Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: ce ulei de motor folositi?
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Piese auto - Dacia Logan
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65
argon
dintre Castrol si Mobil1(!) ce ati alege? asa ca marca.
IRONICK
Nu vreti voi sa va mutati la cafenea? Se duce dracu si topicul asta la fel ca si ala cu bujii.
dr_mKe
Hai sa punem punctul pe i.

Cine conduce lejer si nu solicita masina poate merge linistit mult si bine cu un Elf 10W-40 Competition ST, nu are sens sa cheltuiasca cu un ulei de 3 ori mai scump.
Alt ulei care nu-i prea scump este 5W-30 Evolution SXR.

Nu vad de ce un topic pentru uleiuri genereaza atatea discutii.

argon
QUOTE(IRONICK @ 9 Apr 2010, 19:28)
Nu vreti voi sa va mutati la cafenea? Se duce dracu si topicul asta la fel ca si ala cu bujii.
*



eu observ ca tu faci offtopic, eu am intrebat simplu si ontopic, care marca e mai de incredere din cele doua.
PaulT
Eu folosesc Castrol 5w40 Magnatec si in Logan si in Lancer si daca tot mi-a ramas de la schimburi bag si in berlina(pana acum am avut in ea 10w40 tot Magnatec). Dar imi face Motul foarte serios cu ochiul. N-am luat pentru ca totusi nu le alerg asa rau biggrin.gif .
dr_mKe
Gama motorsport iti goleste buzunarele rau de tot tongue.gif
bossake
Chiar nu cred ca e recomandat sa se bage din gama sport de la motul. Pt ca marea majoritate sunt uleiuri care trebuiesc schimbate la ~5000km, fiind uleiuri de competitii, utilizari in regimuri severe etc.

