bogdan B-14-FNF
16 Jan 2006, 22:57
Salutare , am mai postat legat de acest subiect dar nu am reusit sa atasez poze cu ceasurile mele , asa mi-au iesit cu leduri din Vitan (6 lei buc.)
is89ckd
17 Jan 2006, 13:21
na c-am mai facut un model de vitezometru, inca ma mai joc
daca ai nevoie de ele scrie un email pe : levip85@yahoo.com si ti-l trimit.
Daedalus
14 Feb 2006, 22:49
QUOTE(Daedalus @ 14 Feb 2006, 22:49)
varianta 1
Buyaka
20 Feb 2006, 10:48
QUOTE(CatalinVlad @ 17 Feb 2006, 18:40)
''Am o Dacie Break din 95' cu bord normal...se dau jos greu ceasurile....,de ce trebuie sa tin cont cand il dau jos??!!!''
Va mai rog odata..spuneti-mi si mie ..e greu?..ma descurc fara un ajutor profesionist?...ca vreau neaparat sa ma apuc sa desfac ceasurile "alea"!!
Pentru bord normal am facut asa:
- bagi mana prin spatele ceasurilor si scoti cele 3 mufe de sus... tragi de ele inspre motor, trebuie sa iasa usor
- desfaci cablul de kilometraj (desfiletezi piulita olandeza din capatul care intra in ceas)
- sunt trei cleme (sarme) de prindere doua in lateralul ceasurilor si una sub ceasuri (la asta poti renunta la montaj)... cele doua cleme laterale se desfac impingand de partea de jos a sarmei catre spate (clema din dreapta se poate desface usor desfacand butonul de avarii si bagi un deget pe-acolo)
- intreg tabloul se scoate prin stanga, cu mare atentie sa nu zgarii geamul si sa nu rupi butonul de resetare jurnalier si potentiometrul de la lumini bord (astea se pot scoate inainte sa nu ai surprize, pur si simplu tragi de ele ca ies)
- la desfacerea luminilor de sus (bagheta alba de plastic de la iluminare bord) ai grija sa nu rupi prea mult clemele de plastic ca pe urma esti nevoit sa le lipesti sau sa
inventezi un sistem de prindere
- geamul il desfaci din fiecare clema cate putin pana cedeaza toate, la fel si carcasa de plastic a ceasurilor
- limbile de la ceasuri se scot prin depresare (bagi o surubelnita finuta sub ele, langa ax) sunt calibrate la zero deci nu se strica nimic.
- montajul se face in ordine inversa cu de doua ori mai multa rabdare
Spor si numai bine.
Buyaka
20 Feb 2006, 11:19
QUOTE(CatalinVlad @ 20 Feb 2006, 11:09)
Multumesc mult Buyaca..cred ca azi ma apuc de treaba.Te anunt daca am reusit!!
Curaj si rabdare... nici eu nu le desfacusem pana sambata... cand le-am desfacut de doua ori... am pus led-uri albe, am stricat un bord de volvo si am pus gemuletele la becuri de volvo, am schimbat acele la vitezometru si turometru cu cele de vlv si cam atat... am sa pun si niste poze (mai pe seara sa se vada si becurile
)
Altfel treaba e destul de simpla si dureaza putin (montatul si demontatul) maxim 30 min... partea migaloasa e desfacutul ceasurilor si restul.
Apropo ... in urma schimbarii acelor turometrul indica mai putin cu aprox 400rpm ... se poate regla din potentiometru sau trebuie usurat acul ?!?!
cosmin_bojin
27 Feb 2006, 21:23
astea sunt ceasurile de dacia 1300 si R12 scanate.stie cineva o serigrafie unde le pot face calumea?
vreau sa le fac sa lumineze doar cifrele.ceva gen Logan.cred ca se poate.
