Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: ce ulei de motor folositi?
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Piese auto - Dacia Logan
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65
l@u
QUOTE(han_1.6 mpi @ 2 Jul 2007, 20:51)
am pus azi ulei aral 10w40. pana acum aveam aral 5w40. am pus mai "gros" pt ca e cald afara.

insa am o nelamurile: daca accelerez stand pe loc pana la 3000rpm si apoi dau drumul pedalei cand motorul trece pe la 1500 rpm se aude un huruit/ sunet ca la diesel care apoi dispare cand motorul sta la ralanti. ce sa fie oare treaba asta ca pana acum nu am mai auzit.
*





QUOTE(han_1.6 mpi @ 3 Jul 2007, 16:34)
ok, normal ca fiind 5w50 merge mai bine. e mai "gros" dar eu am pus acum 10w40 si ce nu inteleg este ce ar putea sa fie rau la acest ulei ? tehnic intreb, ca asa dupa miros e cam greu sa iti faci o parere ca doar nu e vin  laugh.gif
*





Cea mai mare prostie pe care ai putut sa o faci este aceea ca ai retrogradat cu uleiul.Asa ceva nu se face .....daca il mai schimbi baga un ulei mai superior sau cel putin la fel ca specificatii nu mai inferior decat ai avut.Acele huruieli le ai probabil datorita acestui schimb retrograd de ulei.
laur_cos
un var de-al meu care are un logan preferance 1,4 mpi a facut primul schimb la 15000 a pus dacia oil si a mai facut al doilea schimb pe la vreo 36000 km. a pus tot dacia oil, motorul nu are nimik, d-abia se aude si merge si mai bine ca al meu care nu a trecut vreodata de 4500 rpm si il omoara de zici ca nu e masina lui.
madhorsefuzzy
Tu crezi ca daca nu treci de 4500 rpm il protejezi?
Poti sa il turezi la 5500rpm si sa fie mai protejat decat al tau care nu a vazut decat 4500rpm. Conteaza cum si cand il turezi. wink.gif
testike
Tre' sa il turezi scos din viteza sau care-i smecheria? biggrin.gif
Trebuie sa imi spui si mie, sunt intr-o mare dilema, l-as si tura, dar l-as si proteja rolleyes.gif
l@u
Cand este rece lasa-l mai incet cu turatiile in schimb la cald dai fara frica si urca-l in ture cat vrei totul este sa ai uleiul bun iar sistemul de racire sa isi faca treaba.
Adrian78
QUOTE(laur_cos @ 3 Jul 2007, 22:09)
un var de-al meu care are un logan preferance 1,4 mpi a facut primul schimb la 15000 a pus dacia oil si a mai facut al doilea schimb pe la vreo 36000 km. a pus tot dacia oil, motorul nu are nimik, d-abia se aude si merge si mai bine ca al meu care nu a trecut vreodata de 4500 rpm si il omoara de zici ca nu e masina lui.
*


Exact la fel este și la mine cu mașina mea și cea de la serviciu ... identic ... mai că imi vine și mie să trec pe Dacia Oil ...
han_1.6 mpi
pai ori e bun ori e prost dacia oil radmasa.gif ?

voi nu pricepeti ca pana nu faci un test de laborator asupra unui ulei nu poti da un verdict ? sau va farmeca etichetele frumos colorate si ideea ca scrie made in eu. ?
Adrian78
Eu am mai întrebat pe aici unde este un laborator la care am putea să testăm uleiul de motor dar nu am primit nici un răspuns ... încă ... cine știe ... poate vine vreun răspuns.
han_1.6 mpi
la fel cum eu am untrebat de ce e rau ca am pus 10w 40 in loc de 5w 40 si nu am primit decat raspunsuri pe langa. mai bine nu raspunzi daca nu te pricepi. TEHNIC. nu "mi se pare ca toarce mai frumos"
Azreil
Pentru cei interesati , am folosit ulei Mobil 1 5w30 ESP Formula 1 , am facut deja 5000 de km de cand l-am pus , motorul merge bine , il turez cand trebuie biggrin.gif , nu si-a schimbat culoarea , este transparent la fel ca la inceput , desi conduc mai sportiv de fel . Dacia oil dupa 5000 de km era deja maroniu . In concluzie , a meritat cei 200 de RON. Parerea mea.
nh1980ro
@han_1.6 mpi Rau poate sa fie daca inainte aveai 5W40 ulei sintetic si acum ai pus 10W 40 ulei semisintetic. In general e bine sa pui acelasi tip de ulei in motor. (preferabil si acelasi producator).
Poti sa citesti mai multe despre asta pe carbibles.com
Corbu'
QUOTE(han_1.6 mpi @ 5 Jul 2007, 12:02)
pai ori e bun ori e prost dacia oil  radmasa.gif  ?