totusi motul ofera si uleiuri normale, eu unul o sa bag sapt viitoare (95% sunt decis pe uleiul asta) Motul 8100 x-cess 5w40. iar pretul este undeva la 35-40 ron/l, deci nu foarte mare.
PaulT
Astea le-as baga ...300VPower 5w40..... sau 300VChrono 10w40... wub.gif . Schimbat la 5000km daca il folosesti intr-un anumit stil, nu la folosire normala +excese ocazionale.
dr_mKe
Cu Motul 8100 Xcess 5W-40 SN a luat o forja de pomina prin Alpi icon_mrgreen.gif . La un moment dat era sa fierb motorul rau de tot, dupa o urcare facuta ca la raliu, pana pe la cota 2500 icon_mrgreen.gif cu einstein copilot, care prevestea sfarsitul garniturii de chiulasa radmasa.gif
PaulT
Mi-aduc aminte de Grossglockner(fara copilot icon_mrgreen.gif )... cu 320d... wub.gif Da' o dam in offtopic. Nu stiu ce ulei avea.
user123
Masina din semnatura are aproape 300 000 km cu castrol edge 0w30 sau 5w30 (in functie de cum am gasit ; primii 10 000 a mers cu ce a fost din fabrica ) fara probleme ; porniri usoare iarna , ceva economie si raspuns mai bun la accelerare......16V se apropie de 35 000 tot cu castrol 5w30 124.gif
PaulT
Impresionant! Si cum se comporta dupa 300.000km per ansamblu?
dr_mKe
Aproape ca nou ar trebui tongue.gif
user123
Salve, masina dpdv meu este ok......nu mi se pare mult modificat mersul fata de cum a fost la inceput ( poate un pic mai nervoasa? sau asta unde mam obisnuit eu cu ea si felul ei ).....dpdv obiectiv motor prafuit insa fara supuratii majore de ulei ( musteste putin pe la chiulasa in spate spre injectoare insa extrem de putin) - nu completez deloc ulei intre schimburi (inca !); nu scoate fum nici macar "provocat" , esapamentul inca ruginit insa nu negru de ulei ( dpdv asta renault ramane renault )......pornire la sfert de fiecare data indiferent de anotimp , consum decent si reprize inca bune ( termen de comparatie nu prea am pt ca am folosit acelasi ulei cu acelasi grad ; totusi trecerea de la ce a avut pe fabrica la 0w30 sa simtit mai mult decat atunci cand am schimbat bujiile standard cu ngk - atat subiectiv cat mai ales obiectiv la consum, pornire si reprize iarna ) ...Ma tentat de cateva ori sa folosesc uleiuri mai scumpe ( si poate chiar mai bune gen motul shell ) insa daca am obisnuit motorul cu castrol atunci castrol pana la sfarsit ......Nu regret deloc ca am pus un ulei scump ( este damblaua mea sami pun in masini piese si consumabile cat se poate de bune ); in plus daca 7 ani am pus intrun oltcit numai shell 5w40 ( extrem de scump pe vremea aia) si ulterior castrol ( dupa ce a plecat shell din romania) va dati seama ca pt logan .......
PaulT
Suna bine... La capitolul uleiuri sunt de acord cu tine in ceea ce priveste Motul, dar Shell este sub Castrol sau Mobil 1 . Nu ai de ce sa regreti folosirea unui ulei scump. Rezultatele le vezi zi de zi cand motorul cu 300.000km rulati se comporta impecabil wink.gif .
user123
Da - in principiu cred ca ajuta si faptul ca nu schimbi diferitele marci de uleiuri intre ele si pastrezi gradul de vascozitate cat de cat apropiat .....vis a vis de shell mie mia placut mult : a tinut un motor pe carburator timp de 4-5 ani impecabil ( iar la motorul ala am "umblat" cu modificari peste modificari ) - la refacut setul motor avea chiulasele curate si aurii fara pic de gudron ( am vandut masina ca un idiot cu 15 mil dupa ce refacusem tot motorul cu 12 mil plange.gif ) gandestete la injectie cum sar comporta .....in plus este uleiul favorit al lui Ferrari , Volkswagen si skoda ( in romania nu au shell si pun castrol insa pe compartimentul motor toate au eticheta cu shell ) .....
G.R
"dar Shell este sub Castrol sau Mobil 1"
Pe ce baza s-a creat acest clasament? Ai laborator?
einstein1984
Mobil 1 e world's best de vreo 30 de ani, toata lumea se compara cu el (vezi site-urile lu Amsoil si Valvoline). Asa ca e normal sa fie shell sub el.
klax
Si eu am pus la vechea berlina shell mult timp si eram foarte multumit. Acum nu am comparat cu mobil1 sau castrol pe vechea berlina. Cert este ca la kia spre exemplu vine din fabrica cu ulei shell, dar la service se pune orice altceva mobil1, valvoline, castrol.
Parerea mea despre shell este destul de buna, desi benzinariile shell din Italia si Austria au benzna proasta in comparatie cu celelalte. Dar asta e altceva.

Cu toate astea loganelul meu merge pe mobil 1 5w30 esp si sunt la al doilea schimb cu el. Acum sa vedem in timp cum o fi.
YRX
QUOTE(einstein1984 @ 13 Apr 2010, 10:02)
Mobil 1 e world's best de vreo 30 de ani, toata lumea se compara cu el (vezi site-urile lu Amsoil si Valvoline).
*


