Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: ce ulei de motor folositi?
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Piese auto - Dacia Logan
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65
cosmin_h82
Depinde de la un service la altul. Eu nu stiu sa fie specificat undeva un nr de km anume. Daca caraie sau intra mai greu in viteza decat in mod normal, atunci trebuie verificat nivelul uleiului in cutie.
einstein1984
Dacia nu zice ca ar fi nevoie vreodata sa-l schimbi. Insa daca vreodata ai nevoie sa schimbi o planetara sau ambreiajul, tot dai jos cutia si deci schimbi si uleiul. Dar asta e un subiect off topic aici.
uscatu83
Eu folosesc ulei Elf 10w40 si la cutie conform producatorului in cartea de service se schimba la 60 mii km si eu am folosit elf 75W80.
ariciu66
uleiul de cutie e bine schimbat cum zice cartea tehnica !
bobo77
Si cum zice bre in acea carte?...
klax
Eu am intrebat un mecanic de la Dacia si a zis ca uleiul se schimba doar la interventie la cutia de viteze adica:schimbat planetare, ambreiaj, si orice demontare a cutiei sau subansamblelor acesteia.
ariciu66
eu stiu ca la 60000 km!
einstein1984
Nu scrie asa ceva in nici un manual de reparatii sau de utilizare de Logan.
cris06
Ati citit titlul topicului? Ce tot o lungiti cu uleiul de la cv? mad.gif
esmeron
Ce parere aveti despre uleiul Primus HDC 5W40 de la Rheinol?
csocso
am fost ieri prin Carrefour si am gasit ulei Elf Evolution Sxr si Excellium NF , ambele fiind compatibile cu motoarele pe benzina, dar nelamurirea mea vine din faptul ca stiam ca Excellium nu se mai fabrica si ca s-a transformat in Evolution, iar Evolution are 2 tipuri una pt fuel economy si unul pt best performances.
a cumparat cumva cineva unul dintre aceste tipuri?
KISS 74
am si eu o intrebare cu care sper sa nu supar pe nimeni momentan folosesc Dacia Oil 5W30 cu care am aprox.1000 km.am auzit pe la service cind am fost ultima data la rev. sa schb. uleiul cu un elf 10W40 ca e mai potrivit pt logan.ce parere aveti ca eu nu stiu ce sa mai cred(unii zic ac e mai bun DO 5W30 decit Elf 10W40).
alexicuta
eu folosesc Dacia Oil 5w30 si am masina din februarie 2005 si motorul merge ceas...mi-a spus cineva ca dupa 100 de mii de km poti sa bagi in motor 10w30 ca e putin mai vascos
vi_escu
5W30 si 10W30 sunt la fel de vascoase la cald, adica atunci cand motorul functioneaza. Nu stiu cu ce ajuta un motor trecut de 100k uleiul mai vascos la rece. Dar daca a spus cineva...
recki27
Castrol Magnatec 5w40
csocso
Magnatec recomanzi tu?
adisan
castrol SLX Professional 5w30 luat de la distribuitor direct. Pret fara adaos comercial si cu factura.
bobo77
Cit a costat?
adisan
35 ron/litru. Eu am luat 4 litri, pentru ca intra cam 3,5 dar e bine sa ai si ceva rezerva, nu se stie niciodata.
E indicat daca e de complectat sa fie din acelasi ulei.
G.R
QUOTE(KISS 74 @ 29 Nov 2009, 09:56)
am si eu o intrebare cu care sper sa nu supar pe nimeni momentan folosesc Dacia Oil 5W30 cu care am aprox.1000 km.am auzit pe la service cind am fost ultima data la rev. sa schb. uleiul cu un elf 10W40 ca e mai potrivit pt logan.ce parere aveti ca eu nu stiu ce sa mai cred(unii zic ac e mai bun DO 5W30 decit Elf 10W40).
*




Nu, ramâi cu încredere la Dacia Oil 5W30, eventual vara să folosești un 5W40. 10W40 este mai ieftin fiind semisintetic, dar vei avea nevoie de el abia când mașina trece de 100 000 km.

