Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: CEASURI ALBE
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49
Siconi
Tot in Photoshop lucrez si eu, versiunea CS II. Merge printat si pe foaie foto la o rezolutie de 600dpi, dar trebuie laminat produsul finit ca sa nu intre umezeala.
Vali BVA
Sal , am si cateva intrebari si comentarii:
- pt Buyaka l(am vazut k el a pus niste poze cu produsul finit): "Cate leduri ai folosit?In ce parte ai orientat ledurile? Cu ce ai lipit foile intre ele si pe carcasa? De la ce dezmembrari (din ce zona) ti-ai luat acele de bord si cam cat au costat?
Multumesc de informatii?

- Pt Siconi: nu crezi ca foaia foto e prea opaca? Ai incercat? M aintereseaza si pe mine, la asta nu m-am gandit

- pt JDL - Cat despre folia de retroproiector, eu am incercat-o si personal nu mi-a placut cum da, e prea transparenta ,posibil mi-au imprimat-o prost,slab (la Piata Romana mi-am printat eu).

Multumesc



Siconi
da, intr-adevar, foaia foto e opaca, era o sugestie... eu le-am printat pe foaie normala de xerox, am laminat foaia si rezultatul se poate vedea cu cateva posturi mai in urma.
whellman
Ceasurile mele, poate nu va plac dar va dau idei noi
Supapa_jR
poate ne luminezi si pe noi.ce face displayu...care e medoda de DIY!
whellman
Afisajul indica tensiunea pe baterie : U 10.8
U de la tensiune; 10.8 fiind voltii. in rest sunt aparate normale montate intr-o carcasa de ceasuri de renault 21, iluminate de 3 leduri albastre.
Buyaka
Whellman... era frumos sa fi pastrat si ceasurile de la R21...parca erau si alea luminate din spate... interesant...
S-a potrivit asa fara nici o adaptare???


@vali BVA:
- Am folosit in jur de 15 led-uri (superflux) peste care am pus o foita de hartie (servetel) sa fie lumina mai difuza... sunt orientate catre ceasuri deci daca n-ar fi ceasurile ar bate chiar in ochii soferului.

- Foile sunt lipite intre ele cu un lipici din ala la stick (UHU), iar de carcasa de CD sunt lipite cu silicon transparent (silicon sanitar)

- Acele le-am avut de la un bord de Volvo S40...bord pe care l-am avut mai de mult... n-am dat bani pe el... poti pune ace de la ce bord vrei, numai sa fie luminate... nu stiu la ce bani ajunge asa ceva... depinde peste cine dai...

Numai bine!
JDL
oki doki... deci am si eu o problema "micuta"

mi-am facut cadranele pentru bordu daciei mele dar.. nu stiu cum se da jos, defapt m-am uitat unpic la bord am desfacut cateva suruburi ca sa sesizez faptul ca ceasurile la modelul meu de dacie (si nu numai, cred!) se dau jos prin spatele bordului, acesta ulterior dat jos primul pentru accesul la ceasuri. Asa e??

Bordul meu arata cam asa
poza bord

Dacia 1310 Li Berlina din 2004 e a mea. Aveti idee de modalitati de a da bordul jos?? inafara de a demonta totul? Si daca nu se poate decat asa imi puteti spune si mie absolut toate surubele care sunt si unde sunt ca sa stiu pe care le caut si ce trebuie sa desfac? smile.gif
JDL
Vali BVA:

pe folie de retroproiector ies super ok, insa, negrul ca sa fie negru... trebuie printate 2 foi si suprapuse si ar trebui sa fie suficient de ok.

Iar ca lumina ledurilor sa fie suficient de buna si sa arate ok, ma gandeam ca montajul sa vina asa: folie retroproiector, pexiglas de 5mm, in pexiglas ledurile si dupa pexiglas adica pe spate, poleala si asa o sa se vada super ok. Varianta 1 ar fi sa incercam cu pexiglas albicios si varianta 2 cu pexiglas complet transparent. Pe prima varianta cred ca s-ar vedea mai bine cu poleala... s-ar putea sa ma insel sau nu... vedem noi smile.gif dar 1st sa vad ce raspunsuri primesc cu problema cu bordu aici tongue.gif
Buyaka
...uouououo... JDL... zici ca e berlina si ne pui poze cu bord de nova???

Daca e 1,4Li inseamna ca ai ultimul tip de bord, ala mai rotunjit de CN...

