IRONICK
4 Jan 2012, 17:42
Cum ti-ai dat seama ca in temperatura este 100ºC in tot motorul si nu sunt puncte mult mai calde? Te-ai uitat cu telescopul in el? Cate uleiuri scoase din motor ai vazut? Cate ai testat la frecare? Ca la teorie se pricepe toata lumea de cand s-a inventat internetul.
QUOTE(ursamajor @ 4 Jan 2012, 17:21)
5W30 e bun la motorul meu și vara. Poate la altele hărtănite nu mai e bun
Deci, clar, si masina si uleiul tau este cel mai tari.
4 Jan 2012, 17:44:QUOTE(alessandroK4M @ 4 Jan 2012, 17:35)
5w30 vara la 35 grade ??? no way incercati cateva forje repetate la 6000 6500 si lasati motorul la ralanti. zici ca e diesel tzac tzac tzac
Nu are nevoie si cand mergi normal face
tzac tzac ...
ursamajor
4 Jan 2012, 18:00
QUOTE(IRONICK @ 4 Jan 2012, 17:42)
Deci, clar, si masina si uleiul tau este cel mai tari.
N-ai înțeles. Și răstălmăcești aiurea vorbele mele. Referirea era la motorul meu, care nu e la același nivel de uzură cu al altora, de exemplu trecute de 100-150.000 km. Atât.
Am văzut destule uleiuri scoase din motor. Și de la mașina proprie și de la cele de serviciu și de la ale altora. Dar sigur tu ai văzut mai multe. Că ai postări mai multe.
A spus cineva ceva despre puncte (mai) calde din motor? Cred că vorbim fiecare de-ale lui, eu vorbeam de caracteristica de vâscozitate cinematică la 100 de grade, cea trecută-n fișă.
Din partea mea să-și pună fiecare ce vrea în motor. Dar când dă sfaturi altora, să precizeze și logica lor. Adică, regim de lucru motor, uzura motorului, caracteristici ulei etc. etc. Că dacă-i dai în goarnă, de pildă, cum zice junele mai sus, nici spermanțetul nu te mai ajută.
alessandroK4M
4 Jan 2012, 18:02
inainte am avut Mobil 1 0w40 dupa mers pe autostrada la 5500 rpm constant motorul era perfect silentios. nici miau nu zicea
Eu pun Elf 5w40 de cand am luat-o. Merge la fel de silentios indiferent de temperatura. M-am bazat pe recomandarile fabricantului. Probabil ca in cursul testarilor a monitorizat mai bine punctele de ungere (nu calde ca poate era iarna
), decat romanasul nostru in fata blocului sau in fundul curtii. Dar fiecare pune ce vrea pe pielea lui. Adica buzunarul lui.
mykissfm
4 Jan 2012, 18:56
QUOTE(ursamajor @ 4 Jan 2012, 16:31)
Eu m-am ghidat mereu după diagrama din foto. Totuși, România nu e la tropic sau Ecuator, e țară temperată. În afara unor "derapaje" de genul valurilor de căldură, vara temperatura nu depășește 30-35 de grade (rar). De aceea, prefer un ulei bun 5W30 (eu folosesc dintotdeauna Mobil, dar n-aș refuza altul), care să-și mențină proprietățile cheie la temperaturile înalte de funcționare. Aaa, am uitat, am 60.000 km la bord. Contează și asta.
eu iti recomand sa bagi in motor 5w30 ,da asta numai pentru tine,celorlalti 0w40 sau 5w40.
QUOTE(D-Ice @ 4 Jan 2012, 18:41)
Eu pun Elf 5w40 de cand am luat-o. Merge la fel de silentios indiferent de temperatura. M-am bazat pe recomandarile fabricantului. Probabil ca in cursul testarilor a monitorizat mai bine punctele de ungere (nu calde ca poate era iarna
), decat romanasul nostru in fata blocului sau in fundul curtii. Dar fiecare pune ce vrea pe pielea lui. Adica buzunarul lui.
de obicei e cel mai prost ulei ,momentan,la niste forje adevarate pe autostrada sau nationale e cam gata in 7000 km. daca mergi cu masina numai in jurul blocului atunci e cel mai bun ulei.
