Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Intrebari diverse
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia SuperNova > Diverse - Dacia SuperNova
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52
Lucian2014
Salut,

Nu mai merge sa arun apa pe geam si claxonul ( ambele au cazut in acelsi timp )
Model masina DSN

M-am uitat la toate sigurantele si la cele din masina si la cele de sub capota sunt ok intregi
Sa fie de la relee ?
catalinski
Vad ca altii nu au ce face si trebuie sa critice...
Este vina mea,scriam de pe telefon si mergea greu internetul...imi cer scuze.

Am pus noul buson,ulei.A intrat in motor aproximativ 3.2 litri de ulei.
Primi 15-17 km.....motor mai silentios,a disparut zgomotul de la pornire(tacheti parca).

Fiind masina pe cric,tot bateam la busonu ala,m-am uitat si pe sub motor si am observat ca se vede prelins ulei incepand de la mufarea baii de ulei cu motorul,acolo unde este pus si niste silicon sau pasta ceva.
fuzzzy
Acum nu stiu cat de corect e, dar eu bagam maxim 3 litri cu tot cu amorsa pe filtrul de ulei... iar cu zgomotul trebuie sa ai rabdare, in cateva mii de km reapare.
BoR
Asa este, si eu am constatat ca dupa inlocuirea uleiului, motorul este mai silentios, cel putin la rece.
catalinski
Pai da,eu am bagat cam 3.2l fara sa umplu filtru cu ulei si la joja e cu vreo 2-3mm sub nivelul maxim.
Poate o fi din cauza ca eu am lasat sa se scurga uleiul o zi intreaga.
danciusergiu84
incercati uleiul Motul, se aud doar lucruri bune despre el, eu personal il folosesc si l-am recomandat multor cunoscuti care sunt multumiti fata de Mobil sau Castrol
fuzzzy
E ok si Motul, doar ca personal mi se pare cam scump pentru ce stie sa faca... dar intram in alte discutii si suntem in topicul nepotrivit.
MyKe89
Mai nou folosesc Eneos Premium 10W-40, raport calitate/pret imbatabil (18 lei/L). smile.gif
danciusergiu84
QUOTE(fuzzzy @ 25 Aug 2014, 00:46)
E ok si Motul, doar ca personal mi se pare cam scump pentru ce stie sa faca... dar intram in alte discutii si suntem in topicul nepotrivit.
*



Motul 10w40 e la acelasi pret ca si Aralul, am gasit pe la 90 de lei de curand, este si online: http://www.ulei-motul.ro/produs/29/motul-4...ight-10w40.html si l-am luat la vreo 95 de la la 5 litri si filtru de ulei man (pt. un opel) cu 15 lei, deci la un magazin cu adaos foarte mic.
fuzzzy
Te rog sa specifici, Motul dar de care? Ca Motul 7100 sau 300V nu cred ca gasesti la aceiasi bani.
MyKe89
A pus link, Motul 4100 Turbolight.
fuzzzy
Scuze, am fost chiar atat de chior.. insa la banii aia e fix aceeasi teava din care curge Mobil, BP sau Castrol.
catalinski
Mi-am adus aminte de barile alea de rigidizare din spate.
De cat sa folosesc teava patrata(rectangulara)?20x20?
danciusergiu84
QUOTE(fuzzzy @ 29 Aug 2014, 01:17)
Scuze, am fost chiar atat de chior.. insa la banii aia e fix aceeasi teava din care curge Mobil, BP sau Castrol.
*



nu sunt asa de sigur, cine are consum de ulei sau zgomot poate verifica cu aceasi vascozitate de la motul fara a lua in calcul variantele de competitie 300v

ideea e ca mai sunt uleiuri care, cel putin cand sunt noi, imbunatatesc zgomotul, consumul de ulei etc problema e cat tine uleiul pana sa inceapa sa se innegreasca, sa-l pape sau sa tacane motorul, si alta problema ar fi care ulei la acelasi pret (vascozitati sau norme identice) sa faca cele de mai sus la fel de bine

de cand cu globalizarea nu prea sti ce cumperi in bidon, cel putin marca asta imi da un confort psihic si fata de altele rezultate mai bune in practica (testat pe mai multe masini)

as mai incerca LM (sau Fuchs) dar de ex la 5w40 e mai scump si din fisa nu e mai tare decat motul...
naked19
Am o intrebare: stie careva cam cat este manopera pentru schimbarea burdufului de la planetara dreapta fata? La service Dacia mi-au cerut 1 milion...in conditiile in care burduful de origine e 40 de lei :|
talibanu
QUOTE(naked19 @ 17 Sep 2014, 20:50)
Am o intrebare: stie careva cam cat este manopera pentru schimbarea burdufului de la planetara dreapta fata? La service Dacia mi-au cerut 1 milion...in conditiile in care burduful de origine e 40 de lei :|
*



