Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: ce ulei de motor folositi?
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Piese auto - Dacia Logan
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65
fixxxer
In cazul asta pune-i 20wxx iarna si ne comunici si noua rezultatele.
LE: e normal sa recomande ce e mai scump si referitor la mobil 1 nu cred ca vrea nimeni ulei de 60-65 ron made in arcadas( nu stiu daca am scris exact ca nu am bidonu langa mine, ideea e ca turcia e mamica lui). La banii astia luati altceva. De fapt luati orice altceva. Valvoline ofera protectie mult mai mare. Daca intrebati de pret e tot cat mobil radmasa.gif
tdan08
QUOTE(Adi florin @ 28 Apr 2009, 19:01)
Eu am pus ieri Mobil1 5W50 si parca nu mai urla cum urla inainte la 3.000 de rpm. Sper sa mearga asa frumos in continuare.  smile.gif
*



subscriu si eu la ce ai constatat tu. am schimbat si eu la 9000 km filtrul si uleiul cu mobil 1 5w40 si acum parca e alta masina, mult mai silentioasa. imi place f tare cum suna acum. nu sunt expert sa dau date tehnice, dar spun ce am constatat in spatele volanului. poate pt altii criteriul zgomotului nu conteaza si le place ca masina sa urle cat mai turbo, pe cand mie imi place ca masina sa fie silentioasa si sa toarca cat mai linistit. oricum, se vede din avion ca e diferenta mare intre dacia oil si uleiurile din clasa superioara a celor mai bune branduri.
ionut_buzescu
Pus Castrol Magnatec 5W40 (C3), e ca mierea, nu alta !
Surprinzător, uleiul uzat Dacia Oil 5W30 arăta destul de curățel pentru 11000km cât făcusem cu el. E drept nu dau forje decât în situații rarisime, altfel mă mențin între 3000 și 3500 de ture.
klax
In cautare de pareri am descoperit pe un alt forum dedicat loganului(nu spun numele) o parere destul de "apriga"(nu stiu daca e corect"): Domnul a folosit ulei de motor mobil1 synt S 5w40 de care a fost multumit la inceput, dar dupa cateva mii de km a zis c a aparut din nou acel tacanit care disparuse la schimbarea facuta de la dacia oil la mobil 1.

In concluzie a zis ca e o mare prostie sa bagi 5w40 si ca e mult mai bun 5w30 tot de la mobil 1, in special pentru motoarele noi(nu stiu la cati km se refera). Ideea e ca e mai scump 5w30 decat 5w40. Eu am vazut ca aici toata lumea e multumita de mobil 1 synt S 5w40 si unii au zis ca chiar a scazut zgomotul la motor in comparatie cu dacia oil premium 5w30(de care am si eu acum-cer scuze pt un post anterior in care am zis ca am 5w40 - my bad).
Mentionez ca omul zice ca merge in regim de turatii destul de mare.

Ce parere aveti?Mobil 1 5w30 sau 5w40?

ps:am dat si eu mail la vc in legatura cu schimbul de ulei si garantia. astept si eu raspuns si postez.

De castrol ma feresc fiindca am auzit de acele componente ale uleiului care se depun pe motor si daca se doreste schimbarea uleiului(de la alt producator) necesita engine flush.(astea sunt doar pareri nu stiu nimic concret).

scuzati postul lung.
testike
Mobil1 0W40 cool.gif - bag de 4 ani si nu tacane motorul icon_mrgreen.gif
YRX
QUOTE(klax @ 29 Apr 2009, 17:43)
De castrol ma feresc fiindca am auzit de acele componente ale uleiului care se depun pe motor si daca se doreste schimbarea uleiului(de la alt producator) necesita engine flush.(astea sunt doar pareri nu stiu nimic concret).
*



