Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: ce ulei de motor folositi?
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Piese auto - Dacia Logan
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65
Andy_ACS
@mamba - daca mergi la un service de acrtier cred ca cu 20-30 lei maxim iti fac schimbul, de asemenea sa stii ca exista magazine la care fac schimbul gratis daca iei uleiul de la ei.
Legat de 'cum se face' - nu trebuie sa schimbi garnitura de la baia de ulei. Ai nevoie de o rampa/tunel, daca nu iti va fi destul de greu sa te bagi sub masina. E de preferat ca inainte de schimb masina sa fi mers ceva vreme ca uleiul sa se subtieze. Ca pasi - inati scoti joja si busonul de la motor pe unde se toarna uleiul, apoi bagi un vas (de minim 3L) sub masina si dai drumul la ulei. ATENTIE sa nu dai drumul la uleiul de la cutie, ca au acelasi buson. Ai nevoie de cheie patrat de 8.Apoi desfaci filtrul de ulei. Apoi astepti 10-15 min sa se scurga bine uleiul, pui busonul de sub masina la loc. Apoi iei filtrul nou, pui ulei nou in el (max jumatate din capacitate), pui ulei pe garnitura lui, il montezi (sa nu il strangi f tare). Apoi pui ulei in motor, dar atentie sa pui initial 2.5L, pentru ca nivelul il reglezi apoi. Ramane inevitabil ulei vechi prin motor, iar daca bagi direct 3.1 L o sa sara de maxim pe joja. Dupa ce ai bagat ulei pui capacul + joja si ii dai o cheie, apoi te uiti la motor sa nu dea ulei pe la filtru. Apoi o opresti, o mai lasi 10-15 minute, apoi completezi cu ulei astftel incat nivelul sa fie intre min si max pe joja, de preferat cu 2-3 mm sub maxim.

Bafta!
tkx
la mine garnitura aia a tinut la 3 schimburi, dupa a inceput sa se prelinga. nu mult dar nu suport ca o masina noua sa aiba scurgeri de fluide. asa ca am cumparat o garnitura noua, dar cam scumpa 6 lei.


eu nu am turnat niciodata ulei in filtru. nu stiam ca asa trebuie
mamba
Multumesc mult.O sa fac exact cum ai spus.(grozav forum ! grozavi oameni !citesc zilnic dar nu particip fiinca sunt prost in domeniu)
DMP
Nici eu nu am vazut in instructiunile de montare de pe cutia de la filtru de ulei ca trebuie sa torni ceva ulei in el. Doar sa ungi garnitura filtrului.
fixxxer
Nu poti sa montezi filtrul plin cu ulei fara sa-l versi jumatate pe blocul motor. Si in al doilea rand este o aberatie pentru ca filtrul este primul loc unde ajunge uleiul. Nu e mai daunator ca o pornire iarna sa montezi filtrul gol.
AutoVic
Toate filtrele (daca la asta te-ai referit) de ulei au garnitura integrata, iti trebuie o scula speciala cu care sa-l demontezi si cu care sa il montezi pe cel nou (inainte de montare se unge garnitura cu putin ulei). Filtrul mananca si el vre-o 200 ml maxim de ulei asa ca daca la tine in motor intra 3 lintri cred ca e OK si asa. Motorul trebuie sa fie cald inainte sa scurgi uleiul iar masina trebuie sa fie perfect orizontala ca sa se scurga tot... daca imi mai aduc aminte de ceva revin... Spor!