<span class='edit'>4 Jan 2012, 18:59:</span>
QUOTE(ursamajor @ 4 Jan 2012, 17:21)
5W30 e bun la motorul meu și vara. Poate la altele hărtănite nu mai e bun. În condițiile în care, de pildă, anul trecut n-a fost așa arșiță mare, nu văd de ce n-ar fi bun. Dacă dorim să împingem discuția spre teoretizare, e adevărat că asfaltul la peste 50 de grade are și el o oarecare influență, dar... temperatura de lucru a uleiului e cea din motor. Oricum, relevant e cum se comportă el la 100 de grade și cât de stabile sunt proprietățile sale. Se vede în fișe, dacă sunt corecte și cred că sunt. Cu o vâscozitate cinematică (asta ține seama și de influența temperaturii) de > 12 la 100 grade C, 5W30 de la Mobil 1 face față cu brio și vara.
tot asa ma sfatuia si pe mine un prieten ,cu 5w30 ,dar el tinea masina mai mult in garaj si mergea numai seara.
ursamajor
4 Jan 2012, 19:17
QUOTE(mykissfm @ 4 Jan 2012, 18:56)
eu iti recomand sa bagi in motor 5w30 ,da asta numai pentru tine,celorlalti 0w40 sau 5w40.
de obicei e cel mai prost ulei ,momentan,la niste forje adevarate pe autostrada sau
tot asa ma sfatuia si pe mine un prieten ,cu 5w30 ,dar el tinea masina mai mult in garaj si mergea numai seara.
Evident, tu ai și argumente. Sau trebuie să iau de bun ce spui tu, că ești tu?
Ce-mi place mie s-aud "experți" d-ăștia care "forjează" la Loganuri... și se informează despre uleiuri de la vânzător.
De curiozitate, ai auzit măcar de HTHS?
Cineva mai isteț decât mine spunea despre uleiuri: "atât de gros cât e necesar și atât de subțire cât e posibil".
mykissfm
4 Jan 2012, 20:12
chiar ce e ala HTHS ? CE E AIA VASCOZITATE LA 40'C? SAU LA 100'C? ce e ala punct de curgere sau aprindere?
sau la ce ajuta HTHS ,daca vrei sa pari interesant.
ne place sa parem destepti ,in schimb ne tiram cu o masina ,facem cativa km intr-un an ca nu prea's bani de benzina si dam sfaturi cat cuprinde.
5w30 nu e bun pentru romania si punct,5w40 da .
nu toata lumea isi permite sa bage mobil1 5w30 esp formula.
aurelyan
4 Jan 2012, 20:22
Foarte frumos, citind ultimele posturi si daca ar fi sa aleg un ulei de motor, nu as putea sa o fac. Am vazut numai citate din posturile altora, link-uri, date si termeni tehnici, cuvinte de apreciere la adresa colegilor de forum, de parca unii ar avea acasa laboratoare de testare a uleiurilor de motor pe diverse motoare. Concluzia pe care am tras-o este ca "uleiul pe care il folosesc eu este cel mai bun", la fel ca in topicurile cu placute de frana, anvelope si multe altele. In concluzie, fiecare are dreptul sa foloseasca ce ulei de motor vrea in masina sa, nu inteleg rostul acestor discutii in contradictoriu.
Ca sa fiu strict ontopic, acum folosesc Mobil 5w40. Am reusit din diverse surse sa fac rost (adica gratis) de trei litri de Elf Evolution 5W40, pe care il voi folosi la urmatorul schimb. Daca ar fi sa ma iau dupa unii, ar trebui sa-l arunc la gunoi, dar n-am s-o fac, am sa-l incerc si pe acesta.
Unii uita care este rolul unui forum auto...imi cer scuze de offtopic, continuati va rog.