Adica da dependenta? laugh.gif
Daca stii mai multe detaliaza te rog, n-am mai auzit asa ceva.
fixxxer
Stiam ca cine merge mai turat foloseste uleiuri de vascozitate mai mare.
Deci nu stiu de ce sa mearga mai bine 5w30 decat 5w40.
Ti se acorda garantie dar se specifica tipul uleiului folosit si in cazul unei defectiuni cauzate de uleiul respectiv ti se ridica garantia. Asta sincer nu stiu cum se determina si in ce laborator icon_mrgreen.gif .
Si eu am auzit de la utilizatori de castrol ca dupa el nu prea se pune altceva fara engine flush desi intai trebuie sa ai de ce sa te plangi de castrol. Niciunul n-a avut nemultumiri.
Eu am optat pentru Valvoline cu toate ca politica lor de preturi ma indeamna sa ma gandesc de doua ori la urmatorul schimb.
Cred ca Magnatecu merge la fix avand in vedere ca motoarele noastre au fost concepute in prima jumatate a anilor 90.
bobo77
QUOTE(klax @ 29 Apr 2009, 17:43)

Ce parere aveti?Mobil 1 5w30 sau 5w40?

*


Eu as baga 5w30.
eurocristi
Dragi colegi,din cunostintele pe care le am despre motoare si uleiuri de motoare regula generala e ca alegerea uleiului se face la cea mai mica vascozitate posibila.Contrar parerilor generale pe care le citesc e mai indicat pentru motor sa folosim vascozitatea minima posibil.Ca o informatie,uleiurile super performante pentru masini de curse sunt 0W20 si 5W20!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Am citit aici de colegi care au pus in motor de logan ulei 5W50.Mare gresala!!!!!!
Acest ulei e adecvat motoarelor cu racire pe aer care functioneaza la regimuri mult mai mari de temperatura.Uleiul vostru nu va ajunge la temperatura de regim in consecinta va fi mai vascos,va fi pompat mai greu in circuitul de ulei de pompa de ulei va ajunge mai greu in toate locurile pe care trebuie sa le lubrifieze va forta motorul si va creste consumul.
Nu va luati dupa nea'Caisa din spatele blocului care va spune ca trebuie sa fie gros uleiul ca e tocmai invers nici dupa mecanicii de la service pentru ca ei au cunostinte limitate in domeniu.
Pe de alta parte nu intimplator uleiurile 5w30 sunt mai scumpe decit cele 5w40 find de calitate mai buna.nu o sa gasiti ulei 5w30 semisintetic si daca gasiti e facatura.
Sfatul meu pentru loganisti e sa folositi 5w30.bineinteles cit va lasa buzunarul de la elf in sus.Oricum cititi cu atentie ce scrie pe bidon si neaparat sa vedeti A5/B5 care arata nivelul de caltate al uleiului rezistenta la distrugere si gradul inalt de aditivare.Ca informatie A5/B5 se poate folosi numai pe motoare fabricate dupa anul 2000,fabricate nu concepute ca n-are nici o legatura biggrin.gif.E vorba de progresul tehnologic de motoare cu tolerante mici intr-un cuvint motoare bine facute.
Referitor la marci.Am vazut mai demult intro revista de specialitate un test facut ca la carte cu toate uleiurile de pe piata.Test facut pe un motor pe stand care era pus sa mearga la turatia de cuplu maxim timp de 24 de ore si apoi desfacut cantarite piesele de uzura si tot asa.Concluzia a fost ca uleiul castrol a fost cel mai bun urmat la mica distanta de mobil ,valvoline, bp ,elf etc.Singura mentiune negativa s-a facut referitor la uleiul texaco in care s-au gasit mici urme de aluminiu.
[/B]DAR!!!!!!! in folosirea de zi cu zi diferentele intre uleiuri ar fi fost nesemnificative ceva de genul prima segmentare nu la 50000 sa zicem ci la 55000 pentru cele mai bune.Asa ca nu va mai bateti capul cu marca daca e una consacrata ca tot pe acolo sunteti biggrin.gif.
Chestii de genul ,suna mai bine ,merge uns si alte asemena sunt ,si nu vreau sa jignesc pe nimeni,aiureli.
fixxxer
Eu am citit alt test in care s-au folosit motoare de nissan pe benzina cu un singur ax cu came si concluzia era ca dupa 100 de ore de functionare in regim de alerta icon_mrgreen.gif motorul care a folosit valvoline syn power 5w30 avea de 4 ori mai putina uzura la axul cu came decat cele care au mers pe mobil 1 0w40. Acum sincer marketingu face minuni si nu mai cred nimic. Cert este ca exxon mobil nu a comentat nimic ba chiar s-au simtit si au scos pe piata noua gama mobil 1. Traim intr-o lume confuza radmasa.gif
LE: e adevarat ca uleiurile 5w30 de la firmele renumite sunt cele mai scumpe uleiuri
YRX
QUOTE(eurocristi @ 29 Apr 2009, 20:54)
Ca o informatie,uleiurile super performante pentru masini de curse sunt 0W20 si 5W20!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Uleiul vostru nu va ajunge la temperatura de regim in consecinta va fi mai vascos,va fi pompat mai greu in circuitul de ulei de pompa de ulei va ajunge mai greu in toate locurile pe care trebuie sa le lubrifieze va forta motorul si va creste consumul.

