Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: ce ulei de motor folositi?
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Piese auto - Dacia Logan
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65
ionutt daniel
Cand am cumparat Rover i-am pus Valvoline 10w40 si am fost super multumit, fapt pentru care l-am pus si in Golful 4 al tatalui meu. Acum, dupa ce am luat Megane(1.6 16v) si am citit in cartea lui am vazut ca francezii recomandau Elf. In schimb in cartea service scrie ca la toate schimburile s-a folosit ulei Total 10w40, iaracum masina are 140000km, motorul fiind excelent, iar uleiul, dupa aproape 10000 km este asa curat incat abia se observa pe joja. Cred ca si la Logan se poate folosi acest ulei, dar nu stiu daca se gaseste la noi si cat de original este. Parca Total se foloseste si la Daewoo.
han_1.6 mpi
ulei curat dupa 10 000 de km ? esti sigur ?
nh1980ro
Dupa 10.000km probabil ca a fost schimbat uleiul .. smile.gif

P.S: Uleiul tre sa fie colorat spre negru cand il schimbi (dupa parcurgerea distantei recomandate)
ionutt daniel
Si eu m-am mirat, iar distanta o pot confirma pe jumatate, fiind parcursa de mine. Nu cred ca s-a complicat nimeni sa schimbe uleiul, ca avea decat 4000 km si cateva luni de la schimb.Masina a fost adusa in tara pe 27 septembrie, iar in afara a fost inmatriculata provizoriu de pe 26, iar baiatul care a adus-o este de incredere. La inceput asa am crezut si eu, dar acum inca sunt surprins , ca am verificat joja si nimic nu s-a schimbat. Nici eu nu am patit acest lucru pana acum.
han_1.6 mpi
teoretic uleiul e prost. practic nu stiu ce este ca nu am vazut masina. da e cam ciudat.
router
M-am hotarat sa schimb uleiul si m-am oprit la MOBIL SYNT S 5W-40 4L.

Pretul minim prin magazine este undeva la 120 ron pt 4 litri.

Am marit de la 30 la 40 deoarece am considerat ca verile sunt din ce in ce mai calde si e nevoie-poate ca si Dacia ar trebui sa ia in considerare asta.

Am atasat data-sheetul produsului in care spune ca e sintetic (nu specifica full insa chiar nu conteaza)


Singura nedumerire este de ce exista atat marca Mobil 1 cat si Mobil? Marketing sau altceva?
einstein1984
QUOTE(cristi.r @ 20 Oct 2007, 12:13)
Hai, bre ainstaine, chiar asa ?
Adica sa fi fost doar un miraj clio-ul ala de 1.4 cu 220k km facuti doar cu "ulei recomandat" ? De care o fi ala, parca elf, ca sofeurul nu facea revizii decat la dealer si aia ii dadeau toate consumabilele. Era masina de firma, alerga toata ziulica. Sau alalalt cu solenza, tot de firma, la care am vazut eu programarea la receptie: "revizie 200k km". De acord cu tine la faza cu spaga, desi stim cu totii cat de nationalisti sunt francezii, insa de aici si pana la teoria conspiratiei (aia cu iesitul din garantie), cred ca mai e destul de mult, totusi.
Iar cu ultima fraza m-ai inmultit cu zero !!! Detaliaza, te rog !
*


