Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: ce ulei de motor folositi?
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Piese auto - Dacia Logan
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65
einstein1984
QUOTE(Horatiu_Andrei @ 20 May 2020, 11:03)
Si celor ce platesc reviziile tot 10W40 le pune...
*


asta nu mai stiu.
IRONICK
As vrea sa schimb uleiul, asta pare cam subtire. Sa trec pe 5W?

[attachmentid=1628117197]
magnifiq
Am vorbit la Vocea Clientului, asteapta si ei raspuns de la departamentul Tehnic.
Ideea absurda care mi se pare: Sa pui un ulei de alta vascozitate de cat recomanda producatorul fara sa imi arate nimic oficial , o comunicare ceva ca astfel intelegeam.
Daca imi comunica Vocea Clientului ca acest tip de ulei l-a avut din fabrica NO PROBLEM pe asta mergem pana cade pe butuci( am facut revizia de 1 an la 26k si uleiul a fost la nivel ca in prima zi),
Asta e alta treaba cu RCI si chestia ALL inclusive de la Dacia cu revizii incluse( te obliga la revizii de 1 an sau 30k km( cam ce ulei ar trebui sa reziste 30k km?).
einstein1984
iti indica tabloul de bord daca tre sa faci mai repde de 30 000. 30 000 prinde doar in anumite conditii.
Sunt curios oare daca asa cum se pricep romanii la tribologie se nazare unu in avion sa zica: bah pilotul asta nu stie nimic, ma duc eu sa-i explic cum sa faca.
magnifiq
Dupa mai mult de o luna si cateva mailuri catre Vocea Clientului in care am atasat urmatoarele:
Poza din carnetul service cu tipul de ulei recomandat de producator(0w40,5w30 sau 5w40),,poza cu tipul de ulei trecut de reprezentanta la revizia de 1 an(10w40),am fost sunat de reprezentanta sa vin sa imi schimbe uleiul cu unul recomandat de producator. radmasa.gif
Explicatia lor a fost ca aveau o informare ca se pune 10w40 dar acum nu mai e valabila. mad.gif
Ps:Raspunsul celor de la RCI este ca ei doar isi dau acordul cu ce pune reprezentanta la fiecare revizie,nu impun costuri maxime sau ceva de genul ci doar respecta ce dicteaza producatorul( Pentru cei care au " 5 ani fara griji").
Sper ca am fost de ajutor pentru altii care au fost/sunt in situatia mea.
einstein1984
Pentru cei care zic, eu folosesc amsoil sau X marca ciar daca nu are aprobare renault ca stiu ca e bun.
Aprobarea renault verifica 2 chestii: daca parametrii individuali (cateva zeci, nu aia 8 din fisele tehnice ) ai uleiului de aprobat sunt cel putini egali sau mai buni cu ai uleiului de referinta cu care a fost proiectat si validat motorul (gen elf) + proba in motorul de referinta al constructorului cu demontare si verificare depuneri in canalele de segmenti, uzura pe culbutori sau alte zone stiute ca sensibile precum si masurarea consumului de ulei si a parametrilor acestuia dupa 30 000km echivalenti (cresterea vascozitatii , aciditate etc).
Evident ca sa faca asta, constructorul trebuie platit de furnizorul de ulei. Unii blenderi fac asta sistematic (Yacco, ravenol imi vin in minte) altii nu prea ca stiu ei ca sunt mai buni ca mobil 1.
Acuma intre testul cu curometrul si urechea a lui dorel care e "multumit de uleiul mister X" si unu cu aprobarea de constructor pe eticheta.... eu il aleg pe al doilea.
Nu zic ca Amsoil nu o fi bun, dar poate nu e bun in motorul X.
P.S. uleiul de prima umplere nu e mereu identic cu ce se recomanda pentru intretinere, masina noua trebuie sa treaca niste teste de CO2....
massus
https://www.wall-street.ro/articol/Auto/189...nault.html#gref
"Dacia are o gama speciala de uleiuri dezvoltata impreuna cu Total Romania la fabrica din Cristian. Acesta este brandul propriu care se comercializeaza sub marca Dacia si este produs aici, alaturi de uleiurile pentru prima umplere, pentru masinile Dacia care sunt pe banda de asamblare. Indirect, uleiurile Dacia ajung si la fabrica din Tanger, Maroc”, spun reprezentantii Total Romania."
einstein1984
doar ca intre timp au trecut la Castrol
predrag80
Eu folosesc atat in Logan 1,6 mpi cat si in Dokker 1,5dCi Liqui Moly TopTec 4200 5W30. Pana acum motoarele merg impecabil.
stolniceanulucian
Astea nu sunt motoare pretentioase. Poti sa folosesti si ulei din Kaufland ca prinzi 200 000 de km fara probleme.

