Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: ce ulei de motor folositi?
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Piese auto - Dacia Logan
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65
Victorine
Normal ca nu e TBN indicatorul suprem, dar ma asteptam sa fie macar vreo 9-10, sau peste 10 - cam astea-s valorile la uleiurile 100% sintetice 5W40 peste care-am dat eu pana acum.
IRONICK
QUOTE(Victorine @ 2 Feb 2012, 10:38)
Normal ca nu e TBN indicatorul suprem, dar ma asteptam sa fie macar vreo 9-10, sau peste 10 -  cam astea-s valorile la uleiurile 100% sintetice 5W40 peste care-am dat eu pana acum.
*


Pai are peste 10, doar ca datele respective nu sunt pentru uleiul Castrol EDGE 5W40 FST.
Victorine
Unde, unde? link smile.gif Sa nu-mi zici acuma ca tu citesti de pe bidon smile.gif

Am gasit aici: http://www.bp.com/assets/bp_internet/castr...ge_5W40_new.pdf

O fi asta fisa pentru FST?... Ca acuma m-am prins ca ce-ai atasat tu era pentru varianta cu A3/B4... ai vrut sa ne incurci wink.gif Oricum eu ma bucur, ca vreau sa iau uleiul asta
IRONICK
[attachmentid=1627784217]

Nu, dar astia sunt laconici rau la date pe site. Trebuie sa ii cauti dupa cuvinte minune.
Victorine
Mi se pare incredibil ca o firma ca asta nu pune fisele cu specificatiile tehnice ale uleiurilor pe site. In schimba o gramada de gargara cu pioneze si filmulete care-ti scot ochii. Chiar mi s-a luat de marketingul lor (nu vorbesc numai de Castrol)

Misto bidonul, sa-l rulezi sanatos! (uleiul) Pacat ca nu-i si pentru motoarele reno... icon_mrgreen.gif sau n-au mai avut loc pe eticheta. Unde-i ambalat? In DE?
DMP
E si pentru reno. RN0700/RN0710.
Victorine
Hai c-am glumit, macar atat au scris si ei pe site ca-i cumpatibil si cu norma aia...
IRONICK
QUOTE(Victorine @ 2 Feb 2012, 23:01)
Misto bidonul, sa-l rulezi sanatos! (uleiul) Pacat ca nu-i si pentru motoarele reno... icon_mrgreen.gif  sau n-au mai avut loc pe eticheta. Unde-i ambalat? In DE?
*
Cred ca mai bine ... pana apuc sa il golesc eu. Cica este facut in EU.
user123
QUOTE(IRONICK @ 2 Feb 2012, 22:36)
Pai are peste 10, doar ca datele respective nu sunt pentru uleiul Castrol EDGE 5W40 FST.
*



Din ce am verificat ultima data, singurul ulei de la Castrol cu TBN peste 10 este edge RS 10w60 ( dealtfel si singurul ulei castrol cu tehnologie di-ester,cel putin din spusele lor )....treaba cu Made in UE nici mie nu mia placut, de aceea il cumpar direct din germania (pt my peace of mind , posibil sa ma insel) smile.gif
IRONICK
10.3 are 5W40 simplu
user123
QUOTE(IRONICK @ 2 Feb 2012, 23:36)
10.3 are 5W40 simplu
*



biggrin.gif La englezi ,din ce am gasit eu Edge 5w40 nu are TBN trecut in lista.....si da, o mica corectura din partea mea : mai nou si EDGE RS 0w40 are TBN 10 asa cum se vede mai jos

http://datasheets.bp.com/bpglis/FusionPDS....XE-85KQBQ_0.pdf
G.R
Super multumit de 77 Lubricants SM 5W-40. La -27 de grade masina a pornit la prima cheie, fara zgomote si tacaneli.
jelly
De cand am masina am folosit numai mobil 1 5w30, la urmatorul schimb as vrea sa incerc 0w40 tot de la Mobil 1 .
cosminsz
dc nu folositi datele din cartea tehnica? 5W40 scrie acolo...
Care este cea mai ok ? Mobil 1, Castrol?( cel putin astea au un renume... o publicitate puternica) Sunt si cele mai ok?
IRONICK
QUOTE(cosminsz @ 10 Feb 2012, 22:46)
dc nu folositi datele din cartea tehnica? 5W40 scrie acolo...
Care este cea mai ok ? Mobil 1, Castrol?( cel putin astea au un renume... o publicitate puternica) Sunt si cele mai ok?
*
Bosh 5W40!
alessandroK4M
QUOTE(G.R @ 3 Feb 2012, 17:12)
Super multumit de 77 Lubricants SM 5W-40. La -27 de grade masina a pornit la prima cheie, fara zgomote si tacaneli.
*



de unde ai facut rost de uleiul asta ?
G.R
De la un distribuitor local de la mine din oras. La fiecare 4 L iti da filtrul de ulei gratuit indiferent de marca si tipul turismului.
IRONICK
L-am varsat in motor. Deschis la culoare, motorul se simte bine cu el. Ce este interesant, porneste foarte repede motorul (ma refer la faptul ca are turatie mai mare cand este actionat de demaror). Nu imi ziceti de baterie, este noua (70Ah), schimbata acum cateva luni preventiv.
cipilicu
Salutare,