@mykissfm. Pe ce baza afirmi tu ca e cel mai prost ulei? Pretul? Sunt si mai ieftine. Performante? A mers 3000km in Grecia in Iulie la peste 35 de grade, la 140-160km/h. Apoi a fost schimbat tot la 12000km cand a implinit anul. Nu am avut probleme in 5 ani. Nu neg ca exista si uleiuri mai bune, dar asta si-a facut treaba pana acum. O singura data am pus Castrol full syntethic si nu mi-a placut cum a mers. Adica mi s-a parut mai zgomotos.
P.S. de acord cu aurelyan. Completez ca nu vad rostul sa pui aditivi nu stiu de care intr-un motor sub 150.000km.
ELF sintetic si nu a dat gres pana acum.
IRONICK
4 Jan 2012, 20:39
QUOTE(D-Ice @ 4 Jan 2012, 20:26)
A mers 3000km in Grecia in Iulie la peste 35 de grade, la 140-160km/h. Apoi a fost schimbat tot la 12000km cand a implinit anul. Nu am avut probleme in 5 ani
Asta ti se pare tie un punct de vedere?
Ai tu altul mai bun, in defavoarea afirmatiilor mele? Dar o explicatie tehnica, fara linkuri, poze, mistouri, etc. Cu cuvintele tale, te rog.
P.S. Te rog si eu sa nu imi mai urmaresti postarile. La fel si pe cei doi aghiotanti ai tai, bobo77, si gabylzr.
IRONICK
4 Jan 2012, 21:00
QUOTE(user2000 @ 4 Jan 2012, 09:45)
cum de v-ati dat voi seama ca uleiul pe care-l puneti voi in motor ,isi face treaba ? (intreb si eu) pur si simplu isi face treaba , pentru ca nu s-a gripat inca motorul ?
Pai punctul tau de vedere are la baza asa ceva.
QUOTE(D-Ice @ 4 Jan 2012, 20:49)
P.S. Te rog si eu sa nu imi mai urmaresti postarile. La fel si pe cei doi aghiotanti ai tai, bobo77, si gabylzr.
aghiotant sa-i zici tatalui tau, fratelui sau cui vrei tu, cu mine nu te tragi de sireturi ca inca nu ne-am cunoscut, ai grija cum vorbesti ziarist doua parale care esti, la fiecare post se vede cum iese frustrarea la iveala. Atat poti...
aurelyan
4 Jan 2012, 22:21
"Multa lume,putini oameni...", citat din semnatura unui coleg.
Imi aduc aminte de o discutie asemanatoare in legatura cu uleiul de motor, dar pe Forumul Reno, unii dintre protagonisti sunt aceiasi, cel putin unul si-a luat ban ulterior. Ce vroiam sa spun este ca trebuie ca cineva sa faca ceva inainte sa transformam forumul intr-o mare balacareala.
Scuze din nou pt offtopic, dar se poarta.
IRONICK
4 Jan 2012, 22:42
De ce crezi ca topicul asta are 2365 de posturi? Pana acum au fost nenumarate certuri, majoritatea isi sustin ce au in masina pe motiv ca nu a crapat. Dar uita ca suntem suntem in 2010, unde motoarele sunt destul de permisive si tin peste 100.000km fara probleme chiar si cu un ulei mai slab calitativ cum este Elf.
QUOTE(D-Ice @ 4 Jan 2012, 20:49)
P.S. Te rog si eu sa nu imi mai urmaresti postarile.
Daca aveam nevoie de papagal, imi luam singur. Am inteles la prafster, la stiri, la gresat cabluri, acum ai aparut si la uleiuri.
mykissfm
4 Jan 2012, 22:48
QUOTE(D-Ice @ 4 Jan 2012, 20:26)
@mykissfm. Pe ce baza afirmi tu ca e cel mai prost ulei? Pretul? Sunt si mai ieftine. Performante? A mers 3000km in Grecia in Iulie la peste 35 de grade, la 140-160km/h. Apoi a fost schimbat tot la 12000km cand a implinit anul. Nu am avut probleme in 5 ani. Nu neg ca exista si uleiuri mai bune, dar asta si-a facut treaba pana acum. O singura data am pus Castrol full syntethic si nu mi-a placut cum a mers. Adica mi s-a parut mai zgomotos.
