Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Intrebari diverse
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia SuperNova > Diverse - Dacia SuperNova
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52
quick
QUOTE(jaaL @ 12 Mar 2012, 17:28)
Salut , de unde pot lua si eu tapiteria din portbagaj ? ma refer la cea pt. oale !
*




uite aci http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...=mocheta&st=210
baiatu vinde cu 60 lei dai un mesaj sau un telefon.
sau mai poti cauta tot la bursa cine dezmembreaza si eventual sa aiba masina si mocheta.
gabriel.bv
salut..banuiesc ca acestaar fi butonul cu pricina(a/c)
[attachmentid=1627794450] nu stiu cum l`as putea scoate deoarece firele care ies din el au o mufa alba, mare, care nu poate fi scoasa pe gaura butonului iar plasticul acela dreptunghiular pare lipit de restul bordului...are cinve vreo idee cum l`as putea scoate...aaa si inca ceva:d cum/pe unde scot tija aia de plastic de la aer(sa recicleze aerul din masina sau sa imi dea de afara).multumesc
cristi_supernova
Am desfacut azi capacul de la filtru de aer sa vad cum mai arata filtrul si cand l-am desfacut pe capac era ulei, dupa am vazut ca si pe filtrul de aer era ulei si acolo sunt 2 gauri una mi mare si una mai mica. Pe langa acea gaura mai mica era ulei. Din ce cauza?
ady23
daca te uiti sub carcasa filtrului o sa vezi un furtun care e din motor in filrtu,pe acel furtun vin gazele din motor(si cate un pic de ulei)cica sa nu poluezi aeru si de aia il baga prin filrtu,eu am prelungit furtunul si l'am tras undeva sub masina..nu ai de ce sa te sperii
Maskatu
Si eu aveam ulei in compartimentul filtrului de aer. Imi gaseam mereu filtrul de aer patat de ulei venit pe acea teava pentru recircularea vaporilor de ulei, dar in loc de vapori , iesea mai mult "lichid". Am mutat traseul recircularii vaporilor pe alt furtun, astfel incat sa nu mai imi pateze filtrul de aer. Mai exact am prelungit teava care iesea din capacul culbutorilor si am lasat-o atarnata langa motor, pana jos. Am schimbat uleiul de 2-3 ori pana acum. Am mers cu el pana la 8-10 mii km si nu mi-a consumat deloc ulei, motorul trage fara probleme si consuma carburant foarte putin, cel putin pana sa vina gerul, iar fum albastru nu scoate deloc.
C a t a l i n
Intr-o tara civilizata poti face puscarie pentru asa ceva.

Cu ce te deranjau petele de ulei pe filtru? Ce e rau in a arde acel ulei in motor, in loc sa il lasi pe drum?
quick
nu curge asa mult ulei incat sa lasi urme pe drum.....si eu am ulei(putin nu baltoaca) in filtrul de aer dar nu mi-am batut capul deloc, masina nu consuma gram de ulei intre schimburi asa ca nu prea i-am dat importanta..fa-ti timp macar cand schimbi uleiul sa cureti si carcasa filtrului de aer si filtrul de aer sa il schimbi mai des.
mafiozzo
ce e rau acel ulei? pur si simplu murdareste MPP-u mai repede, si pe mine ma enerveaza acel ulei venit pe furtun drept pentru care am aplicat de mult metoda lu maskatu si ady13
C a t a l i n
Vrei sa spui lubrifiaza. Adica face un lucru bun.
mafiozzo
serios? ia dute 1000km cu acel furtun, si 1000 fara. Dupa 1000 km cu acel furtun mpp-u e cleios negru cand il vezi te sperii. iar fara, e ca nou cu putine particule de praf
djasu82
e de bine si de rau ... de bine face o mica lubrifiere la cilindrii si hai sa zicem si la axul MPP rau ca trebuie dat din cand in cand jos MPP-ul sa-l curati ca se strange jeg - particule de praf + ulei cea ce impiedica sa-si faca treaba cum trebuie...
C a t a l i n
QUOTE(mafiozzo @ 18 Mar 2012, 10:02)
serios? ia dute 1000km cu acel furtun, si 1000 fara. Dupa 1000 km cu acel furtun mpp-u e cleios negru cand il vezi te sperii. iar fara, e ca nou cu putine particule de praf
*



Dacă ai praf acolo înseamnă că ai un filtru de aer prost sau care nu calcă bine pe carcasă. Dacă ai clei cumpără un ulei de motor, nu de gătit.

