Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: ce ulei de motor folositi?
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Piese auto - Dacia Logan
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65
cristi.r
QUOTE(SorinXp @ 9 Apr 2014, 22:46)
Sincer eu nu am simtit diferenta intre ele.
Un singur lucru observ: cand il schimb, cu ala nou e mai infundat sunetul.

Pai cum poti sa spui ca nu simti diferenta intre ele, cand tot tu zici ca, dupa ce schimbi uleul, motorul suna mai infundat ? Asta chiar nu e nicio diferenta ?
Plus ca, daca n-ai simtit diferenta, poate ar fi bine sa incerci si altceva wink.gif.


QUOTE(SorinXp @ 9 Apr 2014, 22:46)
Tot ce conteaza este norma RN0700 (mai sunt si alte norme ca 710 sua 720 - unele la turbo si la diesel parca) si sa fie o marca consacrata. (norma inseamna ca uleiul respecta standardele productorului - atentie ca e vorba de aditivii din ulei, vascozitati...).
Iti place cum suna Mobil1, Aral, etc -> sa aibe norma si gata.

Mobil 1 nu are si n-a avut niciodata aprobare RN. Si, in general, majoritatea uleiurilor care au RN sunt niste uleiuri mediocre cu caracteristici de ulei mineral ieftin. Vezi produsele "RN" de la Liqui-Moly, Ravenol (ca sa dau doar doua marci inca nebotezate). Niste norme care se "pupa" perfect cu renault sunt MB 229.5 si Posche A40. Astea doua dau masura calitatii uleiului mai bine decat RN.


QUOTE(SorinXp @ 9 Apr 2014, 22:46)
Doriti sa protejati motorul (extra sa zic asa):
- schimbati uleiul la jumatate din interval/km
- pentru un stil de condus:
      - mai turat (des intre 3500 - 5000rpm) => 5w40
      - normal (cand nu ajungi la fiecare plecare la peste 3000rpm) = 5w30

Ca sa-ti protejezi motorul, trebuie ca uleiul sa aiba ACEA A3/B4 (HTHS>3.5) si sulfated ash de cel putin 1%. Daca ar mai avea si niste adaos de molibden ar fi minunat (daca motorul permite, dar nu vad de ce nu, pentru ca nu ai DPF la benzinar). In rest, motorul de logan merge foarte bine cu absolut toate gradele cu xW30 si cu 0w40, cu conditia respectarii cerintelor de mai sus. Vascozitatile operationale si la rece, coteaza si ele, dar nu sunt definitorii. Este evident ca un ulei 10w60 (ca-n topiul alalalt) nu are ce cauta in motorul de logan.
Leo0608
ptr cunostinta ta Liqui Moly niciodata n-a fost botezat deoarece nu e o marca foarte cunoscuta in Europa ! , ca si Aral-ul de altfel
inafara de HTHS este important si TBN-ul !!! in alegerea unui ulei pentru motor
cristi.r
Spre cunostinta ta, LM este nr. 1 in Germania, mi-e greu sa cred ca ce-i nr. 1 in Germania este necunoscut in afara ei.

Printre multe alte merite (multe dintre ele si le mai si aroga, musiu Ernst Prost - CEO al companiei), LM, face o treaba care nu este prezenta la altii: apeleaza la organisme independente de certificare, beneficiind de analize nemasluite. Asta le da lor dreptul sa se laude, dar si sa creasca preturile, intr-un mod cam nesimtit in ultima vreme... Dar cum toata lumea face asta, ei de ce n-ar face-o ?!?!?

Aral-ul este "marca inregistrata" a British Petroleum. Deci, cam ca toate marcile BP, este o marca botezata. Da, acum ceva ani in urma erau "fruncea" (se bateau de la egal la egal cu LM sau cu Ravenol), chiar faceau uleiuri full PAO. Acum sunt mai slabe chiar si decat Catastroalele vandute la noi...

Spre deosebire de Aral, as putea sa bag mana-n foc pentru o marca ce este intr-adevar cvasi-necunoscuta: Divinol. Chiar daca face numai uleiuri HC, ele sunt inca bune, evident, cu limitarile date de baza HC.