voi nu pricepeti ca pana nu faci un test de laborator asupra unui ulei nu poti da un verdict ? sau va farmeca etichetele frumos colorate si ideea ca scrie made in eu. ?
*



Dacia OIL e bun la cat costa si ATAT.
Exemplu concret> in Solenza am bagat pana la ultimul schimb numai Dacia Oil 10W40 si mers in stilul meu (cuminte in oras si sportiv in afara). Cand a ajuns la limita de 10.000 KM deja masina incepuse sa consume mai mult, nu mai era asa vioaie. Am pus ulei Castrol (nu zic de care tip exact) si NU am schimbat filtrul de aer, masina si-a revenit spectaculos, ba e chiar mai silentios un pic motorul.

Acelasi ulei Castrol il pun in Logan de la inceput, dupa 15.000 KM motorul merge la fel, nu face cah, nu poc, nu consuma mai mult, nimic altceva. Ma tem ca nu as avea curaj sa las 15.000 KM in motor pe Dacia Oil 10W40 in conditiile in care la Solenza era deja byebye dupa 10.000 KM.

P.S. Faza cu pretul e altceva, 1 L Castrol = 4 L Dacia OIL, dar cine vrea ceva mai bun nu cred ca alege Dacia OIL.
Adrian78
Update:

- Mobil Synt S 5W40 este full sintetic.

... cel puțin așa scrie pe eticheta mare din față dar și la specificații atât în limba engleză cât și în română. Așa e sau mă contrazice cineva?
l@u
Asa este .
Adrian78
worship.gif
han_1.6 mpi
"If you've been running around on synthetic, don't change down to a mineral-based oil - your engine might not be able to cope with the degradation in lubrication."

sursa e:http://www.carbibles.com/engineoil_bible.html#additives

acuma se pune problema asa: de ce se recomanda de catre mecanici pt timp de vara 10w40 ? si inca ceva daca aral5w40 (high tronic ) este semi sau full sintetic.
klaus
semi
han_1.6 mpi
atunci nu am nici o problema smile.gif
DMP
nu este full sintetic. Uite ce scrie pe site la Aral la HighTronic 5W40:

High-end high-performance motor oil with Aral Synth-Technology with potential for extended oil-drain intervals. Helps to save fuel and to protect the environment. Large performance reserves even with maximum permissible oil-drain intervals and in engines with low oil consumption. Suitable for all four-stroke gasoline and Diesel (incl. direct injection and turbocharged) car engines.
Adrian78
Pentru cine interesează:

- Promotie la Carrefour - Aral High Tronic 5W40 - 4 L - 1.200.000
- Promotie la Selgros - Castrol Magnatec 5W40 (ediția nouă) - 4 L - 1.400.000
- Permanent la Selgros - ELF Excellium LDX 5W40 - 4 L - 1.070.000
driverx
QUOTE(daniel_p @ 6 Jul 2007, 12:31)
....
Helps to save fuel
....
*



radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif
Cat bullshit de luat ochii la fraieri. radmasa.gif Is tare curios cum face el asta mai bine chiar comparat cu un ulei sa zicem...mediocru.
Adrian78
Măi ... ceva adevăr există în treaba asta ... cel puțin teoretic sau în laborator. Dacă există o lubrifiere mai bună, uleiul să aibă anumite proprietăți, ca să folosesc o expresie "populară" - să fie mai fin, atunci pistoanele merg mai ușor, frecări mai mici, deci motorul merge mai ușor, deci consumă mai puțin.

