Andy_ACS
16 Jul 2010, 09:09
argon, ai dreptate, e net superior.
Loganul are 64Kw, pe cand Espero are 65.6
Loganul are 128NM la 3000rpm pe cand Espero are 137 la 3600
Loganul are demaraj 0-100 in 11.5 pe cand Espero in 12.8
Top speedul la Logan e 175, la Espero 170.
In plus LOgan e mai usor cu vreo 100 Kg.
Clara diferenta
P.S. daca cu Loganul urci la 5000 rpm pentru ca abia se misca, "trebuie turat fix ca Matizul sa urce o panta", cu Espero cum procedezi? Avand in vedere cifrele concrete de mai sus?
Edit: Pentru cine vrea sa aprofundeze avem specificatiile aici:
LOGANESPEROBafta!
ageana
16 Jul 2010, 09:11
Pariez pe raspunsul: "e etajata mult mai binel cutia de viteze"
Care se baga contra mea?
Andy_ACS
16 Jul 2010, 09:15
Cutia si CX-ul, aici o sa bage tare. Desi CX-ul nu prea conteaza asa tare caci urci cu viteze mici.
La curba de cuplu asteptam grafice sa le comparam, diferenta nu e asa mare.
Eu zic ca diferenta e mai ales in mintea posesorului, din moment ce el compara Loganul de 1.6 cu Matizul.
Bafta!
IRONICK
16 Jul 2010, 09:21
Ce dracu mai, voi va puneti la mintea lu' argon???
16 Jul 2010, 10:42:
Si ca sa nu fiu offtopic, cum, nu a bagat nimeni pana acum Motul? La recomandarea doctorului evident.
einstein1984
16 Jul 2010, 09:43
Diferenta e ca loganul nu scoate fum albastru si espero da.
mykissfm
16 Jul 2010, 10:19
QUOTE(argon @ 16 Jul 2010, 07:22)
Eu am inteles, dar am mai inteles ca ai luat un Logan 1.4, si te prinde o urcare cu aerul pornit, sau chiar oprit cu ceva greutate la bord, si nu se va misca masina daca nu o ti la 4500-5000 rpm, eu conduc un Ambition 1.6 si stiu cum sta treaba, daca nu-l tin in 5000 se taraie in conditiile date, la 1.4 ce sa mai zic.
SI inca ceva, un ulei bun protejeaza la subturare mai bine ca unul prost, ca cica si subturarea dauneaza
Argon te contrazic ,a mea are si clima si toate acareturile 1170 kg goala ,eu am 100 kg +2 -3 persoane +bagaj ,nu i-am dat nicioada 5000 rot sa urc vreo panta si fac trasee spre munte ,ma duc la tara la dragasani si cine cunoaste traseul asta pe poiana lacului -vedea stie ce spun .
tu te ai obissnuit cu espero si conduci loganul la fel ca pe espero unde chiar trei sa-i dai in gura ca sa urce.
si ca deobicei unii foarte multumiti de un ulei si altii nu,in cazul de fata mobil 3000 x1 5w 40 ,nu inteleg cum pe alte motoare isi face treaba si pe astea ale noastre numai probleme,ca har ca mar.
eu vreau sa spun ca in turatie mare se aude mai frumos cu mobil fata de valvoline syn power 5w 40.
QUOTE(Andy_ACS @ 16 Jul 2010, 09:09)
...
ai o manie, eu nu am adus vorba de nici un vs, tu in inchipuirea si imaginatia ta poate ai crezut asa, da in urma si citeste de data asta ultimele posturi inainte sa bagi o replica la o problema inchipuita de genul asta
QUOTE(Andy_ACS @ 16 Jul 2010, 08:42)
Eu il cred pe argon, e obisnuit de la Espero
si spre curiozatatea ta sunt obisnuit cu masini 150 de cai, stie toata lumea ca Loganul e cea mai lesinata masina, nustiu ce vrei sa demonstrezi.
Andy_ACS
16 Jul 2010, 12:03
QUOTE(IRONICK @ 16 Jul 2010, 10:21)
Ce dracu mai, voi va puneti la mintea lu' argon???
P.S. Propun ca moderatorii sa nu mai poata edita fara ca acest lucru sa fie vizibil, desi in unele cazuri poate e util, unii abuzeaza de chestia asta.
Over and Out!
sincer, m-ai dezamagait cu replica asta, te credeam altfel, ce sugerezi, ca eu am adus vs cu Espero, si nu e imaginatia ta bolnava de vina c'ai adus vorba de D-zeu stie unde, cautand documentatie pe net, facand offtopic aici, ca sa demosntrezi ceva inchipuit?!