Pe de alta parte nu intimplator uleiurile 5w30 sunt mai scumpe decit cele 5w40 find de calitate mai buna.

*



Masinile de curse nu folosesc uleiuri multigrad ci monograd, cu vascozitate mare, SAE50 este unul dintre cele mai utilizate. BMW seria M are ca ulei recomandat Castrol RS 10w60, alte masini sport europene au recomandari similare. W20 este "inventie" americana pretabila pentru motoarele lor cu capacitate cilindrica foarte mare si turatii de lucru reduse. Americanii, de asemenea, schimba uleiul foarte des, era pe vremuri o discutie despre subtierea uleiului in utilizare.

Uleiul 0W30 ajunge intr-un motor dat fix la aceeasi temperatura ca si 10W60, cresterea consumului este adevarata (cu cantitati infime).

Despre pret ce sa zic, am vazut o anvelopa 195/65/15 mai ieftina decat 185/65/15 (acelasi model, aceeasi firma), probabil este o dimensiune mai raspandita. Pe piata americana 0W30 este mai ieftin decat 5W40. Politicile de pret iau in calcul multe alte variabile.
klax
QUOTE(YRX @ 29 Apr 2009, 17:33)
Adica da dependenta?  laugh.gif
Daca stii mai multe detaliaza te rog, n-am mai auzit asa ceva.
*




Ceva de genu laugh.gif . repet e doar din auzite:acele componente care lubrifiaza forte bine si se "depun" pe motor ar putea sa faca o rectie chimica cu componentele altui ulei. De aici si ideea de engine flush.
einstein1984
0W30 a folosit cineva? S-a simtit ceva la consumul de carburant?
YRX
Am folosit, se simte si nu prea, in functie de regimul de mers poate un 0,05 - 0,1 litrii/100km. Greu sa sesizezi ceva.
annem
QUOTE(eurocristi @ 29 Apr 2009, 20:54)
Dragi colegi,din cunostintele pe care le am despre motoare si uleiuri de motoare regula generala e ca alegerea uleiului se face la cea mai mica vascozitate posibila.Contrar parerilor generale pe care le citesc e mai indicat pentru motor sa folosim vascozitatea minima posibil.Ca o informatie,uleiurile super performante pentru masini de curse sunt 0W20 si 5W20!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      Am citit aici de colegi care au pus in motor de logan ulei 5W50.Mare gresala!!!!!!
Acest ulei e adecvat motoarelor cu racire pe aer care functioneaza la regimuri mult mai mari de temperatura.Uleiul vostru nu va ajunge la temperatura de regim in consecinta va fi mai vascos,va fi pompat mai greu in circuitul de ulei de pompa de ulei va ajunge mai greu in toate locurile pe care trebuie sa le lubrifieze va forta motorul si va creste consumul.
      Nu va luati dupa nea'Caisa din spatele blocului care va spune ca trebuie sa fie gros uleiul ca e tocmai invers nici dupa mecanicii de la service pentru ca ei au cunostinte limitate in domeniu.
Pe de alta parte nu intimplator uleiurile 5w30 sunt mai scumpe decit cele 5w40 find de calitate mai buna.nu o sa gasiti ulei 5w30 semisintetic si daca gasiti e facatura.
      Sfatul meu pentru loganisti e sa folositi 5w30.bineinteles cit va lasa buzunarul de la elf in sus.Oricum cititi cu atentie ce scrie pe bidon si neaparat sa vedeti A5/B5 care arata nivelul de caltate al uleiului rezistenta la distrugere si gradul inalt de aditivare.Ca informatie A5/B5 se poate folosi numai pe motoare fabricate dupa anul 2000,fabricate nu concepute ca n-are nici o legatura biggrin.gif.E vorba de progresul tehnologic de motoare cu tolerante mici intr-un cuvint motoare bine facute.
     Referitor la marci.Am vazut mai demult intro revista de specialitate un test facut ca la carte cu toate uleiurile de pe piata.Test facut pe un motor pe stand care era pus sa mearga la turatia de cuplu maxim timp de 24 de ore si apoi desfacut cantarite piesele de uzura si tot asa.Concluzia a fost ca uleiul castrol a fost cel mai bun urmat la mica distanta de mobil ,valvoline, bp ,elf etc.Singura mentiune negativa s-a facut referitor la uleiul texaco in care s-au gasit mici urme de aluminiu.
[/B]DAR!!!!!!! in folosirea de zi cu zi diferentele intre uleiuri ar fi fost nesemnificative ceva de genul prima segmentare nu la 50000 sa zicem ci la 55000 pentru cele mai bune.Asa ca nu va mai bateti capul cu marca daca e una consacrata ca tot pe acolo sunteti biggrin.gif.
    Chestii de genul ,suna mai bine ,merge uns si alte asemena sunt ,si nu vreau sa jignesc pe nimeni,aiureli.
*