Pentru a desface ceasurile de pe acest bord, trebuie demontata grila de plastic , aia care tine toate butonasele... se desfac doua holzsuruburi din fata ceasurilor si inca doua de sub scrumiere si se trace de partea de jos a grilei inafara... atentie ca sus intra in niste bumbi... nu iese de sus...
S-ar putea sa fie nevoie sa dai jos si carcasa volanului... bafta!!!
whellman
Eheee, Buyaka, daca ai stii... Am pus prima data ceasurile de R21
si am facut imprudenta sa iau un tip la okazie.
Aveam vreo 80-90km/h si l-am vazut pe tip cum se propteste in scaun
si in bord, gata sa-mi rupa manerul de la portiera si nu stiam de ce.
Cand ma uit la vitezometru (R21) indica vreo 150, asa ca de asta am renuntat.
Cat despre potrivire, pot sa-ti spun ca am inversat carcasa cu susul in jos
si a trebuit sa refac legaturile la noii conectori.
Buyaka
Pentru delectarea ochiului dvs.... biggrin.gif
[attachmentid=39138]
[attachmentid=39139]
[attachmentid=39140]
[attachmentid=39141]
[attachmentid=39142]
[attachmentid=39143]

...ultimele ceasuri imbracate de un bord nou nout de CN (papuc diesel)
JDL
Buyaka zi-mi si mie te rog intr-un PM cat de greu ai dat bordul de pe Dacia ta jos... eu am la fel bordul si multi mi-au zis mai multe variante asa ca intreb pe cineva care stiu sigur ca a facut-o. smile.gif ce trebuie sa desurubez, cum, pe unde, etc. multzam.
iceteam
Buyaka ai scris pe ceasuri Apline si ai casetofon Sony sofer5.gif
Buyaka
Sincer n-am vrut sa scriu nimic (Alpine) dar le-am scos la plotter si mi-a fost lene sa le mai scot odata...
Oricum Alpine ala merge de la Renault... Sony e de la ei wink.gif

@JDL: Bordul asta se da destul de greu jos...daca e montat din fabrica trebuie sa dai parbrizul jos, sau sa ai un racord flexibil sa desfaci suruburile de langa parbriz.

Eu l-am montat pe bucati ca sa zic asa... am desfacut tunelul de aer la parbriz de pe interiorul bordului (si n-am mai prins holzsuruburile dinspre motor), apoi l-am montat pe masina, iar apoi am montat bordul efectiv, prinzanu-l doar in suruburile de la tunel.
Daca vrei sa-l dai jos e mai greu, ti-am zis... surubelnita/racord flexibil sau parbriz demontat.
Inafara de suruburile de la baza prbrizului, maie prins in suportii laterali... aici e simplu... in partea dreapta se desface cutia de acte, iar in stanga se desface capacul de la sigurante si ai ajuns.
E mult de munca, gandeste-te de doua ori inainte si programeaza cel putin doua zile pentru operatiune, daca vrei sa iasa treaba, e migala multa cu firele.

Bafta multa!
gabi1
Pentru JDL: sigur ai bord de nova(vad ca si manere/fete usi sunt de nova).Pt a demonta ansamblul cu ceasurile trebuie sa desfaci doua holzsuruburi care tine plasticul din fata bordului,scoti butonul de la reglaj faruri(desfaci si sistemul de reglaj...inca doua suruburi),apoi tragi usor de plastic si vezi ca in partea de sus are un arc,chiar pe centru.La tine s-ar putea sa ai probleme din cauza volanului,la nova se poate cobora si astfel ai acces mai usor.Dupa ce ajungi la blocul cu ceasurile vezi ca in partea de sus au cate un holzsurub si ai nevoie de o surubelnita in cruce,cu cot,eventual folosesti cap surubelnita+prelungitor+patent.In partea de jos nu trebuie sa desfacio nimic,tragi un pic in sus.Daca sistemul de prindere e mai vechi atunci probabil ai doua cleme pe lateral.Dupa ce ai slabit panoul tragi un pic de el si incepi sa desfaci mufele si cablul de kilometraj.