......................

Iar TBN-ul, in conditiile adoptarii pe scara larga a carburantilor fara sulf, incepe sa devina din ce in ce mai putin important. Da, este important, insa te invit sa gasesti explicatia potrivit careia, un ulei low-SAPS are TBN-ul de maxim 6.5-7, in conditiile folosirii lui intr-un diesel wink.gif. Un ulei full-SAPS are TBN-ul de minim 9.5, ceea ce este arhi-suficient pentru un parcurs de 10-12k km. Si asta este cam la toate, deci nici macar nu mai trebuie sa fii atent la asa ceva ...
cristio_79
Eu am trecut pe acest ulei. Am folosit acest ulei, dar, din cauze necunoscute, trebuia sa completez la anumite intervale. Acest lucru nu s-a intamplat cu uleiul Mobil cu care am luat-o si nici cu Total-ul recomandat de producator.
cristi.r
Daca performanta se rezuma la consumul de ulei, atunci treci inapoi pe Mobil sau pe Total...
SorinXp
cristi.r cred ca e un factor foarte important care spune ceva si de performanta unui ulei. O fi el superb in alte motoare, dar nu in motorul lui cristio_79 (si motorul daca nu consuma si merge bine cu alte uleiuri => motorul e in parametrii din punctul acesta de vedere)

Anterior am zis:
Sincer eu nu am simtit diferenta intre ele.
Un singur lucru observ: cand il schimb, cu ala nou e mai infundat sunetul.

Indiferent daca am pus castrol sau elf, fie 5w30 sau 5w40... cand a fost cel nou asta a fost diferenta. Cred ca daca pun si 10w40 e aceeasi senzatie (Ulei uzat vs nou).
Intre uleiuri noi (cu aceeasi vascozitate) eu nu cred ca pot face diferenta.

Din experienta mea: Motorul are 110k km, motor 1.6 16v (k4m), stil de condus normal si mai rar cu tenta sportiva (mers minim 50% in Bucuresti) si nu papa ulei (nu am observat o variatie de un X dinala de pe joja in 15000km - joja are 8X intre minim si maxim) => performanta uleiurilor o consider foarte buna.
Atentie cuplul e la 3750rpm la acest motor, iar stilul normal inseamna ca in depasiri sa urci destul de des pe la 4000rpm. In schimb in Bucuresti nu prea depasesc 3000rpm, dehhh mai merg la consum, dar in bucuresti sa-nu spuneti de mers sportiv in bara la bara, ca eu a 1-2 a nu o consider stil de mers sportiv (mers sportiv la o viteza medie sub 20km/h...)
cristi.r
Da, Sorine, inseamna ca acele quote-uri de mai sus nu-ti sunt adresate.

Oricum am senzatia ca totul se reduce la ceea ce simtim noi. Insa nici asa nu cred ca este ok. Poate mai sunt altii care "simt" mai bine treaba asta. Simplu, nu ? Incepem cu respectul din punctul asta, ok ?

Explicatia in ceea ce ai simtit tu sta exact in quote-urile mele de mai sus, pe care insa nu le-ai inteles.

Insa ca sa mentinem tonul normal al discutiei, o sa spun asa: da, iti dau dreptate.
Cristi1980
SorinXP de cand folosesti motul?
eu dupa 7 ani de folosire motul 300v 5w40 alternat cu 5w30 la schimburi,in functie de cum gaseam sa cumpar in perioada reviziei, mi-a lasat in baia de ulei niste depuneri gelatinoase gri inchis spre negru
cristi.r stie despre ce este vorba, s-a mai discutat si pe alte 2 forumuri smile.gif