Nu mai încercați să adoptați modificări de toată jena preluate de la Dacia 1300...

Sunt atâtea exemple de Dacii care au parcurs sute de mii de Km fără a scoate vreun furtun de undeva.
luci_bce
QUOTE(C a t a l i n @ 18 Mar 2012, 16:52)

Sunt atâtea exemple de Dacii care au parcurs sute de mii de Km fără a scoate vreun furtun de undeva.
*





Corect! up.gif
Maskatu
QUOTE(C a t a l i n @ 18 Mar 2012, 07:54)
Cu ce te deranjau petele de ulei pe filtru? Ce e rau in a arde acel ulei in motor, in loc sa il lasi pe drum?
*


Pai ma deranjau pentru ca dupa nici 100 km cu filtrul schimbat, acesta era patat de ulei in partea din dreapta. Plus de asta, toata zona din jurul gaurii pe unde venea uleiul, era plina de ulei, la fel si capacul filtrului de aer. Nu este prea placut sa deschizi carcasa si sa constati ca este ulei peste tot imprastiat.

In mod normal pe acolo trebuie sa vina VAPORI, nu LICHID direct. Motorul trebuie sa faca recircularea vaporilor, nu recicularea uleiului direct sub forma lichida. Problema a aparut la mine probabil din cauza fostului propietar care nu facea schimbul de ulei la timp.

Intr-adevar nu este o solutie eco-friendly, insa 2 picaturi de ulei la 5000 km nu or sa omoare pasarile si vegetatia din Romania.
luci_bce
Momentan la mine e patata un pic carcasa, dar tare mi-e ca am desfacut-o ieri sa ii curat MPP si am uitat de furtunul acela. Ma uit maine, am mai multe de mesterit la dansa, cu ocazia primaverii. wub.gif
Maskatu
Azi cele 20 de grade la umbra, sau 25 de la soare, s-au resimtit din plinul in incalzirea antigelului. Drept urmare dupa fro 10 km prin bucuresti, acul era deja sus, si gmv-ul pornit. laugh.gif Fix invers decat pana acum 2-3 saptamani cand ma rugam de acul ala sa urce sus ca sa nu mor de frig in masina.

O sa mai schimb din nou termostatul cu unul original, sa vad daca se manifesta la fel. Daca se manifesta la fel dau vina pe sistemul de "racir" adica radiator care este de cacao sau pe pompa de apa care nu isi fac datoria cum trebuie. De supra-incalzit nu s-a pus problema. Nu a fiert apa dar este enervant sa ajunga apa maxim sus sa fie tot motorul incins de zici ca a luat foc. Nici nu vreau sa ma gandesc cand o veni vara, si vor fi 40 de grade, plec cu ea de acasa si in 2 semafoare am acul sus cu gmv pornit. wacko.gif

Daca ar fi termosatul blocat pe inchis cum ar trebui sa se manifeste? Dar pe deschis?
luci_bce
Daca termostatul e blocat pe inchis in principiu se incalzeste rau apa, in unele cazuri( al meu ex-tico) furtunul de sus ala gros se intareste de la presiune. Daca termostatul e blocat pe deschis, apa se incalzeste greu.

18 Mar 2012, 23:56:
Maskatule, senzorul ala de la temperatura apei ii da drumu la GMV? Ca la mine se ducea acul pana sus de tot, si GMV-ul pauza. Azi l-am pus pe direct, pe contact + intrerupator, o solutie de compromis, pana gasesc buba. Eu cred ca la mine nu e buba de la senzor, ci mai degraba de la "cablaraie"
C a t a l i n
QUOTE(Maskatu @ 18 Mar 2012, 22:47)
Pai ma deranjau pentru ca dupa nici 100 km cu filtrul schimbat, acesta era patat de ulei in partea din dreapta. Plus de asta, toata zona din jurul gaurii pe unde venea uleiul, era plina de ulei, la fel si capacul filtrului de aer. Nu este prea placut sa deschizi carcasa si sa constati ca este ulei peste tot imprastiat.

In mod normal pe acolo trebuie sa vina VAPORI, nu LICHID direct. Motorul trebuie sa faca recircularea vaporilor, nu recicularea uleiului direct sub forma lichida. Problema a aparut la mine probabil din cauza fostului propietar care nu facea schimbul de ulei la timp.

