QUOTE(eurocristi @ 29 Apr 2009, 20:54)
Dragi colegi,din cunostintele pe care le am despre motoare si uleiuri de motoare regula generala e ca alegerea uleiului se face la cea mai mica vascozitate posibila.Contrar parerilor generale pe care le citesc e mai indicat pentru motor sa folosim vascozitatea minima posibil.Ca o informatie,uleiurile super performante pentru masini de curse sunt 0W20 si 5W20!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Am citit aici de colegi care au pus in motor de logan ulei 5W50.Mare gresala!!!!!!
Acest ulei e adecvat motoarelor cu racire pe aer care functioneaza la regimuri mult mai mari de temperatura.Uleiul vostru nu va ajunge la temperatura de regim in consecinta va fi mai vascos,va fi pompat mai greu in circuitul de ulei de pompa de ulei va ajunge mai greu in toate locurile pe care trebuie sa le lubrifieze va forta motorul si va creste consumul.
Nu va luati dupa nea'Caisa din spatele blocului care va spune ca trebuie sa fie gros uleiul ca e tocmai invers nici dupa mecanicii de la service pentru ca ei au cunostinte limitate in domeniu.
Pe de alta parte nu intimplator uleiurile 5w30 sunt mai scumpe decit cele 5w40 find de calitate mai buna.nu o sa gasiti ulei 5w30 semisintetic si daca gasiti e facatura.
Sfatul meu pentru loganisti e sa folositi 5w30.bineinteles cit va lasa buzunarul de la elf in sus.Oricum cititi cu atentie ce scrie pe bidon si neaparat sa vedeti A5/B5 care arata nivelul de caltate al uleiului rezistenta la distrugere si gradul inalt de aditivare.Ca informatie A5/B5 se poate folosi numai pe motoare fabricate dupa anul 2000,fabricate nu concepute ca n-are nici o legatura
.E vorba de progresul tehnologic de motoare cu tolerante mici intr-un cuvint motoare bine facute.
Referitor la marci.Am vazut mai demult intro revista de specialitate un test facut ca la carte cu toate uleiurile de pe piata.Test facut pe un motor pe stand care era pus sa mearga la turatia de cuplu maxim timp de 24 de ore si apoi desfacut cantarite piesele de uzura si tot asa.Concluzia a fost ca uleiul castrol a fost cel mai bun urmat la mica distanta de mobil ,valvoline, bp ,elf etc.Singura mentiune negativa s-a facut referitor la uleiul texaco in care s-au gasit mici urme de aluminiu.
[/B]DAR!!!!!!! in folosirea de zi cu zi diferentele intre uleiuri ar fi fost nesemnificative ceva de genul prima segmentare nu la 50000 sa zicem ci la 55000 pentru cele mai bune.Asa ca nu va mai bateti capul cu marca daca e una consacrata ca tot pe acolo sunteti
.
Chestii de genul ,suna mai bine ,merge uns si alte asemena sunt ,si nu vreau sa jignesc pe nimeni,aiureli.
Eurocristi:
In pricipiu sint de acord cu tine: este bine sa ai la cald un ulei cu viscozitate cit mai mica, cit mai stabil termic (adica sa-si pastreze proprietatile la temperaturi inalte dupa multe cicluri de incalzire racire, si cit mai lubrifiant pentru motor, etc.
Din pacate mai exista si stilul de condus si fabricantul, care fiecare este independent si sint condusi de diferite legi ale firii sau economice, de moment, conjucturale, sau de perspectiva. Pe de alta parte se mai poate pleca de la premiza ca uleiul ideal este considerat 0W60.
Asa ca:
Viscozitatile de 20 la cald sint folosite la curse, dar pentru motoare de unica/redusa folosinta sau pentru curse de economie de combustibil. Pentru curse de anduranta se folosesc viscozitati de 50, 60 la cald, iar pentru masinile astea de serie, sportive se recomanda de la 40 in sus.
In schimb, unele masini japoneze, americane si europene folosesc cam de 8-10 ani ulei de viscozitate la cald 20. Cererea de masini economice si mai putin poluante a facut ca motoarele care suporta ulei de 20 la cald sa fie tot mai numeroase iar uleiurile de viscozitate 20 sa fie tot mai bune. Adica, si motorul trebuie sa suporte viscozitatea de 20, dar si uleiul trebuie sa suporte in siguranta motorul.
ACEA certifica calitati, proprietati ale uleiurilor.
Un ulei ACEA A5/B5 nu este neaparat mai bun decit ACEA A3/B4, de exemplu.