apropo cristi.r tu ce marca de filtru de ulei folosesti?
eu folosesc doar Knecht Mahle de 8 ani de zile biggrin.gif spre deosebire de altii care folosesc filtrul ala original care ziceai tu cu rezultate mediocre la filtrare smile.gif
cristio_79
Idem si la mine in ceea ce priveste filtrele.
Despre ce este vorba in legatura cu uleiul?
In ceea ce priveste motorul care a mers cu LM, el nu are nici un fel de problema.
Cristi1980
Salut
Am folosit ce am zis mai sus motul 300v, varful lor de gama timp de 7 ani de zile.
Si cand m-am dus sa schimb distributia, ca tot curgea pe la simeringul de distributie, am zis sa schimbam si pinionul sinterom radmasa.gif
Si uite asa s-a dat baia de ulei jos si am vazut minunea impreuna cu mecanicul de la dacoserv!
Grija mare cu uleiul acela Motul, preferabil mai bine sa treci la loc pe LM, macar acela e ulei de calitate, nefalsificat
cristio_79
Pai acelasi lucru se spune si despre Motul. L-am cumparat de la importatorul pentru Romania, nu de la coltul strazii. In cine sa mai am incredere? Si LM-ul l-am cumparat tot de la firma importatoare, prin reprezentantul pentru Constanta.
cristi.r
QUOTE(Cristi1980 @ 21 Apr 2014, 10:32)
apropo cristi.r tu ce marca de filtru de ulei folosesti?
eu folosesc doar Knecht Mahle de 8 ani de zile  biggrin.gif   

Am alternat mahle cu mann si cu bosch. M-o mancat in c.r sa pun filtru de origine (probabil uitasem de ce am renuntat la el) si l-am dat jos dupa 1000km parcursi. Il dadeam jos si mai repede, insa n-am putut din mai multe motive pe care nu stau sa le discut acum. Filtrarea nu stiu cat de buna este, probabil ca e ok, insa faptul ca-mi tacane tachetii dimineata ma scoate din sarite maxim.

Singurul ulei despre care mai auzisem in ultimul timp ca lasa depuneri este Shell. Despre Motul chiar nu stiam si sunt neplacut surprins sa aud treaba asta. Am citit ca s-a pervertit destul de rau, dar nu in asemenea hal. Multumim de informatie. Totusi, erau bune si niste poze. Suntem in sec. 21, majoritatea avem macar 5 mega pixeli la telefon, cand constati ceva, tac-pac "stai asa sa fac o poza". smile.gif
cristio_79
QUOTE(Cristi1980 @ 21 Apr 2014, 09:32)
SorinXP de cand folosesti motul?
eu dupa 7 ani de folosire motul 300v 5w40 alternat cu 5w30 la schimburi,in functie de cum gaseam sa cumpar in perioada reviziei, mi-a lasat in baia de ulei niste depuneri gelatinoase gri inchis spre negru
cristi.r stie despre ce este vorba, s-a mai discutat si pe alte 2 forumuri smile.gif
*


Poti pune link-urile catre respectivele forumuri unde se discuta despre treaba asta?
Multumesc!
nicoleta20
Cat timp a fost masina in garantie s-a pus Elf 5W40, dar de vreo 2 ani am trecut pe Castrol Edge 5W40. Ideea e ca in ultima perioada parca nu mai "merge"... trebuie sa fac schimbul de ulei la Logan luna viitoare si parca n-as avea incredere in uleiurile la butoi. Ce marca imi recomandati? (Logan 1.4, 2006)
cris06
Depinde de bugetul alocat pt ca oferte sunt foarte multe. Oricum pastreaza vascozitatea 5W-40, API SL (minim) si ACEA A3. Recomand sa eviti Aral.
Leo0608
Liqui Moly Leichelauf 5w40
http://www.limorom.ro/produse/product/78-u...tech-5w-40.html
zanzie
Pentru logan benzina e bun si valvoline 5w30.
cris06
Pentru caldurile din sud e mai nimerit 5W-40.
cristi.r
QUOTE(zanzie @ 26 Apr 2014, 17:37)
Pentru logan benzina e bun si valvoline 5w30.
*


Corect. Chiar foarte bun. Cu conditia sa nu fie de gen long-life Au unul care are in denumire "LL III" sau "XL III" din seria Synpower. NU ala ! Unul foarte bun este asta.