Dacă îți mai aduci aminte și la uleiul Texaco era treaba asta, pe Doblo-urile lor scria că se face o economie de 6%.

Toată șmecheria se află în comparație ... și anume "saves fuel compared with what?" ... dar ceva adevăr pare logic să existe în treaba asta cu "saves fuel", nu?
hash
Cu cat vascozitatea este mai redusa, adica uleiul este mai fluid, frecarile sunt mai reduse, efortul de pompare al lui mai mic, deci se realizeaza o economie de combustibil. Din pacate prea fluid poate insemna ruperea peliculei si aparitia contactului direct intre piese, adica frecare sporita si cu asta cresterea gradului de uzura.

Ca sa va faceti o idee despre clasele de vascozitate si ce ulei este indicat de folosit (in functie de temperatura la care porneste motorul) am gasit 2 link-uri: http://www.lukoil.ro/produse/despreUleiuriMotor.php si http://www.tosatech.ro/lubrifiere/motor.htm . Un ulei 5W este mai bun decat un ulei 10W, in ideea ca-si pastreaza proprietatile de lubrifiera bune si la -30 de grade Celsius, pe cand un ulei 10W isi pastreaza aceleasi proprietati decat pana la -25 de grade. Aduceti-va aminte de celebrul 20W40 si de iernile geroase cu -20 de grade, cat de greu innota motorul in 'marmelada' smile.gif

Mecanicii recomanda un 10W40 pentru vara deoarece are proprietati bune de lubrifiere incepand de la un prag de temperatura ridicat, insa iarna isi pierde proprietatile sub un anumit prag de temperatura (-20 de grade).

In cartea de intretinere a masinii se specifica clasele de vascozitate si temperaturile recomandate de utilizare pentru fiecare in parte.

cbogdy
Mai hash... bune informatiile.
Dar eu cred ca tu stai in Miercurea-Ciuc sau la Intorsura Buzaului.

Numara-mi pe degete din 1900 pana in 2007 cate ierni ai avut in BV cu temperatura de -25 grade C. Ca iti intra la degetele de la o mana.

RE:

Temperatura medie anuala scade usor in tara noastra de la sud (11°C) spre nord (8,5°C); dupa cum scade si in altitudine (6°C la 1 000 m altitudine, 0°C la peste 2 200 m). In iulie - luna cea mai calda din an temperatura medie este de 22-23° in Campia Romana. Aici «zilele tropicale» (adica cu temperaturi maxime de peste 30°C) sunt in numar de 50-56 anual, fiind favorabile pentru coacerea cerealelor si a culturilor meridionale (orez, piersic). In ianuarie - luna cea mai rece - media termica variaza intre -2°C in Campia de Vest, usor sub 0°C pe litoral, -3°C in Campia Romana si -4°C in Campia Jijiei. Continentalismul termic relativ moderat al climatului tarii noastre rezulta din diferenta (amplitudinea) de 25-26° obtinuta intre media lunii celei mai clade si a celei mai reci in Campia Romana. Amplitudinea este mai redusa la munte, caci muntele are un rol moderator. Maximele si minimele absolute de temperatura in tara noastra au fost: -38,5°C la Bod (Brasov), inregistrata la 25 ianuarie 1942, si 44,5°C la statia meteorologica lon Sion (Braila), (la 10 august 1951) . Asemenea valori, sau apropiate lor, sunt numai intamplatoare, datorandu-se convergentei mai multor factori ocazionali.
driverx
QUOTE(Adrian78 @ 9 Jul 2007, 08:59)
... să fie mai fin, atunci pistoanele merg mai ușor, frecări mai mici, deci motorul merge mai ușor, deci consumă mai puțin.
....
*