Intr-adevar nu este o solutie eco-friendly, insa 2 picaturi de ulei la 5000 km nu or sa omoare pasarile si vegetatia din Romania.
*



Pe acel furtun chiar vin vapori, nu lichid, însă, cum motorul nu funcționează permanent, când se răcește ghici ce se întâmplă cu vaporii.

Iar legat de pătarea filtrului, aceasta se produce pe interior, elementul filtrant care reține praful e la exterior, deci nicio problemă. Cât despre deschisul capacului filtrului, cât de des o faci? Eu deschideam capacul să schimb filtrul 1 dată la 10 mii km.

Despre cantitatea de ulei te contrazici singur. Ba e plin de ulei după 100 Km, ba sunt 2 picături la 5000 Km.


19 Mar 2012, 00:46:
QUOTE(Maskatu @ 18 Mar 2012, 23:26)
Daca ar fi termosatul blocat pe inchis cum ar trebui sa se manifeste? Dar pe deschis?
*




Termostat blocat pe inchis - radiator relativ rece permanent.

Termostat blocat pe deschis - motorul se incalzește mult mai greu.


Cand functioneaza corect ar trebui sa observi o variatie periodica a acului de temperatura lichid racire.
Maskatu
GMV-ul pleaca, nu am probleme cu el. Functioneaza normal pe ambele trepte. Probabil ca este semi blocat pe ... inchis din cate spuneti voi.

Nu am observat o variatie mare a acului pe plansa de bord. Maxim 3-4 mm cursa in jurul punctului maxi, adica sus de tot unde pleaca gmv-ul.

O sa iau una bucata termostat de origine si sper sa il schimb zilele astea sa vad dupa aceea cum se manifesta.
luci_bce
Maskatule, daca la drum intins nu se ridica acul si sta normal la jumatate, eu zic sa nu schimbi termostatul. La mine, prin oras se ridica acul destul de rapid, in aglomeratii se ridica acul mai rau, dar porneste si GMV-ul. In afara orasului , acul sta la jumatate.

19 Mar 2012, 23:34:
Stii care mai poate fi problema cu apa? Densitatea antigelului. Daca e mai mult antigel in instalatie , la mine urca acul mai rapid. Acum , i-am scos din antigelul din instalatie, si l-am inlocuit cu aproximativ 1 litru de apa distilata, vad ca e mai ok asa.
Maskatu
Din cate imi aduc aminte in afara orasului statea undeva pe la si 45-50 minute (luand un cadran de ceas ca si punct de reper). Dar iarna in afara orasului sau in oras abia daca ajunge la jumate. Fara carton nu am sanse sa fac caldura.
luci_bce
Cam mult-50 de minute, sta destul de sus, la mine nu depaseste jumatate in afara orasului. Incearca totusi sa schimbi termostatul.
Pi.Si. Asa facea si a mea iarna, ba chiar la relanti daca o lasam sa zic 10 minute, imi scadea destul temperatura laugh.gif

20 Mar 2012, 15:16:
Intrucat de astazi m-am apucat de tinichigerie la a mea DSN, as dori sa va intreb unde gasesc vopsea auto la cutie in Bucuresti? Nu vreau metalizata, vopsea normal, ca la daciile clasice, bugetul meu e redus. Va multumesc!
quick
ce-i faci la tablarie? si la ce pret crezi ca ajungi?
luci_bce
La tablarie nu am f mult de munca, ex-propietarul a avut grija in mare parte de tabla, implicit aripile spate, fata, pragurile si oalele. Problema mare e ca n-a smirgheluit cum trebuie, si a lasat "grosul" asa si o dat cu sprayul pe deasupra. Ca si cheltuieli am asa pana acum:
-Smirghel- 30 lei
- O cutie de chit : 14 lei
- Un set spatule 10 lei
Urmeaza 2 cutii de vopsea, de preferinta cu lac in ea; 1 cutie de sprit chit(cred ca ajunge) , 1 bidon de diluant. Tinichigeria o fac eu , iar pentru vopsit am un prieten, 200 manopera.
Cost total: 254+ vopseaua , sprit chitul si diluantu. Cred ca 350 ma duce tot.
bygy007
am si eu o nedumerire , au trecut cei 3 ani de garantie , si incepind de acum ma voi ocupa personal de intretinere , asa ca am si eu rugamintea sa imi recomandat un ulei bun pentru logan pe gpl , si caracteristicile gen 10W40 mentionez ca va fi schimbat la un an si in timpul asta estimez maxim 8000km
gygyscafes
QUOTE(Maskatu @ 19 Mar 2012, 23:35)
Din cate imi aduc aminte in afara orasului statea undeva pe la si 45-50 minute (luand un cadran de ceas ca si punct de reper). Dar iarna in afara orasului sau in oras abia daca ajunge la jumate. Fara carton nu am sanse sa fac caldura.
*