Si 200 000 km crezi ca sunt multi pentru un motor? Mai ales pentru masina de firma, care poate nu avea 300 de porniri de la rece pe zi si drumuri de 5 km. Si de unde stim noi ca la 240 000 km nu o da crunt pe ulei? Nu am zis ca motorul ca fi zdrente la iesirea din garantie , doar ca renault nu are vreun interes ca masina aia sa faca 300 000 km (si nici clientii normali nu au asemenea dorinte). Un mercedes W123 cu OM 616 sau 617 atingea 1 000 000 km, fiind un diesel cu uleiuri muuult mai proaste ca cele de azi.
Cauta in magazin uleiuri ca Valvoline long life, pe care scrie ca e pentru masini cu peste 100 000 km si vezi in ce viscozitati e disponibil. E simplu: uleiul vascos e bun pentru protectia motorului, cel mai subtire e bun pentru consum. In ultimii 20 de ani, vascozitatea uleiurilor recomandate a scazut constant (ca si tolerantele de fabricatie a cuplelor de frecare din motor).
@router Mobil cu 1 e varful de gama, cel full sintetic cu toti aditivii (unele forumuri spun ca au aditivi unici in inustrie.) Mobil simplu se refera la minerale si semisintetice (mineral cu aditivi sintetici)
cristi.r
Deci, ca s-nteleaga si mandea: ori ii pui ulei mai vascos si te tine motorul mai mult, ori ii pui mai subtire si ai consum mai mic. Asa-i ? Pai si atunci de ce uleiurile sintetice sunt in majoritate cu maxim 5W ? Deci un ulei mai "evoluat", mai studiat, nu mai protejeaza asa bine motorul ca ala de spuneai tu, cu W123-ul ? Nu stiu, dar nu prea se leaga teoria expusa de tine. Fiind tolerantele cuplelor de frecare mai mici, n-ar trebui ca si uleiul trebuie sa fie mai subtire, insa el sa-si pastreze caracteristicile pe o plaja cat mai mare de temperatura ? Ca sa intre prin toate orificiile si toate canalele special concepute pentru lubrifiere ? Nu de-asta s-a inventat uleiul sintetic ? Cum poate proteja un ulei mai vascos daca el nici macar nu poate intra prin "gaurelele" alea mici-mici ?

A, si despre W123-ul mentionat de tine, se poate sa ai dreptate, pentru ca el nu mergea la turatiile la care merg motoarele din ziua de azi. Dieselurile ajung sa aiba puterea maxima si la 4500 rpm, iar benzinarele si la 6500 (vezi Toyota 1.6 Dual VVTi care are cuplul maxim la 5200rpm blink.gif !!!). Probabil ca, daca aluia ii dadeai asemenea turatii, nu cred ca mai tinea 1 milion km.
Cel putin asa stiu eu: vrei turatii mari ? Ok, faci un motor cu tolerante mici la piesele in miscare (cuplele de frecare). Gresesc ?
einstein1984
Cat priveste prima fraza, in principiu cam asa e, desi nu exista adevaruri absolute in domeniul asta. Mergem la magazin sa-ti arat 15W40 sintetic?