Spre stiinta ta, niciodata nu am modificat ceva ce am zis sustinand ulterior contrariul, nu sunt einstein, doar am adaugat, si nu apare edited intotdeauna pentru ca optiunea e debifata implicit, si imi scapa sa o bifez intotdeauna.
Andy_ACS
16 Jul 2010, 12:33
OK, e bine de stiut pe viitor
Bafta!
einstein1984
16 Jul 2010, 14:43
Evident ca tre sa ai imaginatia bolnava sa crezi ca un logan poate fi mai bun la vreun capitol, fie el si consum de ulei sau abilitate de a urca dealul decat un espero.
vi_escu
16 Jul 2010, 15:35
!?
E asa greu sa nu mai aduceti vorba de 'espero' peste tot? eu nu o fac, este topic pentru asta. Multumesc pentru intelegere si imi cer scuze daca am jignit pe cineva.
bossake
16 Jul 2010, 16:46
QUOTE(mykissfm @ 16 Jul 2010, 10:19)
si ca deobicei unii foarte multumiti de un ulei si altii nu,in cazul de fata mobil 3000 x1 5w 40 ,nu inteleg cum pe alte motoare isi face treaba si pe astea ale noastre numai probleme,ca har ca mar.
eu vreau sa spun ca in turatie mare se aude mai frumos cu mobil fata de valvoline syn power 5w 40.
ziceai ai vreo 800km si 1-2 saptamani de cand ai schimbat uleiul. Din ce am experimentat pe masina din semnatura si altele, in perioada imediat urmatoare dupa schimb ORICE ulei, fie el si Dacia Oil, se aude bine.
Revenind la synt s-ul ala 5w40 mie in masina din semnatura dupa ~5000km si 5-6 luni se auzea ca naiba. In aceleasi conditii de mers , dupa vreo 8 luni si vreo 8-9,000km mobil1 0w40 se aude ca atunci cand l-am schimbat. Nu sunt chiar racer, dar masina vede zilnic de 2-3 ori 4500-5000rpm mai ales in a2a.
Asadar cu impresii despre un ulei e cel mai bine sa vii nu imediat dupa schimb, ci dupa cateva luni.
am mai zis ...si eu am uleiul ala mobil 5w40 cu 3000 ....si este super ok, mai bun decat elf 5w40 si dacia oil...la sunet...
la schimburi am vazut ca se murdarea cel mai tare dacia oil, elf si mobil(in aceradta ordine)...ideea e ca dupa parerea mea..la schimbul de ulei daca uleiul este murdar...inseamna ca si-a facut treaba...deci ...concluzia sa fie ca dacia oil e mai bun ?
cand am fost sa schimb uleiul s-a uitat nenea putin ciudat la mine ca vreau sa bag 5w40 si i-am zis ca eu vroiam chiar 0w40... s-a uitat si mai ciudat la mine.
Pana la urma e ok?
ironick: am intrebat de filtru de ulei pentru logan, dupa care ulei motul mai avea putin si radea vanzatorul ala... oricum nu avea ce cautam eu... parca ar fi droguri rare
. Asa ca am ramas cu elf sxr
vi_escu
17 Jul 2010, 15:47
QUOTE(rtBK @ 16 Jul 2010, 22:36)
Cum sa nu! N-ai probleme la -50 grade. Si mai castiga si producatorul un ban.
danutza
19 Jul 2010, 00:48
am si eu o mica nelamurire...am un logan si iam schimbat uleiul din 10 in 10 mii km ...la 30 de mii nu lam mai schimbat la service autorizat,acum insa am facut 40 de mii si trebuie sa ma duc la revizie(in august fac 2 ani)...pierd garantia daca am facut schimbul de ulei in alta parte?in carte nu e scris decat la 10 si la 20 de mii..
este obligatoriu la revizie sa schimb uleiul?
sa astept pana in august sa fac revizia chiar daca depasesc 40 de mii?...cred ca o sa mai fac vreo 2000 pana atunci.
Cine te pune sa spui ca ai schimbat tu uleiul? Daca nu a trecut mai mult de un an si/sau 20.000km de cand ai fost la ultima revizie, atunci n-ai nicio problema.
danutza
19 Jul 2010, 09:53
tinand cont ca ultimul schimb lam facut la ei la 20 de mii si acum am 40 de mii au trecut cu putin...un an nu a trecut...
IRONICK
19 Jul 2010, 09:55
Sunt persoane care baga ulei Q8 in motor ...
QUOTE(danutza @ 19 Jul 2010, 10:53)
...
au trecut cu putin...un an nu a trecut...
Atunci, repede la ei...