Eurocristi:
In pricipiu sint de acord cu tine: este bine sa ai la cald un ulei cu viscozitate cit mai mica, cit mai stabil termic (adica sa-si pastreze proprietatile la temperaturi inalte dupa multe cicluri de incalzire racire, si cit mai lubrifiant pentru motor, etc.
Din pacate mai exista si stilul de condus si fabricantul, care fiecare este independent si sint condusi de diferite legi ale firii sau economice, de moment, conjucturale, sau de perspectiva. Pe de alta parte se mai poate pleca de la premiza ca uleiul ideal este considerat 0W60.

Asa ca:
Viscozitatile de 20 la cald sint folosite la curse, dar pentru motoare de unica/redusa folosinta sau pentru curse de economie de combustibil. Pentru curse de anduranta se folosesc viscozitati de 50, 60 la cald, iar pentru masinile astea de serie, sportive se recomanda de la 40 in sus.
In schimb, unele masini japoneze, americane si europene folosesc cam de 8-10 ani ulei de viscozitate la cald 20. Cererea de masini economice si mai putin poluante a facut ca motoarele care suporta ulei de 20 la cald sa fie tot mai numeroase iar uleiurile de viscozitate 20 sa fie tot mai bune. Adica, si motorul trebuie sa suporte viscozitatea de 20, dar si uleiul trebuie sa suporte in siguranta motorul.

ACEA certifica calitati, proprietati ale uleiurilor.
Un ulei ACEA A5/B5 nu este neaparat mai bun decit ACEA A3/B4, de exemplu.
Uleiurile cu 5W30 sint si semisintetice: Mobil (5W30 FE), Texaco(ulei pentru Logan, sau 5W30 bidon albastru), etc. Nu mai vorbesc de Total si Elf care au o intreaga abureala sintetica pentru uleiurile lor semi-sintetice 5W30, adica Dacia Oil Premium.

Iar uleiul Lubrin Versus semi-sintetic A5/B5 (identic cu Dacia Oil Premium, Elf Evolution SXR, Total Quartz 9000 Future) sigur nu este mai bun decit Texaco sintetic A3/B4. Unii ar spune ca este normal, deoarece LV costa 15-18 lei litrul iar Texaco 30-35 lei litrul, sau ca LV are viscozitate 30 la cald iar Texaco 40, sau LV este semi-sintetic iar Texaco e sintetic, sau ca datele tehnice arata clar inferioritatea lui LV fata de Texaco, sau ca LV e facut pentru economie de combustibil iar Texaco doar vrea economie, etc.
Eu spun ca acest ulei LV = Dacia OIL Premium = etc 5W30 A5/B5 este prost pentru ca nu se potriveste deloc cu stilul meu de condus si felul in care eu folosesc masina.
Masina noua, MCV cu GPL din fabrica condus 90% de nevasta in primii 5500 de km, eu doar am mers in oras, uleiul era ca nou. Am completat doar tainul de 2-300 ml de motor nou lasat. 3 luni merg doar eu, dupa 2000 se inegreste, iar dupa alte 2500 motorul mergea neregulat iar uleiul era sub minim, adica se evaporase. Asa ca am pus ce folosesc din anul 2000, Texaco 5W40. Trebuie sa recunosc ca sint foarte conservator de felul meu si nu sint dispus la fel de fel de experimente.