QUOTE(cris06 @ 26 Apr 2014, 22:55)
Pentru caldurile din sud e mai nimerit 5W-40.
*


Pentru caldurile din sud este foarte nimerit un 5w30 care sa respecte ACEA A3/B4, fara C si exclus dacia oil (ala este A5/B5 - prietenii stiu de ce wink.gif ). Maximul "negativ", dpdv al vascozitatii la limita superioara, pe care-l poate primi un benzinar de genul loganului este un 0w40. Insa 5w30-ul este cel mai "nimerit". 5w30-ul A3/B4, prin faptul ca este mai subtire, reuseste sa unga optim (HTHS>3.5), dar si "fuge" mai repede prin motor decat un 5w40, facilitand un transfer de caldura mai rapid.

Motorul de logan este unul foarte suferitor. Dar asta nu inseamna ca merge la fel cu toate uleiurile.
Leo0608
care are bani RedLine 5w30
Fancyman
Cristi.r dar pt 0,9 tce ce ar fi mai bun , tot 5w30 ?
icee
Ce parere aveti de Aral High Tronic 5w-40 ?

ACEA C3, API SN/CF , RN0700/RN0710


Fisa tehnica


dry.gif
pistritu
Aral nu mai este ce a fost. Poti incerca Liqui Moly, Mobil 1, Total, Castrol, Motul
annem
Crezi ca astelalte mai sint ce au fost?
Sigur ca nu. Si e normal sa fie asa pentru ca sint alte uleiuri care se supun si altor norme.
Datele tehnice pot fi diferite de ceea ce cumperi. De exemplu, daca cauti Aral sau Castrol vei gasi date tehnice diferite de la tara la tara, de la zona la zona, de la an la an, etc pentru acelasi produs.
Ceea ce scrie pe bidon este ceea ce cumperi.
ACEA C3 si API CF sint clasificari ale uleiurilor pentru diesel.
Aceste uleiuri pot avea si clasificari pentru benzina: eg. ACEA A1/3/5 sua API SJ-N, deci pot fi folosite si pentru motoare pe benzina.
Pentru Logan benzina uleiul trebuie sa aiba minim clasificarea API SJ si/sau ACEA A3/A5-98. Daca uleiul are si norma RN07XX, cu atit mai bine.
Deci, tehnic, Aral-ul ala e foarte bun.
Cit de bun este un ulei, mai depinde si de sofer si de proprietar.
icee
Multam fain !
cristi.r
QUOTE(Fancyman @ 23 May 2014, 15:09)
Cristi.r dar pt 0,9 tce ce ar fi mai bun , tot 5w30 ?
*


Ce zice cartea ? Ceva specific, sau generic ACEA/API ? Asta ca sa nu punem recomandari la intamplare.

QUOTE(icee @ 26 May 2014, 01:07)
Ce parere aveti de Aral High Tronic 5w-40 ?

ACEA C3, API SN/CF , RN0700/RN0710
Fisa tehnica
dry.gif
*


Are norma SN, deci, teoretic, are aprobari mai noi, care, tot teoretic si pana la un punct, sunt bune, insa daca are norma C3, inseamna ca este castrat de anumiti aditivi, chipurile pentru protectia mediului. Daca nu-l folosesti in motor cu filtru de particule, ar trebui sa renunti la el.


QUOTE(annem @ 3 Jun 2014, 13:53)
Aceste uleiuri pot avea si clasificari pentru benzina: eg. ACEA A1/3/5 sua API SJ-N, deci pot fi folosite si pentru motoare pe benzina.
Pentru Logan benzina uleiul trebuie sa aiba minim clasificarea API SJ si/sau ACEA A3/A5-98. Daca uleiul are si norma RN07XX, cu atit mai bine.
Deci, tehnic, Aral-ul ala e foarte bun.
Cit de bun este un ulei, mai depinde si de sofer si de proprietar.
*


Nu e bine sa aruncam de-a valma niste norme. API SJ are uzura pe cama maxim acceptata de 120 microni, de la API SM in sus, uzura scade la 90 microni.

Apoi, ACEA 98 nici macar nu specifica TBN, pe cand ACEA 2010 zice de un minim de 10 pentru A3/B4. Parca nici la evaporative loss nu sta mai bine. Deci norma ACEA, cu cat e mai noua, cu atata e mai restrictiva, deci mai buna. Mare atentie, pentru ca multi nu specifica anul.