"Cel putin asa stiu eu: vrei turatii mari ? Ok, faci un motor cu tolerante mici la piesele in miscare (cuplele de frecare). Gresesc ?"
DA! Motoare care atingeau 8000 rpm se faceau si cu tehnologia de acum 50 de ani, si erau unse cu ulei SAE 40 sau SAE50 (ma rog, echivalent, ca nu se inventase standardul) si aveau tolerante mari! Echilibrarea in schimb e altceva, dar tolerantle se stabilesc in functie de uleiul ce va fi folosit si de filtrarea disponibila.
Vezi tu, tribologia nu e asa de simpa pe cat pare, si alegerea uleiul e un compromis. Motoarele de curse pot folosi uleiuri 0W20 (Motul vinde asa ceva), insa nu tin mai mult de 5000 km. Sansele ca uleiul ala mai vascos sa mentina pelicula sunt ceva mai mari decat la unul mai subtire.
$$ilvviu
Pai de asta e si mai scump. E capabil sa tina o pelicula foarte subtire.
Din ceea ce afirmi mai sus eu unul inteleg ca mai bine pun 15W40 decat 5W40. Asta vrei sa spui?
G.R
În general fiecare producător de turisme utilizează uleiul produs în țara sa. Francezii Elf pt. Renuult și Total pt. Peugeot, nemții pun Castrol și Aral etc. Uleiul trebuie să corespundă anumitor norme și este bun.
Că la cererea producătorului de ulei unii producători de turisme testează uleiul și îl declară bun pentru marca produsă, este o reclamă în plus pentru uleiul respectiv. De obicei se caută mărci de renume, nu apare pe nici un ulei că este recomandat de Wartburg și Dacia. Deci este pur marketing.
În alegerea unui ulei se ia în considerare cam câți kilometri va parcurge mașina într-un an și specificația de ulei prescrisă de constructor. Cu cât este un ulei mai aditivat și cu aditivi de calitate superioară, cu atât este uleiul mai scump. Dacă într-un an merg sub 10 mii de km, pun ulei cu preț mediu sau chiar ieftin, fiindcă oricum trebuie schimbat după un an. Dacă fac peste 10 mii km într-un an, și doresc să fac schimbul la 15 mii km, aleg un ulei mai scump. Mobil1 de ex. Majoritatea turismelor de familie parcurg sub 10 mii km/an, deci nu vor utiliza avantajele oferite de un ulei scump și îl vor arunca după 6-7 mii de km și este păcat.
Reed
... problema e ca NU este important atit ca faci 8 sau 15000km pe an ci cite porniri la sub 5 grd se fac si cite trasee scurte (sub 5km) se parcurg pe an pt. ca aceste 2 determina "poluarea" uleiului si il fac sa isi altereze proprietatile. De aceea in conditii solicitante (vezi mai sus) un ulei ce devine negru dupa 5-7000km este bun (pt ca a neutralizat si curatat poluantii) iar unul ce nu isi schimba culoarea este fff.periculos. {n ceea ce priveste vesnica dilema a tipului de ulei multigrad de folosit s-a scris deja prea mult si cel ce vrea sa traga o concluzie o poate face deja.
router
A PUS CINEVA IN LOGAN ULEIUL MOBIL SYNT S 5W-40?


Cum se comporta masina dupa?
IRONICK
Masina se comporta la fel.
Adrian78
Și eu. Foarte bine. Poate o să se supere IRONICK ... smile.gif ... motorul se comportă mai bine decât înainte.

În altă ordine de idei ... stimați colegi ... parcă am concluzionat că nu putem vorbi de ulei subțire sau gros ... nu există acest termen ... iar o luăm de la început?

LE: Pentru mesajul lui IRONICK de mai jos ... la mine diferența a fost de la ELF la Mobil.
IRONICK
Nu ma supar. La mine nu a fost mare diferenta. Am avut Castrol bagat inainte. Diferenta mare a fost intre Dacia>Aral si Aral>Castrol.
einstein1984
ulei gros= ulei vascos, ulei subtire= ulei... mai putin vascos.
Adrian78
La ce temperatură le poți compara?
einstein1984
La temperaturile mentionate in standardele API si respectiv SAE.
madhorsefuzzy
QUOTE(router @ 28 Oct 2007, 23:09)
A PUS CINEVA IN LOGAN ULEIUL MOBIL SYNT S 5W-40?
Cum se comporta masina dupa?

QUOTE(Adrian78 @ 29 Oct 2007, 11:08)
Și eu. Foarte bine. Poate o să se supere IRONICK ...  smile.gif  ... motorul se comportă mai bine decât înainte.

LE: Pentru mesajul lui IRONICK de mai jos ... la mine diferența a fost de la ELF la Mobil.

QUOTE(IRONICK @ 29 Oct 2007, 11:11)
Nu ma supar. La mine nu a fost mare diferenta. Am avut Castrol bagat inainte. Diferenta mare a fost intre Dacia>Aral si Aral>Castrol.

