Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Intrebari diverse
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia SuperNova > Diverse - Dacia SuperNova
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52
maru
catalinski pai e si normal sa porneasca asa dupa cateva zile, si e bine si pentru motor ca nu porneste la "sfert" ca are timp sa ajunga uleiul in rampa si frecarile sunt mai mici dar gandeste`te si tu ca masina are cativa ani,are zeci de mii de km si piesele se mai uzeaza in timp dar e bine ca ti`o ia la prima cheie desi invarte de cateva ori
fa un test: ii pui contactul si lasi toate becurile de la bord sa se stinga, apoi mai astepti 2-3 secunde, si cu ambreiajul apasat si scoasa din viteza ii dai la cheie (fara picior pe acceleratie) iar daca tot asa face a 2 a zi incerci altfel: pui contactul si astepti sa se stinga toate becurile de la bord,apoi il iei si`l pui iar si din nou astepti sa se stinga toate becurile de la bord si cu ambreiajul apasat si scoasa din viteza (fara picior pe acceleratie) ii dai la automat
Maskatu
Ce volum are supernova la portbagaj? 370 l cumva?
BoR
Da, volumul portbagajului fiind identic cu cel al Solenzei:

https://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esr...yHcb3CENyHFhv-g
Chiar daca volumul un sine nu e un punct forte, este un plus dpdv practic deschiderea mare a hayonului.
catalinski
Solenza are ABS?WOW....
sorinnx2
Putin probabil , oricine poate modifica datele alea deci...
Maskatu
Si cum adica volum minim si maxim? Ca la maxim scrie 835. Am vazut ca peste tot apare minim si maxim.
Tince1290
maxim e cu bancheta spate rabatata iar minim e volumul normal
Maskatu
Adica minim este fix portbagajul, iar maxim este cu bancheta rabatata, pana in scaunele fata. Aham. Si la masinile fara rabatare gen logan, acelasi lucru doar ca nu exista rabatarea, nu?
sorinnx2
Da (exemplu : http://www.auto-data.net/en/?f=showCar&car_id=15891 )
Dar ca si fapt divers , rabatarea la logan o poti face ca la un hatchbatch .
Asa ca...nu cred ca e mare diferenta .
Zulg
Nu neaparat legat de Supernova insa am si eu o intrebare.

Unde se gasesc oglinzi auto concave. Am o oglinda de la taicamiu, foarte mare, cam de 3 ori decat cea de supernova. Problema e ca s-a spart intr-un loc.

Practic aceasta oglinda vine agatata de cea originala.

Dupa ce folosesti una deasta, nu prea iti mai vine sa mergi fara.

Am cautat pe google insa nu gasesc nimic.
fuzzzy
Initial am vrut sa iti recomand din targ din Vitan, dar am observat ca esti din Galati.. sigur nu gasesti astfel de oglinzi pe net la magazine online? Parca am vazut la majoritatea masinilor de scoala astfel de oglinzi..
Zulg
Am gasit. Se numesc defapt oglinzi panoramice.

Sunt pe cateva site-uri de anunturi.
catalinski
Cat tot nu mai vorbeste nimeni pe aria dsn.
Ce ulei de motor sa-i pun?
Eu ma gandeam sa incerc Castrol Magnatec 10w-40.
Pana acum masina a mers cu elf 10w-40.
Il schimb singur......are ceva daca mai ramane prelins in motor din uleiul vechi elf?
puiu82
Pui ce vrei si ce te tine buzunarul.....e bun si Elf si Castrol.....sunt destui colegi multumiti de Castrol pe aici.
N-are nimic,dar incearca sa-l lasi sa se scurga bine.
Bafta!
Maskatu
Eu am pus elf la inceput, apoi la indemnarea colegilor, in special fuzzy, am trecut pe castrol. La bani este tot pe acolo... 2-3 lei in plus. Nu stiu sigur unde este facut. Elful este fabricat in brasov de total. In orice caz este ceva mai bun castrolul.