P.S. de acord cu aurelyan. Completez ca nu vad rostul sa pui aditivi nu stiu de care intr-un motor sub 150.000km.
pe baza folosirii a acestui ulei in propiul motor si pentru mine,ca si pentru altii ,acest ulei este slab ,este un ulei semi sintetic si e bun pentru cei care se invart in jurul blocului.
ca o curiozitate pentru tine,eu nu stau sa studiez fise tehnice,eu studiez motorul la sute de km facuti saptamanal.
intr-o singura zi am facut peste 1000 km.
de fapt sfaturile date pe aici ar trebuii motivate,cand se recomanda un ulei il intrebi pe omu ala cati km face pe an si stilul de mers .
p.s.cunosc oameni care baga,in diferite marci celebrul m1 0w40 si fac in jur de 6000 km pe an ,dar cica sa aibe un ulei bun si dupa un an il schimba.
SorinXp
5 Jan 2012, 22:06
Motor K4M 1.6 16V
Cu uleiul din fabrica am facut 14.572km si am inteles ca era Dacia OIL 10w40, apoi de la prima revizie am bagat ELF SXR 5w40 si pana la ultima cu schimbare intre 12.000-15.000km. La ultima am bagat ELF SXR 5w30 si deja am cam 5000km facuti. Merge brici si cu asta... zici ca de acolo e
Masina are 68900km, nu consuma ulei (ma rog nu e sesizabil pe joja). Mers normal, in oras intre 2500-3000rpm schimb treapta, in depasiri daca e nevoie urca si la 5000rpm. in treapta a 3-a la 5000 rpm am peste 100km/h... sa nu incepeti ca daca nu o turezi degeaba ai luat-o.... cand e plina cu 4 oameni si bagaje... din cauza asta am luat-o.
Stilul de condus zic eu ca e normal, nu ma luati cu sportivitate ca motorul asta la ~3500rpm scoate cam 75cp pe grafic... sa nu aud de 1.4 ca rup asfaltul si cutiile sunt cam la fel ...
Am folosit uleiul asta pentru ca e recomandat de producator Renault (Renault/Dacia), pretul e bun, protejeaza bine motorul. Se poate pune orice ulei, dar e bine sa aibe normele RN0700, RN0710 si RN0720 (benzinarele Dacia doar RN0700 din ce stiam, la diesel parca RN0710 si poate RN0720).
Dupa o lunga studiere a uleiurilor (si nu forumuri, ci carti cu analiza si alte alea) eu am ajuns la o concluzie :
Total, ELF, Castrol, Mobil1... sintetice sau semisintetice - toate sunt uleiuri foarte bune, atata timp cat nu gasiti contrafacute.
5w30 sau 0w30 ; 5w40 sau 0w40 - sunt uleiuri foarte bune pentru Romania si cu oricare din ele, daca se respecata intervalele recomandate veti face multi km (peste 200.000km fara probleme cauzate de calitatea uleiului). Pentru cine merge normal fara excese dese recomand 0w30 si 5w30. Pentru o protectie mai buna la turatii ridicate 0w40 si 5w40.
10w40 - un ulei bun pentru masina, cine face sub 10.000km pe an asta e uleiul. Protectie buna, ieftin ... pe timp de vara e super, pe timp de iarna bunicel - dar din 10.000km dc se fac 1000km iarna. Stiu multe masini de firma care au trecut de 150.000km si inca merg brici, consum juma de litru la 10-15000km. Deci masina de firma si 150.000 km => adica masina nu prea e menajata si 15 ani in cazul in care se merge 10.000km/an.... in carte scrie
Durata medie de utilizare - 8 ani.Uitasem sa mai zic : indiferent de uleiul folosit daca nu are temperatura mai mare de 60C uzura este destul de mare...deci evitati sa turati/fortati motorul imediat ce ati vazut 2 linii la apa, mai lasati-l cateva minute...