La MPI uri te lasa tablaria inainte sa te lase motorul.

IRONICK
QUOTE(stolniceanulucian @ 25 Oct 2020, 22:41)
La MPI uri te lasa tablaria inainte sa te lase motorul.
*
up.gif
einstein1984
cred ca un motor ingroapa 2 caroserii.
ionbumbu1
QUOTE(40micron @ 5 Nov 2018, 18:45)
Cu filtru original de Dacia si ulei Mobil 3000 x1 5w40 schimbat la 8000 km max 12 luni orice benzinar de la Renault sau diesel fara DPF atinge 500000 km fara consum semnificativ de ulei si zgomote in motor daca nu e exploatat racing.  La 500000 km caroseriile de renault ajung la majoritatea cotet pt ca au maxim 6 ani rezistenta coroziune.
*


duci motoru la remat pornit in stare impecabila de functionare daca schimbi uleiul in regim sever de functionare 6 luni,daca mergi preponderent in oras trafic aglomerat,distante mici
mobil super 2000 5w30 sau valvoline synpower 5w30. Se darama caroseria ciur de la rugina pe motor bun de autoturism.
la cutia de viteze elf nfj 75w80
la servodirectie Dexron2D
Antigel Glaceol RxTyp D
vezi in tarile cu apa calda garantia data de mobil super 2000 la motoare.
https://www.mobil.com/en/lubricants/for-per...imited-warranty
taxiu cu 1,5milioane de km ce a mers numai cu mobil super2000 10w40
intra si pe site-ul millionmilesvan, unde o duba a atins 1 milion treisute mii de km cu valvoline durablend 10w40.
Adi florin
Salutare,

Am incercat sa vad unele raspunsuri in acest lung topic, dar nu m-am lamurit pe deplin daca cineva chiar a incercat sa foloseasca ulei 0W20 in motoarele MPI de Logan. Eu la inceput (anii 2008...2013)am folosit 5W50 crezand ca o sa fie mai bine protejat motorul la temperaturi mai inalte, dar efectul era un consum marit de combustibil. Cu timpul mi-am dat seama de inutilitatea utilizarii unui ulei asa de gros, asa ca de atunci pana in prezent (220.000km) am folosit 0w30 si 5w30. Motorul merge foarte bine inca si, dorind o economie mai mare de combustibil, nu m-ar deranja sa folosesc chiar 0w20 daca as sti ca cineva a folosit cu succes asa ceva pe aceste motoare. Nu dati cu pietre, e doar o cautare de informatii. Multumesc.
einstein1984
Daca vrei sa iti iei alt motor, da poti folosi 0W20, dar jocurile din el nu sunt facute pentru vascozitate asa mica.
Adi florin
Ai cumva mai multe detalii? Ce jocuri si in ce locuri ale motorului nu sunt ok cu uleiul mai subtire? Banuiesc ca nu se pune problema ca ar trece de segmenti.
einstein1984
Jocul intre arborele cotit si cuzineti de exemplu.....
Adi florin
Si ce impact are acest joc impreuna cu un ulei mai subtire? iese uleiul prin acel joc mai mare si nu ajunge sus la tacheti? Care ar fi problema data de acest joc si uleiul mai subtie? Ce uzuri pot sa apara? Intreb pentru ca nu stiu exact fenomenele smile.gif
alfabit
Recomandăm bibliografie, curs an 3 facultatea Autovehicule Rutiere,
"Motoare pentru automobile și tractoare" prof. dr. ing. Dan Abăităncei, ing.C. Hașegan ș.a.
Ed. Tehnică 1980
Adi florin
Multumesc pentru recomandare, dar din pacate nu am timp sa caut si sa studiez un manual de facultate.