Eu unul raman pe castrol. Lasa uleiul vechi sa se scurga 5-10 minute, cam cat iti ia sa pui filtrul de ulei si cel de aer...
catalinski
Apropo de filtru,se mai gaseste cel original sau a ramas mereu acelasi ca de logan?
BoR
Lasa uleiul vechi sa se scurga 5-10 minute, cam cat iti ia sa pui filtrul de ulei si cel de aer...
*

[/quote]
Si inainte de a evacua uleiul vechi, nu e rau sa pornesti putin motorul, sau efectuezi operatiunea dupa ce ai folosit masina. Asa vei antrena mai bine depunerile din motor.
Eu am folosit numai Elf 10w40. Singurul aspect negativ sesizat este un tacanit al culbutorilor timp de cateva secunde, la pornirea la rece, pana ajunge uleiul in rampa. Asta numai in sezonul cald, dar il pun si pe seama faptului ca uleiul are peste 8000km. Nu se intampla mereu.
Apropos de ulei si depuneri: daca ati inlocuit uleiul din cutia de viteze, acesta avea depuneri, sau era curat, asemenea cu cel nou?
fuzzzy
N-am observat daca a mentionat cineva pe aici un aspect foarte important.. cat se scurge uleiul capacul de sus de unde se toarna uleiul sa fie scos.. nu vreau sa fiu rautacios, dar de cand am auzit ca "unii" procedeaza asa..

p.s.: Masky, adu-ti aminte cat de rau imi tzacanea motorul cu Elf, apoi cu Castrol era mai silentios...
BoR
Buna precizarea...cu toate ca e logic.
Deci uleiul este cauza...asa ma gandeam si eu. In timp isi pierde din proprietati(nou fiind la mine nu tacanea). Cred ca m-ati convins sa incerc si eu Castrol.
fuzzzy
@BoR: oricum motorul tzacane, chiar daca mai putin cu alt ulei.. e vorba de culbutorii care chiar si reglati, la maxim 2000km tzacanitul apare din nou. Un singur solenzar am intalnit pana acum caruia sa nu ii tzacane motorul.. dar devin off-topic si imi cer scuze pentru asta.
anecula_08
Cum spune si fuzzzy, orice ati face tacanitul tot apare, e drept, mai depinde si de "tacanitul" dintre volan si scaun biggrin.gif . Se poate sa mai aveti si tacanit de la ambreiaj (daca nu mai tacane cu pedala jos, inseamna ca este de la arcurile din ambreiaj). Si la mine numai Elf 10w40 s-a folosit si nici nu am de gand sa il schimb. smile.gif
Maskatu
QUOTE(catalinski @ 16 Aug 2014, 14:05)
Apropo de filtru,se mai gaseste cel original sau a ramas mereu acelasi ca de logan?
*


Pai nu imi aduc aminte sa fi existat filtru original de ulei pentru super nova, dedicat. Este acelasi cu cel de logan, si merge chiar si cel de la diesel.

QUOTE(BoR @ 16 Aug 2014, 14:46)
Apropos de ulei si depuneri: daca ati inlocuit uleiul din cutia de viteze, acesta avea depuneri, sau era curat, asemenea cu cel nou?
*


Sincer nu imi aduc aminte acest aspect insa eu unul am inlocuit uleiul din cutie pe la 60-70 mii km. Nu ar strica sa faci asta, daca ai mai mult de 60-70 mii cu el.

QUOTE(fuzzzy @ 16 Aug 2014, 15:28)
N-am observat daca a mentionat cineva pe aici un aspect foarte important.. cat se scurge uleiul capacul de sus de unde se toarna uleiul sa fie scos.. nu vreau sa fiu rautacios, dar de cand am auzit ca "unii" procedeaza asa..

p.s.: Masky, adu-ti aminte cat de rau imi tzacanea motorul cu Elf, apoi cu Castrol era mai silentios...
*


Parca este mai silentios, si iarna toarce mai usor.

QUOTE(anecula_08 @ 17 Aug 2014, 09:54)
Cum spune si fuzzzy, orice ati face tacanitul tot apare, e drept, mai depinde si de "tacanitul" dintre volan si scaun biggrin.gif . Se poate sa mai aveti si tacanit de la ambreiaj (daca nu mai tacane cu pedala jos, inseamna ca este de la arcurile din ambreiaj). Si la mine numai Elf 10w40 s-a folosit si nici nu am de gand sa il schimb. smile.gif
*


Tu ai pune elf si daca ti-ai cumpara mercedes. In laguna tot elf ai bagat? wacko.gif Castrolul este mai scump cu 2-3 lei. Eu zic ca merita diferenta dintre elf-ul romanesc si castrolul turcesc sau ce o fi el.
BoR
''Parca este mai silentios, si iarna toarce mai usor.''
Mie si cu Elf-ul imi pare silentios, mai putin celebrul tzacanit care apare, cum spuneam, uneori, la pornire, soar in sezonul cald, si dupa ce uleiul se mai uzeaza.