Am o intrebare legata de schimbul de ulei. Mereu am cumparat 4l de Elf5w30 si diferenta ce ramane in urma unui schimb am colectat-o intr-un bidon (inchis etans si la intuneric), ajungand acum la valoarea de ~2,5l. Se merita sa cumpar acum doar 1l de ulei si sa-l amestec cu cel colectat pentru un schimb nou, sau sa cumpar un bidon de 4l sigilat?
Precizez ca am inceput sa colectez uleiul cam din 2009 (si-a pierdut proprietatile?).
Multumesc.
drogas
Eu unul l-as folosi ...

Acuma ce puteai sa faci era sa bagi de fiecare data in motor 1litru din ala vechi sa "imbuteliezi" la pastrare din asta nou...
Ai fi avut acum ulei vechi doar de anul trecut.
ealex
Salut. Nu te-as sfatui sa incerci, nu cred ca producatorul a pus degeaba termenul de 3 ani pe bidon. In afara de asta, chiar daca e aceeasi marca, este posibil ca 'reteta' sa se fi schimbat in ultimii ani...desi e doar o parere. Poate ne raspunde cineva mai avizat. blink.gif
Leo0608
n-are absolut nici pe dracu !
si eu am facut la fel cu uleiuri motul 300w 5w30 esther 2 bidoane a cate 2kg de tabla
dupa capul vostru trebuia aruncat 1 l de ulei nu?

cat timp este acelasi ulei, n-ai absolut nici cea mai mica problema
G.R
Si daca nu este acelasi ulei, tot n-are nimic. Atata timp cat doua uleiuri au aceleasi specificatii sunt miscibile. Eu am amestecat intr-un camion Scania ulei Prista si Valvoline 50%-50%. A mers 60 k de km, deci un interval de schimb normal pentru un camion, si nu a patit nimic. Subliniez ca Scania are si filtru centrifugal si la revizie nu s-au gasit depuneri in camtitati mai mari decat inainte.
Victorine
Revin si eu cu o remarca, de cand a venit caldura sunt din nou super multumit de Q8 5W40 formula excel smile.gif Si are deja cam 13000 km dintre care vreo 4000 iarna - cand motorul (in speta culbutorii) era cam zgomotos... Nivelul pe joja s-a stabilizat, deci consumul s-ar putea sa fi fost datorat alimenarii pana la max pe joja.

Ironick, vorbesti de castrol Edge 5W40 ala de mai demult?
cristica
QUOTE(G.R @ 24 Mar 2012, 19:54)
Si daca nu este acelasi ulei, tot n-are nimic. Atata timp cat doua uleiuri au aceleasi specificatii sunt miscibile. ..
*



adevarat insa fiecare firma pune aditivi proprii in uleiuri in functie de care variaza putin indicii sau punctele - asa ca nu e recomandat sa amesteci uleiuri de la firme diferite iar la motor cand schimbi firma dar pastrezi specificatia este preferabil sa faci o curatare a motorului.

mykissfm
QUOTE(cristica @ 27 Mar 2012, 23:40)
adevarat insa fiecare firma pune aditivi proprii in uleiuri in functie de care variaza putin indicii sau punctele - asa ca nu e recomandat sa amesteci uleiuri de la firme diferite iar la motor cand schimbi firma dar pastrezi specificatia este preferabil sa faci o curatare a motorului.
*



ce dreaq de curatene sa faci? asa fac si maimutoii in reprezentata ,curatenie,dupa 5w30 cand pun 10w40 daciaoil.

nu este nevoie de curatare a motorului.