De aceea am si intrebat aici. Deci, daca are cineva cunostintele necesare, e binevenit sa le impartaseasca.

Aparent, daca nu s-ar aprinde martorul de presiune scazuta ulei, ar trebui sa fie ok?
GIC
E hilar cum se paseaza problema in alta parte cand de fapt problema este "de ce as folosi alt ulei decat cel recomandat?"
As intelege daca s-ar cumpara masina din Romania (cu cerintele si normele specifice zonei) si as folosi-o in Sahara sau in Siberia.

LE: cand spun "recomandat" ma refer la vascozitate nu la brand de ulei
einstein1984
Daca doar aia ar fi hilar....
Gil26
... si de cate ori se discuta despre oloiuri pe forumuri pana la urma se ajunge si la cel de la Bunica biggrin.gif radmasa.gif
DFA
QUOTE(Adi florin @ 27 Apr 2023, 01:37)
nu m-ar deranja sa folosesc chiar 0w20 daca as sti ca cineva a folosit cu succes asa ceva pe aceste motoare.
*


Folosind un ulei mai puțin vâscos - el aderă mai puțin la peretele cilindrului, deci șansele ca să dilueze benzina sunt mai mari, precum și uzura mai mare a segmenților pistoanelor - de unde și posibilitatea unei creșteri a consumului de ulei când este mai puțin vâscos în condițiile climatice curente ale României.

Plus ce au menționat colegii mai sus.

Deci nu prea e OK să te îndepărtezi de multigradul recomandat - SAE 5W50
Adi florin
Exista niste date despre lipsa aderentei daca uleiul e mai subtire?

Sunt multe masini noi care au ulei 0w20 si chiar 0w16 chiar la noi in tara.

Este o tendinta de a utiliza uleiuri tot mai subtiri pt reducerea consumului de carburant.
Nu cred ca producatorii respectivi ar pune in pericol motoarele produse.

Deci, ideea este daca exista niste date concrete teoretice sau experimentale legat de ce se intampla daca punem un astfel de ulei 0w20 in motorul venerabil de logan 1.6mpi care merge foarte bine cu 0w30 conform cartii sale si la care Dacia service punea la schimbul de ulei 5w30.

Repet, la mine merge cu astfel de ulei de aproximativ 150.000km si nu are nicio problema.

Asa ca, daca stie cineva date concrete sunt binevenite. smile.gif
tatabobu
Ca sa faci tu singur niste experimente ușoare, cumpără o seringa de-aia de 5 centimetri cubi. Cu cel mai subțirel ac ce i se potriveste. Unple-o cu apa, scuip-o prin ac. Măsoară timpul. Vezi și cu 0w20, și cu 5w30. E, imagineaza-ti că timpul ăla cu cât e mai mare cu atât îți arată o rezistenta mai mare a uleiului la forțele cu care încearcă piesele metalice din motor să se frece una de alta.
Adi florin
Numai ca daca ne uitam in datasheet-ul uleiurilor 0w20 observam ca plelicula lor este suficient de rezistenta la fortele necesare in motor in conditii severe de exploatare. Si vascozitatea este suficient de buna (stabila) pentru tempera extrema din motoarele moderne.

Deci nu aceasta este problema cu utilizarea acestor uleiuri subtiri. Ele se folosesc pe scara larga la masinile noi.

Una din problemele care ma gandesc ca ar putea sa apara daca e pus intr-un motor cu jocuri mai mari care a fost produs cand nu existau astfel de uleiuri subtiri, ar fi ca la relanti nu ar ajunge ulei pana in partea superioara a motorului caci ar putea curge inapoi in baie prin jocurile mari de la arborele cotit sau altele din partea de jos a motorului.

Deci nu stiu daca martorul de presiune ulei ar fi o indicatie buna daca uleiul subtire ajunge pana sus.