Iar cireasa de pe tort este norma RN 0700, care se "muleaza" aproape perfect pe ACEA 2004 combinat cu baza (SAE J300) si cu API SJ. Adica norma RN0700 este extrem de "loose" si oricine o poate face dintr-un pachet de aditivi foarte ieftin. Asta se reflecta si in pret, evident. Mai bine te-ai uita ca in loc de norma RN, sa ai norma Porsche si MB, respectiv Posche A40 si MB 228.x sau 228.3/229.5 (229.31/229.51 pentru diesel). Alea sunt mult mai restrictive decat RN.

Bine, din cate vad, Aral-ul ala poseda atata Porsche, cat si MB, insa la C3 ramane problema. Gasesti un ulei care sa aiba cele de mai sus, in afara de C-ul ala.

A, si mai e chestia cu ACEA A3/A5 data de tine. Poate gasim totusi o explicatie la fenomenul Dacia pentru care loganul de 1.4 primea ACEA A3 in 2005, iar la finalul carierei (2008-2010, parca) primea ACEA A5. Nu de alta, dar motorul este acelasi, insa clasele HTHS sunt diferite.
icee
Cam asa arata eticheta:

POZA
cristi.r
Cam multe norme de diesel pe eticheta aia, nu ca asta nu e un lucru bun. Macar la HTHS sa stea mai bine. Dar C3-ul ala nu ma incanta absolut deloc. Nu-ti trebuie asa ceva. Asta arata ca are si o rezerva de bazicitate mai mica (TBN-ul) si asta nu e bine.

Concluzia, pentru benzinarele Dacia (nu stiu care-i treaba cu cele turbo), va rezumati la norma ACEA A3/B4 (sau API SM minim), mai subtiri in vascozitate (ideal un 5w30) si cu ceva norme Posche si/sau MB.
IRONICK
QUOTE(cristi.r @ 10 Jun 2014, 23:15)
Poate gasim totusi o explicatie la fenomenul Dacia pentru care loganul de 1.4 primea ACEA A3 in 2005, iar la finalul carierei (2008-2010, parca) primea ACEA A5. Nu de alta, dar motorul este acelasi, insa clasele HTHS sunt diferite.
*

De unde se aduceau motoarele in 2005 si unde se fabricau in 2010?
cristi.r
aaa, de la Pitesti (Mioveni) ?!?!?! Pana si pe Solenza aveam motor facut in RO...

Sau, daca stii ceva, te rog da detalii. Poate nu inteleg eu intrebarea.

Hint: ACEA A5 are HTHS intre 2.9 si 3.5, deci rezistenta la forfecare a peliculei mai mica decat A3.
Fancyman
La 0,9 Tce se recomanda A3/B4

Oscilez intre 5W30, 5W40 , CASTROL, ELF ...
Mai nou cica ar fi bine sa aibe RN0100. Sint in ceata deja ....

Castrol 5W40 ar avea RN0100 dar e C3, nashpa
cristi.r
Esti sigur ca nu e RN0700 ?

Te avertizez ca toata discutia asta si tot ce voi spune in continuare, este cam degeaba, daca masina este in garantie. Desi norma RN0700 este o norma extrem de permisiva, mergi pe uleiul ala "de origine", cu o singura mentiune: nu-l lasa mai mult de 10k km in motor. Si, o data cu el, schimbi si filtrul de ulei.


Asadar, daca te-ai hotarat sa citesti in continuare, iata parerea mea:

De unde obsesia asta pentru 5w40 in benzinare asa mici ? Am pus intrebarea asta de 100 de ori si nimeni, dar absolut nimeni nu mi-a raspuns. 5w40 are o pompabilitate mai slaba decat 5w30-ul, are viteza de curgere mai mica decat 5w30-ul, la toate sta mai slab. Tocmai de aceea este mai bun la diesel si ala mai vechi, care n-are asa mari pretentii. Si pompe de ulei un pic mai puternice.