OldMan
28 Feb 2006, 20:09
pentru Dacia cu bord CN
Vin si eu cu o sugestie: pe piata exista tiple XEROX de plastic folosite in scoala la retroproiector . Tiplele se comporta la fel ca o coala de xerox normala si - din experienta personala - pot spune ca nu se curata. Se pot lista la imprimanta NUMAI LASER sau la orice fotocopiator(xerox) normal. O listare a ceasurilor pe fond negru si cifre albe si o iluminare prin spate ar rezolva problema.
vis-a-vis
28 Feb 2006, 20:47
Din cate am vazut eu, ca sa nu treaca lumina prin culoarea de fond, ar trebui ca aceasta sa aiba un strat destul de consistent.
Cum se obtine acesta la imprimanta?
QUOTE(vis-a-vis @ 28 Feb 2006, 20:47)
Din cate am vazut eu, ca sa nu treaca lumina prin culoarea de fond, ar trebui ca aceasta sa aiba un strat destul de consistent.
Cum se obtine acesta la imprimanta?
Am putea sa punem in 2(chiar 3) straturi + ca as putea pastra vechiul cadran si sa dau gaura doar in dreptul cifrelor
cosmin_bojin
1 Mar 2006, 05:45
Ok sunt de acord,dar daca faci gauri lumina din spate iti va da si conturul gaurilor,nu?cred ca la serigrafie se rezola toata problema,efectiv refaci cadranul iar lumina din spate nu e o problema se razolva.sper pana la sfarsitul saptamanii viitoare sa
rezolvsi dupa aia va dau detalii.
QUOTE(cosmin_bojin @ 1 Mar 2006, 07:45)
Ok sunt de acord,dar daca faci gauri lumina din spate iti va da si conturul gaurilor,nu?cred ca la serigrafie se rezola toata problema,efectiv refaci cadranul iar lumina din spate nu e o problema se razolva.sper pana la sfarsitul saptamanii viitoare sa
rezolvsi dupa aia va dau detalii.
Atata chinuiala cu imprimante, tiple, cadrane de hartie
Daca vreti sa arate profesionist, si nu a hartie colorata cu pixu', trebuie facute profesionist. Dar asta costa. Si dupa cate am vazut, nu sunt prea multi dispusi sa investeasca prea mult.
http://www.alfelectric.ro/
lancerEvo
2 Mar 2006, 19:03
uite.. putin neclar da se vede!
cosmin_bojin
3 Mar 2006, 08:34
Pai e foarte simplu sa-l dai jos si sa-l scanezi!Esti din Bucuresti?
lancerEvo
3 Mar 2006, 15:33
nu, nu stiu cum sa dau jos acul de la vitezometyru si turometru
cosmin_bojin
3 Mar 2006, 21:18
Le scoti cu o penseta dintraia ca la stomatolog,in forma de "L",e destul de simplu.Dar
ai grija.Ai vazut ca acul are un opritor la 0,e subtire ca un ac.ridici acul vitezometrului peste opritor si il lasi liber apoi faci un mic semn in dreptul acului si il scoti cu grija(cu penseta aia).Si la turometru faci la fel,apoi ca sa le montezi incepi de unde ai terminat.Cam atat,eu asa am facut!Daca erai din Bucuresti te ajutam.
dragos_ro_pop
10 Mar 2006, 12:51
Pun cadrane albe la dacia 1310
Pot face diferite modele (forma-culoare) de turometre-vitezometre . Optional si lumina albastra, rosie (alba) la bord... poze sper sa pun maine.... dragos_ro_pop@yahoo.com
XMihai
11 Mar 2006, 08:46
QUOTE(vis-a-vis @ 22 Feb 2006, 02:39)
Scanati ceasurile originale ca sa avem un model si spuneti cam ce vreti, cum s-arate.
Acum avem si ceasuri de DSN scanate.
vis-a-vis
11 Mar 2006, 13:06
Mometan niste ceasuri albe pt 1300.