singura curatare se face atunci cand lasi un ulei peste limita admisa de km si functionare a motorului.
IRONICK
QUOTE(Victorine @ 24 Mar 2012, 20:34)
Ironick, vorbesti de castrol Edge 5W40 ala de mai demult?
*
Se comporta bine, nu prea am stat de el. In schimb am impresia ca uleiurile sintetice in motorul de Logan sunt mai pretentioase la temperatura de afara. Si nu ma refer la functionarea motorului, ci la fluiditate. Se simte imediat la consum. Q8 ala nu cred ca este sintetic, chiar daca scrie pe el.
Victorine
Nu sunt sigur ca inteleg, poti fi putin mai explicit? In ce sens e mai pretentios si cum influenteaza consumul? Acuma nu stiu ce sa zic, Q8 Formula Excel 5w40 ce am eu, parca asa scrie in fisa tehnica, sintetic.
DGG
eu din 2005 de cand am primul logan am folosit doar castrol 5w40 si sant foarte multumit
nu am avut probleme nici iarna nici vara
dar fiecare pune ce vrea in motor
IRONICK
QUOTE(Victorine @ 1 Apr 2012, 13:42)
Nu sunt sigur ca inteleg, poti fi putin mai explicit? In ce sens e mai pretentios si cum influenteaza consumul? Acuma nu stiu ce sa zic, Q8 Formula Excel 5w40 ce am eu, parca asa scrie in fisa tehnica, sintetic.
*
Q8 nu cred ca este sintetic, sau cel mult semi.

Comportamentul celor doua a fost aproape identic (Mobil si Castrol), la temperaturi mai mici crestea consumul simtitor. Castrol se simte bine dupa 20°C, Mobil dupa 30°C.
Bitu
Hai ma, toti or vorbi prostii??? Oficial?
http://www.q8.ro/images/stories/produse/ma...cel%205W-40.pdf
IRONICK
Comportamentul uleiului in motorul de Logan m-a facut sa spun asta. Poate pe motoare (moderne!) se comporta altfel.
cris_2005
Acum Mobil Super 3000 5w40.
Am avut Magnatec 5w40-zgomot mare, in rest motorul se comporta bine.
cosmin_h82
Trebuie sa schimb uleiul si sunt nedumerit: Castrol EDGE 0W40 sau Mobil1 0W40? Acuma am Castrol Edge 0W30 (foarte multumit de el).
annem
Castrol Edge 0W30.
DMP
Cred ca ar prinde mai bine un w40 pentru ca se apropie vara.
radiantm
Urmeaza sa schimb uleiul la un logan 1.4 din 2005.Are aproape 7 ani (70000km si ceva in plus).Pana acum am pus fie ulei de la Dacia(5w30) fie ELF(5w40)
Avand in vedere ca masina este deja mai veche ( 7 ani 70000km) SE IMPUNE SA SCHIMB ULEIUL CU ALT TIP ?

Cu multumiri , ADI
Leo0608
un Liqui Moly Leichtlauf HT 5w-40 e perfect
http://www.oilmag.ro/uleimotor/liqui-moly-...4-p-994765.html
IRONICK
Si cine il recomanda? Vocea si talentul?
annem
QUOTE(radiantm @ 29 Apr 2012, 19:49)
Urmeaza sa schimb uleiul la un logan 1.4 din 2005.Are aproape 7 ani (70000km si ceva in plus).Pana acum am pus fie ulei de la Dacia(5w30) fie ELF(5w40)
Avand in vedere ca masina este deja mai veche ( 7 ani 70000km) SE IMPUNE SA SCHIMB ULEIUL CU ALT TIP ?

        Cu multumiri , ADI
*


Nu. Il schimbi la an/10000km, e foarte bun si Dacia 5W30.
Sa nu-l cumperi de la Dacia ca-i dublu pretul.
Victorine
Primit de la taica-miu un bidon de 5L Castrol EDGE FST Turbo Diesel 5W40 (luase pentru Octavia lui TDI). Am cautat sa vad daca pot utiliza un astfel de ulei pe un motor pe benzina si lumea zice ca e foarte bun pentru ca (copy/ paste de pe VW forum):

1. Este SM - deci e certificat API pt Benzina
2. ACEA (celalalt standard) nu face diferenta intre benzina / diesel - inca un argument in favoarea diferentierii arbitrare
3. Este bun pt motoare turbo - deci e greu inflamabil si stabil la temp mari
4. Este bun pt diesel - deci are detergenti puternici si rezista si la impurificare cu carbon (funingine).
5. Este 505.01 - deci rezistenta la rupere a filmului este foarte buna - similar cu uleiurile sport...

Parerea userului respectiv este ca e mai bun pt un motor pe benzina decat un ulei care nu e de diesel biggrin.gif

Ce parere aveti?