Recomandarea mea, pentru siguranta:
Daca mergeti calm si la consum, atunci puneti semi-sintetic de viscozitate 30 la cald schimbat pe la 8-10 mii norme ACEA A5/B5, A3/B4 si API SL, SM.
Daca aveti izbucniri sportive, asa, din cind in cind, pentru distractie, megeti mai turat sau cu masina de multe ori plina, mai tractati din cind in cind remorca sau rulota atunci puneti ulei sintetic de viscozitate la cald 30 (este mai scump) sau 40 norme ACEA A3/B4 si API SL, SM, schimbat cel putin intre 15 si 20 mii.
Daca mergeti numai nebuneste sau sinteti foarte pretentions la zgomotul motorului la turatii, sau vreti ca motorul sa fie putin mai protejat in situatii limita, nu va intereseaza economia de combustibil (practic, cita e?) puneti ulei sintetic cu viscozitatea 50 la cald ACEA A3/B3, API SL, SM, schimbat la 15-20 de mii.

Mai e de discutat despre folosirea uleiurilor semisintetice si chiar minerale, precum si despre viscozitatea la rece, dar din ce stiu eu, daca nu folositi un ulei superior, de top, atunci folositi numai uleiuri cu branduri principale americane (Castrol, Valvoline, Chevron-Texaco, Motul, Mobil, Esso, Pennzoil (desi e marca Shell), Amsoil (cine poate), etc), eventual germane, chiar daca aceste uleiuri sint fabricate in tari precum Turcia (Mobil, Esso) sau Bulgaria, Grecia, Egipt. Nu aveti incredere in uleiuri inferioare unde troneaza o sigla gen Total, Elf, MOL, OMV.

Pentru Logan benzina, sint recomandate uleiurile cu viscozitatile la cald 30, 40, 50, la rece 0, 5, 10, 15, cu API SJ, SL, SM sau/si ACEA A1, A2, A3, A5.

Ca o remarca, in SUA cel mai recomandat ulei si cel mai folosit ulei este 10W30 semi-sintetic sau sintetic. Asta pentru ca cele mai multe motoare suporta viscozitatea la cald de 30, 10W este lubrefiant pina la -25 si chiar -33 de grade, iar pompabil intre -33 si chiar -40 de grade (depinde de producatori). Probabil lumea este si mai calma la volan, iar drumurile lungi nu se fac cu fortari ale motorului.
Ca o alta remarca, standardele si clasificarile s-au schimbat de citeva ori din 1996 de cind e norma minima pentru motorul Logan benzina API SJ, inca in vigoare (E.g.: API SL, SM, sau ACEA A1/B1, A3/B3, A3/B4, A5/B5, etc sau aparitia ILSAC, sau modificarile SAE J300). Normele astea sint mai bune si suporta recomandarile anterioare.

Analizind brosurile, cred ca puteti face o alegere a uleiului mai in cunostinta de cauza:
[attachmentid=1627520039]
[attachmentid=1627520040]
[attachmentid=1627520041]
[attachmentid=1627520042]
[attachmentid=1627520095]
klax
Bun discursul lui annem despre ulei.

In ceea ce priveste subsemnatul am ales ulei mobil 1 esp formula 5w30 4+1l(ca dea 16v inseamna 4,7 l ulei).