Am picat ca musca in lapte, scuze dar am avut o eroare de browser si nu am vazut raspunsurile la post-ul lui Mamba...
mamba
Va multumesc la toti pentru raspunsuri.Am schimbat sambata uleiul si filtrele asa cum mi-ati explicat voi si totul a mers foarte bine.Noul ulei,Mobil 1 0w-40, mi se pare ca a adus o imbunatatire in mersul masinii atat ca zgomot cat si ca urcare mai usoara in turatii.Poate mi se pare dar eu zic ca masina merge mult mai bine ca inainte(parca au disparut si unele trepidatii ale motorului).Va multumesc si km cat mai multi fara probleme !
brigada_diverse
apropo....la toate masinile
dupa pornire, pana se stinge becul la ulei, nu o accelera
emanu900
Certific si eu ca Mobil 1 0w40 New Life (din acesta nou) face motorul mult mai silentios si trage net mai bine. Am schimbat la un 1.6 16v la 13.000 si s-a vazut clar diferenta fata de Dacia Oil cu care a venit masina din fabrica.
jelly
Uleiul Mobil 1 din gama New Life sunt pentru motoare care au peste suta de mii de km din cate stiu eu
cris06
NU, se utilizeaza ca prima umplere pt. motoare noi care pleaca din uzina sau la motoare care nu consuma ulei. Dealtfel cifra "0" din fata (0W40) atesta acest lucru: ulei foarte fluid.

"Folosit în fabrică, ca ulei de primă umplere, pentru multe dintre cele mai bune autovehicule din lume" citat dintr-o prezentare de pe siet-ul oficial Mobil1.com.ro.

Suta de mii de km este un prag psihologic sau o determinare pur empirica. Pt. unele motoare poate reprezenta o bariera de uzura pt. altele nu. Un aport mare la contributia uzurii motorului o reprezinta neschimbarea uleiului la timp (in luni si nu in km). Deci, daca motorul are peste 100.000 km la activ si nu consuma ulei peste limitele impuse de constructor nu e un motiv de a trece la alta vascozitate (mai mare). O greseala pe care multi o comit... wacko.gif
aladin79
10w40 de la aral
fixxxer
Un cumparator multumit de Aral? Mai sa fie...
aladin79
da,sunt multumit
Alexupb
Aral 10w40 am pus la revizia a doua si a treia. Urmeaza a patra revizie si intentionez sa pun tot Aral.
...si sunt multumit!
Stii ca ar fi probleme cu acest ulei (Aral) ?
La prima revizie am avut Mobil 10W40. Dar de la a doua revizie am vazut ca sunt facute la turci si nu prea mi-a inspirat incredere. Cand am luat pt prima revizie era facut in Belgia.

cris06
QUOTE(Alexupb @ 27 May 2009, 10:29)
(...) Cand am luat pt prima revizie era facut in Belgia.
*


Scria in mod explicit acest lucru sau era Made in CE? smile.gif
emanu900
Daca e vorba de Mobil 1 atunci da, ala e din Belgia. Alealalte din seria SUPER, seria Mobil simplu sunt facute la turci.
Si ca veni vorba de Aral. Si eu am folosit si inca folosesc Aral. Ultimele 3 schimburi cu 10w40 iar momentan sunt la 5w40, nici o problema. Urmatorul va fi Mobil 1 pentru ca spala bine motorul, e printre cele de top daca nu cel mai bun si intentionez sa raman numai pe full sintetic de calitate, chiar daca dau cativa bani in plus pentru ca masina are 120.000 aproape si trebuie sa fiu atent la depuneri & stuff.
einstein1984
Incearca Motul X-cess 5W40, e si mai ieftin si recunoscut ca foarte bun. Facut numai in Franta.
Asta nu ca Mbil 1 nu ar fi bun, insa se poate si ceva mai ieftin.
tribunul
mobil 1 am gasit facut in sua, era la bidon de 1 litru.
einstein1984
Nu era cumva e 1 quart? sau 948 ml?
tribunul
Da, ceva de genul asta.
Alexupb
QUOTE(cris06 @ 27 May 2009, 04:28)
Scria in mod explicit acest lucru sau era Made in CE? smile.gif
*



Era Mobil din seria Super parca (in orice caz nu era Mobil 1) dar scria Made in Belgium. Asta in 2006.
Apoi in 2007 cand am vrut sa iau din nou scria pe eticheta exterioara Made in CE iar cand m-am uitat mai atent pe partea interioara (este eticheta care se pliaza-dc ma intelegi) scria clar Made in Turcia.