Tu glumesti....nu? Pai daca frecarile nu ar fi ok si la un ulei mediocru, atunci ar iesi uzura prematura, temperatura mai mare, bla bla bla. Adica motorul nu ar mai merge in parametri dati de producatorul motorului. Nu contest ca nu ar exista nici o diferenta intre uleiuri (mai ales la capitolul comportamente la diferite temperaturi), dar de aici si pana la a emite tampenii de genu si a spera ca o sa ai o scadere cat de cat vizibila a comsumului....e cale taaaaare lunga. Nu va mai expuneti atata la placebo si toate tampeniile. Economie mult mai mare de combustibil faci si daca nu tii toate tampeniile in portbagaj, adica nu cari greutate multa si degeaba. Si o sa fi mult mai castigat decat sa arunci bani pe uleiuri mai scumpe doar pentru ca scrie "Racing", "Competition" sau cine stie ce alt bullshit de marketing. E greu de verificat, dar stau sa ma intreb daca cel putin prin consum redus amortizezi diferenta de pret intre un ulei ok si unul de luat ochii cu "Racing", "Competition" sau cine stie ce alt bullshit de marketing.
alex 1
cand am ridicat masina de la dealer primul lucru pe care l-am facut a fost sa schimb uleiul desi masina avea 5 km. nu am incredere in uleiurile dacia absolut deloc ,asa ca am optat pt mobil 1 super syn 5w 40pe care il schimb la 7500 km impreuna cu filtru de ulei si filtru de aer.
MARCI
Sambata am facut primul schimb de ulei la Log. Prestige la 6100 km.
Am optat pt. un bidon de 4 litri Mobil 5W40(115 ron) si un filtru de ulei Mann(18 ron),pe care l-am luat pe comanda pt. ca se pare in magazinele de profil se gaseste din ce in ce mai greu aceasta marca. Operatia dureaza putin mai mult decat la celelalte motorizari datorita amplasarii filtrului de ulei, e tare ascuns si incomod de scos.
Uleiul original(cam negru) l-am lasat sa se scurga mai mult de 30 min. dupa care am turnat cei 4 litri de ulei.In zilele urmatoare am facut 3 verificari,doua dimineata si una dupa ce motorul a stat mai mult de 10 ore. De fiecare data nivelul uleiului a fost cu 1 cm sub nivelul max. de pe joja, lucru perfect normal dupa mine. Distanta dintre nivelul min. si max. de pe joja este 3,5 cm,deci raman 2,5 cm acoperiti,suficienti ca sa stau linistit pana la urmatorul schimb.
Ce vreau eu sa subliniez e ca sunt suficienti 4 litri de ulei(doar daca nu ai vre-o fixatie cu nivelu max.) nefiind necesari 4,8 litri(pt. 16 v) cat scrie in cartea tehnica a loganului.Probabil dacia vrea sa vanda mai mult din pretiosul ulei biggrin.gif . Din experienta mea pot sa apreciez ca nu va trebui completata cantitatea de ulei in decurs de 10-15kkm. (ca doar nu e tdi laugh.gif ). Prima impresie dupa schimb e ca pornirea este mai usoara,mai rapida.

ps: filtrul original era Purflux.
Adrian78
QUOTE(MARCI @ 16 Jul 2007, 17:47)
Sambata am facut primul schimb de ulei la Log. Prestige la 6100 km.
Am optat pt. un bidon de 4 litri Mobil  5W40(115 ron) si un filtru de ulei Mann(18 ron),pe care l-am luat pe comanda pt. ca se pare in magazinele de profil se gaseste din ce in ce mai greu aceasta marca.
*


De unde ai luat uleiul la prețul ăsta?
Reed
In afara de Lgn 1,6 16V la care se foloseste 5w-40 sau 0w-40 (desi nu vad rostul) la celelalte motoare pe benzina e f recomandat sa o tineti pe 10W-40. Ca marca??? NU ARE NICI O IMPORTANTA atita timp cit sunt respectate normele API/ACEA SL sau SM.
nambanidealtceva
10W40 e recomandat din considerente de pret.. daca pui 5W40 sau 0W40 (care sunt uleiuri mai bune) e clar ca nu faci ceva rau, din contra.. Pe de alta parte, daca nu obisnuiesti sa forjezi masina in mod curent sau daca nu stai in Antarctica nu are rost sa dai cateva sute de mii in plus pe uleiuri (mai mult sau mai putin) full sintetice.
Reed
Cum adica 5W-40 sau 0W-40 sunt mai bune decit 10W-40 ???? Pe ce considerente? Sunt uleiuri de clase diferite de viscozitate INITIALA (de pornire) si se folosesc pe motoare in functie de tipul constructiv si de CLIMAT.
....si in ceea ce priveste "forjatul" e de precizat ca masinile de curse folosesc un ulei mai viscos la temperatura de regim gen 10W-50 sau 10W-60.
Adrian78
QUOTE(Reed @ 27 Jul 2007, 11:30)
Pe ce considerente?
*