Peste 15ani sa mai gasim benzina
IRONICK
6 Jan 2012, 01:05
QUOTE(SorinXp @ 5 Jan 2012, 22:06)
Merge brici si cu asta... zici ca de acolo e
[...]nu consuma ulei[...]protejeaza bine motorul[...]sunt uleiuri foarte bune[...]un ulei bun pentru masina[...]Protectie buna, ieftin ... pe timp de vara e super, pe timp de iarna bunicel[...]inca merg brici, consum juma de litru
Deci, clar. Uleiul este bun! Bun si iar bun!
PS.
QUOTE(user2000 @ 4 Jan 2012, 09:45)
cum de v-ati dat voi seama ca uleiul pe care-l puneti voi in motor ,isi face treaba ? (intreb si eu) pur si simplu isi face treaba , pentru ca nu s-a gripat inca motorul ?
user123
6 Jan 2012, 09:55
QUOTE(IRONICK @ 6 Jan 2012, 01:05)
Deci, clar. Uleiul este bun! Bun si iar bun!
Come on, man , da-le pace oamenilor , macar de sarbatori !
....glumesc, insa vezi ca si ei ar putea fi carcotasi si sa-ti replice la randul lor ca varianta ta ( mobil1 5w50 sau oricare xw50-60 ) poate prezenta urmatoarele aspecte negative : consum ceva mai ridicat ( am avut diferente si de 2 L in oras cand am folosit 10w60) si afectarea catalizatorului
( pe termen lung, inclusiv la mobil 1 pe site atrag atentia asupra acestui aspect)
IRONICK
6 Jan 2012, 09:57
He, he ... l-am scos de mult din motor, consumul mai mare se simte si vara cand temperatura scade spre 20ºC.
vi_escu
6 Jan 2012, 09:58
QUOTE(SorinXp @ 5 Jan 2012, 22:06)
.....
Dupa o lunga studiere a uleiurilor (si nu forumuri, ci carti cu analiza si alte alea) eu am ajuns la o concluzie :....
Dupa o scurta studiere a uleiurilor (si nu carti cu analiza, ci forumuri si alte alea) eu am ajuns la o concluzie : ati luat-o tare de tot pe ulei!
alessandroK4M
6 Jan 2012, 10:09
@ sorin xp eu am observat o oarecare silentiozitate si finete a motorului K4M care merge cu ELF evolution sxr fata de orice alt ulei
am vreo 5 loganuri in familie. toate care merg cu sxr 5w40 sunt mai silentioase ca cela care folosesc mobil sau motul
user123
6 Jan 2012, 10:39
QUOTE(IRONICK @ 6 Jan 2012, 09:57)
He, he ... l-am scos de mult din motor, consumul mai mare se simte si vara cand temperatura scade spre 20ºC.
Deci in secret te dai cu "dusmanul" !
Optiunea de "iarna" e un 0-5w30 cumva? oricum , ca si pornire si mers la rece 5w50 se comporta destul de bine din cate retin ( avea pour point intre -40 si -50 parca)..
Uite , ca sa supralicitez putin, observa ca Mobil 5w50 e intrecut la putere maxima de mobil 1 0w40 ( care are rezultatele cele mai bune) , de castrol 10w60 si.....mai ales de castrol slx 0w30
( asa cum arata aceste teste de mai jos facute de iubitorii de Coca-Cola )
http://www.performanceoilnews.com/oils_against_oils.shtml
Las' ca si Ironicku era fanul w30 pana a bagat si el un schimb de w50. Pe vremuri ma facea cu ou si cu otet...
Catalizatorul poate avea de suferit (teoretic, adicatelea daca papam ulei) de la nivelul mare de ZDDP prezent in uleiurile "racing", Mobil 5w50 nu are prea mult, deci fara frica.
IRONICK
6 Jan 2012, 11:25
w30 l-am avut prin iarna-primavara-vara (incantat de consum). Cand am dat de caldura l-am scos. Ti-am si zis ca l-am scos apa chioara. Pus w50, incantat si de ala, da doar cand era caldura. Pornire silentioasa, tacanit de culbutori redus, zgomot motor redus chiar si la turatie. Doar ca se simtea bine la temperaturi de 30ºC, cand scadea ... crestea consumul rau.