La mine parca e mai silentios motorul dupa ELF 5W40. Da poate sunt eu surd. biggrin.gif

Concluzie: fac bine Castrol sau Mobil 5W40. tongue.gif

Inchidem topic-ul? biggrin.gif

P.S. Cica (nu am verificat) baietii de pe daewoo au un topic de 200 de pagini despre ulei. Noi suntem departe. excl.gif
Reed
...pai.. au luat-o pe ulei smile.gif dar nici pe aici nu e departe.
IRONICK
QUOTE(madhorsefuzzy @ 29 Oct 2007, 18:43)
Concluzie: fac bine Castrol sau Mobil 5W40. tongue.gif
Pardon, Castrol 10W40 GTX3 Magnatec.
router
mobil 5w40
gogota_69
A pus cineva in motorul lui Mobil 1 Turbo Diesel 0w40? Eu am folosit tot Mobil 1 NASCAR 0w40 made in USA. Daca da astept pareri. Multumesc.

PS: Scuze cer sa fie mutat. multumesc
router
Azi am facut primul meu schimb de ulei la Loganul meu de 1.4 benzina.

Are 8000 de km.

Ulei full sintetic Mobil 1 5w40 cumparat de la Metro=160 ron
Filtru ulei + manopera Dacoserv= 68 ron

Total cost=228 ron


M-am interesat cat m-ar fi costat cu uleiul lor la Dacoserv si existau 2 variante:

1. Ulei Dacia Oil 5w30(nu e sintetic) +filtru+manopera= 170 ron

2. Ulei Castro Magnatec 10w40(nu e sintetic) +filtru+manopera= 290 ron[SIZE=7]

Eu zic ca pana la urma am luat o decizei foarte buna si au meritat cei 228 ron
Fanny
La prima revizie pus ulei Mobil 1 (0W40) full syntetic.
cristi.r
Si ... asa-i ca merge mai bine masina ?
l@u
Da , merge si fara benzina acum................
Reed
... un schimb de ulei costa....10-15Ron la orice atelier (cu manopera de schimb de filtru) si nu necesita scule si cunostinte deosebite.
In ceea ce priveste tipurile de uleiuri asta e deja o tema ultradezbatuta.
router
merge mult mai bine smile.gif)

sincer nici nu vad vreo diferenta

l-am schimbat deoarece trebuia sa-l schimb si am zis ca pentru 500 de mii diferenta nu merita sa bag Daciaoil
freeee
Sal,
Ieri am cumparat ulei ELF 5W30 de la Metro, in pachet mai era si un filtru de ulei marca ELF. A mai cumparat cineva asa ceva? Este bun acel filtru? MS
router
QUOTE(freeee @ 12 Nov 2007, 21:20)
Sal,
Ieri am cumparat ulei ELF 5W30 de la Metro, in pachet mai era si un filtru de ulei marca ELF. A mai cumparat cineva asa ceva? Este bun acel filtru? MS
*




am vazut si eu oferta aceea din metro si mi s-a parut destul de buna, costa 1 mil si un pic si primeam 4 litri de Ulei si un filtru.

Eu am luat tot de acolo Mobil 1 sintetic 5w40 cu 1.6 mil pe 4 litri.

Acum nu stiu daca masina merge mai bine insa sigur stiu ca consumul mi-a crescut de cand am schimbat uleiul.

E normal sa creasca consumul dupa ce trec la un alt ulei gen 5w40?
freeee
pana la urma filtrul este bun sau nu
sau trebuie sa cumpar altul?
cristi.r
Pai de unde stii ca ti-a crescut consumul ? Ai CB ? Ai mers cam in aceleasi conditii ? Ai tras concluzia asta dupa un numar mai mare de km ?