Daca mai stiti sau va puteti imagina si alta problema, e binevenita discutia.
sorin1983
eu zic sa incerci 0w16 ca as vrea sa pun eu dar nu as incerca primul.
tatabobu
Hai că și aici ai înțeles tot... De tolerante și alte alea nu mai vorbim, tensiunea superficială face aceeași pelicula cu aceleași proprietăți plastice la orice suprafață wacko.gif
Gil26
QUOTE(sorin1983 @ 5 Sep 2023, 21:36)
eu zic sa incerci 0w16 ca as vrea sa pun eu dar nu as incerca primul.
*


Io zic sa incerce si uleiul de la Bunica (n-am glumit wink.gif ) ca este bun si chiar mai subtire, iar daca colegu' doreste poate sa puna pe aici si niste poze cu cartofi prajiti facuti pe motor apoi desigur ca poate sa tina\faca si teoria lubrefierii, pentru ca deh, motorul 1.6 MPi s-a dovedit ca este unul bun \reusit \fiabil si poate sa "suporte" orice icon_mrgreen.gif radmasa.gif ...
einstein1984
QUOTE(Adi florin @ 5 Sep 2023, 18:00)
Numai ca daca ne uitam in datasheet-ul uleiurilor 0w20 observam ca plelicula lor este suficient de rezistenta la fortele necesare in motor in conditii severe de exploatare. Si vascozitatea este suficient de buna (stabila) pentru tempera extrema din motoarele moderne.

Deci nu aceasta este problema cu utilizarea acestor uleiuri subtiri. Ele se folosesc pe scara larga la masinile noi.

Una din problemele care ma gandesc ca ar putea sa apara daca e pus intr-un motor cu jocuri mai mari care a fost produs cand nu existau astfel de uleiuri subtiri, ar fi ca la relanti nu ar ajunge ulei pana in partea superioara a motorului caci ar putea curge inapoi in baie prin jocurile mari de la arborele cotit sau altele din partea de jos a motorului.

Deci nu stiu daca martorul de presiune ulei ar fi o indicatie buna daca uleiul subtire ajunge pana sus.

Daca mai stiti sau va puteti imagina si alta problema, e binevenita discutia.
*


Cred ca era o carte de tribologie scrise de dr ing Kruger Spar si dr ing David Dunning (lucrau la MAN pe vremea aia, erau colegi cu Dr ing Grunwald, dumnezeu sa-l ierte) care te contrazice, dar probabil nu ai timp sa o citesti.
Adi florin
Daca aveam timp sa le citesc, nu mai intrebam aici. Dar voi care le-ati citit si stiti ce si cum, sa-mi fie iertat, va tineti de dat numai raspunsuri "intelepte" si oarecum "la misto". Vad ca e ceva generalizat acest obicei pe acest forum...

Deci inteleg ca cei care produc aceste uleiuri sunt niste mincinosi ca si-au permis sa scrie ce au scris in datasheet?

Revin cu rugamintea de a lasa raspunsurile "la misto" si a veni cu date (eventual citate din cartile studiate) concrete.

Eu pot sa pun oricand un citat dintr-un datasheet de ulei 0w20 care spune ce am zis. Dar cred ca puteti face si voi aceasta documentare daca tot aveti acest obicei de a pune pe cel care intreaba sa se documenteze desi nu va costa nimic sa spuneti voi direct informatia.

alfabit
Niciodată nu vei strica un motor uns cu uleiul recomandat de fabricantul motorului,
Folosește ce spune uzina și va fi perfect,
Nu-ți mai bate capul cu chestii simple și banale.