Bai, eu n-am remarcat diferente de consum sesizabile intre vascozitati si le-am cam folosit pe toate. Mai degraba se simtea un filtru de aer nou sau un set de bujii noi.
In primavara vreau sa ma intorc la Valvoline-ul meu, sper sa-l mai importe astia.
IRONICK
6 Jan 2012, 11:32
Da, dar matale nu mergi majoritar afara din oras cum merg eu.
evali22
6 Jan 2012, 11:34
Merg cu Castrol Magnatec 5w-40, in principiu sunt multumit de el calitativ, si mai multumit sunt de pret, l-am luat moca, ca concluzie e cel mai bun ulei...
user123
6 Jan 2012, 12:30
QUOTE(IRONICK @ 6 Jan 2012, 11:25)
w30 l-am avut prin iarna-primavara-vara (incantat de consum). Cand am dat de caldura l-am scos. Ti-am si zis ca l-am scos apa chioara.
Totusi nu este putin exagerat sa-l compari cu "apa chioara"? Ca parere personala zic asa, multe marci folosesc intens w30 ( de ex VAG , inclusiv la motoare turbo benzina folosesc 5w30 , BMW foloseste de prima ungere 5w30 pana la 335i -doar la M recomanda w60 insa e adevarat ca si "linia rosie" este de la 8000 ture
..).....ramane de compromis solutia w40, nu?
Daca ar fi sa aleg un w30 as alege unul care sa respecte si norma vw 504.00/507.00 ( acopera mult din toate plajele asa cum se vede
http://sas-origin.onstreammedia.com/origin...p/pc/index.html )
IRONICK
6 Jan 2012, 12:39
Pai asa l-am scos din motor. Era ELF 5W30 (Fuel Economy)
testike
6 Jan 2012, 12:56
La benzina am inteles ca Mobil1 0W40 e bun. Din asta am pus in masina de cand am facut primul schimb la benzinar la 5000km.
Dar la diesel tot nu mi-e clar care ulei ar fi printre cele mai bune?
Poate sa imi spuna cineva, vad ca sunt multi specialisti pe aici?
Am intrebat si pe topicul de diesel, dar nu e asa de vizitat si nu am primit raspuns..
user123
6 Jan 2012, 13:17
QUOTE(IRONICK @ 6 Jan 2012, 12:39)
Pai asa l-am scos din motor. Era ELF 5W30 (Fuel Economy)
Ok
, era foarte fluid, insa crezi ca ( numai ) din cauza aceasta nu asigura protectie motorului? Nu vreau sa fiu inteles gresit, insa crezi ca...daca un ulei este mai "fluid" ca altul automat si capacitatea lui de "ungere" este mai scazuta? Cred ca totul se reduce la cat de bine este facut uleiul , uite volvo si jaguar merg la extrem si recomanda chiar 0w20 ( si in campionatul nipon de drift se foloseste 0w20 daca nu ma insel)......
Efectiv din experienta mea ( mecanica ) personala , la masinile care le am acum nu ma pot pronunta ( nu sa stricat nimic la ele, nam desfacut complet nici un motor ) insa la "pocnitorile" de masini pe care leam avut in "tinerete" ( carburatie
) si la care am folosit 0w30,5w30 ( shell , agip, castrol) in vremuri in care regula era 20w50-60 , cand am desfacut si refacut complet motoarele chiuloasele erau curate, aurii ,fara pic de noroi, arborii cu came fara uzura pronuntata-"nearsi"-adica destul de multumitor pt mine...
IRONICK
6 Jan 2012, 14:03
Da, cred ca este la limita ruperea filmului ...
ursamajor
6 Jan 2012, 14:53
E doar o părere personală, a ta, adică. Că argumente...