La unele mărci 5W40 este full sintetic iar la toate mărcile 0W40 este full sintetic în timp ce 10W40 este semi sintetic.
Reed
... asa ..si???? ce are a face ca e sintetic sau semisintetic??? Motoarele de Lgn NU sunt de tip Long Life asa ca NU are nici o importanta tehnologia de fabricatie a uleiului.
Adrian78
Of ... poate îți explică cineva care chiar se pricepe. Un ulei sintetic își menține proprietățile mai bine în timpul folosirii decât un ulei semi-sintetic ... cel puțin asta știu eu ... acuma o merge el și vreo 100-200.000 km fără probleme și cu 10W40, dar eu dorm mai bine noaptea și conduc mai relaxat ziua dacă știu că am în motor 5W40.

Poate își dă cu părerea și cineva care se pricepe mai bine dacă chiar merită să folosim 5W40 ... și care va fi diferența în exploatare 5W40 vs. 10W40.
nambanidealtceva
Pai uleiurile semisntetice sunt de fapt uleiuri minerale, la care se adauga intr-un procent variabil (cam 30%) ulei "sintetic", care e de fapt tot un mineral dar ultraprelucrat, rafinat, modificat, aditivat, care ii confera proprietati superioare.. respectiv rezistenta marita la forfecare (da, si uleiul ca orice substanta "se rupe" la nivel de structura chimica), rezistenta la temperatura (la temperaturi limita, uleiul isi pierde prusc proprietatile fizice, adica pelicula de ulei dintre partile in miscare dispare) si rezistenta in timp. In plus, nu murdareste motorul, nu se oxideaza sa formeze depuneri, are indice de vascozitate mare (adica functioneaza intr-un interval mare de temperatura)
Uleiurile 5W40 si 0W40, cel putin astea uzuale, contin cam numai ulei de care am mentionat mai sus.. sunt tot uleiuri minerale la o origine indepartata; inclusiv 10W60 de la Castrol, care are in plus aditivi pentru vascozitate; mai nou au aparut adevaratele uleiuri sintetice, care nu mai au la baza ulei mineral, sunt create exclusiv prin sinteza.
Acum pur practic vorbind, in Logan un 10W40 este arhisuficient, pentru ca nu schimbi uleiul la 30 de mii si nu stai in 5000 de ture, ca sa ai nevoie de un ulei care sa isi mentina proprietatile si in conditiile astea extreme.. e un fel de a strica orzul pe gaste; daca totusi esti genul care vrea neaparat the best pentru masinuta, bagi 5W40 si dormi linistit noaptea..
Si inca ceva... 10W60 e facut pentru masinile care sunt forjate ore in sir, gen LeMans.. la motorul de Logan nu ai nevoie de o vascozitate atat de mare, ci doar de un ulei rezistent la o vascozitate rezonabila, care sa ofere si performante unui motor cu o putere mica.. la Matiz si Tico spre exemplu se merge NUMAI pe 10W30 sau 5W30 sintetic, si stiu o gramada care au mers sute de mii de km cu motorasele alea si inca mai functioneaza.
Ca sa raspund direct la intrebare, nu cred ca va fi o diferenta intre a folosi 10W40 sau 5W40, poate doar la Intorsura Buzaului, si nici macar, cu schimbarile astea climatice. Poate dupa 100 de mii de km sa fie motorul mai curat si o idee mai bun.. poate..

PS: astea nu sunt ideile mele, aici am facut un rezumat la ceea ce am citit pe net despre uleiuri pe diverse site-uri care se vor stiintifice.. in mare parte reusesc..