Citește manualul utilizatorului și fă exact ce scrie acolo. Fă ce spune cartea aia. Și nimeni nu va mai face bășcălie de tine.
tatabobu
Extrem de pe scurt, pentru ca pasul urmator ar insemna cateva pagini si n-are nimeni timp de asa ceva: Ca sa poti folosi uleiuri mai subtiri, care sa nu permita marirea uzurii pieselor in miscare din motor, distanta dintre acestea trebuie sa fie mai mica. In asa fel incat tensiunea superficiala mai mica a uleiului cu indice de vascozitate mai mic sa permita totusi crearea unei pelicule care sa tina piesele in miscare separate una de alta in timpul functionarii. Motorul de Logan de prima generatie nu a fost niciodata facut sa poata utiliza uleiurile astea subtirele, el a fost facut cand era nou pentru ce? 5W30? 10W40? In functie de uzura la care a ajuns exemplarul in sine pe care-l folosesti, la un moment dat i-ar fi benefic sa treci la o clasa de vascozitate mai mare ca sa pastrezi acea pelicula de ulei, sau sa-l schimbi sensibil mai des decat recomandat.
PS: Einstein, primii doi ingineri nu contrazic pe nimeni 04.gif
einstein1984
Daca si spec sheetul de ulei il intelegi cum ai inteles spec sheetul de bec H7....
bucatzel
QUOTE(tatabobu @ 5 Sep 2023, 16:56)
Ca sa faci tu singur niste experimente ușoare, cumpără o seringa de-aia de 5 centimetri cubi. Cu cel mai subțirel ac ce i se potriveste. Unple-o cu apa, scuip-o prin ac. Măsoară timpul. Vezi și cu 0w20, și cu 5w30. E, imagineaza-ti că timpul ăla cu cât e mai mare cu atât îți arată o rezistenta mai mare a uleiului la forțele cu care încearcă piesele metalice din motor să se frece una de alta.
*


Jur ca am crezut ca urmeaza sa faca altceva cu seringa aia
Adi florin
QUOTE(tatabobu @ 6 Sep 2023, 15:57)
Extrem de pe scurt, pentru ca pasul urmator ar insemna cateva pagini si n-are nimeni timp de asa ceva: Ca sa poti folosi uleiuri mai subtiri, care sa nu permita marirea uzurii pieselor in miscare din motor, distanta dintre acestea trebuie sa fie mai mica. In asa fel incat tensiunea superficiala mai mica a uleiului cu indice de vascozitate mai mic sa permita totusi crearea unei pelicule care sa tina piesele in miscare separate una de alta in timpul functionarii. Motorul de Logan de prima generatie nu a fost niciodata facut sa poata utiliza uleiurile astea subtirele, el a fost facut cand era nou pentru ce? 5W30? 10W40? In functie de uzura la care a ajuns exemplarul in sine pe care-l folosesti, la un moment dat i-ar fi benefic sa treci la o clasa de vascozitate mai mare ca sa pastrezi acea pelicula de ulei, sau sa-l schimbi sensibil mai des decat recomandat.
PS: Einstein, primii doi ingineri nu contrazic pe nimeni 04.gif
*



Felicitari! Cred ca se poate observa ca n-a fost deloc greu sa se dea o explicatie cu fenomenul implicat mai exact (formarea peliculei de ulei intre 2 piese cu distanta mai mare). Simplu si la obiect! Se putea spune de la inceput si se lamurea imediat toata lumea. Asta am si cerul. Dar na.. pana nu facem misto in toate felurile si denigram, nu se poate. Ca doar pt asta a fost facut forumul acesta... ca sa facem misto, nu sa invatam.


QUOTE(einstein1984 @ 6 Sep 2023, 16:07)
Daca si spec sheetul de ulei il intelegi cum ai inteles spec sheetul de bec H7....
*



Te rog sa-mi explici ce am gresit cu argumente, nu cu mistocareli.

Pare cam sat fara caini forumul acesta Dacia Club... pacat...
IRONICK
QUOTE(tatabobu @ 6 Sep 2023, 15:57)
Motorul de Logan de prima generatie nu a fost niciodata facut sa poata utiliza uleiurile astea subtirele, el a fost facut cand era nou pentru ce? 5W30? 10W40?
*


10W40!!!

Cu 5W30 se comporta ca si cand bagai apa chioara in el.
DFA
Cred că ai primit cam toate informațiile necesare să vezi că decizia de folosi un ulei MULT mai subțire decât pentru ce a fost fabricat motorul tău e o idee FOARTE proastă având în vedere și vârsta motorului - care ar trebui să te îndemne să folosești un ulei poate MAI GROS, nu unul mai subțire.

