Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: ce ulei de motor folositi?
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Piese auto - Dacia Logan
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65
dr_mKe
Ar trebui sa te intereseze cum miroasa, depinde de ce-i in bidon tongue.gif
mykissfm
QUOTE(argon @ 25 Jun 2010, 19:42)
ia o gura de aer, mai citeste odata ce am zis eu, si explica-mi ce legatura are cu ce spui tu aici..nu ma intereseaza cum miroase sau gusta, fraierul era altu, nu am zis ca al tau nu e original.
*




argoane nu esti tu cumva acela care s-a fript cu ulei "aral" si ai fost nevoit sa refaci motorul sau cam asa ceva si acum spui ca aralul numai e bun.
am vazut pe un site motor de opel la 30 000km scotea bucati de rugina si apa de ploaie in loc de ulei deci se intimpla lucruri.
unii s-au intepat chiar din marile magazine cu uleiuri contrafacute.

de exemplu si eu am prieten care-mi poate aduce ulei bun la pret de nimic.
argon
Nu stiu daca m-am fript, dar nu am facut nici un motor, la o masina am pus Aral 5w40 si dupa schimb, imediat dupa porniri tacaneau tachetii hidraulici, si mi-a mancat 1 litru la 4000 km cat l-am tinut, la cealalta a mers cu Aral pana sa ajunga la mine si era plin motorul de depuneri. In primul caz ulterior am pus Castrol 5w40, nu a mai tacanit de atunci, si manca 1 litru la 10.000 km(normal la motor de Opel 16v), iar in al doilea am facut o spalatura cu un ulei ieftin care dupa 5 km de mers era negru ca dupa 6000.

Dacia oil respectiv Daewoo, ca-s facute tot de Total sunt mai bune ca orice Aral, si mai sunt atatea mai bune ca Dacia oil, Mobil1, Motul, Castrol..samd.
dr_mKe
Expertule, numai Lubrolene folosesti tongue.gif
mykissfm


Dacia oil respectiv Daewoo, ca-s facute tot de Total sunt mai bune ca orice Aral, si mai sunt atatea mai bune ca Dacia oil, Mobil1, Motul, Castrol..samd.
*

[/quote]

imi aduc aminte cu groaza de daciaoil ,in ce hal mergea motorasul,iar daewoo cred ca e cel mai slab ulei posibil la ora actuala ,poate la inceputuri da ,dar acum numai e cea fost.

hai sa fim seriosi aral este un brand in uleiuri si a fost folosit si mai este ca ulei de prima umplere la masini poate mai pretentioase ca loganul sau bietul matiz.

apropo in matizul meu am aral high tronic ,nu bate nu trancane si parca e mai "zvelt" ca niciodata. biggrin.gif
mykissfm
m-am pricopsit cu un bidon de ulei mobil 3000 5w 40 4l .il pot folosii cu incredere sau sa-l schimb.
astept o parere si de la cei care-l folosesc .multumesc anticipat.
vi_escu
Indeplineste urmatoarele specificatii: API SL/CF, ACEA A3/B3/B4 VW 502.00/505.00 (1/97), BMW Longlife 98, GM-LL-B-0.25, folosește-l cu încredere.