E mare diferenta intre Mobil1 SUA (care-l compara aia pe forum-urile din state) si Mobil1 care este in prezent pe piata noastra. Si fata de Mobilul care se vindea acu 5-6 ani la noi e diferenta, pe toata gama. Nu stiu de unde-l aduc, ce circuit are in piata dar trendul calitatii e in jos.
einstein1984
Si masinile din state sunt altele decat la noi, si regimul de utilizare, si intervalul de service. Insa cercetarea si substantele utilizate la MOBIL 1 pt SUA am incredere ca sunt disponibile si pentru cele facute in UK (conform codului de bare) si vandute in europa.
YRX
Increderea este lucru mare. Ce UK, uleiul de la noi e Turkey...sau butoi de 200 litri ambalat in 250 de litri la noi. Nu stiu codurile de bare, dar mi se pare logic sa-l aduca de unde e mai aproape (nu sunt si astia organizati pe zone geografice?).
Am probat unul dupa altul M1 0w30 de la noi si M1 0w30 SUA, diferenta de ungere, de zgomot de rezistenta in timp. Am probat (aici pe masini diferite si la distanta de timp) M Super (made in Belgium) 5w40, acu 6 ani si M 3000 5w40 la promotie la Norauto. Pe asta trebuie sa-l dau afara cat de curand (e pe MCV), omor masina cu zile.
Pe vremuri cand aveam break-ul ma cucerisera cu Mobil Super 10w40, un ulei extraordinar. Am mai folosit si M1 5w50 pe vremuri, iarasi foarte bun, dar de la 0w30-u ala m-au pierdut de client.
einstein1984
Mobil 1 e uk, mobil super spanac e turkey.
dr_mKe
Fabrica Mobil1 din Turcia este un etalon de tehnologie din cate stiu eu.
Singurul ulei care m-a dat pe spate a fost Motul 300V Chrono 10W-40. Punct.
Mobil1 0W-40 merge de minune, a rulat 30.000 km in SN si deocamdata 2.000 km in Logan.

Luand in considerare mica deformatia profesionala legata de testare si evaluare, cred doar ce-i negru pe alb, repetabil la orice ora.
mykissfm
bagai si eu aral high tronic 5w 40 ,asta dupa ce am folosit valvoline syn power 5w 40, ce vreau sa va spun e sa nu faceti ca mine sunt dezamagit parca m-am intors la dacia oil.
am facut 2000km uleiu sa innegrit mai repede,motorul pare mai silentios ,dar in schimb a devenit puturos .
astept sa-l dau afara pe la 7000km si din nou pentru forever valvoline-ul de rigoare. mad.gif mad.gif mad.gif
danutsb
Castrol Magnatec 10w40 - recomandat de un amic de la service Hyundai
madhorsefuzzy
QUOTE(YRX @ 13 Apr 2010, 10:39)
... si M 3000 5w40 la promotie la Norauto. Pe asta trebuie sa-l dau afara cat de curand (e pe MCV), omor masina cu zile.

Penultimul schimb am tinut Elf 5W40 10.000Km.
Am pus Mobil 3000 5W40 si motorul a redevenit silentios si masina mi se pare ca merge bine si frumos si acum dupa 13.000Km.

E timpul sa-l schimb si vroiam sa pun acelasi ulei Mobil 3000 5W40, din acelasi loc ca si ultima data. Inca de atunci mi-au zis ca e facut in Turcia.

O fi ala de la Norauto "manarit" sau au scazut calitatea uleiului din fabrica la turci?

Ca daca e ultima varianta cred ca revin la Dacia Oil 5W30 si schimb la 7500Km. E si mai ieftin, decat Mobil la 10.000Km.

YRX
Nu cred ca l-am luat botezat de la Norauto, da mai stii? Era promotie 99 lei / 4 litri si cum nu stateam prea bine cu banii l-am luat. Imediat ce l-am bagat s-a simtit diferenta de tacanit la motor (e 16V). Inainte a avut Castrol Syntec 5w40.
Dintre uleiurile pe care le-am incercat in timp mi-au placut Castrol Syntec, Mobil1 SUA si Valvoline VR1. Cum sursa de Castrol si Mobil SUA a cam secat, am ramas la a mea pe Valvoline VR1 5w50.
Motul n-am incercat, dupa cum il lauda dl doctor pare bun, poate la urmatorul schimb (daca nu-i asa cum il lauda i-l torn in parcare si pe discurile de frana.... laugh.gif )
testike
Stie cineva daca toate uleiurile Mobil 1 0W40 sunt NewLife, si daca NewLife inseamna ca sunt pentru motoare mai uzate?
Pana acum am pus tot Mobil1 0W40, dar in ultima vreme nu prea mai gasesc, si ce am gasit era cu sigla NewLife - nu m-am prea documentat, dar din reclama am inteles ca ar fi mai bun pentru motoare mai vechi..