Aral e facut in Germania (scrie pe bidon Made in Germany) si am auzit ca ar fi destul de bun. Asa ca raman in continuare pe el. Urmeaza a treia revizie consecutiva care ar fi facuta cu Aral.
sorincis
Salut,
Am citit o parte din topicul acesta si concluzia ce o am este ca parerile sunt impartite...... smile.gif
Eu pentru Logan 1.6 mpi am folosit la a 2-a revizie Valvoline SynPower 5w40 sintetic.Opinia mea despre acesta este ca motorul la temperaturi ridicate este cam zgomotos.
Poate un pic neavizata opinia asta.....
Asa ca intentionez ca la noul schimb sa pun altceva.
As incerca Motul X-cess 5W40.Sunt cateva opinii favorabile despre el chiar daca nu e asa 'vestit'.
Eu sunt din Timisoara asa ca m-ar interesa un distribuitor MOTUL pe aici prin zona.
Imi puteti recomanda ceva?
Sau cum as putea comanda asa ceva.
Aveti si alte recomandari...daca se poate solutii testate.
Multumesc.
einstein1984
Daca dai un search pe google, gasesti minim 15 posturi pe diverse forumuri cu baieti care vand asa ceva si trimit prin posta.
sorincis
einstein1984 : Multumesc pentru amabilitate...mi-a fost de ajutor.
Dar asa cum ai vazut am spus 'ca m-ar interesa un distribuitor MOTUL pe aici prin zona'.
Dar oricum multumesc.
einstein1984
Oki, atunci cauta un magazin de motociclete si accesorii pentru ele. Majoritatea vand si motul si sunt sigur ca pot aduce si uleiul tau.
kumpel
In prezent folosesc Castrol 5W40 (motor 1,4 benzina) si intentionez sa-l folosesc 20.000 inainte sa-l schimb. Preponderent am drumuri lungi, foarte putin merg prin oras. Sunt curios daca cineva foloseste uleiul 20.000 km. Stiu ca mai nou dacia a schimbat intervalele de schimb si la benzina au urcat pana la 20.000 cu el. Daca cineva a mai mers cu uleiul acesta al meu 20.000 il rog sa-mi spuna cum s-a comportat uleiul, si cand l-a dat jos cum arata. Eu pana acum la 15.000 cand il dadeam jos parea ca mai merge. Astept pareri. Mersi.
Nu stiu daca e cazul dar mentionez totusi: Castrol Magnatec 5W40
nextwebmaster
DSN Confort, 2001. Pana la 38.000 km a mers cu drac' stie ce, dar la primul schimb a iesit NEGRU MAT din motor. De atunci merge cu Elf Evolution SXR 5W40 (~ 40 RON/litru), schimbat odata cu filtrele (aer, ulei) la fiecare 8.500 km (merg 99,99% in oras). Baietii de la service-ul Dacia mi-au zis ca numai din asta baga in Logan, ca alternativa la Dacia Oil, fie diesel, fie benzinar.

PS: Am si eu o nedumerire ... poate imi raspunde cineva mai avizat. Evolution SXR 5W40 e full sau semi sintetic?
einstein1984
teoretic e full sintetic..insa depinde ce intelegi prin asta. Cel mai sintetic daca pot spune asa e un dubluesteric, Motul 300V.
cyolo
Salutare! eu pana acum am folosit mobil 1 5w40... iar acum ma gandeam sa trec pe valvoline 10w40 sau 5w40. Am auzit ca e mult mai bun valvoline decat mobil. Masina are 30.000 km. Voi ce parere aveti ...sau cei care folosesc deja valvoline.... este vreo diferenta ?
catalinux*
Valvoline SynPower 5w40 (nu 10w40) este un ulei foarte bun, mai bun decat Mobil 5w40. Dupa fisele tehnice, cel mai bun ulei la ora actuala este Mobil 1 0w40, urmat foarte foarte aproape de doua uleiuri Motul. Am facut si un tabel daca intereseaza pe cineva.