Burduful de la partea cu fuzeta: 25 sau 30 RON, la un service de pe Bd.Timisoara....am schimbat eu acum 1 - 2 luni, dar nu mai stiu exact cat am dat.(oricum nu mai mult de 30 ron)...bafta
naked19
l-am schimbat cu tariful din postul anterior.. in alta parte nu am gasit mai ieftin.
ionutbrf
supernova
Din nou probleme la 216000 km ,azi ma duc si ridic capota si verific lichidul de racire si uleiul cand ma uit la nivelul uleiului era crescut si are antigel in el.

Ce imi recomandati sa fac tinand cont ca nu vreau sa bag bani multi in ea ,eu ma gandeam sA ii schimb garnitura de chiuloasa fara sa-i mai fac planeitate.

ce risc daca nu ii fac planeitatea
fuzzzy
QUOTE(danciusergiu84 @ 17 Sep 2014, 17:28)
nu sunt asa de sigur, cine are consum de ulei sau zgomot poate verifica cu aceasi vascozitate de la motul fara a lua in calcul variantele de competitie 300v

ideea e ca mai sunt uleiuri care, cel putin cand sunt noi, imbunatatesc zgomotul, consumul de ulei etc problema e cat tine uleiul pana sa inceapa sa se innegreasca, sa-l pape sau sa tacane motorul, si alta problema ar fi care ulei la acelasi pret (vascozitati sau norme identice) sa faca cele de mai sus la fel de bine

de cand cu globalizarea nu prea sti ce cumperi in bidon, cel putin marca asta imi da un confort psihic si fata de altele rezultate mai bune in practica (testat pe mai multe masini)

as mai incerca LM (sau Fuchs) dar de ex la 5w40 e mai scump si din fisa nu e mai tare decat motul...
*



Majoritatea uleiurilor din gama mediocra au acel efect asupra culbutorilor. Dar efectul nu dureaza mult, iar aici conteaza si motorul supernovei care are din fabrica o mica buba.

Momentan eu merg pe ceva japonez, pare a fi destul de ok, inca nu sunt foarte hotarat intre 5w si 10w.. dar cred ca o sa bag in functie de anotimp si cu asta basta..
danciusergiu84
care ar fi buba din fabrica a supernovei la culbutori ?

intreb deoarece un var are un clio 2001 1.2 16v si m-a intrebat daca se poate face ceva cu zgomotul lor, eu ma gandesc ca se pot regla daca nu are tacheti hidraulici...
catalinski
Cum se scoate becul de pozitie?
Am tot tras de pini aia pe acolo......nu iese deloc.
Maskatu
Rasucesti, apoi tragi.
dan99
Am si eu o curiozitate...in compartimentul motor...in spatele farului din dreapte exista un recipient negru...prins de contraaripa...intra si ceva conducte de benzina in el...posibil sa fie pahar decantor?
Maskatu
Canistra carbon.
dan99
Pt alti nestiutori ca mine.. http://www.e-automobile.ro/categorie-motor...tra-carbon.html
Maskatu
Cum as putea scoate oglinda retrovizoare exterioara din carcasa de plastic? Ca am pus alta oglinda si abia dupa montaj am vazut ca se vede in valuri pe margine. Si nu as vrea sa iau iarasi alta. Stiu ca se punea la cuptor dar deja am vopsit-o... mai ma gandeam sa tai cumva buza de sus, scot oglinda, pun alta si lipesc buza.
BoR
Încearcă s-o scufunzi în apă caldă /fierbinte,
pentru ca plasticul să devină maleabil. Mie mi-a reușit, însă la introducerea oglinzii în corpul de plastic.
Maskatu
Deci scufund partea cu oglinda in apa fierbinte cat sa se inmoaie marginile acelea subtiri incat sa o pot scoate si pune pe cealalta. O sa incerc intai cu oglinda veche sa vad cum reactioneaza.
nikuniku
sa ai manusi si ochelari ca nu se stie cu cioburile pe unde ajung si atunci chiar vei fi,,,maskat,,
la fel am incercat si eu sa scot un geam oglinda din suport,pus in apa fiert,muiat plasticu si cand am incercat sa scot oglinda a iesit bucati,dupa pansarile de rigoare pe maini,am cumparat alta oglinda exterioara
BoR
Da, e cam delicata operatiunea, daca vrei sa scoti oglinda intreaga. Asa cum am scris mai sus, eu am incercat doar sa introduc geamul oglinzii prin acest procedeu, si mi-a reusit.
Eduard 29
Am si eu o intrebare pentru cei care au curatat injectoarele. Sau mai bine spus. Eu cand le-am curatat pe ale mele le puneam la tubul de spray si imi dadea un jet de 30-40 cm conic. Cand le-am pus pe rampa am conectat furtunele si am facut un test. Dand la automat cu rampa scoasa din galerie, nu facea acel jet. Mai degraba scuipa benzina. Pana acum nu am verificat presiunea pompei de benzina, dar oare asa e normal?
Maskatu
QUOTE(BoR @ 7 Oct 2014, 12:31)
Da, e cam delicata operatiunea, daca vrei sa scoti oglinda intreaga. Asa cum am scris mai sus, eu am incercat doar sa introduc geamul oglinzii prin acest procedeu, si mi-a reusit.
*