LE: Descrierea de pe site-ul Mobil1 ma lamureste bustean, insa pare sa nu fie special pentru motoare vechi:

Dezvoltat pentru cea mai recentă tehnologie în domeniul motoarelor, produsul ideal pentru autovehicule mai noi sau mai vechi în stare bună, asigurând cea mai buna performanță generală pe care o putem oferi.
argon
0w40 e tot ala, chiar daca pe bidon scrie new life sau nu, cel cu new life e denumirea din seria cu 3 tipuri de ulei din campania actuala, cele pentru motoare mai mai vechi sunt 5w50 si 10w60.
YRX
E tot 0w40 si "New life",poti sa-l folosesti ca si pana acum.
Cat despre 10w60 pentru motoare uzate..... radmasa.gif ....am vazut si eu ambalajul, nu stiu ce au avut in cap.
argon
de ce? un motor ce bate si mananca ulei merge mai bine cu uleiul asa gros.
einstein1984
Tu folosesti SAE 50 la cald, nici asta nu prea e normal
argon
eu folosesc Magnatec 10w40, dar merge si 5w50 fara probleme conform manualului, ce nu ar fi normal chiar daca as folosi?
einstein1984
Ziceam de YRX. Ce folosesti tu e irelevant aici, esti chitros si nu ai Logan.
argon
trebuia sa-l citezi atunci, si manualul de Logan ce zice de w50?
einstein1984
Pentru ca Loganul se vinde in Camerun si Iran sau alte tari din astea cu 50 de grade la umbra unde poate e nevoie de el.
YRX
Da, eu am folosit si folosesc 5w50 in 8V. Am stat si am rasucit-o pe toate partile, inainte sa ma hotarasc, dar la traficul pe care-l fac cu masina cred ca e alegerea cea mai buna.
Vascozittile aproximative ar fi cam asa (la 100grC)
- SAE 30 11cst
- SAE 40 14cst
- SAE 50 18cst
- SAE 60 are 24cst, deci peste dublu fata de SAE30.
La temperaturi mai mici vascozitatea este mai mare, la temperaturi mai mari este mai mica(SAE50 la 130gr are aprox 11cst, deci ajunge la vascozitatea lui SAE30).
Temperaturile pe care le poate suporta un ulei pe perioade scurte ar fi cam asa:
- sae40 semi-sintetic pana pe la 110grC
- sae40 full sintetic pana pe la 120-130grC
- sae50 full sintetic pana pe la 140grC
De asemenea rezistenta la forfecare si pelicula de ulei este mai buna si fiind 5w cred ca merge foarte bine si la iernile din sud, iar acest tip de ulei este prezent numai in gamele superioare ale producatorilor (deci de calitate) si este mai ieftin decat 0w40 si 0w30, datorita utilizarii mai restranse. Totodata, toate uleiurile se subtiaza in timp.
Dezavantajele unui ulei mai greu ar fi:
- consum mai mare (nesemnificativ, testat de mine fata de 0w30)
- micsorarea puterii (idem)
- aparitia fenomenului de cavitatie si bule de aer in lagarele palier (asta este lucru naspa, distrugi un motor instant - la 5w50 nu cred ca e cazul totusi, poate la w60)
Cat despre 10w60 este uleiul recomandat pentru multe supermasini, de la Ferrari Enzo pana la BMW M, nicidecum pentru rable, cum il promoveaza Mobil "after life". De fapt Mobil scrie mic in subsol sa urmezi instructiunile fabricantului, asa ca e acoperit. De aia nu mi-a placut clasificarea asta de marketing, n-are nici o legatura cu realitatea.
Pe aria Solenza sunt useri care folosesc Castrol Racing 10w60, puteti sa cititi si parerile lor.
SORAN
Folositi ulei 10W40 si 5W40. Nu e nici o diferenta nici la consum nici la nimic daca e un ulei bun nu facut de cine stie ce SRL. Avantajul este doar iarna pt. 5W40. Vara, sau hai sa zicem la temperaturi peste 0 grade merge foarte bine 10W40. Cu cat e mai subtire riscati sa va si manance ulei in momentul in care veniti cu motorul cald o opriti, uleiul cu cat e mai subtire se poate scurge pe la supape in cilindru (cantitati mici) si la prima cheie il scoate ars pe teava si usor usor va trebui sa mai completati.
Eu folosesc Motul 10W40 Turbolight pe perioada verii, iar spre iarna dupa ce fac cam 10.000km il schimb cu 8100 XCESS 5W40
brandon
Salut