Dar hei..., e motorul tău, banii tăi..., fă-ți de cap!
einstein1984
De ce ai impresia ca educatia e gratis?
Adi florin
QUOTE(einstein1984 @ 6 Sep 2023, 16:07)
Daca si spec sheetul de ulei il intelegi cum ai inteles spec sheetul de bec H7....
*



Deci pana la urma am inteles bine data sheet-ul. Greseala era de partea altcuiva care a crezut ca vorbesc de H7 si nu de H4 care e in dotarea masinii personale.

QUOTE(DFA @ 7 Sep 2023, 08:28)
Cred că ai primit cam toate informațiile necesare să vezi că decizia de  folosi un ulei MULT mai subțire decât pentru ce a fost fabricat motorul tău e o idee FOARTE proastă având în vedere și vârsta motorului - care ar trebui să te îndemne să folosești un ulei poate MAI GROS, nu unul mai subțire.

Dar hei..., e motorul tău, banii tăi..., fă-ți de cap!
*



Da, pacat ca nu au inteles acelasi lucru si cei care fac bascalie si isi bat joc. Mai bine sa te abtii decat sa denigrezi. Nu foloseste la nimic bun denigrarea.

QUOTE(einstein1984 @ 7 Sep 2023, 09:06)
De ce ai impresia ca educatia e gratis?
*



Pentru ca suntem oameni. Daca nu... cam nasol...

Cu aceasta cred ca se poate incheia discutia. Multumesc tuturor si sa ma iertati daca am suparat pe cineva.
einstein1984
Si de ce crezi tu ca H4 trage mai mult curent si H7 nu?
tatabobu
Florine, peste vreo luna - doua, când poate vei fi mai calm, recitește discuția de aici. Poate-ti vezi cu alți ochi modul în care ți-ai susținut punctul de vedere.
Adi florin
QUOTE(einstein1984 @ 7 Sep 2023, 10:37)
Si de ce crezi tu ca H4 trage mai mult curent si H7 nu?
*



Nu stiu exact cauza, dar as putea sa imi dau cu parerea. As banui ca din cauza temperaturii mai mici a filamentului la H4. Filamentul de faza scurta la H4 este prins de o masa mare de metal. De aceea (dar probabil nu numai din cauza asta) si eficienta acestui filament este mult mai mica decat la H7. In acelasi timp, avand o temperatura mai mica, are si o durata de viata mai mare decat la H7.

Deci, avand o crestere mai mica a temperaturii cu energia consumata, si rezistenta sa creste mai lent cu energia consumata. Prin urmare, marind tensiunea, consumul nu creste la fel de incet ca la H7 unde e mai usor de crescut temperatura filamentului.

Asta este parerea mea. O fi buna, nu o fi buna, asta e.

Oricum, datasheet-ul zice clar ca puterea maxima la H4 la 13,2V poate ajunge la 68W. In cate cazuri, nu zice. Dar... avem un maxim.


Tatabobu, multumesc pentru consolare. Spor la cele bune!
Gil26
Pai (si) daca folosesti un ulei subtire in motor diferenta asta intre H4 si H7 creste sau scade? blush.gif

Florine, serios acum, decat sa ne tot "spui" de datashit-ul ala, sa faci teoria batului de chibrit si mai ales tot felul de “calcule” aiurea \gresite mai bine iei doua becuri H4 si H7 faza scurta de 55W de la acelasi producator (si\sau poti sa faci chiar si comparatie intre ei), le alimentezi la 13.2V de la o sursa precisa, masori cu un aparat precis \calibrat si ne spui (eventual in celalalt topic) si noua puterea consumata (poate si variatia in timp) a acestora (functie de cum faci toate acestea destul de probabil ca va fi undeva intre 46-51W, apoi tine cont si ca acest “consum” NU este “tras” direct din combustibilul masinii, benzina sau GPL wink.gif ).

Pana atunci, revenind la subiectul topicului, poti sa folosesti orice ulei si oricat de “subtire” doresti in motorul masinii tale (Logan 1.6 MPi din 2007). blink.gif

Spor la cele bune! up.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.