Sper sa va ajute.
panaionut
12 Mar 2006, 16:38
dau si eu urmatoarea solutie,lucrez inca la ea :
-se gaseste in loc de neon care e rigid ,furtun maleabil care se vede lafel
-grila veche a masinii o masurati si introduceti cordonatele in Autocad ,apoi in Photoshop si o configurati dupa bunul plac
-va duceti la o firma care face plastic (plecsic glass)sa va faca dimensiunea exacta (atentie la grosime ,nu mai mult de 1mm ca altfel nu mai merge)
-la o firma cu produsul final din calculator sa faca inscriptionarea pe plastic
-cablul de neon il incolaciti in spatele grilei de plastic pe unde doriti dumnevoastra
se gaseste si cablu care merge direct la 12 v ,avea o mufa care se foloseste la bricheta ,il legati direct la alimentarea luminilor
trimit o fotografie cand o fi gata montata pe masina (cam 1.5 luni)
iceteam
14 Mar 2006, 16:16
Primele poze sunt sunt cu bordul unui prienten, iar tot ceva de genu va arata si bordul meu, exceptie facand turometru care lipseste la bordu meu
iar kilometrajul va fi cel din poza impreuna cu placutele schimbate de la baterie si benzina....in rest la fel va fi vopsit in grij deschis spre alb... o sa revin cu poze. Astept parerile voastre despre modelul de bord (bordul este acelasi, lumina putandu-se comuta de pe o culoare pe alta)
OK, am facut curatenie pe aici. Va asigur ca am vazut urmatoarele tipuri de ceasuri:
1. 1300
2. 1310 cu 160km/h primul model fara turometru
3. 1310 electroprecizia (cu/fara turometru)
4. 1310 takosan (cu/fara turometru)
5. 1310 electroprecizia injectie (e un spatiu mai mare la kilometrajul total)
6. nova electroprecizia
7. nova takosan
NU MAI CERETI ALTE FELURI DE CEASURI. CAUTATI IN ACEST TOPIC CA DEJA S-A DISCUTAT !!!
AlinREHAU
21 Mar 2006, 09:57
Salut . Pe mine ma enervau becurile de sus de la bord ca nu faceau contact cum trebuie si te trezeai ca merg intermitent apoi deloc , asa ca am pus niste leduri ... nu e mare chestie dar sa va dati si voi o parere ...
vlad_4tuning
22 Mar 2006, 19:16
sal.....as dori si eu daca are cineva scanate ceasurile acelea 2 mici pentru ulei si apa.multumesc mult
Sa va prezint si eu munca de 2 zile (sorry, 2 dupa-amieze
)
Saiba dintr-un rest de plexiglass de 5mm, 12 leduri albe pe cant, hmm, in realitate este mai relaxata lumina, nu e orbitoare deloc, si oricum s-ar putea face si mai slaba...
p.s.: cit mai costa un vitezometru nou? ca bordul asta l-am luat din tirg si pare cam obosit vitezometrul asta (nu cred ca-i merge kilometrajul ala jurnalier..)
doar atat pot sa zic
BRAVO !
lucius
24 Mar 2006, 16:56
Iata o realizare notabila !
AlinREHAU
24 Mar 2006, 22:23
arata super , te-ai gandit sa pui mai multe leduri de mai multe culori si sa poti selecta o alta culoare ? sa bagi si un potentiometru ceva sa poti diminua puterea ledurilor
Da, si un vecin mi-a sugerat acelasi lucru (mai multe culori) dar nu am vrut sa ma mai complic... ar fi ajuns mai multe fire pt leduri decit in restul bordului de dacie
si in + acum ma stresez cu imbracatul bordului in "piele ecologica"
Si acum o intrebare intrebatoare: ce alt turometru merge pus dar sa pastrez cadranul original de dacie? ca am testat azi turometrul si nu imi place cum merge, ramine putin "in urma" . Ca sa nu mai zic ca la ce penal e facut asta original ... nu as da nici 200mii pe el nou, nu inteleg de ce e asa scump in magazin? daca era facut in china sigur era max. 10$ , eventual si mai precis tot in banii astia
AlinREHAU
24 Mar 2006, 23:09
ti-ar mai trebui cate un fir pt fiecare culoare , ca doar masa e comuna . Dar adevar e mult de munca si bani de bagat care daca stai si te gandesti dupa 2 luni te obisnuiesti cu una din culori .. si aia ramane .