5w30-ul este grade-ul cel mai indicat pentru motorul tau. Daca in carte este trecuta norma A3/B4, atunci d-aia sa cauti. Daca ar fi dupa mine, pe Valvoline synpower 5w30 ACEA A3/B4. Evident, mai sunt Liqui-Moly Special Tec LL 5w30 (are norme de Opel, dar este excelent si pentru Reno, testat de mine) sau marci d-astea mai exotice, unele mai ieftine (Petro-Canada) sau mai scumpe (RedLine).
Fancyman
Scuze, voiam sa zic RN0710;

Deci inteleg ca 5W30 (cu care vine din fabrica) ar fi cel mai indicat, cu norma A3/B4. Acum, exista ulei care sa indeplineasca toate 3 conditiile ? Ma gandesc la Castrol Edge 5W30 cu ACEA A3/B3/B4

cristi.r
Indirect, am pus o intrebare mai sus: masina mai este in garantie ?
danut1006
bine scris despre uleiuri si mecanica lor dar am mici obiectii
Dar chiar daca debitul este la fel la apa ulei etc in practica nu este asa . la 5w-30 datorita vascozitatii mai reduse avem mai mica refulare in pompa deci viteza uleiului e mai mare deci debitul e mai mare . la acceleratii instantanee debitul instantaneu e mai bun .(doar debitul mediu este la fel) cu cat viteza de ungere este mai mare in motor cu atat uzura este mai mica mai ales la pornire .
( test de pompabilitate )

5w-30 are mai putini polimeri decat 5w-40 deci rezista mai bine in timp la ardere
5w-40 ar fi mai bun la temperaturi exterioare ridicate > 40 grd sau daca racirea motorului este deficitara
5w-30 are curgere laminara mai buna si curgere turbionara mai scazuta ( frecari interne mai mici ) .

cj-4 pentru camioane nu face fata la cerintele DPF autoturisme si in general pompabilitatea este mai proasta . ( nu face fata mai bine la debite instantanee ) la benzina usor ridicam turatia la 5-6000 rot / min .

Mobil 1 indicat este f bun dar ca fisa tehnica sub PC duron E 5w-40

Mobil 1 VI = 156 ; PC = 169
vasc ( 40 ) = 98 PC = 95,1
vasc (100) = 14,7 PC = 15,2
pp = - 48 PC = - 48
tbn = 10 PC = 8,9



Fancyman
Cristi.r : da, mai am doi ani garantie

Cred ca m-am hotarat, merg pe ELF
ELF 5W-40 ACEA A3/B4, Renault RN 0700, RN 0710
user123


Mi-ar placea sa vorbeasca despre "uleiuri" mai ales cei care le-au folosit....si un timp relativ indelungat, nu doar un schimb

Am citit mai sus ce s-a scris despre RedLine......eu l-am folosit cam 60 000km si nu am facut tam-tam din asta; este exceptional, personal ma multumeste pe deplin, nu am nici un fel de depuneri pe culbutori/arbore/Capac...la urmatorul reglaj al culbutorilor o sa fac o poza-din nou;

Avand in vedere cele mai de sus, nu inteleg de unde sa scos treaba cu depunerile.....eu am riscat si am testat ( pe banii mei ) acest ulei, nu aveam nici un motiv sa continui sal folosesc mai ales, avand in vedere pretul- nici macar Castrol nu mi-a facut depuneri si Acela a fost de departe uleiul cel mai des folosit in motor pana acum...

Recent am testat Renewable 5w40.....am crezut ca ar fi mai bun decat RedLine, insa la urmatorul schimb o sa revin categoric din nou la RedLine


Cred ca este correct sa nu se puna "etichete" la un anumit ulei, mai ales de cineva care nu l-a folosit pt ca apar situatii jenante, cum e cea de fata
DFA
Vă rog să vă mențineți la subiect, fără atacuri la persoană! Discuțiile inflamatoare au fost șterse și s-au împărțit avertizări. Mulțumesc!
danut1006
De ce ati renuntat la Renewable si veti reveni la RL ?
Ce v-a nemultumit la el ?
user123


La "rece" a inceput sa tzacane; nu suport sa aud tzacanit, zgomot metallic in motor....la forja rezista inca bine

In plus fata de tzacanit, mi-a mancat cam 200-300 ml din el......premiera absoluta pt motorul meu Renault, niciodata cu nici un ulei nu mia facut treaba asta....( si sunt sigur ca l-a mancat,am verificat pt scurgeri etc......motorul are "compresie", nu scoate pic de fum, esapamentul e curat)


