si cand ar da sa moara si dupa 2-3 secunde se accelera singura pana la 1300-1500 RPM si isi revenea  la normal.cand incerc sa accelerez eu se cam balbaie pana la 2000 de ture.o mai avut cineva simtomele enumerate mai sus,sa imi spune si mie cineva ce poate sa aibe. stima

<span class='edit'>7 Nov 2012, 20:43:</span>
nu ma poate ajuta nimeni cu un raspuns?
*



Si benzina e o varianta.
BoR
Incercand sa schimb rotile de vara cu cele de iarna, am intampinat urmatoarea dificultate: nu am reusit sa desfac majoritatea prezoanelor jantelor de aliaj. La fel mi s-a intamplat si in trecut, insa dupa indelungi insistente au cedat. De data aceasta se lasa mult mai greu convinse.
Cred ca in timp prezoanele se ''sudeaza'' de janta. La cele de tabla(de iarna) nu am intampinat aceasta problema. De cate ori montez rotile pe masina, nu strang prezoanele excesiv de tare.
Cheia originala a cedat demult indoindu-se, acum folosind una de Lada, mult mai rezistenta, insa mai scurta. Combinata cu greutatea mea de ~60kg nu am avut sorti de izbanda.
As dori un sfat, indeosebi de la colegii care au jante de aliaj si poate au intampinat aceasta problema. Ma gandesc sa fac o parghie cu teava mai groasa pe care sa o atasez la cheie: [attachmentid=1627855349]
bygy007
pune-i si tu o teava prelungitor
quick
ia-ti si tu o cheie de roti in cruce....o bagi in prezon si de o parte tragi in sus cu mana si pe cealalta parte apesi cu piciorul....daca prezoanele nu au fost stranse cu postolu le desfaci fara probleme....cheia din poza ta este foarte mica, la aia trebuie prelungitor neaparat....dar genu asta de chei lasa urme pe janta pt ca freaca in ia, dar daca nu te deranjeaza poti linistt sa-i pui un prelungitor dintr-o teava si se vor desface foarte usor.(daca nu au fost stranse cu pistolu la vulcanizare)
Maskatu
De fiecare data cand dau jos rotile, atunci cand le pun la loc, dau cu vaselina pe prezoane(suruburi).
fuzzzy
Sau un ciocan bine plasat in prezon inainte sa il desfiletezi..
Axinte
Cheia aia nu e buna deloc, pentru ca se torsioneaza la socuri puternice. Eu am cheie cruce si n-am avut probleme (am jante ca ale tale), plus ca de fiecare data cand montez rotile dau si oleaca de vaselina.
ady23
si eu patesc aceasi problema cand dau rotiile jos,am noroc ca am o cheie in cruce..
am auzit ca la jantele de aliaj e ceva "normal".
miaghy
QUOTE(ady23 @ 5 Dec 2012, 20:35)
si eu patesc aceasi problema cand dau rotiile jos,am noroc ca am o cheie in cruce..
am auzit ca la jantele de aliaj e ceva "normal".
*


da pentru ca este aluminiu cu aluminiu

5 Dec 2012, 20:43:
asa patesc si eu cind trebuie sa schimb jentile de iarna , am bagat si vaselina si tot degeaba , odata am fost la vulcanizare si nici cu pistolul nu a putut sa le desfaca
BoR
Multumesc tuturor pentru raspunsuri. Precum aminteam, prezoanele au fost stranse tot de mine, nu la vulcanizare. Si eu pun de fiecare data vaselina atat pe filet, cat si pe conul prezonului.
Cheia nu freaca deloc pe janta, astfel ca nu se zgarie(sunt pretentios cu aceste aspecte). Recunosc insa ca este cam scurta. Am sa fac o parghie. Daca nu reusesc, voi incerca cu una in cruce, asa cum ma sfatuiti.
BoR
Am reusit sa desfac usor prezoanele atasand o teava prelungitoare. Uitasem cat de usor merge directia cu anvelopele de iarna.
Axinte
QUOTE(BoR @ 8 Dec 2012, 01:13)
Am reusit sa desfac usor prezoanele atasand o teava prelungitoare. Uitasem cat de usor merge directia cu anvelopele de iarna.
*


Chiarca, zici ca ai servo smile.gif
Maskatu
Bagati 2,2...2,3 in ele, sa vedeti servo de servo. biggrin.gif
Maskatu
Daca pun lanturile pe orbiturile de iarna (165/70/13), la ce presiune sa desumflu anvelopa pentru tractiune optima? De obicei pe fata am 2,2.

Si tot pe zapada, cam ce presiune ar trebui sa aiba gumele pentru aderenta optima?
fuzzzy
Am mers cu lanturi la presiune de 2.0, 1.9 dar si 2.3, tot p-acolo.. acuma na, doar impresia mea...
tr04www
QUOTE(Maskatu @ 11 Dec 2012, 20:48)
Daca pun lanturile pe orbiturile de iarna (165/70/13), la ce presiune sa desumflu anvelopa pentru tractiune optima? De obicei pe fata am 2,2.

Si tot pe zapada, cam ce presiune ar trebui sa aiba gumele pentru aderenta optima?
*





Si cum e cu confortul la 2.2? Eu pun pe fata 1.9 si pe spate 2.0 ca sa fie bine.
BoR
Am observat la anvelopele de iarna cateva aspecte care imi plac:
-directie mult mai usoara;
-denivelarile nu se mai resimt atat de pronuntat, probabil datorita texturii moi a anvelopei de iarna. Gropile sunt mai bine ''absobite''.

Posibil ca o presiune putin mai mica decat cea recomandata sa dea o aderenta mai buna pe zapada.
fuzzzy
Da, dar daca pui ceva greutate in portbagaj ai sansa sa iti faci una din gume praf la denivelari/gropi..
Maskatu
Bun deci nu exista o presiune "optima" pentru situatia in care pui lanturi pe orbituri.

QUOTE(tr04www @ 11 Dec 2012, 20:05)
Si cum e cu confortul la 2.2? Eu pun pe fata 1.9 si pe spate 2.0 ca sa fie bine.
*


Merge directia mai usor dupa cum a spus si bor. Cu 1,9 nu imi place cum sta cauciucul pe asfalt. Ma refer la cele de iarna. Zici ca-s neumflate. Cu 2,2 e mult mai bine.

QUOTE(fuzzzy @ 11 Dec 2012, 20:32)
Da, dar daca pui ceva greutate in portbagaj ai sansa sa iti faci una din gume praf la denivelari/gropi..
*


Cu greutate in spate o sa stea mai bine asezata.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.