PS:se poate merge in caz de nevoie cu masina daca nu reusesti sa pui bordul la loc,eventual se verifica daca functioneaza semnalizarea.
Siconi
se poate merge cu masina foarte linistit si fara bord, semnalizarea si toate acareturile vor functiona, doar ca nu vei avea nici o indicatie vizibila... orientare prin ultrasunete biggrin.gif

Eu am facut proba la motor fara nimic pe masina, nici scaune nu aveam, nici bord, statea pe u7n scaunel de lemn si aveam legat doar becul de la ulei sa am totusi o monitorizare a motorului.
tavykbt
Salutare! Imi poate spune si mie cineva cum pot schimba cel mai simplu plasticurile verzi semitransparente de sub becurile din bordul CN? Mersi anticipat biggrin.gif
Ov
scoti ceasurile din bord, le desfaci, scoti plasticele verzi (probabil se vor rupe), lipesti altele in locul lor, pui ceasurile la loc si gata smile.gif
tavykbt
Mersi! Problema e ca nu stiu cum sa scot ceasurile. biggrin.gif
tavykbt
Mersi! blink.gif m-am prins, dar problema e ca am ceva kestii in plus si nu prea imi vine sa demontez. Pana la urma nu prea ma deranjeaza lumina verde, ca am si mp3 playerul tot verde + albastru, deci se cam asorteaza biggrin.gif
cristi_a17
Salut Buyaka am o intrebare legata de acele de volvo si o mica rugaminte
Acele le-ai pus pe vitezometrul de dacie , nu?Cum le-ai prins de axul vitezometrului?
Si daca vrei sa schitezi te rog cum arata acul , ma intereseaza cum se transmite lumina de la partea statica la ac sau daca are led in ac cum e legat , mecanic vorbind?

Multumesc

Buyaka
@ Cristi_a17... am incercat o schita, ca sa-ti poti da seama mai bine...
[attachmentid=39908]
Lumina vine de sub ac, SMD-ul fiind lipit de cadran, pe partea din spate.
Partea in care intra axul vitezometrului a fost scurtata cativa milimetri... era prea lunga si statea acul prea sus...
La vitezometru a fost necesar un adaos intre ax si intrarea in ac... o bucatica de izolatie de plastic, insa se poate incalzi un pic si se deformeaza gaura...se strange putin... treaba e cat se poate de simpla... putina rabdare si se rezolva.

Nu exista led in acul indicator... montajul ar fi foarte sensibil si fara fiabilitate...
cristi_a17
Multumesc foarte mult
Cred ca am inteles, practic lupa aia e circulara pt a capta lumina ledului smd in miscarea acului . Corecteaza-ma daca gresesc.
Oricum multumesc mult .Am sa incerc o replica
Aaaa inca o intrebare: ai verificat daca ai erori de indicare ? Comparativ cu acul de tabla de aluminiu original e sensibil mai greu acul de plastic , daca ai comparat la mana?
Buyaka
Cu multa placere, ai inteles foarte bine, lupa e pentru captarea luminii...

Acele, atat cele de Dacia cat si cele pe care le am eu, au centrul de greutate in gaura axului, am scurtat 1-2mm din acul de la kilometraj, insa nu e diferenta de indicare... acum... nici cu GPS n-am masurat insa iti pot spune ca de cand le-am montat nu m-a luat radarul pentru ca nu mi-a indicat bine ceasul... cand m-a luat aveam aproximativ viteza comunicata de ei +/-5km/h... deci indicatia a fost corecta... zic eu

Iar in paralel cu alta masina indicatia era exacta... +/- 2-3km/h


Numai bine
cristi_a17
Multmesc
am incercat cu plexiglas dar nu ajunge lumina pe tot acul ,ori e lupa aia esentiala ori materialul , mai am variante de experimentari daca nu-mi iese fac eu rost de ceasuri de la alte modele si le adaptez acele
Mai revin cu info
RAP
Salutare , vreu sa-mi fac si eu ceasurile albe dar nu stiu cum se demonteaza cele doua tije, cea de la jurmalier si respectiv cea de la reglarea intensitatii luminii, ca sa pot da jos geamul din fata ceasurilor si carcasa neagra.
iceteam
ai dat ceasurile jos din bord?
RAP
Da, le am pe "masa de operatie" dar nu stiu cum sa le fac bucati.
Ov
tijele raman la locul lor. Trebuie sa scoti butoanele negre din varful tijelor. La mine au iesit prin tragere smile.gif
Siconi
Alta modalitate nici nu exista, daca vrei sa scoti capetele alea negre de plastic de la cele doua ceasuri de bord. Tragi de ele, cu simt, pana ies. La mine a trebuit sa trag mai in disperare ca sa pot scoate ceasurile de pe un bord mai expus soarelui in timp. Dar alta cale de "extragere" nu exista, pentru ca asa au fost construite.
Deci, trage de ele (de capacelele alea de plastic) ca trebuie sa iasa de pe tijele de reglaj.
RAP
Erau atat de coapte de soare incat singura solutie a fost sa le tai de tot(doar bumbi de plasti), asta e bine ca au scapat ceasurile intregi.
Siconi
daca te-ai descurcat, bravo tie!
praxis
QUOTE(cristi_a17 @ 7 Dec 2006, 21:48)
Multmesc
am incercat cu plexiglas dar nu ajunge lumina pe tot acul ,ori e lupa aia esentiala ori materialul , mai am variante de experimentari daca nu-mi iese fac eu rost de ceasuri de la alte modele si le adaptez acele
Mai revin cu info
*