Poti sta linistit, la fel e si la mine, deoarece e versiunea clima, racirea se face putin mai greu si de aceea si mie imi sta cam tot in zona aia. Mie acul asta-iarna imi ajungea la jumatate dar nu prea aveam caldura. Dupa ce am pus carton aveam caldura dupa 2-3km. Eu am plasat cartonul chiar intre radiatorul de racire si cel de clima. O mica parte de vina ar putea sa o aiba si antigelul folosit.

QUOTE(bygy007 @ 20 Mar 2012, 20:16)
am si eu o nedumerire , au trecut cei 3 ani de garantie , si incepind de acum ma voi ocupa personal de intretinere , asa ca am si eu rugamintea sa imi recomandat un ulei bun pentru logan pe gpl , si caracteristicile gen 10W40 mentionez ca va fi schimbat la un an si in timpul asta estimez maxim 8000km
*


Ce zici de MOTUL AUTO 10W40? E cam scumpisor,(50 lei/litru) dar daca as avea gpl asa ceva as folosi.
gygyscafes
Stie cineva daca difera dimensiunile de la filtrul de aer de Logan fata de DSN? Am cumparat un filtru de la FLENNOR si scria pe el pentru Logan 1,4 mpi si 1,6 mpi. Problema e ca cel pe care l-am cumparat nu se potriveste la SuperNova mea fiindca e mai ingust si mai inalt. Difera cumva si carcasa filtrului de aer sau au gresit astia cotele da fabricatie? unsure.gif
donlucyan
ar trebui sa se protriveasca pt ca este aceiasi carcasa si filtru de aer ar treb sa vina perfect acum nush ,poate o fi vreo diferenta fata de SRN.
gygyscafes
Stiam ca sunt diferente la motor, dar nu si la carcasa filtrului de aer. Ceva nu e bine, dar imi vine greu de crezut ca o firma germana face asemenea greseli grosolane.
quick
la mai ingust nu stiu la ce te referi dar la inaltime cred ca de nou trebuie sa fie putin mai inalt si el se preseaza pt ca el trebuie sa stea si sa inchida foarte etans pe unde nu este element filtrant, acuma depinde si cat de inalt este....ca o paranteza pot sa iti zic ca am schimbat filtru de aer la focusul din semnatura si daca nu stiam ca se preseaza filtrul inainte sa il pui in carcasa filtrului de aer puteam sa jur ca nu este bun, dar stiam ca se preseaza putin elementul filtrant inainte de al pune in carcasa altfel nu intra.
gygyscafes
Mai ingust, adica are circumferinta mai mica si calca chiar pe nervura aceea din plastic, in loc sa calce imediat dupa ea. Si este mai inalt cam cu 1-1.5 cm. Nu merge sa prind nici clemele de fixare, ce sa mai zic de suruburi?
quick
daca ii mai ingusta si nu intra pe locasul ala posibil sa ai dreptate, mergi si schimbal, poate la logan forma in interior ii modificata.....chiar nu stiu.
DooMFeaR
Salutari baieti,

Cred ca postez in sectiunea corecta. Am o intrebare. Ce este acel cilindru negru din imagine si ce rol are?

user posted image

klaus
canistra cu carbon de recuperare a vaporilor de benzina.
AndreiSN
S-a discutat si rasdiscutat , canistra de carbon , rolul ei este sa recupereze vaporii de benzina.
DooMFeaR
QUOTE(klaus @ 23 Mar 2012, 10:59)
canistra cu carbon de recuperare a vaporilor de benzina.
*



Mersi de raspuns. Nu stiam ce rol are. Se inlocuieste la un anumit nr de km sau e definitiva acolo?
luci_bce
E definitiva
DooMFeaR
mersi.
donlucyan
salut.vad ca nu prea i dai de cap delok.cel mai bine te duci intr-un service si vezi acolo ce si cum .
incearca cu curatarea injectoareleor.
-bobina cum se prezinta?
pompa de benzina este buna?
si incearca sa umbli ca cutia aia neagra ca poate fi de acolo bafta!
DooMFeaR
Poate cineva care are timp si rabdare sa-mi enumere fiecare piesa din pdf-ul atasat? Ma scuzati ca va sacai atat de mult.[attachmentid=1627796711]
shake
Jantele de aliaj de pe SN , se potrivesc la fix pe solenza ? sau trebuiesc inele de centrare ?