Maine plec Bucuresti-Bacau, fac revizia la Bacau si apoi seara ma intorc in Bucuresti cu noul ulei in motor. O sa va spun impresii despre acest ulei laudat.
tuneam
"Nu aveti incredere in uleiuri inferioare unde troneaza o sigla gen Total, Elf, MOL, OMV." ...... de ce? Ce au aceste uleiuri?
tribunul
Tu ce detergent folosesti? Ariel sau Bonux? Cred ca asa se manifesta si in cazul alegerii uleiurilor de motor.
klax
De acord. Marca conteaza. Exact ca in exemplul cu ulei de gatit Clever si Bunica:D
ttnkmn
Salutare!
Desigur ca si marca conteaza, dar nu pot sa nu ma uit si unde este fabricat uleiul. Cu ce ma incalzeste pe mine ca uleiul e american dar e facut in Turcia? (a se vedea Mobil).
A-propos, vad ca cei mai multi nu fac diferenta intre 'Mobil 1' si 'Mobil', diferenta se vede si la pret, Mobil 1 e mai scump in medie cu 100 ron.
De aia eu prefer un ulei care macar stiu unde este facut, adica OMV BIXXOL premium - SAE 5W-40, si caruia nu am ce sa-i reprosez pana acum. (V-ati intrebat de ce nu gasiti produse OMV decat in benzinariile OMV??)

einstein1984
Poate pentru ca uleiul ala Mobil 1 e facut cu un buget de cercetare cat cifra de afaceri a lui OMV per total. Sau poate pentru ca uleiul OMV e un ulei cumparat de la o alta rafinarie si imbuteliat sub marca lor.
klaus
QUOTE(ttnkmn @ 8 May 2009, 21:53)
De aia eu prefer un ulei care macar stiu unde este facut, adica OMV BIXXOL premium - SAE 5W-40, si caruia nu am ce sa-i reprosez pana acum.
*
Si unde e facut? In turcia sau in rusia?
AutoVic
Eu am folosit Elf 5W40 cat a fost in garantie (sa nu comenteze nimeni), acum folosesc Castrol 5W40.
fixxxer
De ce nu gasim produse OMV decat la OMV? Da cartofi ca la McDonalds de ce nu gasim decat la McDonalds? radmasa.gif
tkx
faptul ca un produs e facut in turcia nu inseamna ca e si prost. am avut ocazia sa colaborez cu niste turci si am vazut ca sunt foarte atenti la detalii si nu accepta un produs pana nu e conform 100% cu specificatiile. in nici un caz nu accepta ca "merge si asa". eu personal mai degraba as alege un produs made in turkey decat made in romania blush.gif apropo multe subansamble ce echipeaza loganul sunt facute in romania de... turci biggrin.gif
bobo77
Ma bate gindul la prima revizie sa pun Elf 5w30.Am citit pe aici si mi-am facut oarecum o impresie.Oricum mie 5w30 de la dacia nu mi se pare asa de rahat cum se spune, am avut 4 ani la vechiul logan dar nu am termen de comparatie, de aceea intrebam de elf.Pareri?
tkx
prima revizie am facut-o la 11000km. de atunci la fiecare 7500 de km schimb uleiul si filtrele. uleiul este elf 5w30. impresii... mi se pare ca motorul merge la fel ca si cu uleiul de fabrica. din moment ce nu am pus alt ulei nu am termen de comparatie nu stiu ce sa cred despre el. eu zic ca e un compromis ok calitate/pret.

citeam undeva(pe un site moto) ca uleiul indiferent de marca/norma ar cam trebui schimbat dupa 7000km.
adrianpsk
am mers 8500km cu dacia oil din dotare , a mers masina dar era zgomotos la caldura mare si in sarcina vara, la a 2a revizie am pus elf evolution sxr 5w40 si am mers cu el 15000 km -mult mai bine suna motorul chiar a scazut si consumul dar asta vine din cumul de factori... acum in 2 saptamini trebuie sa fac revizia a 2a dar nu stiu ce sa fac ---sa pastrez garantia extinsa inca un an si sa pun tot elf , sau sa trec indiferent de consecinte la castrol 5w40? nu stiu cum o fi noul mobil 1 lite 0-40 pt motoare noi.?..
AutoVic
Poti pune si Mobil, e acceptat de garantie.
Dar sincer nu cred ca e o problema sa pui si Castrol, eu am asteptat pana ce a iesit din garantie sa-i pun, dar din cate am vazut la service (AMG Bucuresti) nu zice nimeni nimic.
roland
QUOTE(ttnkmn @ 8 May 2009, 20:53)
(V-ati intrebat de ce nu gasiti produse OMV decat in benzinariile OMV??)
*



Din acelasi motiv pentru care gasesti ulei de masline marca X numai in Auchan.
Sunt parteneriate sau denumiri diferite.