IRONICK
6 Jan 2012, 15:00
Coane, macar citeste-ti posturile vechi de pe topicul asta.
ursamajor
6 Jan 2012, 15:19
De ce?
Evoluăm, ne mai schimbăm părerile, ne mai informăm. Unde-i problema?
Eu sunt de acord cu tine că e mai safe să folosești generic 5W40, pentru că există și 5W30 care nu-și păstrează proprietățile în condiții grele și mai ales după folosință. E adevărat că Mobil S 3000 cam după 7-8000 km părea să nu mai fie ca la început. La fel am observat și la Castrol, folosit de regulă pe mașina (mea) de serviciu (politica firmei, da' i-am scăpat și M1). La M1 ESP Formula 5W30, lucrurile stau altfel, fiindcă conform specificațiilor așa trebuiei. Dacă pe mașina de serviciu a mers fără probleme 12.000 km iarnă-vară, mașina având 120.000 km la bord, nu văd de ce n-ar merge OK pe un motor cu km la jumătate.
Adică, ce vreau să spun e că mai contează și fișele acelea ce descriu proprietățile uleiului. De exemplu, n-aș mai pune Mobil S 3000 5W30. Dar M1, încă 2-3 schimburi aș folosi cu siguranță.
IRONICK
6 Jan 2012, 15:27
Poti sa pui orice ulei in motor (ma refer la un ulei ieftin), nu o sa iti crape la 100.000km. Si nici la 150.000km. Si nici la mai mult.
6 Jan 2012, 15:32:Iar discutia a inceput de la Elf. Ca este un ulei din categoria de jos.
6 Jan 2012, 15:54:QUOTE(ursamajor @ 6 Jan 2012, 14:53)
E doar o părere personală, a ta, adică. Că argumente...
Este evident, nu trebuie sa se ia nimeni dupa mine. Fiecare face ce il taie capul.
user123
6 Jan 2012, 18:23
QUOTE(IRONICK @ 6 Jan 2012, 14:03)
Da, cred ca este la limita ruperea filmului ...
Strict referitor la Elf ?( sau oricare ulei 5w30?)
IRONICK
8 Jan 2012, 01:25
Din experienta personala, strict. Din experientele cunoscutilor care au tangenta cu domeniul, restul de uleiuri. Cum am si spus mai sus, nu trebuie sa ma luati in considerare, fiecare face ce il taie capul.
Si pentru ca tot suntem in zona, dintre specialistii care tot mi-au sarit la gat, s-a preocupat cineva sa puna un buson de scurgere magnetic (sau macar sa ataseze un magnet) sa vada ce se strange acolo? Inclusiv la cutia de viteze. Sunt tare curios ce rezultate au avut.
In uleiul din motor n-am vazut pilitura niciodata, la cutie am vazut cateva firicele galbene de bronz.
Cred ca busonul magnetic nu e mare smecherie, mai degraba un magnet zdravan pe filtrul de ulei.
C a t a l i n
8 Jan 2012, 10:43
Când aveam Nova am ținut 2 magneți de HDD (neodium) pe filtru între 2 schimburi (ulei Castrol Magnatec, 10.000 Km). M-am chinuit de am desfăcut filtrul (evitând tăiarea ca să nu "contaminez" depunerile din interior). N-am găsit nimic remarcabil.
user123
8 Jan 2012, 13:12
QUOTE(IRONICK @ 8 Jan 2012, 01:25)
... buson de scurgere magnetic (sau macar sa ataseze un magnet) sa vada ce se strange acolo? Inclusiv la cutia de viteze. Sunt tare curios ce rezultate au avut.
Ai dreptate , cu o mica adaugire : nu exista "ulei" perfect care sa previna formarea de pilitura in motor ( apare inevitabil la orice tip de motor) poate unele uleiuri protejeaza mai bine si "pilitura" are dimensiuni mai mici, insa tot exista....