Salve. Avand in vedere ca am avut cateva zile libere cu sarbatorile astea m-am mai jucat si eu putin, incercand sa fac un ac din plexiglass. Cred ca a iesit acceptabil, dar mai am putin de lucru la finisaj. Ca sa se propage lumina cum trebuie am "vopsit" partea de jos a acului (fara zona de prindere, unde o sa fie ledul SMD), marginile si partea de sus in zona de prindere cu pasta corectoare. Rezultatul deocamdata este cel din poza.
Mai am sa imi dau seama cum o sa-l prind de axul kilometrajului/turometrului, cand o sa am timp sa le dau jos de pe masina.
Cristi, poate pui si tu o poza cu ce ai facut, sa facem un brainstorming, cine stie, poate iese ceva calumea:)
Craciun Fericit (cam tarziu) si La multi ani! tuturor.
Buyaka
Praxis... atentie ca trebiuesc echilibrate... oricum, progresezi insa cred ca ar merge mai repede cu unele gata facute...

Numai bine!!!
Bi$hop
Am nevoie de tot ajutorul pe care mi-l putetzi da...am gasit un model de cecas de bord si as vrea sa mha ajute cine sa gasesc si restul ceasurilor(turometru,bezina,baterie,ulei)sa se asemene cu acesta...si dak se poate as vrea sa fie toate pe alb....pls urgent....astept raspuns pe mail-ul ...yonutzu_not4u@yahoo.com excl.gif
ionut17
cauta aici poate gasesti niste ceasuri care sa iti placa http://www.daciaclub.ro/galerie/thumbnails.php?album=356

din cate stiu eu nu sunt ceasuri ca alea pe alb.doar daca le modifici tu
Hexer
QUOTE(praxis @ 27 Dec 2006, 23:28)
Salve. Avand in vedere ca am avut cateva zile libere cu sarbatorile astea m-am mai jucat si eu putin, incercand sa fac un ac din plexiglass. Cred ca a iesit acceptabil, dar mai am putin de lucru la finisaj. Ca sa se propage lumina cum trebuie am "vopsit" partea de jos a acului (fara zona de prindere, unde o sa fie ledul SMD), marginile si partea de sus in zona de prindere cu pasta corectoare. Rezultatul deocamdata este cel din poza.
Mai am sa imi dau seama cum o sa-l prind de axul kilometrajului/turometrului, cand o sa am timp sa le dau jos de pe masina.
Cristi, poate pui si tu o poza cu ce ai facut, sa facem un brainstorming, cine stie, poate iese ceva calumea:)
Craciun Fericit (cam tarziu) si La multi ani! tuturor.
*




Incerci sa faci o gaura la caparul unde se pine, puo ledul in gaura aia, o sa mearga atuncea pana la sfrasit lumina.
praxis
QUOTE(Eagleee @ 10 Jan 2007, 17:00)
Incerci sa faci o gaura la caparul unde se pine, puo ledul in gaura aia, o sa mearga atuncea pana la sfrasit lumina.
*



Salve. Nu cred ca pot sa fac asa pentru ca acul trebuie sa se miste... si nu ar putea din cauza firului. In viziunea mea si din ce am mai citit pe aici ledul ar trebui prins la buza gaurii unde vine axul acului indicator. Nu am mai avut timp in ultima vreme sa ma ocup de ele din pacate (am in casa o alarma si o inchidere centralizata de vre-o 4 luni pe care nu am avut timp sa le montez). In alta ordine de idei nu stiu daca acul trebuie sa aiba aceiasi greutate cu acul original...
mester mic
QUOTE(Siconi @ 13 Jul 2006, 18:44)
Aveti mare dreptate. Nu vreau sa fiu offtopic, dar cum remodelam bordul, ca ceasurile deja le-am facut... super misto... dar pozele sunt cu copyright ca am muncit zeci de ore la ele, in ansamblu peste 30h. Pare cam mult, dar eu sunt mai minutios si am cautat sa am grija de detalii. Am mai postat undeva mai in urma ceasul de pe stanga bordului (la mine transformat in turometru).   
                      [attachmentid=31085]  [attachmentid=31086]
In a doua poza se vede suportul pentru vitezometru, realizat, dar nefinisat, din pleziglass de 5mm. In cantul lui vor intra 4 x LED ultrabright albastre care vor ilumina fundalul (ceasul are fundal negru cu cifre transparent mat, la fel si simbolurile de jos).
*