Pentru ca, daca raspunsurile sunt alea la care ma gandesc eu, insa nu-ti convin tie, probabil ca ar trebui sa treci inapoi pe Dacia-Oil. Fara nicio gluma. Ideea cu uleiul mai scump este sa mai faci economie de carburant, dupa parerea mea. Nu stiu daca are vreun rost sa-ti pui "mama uleiului", stiind ca-ti protejezi bine motorul, insa ai consum mai mare ...
sebi4fc
Am pus eu Mobil 1 5w40 +filtru =150ron Nu simt nici o diferenta , consumu parca putin mai mare. Acuma poate a crescut consumu si de la vreme .
DMP
QUOTE(sebi4fc @ 13 Nov 2007, 00:14)
Acuma poate a crescut consumu si de la vreme .
*



Cu siguranta ca vremea rece de acum conduce la o crestere de consum.

Am vazut in Cora Lujerului ulei Mobil Synt S 5w40 Made in Turkey. Deci, pe langa Mobil produs in SUA sau in UE, avem si de la turci. smile.gif
router
Am mers destul de mult de la schimb si in acealeasi conditii consumul de dupa schimbul de ulei e ceva mai mare (intre 0.5-1 litru la suta mai mult).

cristi.r
Caaat ? 1 litru la sutaaa ? Treci inapoi urgent pe Uleiul de origine. Adica ... urgent... cand vrei tu biggrin.gif. Dupa ce ca dai o basca de bani pe uleiul ala mai si consuma 1 litru in plus la suta ? Si eu am observat la solenza consum marit de la Dacia Oil la Elf, insa cu aceleasi caracteristici (10W40) si mi se parea ceva ciudat, insa se pare ca trecerea la un ulei "mai subtire" nu are rezultatele scontate la acest tip de motor.
Reed
Un ulei mai "subtire" NU poate creste consumul de combustibil. Eventual ar putea creste consumul de ulei si sa creasca uzura motorului dar nu altceva.
han_1.6 mpi
depinde de motor.

edit: la treaba cu consumul de carburant e foarte dificil sa spui ca a crescut sau a scazut din cauza uleiului. ce ... doar nu conduci tot timpul identic, cu aceleasi accelerari sau depasiri sau stat in aglomeratie urbana.
Adrian78
Cristi, stai liniștit, și eu folosesc Mobil Synt S 5W40 și nu s-a întâmplat nimic cu consumul, deși eu mă așteptam să scadă o idee ... trecerea la mine a fost de la ELF 5W40 ... dacă într-adevăr cei de la IPSO Otopeni au pus în motor ce le-am cerut, că pe mine n-au vrut să mă lase să văd. smile.gif
bunicu
elf 5 W 40 sintetic de 3 ori pana acum.
nu am avut probleme la service niciodata, au acceptat sa am ulei din alta parte - prisma braila
crising
Ce fel e Elful asta 5W40 sintetic? E cumva Excelium si scrie pe bidon Syntetic Technology? Daca da nu te mai amagi ca ai bagat in motor de 3 ori ulei sintetic. E semisintetic.
cristi.r
@crising
Pai si atunci care ulei este 100% sintetic de la Elf ?


@Reed
Poti sa explici cumva ceea ce majoritatea producatorilor scriu pe bidon, adica "reduce consumul de combustibil" ? Unii chiar sunt si mai curajosi specificand: "reduce consumul de combustibil cu pana la 10%" !!!! Are vreo justificare ingineresca afirmatia asta ? Sau e doar marketing ? Poate tu cunosti mai bine fenomenul ...
crising
De exemplu elf Excellium GP 5W-40, dar sincer nu l-am vazut pe la noi. Pe bidon scrie Fully Synthetic deci este. Problema e, unde il gasim in Romania?
YRX
Da' tu vrei neaparat ELF?
crising
Nu dar omu' a intrebat de elf si despre elf era discutia.
Adrian78
Pentru cine interesează ... în Selgros este la promoție ulei de motor Mobil Synt S 5W40 - bidon 4 L - 1.100.000 lei ... atrăgător preț, nu-i așa?
l@u
Dupa ce l-am schimbat 243.gif 251.gif 251.gif 251.gif
IRONICK
Eu am cumparat acum cateva luni la 105RON. Da era de la un depozit ...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.