Uleiurile cu 5W30 sint si semisintetice: Mobil (5W30 FE), Texaco(ulei pentru Logan, sau 5W30 bidon albastru), etc. Nu mai vorbesc de Total si Elf care au o intreaga abureala sintetica pentru uleiurile lor semi-sintetice 5W30, adica Dacia Oil Premium.
Iar uleiul Lubrin Versus semi-sintetic A5/B5 (identic cu Dacia Oil Premium, Elf Evolution SXR, Total Quartz 9000 Future) sigur nu este mai bun decit Texaco sintetic A3/B4. Unii ar spune ca este normal, deoarece LV costa 15-18 lei litrul iar Texaco 30-35 lei litrul, sau ca LV are viscozitate 30 la cald iar Texaco 40, sau LV este semi-sintetic iar Texaco e sintetic, sau ca datele tehnice arata clar inferioritatea lui LV fata de Texaco, sau ca LV e facut pentru economie de combustibil iar Texaco doar vrea economie, etc.
Eu spun ca acest ulei LV = Dacia OIL Premium = etc 5W30 A5/B5 este prost pentru ca nu se potriveste deloc cu stilul meu de condus si felul in care eu folosesc masina.
Masina noua, MCV cu GPL din fabrica condus 90% de nevasta in primii 5500 de km, eu doar am mers in oras, uleiul era ca nou. Am completat doar tainul de 2-300 ml de motor nou lasat. 3 luni merg doar eu, dupa 2000 se inegreste, iar dupa alte 2500 motorul mergea neregulat iar uleiul era sub minim, adica se evaporase. Asa ca am pus ce folosesc din anul 2000, Texaco 5W40. Trebuie sa recunosc ca sint foarte conservator de felul meu si nu sint dispus la fel de fel de experimente.
Recomandarea mea, pentru siguranta:
Daca mergeti calm si la consum, atunci puneti semi-sintetic de viscozitate 30 la cald schimbat pe la 8-10 mii norme ACEA A5/B5, A3/B4 si API SL, SM.
Daca aveti izbucniri sportive, asa, din cind in cind, pentru distractie, megeti mai turat sau cu masina de multe ori plina, mai tractati din cind in cind remorca sau rulota atunci puneti ulei sintetic de viscozitate la cald 30 (este mai scump) sau 40 norme ACEA A3/B4 si API SL, SM, schimbat cel putin intre 15 si 20 mii.
Daca mergeti numai nebuneste sau sinteti foarte pretentions la zgomotul motorului la turatii, sau vreti ca motorul sa fie putin mai protejat in situatii limita, nu va intereseaza economia de combustibil (practic, cita e?) puneti ulei sintetic cu viscozitatea 50 la cald ACEA A3/B3, API SL, SM, schimbat la 15-20 de mii.
Mai e de discutat despre folosirea uleiurilor semisintetice si chiar minerale, precum si despre viscozitatea la rece, dar din ce stiu eu, daca nu folositi un ulei superior, de top, atunci folositi numai uleiuri cu branduri principale americane (Castrol, Valvoline, Chevron-Texaco, Motul, Mobil, Esso, Pennzoil (desi e marca Shell), Amsoil (cine poate), etc), eventual germane, chiar daca aceste uleiuri sint fabricate in tari precum Turcia (Mobil, Esso) sau Bulgaria, Grecia, Egipt. Nu aveti incredere in uleiuri inferioare unde troneaza o sigla gen Total, Elf, MOL, OMV.
Pentru Logan benzina, sint recomandate uleiurile cu viscozitatile la cald 30, 40, 50, la rece 0, 5, 10, 15, cu API SJ, SL, SM sau/si ACEA A1, A2, A3, A5.
Ca o remarca, in SUA cel mai recomandat ulei si cel mai folosit ulei este 10W30 semi-sintetic sau sintetic. Asta pentru ca cele mai multe motoare suporta viscozitatea la cald de 30, 10W este lubrefiant pina la -25 si chiar -33 de grade, iar pompabil intre -33 si chiar -40 de grade (depinde de producatori). Probabil lumea este si mai calma la volan, iar drumurile lungi nu se fac cu fortari ale motorului.
Ca o alta remarca, standardele si clasificarile s-au schimbat de citeva ori din 1996 de cind e norma minima pentru motorul Logan benzina API SJ, inca in vigoare (E.g.: API SL, SM, sau ACEA A1/B1, A3/B3, A3/B4, A5/B5, etc sau aparitia ILSAC, sau modificarile SAE J300). Normele astea sint mai bune si suporta recomandarile anterioare.
Analizind brosurile, cred ca puteti face o alegere a uleiului mai in cunostinta de cauza:
[attachmentid=1627520039]
[attachmentid=1627520040]
[attachmentid=1627520041]
[attachmentid=1627520042]
[attachmentid=1627520095]