Eu folosesc Prista Ultra 5W40 API: SM/CF ACEA A3/B3/B4 la preț de 85 de lei 4 L. Îl schimb la 15 mii de km.
vi_escu
Priata e cumva bulgaresc?
misu78
De unde il cumperi? Esti multumit de el?
G.R
Da, este bulgăresc.
Sunt mulțumit de el. Îl cumpăr de la un distribuitor local (Sf. Gheorghe) care-l folosește în mașinile de distribuție care unele din ele au ajuns la 200k km și nu au nimic. Mi l-a recomandat un prieten care-l folosește de mult.
În București se găsește prin magazinele auto. Nu dau bani pe super mărci, că nici Dacia nu este super marcă și uleiul își face treaba. Din banii rămași cumpăr filtrele și gata.
După părerea mea diferența de calitate nu justifică diferența de preț. Adică plătești eticheta mai mult, decât calitatea superioară. Eu mă uit doar la carecteristici. Dacă la Logan cerința minimă este API SJ, atunci SM este peste cerințe.
Dan Gârtofan a mers vreo trei ani cu Prista 10W60 în Subaru. De ce n-ar merge Loganul cu 5W40?
Valman
QUOTE(G.R @ 1 Dec 2009, 13:15)
1. După părerea mea diferența de calitate nu justifică diferența de preț.
2. Adică plătești eticheta mai mult, decât calitatea superioară.

1. Daca a meritat sau nu se va vedea in timp.
2. Fara indoiala ca eticheta costa adeseori nejustificat de mult. Pe de alta parte, probabilitatea ca sa aduca un produs superior e mai mare, zic eu.

Oricum, e foarte atractiv pretul la Prista Ultra 5W40. E aproximativ la juma' de pret fata de oricare alt producator renumit. Eu l-as schimba la 10.000 km.
G.R
I-am lăsat pe alții să experimenteze. Dacă au ajuns la 200k, ajunge și Loganul fără probleme. Din câte știu Prista este procesator de uleiuri, adică mixează uleiuri de bază și aditivi cumpărați. Am citit pe aici pe undeva că ar avea o colaborare cu Texaco.
Văd că ești fan Valvoline, dar acela costă cam 45 de Lei/litru.
Acum Dacia Oil este Total fabricat la Brașov. Scrie pe bidoane. Sunt sigur că l-au testat cei de la Dacia-Renault. Dacă ei zic că e bun, atunci e bun. Nu-și vor face reclamă cu motoare căzute la 50-60 de mii de km, nu?
Și nici Prista nu va câștiga clienți dându-le calitate proastă. Doar că nu au reclamă de aia care-ți schimbă până și look-ul mașinii. Reclamele acelea tot consumatorul le plătește.
Valman
QUOTE(G.R @ 1 Dec 2009, 22:05)
1. I-am lăsat pe alții să experimenteze. Dacă au ajuns la 200k, ajunge și Loganul fără probleme.
2. Din câte știu Prista este procesator de uleiuri, adică mixează uleiuri de bază și aditivi cumpărați. Am citit pe aici pe undeva că ar avea o colaborare cu Texaco.
3. Văd că ești fan Valvoline, dar acela costă cam 45 de Lei/litru.
4. Acum Dacia Oil este Total fabricat la Brașov. Scrie pe bidoane. Sunt sigur că l-au testat cei de la Dacia-Renault. Dacă ei zic că e bun, atunci e bun. Nu-și vor face reclamă cu motoare căzute la 50-60 de mii de km, nu?


1. Da, e si asta un indiciu important. Trebuie avut in vedere si modul de exploatare al masinii. Sa fi e similar. O masina care circula preponderent extraurban, la viteze constante (si legale) are cerinte mai mici de la performantele unui ulei, decat una care circula preponderent urban (utilizare severa).
2. Da, colaboreaza cu Chevron Global Lubricants, Valvoline, ERGON Europe MEA, GreenChem etc.
3. Cred ca depinde de magazin. Eu cumpar Valvoline MaxLife 5W40 (sintetic) cu 39 lei/litru.
4. Da, de acord. Chiar imi pare rau ca Dacia Oil nu au un 5W40 sintetic. Eram curios.
emanu900
Eu am pus la un 1.4 Texaco Havoline 10w40 Shield Protection (are niste aditivi pe baza de calciu care actioneaza ca niste detergenti)
Pare mai bun decat Mobil Super 2000 10w40 si mai mult, acesta e facut in Belgia, nu in Turcia ca Mobil.
vic24
De ce spune un user pe pagina precedenta ca pana la 100k km e bun un 5w... iar dupa 100k km e mai indicat 10w... (semisintetic). Cand imbatraneste motorul nu mai sufera sinteticul ?
Sau se lasa motorul si incepe sa scuipe uleiul subtire gen D1310 ?
YRX
E folclor.....
Valman
QUOTE(vic24 @ 5 Dec 2009, 07:10)
De ce spune un user pe pagina precedenta ca pana la 100k km e bun un 5w... iar dupa 100k km e mai indicat 10w... (semisintetic). Cand imbatraneste motorul nu mai sufera sinteticul ? Sau se lasa motorul si incepe sa scuipe uleiul subtire gen D1310 ?