18 May 2012, 20:45:
Deci? Ce ziceti? Maine as vrea sa-l torn in motor daca merge.

18 May 2012, 21:37:
Bun, am mai sapat si m-am decis, e foarte bun smile.gif La noi nu am prea gasit pareri ale utilizatorilor care si-au pus problema utilizarii unui ulei etichetat ca fiind pentru motoare "turbo diesel" in motoare pe benzina, insa pe forumurile in engleza am gasit o gramada de aprecieri favorabile. Unii zic ca ar fi chiar mai bun decat un ulei cu aceleasi specificatii datorita gradului mai mare de aditivare. Una peste alta, am avut bafta ca mi-a picat uleiul asta, ca deja am tras mai mult decat de obicei de Q8-ul din motor, vreo 18.000km. Maine il torn.
user123
Teoretic ar trebui sa mearga....insa nu din cauza ca ce este bun pt diesel este bun si pt benzina wink.gif ( gandeste-te numai ca benzina este un "solvent" mai bun ca motorina etc ...) ci din cauza punctului 1 pe care l-ai enumerat mai sus plus faptul ca, din ce vad la englezii( pe care ii citezi) are si norme Renault....
Deci da, are toate sansele sa mearga bine ( daca nu e contrafacut tongue.gif ) insa nu din cauza ca este "pt diesel" .....mai degraba ce este "pt benzina" merge si la diesel ( cu mici exceptii, printre care si vascozitatea....)
Victorine
Da, are si normele renault 0700 si 0710. De dizolvat cu siguranta n-o sa se dizolve smile.gif Majoritatea celor care spuneau ca e chiar mai OK decat unul cu aceleasi caracteristici destinat exclusiv unui motor pe benzina se refereau la punctul 3. din ce-am citat si de pe un forum romanesc, anume la gradul mai inalt de aditivare specific uleiurilor pentru motoare diesel, in care arderea motorinei genereaza mai multa cenusa. Exista uleiuri care se potrivesc in acelasi timp si la motoare diesel si la cele pe benzina. Insa daca un ulei pe care scrie "pentru turbo diesel" merge foarte bine si la un benzinar, asta nu e neaparat valabil si in sens invers.
Victorine
Dupa vreo 300km pot constata urmatoarele: AM SCAPAT DE CLANTANITUL CULBUTORILOR dimineata sau la o accelerare mai hotarata! Motorul are un sunet putin diferit, ca urmare ma simt adesea tentat sa schimb in viteza superioara peste 3000 rpm si atunci maraie, nu mai țiuie ca īnainte.

Trebuie sa adaug ca am schimbat si uleiul si filtrul de aer. Configuratia inainte era Q8 Formula Excel 5W40, filtru ulei SEP, aer Romcarbon, acum Castrol EDGE Turbo-Diesel 5W40, filtru ulei MANN, aer FILTRON. Aceleasi bujii Bosch Super 4 de vreo 25.000 km.

Si nu se mai simte subturat ca inainte cand deseori ii dadeam de lucru tamponului de la cutie la demaraje, dar asta cred ca tine de filtrul de aer, motorul nu mai e sufocat.
cristio_79
QUOTE(IRONICK @ 1 Feb 2012, 18:04)
Evident cu filtre Mahle.  smile.gif
*


Ai folosit filtru de aer tot Knecht/Mahle sau doar pe cel de ulei?
Vad ca in catalogul de pe site-ul lor nu apare nici la Logan codul pentru filtrul de aer. Doar pentru 1.6 16v apare codul, dar este diferit.
IRONICK
ulei+aer, dar nu mai stiu ce coduri au avut pe ele
cristio_79
Am gasit codul aici.
Pentru filtrul de ulei codul este OC 467.
Ai ceva informatii, sunt mai bune decat Mann, spre exemplu? Ce a stat la baza alegerii tale?
bogdan_dsn
Urmeaza sa fac inca o revizie la sandero. M-am gandit sa pun Mobil super 3000 5w40. Banuiesc ca e mai ok ca Dacia Oil. Sau?
flickflack
Mai bine Mobil 1 New Life 0W-40. Il gasesti chiar la importator in sensul de la Marasti la Star Lubricants.
Adi florin
Salutare,

Am o dilema. Scuze, dar nu am avut rabdare sa citesc atatea post-uri cate sunt aici. Daca s-a mai discutat despre asta, va rog, sa-mi ziceti la ce pagina. Problema e asa: mai am 2 litri si ceva de ulei Mobil1 5W50 de la schimburile anterioare. Fiind greu de gasit acest ulei si dorind sa pun unul mai putin vascos, ma gandeam sa completez pana la 3,3 litri sau cat e capacitatea motorului tot cu un ulei Mobil1, dar 0W30. Intrebarea e daca se poate face acest amestec fara sa spumeze sau sa faca cine stie ce depuneri prin motor. Pe site la Mobil1 zice ca se poate amesteca Mobil1 cu orice ulei sintetic, semisintetic sau conventional, dar nu zice daca indicii de temperatura trebuie sau nu sa fie identici. Scriind acestea, mi-am dat seama ca uleiurile conventionale (minerale) nu au cum sa aiba aceiasi indici de temperatura, deci ar trebui sa mearga fara probleme. Ce parere aveti? A facut cineva asta?

Multumesc.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.