''Sincer nu imi aduc aminte acest aspect insa eu unul am inlocuit uleiul din cutie pe la 60-70 mii km. Nu ar strica sa faci asta, daca ai mai mult de 60-70 mii cu el.''
Ar fi cazul s-o fac si eu, de aceea am si intrebat. Am 78k.

Apropos de fluide: Pt ca as vrea sa inlocuiesc si lichidul de frana, si am vazut procadura descrisa pe aici cu aerisirea rotilor, un mecanic mi-a recomandat sa scot DOAR LICHIDUL DIN VAS, completandu-l cu unul nou. In acest fel s-ar evita aerisirea deficitara si aparitia problemelor la franare, precum si eventuale ruperi de aerisitoare(am auzit destule cazuri). Credeti ca ar fi eficienta solutia?
Maskatu
Daca scoti doar uleiul din vas si completezi cu unul nou, nu vad ce mare "inlocuire" faci. E ca si cum ai scoate din motor doar 1,5l de ulei si ai pune in loc ulei nou.

Instalatia de frana are 700 ml de lichid. In vasul ala nu ai mai mult un pahar doua, deci mai bine inlocuiesti tot lichidul. Mie unul nu mi s-a stricat nici un aerisitor. Si rotile trebuiesc aerisite intr-o anumita ordine, parca spate stanga, spate dreapta, fata dreapta, fata stanga. La mine operatiunea s-a facut cu toate rotile scoase, deci masina suspendata in totalitate pe capre si cricuri. Am pus ferodo Dot 4.

Dar am inlocuit si sabotii, si cauciucurile de protectie de la pistonase, si am reglat si frana de mana.
BoR
Da, teoretic stiu ca aerisirea se incepe de la cea mai indepartata roata fata de pompa de frana, pana la cea mai apropiata. Insa nu ma simt capabil s-o fac singur; macar sa vad undeva concret procedura. Insa nici in mecanici nu prea am incredere. Am citit pe aici probleme cu pedala moale, lipsa frane, etc., in urma unor astfel de operatiuni. Nu vreau sa ma duc pt o operatiune de intretinere si sa ma intorc cu o problema. Poate suna a ''drob de sare'', dar sunt patit.
fuzzzy
Desfaci, pe rand, la fiecare roata locasurile de evacuare a lichidului de frana, apoi lasi sa curga usor(nu tare!!) si completezi incet in vas. Faci asta la fiecare roata pana curge lichid nou. Fara bule si complicatii.
BoR
Da, ar fi destul de sigur asa. Pompa de frana nu are si ea aerisitor?
Maskatu
Nu...
anecula_08
Daca nu difera pompa de farna, are si ea aerisitor( sau cel putin la Solenza are). Da Maskatu, si in Laguna tot Elf se va folosi. Asta recomanda francezu, asta folosesc tongue.gif , sti bine ca nu a fost problema de cei 3 lei smile.gif
Maskatu
Elf recomanda elf original fabricat in franta, nu bunica imbuteliat la brasov de total lubricants.
catalinski
Gata......Iote-l smile.gif ...are si abtibildul de original
4l 99.9 lei
filtru renault 13 lei