Cel mai bun ulei pt stilul meu a fost RL 0w40.....exceptional, cu nici unul nu are sunet mai "infundat" ca acesta; nu am reusit sa-l fac sa "tzacane" nici la forje, nici la rece......nici macar la 13-14000 km tinuti in masina ( niciodata nu am tinut un ulei mai mult de 10 000km)

Singurul "neajuns" al lui 0w40 a fost ca mi sa parut cam "gros".....imi parea ca tine un pic pe demaraj, asta vis a vis de "pompabilitate" si ce vorbeati voi; insa sunetul este de ne-egalat....cine pune RL 0w40 e imposibil sa nu simta asta

Nu stiu cat de "neajuns" este ce am scris mai sus, sau mai degraba cat de anemic este motorul.....oricum este un ulei din cu totul alta clasa
cristi.r
QUOTE(Fancyman @ 14 Jun 2014, 19:42)
Cristi.r :  da, mai am doi ani garantie

Cred ca m-am hotarat, merg pe ELF
ELF  5W-40  ACEA A3/B4,  Renault RN 0700, RN 0710

Daca este sa folosesti uleiul ala, asigura-te ca indeplinesti toate conditiile de garantie, adica manopera, factura la ulei, etc.

Si inca 3 mici precizari:

1. pe perioada garantiei incearca sa nu te dai prea mult la ea;
2. pe perioada garantiei incearca sa scurtezi intervalele de servisare ale uleiului, la un maxim de 10k km.
3. Pentru benzinare, ar fi mai bun un Elf 5w30 ACEA 2010/2012 A3/B4. Toate avantajele: viteza de deplasare mai mare a uleiului la 5w30, asta insemnand si transfer mai facil al caldurii din zonele critice s.a.m.d.
icee
Si cum se simte 5w30 pe canicula ?
cristi.r
La motoare cum e cel de logan, chiar si cu turbo, se simte bine. Problema nu e de vascozitate operationala (la asta te referi cand intrebi de "5w30"), ci de vascozitate HTHS, care este mai mare de 3.5 cP la A3/B4. Acel parametru da masura adevarata a protectiei motorului. Bine, majoritatea producatorilor din ziua de azi dau cam universal A5/B5 ca norma de folosit (inclusiv Renault), dar asta numai din motive de "fuel economy". Care FE este de 0,00...01 % fata de A3/B4. Eu, personal am folosit in logan A5/B5 cat era masina in garantie deoarece faceam revizia la reprezentanta, uleiul lor, etc, apoi am pus 5w30 A3/B4. Fuel economy s-a vazut mai degraba dupa aceea smile.gif.

Dar se pare ca am pus o informatie eronata si sunt obligat sa o corectez. Elf 5w30 nu exista cu norma ACEA A3/B4, ci doar A5/B5. M-am molipsit de la altii, care inca mai fabrica grade-ul asta cu norma respectiva, vezi LM sau valvoline...

Asta e. Omul nostru cu tce-ul trebuie sa mearga pe Elf 5w40.
RIVE
QUOTE(FRATELLO @ 9 Apr 2014, 15:15)
Recomandari pentru 1.2@16V ? Multumesc !
*


Pentru 1.2 16v din 2011,euro 5,cred ca ar fi bun un Ravenol HCL SAE 5w30 sau Valvoline SynPower simplu 5w30.
@cristi.r poate sa ne lamureasca ce ar alege dintre cele doua,la o utilizare cu schimbare la 4000 rot/min.,urban/extraurban 50/50%,folosit in toate anotimpurile,km /an rulati de mine maxim 7000.
cris06
Daca schimbi periodic la la 4000 rpm, nu "vad" bine uleiul _W-30... Un ulei 5w-50 ar fi mai nimerit pt o exploatare sportiva.
pistritu
uleiul 5w50 este deja racing si suprasolicita pompa de ulei inutil . Nu sunt de acord cu el.
Intre cele 2, uleiul valvoline synpower 5w30 este ceva reusit

Sau poti pune
http://www.liqui-moly.de/liquimoly/produkt...ocument&land=DE
Liqui Moly-ul asta arata super pe hartie, chit ca o avea baza minerala cu aditivi. Il gasii pe net cu 160 de lei transport gratuit.
cristi.r
pistritu, uleiul recomandat de tine are multe recomandari de diesel care ma determina sa cred ca este un pic mai "greu" pentru un benzinar așa mic.