Reed, ce ulei recomanda Seat pentru masinuta ta?
YRX
@Reed
Eu nu am vazut ulei 10W40 cu specificatia API SM.
Ce-i aia motor LongLife (eu stiu ca este un standard BMW de periodicitate schimb ulei extinsa)?

@Adrian78
Normal ca este diferenta intre uleiurile sintetice si cele semi sau minerale si diferentele nu sunt la nivelul ca "merge motorul mai rotund" sau are un sound diferit sau consuma mai putin etc. Uleiurile full sintetice sunt mai stabile la conditii grele, nu se descompun si nu cedeaza la temperaturi inalte, pachetele de aditivi sunt superioare asigurand o mai buna curatire a motorului si, unde producatorul automobilului permite, intervale de schimb mai mari. Oricum, dupa caldurile din ultima perioada de la noi un ulei full sintetic chiar de o specificatie W50 ar fi de luat in considerare.

De altfel, producatorii auto recomnada intervale de schimb din ce in ce mai mari bazandu-se, pe langa perfectionarea motoarelor etc, pe evolutia tehnologiei uleiurilor. De multe ori am auzit sau citit afirmatii de genul: "Cand a fost conceput cutare motor acum 10-15 ani producatorul a recomandat cutare ulei si nu merge decat cu ala". Nimic mai fals, oricand poti folosi un ulei superior si motorul nu va avea nimic de obiectat.
cosming
As avea si eu o intrebare... In cursul operatiunii de schimbat ulei motor, dupa faza de golire a uleiului vechi, este obligatorie spalarea motorului? Poate cineva sa ofere mai multe amanunte despre aceasta?
Multumesc
Braveheart
QUOTE(Adrian78 @ 27 Jul 2007, 22:46)
Of ... poate îți explică cineva care chiar se pricepe. Un ulei sintetic își menține proprietățile mai bine în timpul folosirii decât un ulei semi-sintetic ... cel puțin asta știu eu ... acuma o merge el și vreo 100-200.000 km fără probleme și cu 10W40, dar eu dorm mai bine noaptea și conduc mai relaxat ziua dacă știu că am în motor 5W40.
*



tot pt piticii mei am hotarat si eu sa torn un ulei mai bun , 5w50, chiar daca sunt de acord cu voi ca un 10w40 e suficient pt un motor de tip logan. Prefer sa investesc intr-un ulei bun, filtre de calitate, etc, tot ce inseamna consumabil, decat sa pun ceva mai slab si sa imi "blindez" masina cu tot felut de aripioare si neoane sau mai stiu eu ce..

QUOTE(cosming @ 28 Jul 2007, 10:04)
As avea si eu o intrebare... In cursul operatiunii de schimbat ulei motor, dupa faza de golire a uleiului vechi, este obligatorie spalarea motorului? Poate cineva sa ofere mai multe amanunte despre aceasta?
Multumesc
*


cred ca motorul ar trebui spalat numai daca dupa un ulei superior treci si schimbi pe un ulei inferior..atat.. asta e parerea mea.
Reed
@Adrian78 . Daca nu aveam experienta in uleiurile de motor NU postam aici. Ca sa te convingi urmareste rubrica de "uleiuri" de pe sectiunea de Solenza (are cam acelasi tip de motor) si de pe vwforum si o sa vezi ca nu bat cimpii.
In respectivele sectiuni am explicat ce e si cu ce se "maninca" uleiurile de motor asa ca nu ma repet.
A fost o dezbatere intreaga pe rubrica de Slz daca sa se foloseasca sau nu 5W-40 si concluzia a fost ca NU se recomanda.
@nambanidealtceva O sa fi surprins dar pt motorul meu actual (care e LongLife dar SEAT SA NU recomanda folosirea sistemului in Romania - stiu ei de ce...) la climatul nostru, producatorul recomanda 10W-40 !!! , care, sa stiti ca poate fi si FULL SINTETIC si ACEA SM !!!
@YRX .. Ia citeste aici si daca vrei iti mai dau si alte linkuri.
Iar in ceea ce priveste afirmatia ca ORICIND poti trece de pe un ulei pe altul superior (a se citi sintetic), nimic mai fals. Daca s-a mers un timp mai indelungat cu un ulei mineral si motorul e ceva mai uzat NU se recomanda trecerea pe un ulei sintetic din cauza ca acesta avind proprietati detergente mai pronuntate va "spala" eventualele etansari date de uleiul mineral si astfel, un motor care a mers bine cu ulei mineral 200000km, la trecerea pe sintetic sa cedeze in 2-4000km si asta din cauza disparitiei acelor "sealing-uri" si a antrenarii depozitelor in circuit, depozite ce pot genera infundarea canalelor de ulei.
Astea sunt DATE nu bazaconii.
@cosming NU se recomanda flushingul (spalarea interna a motorului) decit daca se trece de pe un ulei mineral pe unul sintetic (si NU invers) (vezi conditiile de mai sus) pt. ca a functiona, chiar si un timp limitat' cu "ceva" f subtire in motor NU e indicat.
cbogdy
d-le Reed