multumesc

edit : pot folosii prezoanele vechi de la jantele de tabla ?
ionutzoo
QUOTE(gygyscafes @ 22 Mar 2012, 19:49)
Stie cineva daca difera dimensiunile de la filtrul de aer de Logan fata de DSN? Am cumparat un filtru de la FLENNOR si scria pe el pentru Logan 1,4 mpi si 1,6 mpi.  Problema e ca cel pe care l-am cumparat nu se potriveste la SuperNova mea fiindca e mai ingust si mai inalt. Difera cumva si carcasa filtrului de aer sau au gresit astia cotele da fabricatie?  unsure.gif
*



Se potriveste fara probleme.Testat!
fuzzzy
QUOTE(shake @ 23 Mar 2012, 14:43)
Jantele de aliaj de pe SN , se potrivesc la fix pe solenza ? sau trebuiesc inele de centrare ?

multumesc

edit : pot folosii prezoanele vechi de la jantele de tabla ?
*




La marele fix si da.
Maskatu
QUOTE(fuzzzy @ 23 Mar 2012, 16:06)
La marele fix si da.
*


Acelasi sasiu, aceleasi arcuri si amortizoare, aceleasi discur, etc. merg gumele si jantele de pe una pe alta si invers. Inclusiv alea pe 14.
Razvan_Ionut
numai ca alea pe 14 nu sunt omologate la SN tongue.gif
cristi_supernova
Are cineva idee cum pot strange si eu sina de la scaune. M-am tot uitat daca sunt stranse suruburile si toate par a fi in regula, dar cand pun frana mai brusca ma deplasez cu scaunul putin si cand misc de el joaca foarte mult intre sine.
Maskatu
Vreau si eu furtunul de la carcasa filtrului de aer. Unde pot sa gasesc? Eventual cu piciorusele din capat intregi...
and_rei
Maskatu ala o sa se rupa iar.Eu aveam de la alexutzuu un furtun din plastic.Nu erau probleme si e si mai rezistent.
DooMFeaR
Salutari,

Intampin o problema si am cautat pe forum dar nu am gasit mare lucru. Uneori (nu tot timpul), moare la ralanti. Merg cu ea, moare motorul dintr-o data si nu mai vrea sa porneasca. Daca incerc sa ii dau cheie la fiecare 5 minute, dupa aprox. 20-30 de min porneste. Initial m-am gandit ca problema mea este de la corpul clapeta, respectiv motorasul pas-cu-pas. Astazi am pus un corp clapeta functional 100%. Iar mi s-a intamplat sa imi moara motorul aiurea in trafic. Imi puteti da o sugestie ce sa fac sau de la ce poate fi?
gygyscafes
QUOTE(cristi_supernova @ 27 Mar 2012, 15:05)
Are cineva idee cum pot strange si eu sina de la scaune. M-am tot uitat daca sunt stranse suruburile si toate par a fi in regula, dar cand pun frana mai brusca ma deplasez cu scaunul putin si cand misc de el joaca foarte mult intre sine.
*


La tine cred ca s-au uzat sinele sau parghiile acelea care calca pe canturi. Arunca o privire si la clenciul ala care blocheaza scaunul dupa eliberarea parghiei.


QUOTE(DooMFeaR @ 28 Mar 2012, 13:53)
Salutari,

  Intampin o problema si am cautat pe forum dar nu am gasit mare lucru. Uneori (nu tot timpul), moare la ralanti. Merg cu ea, moare motorul dintr-o data si nu mai vrea sa porneasca. Daca incerc sa ii dau cheie la fiecare 5 minute, dupa aprox. 20-30 de min porneste. Initial m-am gandit ca problema mea este de la corpul clapeta, respectiv motorasul pas-cu-pas. Astazi am pus un corp clapeta functional 100%. Iar mi s-a intamplat sa imi moara motorul aiurea in trafic. Imi puteti da o sugestie ce sa fac sau de la ce poate fi?
*



Filtrul de benzina cand a fost schimbat? Pompa de benzina ce presiune baga? Ca sugestie, mergi cam 2 km in treapta a treia la 3500 rpm. Poate sa moara la relanti si din cauza calculatorului de injectie. Unul din pini poate sa nu faca contact cum trebuie. Firul de masa e bun?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.