Iar pentru ca am fost întrebat, voi răspunde, insa răspunsul meu este valabil doar dacă mașina NU mai este in garanție. In caz contrar, folosește uleiul de fabrica, dar încerci sa protejezi motorul (fără 4000 rpm frecvent) si schimbi uleiul mai des la maxim 10k km.

Adadar, pentru 1.2 este foarte bun 5w30 si recomand LM special tec LL 5w30. Istoria acestui ulei este foarte interesantă, un pic altfel decât altele, dar n-are rost sa discutam aici. Frumusețea este ca pentru 140-160 de lei, te alegi cu un ulei pe care-l poți tine si 2 ani in motor. Încerci totuși sa nu depășești 15k km cu un schimb.

Cert e ca este un ulei foarte bun pentru un benzinar pentru orice regim de funcționare. Are o baza minerală, dar foarte bine purificata, si este foarte bine aditivat.

încă o data, pentru benzinarele reno, cel mai bun grade SAE este 5w30. este evident ca, pentru pasionati, exista 0w30 pentru mers normal sau 0w40 pentru reisari "extremi", cât de extrem poate fi un motor de 1.2.

Nu reduceți discuția la vascozitatea operationala. Aia este foarte relativa. Am mai spus, vascozitatea HTHS este mai importantă. Iar vascozitatea HTHS corespunzătoare A3/B4, combinata cu vascozitatea SAE corecta, astfel încât uleiul sa "fuga" îndeajuns de repede ca sa ia cu el si caldura din zonele critice, reprezintă cea mai buna soluție.

Cam tot pe acolo se situează si synpower-ul 5w30 simplu, adică ăla A3/B4, cu mentiunea ca este un ulei aditivat mai "generic" si mi se pare si un pic mai scump.
pistritu
exact. 140-160 ron e ok ptr ulei de logan. Nu motoarele sunt problema ci tabla care rugineste in timp.
Ai zis mai sus de ulei Petro-Canada. De unde ai luat din Galati si la ce pret. Un telefon daca ai de acolo, ar fi perfect !
cris06
Asa, asa, recomandati-i W30 si cu forje sustinute duce motorul la Remat! Un coleg a avut un F. Focus nou si la 20000km la ''aranjat''! Regreta si acum ca a dat Cielo cu 200 kkm la care-i baga doar 5W-50 si motorul tragea fara probleme. Daca talpa-i grea, uleiul trebuie sa fie adecvat.
user123


Da, insa aici vorbim despre motorul Renault/Logan si nu despre cielo/ford....


Nu te grabi in afirmatii, la "forje" conteaza mai putin wXX si mai mult alti factori; de ex un full sintetic w30 va fi oricand mai potrivit decat un mineral 20w60; la fel cum si un PAO/POE esteric va fi oricand mai bun decat un full sintetic w30 sau 5w50;

O vascozitate mare la cald poate da probleme de "pompabilitate" cum scria cineva mai sus; uleiul trebuie sa ajunga rapid unde trebuie si la vascozitati mari poti avea probleme daca motorul nu a fost proiectat pt asa ceva....

O sa profit de ocazie ca sa raspund si unei ineptii scrise aici mai demult.....scria cineva ca pompa de ulei se invarte la fel indifferent de vascozitate......ei bine da, ea se invarte la fel insa uleiul NU CIRCULA in motor la fel, cel vascos va circula mai lent....ce circula mai repede intrun system de capilare, mierea sau apa?

Nu in ultimul rand, pt un argument "common" pot adduce in discutie si motoarele japoneze care folosesc w20 ( si culmea HTHS de max 3.0) si care nu se strica desi merg frecvent cu 7000-8000RPM

Deci nimic nu e batut in cuie....
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.