din cate am citit pe aici vad ca te pricepi.
am si eu o intrebare, este la topicul de benzinare, eu am DCI, dar totusi este vorba de ulei.

am 47k km cu masina.
- primele 2 schimburi de ulei (revizii 10k si 20k km, asa e la diesel din 10 in 10) mi-au bagat Dacia Oil TURBO Diesel 10w40 pe care scria ca e facut de Texaco.. bun.
- la 30k km mi-au bagat ELF Competition ST (desi este si ELF Turbo Diesel).. bun.
- am iesit din garantie si la revizia de 40k km mi-am luat eu ARAL Blue Tronic 10w40 ca e un semi mai mult sintetic (asa se lauda ei)

intrebarea mea este:

Dacia Oil Turbo 10w40 este dedicat exclusiv pentru diesel.

Ultimele doua ELF si ARAL sunt dedicate si pentru benzina dar si pentru diesel. Problema este ca pe ele nu zice nimic de TURBO diesel (pe eticheta lor, uleiurilor), asta ma ingrijoreaza pe mine. Ca cineva mi-a zis sa bag exclusiv ulei pe care scrie si TURBO.
La ARAL pe site am vazut ca e bun si pentru cele cu supercharge.

Eu ma gandesc ca nu au facut ceva rau (cei de la dacia cu ELF) si nici eu cu ARAL, tinand cont ca se inscrie in clasele pentru diesel B3 si CF.

Asta cu lipsa specificatiei pe bidon cum ca e si pentru Turbo ma freaca la melodie smile.gif.

Voi ce ziceti?

Va multumesc!
Reed
Uleiurile pt. diesel au proprietati detergente mai accentuate. Uleiurile pt turbo necesita in plus rezistenta crescuta la temperaturile mari din turbina. Cele pentru PD (pompe duze) in plus mai necesita mentinerea filmului de ulei la presiunile mari dintre cama si pompa-injector.
Asa ca: actualmente sunt pe piata uleiuri DEDICATE pentru motoarele diesel si uleiuri "universale" ce respecta standardele atit pentru diesel (mai putin PD unde sunt uleiuri speciale) cit si pentru benzina. Daca folosesti din cele din urma vesi ca pe eticheta sa fie specificat ca pot fi folosite si in motoarele diesel cu turbina si NU recomand sa pui uleiuri fara specificatia asta pt ca ai putea avea ghinionul sa apara fenomenul de "sludge"-inamolire a uleiului si aia ar fi foarte de rau.
yO_
Ultima oara am pus Havoline 5W40 .

Ce am observat ca pe multe uleiuri 5W30 scrie ca fac "economie de carburant de pana la 6%", pe cand la 5W40 nu mai apare nicaieri aceasta mentiune. O fi adevarat (considerand conditii identice de exploatare, mediu etc.)?
YRX
@Reed
Sa stii ca uleiurile W40 din gama Castrol Syntec nu sunt SM sunt SL.
Doar cele w30 si 5W50 sunt SM. Atasez si pozele cu etichetele de la 5W40 si 5W50 (scuze de calitate dar n-am avut nimic altceva la indemana), le-am folosit pe amandoua.