20 Aug 2014, 20:23:
Are cineva idee cum se scoate emblema cu dacia din fata?
Maskatu
E prinsa parca cu doua tije de metal subtiri. Nu mai stiu daca sunt indoite... vezi pe spatele ei daca se vad ca sa le impingi.
BoR
Da, are pe spate 2 tije din aluminiu, fixate de masca prin 2 cleme metalice. Se scoate introducand o surubelnita intre ea si masca de plastic, sau demontezi grila si scoti cele doua cleme de pe interior.
catalinski
Si stiti cumva se nimereste cea de solenza sau cea de dacia papuc?
Mai degraba cea de dacia papuc(modelul mai nou cu sigla ca de solenza)...
BoR
Am vazut 1310 si Supernova cu emblema de Pick-up, deci ar trebui sa se potriveasca.
Am vazut si de Solenza/Logan, insa se observa de departe ca nu sunt de acolo.
catalinski
Exclus cea de logan,e muult prea mare si nu isi are locul pe grila noastra.
Una de pick-up ar fi perfecta.
Inca ceva:Am uitat ca nu am cheie pentru filtru,merge si cu altceva?presupun ca nu.
BoR
Ar mai fi varianta extrema de a sparge pe lateral tabla flitrului, apoi folosind o surubelnita lata bati usor in sensul destrangerii. Totusi eu nu as face asta. Cu maxim 20 ron achizitionezi ambele chei: pentru filtru si baia de ulei.
PS Imi amintesc ca asa am procedat cu multi ani in urma, cand nu se gaseau cheile amintite. Expirase garantia si am inceput sa efectuez reviziile simple in regie proprie.
Pentru baia de ulei am folosit patratul, putin polizat, al unei clante de usa. smile.gif
catalinski
Nu,nu stau eu sa fac asa ceva.Ma duc la mecanicu meu si ii cer ca doar nu i s-or ineca corabiile.
Multumesc.
fuzzzy
Iti recomand asa:

-desfaci cu surubelnita grila din fata
-cu o surubelnita dreapta (mica) scoti emblema (vezi ca o tin 2 "floricele" din tabla, ca doua saibe)
-pastrezi pe cat se poate saibele (sau iti iei altele asemanatoare din Hornbach, Brico, etc..)
- montezi o emblema de Dacie berlina veche (cum am avut eu cea cu vulturul si UAP).

Acea emblema vine la fix si eventual poti sa si indoi putin suportii aceia din tabla. Personal mi-a placut mult mai mult emblema cu UAP si inca arata destul de bine, mult mai bine decat cea normala de SRN cu fundal negru pe care scrie DACIA.
catalinski
Are ceva daca in graba(acum cateva minute),avand cheia de filtru imprumutata,am pus filtrul de ulei gol?
fuzzzy
Nu.
catalinski
nici nu ma asteptam
Sa decalibrat busonu,defapt era deja decalibrat.
Cei fac il iau la dalta si ciocan?
Nici un amarat de buson nu am gasit in tot orasu.
Clublife
QUOTE(catalinski @ 22 Aug 2014, 09:37)
nici nu ma asteptam
Sa decalibrat busonu,defapt era deja decalibrat.
Cei fac il iau la dalta si ciocan?
Nici un amarat de buson nu am gasit in tot orasu.
*


Dar tu cum ai facut ai schimbat filtrul si apoi ai vrut sa dai drumul la ulei?asa l am desfacut si eu pe precedentul la dalta si ciocan dar fii cu mare bagare de seama, sa l iei usor,bafta
fuzzzy
Busonul de la baia de ulei? Comanda-ti altul de pe net, cu tot cu garnitura, cu speranta ca filetul din baia de ulei este inca ok.

Iar daca este blocat acolo in filet... ar fi ceva cu o bormasina, dar deja intram in ceva sf-uri...
catalinski
In sfarsit,bat de pe la ora 12.30.
Da,busonul a iesit bine,filetul e bun,doar ca vechiul buson e facut ferfelita.
Dau comanda decat de un buson?mai mult transportu decat busonu...
Zic sa ma duc la vecinu sa-mi faca 2 busoane din bronz,si la cap ii las 1cm loc pentru hexagon,patrat.

BoR
Daca busonul e intepenit, se poate face, cu ajutorul unei tevi, o parghie la cheia in forma de L. Nu ai reusit sa-l convingi decat batand in el? E bine ca nu s-a stricat filetul.
PS Daca schimbi busonul, inlocuieste si garnitura.
catalinski
Deja am facut un nou buson din bronz.A iesit foarte bine,iam facut cap de cheie iar unde face contact cu baia l-am facut conic astfel nu mai am nevoie de nici o garnitura.
nikuniku
3 postari la rand! cu acelasi subiect
misto de tot,oare moderatorii nu vad aceste abateri de la regulile forumului
fuzzzy
Cel mai probabil e o eroare de la forum.. dar hai sa sarim pe moderatori, nu-i asa? Alta treaba oricum n-avem..
Maskatu
Nu mai vad vreo eroare... daca mai vedeti vreo problema puteti da report. Eu sunt cam singurul moderator activ de pe sectiunea supernova si nu mai am timpul necesar sa rasfoiesc fiecare topic.

Multumesc pentru intelegere si weekend placut in continuare.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.