Cât privește afirmația
"Dacia oil respectiv Daewoo, ca-s facute tot de Total sunt mai bune ca orice Aral"
am foarte mari rezerve! Asta ca să nu zic altceva...
bobo77
Daca nu zici tu zic eu ca aceste uleiuri nu ajung nici " la degetul mic" fata de aral.
G.R
Dacia Oil, Elf, Total toate sunt facute in Brasov la Total Lubricants/Lubrifin. Chiar nu citeste nimeni etichetele de pe bidoane. Toate trei curg din acelasi robinet.
Cei care au drum spre Brasov, pot vedea fabricuta pe drumul Brasov-Bran la iesirea dinspre Brasov, pe partea stanga. O cladire rosie, vizibila de departe cu niste rezervoare mari in spate.
Asa ca nu le mai comparati ca diferentele sunt doar de pret si autosugestie.
einstein1984
Domnu, uleiurile se produc in rafinaria de petrol. Acolo se imbutelieaza, se amesteca, se alte alea.
kamimura
QUOTE(G.R @ 2 Jul 2010, 07:41)
Dacia Oil, Elf, Total toate sunt facute in Brasov la Total Lubricants/Lubrifin. Chiar nu citeste nimeni etichetele de pe bidoane. Toate trei curg din acelasi robinet.
Cei care au drum spre Brasov, pot vedea fabricuta pe drumul Brasov-Bran la iesirea dinspre Brasov, pe partea stanga. O cladire rosie, vizibila de departe cu niste rezervoare mari in spate.
Asa ca nu le mai comparati ca diferentele sunt doar de pret si autosugestie.
*



Tin sa te contrazic. Fiecare motor are specificatiile sale tehnice, iar uleiul marca proprie Dacia, Daewoo etc, chiar daca e facut de Total, trebuie sa respecte un caiet de sarcini specific facut de constructor.
Asa ca nu exista sa "curga din acelasi robinet".
Andy_ACS
Era o exprimare 'metaforica' smile.gif
Adica vin de la aceeasi fabrica, ca sa fie lururile clare.
Cum am avut de-a lungul timpului o gramada de exemple care sa sustina ca ce se face in .ro pentru piata interna e de obicei produs low cost slab calitativ e normal sa avem rezerve.
Exista si exceptii, insa putine, deci procentual daca iei lucru romanesc netestat suficient in prealabil poti sa platesti mai mult decat face.
Nu ca cele facute in Turcia ar fi super smechere.
Pe multe uleiuri scrie "made in eu", ceea ce inseamna o marje foarte larga. Asa scrie pe Castrolul Magnatec pe care l-am bagat eu.

Bafta!
tribunul
Cica sunt reduceri de 25% la anumite uleiuri (mobil si halvoline) in carrefour.

http://www.carrefour.ro/index.php?pg=vcata...20pentru%20tine!
G.R
QUOTE(einstein1984 @ 2 Jul 2010, 09:57)
Domnu, uleiurile se produc in rafinaria de petrol. Acolo se imbutelieaza, se amesteca, se alte alea.
*