Merced
19 Jul 2010, 20:31
QUOTE(IRONICK @ 19 Jul 2010, 10:55)
Sunt persoane care baga ulei Q8 in motor ...
N-am auzit chiar de rau de la un amic care lucreaza la un magazin de piese. Insa dintre cunoscuti doar unu' si-a luat sa puna in berlina.
mykissfm
20 Jul 2010, 07:20
QUOTE(bossake @ 16 Jul 2010, 16:46)
ziceai ai vreo 800km si 1-2 saptamani de cand ai schimbat uleiul. Din ce am experimentat pe masina din semnatura si altele, in perioada imediat urmatoare dupa schimb ORICE ulei, fie el si Dacia Oil, se aude bine.
Revenind la synt s-ul ala 5w40 mie in masina din semnatura dupa ~5000km si 5-6 luni se auzea ca naiba. In aceleasi conditii de mers , dupa vreo 8 luni si vreo 8-9,000km mobil1 0w40 se aude ca atunci cand l-am schimbat. Nu sunt chiar racer, dar masina vede zilnic de 2-3 ori 4500-5000rpm mai ales in a2a.
Asadar cu impresii despre un ulei e cel mai bine sa vii nu imediat dupa schimb, ci dupa cateva luni.
am aproape 1400 km si merge la fel,eu nu inteleg de ce unii il pot tine lejer 15 000km uleiul asta si la noi sunt mereu probleme.
sunetul motorului mai vine si de la bujii sau de la benzina ,eu cu petrom 95 parca aveam tractor nu masina ,cu rompetrol e altceva ,si am testat chestia asta si la celelalte uleiuri pe care le am folosit.
intradevar si uleiul conteaza la soundul motorului ,am observat asta cind am trecut de la dacia oil la valvoline.
brvictors
20 Jul 2010, 07:37
QUOTE(mykissfm @ 15 Jun 2010, 10:57)
mobil synt s sau 3000 5w 40 cum ii mai spune acum mai mult de 10 000km nu se tine in motor.
schimba-l evident,fara sa mai stai pe ganduri.
QUOTE(mykissfm @ 15 Jun 2010, 13:32)
...oricum am dreptate mobilul respectiv mai mult de 10 000km nu este rentabil pentru motor.
QUOTE(mykissfm @ 20 Jul 2010, 08:20)
am aproape 1400 km si merge la fel,eu nu inteleg de ce unii il pot tine lejer 15 000km uleiul asta si la noi sunt mereu probleme.
te-ai cam razgindit intr-o luna
mykissfm
20 Jul 2010, 11:00
da pentru ca mobil 3000x1 5w 40 este alta mincare de peste,aflai intre timp, adica nu este acelasi lucru cu fostul mobil synt s 5w 40 ,care era garantat 9000 mile ,iar asta nou este garantat 20 000 km .
multumesc pentru perspicacitate ,dar cam asa e cind nu te informezi din timp .
IRONICK
20 Jul 2010, 11:18
QUOTE(Merced @ 19 Jul 2010, 21:31)
N-am auzit chiar de rau de la un amic care lucreaza la un magazin de piese. Insa dintre cunoscuti doar unu' si-a luat sa puna in berlina.
Cica motorul se comporta bine cu el si nu arata rau cand este scos din motor (prea negru sau prea fluid). Ca pret este sub 100RON 4 litrii de 5W40. Doar am auzit, nu am si vazut.
Dj Valy
20 Jul 2010, 13:50
Eu mi-am cumparat in 2008 un Logan Ambiance fabricat in 2006.Avea la bord 16.150Km
I-am facut schimbul de ulei recent dupa, prin decembrie 2008, am pus DaciaOil 5W30.
A mers bine cu el, dar cand am facut urmatorul schimb, in aprilie 2010, si l-am dat jos p-asta uzat,era mai innegrit,mai murdar.Acest schimb a fost facut cand aveam 25.000 Km, din cate imi aduc aminte.
Uleiul pus de data asta este BP British Petroleum 10W40, cumparat din Kaufland, si e fabricat afara, in United Kingdom.Avea si DaciaOil,dar nu am mai luat,scria ca e facut la Elf Brasov.
In momentul de fata am 29.000 Km, deci de cand am pus noul ulei am facut 4.000 Km.Pana acum s-a comportat foarte bine,sunetul motorului e unul bun, si mi se pare ca e mai silentios decat cu DaciaOil care il aveam inainte.Recent am scos joja sa verific nivelul,era foarte bun, de asemenea si culoarea,era foarte deschisa, inca nu s-a murdarit deloc, destul de vascos.