P.S.: Castrol, deosebit de surprinzator, au niste caracteristici tehnice de toata jena.

P.S.: Nu mai tineti uleiul n-spe mii de km. Uleiul se schimba obligatoriu odata pe an, dupa ce a trecut pri ciclul rece-cald. Mersul preponderent urban sau pornirile dese la rece afecteaza durata de viata a uleiului.
Alexupb
Tabelul are la baza teste oficiale (in laborator), sau ce anume ?
Posteaza te rog tabelul sau macar trimite-l pe PM.
Ar fi buna o comparatie intre uleiurile cunoscute - daca se bazeaza pe date fezabile.
Multumesc!
catalinux*
Tabelul este realizat pe baza datelor din fisa tehnica. Il am acasa, acum nu sunt. Este realizat de mine, nu de cine stie ce specialisti.
catalinux*
Pt ca am prinit o cerere pe P.M. si nu am inca permisiunea sa trimit mesaje private, o sa-l postez aici. Precizez ca acest "clasament" este realizat pe baza datelor din fisa tehnica a fiecarui ulei, iar punctajele au fost acordate dupa o metoda proprie care tine cont in special de caracteristica V.I. (indice de vascozitate) si T.B.N. (total base number), cat si de pour point (punct de inghet), flash point (punct de fierbere). In caz de nevoie pot explica lejer motivele pt care un ulei se afla pe o pozitie sau alta cool.gif, tinand cont, mai ales, ca am pierdut aproape o zi intreaga sa adun datele si sa le pun cap la cap. (click pe imagine pt marire, atat pe forum cat si pe imageshack)

user posted image

L.E.: In cazul Valvoline SyntS 0w40 tind sa cred ca nu este compatibil cu motorul de pe Logan. Nu sunt 100% sigur.
sorincis
Ulei Motul in Timisoara gasiti la Autov**om si pretul este ok.
Cyrusmddd
QUOTE(catalinux* @ 11 Jun 2009, 08:15)
Pt ca am prinit o cerere pe P.M. si nu am inca permisiunea sa trimit mesaje private, o sa-l postez aici. Precizez ca acest "clasament" este realizat pe baza datelor din fisa tehnica a fiecarui ulei, iar punctajele au fost acordate dupa o metoda proprie care tine cont in special de caracteristica V.I. (indice de vascozitate) si T.B.N. (total base number), cat si de pour point (punct de inghet), flash point (punct de fierbere). In caz de nevoie pot explica lejer motivele pt care un ulei se afla pe o pozitie sau alta  cool.gif, tinand cont, mai ales, ca am pierdut aproape o zi intreaga sa adun datele si sa le pun cap la cap. (click pe imagine pt marire, atat pe forum cat si pe imageshack)

user posted image

L.E.: In cazul Valvoline SyntS 0w40 tind sa cred ca nu este compatibil cu motorul de pe Logan. Nu sunt 100% sigur.
*




Explica putin datele sa intelegem ? De unde iti dai seama ca e sau nu copatibil ?
einstein1984
Catalinux, nu vrei sa detaliezi metoda de notare? Ca pare interesanta. Motul 300 nu ai incercat?
dr_mKe
Motul 300 V Chrono rullz. Einstein a observat pe 3500 km comportarea uleiului, iar motorul a fost dus la limita limitei in privirea supraincalzirii.
catalinux*
@Cyrusmddd, iti dai seama daca un ulei este compatibil cu masina ta (in cazul meu Logan benzina) dupa normele API si ACEA. La Valvoline, uleiul 5w40 are norma ACEA A3/B4-04 (si in lipsa de alte informatii m-am gandit ca se refera la anul 2004), in timp ce 0w40 este normat A3/B4-98 (la fel, banuiesc 1998). Un alt aspect este normarea API, acolo unde 5w40 are indicativul SM (For all automotive engines currently in use. Introduced in 2004), in timp ce 0w40 este normat SJ (For 2001 and older automotive engines). Chiar daca m-am lovit de aceasta mica dilema, am preferat sa-l pun in top din simplul motiv ca motoarele MPI de pe Logan nu sunt tocmai de ultima generatie si nu cred ca ar exista o incompatibilitate reala.