In al doilea rand, dimensiunile acelei "pilituri" sunt de ordinul micronilor, nu va fi vizibila niciodata cu un magnet -mai degraba cu un filtru bun
care sa o separe, dpdv acesta am auzit ca filtrele Hengst filtreaza pana la dimensiuni ff mici; daca totusi se observa pilitura cu ochiul liber atunci eu cred ca este destul de serios, daca vina este exclusiv a uleiului ( si nu a modului in care a fost asamblat motorul sa zicem) atunci acel ulei chiar este "apa chioara" ...
Despre dimensiunile "piliturii " in functie de tipul de ulei apare scris mai mult in link-ul comparativ de la postul 2374....
La cutia de viteze cu atat mai mult, avand in vedere ca intervalul de schimb este foarte mare si nu exista filtru, aparitia "piliturii" vizibila cu ochiul liber este mai daunatoare....pe de alta parte ungerea transmisiei se face prin "barbotare"
....
A nu se intelege ca exclud existenta acelei "pilituri" , vizibila chiar cu ochiul liber.....si da, daca este vizibila cu ochiul liber, cred ca vina este in mare parte a propietarului ( uleiului)
sorin1983
8 Jan 2012, 13:22
am folosit elf 10.40 si acum trec pe castrol 10.40. vreau sa vad culoarea... daca intr-adevar curata castrolul... ca asta de la elf e aprox ca in primele zile
IRONICK
9 Jan 2012, 10:14
QUOTE(user123 @ 8 Jan 2012, 13:12) - am auzit ca filtrele Hengst filtreaza pana la dimensiuni ff mici
In Europa sunt trei mari producatori de hartie pentru filtre. Iar Hengst nu face parte din ei. Asa ca restul este marketing. Nu ma asteptam sa prinda la tine.
QUOTE(user123 @ 8 Jan 2012, 13:12) - daca totusi se observa pilitura cu ochiul liber atunci eu cred ca este destul de serios, daca vina este exclusiv a uleiului ( si nu a modului in care a fost asamblat motorul sa zicem) atunci acel ulei chiar este "apa chioara" ...
Nu, nu am gasit nimic la mine.
Referitor la busoane magnetice, pentru curiosi sunt M16x150. Si carter de ulei si cutie de viteza.
[attachmentid=1627777861]
user123
9 Jan 2012, 15:22
QUOTE(IRONICK @ 9 Jan 2012, 10:14)
.......busoane magnetice, pentru curiosi sunt M16x150. Si carter de ulei si cutie de viteza.
[attachmentid=1627777861]
Cam pe ce "raza" crezi ca sunt eficienti acei magneti?( in plus evident ei sunt conditionati ca pilitura sa ajunga eventual in "baie" si.....cat mai putina "miscare" a piliturii- sedimentare- pt ca, nu cred ca au asemenea putere incat sa le "smulga" direct din uleiul in miscare) Daca respectivul magnet ar fi fost plasat intr-un spatiu mai "ingust", eventual si o viteza mai mica a fluidului ( uleiului ) poate ar merge mai bine.....dar asa, in spatiu "deschis", imi vine greu sa cred ca acel magnet are suficienta putere ca sa fie eficient.....
IRONICK
9 Jan 2012, 15:33
Pune ulei cald intr-un vas de plastic sau al, razuieste ceva magnetic cu pila si joaca-te cu magentul.
cristio_79
9 Jan 2012, 16:13
Loganul nu a avut acele busoane cu magnet din fabrica ?
Eu cand am schimbat uleiurile la motor si cutie am verificat de curiozitate daca sunt magnetice si chiar erau. Nu erau foarte puternice, dar oricum.
IRONICK
9 Jan 2012, 16:42
La C3?
cristio_79
9 Jan 2012, 16:56
Nu, la Solenza. Ca si aspect, sunt identice cu cele din pozele puse de tine.
La C3 nu am avut ocazia sa umblu pana acum. Daca imi aduc aminte, o sa verific tot de curiozitate.
La Solenza am facut acest lucru pentru ca dupa ce le desfiletasem pe amandoua si asteptam sa se scurga uleiul, mi-am adus aminte de faptul ca intr-un manual pentru 1300 din anii '70 scria acest lucru. Ca busonul baii de ulei este magnetic.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.