Iar firma e foarte cunoscuta afara,la noi nu prea.Daca gasiti, va recomand sa faceti schimbul cu BP,deoarece se merita.
Aveti si un link cu detalii despre firma :
http://en.wikipedia.org/wiki/BP
george_scala_2004
20 Jul 2010, 14:08
da, da, cunoastem...bp-ul ala cu accidentul din golful mexic...ce poluare au facut acolo...de-abia au reusit sa opreasca, temporar, scurgerea...
dincolo de beleaua care a cazut pe capul bp numele inseamna produse de calitate...
la veche dacie am folosit ulei bp...visco 2000 parca...bun...curata tot...la final era cam negru. asta insemna ca si-a facut datoria si a curatat bine motorul...
chiar eram tentat sa folosesc, la solenza din dotare, dupa atitia ani, bp.
apropo de bp: aral este marca...bp ! si, surpriza, castrol, la fel !
mykissfm
20 Jul 2010, 20:44
e un fel de lubrifin care imbuteliaza elf si total intr-o anumita tara ,nu e buna globalizarea cu cit e bidonul mai frumos cu atit creste si pretul.
serious_mike
24 Jul 2010, 10:58
am si eu o intrebare, poate a mai intrebat cineva ca nu am stat sa citesc tot, uleiul ELF EVOLUTION SXR 5W30 e ok pentru Logan cu motor 1.4 MPI? vad ca e aprobat Renault, dar nus sigur
, pana acuam tata a pus doar Dacia Oil, dar eu vreau sa pun ceva mai bun, ca na doar eu ce ii mai dezmortesc incheiturile
ca in rest tata are un mers pasiv se crede cu vechea dacie schimband la 1000 rpm si nustie de ce nu are vlaga.
)
vi_escu
24 Jul 2010, 12:12
e ok
skorpionking
24 Jul 2010, 21:27
la ultimul schimb am pus un Liqui Molly 10w40 si un aditiv Dura Lube,merge super
bobo77
24 Jul 2010, 21:59
Aditiv de ce?
skorpionking
25 Jul 2010, 07:52
aditiv de motor Dura Lube,este unul dintre cele mai bune de pe piata
Nu.
Intreba de ce ai pus aditiv.
Eu te-as intreba de unde sti ca e bun?
tribunul
25 Jul 2010, 20:26
Pai cum de unde, nu zice la televizor ca-i cel mai bun.
Nici daca mi l-ar da gratis cineva nu l-as pune in motor , daca as avea motorul "praf" as face o incercare ca nu as avea ce pierde.
skorpionking
25 Jul 2010, 21:48
1.de ce nu l-ai pune,l-ai folosit si stii ca nu e bun,eu l-am folosit la 3 masini pana acum si n-au fost probleme,chiar au fost imbunatatiri cum ar fi nivel scazut de fum,o elasticitate mai buna a motorului,pornire vara-iarna fara probleme,la consum nu au fost diferente semnificative
2.acest thead este pentru a spune fiecare ce ulei foloseste la fel cum am facut si eu nu pentru a face comentarii pe baza celor spuse,e treaba mea ce ulei folosesc si ce bag in motor asa ca va rog sa va abtineti de la comentarii inutile care nu-si au rostul
cristio_79
25 Jul 2010, 22:22
Daca scoate fum, ar trebui sa-i faci altceva, nu sa-i bagi diversi aditivi.
skorpionking
25 Jul 2010, 22:27
e vorba de fumul de la benzina,exemplu un cielo non euro la care ii simteai mirosul cand trecea pe langa tine din cauza gazelor eliminate
george_scala_2004
25 Jul 2010, 22:28
dura lube, metabond = placebo ! uleiurile moderne, am mai spus-o, au o compozitie complexa. iar "aditivii" minune nu fac nimic altceva ! dar, asa cum ati spus, in motorul meu pun ce vreau !
http://www.pennzoil.com/#/about-motor-oil/ ca o paranteza, mai mult de curiozitate: daca s-ar recomada, de catre producator, evident, pentru motoarele pe benzina de pe logan ulei motul 300v ati mai folosi metabond sau dura lube ?
multumesc,
skorpionking
25 Jul 2010, 22:31
fara suparare,dar daca producatorul imi spune sa ma arunc in fantana eu ma arunc?
cred ca fiecare foloseste ce crede de cuviinta ca e mai bun pentru masina lui
Mihai R
25 Jul 2010, 22:35
Eu, din cate stiu, se pune aditiv la motoare peste 100.000 km ... Poate gresesc.
george_scala_2004
25 Jul 2010, 22:49
intre timp au aparut uleiuri speciale pentru aceste motoare...chiar mobil are o linie intreaga de asa ceva...si nu cred ca mai e nevoie de inca un aditiv pe linga cel deja existent in compozitia uleiului...