Cifrele de pe bara din grafic inseamna: indice de vascozitate / total base number / pour point / flash point.

Metoda de punctare este urmatoarea: max 10pct in total <max 5pct/indice vascozitate, max 3pct/TBN, max 1pct/pct inghet, max 1pct/pct de aprindere>. Valoarea de referinta este valoarea cea mai mare dintre uleiurile supuse clasificarii. Nr de puncte per caracteristica este dat de importanta fiecareia, asa cum am gasit material pe internet si dupa cum mi-am conturat eu o parere.
http://www.tpub.com/content/engine/14105/css/14105_37.htm
http://en.wikipedia.org/wiki/Total_Base_Number
http://en.wikipedia.org/wiki/Pour_point
http://en.wikipedia.org/wiki/Flash_point

@einstein1984, Motul 300V nu le-am considerat uleiuri "comerciale" si de aceea nu au fost incluse in clasament. Mai mult decat atat, pt 5w40 in fisa tehnica nu sunt date normarile API/ACEA (decat specificarea "Above existing standards"), iar pt 10w40 avem API SH (For 1996 and older engines), care este o norma invechita, chiar scoasa din uz.
Mai pe scurt 300V 10w40 s-ar situa deasupra lui Castrol Edge, in timp ce 300V 5w40 ar fi deasupra Valvoline 5w40.

P.S.: Ca fapt divers am gasit un 300V Chrono 5w40 biodegradabil care are un VI ametitor 196!!! si un T.B.N foarte bun, insa bagat in clasament ar fi tot sub Mobil 1 deoarece pierde la temperaturi. S-ar situa pe 2 cu aproape acelasi punctaj ca si 8100 E-tech (9.48 vs 9.44 pct). In concluzie eu nu vad de ce ai da bani in plus pt un ulei "race", oarecum nededicat motoarelor "casnice", cand un 8100 E-tech si-ar face treaba mai mult decat onorabil.

L.E.: Poate ca acum as acorda 2pct caracteristiclor legate de temperatura, insa e mult de munca si nu prea mai am timp.
einstein1984
Interesant sistem, insa treaba uleiului e sa unga, nu sa curga. Un lichid care curge f bine, nu e volatil si e vascos nu inseamna neapart un rezultat f bun la un test de ungere (testul de uzura cu 4 bile de exemplu).
dr_mKe
Sau la testul de mers 8 km fara lichid de racire biggrin.gif
Cyrusmddd
QUOTE(catalinux* @ 14 Jun 2009, 08:29)
@Cyrusmddd, iti dai seama daca un ulei este compatibil cu masina ta (in cazul meu Logan benzina) dupa normele API si ACEA. La Valvoline, uleiul 5w40 are norma ACEA A3/B4-04 (si in lipsa de alte informatii m-am gandit ca se refera la anul 2004), in timp ce 0w40 este normat A3/B4-98 (la fel, banuiesc 1998). Un alt aspect este normarea API, acolo unde 5w40 are indicativul SM (For all automotive engines currently in use. Introduced in 2004), in timp ce 0w40 este normat SJ (For 2001 and older automotive engines). Chiar daca m-am lovit de aceasta mica dilema, am preferat sa-l pun in top din simplul motiv ca motoarele MPI de pe Logan nu sunt tocmai de ultima generatie si nu cred ca ar exista o incompatibilitate reala.