Muttley
24 Mar 2006, 23:36
QUOTE(tudop @ 24 Mar 2006, 23:04)
acum ma stresez cu imbracatul bordului in "piele ecologica"
Si acum o intrebare intrebatoare: ce alt turometru merge pus dar sa pastrez cadranul original de dacie?
1) (un mic offtopic
) Faza cu refacerea imbracamintii bordului vroiam s-o fac si eu la un mom dat. Totusi, privind bordul am ajuns la parerea ca e greu de realizat, de vreme ce forma lui e relativ complicata. Mi-e teama de cute. Dar, nu este exclus sa reuseasca! Din cauza asta am sa te rog sa ne tii la curent! Evident, in topicul potrivit (chiar exista asa ceva).
2) Turometrul de R12 TL merge in bordul tau. Daca vrei sa privesti mai bine acest tip de bord, este un astfel de Renault in paragina in Targu Cucu, in parcarea din spatele blocului inalt din intersectie. Masina e de culoare rosie. Ca sa-ti faci o idee de cum arata acel bord, uite o poza...
PS: extraordinara chestia cu plexiglasu'
lord_sith
25 Mar 2006, 00:40
Tudop, bravo , super tare faza cu plexiglass...ai ceva scanat? pe dimensiuni..? ce leduri ai folosit?
daca nu e plexiglass-ul de 5mm nu se aseaza bine, vine fix pe fix la tine?
Plexi de 5mm e bun ca sa intre ledurile de 3mm in cant, daca era tot de 3mm si plasticul n cred ca puteam da gauri in cant
Nu am scanat nimic, nu aveam ce, am folosit un sablon de carton si la final am polizat plexicul pina s-a potrivit.
Pt cine vrea leduri la pret normal: (in Iasi) este eun mag. de piese electronice in zona Billa, Alfa&Omega parca ... eu am dat 1leu/led de 3mm alb
AlinREHAU
25 Mar 2006, 13:23
Ai putea pune si plexiglas din ala si de 3 mm dar cu conditia sa folosesti leduri smd ...dar , iti trebuie multa indemanare
lord_sith
25 Mar 2006, 14:59
Aham,deci de 5mm caut..ledurile de cat sunt? ai mai folosit rezistente, ceva, si plasticul e asezat simplu in spatele ceasurilor?
Parca sunt leduri multicolore, si merge faza cu masa comuna, dar e cablaraie de tras fretee...+ un comutator pt schimbarea culorilor...dar zic ca se merita!!...totusi unde ai montat plexiglass-ul...in spatele ceasurilor?..sau cum...vreau sa imi fac si eu..si TREBUIEE SA STIIUU!!!
bagherra6
28 Mar 2006, 11:45
nu ma plexicul e pus intre ceas si panoul frontal(adica intre partile care reies cand desfaci ceasurile in doua...
altfewl nu stiu cum sa-ti explic........
Hai ca pun niste detalii casa fie clar (bagherra a explicat corect)
Deci pe ansamblu toata montura cu instrumentele o sa se mareasca cu ~6mm in adincime ... sper sa nu am probleme cind pun la loc in bord
edit: am uitat sa precizez ca ledurile mele sunt legaate in || cu cite o rezistenta de 390ohm (au 3,3V pe fiecare)
AlinREHAU
28 Mar 2006, 21:11
lord_sith Ledurile se alimenteaza la ~3V deci daca bagi 4 leduri in serie de la 12 -15 V ajungi la 3-4v DAR trebui sa le respecti polaritatea ca sunt diode si daca le pui pe dos nu conduc curentul . Daca te uiti in led ai sa vezi ca piciorusele lui se continua si in led e unul mai gros si unul mai subtire , cel gros e (-).
bagherra6
2 Apr 2006, 22:31
Am incercat si eu sa schimb culoarea din bord si iata ce a iesit... (am folosit cate 2 leduri in locul fiecarui bec de iluminare.....)
all3ex_wly
10 Apr 2006, 22:32
QUOTE(bogdan_o @ 7 Jan 2004, 02:59)
Postez a doua varianta a vitezometrului si varianta similara a turometrului. Sper sa va placa (astept pareri) si o sa incerc sa postez maine sau poimaine si variantele pentru apa, baterie si benzina. Ulei nu am. Pentru a nu fi acuzat ca ocup spatiul forumului, spatiu care ar putea fi utilizat pentru discutii, o sa sterg prima varianta de vitezometru pe care am postat-o.