Am gasit pe piata texaco havoline 10w40 Deposit Shield. Se zice ca e un ulei nou aparut la sf lui 2009. A folosit cineva pana acum acest ulei? Trebuie sa fac revizia sambata si nu stiu daca merita.
mykissfm
ma poate lamuri cineva daca cu 10w 40 pot merge in conditii de oras si extraurban in jur de 10 000km? si asta la sigur.
dr_mKe
Depinde cu ce 10W-40, nu-i tot una Motul 300V Chrono sau Lubrifin 10W-40
Mihai R
Da' elf-u' nu va mai place? Ca nu o recomanda degeaba Renault atat de tare uleiul ala.
bossake
ai dreptate, nu il recomanda PE degeaba wink.gif
G.R
Fiecare constructor de vehicule recomanda un ulei "conational" Renault recomanda Elf, Citroen Total, BMW Castrol, Seat Repsol. Valvoline nu-l recomanda nimeni fiindca Olanda nu produce masini. Cam asta ar fi formula magica privind recomandarile.
JJY
QUOTE(mykissfm @ 15 Apr 2010, 18:35)
ma poate lamuri cineva daca cu 10w 40 pot merge in conditii de oras si extraurban in jur de 10 000km? si asta la sigur.
*


eu sunt la a treia masina dacia (1 supernova + 2 logan) , in care am pus numai Aral 10w40, schimbat la ~10.000 km. NICI O PROBLEMA.
PaulT
QUOTE(SORAN @ 15 Apr 2010, 14:10)
Folositi ulei 10W40 si 5W40. Nu e nici o diferenta nici la consum nici la nimic daca e un ulei bun nu facut de cine stie ce SRL. Avantajul este doar iarna pt. 5W40. Vara, sau hai sa zicem la temperaturi peste 0 grade merge foarte bine 10W40.  Cu cat e mai subtire riscati sa va si manance ulei in momentul in care veniti cu motorul cald o opriti, uleiul cu cat e mai subtire se poate scurge pe la supape in cilindru (cantitati mici) si la prima cheie il scoate ars pe teava si usor usor va trebui sa mai completati. 
Eu folosesc Motul 10W40 Turbolight pe perioada verii, iar spre iarna dupa ce fac cam 10.000km il schimb cu 8100 XCESS 5W40
*




La cald si 5w40 si 10w40 sunt la fel de subtiri... Singura diferenta de vascozitate apare la rece.. Si intre ele mai e o diferenta. 10w este in general semisintetic in timp ce 5w este full sintetic(in general). Eu as folosi 8100xcess 5w40 tot anul..
Solidu
Si eu eram incantat tare de Motul. Si cand eram sa cumpar mi-a zis cineva ca de fapt nu e bun de nimic. Nu am avut curaj sa il testez in motor. Am ramas la Elf 5W40 Evolution SXR. Apropo stie cineva daca Excellium LDX 5W40 se mai fabrica sau nu? Comparativ pe fise e acelas ulei.
dr_mKe
Buna faza cu Motul. Unii n-au auzit de internet & Google.
Marso
Eu folosesc Elf 10w40... cu MCV-ul am aproape 200.000 km si nu m'am gandit niciodata sa schimb marca sau caracteristicile uleiului. Pana acum am fost multumit de acest tip de ulei, nu am completat niciodata cu ulei intre revizii. Recomand cu incredere tuturor smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.