Cifrele de pe bara din grafic inseamna: indice de vascozitate / total base number / pour point / flash point.

Metoda de punctare este urmatoarea: max 10pct in total <max 5pct/indice vascozitate, max 3pct/TBN, max 1pct/pct inghet, max 1pct/pct de aprindere>. Valoarea de referinta este valoarea cea mai mare dintre uleiurile supuse clasificarii. Nr de puncte per caracteristica este dat de importanta fiecareia, asa cum am gasit material pe internet si dupa cum mi-am conturat eu o parere.
http://www.tpub.com/content/engine/14105/css/14105_37.htm
http://en.wikipedia.org/wiki/Total_Base_Number
http://en.wikipedia.org/wiki/Pour_point
http://en.wikipedia.org/wiki/Flash_point

@einstein1984, Motul 300V nu le-am considerat uleiuri "comerciale" si de aceea nu au fost incluse in clasament. Mai mult decat atat, pt 5w40 in fisa tehnica nu sunt date normarile API/ACEA (decat specificarea "Above existing standards"), iar pt 10w40 avem API SH (For 1996 and older engines), care este o norma invechita, chiar scoasa din uz.
Mai pe scurt 300V 10w40 s-ar situa deasupra lui Castrol Edge, in timp ce 300V 5w40 ar fi deasupra Valvoline 5w40.

P.S.: Ca fapt divers am gasit un 300V Chrono 5w40 biodegradabil care are un VI ametitor 196!!! si un T.B.N foarte bun, insa bagat in clasament ar fi tot sub Mobil 1 deoarece pierde la temperaturi. S-ar situa pe 2 cu aproape acelasi punctaj ca si 8100 E-tech (9.48 vs 9.44 pct). In concluzie eu nu vad de ce ai da bani in plus pt un ulei "race", oarecum nededicat motoarelor "casnice", cand un 8100 E-tech si-ar face treaba mai mult decat onorabil.

L.E.: Poate ca acum as acorda 2pct caracteristiclor legate de temperatura, insa e mult de munca si nu prea mai am timp.
*



Interesanta clasificare. Mersi pt informatii
ionutt daniel
Ce parere aveti de uleiul kuttenkeuler 5w40. Am vazut in Cora la un pret "de promotie".
Cyrusmddd
QUOTE(ionutt daniel @ 14 Jun 2009, 14:06)
Ce parere aveti de uleiul kuttenkeuler 5w40. Am vazut in Cora la un pret "de promotie".
*



Personal nu am auzit de asa ceva
catalinux*
@ionutt daniel, sper ca te referi la 5w40 varianta "full sintetic" (cel putin asa zic ei). Uite aici fisa tehnica. M-am uitat peste ea si pot sa-ti spun ca este un pic mai bun ca Petrom. Mai bine mergi pe Dacia Oil.
ClubSLX
Eu in masinile mele bag numai ELF, foarte multumit de ulei fata de mobil1 ma cam dezamagit... numai bine
einstein1984
In ce fel te-a dezamagit mobil 1? Nu a facut loganul sa arate ca un S klass nou asa cum promite recama?
nextwebmaster
QUOTE(dr_mKe @ 14 Jun 2009, 13:23)
Sau la testul de mers 8 km fara lichid de racire  biggrin.gif
*



Prietenii stiu de ce ... tongue.gif
ionutt daniel
Acum am Valvoline 5w40 si sunt foarte multumit. Nu cred ca voi pune vreodata ceva mai prost de Elf, care deasemenea este foarte bun. Am intrebat de celalalt ulei in ideea ca este ceva bun si e la pret de promotie pentru reclama. In nici un caz nu vreau sa stric motorul pentru cateva sute de mii odata la 15000 km.
ClubSLX
@einstein1984: smile.gif)smile.gif) nu nu nu... zici ca nici nu mergea asa rotund motoru cum merge cu elf...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.