11 May 2009, 10:26:
QUOTE(AutoVic @ 10 May 2009, 15:27)
Poti pune si Mobil, e acceptat de garantie.
*



Orice ulei care corespunde la parametri cu ce cere producatorul masinii e acceptat la garantie.
Chestia ca "trebuie sa puneti de la noi" e un abuz, daca ai chef de umblat (ANPC, figuri) poti sa te iei cu ei in basca. Eu personal recunosc ca nu am avut, dar si cei de la service aveau uleiuri de calitate, asa ca nu am avut de ce sa ma plang.
Citeste si in cartea masinii: trebuie sa pui ulei cu norma cutare si cutare, nu scrie nicaieri sa fie marca X sau Y.
annem
Si eu am avut un schimb de "opinii" cu VC Dacia in Primavara lui 2006. Erau service-uri care nu ma primeau cu uleiul meu Texaco sintetic 5W40 ACEA A3/B4 API SL. In schimb, puteai alege de la ei alte uleiuri daca nu doreai Dacia Oil, avind chiar clasificari mai slabe decit Texaco asta al meu.
La Logan, in cartea mea de intretinere scrie ca uleiul trebuie sa fie ACEA A3/B4, A5/B5 sau API SJ. Pe la service-uri scria ca uleiul trebuie sa fie ACEA A3/B4, A5/B5 sau in lipsa, API SJ. Fiecare interpreta cum dorea, iar unele service-uri scriau pe revizie uleiul adus de client, daca acceptau uleiul. (La MCV, in 2008, scrie ACEA A1, A2, A3, A5, sau in lipsa, API SJ, SL, SM.)
Revoltat, am scris si la Renault. Astia, foarte pragmatici, au ignorat lamentarile si comentarile mele si mi-au trimis un raspuns scurt si amabil insotit de fisierul asta[attachmentid=1627522643], cu rugamintea, daca inca exista probleme sau neintelegeri, sa revin exact cu datele masinii pentru a trimite ceva oficial cu cerintele fiecarei revizii pentru tipul meu de masina.
mykissfm
salut ; am schimbat si eu celebrul dacia oil cu valvoline syn power 5w40 ,alta viata pot sa spun altfel merge motorasul meu.
roland
placebo. nu cred ca e chiar asa mare diferenta, sesizabila imediat.
ca, in timp, protejeaza mai bine... e alta poveste.
AutoVic
Exact e placebo si protejeaza probabil ceva mai bine, cred ca aici intervine si soferul...

Cat despre impunerea folosirii uleiurilor lor, nu am intalnit (dar am auzit) si nici nu iau din service pentru ca e considerabil mai scump.
mykissfm
placebo ca placebo ,dar posesori de 1,6/8v cunosc faptul ca motorul e zgomotos de felul lui asta ar fi una din cauze rezolvate,iar la 130km/h consumul cu aerul dat e 7.5 numai este 8,2 ,rezultate mai astept de abia am facut 1500km.
nu toate uleiurile sunt la fel fiecare are secretul lui.
fixxxer
Si despre femei se zice la fel dar realitatea ne arata altceva radmasa.gif
Secretul e unul singur si gata: schimburi cat mai dese.
mykissfm
biggrin.gif cu femeile nu prea ai dreptate aici e chestia de pacaleala mad.gif .
klax
Revin cu impresii despre uleiul pe care l-am incercat acum:

Revizie 45k am schimbat clasicul dacia oil cu mobil 1 esp formula 5w30. Am deja 400 km facuti si impresiile sunt urmatoarele: Zgomotul la motor este acelasi, Consumul sa zicem ca a mai scazut cu 0,3-0,4(dar se poate datora si faptului ca am pus ulei nou, filtru nou - deci nu e relevant). In concluzie nicio imbunatatire, dar se pare si dupa spusele mecanicului ca e mai bun si diferenta se va simti in timp. Astept sa mai treaca timpul si km:D
GBi
eu la kissFm_ul din prezent la prima lui revizie, a primit elf evolution sxr 5w40 lot produs in UE, eu zic ca este peste Dacia Oil semisintetic care il baga ei default la service.
AutoVic
Dacia Oil, inseamna Havoline, s.a. Eu asa stiu.