Vezi ca nu stii? In rafinarie se produc uleiuri de baza, iar la Brasov la Total se proceseaza uleiurile in functie de specificatia ceruta. Ca dovada am vazut si butoaie de aditivi aruncate la fier vechi, eticheta carora indica faptul ca a fost expediat de la Lubrizol catre Total Lubricants Brasov. Si Lubrizol este cam singurul care produce aditivii pentru mai toti procesatorii de ulei cum ar fi si Total Brasov. Fiindca in Brasov nu se rafineaza, ci se proceseaza si se imbuteliaza.
Ca si Prista de ex., care importa uleiuri de baza din Spania si SUA pe relatia Texaco si aditivi de la acelasi Lubrizol.
Referitor la uleiurile sintetice, nici ele nu vin de la rafinarie, de acea se numesc sintetice. Alea vin din fabricile de procesare. Da?
Uleiurile de baza minerale sunt clasificate in 3 grupe in functie de calitatea sursei.
A 4-a grupa sunt cele sintetice.
Andy_Acs, multumesc pentru explicatii. Asta am vrut sa spun. Ca Elf 5W-40 sau Total 5W-40 ambele cu specificatia API SL sau SM sunt identice, doar ambalajul si politica de preturi difera.
Sunt o gramada de pareri subiective privind calitatea uleiurilor, dar majoritatea nu au nici o justificare. Se mai intampla sa se cumpere uleiuri pentru o aplicatie gresita. De exemplu multi fraieri se duc la magazin sa cumpere ulei scump si bun, dar habar nu au de specificatia data in manualul masinii si cere un ulei 5W-40 si i se da. Dupa 2000 km se trezeste ca ii lipseste din ulei, motorul l-a consumat. Dar el nu stie ca daca baga un ulei cu spec. VW 505.01 si masina ii cere VW 506.00 sau 507.00 atunci uleiul nu va fi corespunzator. Si el intra pe un forum si urla in gura mare ca uleiul marca X sauY este un rahat imputit si mai si confunda Havoline cu Valvoline.
Un excelent exemplu de subiectivism: un prieten a bagat in motocicleta Honda CBR 900 Fireblade un ulei german marca Procycle 10W-40 API SL fiindca pe moment nu a gasit Repsol. Cu prima ocazie (dupa vreo 1500 km) a schimbat uleiul cu un Repsol 10W-40 API SG si era super incantat, ca uleiul inferior ca performanta unge mai bine motorul si este mai silentios. El nu stie ce inseamna API, dar a vrut sa aiba Repsol 10W-40 pentru linistea lui si al motorului sau. I-am explicat degeaba, creireul lui nu a acceptat realitatea, fiindca el a vazut Repsol pe motoarele echipei Honda, dar Procycle niciodata.
Vreau sa mai spun ca indicele de vascozitate este insuficient pentru alegerea uleiului, iar marca este doar marketing. Sunt foarte multi imbuteliatori care cumpara uleiuri vrac si vand uleiuri cu marca/eticheta proprie. Poate vinde chiar Castrol 5W-40 API SM cu diferite aprobari OEM iar consumatorul expert in uleiuri va zice ca este un rahat no-name la pret mic.
Si daca pe eticheta unui ulei apar specificatii gen MB 229.31 sau VW 505.01 sau GM-LL-A-025 si GM-LL-B-25, sau BMW Longlife 04 (mai apare si LL 04) atunci inseamna ca Mercedes Benz, VW, Opel si BMW au analizat uleiul si este acceptat pentru service afterfill pentru motoarele care cer aceste specificatii de ulei. Nimeni nu pune aceste specificatii OEM fara acordul producatorului.

Scuze pentru textul poate prea lung!

Cu deosebita stima pentru toata lumea!
dr_mKe
Eu zic ca-s binevenite precizarile tale, G.R.

Legat de Dacia Oil, in multe cazuri iesi mai ieftin sa cumperi Elf din oras decat Dacia Oil din service.

Ar mai fi de adaugat ca sub umbrela lui Total Lucricants se gasesc ELF, TOTAL si MOTUL.
vi_escu
QUOTE(dr_mKe @ 3 Jul 2010, 12:54)
Ar mai fi de adaugat ca sub umbrela lui Total Lucricants se gasesc ELF, TOTAL si MOTUL.
*


Chiar?
mykissfm
pe mine nu mai ma mira nimic, ce daca motul este sub umbrela total,castrol se imbuteliaza la unguri sau turci si multi il folosesc ca are codul de germania.

atat timp cit respecta norma si este produs in conditii bune,nu are rost sa ne stresam.

ar mai fii ceva daciaoil pe unde e produs ,ce aditivi are si ce standarde in fisa tehnica?
si totusi multi folosesc si numai face depuneri de mal sau alte minuni ca alte uleiuri.
G.R
Altii se bat sa cumpere ulei marca Ford sau GM fiindca sunt uleiuri pentru care fabrica garanteaza. Noi ne urinam in Dacia oil, nu avem incredere in calitatile lui. Ciudat. In strainatate fiecare are incredere in produsele proprii. Cat timp noi... Offfff!!!!
Dr_Mke, Dacia Oil cel putin la mine in Sf. Gheorghe se gaseste si in magazinele auto si este cel mai ieftin.
Eu consider uleiurile ca fiind chimicale. Si de exemplu Aspirina este acid acetil salicilic oriunde in lumea civilizata care respecta standardele. Ca unii le mai infloresc cu vitamina C asta nu inseamna ca imi va trece mai repede durerea de cap.
cosmin_h1982
DaciaOil este folosit si ca ulei de prima umplere. La reprezentanta daca ti se pune tot DaciaOil (daca nu aduci tu altul sau nu spui ca vrei altceva)
vi_escu
QUOTE(G.R @ 4 Jul 2010, 20:49)
Si de exemplu Aspirina este acid acetil salicilic oriunde in lumea civilizata care respecta standardele. Ca unii le mai infloresc cu vitamina C asta nu inseamna ca imi va trece mai repede durerea de cap.
*