Salut, uite, eu indraznesc sa te rog [probabil fara mari sorti de izbanda] sa modifici [pentru mine] turometrul pana la 6000rpm cap scala si viteza pana la 120kmph. Asta deoarece am un proiect in derulare in care vreau sa scap de ace, sa aprind un numar de 25 led-uri [convertor frecventa-tensiune] ceea ce duce la 250rpmx25=6250rpm cap scala si respectiv 25x5kmph=125kmph cap scala. Fara sa te laud, modelele astea de ceasuri mi-au placut cel mai mult, am citit tot ce-i pe aici. sau spune-mi macar in ce editor grafic l-ai facut si ce fonturi a folosit, sa caut pe cineva care se pricepe la asa ceva.
Siconi
mester mic, am folosit scannerul si ca program de editare m-am ajutat cu Adobe Photoshop CS II. Altii au facut cu Corel 12, dar eu sunt mai familiarizat cu cel mentionat primul. Te-as ajuta cu modificarile pe care le vrei tu privind scala de la ture si viteza, dar trebuie sa stiu cum vei monta ledurile alea care iti dau tie acea rezolutie. Deci, fara ac, ci doar leduri, am inteles bine?!
Daca da, sfatul meu este sa faci in felul urmator: fie montezi ledurile sub un suport pe care lipesti un colant printat cu imaginea de ceas si ledurile doar se aprind in fundal (dedesubt) si lumineaza textul respectiv (in cazul tau cifre) fie scrii sub fiecare led ce indica. Prima varianta iti va oferi o rezolutie mica a indicatiei, iar a doua iti va ingreuna citirea in mers a indicatiei.eu pot face cam tot ce vrei tu... aproape, dar trebuie sa stiu exact ce vrei, ca sa nu muncesc degeaba.
Aaaa, inca ceva: indicatia pt viteza o vrei in MPH sau km/h ?

P.S.: Da si tu PM sa nu ocupam spatiul cu dialogul nostru personal, sau cauta-ma pe Y!Msg (vezi in profilul meu)
P.S.2: mersi de aprecieri... macar atata dupa ce m-am muncit destul... o gramada de amici mecanici si nu numai imi admira munca. Normal ca sunt incantat. SI ASTA E DOAR VERSIUNEA BETA.
Buyaka
@ praxis Acele NU trebuie sa aiba aceeasi greutate, trebuie doar ca punctul unde va intra axul, sa fie centrul de greutate al acului.
mester mic
QUOTE(RAP @ 15 Dec 2006, 23:50)
Erau atat de coapte de soare incat singura solutie a fost sa le tai de tot(doar bumbi de plasti), asta e bine ca au scapat ceasurile intregi.
*



Daca ai nevoie de niste butoane si de tijele alea lungi si subtiri pot sa iti trimit eu, mi-au ramas de la niste [alte] dezmebrari, si bineinteles daca ai rupt ceva la demontare .... anunta-ma.
cristi_a17
Salut , e cam tarziu dar: la multi ani tuturor!
Salut ,Praxis, vad ca ,,,cum prinzi o pauza cum experimentezi ceva.
Din pacate la mine nu am facut mnimic legat de iluminarea ceasurilor , de sarbatori am avut si eu ceva timp liber si mi-am asamblat masina pt ca vara asta a fost la doctor si ma prins un pic iarna cu ea ca am cam bibilito si deci m-am trezit ca trebuie sa merg cu ia de revelion , si mai ii trebuiau si verificare si asigur deci nu am avut timp si ca si tine stau cu alarma si difuzoarele in casa.

In legatura cu acele e foarte bine ceea ce faci.Am rugat un prieten sa-mi aduca de la servici ceasuri de bord defecte sa ma documentez si sa experimentez asa ca la mine mai dureaza

salutare
animalu
imi spune si mie cineva cum scot acul de la vitezometru k nu ii dau de cap nicicum biggrin.gif
marius-gabriel
tragi tare de el si iese!
glumetzueke
Care ma ajuta si pe mine sa-mi fac ceasurile albe pls help! add glumeztueke@yahoo.com
EDIT:
e grsita adresa de mail de fapt este: glumetzueke@yahoo.com
animalu
QUOTE(marius-gabriel @ 21 Jan 2007, 14:44)
tragi tare de el si iese!
*



intra si inapoi ? radmasa.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.