Nu sunt uleiuri facute in rafinarie la Petro Brazi, etc. Sunt uleiuri decente branduite Dacia Oil. N-or fi tampiti sa puna porcarii in masinile lor, cat de sceptici am fi toti...
YRX
Nu mai inseamna Havoline de pe vremea SuperNovei. Acum inseamna Lubrifin. Piesele de origine, in general, sunt de o calitate medie, nici varf de gama nici chinezarii.
adrianpsk
deci avem la ora asta cele mai probabile uleiuri pt un benzinar mpi
1- 5w40 elf-evolutin sxr sau excelium care sunt bunicele cu mentiunea ca renault lucreaza de ani cu ele 38 lei/litru
2- mobil 1 life 0w40 sau 5w 40 din seria noua
3- castrol magnatec 5w 40 care cred ca e un semisintetic cam 38lei/litu
4 - castrol 5w40 slx profesional facut special pt motoare cu admisie variabila ce-o fi aiaa???
5- castrol edge 5w 40 cu specificatia ca sunt pt pompa diuza dar au si indicele api-sm
HAI sa vedem care si cum alegem--sunt nehotarit inca.
mykissfm
adrian pune 5w40 valvoline syn power macar e facut in olanda si e un ulei super bun eu asta i-am pus .am fost multumit si inainte de logan de uleiurile valvoline.
e garantat syn power asta 20 000km sau un an. sa vezi ce frumos mormaie motorasul. cool.gif
DMP
De unde ai informatia ca e garantat 20.000 km ?
roland
Eh, acuma si tu... smile.gif
Ideea e ca reviziile erau la 15,000 km. Acuma sunt la 20,000 parca. Of course, sau la un an.
Crezi ca puneau reviziile mai rare decat rezista un ulei?
DMP
doh.gif corect, la asta nu m-am gandit. Daca merge Dacia Oil/Elf 20.000 km, merge si asta cu siguranta. smile.gif

Sper/speram ca a gasit vreo fisa tehnica pentru uleiul asta in care sa spuna clar ca e garantat x km sau y ani. Am vazut ca informatia asta nu apare in fisele tehnice si de aia am intrebat.
tribunul
Referitor la pretul produsului, daca vrei sa ai un produs pe care sa-l clasifici intr-o clasa superioara, automat trebuie sa-l vinzi cu un pret mare, indiferent daca costurile de obtinere sunt mici.

Un exemplu: daca vrei sa cumperi un televizor CRT, si vezi la raft 2 produse unul care costa 250 lei si celalat 500 lei, pe care tinzi sa-l cumperi? cred ca pe cel de 500 lei, gandind ca cel de 250 lei e prea ieftin si deci e foarte posibil sa fie prost.
fixxxer
Eu nu inteleg de ce sa bagam ulei long life in logan. Are cumva senzor de calitate al uleiului? radmasa.gif
LE: tribunul a caracterizat perfect sechelele cumparatorului
AutoVic
Daca mergi mai mult in oras cred ca la 12 k maxim e mai sanatos sa-l schimbi, cum cred ca e mai sanatos sa-l schimb in genere la 12 k cat de rezistent ar fi, nu e o investitie atat de mare la atatia km cat sa te gandesti ca faci o economie...
mamba
Buna ziua.Dupa vreo 3 saptamani de cautari pe forumuri,clasamente......m-am hotarat sa merg la magazin si sa vad acolo ce cumpar.Asa ca am luat Mobil 1 0w-40(la un pret bun fata de celelalte concurente-Valvoline,Castrol....) 3 litri+filtre,chei.......Acum problema e ca vreau sa imi fac schimbul singur(fac astfel o economie de 50ron cat mi-a cerut service-ul Dacia+vreo 20 ron pt mecanic) asa ca am o intrebare daca se poate:am uitat sa cumpar ieri garnitura aceea de la busonul de ulei si nu stiu daca se mai poate folosi cea veche inca odata sau trebuie sa ma duc sa cumpar?Celelalte revizii le-am facut la Dacia si nu stiu sigur daca a schimbat-o vreodata.Si daca mai e vreun chitibus de care ar trebui sa stiu la schimbarea uleiului faceti-va mila de un biet afon (dar cu inima mare si curaj) si informati-ma ca sa nu fac vreo tampenie.Va multumesc !Plecaciune boierilor !!!!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.