Ba da.
mykissfm
astazi am pus mobil 3000 x1 5w 40 in motorul monstrului meu,merge frumos ,o sa mai revin si cu alte pareri.
einstein1984
Si cu o analiza spectrografica a uleiului dupa fiecare 1000 km te rugam.
mykissfm
mai mult analiza ochiometrica si prin atingerea delicata a carpei cu ulei de pe joja ,nu am cum sa fac mai mult de atit. biggrin.gif biggrin.gif
argon
QUOTE(einstein1984 @ 2 Jul 2010, 08:57)
Domnu, uleiurile se produc in rafinaria de petrol. Acolo se imbutelieaza, se amesteca, se alte alea.
*



uleiul bun nu are nici o legatura cu petrolul sau cu rafinaria.
einstein1984
Stiu, dar ma refer la alea folosite de tine si 90 la suta din forumisti, ca nu toata lumea pune Mobil 1 sau Motul 300V.
Si oricum, postul se referea la depozitul lui Lubrifin de la Brasov, ca e altceva decat o fabrica.
klaus
QUOTE(G.R @ 4 Jul 2010, 21:49)
Noi ne urinam in Dacia oil, nu avem incredere in calitatile lui.
*

Ca opinie personala, subiectiva, eu as face aceast actiune de mictiune, in urma experientelor mele cu dacia oil si a zgomotelor rezultate si apoi disparute cu alte uleiuri.
dr_mKe
@ G.R. la treaba cu aspirina ai dat-o in bara rau de tot, monumental as zice.

Vis a vis de uleiuri, judecata cu toate sunt chimicale este iar eronata.

Mai mult nu zic
einstein1984
klaus, depinde dieta, am auzit ca daca are fosfor s-ar putea sa ajute la motoare din astea mai vechi.
klaus
QUOTE(dr_mKe @ 5 Jul 2010, 15:29)
@ G.R.[...]Vis a vis de uleiuri, judecata cu toate sunt chimicale este iar eronata.
Mai mult nu zic
*


E, nu te sfii ca o fata mare, fii mai indraznet. Ia zi-ne tu cum trebuie sa fie o judecata corecta in ce priveste uleiurile.
vi_escu
QUOTE(mykissfm @ 10 Jun 2010, 13:46)
de 6000 km aral high tronic ,imi place cum se comporta si-l voi folosi in continuare ,cu toate ca am mai zis eu pe aici la suparare ca voi folosi altceva.
*



QUOTE(mykissfm @ 5 Jul 2010, 10:50)
astazi am pus mobil 3000 x1 5w 40 in motorul monstrului meu,merge frumos ,o sa mai revin si cu alte pareri.
*



... si cu alt ulei!

De ce ai schimbat uleiul, ii venise vremea sau te deranja ceva?
mykissfm
da facusem 7500 km conform manual, si asta in 3 luni,iar mobilul mi a cazut ca o pleasca, adica ieftin luat de la un vecin care a dat masina si a ramas cu uleiul . biggrin.gif

facui vreo 10 km prin oras si mormaie frumos motorasul,mai ales la relantii am impresia ca s-a oprit din mers. biggrin.gif
dr_mKe
@ Klaus: din ciclul toate masinile sunt la fel, etc, samd
klaus
Eu ma refeream la uleiuri, nu la rochita scufitei rosii in vizita la capitanul petrolierului ce face curse pe submarinul atomic pe sub polul nord.
mykissfm
dupa 800km facuti,ma declar multumit de mobil 3000x1 5w 40 ,toarce mai frumos fata de aral si chiar valvoline syn power 5w 40,atit in turatii mari cit si in cele linistite,uleiuri pe care le am folosit.

pe forumul reno am vazut ca este un ulei bine primit intre utilizatori, in defavoare elfului "romanesc". biggrin.gif
YRX
Daca esti tu multumit e bine.
Am scris mai sus despre acest 3000, l-am pus in MCV si nu mi-a placut deloc zgomotul pe care il scoate motorul, mai ales la pornire. Fata de Castrol Syntec (ce avusese inaite) este departe. Bine ca nu mai face multi kilometri ca altfel il scoteam.
3000X1 este un tip nou? Al meu era 3000 5w40 simplu.
mumus
si eu am tot mobil 5w40 (ceva cu 3000) si sunt multumit, mult mai silentios motorul decat cu elf 5w40...dar cred ca mai zgomotos decat dacia oil...la consum in schimb acest ulei este ok.
ageana
Bah, eu va dau 243.gif , o sa pun Dacia Oil si gata.
E recomandat de producator? Este!
Este si bun la pret? Este!
Turez motorul mai mult de 3500rpm? Nu!
In conditiile acestea, un cost dublu la schimbul de ulei nu se justifica.
argon
QUOTE(ageana @ 15 Jul 2010, 20:13)
Turez motorul mai mult de 3500rpm? Nu!
*



de ce?
mykissfm
QUOTE(YRX @ 15 Jul 2010, 18:50)
Daca esti tu multumit e bine.
Am scris mai sus despre acest 3000, l-am pus in MCV si nu mi-a placut deloc zgomotul pe care il scoate motorul, mai ales la pornire. Fata de Castrol Syntec (ce avusese inaite) este departe. Bine ca nu mai face multi kilometri ca altfel il scoteam.
3000X1 este un tip nou? Al meu era 3000 5w40 simplu.
*



asa scrie pe bidon mobil 3000 x1 5w 40 ,probabil ca ce ai bagat in mcv-ul tau a fost fake daca zici ca facea urit.

la motorul meu de 1,6 mpi ,care este mai zgomotos decit 1,4 si 16v, vad si aud ca merge bine chiar neasteptat de bine.
se aude frumos si de la 4000 rot /min. cool.gif
PaulT
1.6 e mai silentios decat 1.4 si mai zgomotos decat 1.6 16v.. biggrin.gif
ageana
@argon: dă șmecher, pt ca pot. Ideea e ca nu-s vreun boy racer sa rup masina-n doua si sa merg constant in peste 3000rpm. Ca-i nevoie o data intr-o depasire, sau cand trebuie sa ma bag intr-o intersectie, e altceva. Timpul de functionare la peste 3500rpm al motorului meu este inzecit mai mic decat al vreunui reisăr.
Cu siguranta ai inteles ce vroiam sa zic, da' iti place sa despici firu' in patru. tongue.gif
argon
Eu am inteles, dar am mai inteles ca ai luat un Logan 1.4, si te prinde o urcare cu aerul pornit, sau chiar oprit cu ceva greutate la bord, si nu se va misca masina daca nu o ti la 4500-5000 rpm, eu conduc un Ambition 1.6 si stiu cum sta treaba, daca nu-l tin in 5000 se taraie in conditiile date, la 1.4 ce sa mai zic.

SI inca ceva, un ulei bun protejeaza la subturare mai bine ca unul prost, ca cica si subturarea dauneaza dry.gif
einstein1984
QUOTE(ageana @ 15 Jul 2010, 21:13)
Bah, eu va dau  243.gif , o sa pun Dacia Oil si gata.
E recomandat de producator? Este!
Este si bun la pret? Este!
Turez motorul mai mult de 3500rpm? Nu!
In conditiile acestea, un cost dublu la schimbul de ulei nu se justifica.
*


Bine, atunci te dam si noi tot lu ala mentionat mai sus. A insistat cineva pe aici sa nu pui Dacia oil?
YRX
QUOTE(argon @ 16 Jul 2010, 08:22)
eu conduc un Ambition 1.6 si stiu cum sta treaba, daca nu-l tin in 5000 se taraie in conditiile date, la 1.4 ce sa mai zic.
*


Ai ma, da-o incolo de treaba. Cum dracu' sa-l tii in 5000, ca altfel nu se misca?
Poate ai ambreiajul dus si patineaza....
argon
la urcari nu pe drept, nu scoate din context.

Trebuie sa trezesti toti cei 85 de cai la viata sa compensezi cuplul mic, 125 Nm sau cat are motorul de 1.6, ca la Loganu de 1.4 e mai rau, are cuplu de Dacia 1300.
mumus
am amic cu 1.4 de ungaria...masina e mai tot timpul incarcata...merge mai mereu cu ac pornit... mereu o tine sus in ture, ca altfel e moarta... nu are grija deloc de ea..o tureaza tare si cu mototrul rece...masina are imedeat 4 ani ... motorul nu a vazut altceva decat dacia oil, si suna si merge impecabil..are vreo 50000 km.
Andy_ACS
Eu il cred pe argon, e obisnuit de la Espero unde are cu 2KW si vreo 10-15NM mai mult decat Loganul de 1.6. Omul e obisnuit cu masina lui, e normal sa judece prin comparatie si sa i se para ca Loganul trage greu.
P.S. Espero parca e si mai usor decat Loganul, si parca si cuplul maxim il atinge mai jos decat Loganul.

Legat de Mobilul Super 3000 - acesta e Mobil Synt S rebranduit, poate chiar cu ceva parametri mai slabi. Eu de Synt S am fost foarte dezamagit, nu l-am folosit dar am 2 cunoscuti ambii cu Astra G (1.6 8v si 1.6 16v) la care motorul consuma mult mai mult ulei cand au pus asa ceva. La una din masini m-am ocupat personal de intretinere, de verificat si completat ulei, etc.

Bafta!
DMP
QUOTE(YRX @ 15 Jul 2010, 18:50)
...
3000X1 este un tip nou? Al meu era 3000 5w40 simplu.
*



De cand Mobil a scos gama noua de Mobil Super, gama cu 3000, 2000, 1000, la 5w40 au doua variante: Mobil Super 3000 5w40 X1 si Mobil Super 3000 5w40 X2.

Dupa specificatiile din fisele tehnice X2 este superior lui X1. Pana in prezent eu nu am vazut in Romania X2 la vanzare ci numai X1.

Am un prieten care a folosit in 1.6 mpi Mobil Synt S 5w40 iar dupa asta a facut un schimb cu Mobil Super 3000 5w40 X1 (de fapt inlocuitorul lui Synt S).

Din ce a observat el dupa trecerea la 3000 5w40 X1, mi-a zis ca 3000 ii se pare mai slab decat Synt S pe care il avusese inainte.

Atat Synt S cat si 3000 au fost din cele facute in Turcia.
argon
Andy_ACS, e vorba si de repartizarea cuplului in plaja de turatii, si de etajarea cutiei de viteze, Loganul trebuie turat fix ca Matizul sa urce o panta, dar ala are o scuza de 50 de cai si 70 Nm.

Referitor la ulei, ca tot e ontopic, ori puneti Mobil1, ori altceva, lasati turcismele, daca n'are 1 la coada, nu exista.
YRX
Auzi, 5000 de ture e o gluma... Orice deal am intalnit nu a trebuit sa urc in halul asta. Parca erai conducator la consum nu reiser ca Dr.
Sau cand e masina si benzina altuia se schimba treaba?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.