Super originale frate,asa or sa arate si ale mele cand o sa stiu cum le fac,dar sti care e faza......Eu am dacia pe injectie....cesurile sunt modelul ala?Si mai am si la ulei indicator pe care tu nu l-ai postat...
Il vreau si pe ala plssssss daca poti sa il faci rost....Sti cum se modifica cesurile????
lord_sith
10 Apr 2006, 22:33
Arata marfa..(nu-i un pic cam puternica lumina?) Ledurile se pot conecta la potentiometrul de lumina original?
off-topic- Cum ti-ai facut acul de la turometru verde????, vopsea, colant, mai indica si el corect?
all3ex_wly
10 Apr 2006, 22:41
QUOTE(gogu_tuning @ 1 Feb 2004, 01:17)
sal
am avut shi eu ideea voastra acu un an shi m-am apucat de treaba, sa-mi zice-tzi ce parere avetzi...
Sal!!!MIsto ceasurile,dar tapiteria de usi de la ce masina e?
bagherra6
11 Apr 2006, 12:37
Acul nu e verde (se vede daca maresti poza), ci e un fel de portocaliu. Dacia mea asa a venit cu acele, insa ceasul de kilometraj e schimbat dar acul trebuie sa il pun pe ala portocaliu
Si portocaliul asta luminat de albastru se vede intr-un fel cum ar fi vopsea fosforescenta.
Am pus in loc de un bec 2 leduri deci in total 6 leduri.(lumina nu e puternica desi din poza asa pare
Ledurile se leaga pe firele de la becuri dar potentiometrul nu va mai fuctiona deoarece ledurile consuma mult mai putin curent, insa se poate face si un variator de tensiune cu un LM317.
hremus
12 Apr 2006, 16:58
Eu tot nu stiu cum sa dau jos ceasurile de pe masina... poate ma ajuta cineva
bagherra6
12 Apr 2006, 17:28
Ceasurile se pot da in felul urmator jos:
1)se scoate borna de plus de la baterie
2)se slabeste bordul in partea stanga
3)se scot cele 3 mufe din spatele bordului
4)se scoate cablul de kilometraj]
5)se da releul de semnalizare jos(pentru loc mai mult)
6)se da comanda de soc jos(se scoate din partea metalica)(pentru loc mai mult)
7)se scot cele 3 cleme ce tin ceasurile de bord
8)cu GRIJA se scoate incetisor bordul prin partea stanga de sub bord..
Mai clar nu stiu sa explic
lancerEvo
12 Apr 2006, 20:02
mai simplu, nu trebuie neaparat scoasa borna! dupa ce scotzi mufele de la bord si dai jos clemele iese afara usurel(prin stanga) fara sa scotzi comanda de shoc si alte cele! cel putin la mine asa a fost!
p.s. bagi mana pe sub bord prin patrea stanga(cautzi cu mana ceasurile de bord) si in partea de sus o sa gasesti 2 (sau 3 mufe la astea mai noi) dupa ce scotzi mufele mai cautzi prin pipaiala tot in partea de sus sunt doua cleme cu care ii prins bordu!
vezi in desen poate te ajuta!
vlad_4tuning
15 Apr 2006, 15:23
aveti care-va scanate ceasurile alea mici pentru presiunea la ulei si apa...(cele din partea dreapta a bordului la daciile mai vechi).....va rag sa le puneti ...mersi mult
ce vrei tu nu am,dar ti le dau pe acestea,le aveam la indemana
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.