QUOTE
Motul 300V are in componenta aditiv 'double ester'(de acolo culoarea si mirosul).Dar cea mai importanta caracteristica este ca:cu ajutorul acestui aditiv uleiul adera la suparafetele cu care intra in contact si RAMANE acolo indiferent cat timp motorul va sta oprit!Pe cand la celelalte marci acest lucru se intampla pt aprox 4 ore,dupa acest interval multe dintre suprafete nu vor mai fi"unse"(mai ales cele verticale),doar dupa repornirea motorului,acest lucru insemnand o functionare de cateva secunde "pe sec",ceea ce inmultit cu nr de cate ori pornim un motor...
prin urmare acest ulei isi face treaba exact pentru ce a fost conceput ! iar sa mai adaugi un aditiv, indiferent care ar fi, inseamna sa ii raduci din proprietati.
era un topic la bursa in care cineva intreba de ce metabond nu se afiseaza, pe google, decit in limba romana !
simplu: uleiurile de dincolo sint uleiuri adevarate, si nu mai au nevoie de asa ceva ! si uleiurile de la noi sint bune, unele comparabile cu cele de afara. numai ca psihologia romaneasca a devenit teren pentru tot felul de pseudo teorii inclusiv aceasta cu aditivii in ulei.
nu sint nici impotriva nici pentru folosirea lor. fiecare face cum crede. dar tare imi este ca in loc de imbunatatire sa aiba loc o inrautatire a performantelor !
numai bine,
djasu82
25 Jul 2010, 22:54
nu sti pana cand nu probezi asa de reclama suntem cu totii satui.
george_scala_2004
25 Jul 2010, 22:56
ce sa probez, asule ? duralube ? metabond ? stai linistit. la vechea dacie am folosit si dura lube si 2+2 iar rezultatul - un mare fis ! de-abia cind am schimbat tipul de ulei am constatat ceva, nesemnificativ, dar era un progres fata de "minunile" de mai sus.
Tudor Badescu
26 Jul 2010, 01:12
Duralube nu e un fas.Doar ca nu poate inlocui uleiul.Acum cativa ani am discutat personal cu cei de la Master S.A.(fostul Institut National de Motoare Termice)care au testat din curiozitate Duralube (rezultatele au fost totusi publicate de cei de la Duralube,fara aprobare).Testasera pe Dacia cu ulei de calitate medie.Uzura segmentilor de foc s-a redus de 6 ori (cu Duralube in ulei,nu dupa schimbarea lui)ceea ce i-a uimit.Dar ca mai mergi 80 km fara ulei nu s-a verificat.Au simulat situatia in care te tarai pana in cea mai apropiata localitate dupa ce s-a pierdut uleiul.Astfel,s-a scurs uleiul si s-a pus motorul la 1500 ture,sarcina 50%.A mers asa un sfert de ora pana cand aparatele au aratat ca cresc frecarile semnificativ in motor.S-a pus ulei si totul a fost perfect.Oricum,intr-un sfert de ora nu mergi 80 km,dar poate fi salvator pana vezi pe bord necazul.Cu un ulei foarte bun ma astept sa nu fie diferente asa mari,dar nu am auzit de un ulei care sa permita functionarea fara avarii,un sfert de ora dupa ce s-a scos din motor.Deci vad Duralube in primul rand ca o pavaza suplimentara in situatii critice.
Am si o experienta personala la vechiul Moskvici al tatalui meu.S-a rupt garnitura de la filtrul serie de ulei si a aruncat uleiul direct pe sosea(o dara de peste 30 cm latime).Fiind in circulatie in oras,n-am observat si am mers fara ulei pana acasa aproape 1 km.Motorul n-a patit absolut nimic.Intr-unul din schimburile de ulei anterioare pusesem Duralube.Intr-o situatie asemanatoare,inainte de Duralube,in cam,se pare,200m,s-au topit 4 cuzineti de maneton.
skorpionking
26 Jul 2010, 07:29
in sfarsit un om cu capul pe umeri
george_scala_2004
26 Jul 2010, 09:55
adica ceilalti care folosesc DOAR ulei, fara a apela la tot felul de minunatii sint cu capul in alta parte ?
eu nu ii blamez (nici nu am de ce) pe cei care prefera sa puna, in motor, pe linga ulei si aditivi. e problema lor. dar a afirma despre ceilalti asa ceva e deja suparator !
oricum eu voi folosi DOAR ulei ! ceilalti sa foloseasca ce vor.
bafta,
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.