Exista un adevar, dar legat de vascozitate si nu de compozitia uleiului. Un motor uzat are tolerante (spatii intre componente) mai mari, fapt ce poate impune uneori utilizarea unui ulei ceva mai vascos. Acesta poate sa fie sintetic sau semisintetic. Ideal ar fi sa fie tot sintetic. Daca nu, se pune semisintetic. Oricum, la 100.000 km, un motor bine intretinut nu e unul atat de uzat, incat sa impuna obligatoriu o vascozitate mai mare. In conditii de buna intretinere, la 100.000 km putem vorbi de un motor matur, care arata oricand ce putea si la 60.000 km. Exista motoare care si la 180.000 km merg normal gratie bunei intretineri.
G.R
http://lubricantadvisor.valvolineeurope.com/
în loc de vorbe, poate ajută
YRX
Voi nu credeti ca daca ar fi fost adevarat producatorii ar fi structurat altfel manualul de intretinere al autoturismului? Adica, una era recomandarea pentru intervalul dintre 0- 100k km si alta pentru >100k km, dar nu am vazut nicaieri asa ceva.
Daca motorul nu este uzat peste masura si nu curge prin toate simeringurile se poate folosi linistit uleiul lui. Daca nu mai ai presiune de ungere sau curge prin vreun simering o simpla schimbare de vascozitate nu va ajuta cu nimic
Din cate stiu eu, principalul punct forte al uleiurilor "pentru motoare uzate" este "conditionarea etansarilor" (simering-uri, garnituri etc.), de fapt o frectie ordinara. Eu zic ca este marketing pur, nu poti sa faci prea multe doar din vascozitati.
Pe zona asta a inceput Valvoline cu Max Life si mai nou Mobil cu "New Life, Peak Life si After Life" biggrin.gif
Si lubricant advisor-ul de la Valvoline da tot aceleasi vascozitati si la <100k km si la >100k km, pentru Dacia Logan MPI find date 5w30 si 5w40.
Valman
QUOTE(YRX @ 6 Dec 2009, 08:18)
1. Voi nu credeti ca daca ar fi fost adevarat producatorii ar fi structurat altfel manualul de intretinere al autoturismului?
2. Adica, una era recomandarea pentru intervalul dintre 0- 100k km si alta pentru >100k km, dar nu am vazut nicaieri asa ceva.
3. Daca motorul nu este uzat peste masura si nu curge prin toate simeringurile se poate folosi linistit uleiul lui. Daca nu mai ai presiune de ungere sau curge prin vreun simering o simpla schimbare de vascozitate nu va ajuta cu nimic
4. Din cate stiu eu, principalul punct forte al uleiurilor "pentru motoare uzate" este "conditionarea etansarilor" (simering-uri, garnituri etc.), de fapt o frectie ordinara.
5. Pe zona asta a inceput Valvoline cu Max Life si mai nou Mobil cu "New Life, Peak Life si After Life"  biggrin.gif
6. Si lubricant advisor-ul de la Valvoline da tot aceleasi vascozitati si la <100k km si la >100k km, pentru Dacia Logan MPI find date 5w30 si 5w40.

1. Nu cred ca este relevant. Mentionata sau nu, uzura unui motor in timp progreseaza. De aici cerinte diferite din partea lubrifiantului.
2. Sunt de acord ca 100.000 km sunt relativi. Cu toate astea, destui producatori de uleiuri fac aceasta distinctie.
3. