Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: ce ulei de motor folositi?
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Piese auto - Dacia Logan
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65
stoianco
QUOTE(Corbu' @ 5 Oct 2007, 22:19)
A fost la prima revizie de 1.000 KM la service autorizat, habar nu am ce ulei au pus aia, cica ulei sintetic. Si pana in aceasta prima revizie am zis ca nu imi place cum suna motorul, dupa schimb de ulei s-a rezolvat, dar acum vad ca e destul de rau.
*



Daca e full sistetic cel mai probabil este un 5W40. Adu nivelul de ulei la normal adaugand un astfel de ulei si parcurge cei 15 km pana la "medic" sa-i faca o consultatie.

Revenind on-topic: DSN-ul mei a mers doar cu 10W40 (Dacial Oil primele 4-5 schimburi dupa care Texaco - sincer nu am abservat diferente intre ele) schimbat la 10 mii. Cand ne-am despartit, la peste 110 mii, nu consuma mai mult de 50-100 ml la un schimb (insesizabil dealtfel) Oricum, niciodata nu a vazut vreun aditiv.

De curand am aflat ca Dacia pune acum din fabrica ulei 5W30. (?!?!)
OK...deci "5" full sintetic si "30" cu regim inalt in temperatura de functionare. Care va sa zica Dacia se gandeste la caldurile toride de peste vara ce solicita sistemele de racire si implicit motorul la temperaturi "extreme" sau oricum motoarele Renault care au un regim de functionare la temperaturi mai ridicate(doar folosesc glicol ca agent de racire cu punct de fierbere mai mare decat apa) cereau un astfel de ulei mai "permisiv" la lucru in temperaturi mari?
Sincer ca este putin din fiecare... Totodata poate ca si tehnologia fabricarii uleiurilor permite obtinerea lor la un pret mai bun decat in urma cu 10 ani si de aceea fabricatii isi pot permite sa cheltuiasca aceiasi bani pe un produs mai bun!

Parsonal cred ca un ulei extrem de bun pentru actualele motoare cu injectie de benzina si in conditiile de la noi din tara ar fi un 0w30. Bineinteles este si extrem de scump. De la acest nivel cobori cate o treapta(pierzi cate ceva la fiecare treapta): 5W30, 5W40 si ajungi la cel mai ieftin 10W40. Cam asta ar fi un ulei OK si care asigura motorului o viata destul de lunga de functionare ~300 mii si chiar mai mult in conditii normale de functionare
adip
Corbu': ce se vede pe joja?
Merced
Cielourile astea noi au joja colorata?(ca tot ma gandesc la ce se referea cu portocaliu si rosu huh.gif )
Al meu are gradatii scrise, MIN, MAX. Bine al meu e probabil mai batran si decat multe din berlinele de aici. icon_mrgreen.gif
Adrian78
QUOTE(Cristian_Popescu @ 5 Oct 2007, 21:57)
Domnilor, care este indicativul de viscozitate cel mai ok pentru o motorizare de 1.4mpi de la Logan? (sa zicem ca sint genul care sofeaza in regim sportiv). Multumesc.
*


Părerea mea: dacă banii nu sunt o problemă, bagă 5W50 și poți să o calci liniștit (asta e relativ, că dacă îți bagi piciorul în pedală ți-l mai bagi și în alte piese smile.gif ), dacă ții și la bani bagă 5W40.
danchitu86
Mobil One 5W40 Synt, parca ar merge mai bine decat Dacia Oil.
IRONICK
QUOTE(Cristian_Popescu @ 5 Oct 2007, 21:57)
e 1.4mpi de la Logan? (sa zicem ca sint genul care sofeaza in regim sportiv)
QUOTE(cristi.r @ 5 Oct 2007, 22:46)
Mergi mai turat si schimbi mai tarziu. 3500 ture, chiar 4000-4500. Ca nu porneste ca din pusca asta-i altceva ...
radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif Bai ce frustrari mai au unii. Ferrari, nu ?
han_1.6 mpi
de ce sunt frustrari ?
ce logan e masina ? cum sa conduci sportiv ? radmasa.gif

revin cu impresii: chiar imi place uleiul 0w40, se comporta foarte frumos. azi dimineata mi-a urat o zi buna si m-a sfatuit sa schimb numai la 3500-6500 rpm vitezele.
argon
QUOTE(adimaridum @ 5 Oct 2007, 19:56)
Dacia oil este cel mai bun pt ele
*




Total gresit, un ulei mai scump va fii intotdeauan mai bun, pentru orice masina. Nebotezat cu porcarii gen aditivi minune, normal.
Cristian_Popescu
Indiferent de motorul de sub capota autovehicului pe care il conduci, daca urci mult in ture, inseamna ca acel stil este cel sportiv! Duh...

<span class='edit'>6 Oct 2007, 17:38:</span>
QUOTE(argon @ 6 Oct 2007, 17:25)
Total gresit, un ulei mai scump va fii intotdeauan mai bun, pentru orice masina. Nebotezat cu porcarii gen aditivi minune, normal.
*



Da si nu.

Sa luam spre exemplu un Logan 1.4mpi.

Cel mai bun este cel mai potrivit, nu cel care este mai scump. Spre exemplu, in Romania, unde climatul este de tip cald, nu am de ce sa pun 0W40 and shit. Voi avea viscozitate mai mica fata de un 5W40, voi avea consum de ulei, voi avea compresie mai mica, and so on...

De stiut: 5W30-ul din bindoanele Dacia Oil este ulei semisintetic.
han_1.6 mpi
ar fi interesant de stiut de la cei care au mai folosit 0w40 daca au avut consum de ulei sau compresie mai mica . ma refer la motoare cat de cat noi.
Merced
Bineinteles ca n-au avut. Cred ca poti sa pui linistit si 20W40 d-ala la PET de 3 litri biggrin.gif in motorul ala si tot mergi cateva zeci de mii de kilometri buni pana incepe sa pice. tongue.gif
han_1.6 mpi
eu nu sunt omul care merge cu masina putin ca sa nu se uzeze si sa poata lua cat mai mult pe ea cand o revinde. merg cam 35 de mii de km pe an.

ps: ma intereseaza sa tin motorul cat mai mult in perfecta stare de functionare.
alexis
Eu sunt la al doilea schimb de 0W40 (Aral). Masina n-a consumat deloc ulei. Mi se pare (nu sunt sigur) ca parca e ceva mai silentioasa.
Merced
Faptul ca uleiul bagat e bun se vede dupa kilometri multi.
Am exemplu clar un unchi de-al meu care a segmentat o singura data in 300k km o berlina dupa ce a bagat din start ulei de calitate. Altii bagau un set la 100k km cu ulei d-ala de doi lei. smile.gif
PaulT
QUOTE(Cristian_Popescu @ 6 Oct 2007, 18:26)
Indiferent de motorul de sub capota autovehicului pe care il conduci, daca urci mult in ture, inseamna ca acel stil este cel sportiv! Duh...

<span class='edit'>6 Oct 2007, 17:38:</span>
Da si nu.

Sa luam spre exemplu un Logan 1.4mpi.

Cel mai bun este cel mai potrivit, nu cel care este mai scump. Spre exemplu, in Romania, unde climatul este de tip cald, nu am de ce sa pun 0W40 and shit. Voi avea viscozitate mai mica fata de un 5W40, voi avea consum de ulei, voi avea compresie mai mica, and so on...

De stiut: 5W30-ul din bindoanele Dacia Oil este ulei semisintetic.
*






Vei avea aceiasi vascozitate la temperatura normala de functionare.Doar la rece va fi mai fluid,ceea ce nu poate fi decat benefic ptr motor,ptr ca ca va functiona mai putin fara ulei.Nu stiu de unde ideile astea cu uleiul mai fara vascozitate daca e 0w,5w,10w????La temperatura normala de lucru sunt la fel!Ca majoritatea ar pune si marmelada in motoare,ca e mai "groasa"(daca ai citi pe topicul de ulei de la sectiunea CLT...).Asa ca vei avea compresie super cu 0w,si cu siguranta nu vei avea consum de ulei....Singura problema cu 0w40 e ca e ...scump.Dar e si bun.Despre Dacia Oil...nu as pune in motor . biggrin.gif
argon
QUOTE(Cristian_Popescu @ 6 Oct 2007, 17:26)


Da si nu.

Sa luam spre exemplu un Logan 1.4mpi.

Cel mai bun este cel mai potrivit, nu cel care este mai scump. Spre exemplu, in Romania, unde climatul este de tip cald, nu am de ce sa pun 0W40 and shit. Voi avea viscozitate mai mica fata de un 5W40, voi avea consum de ulei, voi avea compresie mai mica, and so on...

De stiut: 5W30-ul din bindoanele Dacia Oil este ulei semisintetic.
*




Nu ma refeream neaparat la vascozitate, exista ulei 5w40 si la 20 lei litrul, si la 50, sigur nu e totuna.
l@u
Se pare ca ptr. el diferenta este numai de pret ca de altfel dupa afirmatii mai are multe de invatat in ceea ce priveste motoarele si uleiul din ele (voi avea consum de ulei, voi avea compresie mai mica, and so on... )................chiar foarte multe !!!
Reed
Pentru DuraLube vedeti ce scrie Biroul Federal aaici
In ceea ce priveste viscozitatea: pt motoarele de Lgn in afara celui de 1,6 16V a pune ceva cu indici mai mici decit 10W-40 e pierdere de bani si o crestere a uzurii (acel 0W.. e bun CHIAR la pornire dar pentru timpul pina la intrarea in regim viscozitatea scazuta NU asigura suficienta ungere). terminalul de XW-30 arata o viscozitate mica la temp. de regim ce de asemenea in afara lui 16V (desi NICI pentru ala nu e bun) nu e bine.
l@u
Altu' !!!!!!!!!
constructorul99
mai dar istet mai esti tu.habar nu ai ce inseamna indicatorii uleiului gun3.gif
l@u
Despre cine este vorba? asteapta nervos.gif......................credeam ca despre mine ca aveam pe teava cateva puncte minus si nu stiam daca sa ti le dau sau nu wink.gif
constructorul99
despre reed gun3.gif
IRONICK
QUOTE(Cristian_Popescu @ 6 Oct 2007, 18:26)
Indiferent de motorul de sub capota autovehicului pe care il conduci, daca urci mult in ture, inseamna ca acel stil este cel sportiv! Duh...
Si cand te-ai trezit ?
l@u
Conducea o trotineta in stil sportiv...............
Reed
constructorul99... daca citeai macar 30% dintre posturile mele despre uleiuri din aria Slz/Lgn, poate mai invatai si tu ceva. Ca sa afirmi ca eu nu stiu ce e cu indicii de la uleiurile de motor e totusi cam mult....
si ON cineva intreba ce ulei e mai bun pt condus sportiv....pai pentru a avea o ungere favorabila la turatii mari si prelungite va trebui ca al 2-lea indice sa fie MARE: ceva in genul 5W-50 sau 10W-60 asta daca tineti seama de recomandarile PRODUCATORILOR de uleiuri referitor la aceasta situatie. Daca va luati dupa diversi "profesionisti" de pe aratura atunci veti utiliza 0W-20 pt ca CICA unge mai bine (la suflet probabil : ).
klaus
E, chiar w60 la logan, totusi...
Pentru ala trebuie turatii adevarate si temperaturi pe masura.
PaulT
chiar...w60 radmasa.gif ...Sa nu exageram.Cu 40 in coada e suficient.
Adrian78
Am făcut o observație ... foarte multă lume pe aici vorbește și alege uleiuri 0W40. Curiozitatea mea este: de ce nu se vorbește și alege mai mult uleiuri 5W50? Sunt full sintetice ca și 0W40 dar parcă un pic mai ieftine ... și ceea ce este cel mai important, mai ales pentru zona de sud a țării, iarna nu sunt temperaturi atât de scăzute (pentru 0Wxx) dar în schimb vara sunt temperaturi tot mai ridicate de la an la an (pentru xxW50). Așadar, pentru cei ce aleg 0W40 ... de ce nu ați ales 5W50?
YRX
Sunt unii care "are" si w50 de ceva timp in motor laugh.gif
IulianP
+1 : 5W50 full sintetic de la primul schimb efectuat;
Nu e mai "puternic" motorul, nu cred nici ca e mai "silentios", dar sigur (la primul schimb am remarcat) la pornirea la rece martorul de ulei se stinge sesizabil mai rapid. Instantaneu, de fapt; nu mai are acel "delay" de ~ 0,1-0,2 secunde. Asta e sesizabil.
argon
QUOTE(Reed @ 7 Oct 2007, 20:17)
Daca va luati dupa diversi "profesionisti" de pe aratura atunci veti utiliza 0W-20 pt ca CICA unge mai bine (la suflet probabil : ).
*




0w20 sunt foarte bune si foarte scumpe dar nu pentru Logan. La noi nici nu prea sunt masini ce folosesc asa ceva, d'aia nu o sa prea gasesti la magazine.
madhorsefuzzy
Apropo slovacii baga in kia cee'd 5W20 in fabrica. Asta cat de scump este?

QUOTE
Dear sir,

Regarding your question on cee'd gasoline engine oil recommendation, we can not say this is the best since it is quite
different by temperature range and customer's driving style.

If you look up the owner's manual in page 8-5 (Page 5 in Chapter Cool, it has one table for SAE Viscosity related.

Of course low viscosity engine oil can help for better fuel consumption and decreasing engine operation noise but
it is quite expensive too.

For your reference, the cee'd engine oil from the Zilina factory is filled up with 5W-20 Viscosity in gasoline engine .

The best idea is discussing your local dealer and get the idea from them.

I hope this e-mail will be helpful.

Yours,

Andy Kim

Senior Manager
Sales Management Team
Kia Motors Slovakia s.r.o
Office : 421-41-515-4312
Mobile : 421-903-554-949
E-mail : andykim@kia.co.kr

Si ceva despre de ce se foloseste 0W20/5W20 in loc de 0W30/5W30: aici.
QUOTE
5W-20 or 0W-20 oil is a lighter viscosity than a 5W-30 oil and therefore has less internal engine frictional losses, or less drag on the crankshaft, pistons and valvetrain, which in turn promotes increased fuel economy. This increased fuel economy is virtually undetectable to the average motorist without the use of specialized engine monitoring and testing equipment under strictly controlled test track driving when compared to a 5W-30, 10W-30 or a 0W-30 viscosity motor oil.

Informatiile de mai sus sunt preluate de pe clubkia.ro.
argon
motoarele de generatie noua functioneaza cu uleiuri mai putin vascoase. Ca unii pun la Logan w50 sau 60 nu-i nici o lauda, Saviemul si Raba functioneaza cu asemenea vascozitati. Sau motoarele turbo unde uleiul este foarte solicitat. In rest , duce doar la solicitare in plus a motorului, a pompei de ulei, si un consum de carburant mai mare.
Adrian78
Dacă se pune problema în felul ăsta aș vrea să mă lămuresc și eu un pic. Indicii de vâscozitate de dinaintea și de după W se referă la temperaturile extreme, adică 0W rezistă la o temperatură cât mai scăzută iar W60 rezistă la o temperatură cât mai ridicată. Buunnn ... acum în condiții normale de temperatură 0W40, 5W30, 5W40, 5W50, 10W40, 10W60 și alte combinații ar trebui să se comporte la fel. Corect? Diferența între ele apare la temperaturile extreme, mici sau mari, nu? Și atunci cum putem afirma că un ulei e mai gros sau mai subțire? Aaaa, la temperaturi extreme într-adevăr va exista o diferență între ele din punct de vedere al vâscozității, dar la temperatura normală ambientală (ca normal să luăm de exemplu intervalul 5 - 25 grade) și temperatura de regim a motorului exploatat normal nu există nici o diferență între ele, așa e?

Repet, în condiții normale, putem vorbi de ulei subțire sau gros?
cristi.r
Hai Reed, nu te bagi la o explicatie ?

Adrian78, da, putem vorbi de ulei subtire sau gros ! Insa, daca tot umbli la reputatia userilor, pot sa ma bag si eu in vorba ? Adica sa continui cu o explicatie la nelamurirea ta ? Nu de alta, dar n-as vrea sa-ti dau un raspuns care nu-ti va conveni ...
argon
QUOTE(Adrian78 @ 8 Oct 2007, 18:01)
Indicii de vâscozitate de dinaintea și de după W se referă la temperaturile extreme, adică 0W rezistă la o temperatură cât mai scăzută iar W60 rezistă la o temperatură cât mai ridicată.
*




Nu prea au cifrele alea treaba cu temperatura externa, ci se refera la numarul de secunde necesare unei cantitati de 50 ml de ulei sa curga dintr-un aparat numit vascozimetru la o temperatura predefinita.

Uleiul 0w nu curge in 0 secunde ci se comporta ca un 5w, cu precizarea ca-si pastreaza proprietatile de vascozitate la o temperatura mai scazuta decat 5w. Practic, la -10 grade si peste e la fel de vascos ca si 5w, dar la -30 de grade va fi mai putin vascos, ceea ce inseamna ca la climatul nostru se comporta la fel, deci nu "strica" motorul cum am mai auzit pe unii, din contra e mai bun, datorita calitatii aditivilor din el. Pretul spune tot, bun si ieftin nu exista.
Reed
Despre modul de atribuire a indicelui dinaintea lui w (ce vine de la Winter) si de dupa cratima exista destule detalii pe net asa ca nu dezvolt.
In ceea ce priveste comportamentul uleiurilor la temperatura normala??? (la ce te referi? -la 25grd? sau la temperatura NORMALA de regim de cca.90grd?) acesta difera functie de plaja aleasa (pt. uleiurile multigrad)si astfel un ulei 0W-20 (ca tot s-a pomenit pe aici despre el, acesta NU poate fi folosit in motoarele uzuale -intre care si cel de pe Lgn- deoarece NU asigura ungere suficienta pentru acestea) nu va avea aceeasi viscozitate ca un 10W-40 (de ex.) in NICI un punct din intervalul termic de functionare.
Presiunea in sistemul de ungere NU poate sa creasca INSTANTANEU la 1-3bari asa ca stingerea "instantanee" a becului de pe bord NU inseamna ca ai deodata o ungere eficienta. Pentru aceasta s-au inventat diverse solutii de creeare a unor rezervoare de ulei la presiune care este injectat in sistem la pornire.
Adrian78
argon
Din ce spui tu, deși ai luat ca exemplu doar primul indice, cel de dinaintea lui W, teoria mea e corectă, adică în condiții normale NU există ulei subțire sau gros, diferența apărând doar la limitele minimă și maximă.

reed
Exact ... condiții normale de temperatură exterioară (5 - 25 grade) și temperatură normală de regim a motorului. Să lăsam deoparte cazul lui 0W20 și să concluzionăm pentru cele mai des folosite (de ex. 0W40, 5W30, 5W40, 5W50, 10W40).
Reed
NICIUNUL din uleiurile enumerate de tine NU au in ACELASI punct termic aceeasi viscozitate pt ca aditivii folositi pt a da acea plaja de multigrad specifica determina comportamente diferite. Eventual spre temperaturile EXTREME cite unele sa se comporte relativ asemanator. (a se vedea fisele tehnice -specificatiile- date de producator).
Adrian78
Ce spui tu este exact invers de cum ar tebui să fie ... adică la 20 grade afară și 90 grade temperatură motor uleiurile enumerate mai sus au vâscozități diferite dar, de exemplu, spre -10 grade temperatură exterioară, la pornire, sau - extrema cealaltă - temperatură exterioară 35-40 grade (la umbră smile.gif ), motor forjat sau la relanti în blocaj, uleiurile enumerate vor avea vâscozități apropiate? E normal așa ceva? Așa se întâmplă?
Reed
smile.gif ma refeream la cele la care MACAR unul din indici coincid... pentru celelalte, in marea majoritate, curbele temperatura/vascozitete nu se intersecteaza.
Adrian78
Măi ... noi vorbim dar nu ne înțelegem ...

Cel puțin eu nu înțeleg nimic din ce vrei să spui ... încearcă să citești ultimele mele posturi și să îți spui punctul de vedere în ceea ce privește noțiunea de ulei subțire sau gros ... repet ... eu zic că NU se poate vorbi de ulei subțire sau gros în condiții normale de exploatare (temperatură aer, regim normal motor), lucru confirmat și de argon. Tu ce zici?
nambanidealtceva
QUOTE(Adrian78 @ 9 Oct 2007, 22:59)
NU se poate vorbi de ulei subțire sau gros în condiții normale de exploatare (temperatură aer, regim normal motor), lucru confirmat și de argon.
*



ba da, la 100 de grade, aproximativ temperatura la care ajunge uleiul difera destul de mult vascozitatea in functie de al doilea indice... primul indice este semnificativ la temperaturi mult sub 0 grade, nicidecum la exploatare in RO.. intrati pe site la Elf, spre exemplu, acolo exista specificatiile fiecarui ulei in parte, cu tot cu vascozitatea la diferite temperaturi.. tocmai asta spunea argon, conteaza cel de-al doilea indice, care este valabil la regimul de functionare al motorului.. cand motorul este rece, vascozitatea unui 0W nu e mult diferita de cea a unui 10W la 0 grade, sa zicem, si oricum e foarte mare si poate asigura foarte bine ungerea unui motor care inca nu s-a incalzit.. uite, mai concret, un 0W40 la 40 de grade (motor rece vara) este muuuuuuuuult mai vascos decat un 10W50 la 90-100 de grade (adica temperatura maxima la care ajunge uleiul dupa ceva timp de mers).
Adrian78
QUOTE(nambanidealtceva @ 10 Oct 2007, 01:56)
... uite, mai concret, un 0W40 la 40 de grade (motor rece vara) este muuuuuuuuult mai vascos decat un 10W50 la 90-100 de grade (adica temperatura maxima la care ajunge uleiul dupa ceva timp de mers).
*


Băi să dea naiba ... ori sunt eu greu de cap ori încercați voi să mă aburiți ... cum să compari un 0W40 la rece cu un 10W50 la cald? Mi se pare aiurea comparația asta ... (normal că e mai vâscos) ... wacko.gif
YRX
Bine, hai sa discutam "pe concret" cu niste date (fisele sunt de la Castrol, dar putem sa tragem o concluzie generala)

SAE Grade------------------0W-30---5W-20---5W-30---5W-40---5W-50---10W-30---10W-40---20W-50
Viscosity@
100° C,cst ASTM D-445-----12.1-----9.0-------9.7--------14.0------17.4------10.1------13.2------19.7
210° F, SUS ASTM D-2161--66.8-----55.8------58.2------74--------87.6------59.6------70.9-------97.2

Low Temperature
Cranking Viscosity,
cP max ASTM D-5293----6200@-35--6600@-30--6600@-30--6600@-30--6600@-30--7000@-25--7000@-25--9500@-15
Pumping Viscosity,
cP max ASTM D-4684----60000@-40--60000@-35--40000@-35--60000@-35--60000@-35--50000@-30--60000@-30--60000@-20

Deci, avem vascozitate la cald (100grC sau 210grF, nu conteaza, facem doar comparatie in aceleasi conditii) si vascozitate la rece.
Dupa cum se observa la 100grC indicele de vascozitate cel mai mare il are (logic nu?) 20W50 (19,7) si cel mai scazut (si mai logic!) 5W20 (9,0). Intre ele variaza mai mult sau mai putin liniar. Se poate observa ca indicele lui 0W30 este mai mare decat cel al lui 5W30 si 10W30 cu toate ca fac parte din aceeasi categorie-w30. Acest lucru se datoreaza aditivilor folositi, tehnologiei etc. (cine stie mai exact, sa explice).

La rece indicele este exprimat la diverse temperaturi la cere poate merge respectivul ulei (observati ca 20w50 este dat la -15grC sau -20grC, ar fi ilogic sa-l dea la -40grC, nu?). Observati ca cele din clasa 5w au aceiasi temperatura de masura si acelasi indice. 0W are un indice mai mic la temperatura mai scazuta iar 10W are indice mai mare la temperatura mai mare.
Studiati tabelul (scuze de aspect, dar nu stiu sa fac tabele in html) si trageti concluziile de rigoare.
Cat despre masuratori la diferite temperaturi (de ex 50, 75, 150 grC) eu nu am gasit, dar logica mi-ar spune ca lucrurile stau cam la fel, adica decalajele intre uleiuri s-ar cam mentine.

LE

Intervalele de clasificare pentru gradele SAE sunt:

VISCOSITY @ 100deg C
SAE GR....RANGE (cST)
5............3.80---*
10..........4.10---*
20..........5.60----9.29
30..........9.30---12.49
40........12.50---16.29
50........16.30---21.89
60........21.90---26.09
nambanidealtceva
A nu se confunda indicele de vascozitate cu vascozitatea... indicele de vascozitate exprima diferenta de vascozitate la temperaturi extreme; un ulei cu grad mare de vascozitate (0W40) isi va mentine fluiditatea la rece si vascozitatea la cald.. un 0w40 are deci indice de vascozitate mai mare decat un 10w40, in conditiile in care vascozitatea la 100 de grade va fi cam la fel.

Am facut comparatia respectiva (un 10W50 la cald cu un 0w40 la rece) ca sa exemplific faptul ca nu are importanta indicele de dinainte de w la temperaturi normale.. nu inseamna ca e subtire la rece si iti strica motorul, pentru ca oricum e gros in comparatie cu uleiul cald.. inseamna doar ca mai este inca fluid la temperaturi mici gen Siberia..

Deja am complicat explicatia.. sa trag mai bine o concluzie: In Romania, la temperaturi mai mari de -20 de grade, 0, 5, 10 W 40 sunt la fel de bune.. diferentele constau doar in mentinerea in timp a proprietatilor, in functie de procentul de sintetic...

Personal, in ultramodernul motor de dacie berlina folosesc 10W40.. dar am folosit o vreme si 5W50.. faptul ca am ajuns la 130k cu motorul original fara fum, fara pierderi de ulei, cred ca spune multe... pai Loganul, care are un motor cu 30 de ani mai tanar pe bune ar trebui sa mearga 250k fara probleme si cu 0, si cu 5, si cu 10W40
cbogdy
Mda... si concluzia; si sper ca am terminat definitiv, ca am citit aceleasi chestii de 100 de ori:

Pentru Romania este indicat 5W40 si 10W40 fara nici o problema.
Cine vrea sa-si bage altceva in masina este LIBERRRR!!!!!
Ca am innebunit de cand citesc pe acest topic.
Fratilor, aveti Veyron, SLR, Ferrari, Lamborghini de va agitati si intrati asa tare in detali tehnice?
Vorba unui prieten de-al meu din Fr, bai.. febra asta e la inceput ca dupa ce te saturi de ea, constati ca toate uleiurile de firma isi fac la fel de bine treaba, numai de indicativul de pe bidon sa ti cont (ma refer la W-uri si 5-10-15 cu 30-40-50).

Bafta si spor la cearta!
Reed
smile.gif buna concluzie; cam empirica dar suficient de clara: folositi uleiurile recomandate de producatorul motorului si va fi ok, folositi "fineturi" si veti avea surprize nu tocmai placute. Parerea mea.
vijelie
QUOTE(cbogdy @ 10 Oct 2007, 18:14)
...
Fratilor, aveti Veyron, SLR, Ferrari, Lamborghini de va agitati si intrati asa tare in detali tehnice?
...
*

Nu cred, au doar timp liber. Si asta e ieftin, aproape gratis.
nambanidealtceva
Asta vi se pare topic prea lung de frecat menta? Sa vedeti topicul de pe CLT legat de ulei...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.