Nu am nevoie sa scot vechea oglinda intreaga... pentru ca tocmai asta este problema. Important este sa bag noua oglinda intreaga.
maru
QUOTE(Eduard 29 @ 7 Oct 2014, 18:48)
Am si eu o intrebare pentru cei care au curatat injectoarele. Sau mai bine spus. Eu cand le-am curatat  pe ale mele  le puneam la tubul de spray si  imi dadea un jet de 30-40 cm  conic. Cand le-am pus pe rampa  am conectat furtunele si am  facut un test. Dand la automat cu rampa  scoasa  din galerie,  nu  facea acel jet. Mai degraba scuipa benzina. Pana acum nu am verificat  presiunea pompei de benzina, dar oare asa e normal?
*



nu este normal sa "scuipe","picure" ci sa pulverizeze benzina
iata cum poti proceda orientativ:

1. scoti bujiile (pentru a nu forta electromotorul)
2.scoti mufa de la bobina de inductie (pentru a nu da scanteie si sa ai probleme)
3. scoti rampa cu injectoare (fara a scoate turul sau returul de pe ea)
4.pui cate un pahar transparent la fiecare injector (4 injectoare=>4 pahare) si tii rampa deasupra lor
5.pui pe cineva sa dea la automat in reprize a cate 10 secunde de cateva ori
6.monitorizezi injectoarele daca pulverizeaza in mod cat de cat egal si la terminarea injectiei sa nu "picure"
7.pui paharele pe masa si te uiti ca, cantitatea injectata sa fie egala
Eduard 29
Multumesc maru. O sa verific cat de curand presiunea in rampa sa vad daca e de la pompa. Dar o sa incerc si metoda descrisa de tine.
maru
daca nu este buna presiunea nu te arunca sa schimbi pompa inainte de a face cateva operatii:

1. golesti rezervorul si il cureti cu o carpa care nu lasa scame
2.schimbi filtru de benzina
3.verifici turul si returul de la un capat la altul sa nu fie obturate partial sau fisurate (in special uita`te la portiunea mica de tur din compartimentul pompei de benzina deoarece apar fisuri datorita benzinei si`ti poate trage aer cand ai benzina mai putin in rezervor)


p.s: daca gasesti mizerie multa in rezervor demonteaza gura de umplere (cea pe care bagi benzina) si analizeaz`o bine (in special la partea superioara unde se prinde pe aripa) deoarece este dintr`un material casant si se fisureaza la imbinarea cu caroseria
Eduard 29
In rezervor nu sunt gunoaie, nisip sau apa. Am schimbat sita si era curat. Benzina am mai tot timpul peste jumatate. Filtrul si el schimbat. Maine sau vineri o sa fac rost de un manometru si sa vad ce arata.
dan99
Pe DSN exista cumva buton de blocare/deblocare usi?...alarma mea blocheaza usile la punerea contactului si le deblocheaza la oprire...da daca tre sa deschid usa pa traseu...tre sa trag de tamburusu de la usa stanga fata de fiecare data...
spik1
Se poate seta din meniul alarmei sa nu mai inchida automat, sau apesi pe butonul telecomenzii, cand vrei sa deschizi, daca nu ai oprit motorul.
Maskatu
QUOTE(dan99 @ 13 Oct 2014, 21:26)
Pe DSN exista cumva buton de blocare/deblocare usi?...alarma mea blocheaza usile la punerea contactului si le deblocheaza la oprire...da daca tre sa deschid usa pa traseu...tre sa trag de tamburusu de la usa stanga fata de fiecare data...
*