Si tot nu m-ai lamurit cu LongLife-ul asta.
Reed
@YRX am postat mai sus un link catre specificatiile tehnice ale uleiurilor Castrol Syntec scoase de la mama lor > Citeste te rog la specificatiile de la 10W-40 si vei vedea ca satisface standardul API SM ce se coreleaza cu ACEA B4 deci...?
LongLife este o relativ noua conceptie de intervale mai mari de service si de inlocuire de consumabile bazata pe o mai buna calitate a motoarelor si a uleiurilor. De ex intervalul de service creste la 2 ani iar schimbul de ulei de motor se face la 30000km. DAR cam toate firmele constructoare NU recomanda aplicarea lor pe teritoriul Romaniei din cauza prafului si calitatii combustibililor.
YRX
OK. Cunosc si eu pdf-ul cu specificatiile la Syntec. L-am lecturat inainte sa folosesc uleiurile din gama asta. La 10W40 contine aceasta inadvertenta, am avut bidonul in mana, din pacate nu pot sa probez, dar pe bidon scria SL/SJ/CF, fabricat in Belgia (ca si 5W40).
De altfel nu contest (sa nu ma intelegi gresit) ca ar exista uleiuri 10W40 cu spec. SM, dar la cele comercializate la noi nu am vazut (de fapt SM am vazut doar la unul sau doua uleiuri, Mobil1 - de ex).
cbogdy
Reed

ARAL BLUETRONIC 10 W 40

Low-friction motor oil with Aral Synth-Technology. Helps to save fuel. The special Aral Synth-Technology together with selected additives provide high lubrication safety, strong anti-wear protection, prevention of deposits, engine cleanness, and excellent cold-start characteristics. Aral BlueTronic SAE 10W-40 can be used in gasoline and Diesel engines (also supercharged), cars or light commercial vehicles.

Specification
ACEA A3, B3; API SL / CF; Mercedes-Benz specification for service products sheet 229.1; VW-Norm 505 00, Issue 1/97

http://www.aral-lubricants.com/lubricants/...tml?parNum=0588

Ma gandesc ca nu-s tampiti nemtii sa scrie "an be used in gasoline and Diesel engines (also supercharged)" pe site la ARAL si sa nu fie asa (repet am DCI).
Da-o dracu, acum sa nu mai avem incredere in nimic? Chiar se minte orice si oricat pentru a-si vinde marfa?

Momentan raman ceva vreme pe ARAL Blue, am deja 7000 km cu el facuti si in west si spre mare, deci cam 50% a vazut autobanda masina cu uleiul respectiv. Isi face bine treaba.
Reed
Desi cu specificatia de "also supercharged" care de refera la compresor NU la turbosuflanta te cam baga in ceata, se poate folosi totusi la motoarele diesel cu turbocharged.
Dorin Z
Ieri mi-am facut prima revizie, ocazie cu care mi-a fost schimbat uleiul cu Dacia Oil Plus (Premium) 5W30, intrebarea mea este: cine este de fapt producatorul acestui ulei? am auzit ca ar fi de fapt Texaco? sau mai nou Lubrifin? voi ce stiti despre acest ulei?
Am fost obligat sa schimb cu acest Dacia Oil, fiindca loganul este in garantie.
Fanny
Facut prima revizia tehnica (la 1 an -10.300Km) acum 2 zile, schimbat ulei,filtru ulei,filtru de aer, verificat placute frana,becuri etc. Am pus ulei Mobil1 (0W40) full syntetic.
Dorin Z
QUOTE(Fanny @ 1 Aug 2007, 15:39)
Facut prima revizia tehnica (la 1 an -10.300Km) acum 2 zile, schimbat ulei,filtru ulei,filtru de aer, verificat placute frana,becuri etc. Am pus ulei Mobil1 (0W40) full syntetic.
*





Cum de nu ti-au pus Dacia Oil???, mie mi-au zis ca este obligatoriu Dacia Oil, daca nu, "pe semnatura", cu pierderea garantiei.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.