Super novele cu inchidere centralizata si alarma au buton de blocare/deblocare usi langa ceas, unde este si butonul de avarii si cel pentru dezaburirea lunetei. Din ce spui tu alarma este legata la inchiderea centralizata si actioneaza automat. Cauta acel buton din bord, l-am incercuit in poza. Daca nu ai inchidere centralizata din fabrica, nu ai butonul acesta, ai un buton de plastic, pus la misto sa umple gaura deci nu prea ai cum sa descui in mers. Singura varianta ar fi sa dezactivezi functia asta care mie oricum mi se pare aiurea. Cine stie cum ramai pe afara langa masina si ea se incuie singura.
dan99
Masina se incuie doar la punerea contactului...daca o descui si nu deschid nimic...se armeaza doar alarma...usile raman deblocate
Mie unu mi se pare foarte utila functia de blocare automata...ca de multe ori am lucruri importante pe bancheta spate...
La mine e doar butonul de dezaburire luneta...care oricum nu functioneaza...am un blanck...si iar un blanck in locul ceasului

14 Oct 2014, 20:05:
Si mai am un blanck...probabil proiectoare daca nu gresesc...nu am turometru, ci doar o mare sigla Dacia, si nici indicator temperatura apa...si ar mai fi trebuit sa fie becul din bord de la catalizator, care ar fi trebuit sa se aprinda la punerea contactului...

14 Oct 2014, 20:11:
QUOTE(spik1 @ 13 Oct 2014, 20:32)
Se poate seta din meniul alarmei sa nu mai inchida automat, sau apesi pe butonul telecomenzii, cand vrei sa deschizi, daca nu ai oprit motorul.
*


Se poate si asta...dar pa mine nu ma deranjeaza...imi e oarecum incomod sa trag mereu de tamburusu de la usa sa deschid cand e motorul pornit...si dupa sa apas iar pt blocare...e mai comod cu butonul din bord...am identificat firele de la inchiderea centralizata, am experimentat ceva, si stiu ca imi trebuie un buton cu 2 pozitii...normal inchis, normal deschis, cu revenire automata pe zero...
spik1
Corect !
M_OVidiu
Buna seara!
Vin cu o curiozitate, nu neaparat o problema.
Azi cand sa vin acasa dea Cluj, ma urc in masina, pun contactul porneste frumos, dar cand apas ambreiajul se aude un zgomot ciudat, ca si un "chitait de soarece". E normal?Sau doar a mea face... probleme nu am cu ambreiajul.
Tin sa mentionez, dupa ce am iesit pe drum si s-a incalzit, nu s-a mai auzit sunetul.
Ce ziceti, e doar o probema singulara, sau a-ti mai intalnit-o ?
O seara buna!
marcykone
unge un pic pe dedesubt..e o bucsa de teflon pe pedala aia...si scartie..n ai motive de ingrijorare..wink.gif
spik1
Sau rulmentul de presiune !
Daca se aude ca un "scartait", doar la apasare, este cablul, daca se aude si in timp ce este apasat este rulmentul de presiune.
dan99
Stiem ca ambreiajul de la DSN nu este pa cablu...e hidraulic din cate stiu eu...sper sa nu gresesc aici
nikuniku
DSN=ambreiaj hidraulic
spik1
Si atunci care ar fi problema ?
marcykone
problema e urmatoarea..a vn iarna..e frig...pedala de ambreiaj e pe un ax..pe ax e o bucsa de plastic...supernova are ambreiaj hidraulic, adica are o pompa, adica un ax care la apasarea pedalei, intra,iese...ee..plasticele scartzie..sa le unga, cu un spray,ceva, vaselina lichida... wink.gif
silviu myl
Salut baieti ,am si eu o problema cu volanu am un "tacanit" cred ca e din coloana de directie, e vreo bucsa pe acolo de trebe schimbata? ma poate ajuta cineva .
marcykone
mai degraba ai un " trosc " ..e de la crucea cardanica inferioara de pe axul volanului , deschizi capota,si te uiti pe directia coloanei de directie spre caseta..acolo,imediat, o sa vezi si crucea aia..pui mana,cineva iti misca de volan stanga-dreapta si o sa vezi ca ai joc....remediul: schimbi axul volan!! sad.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.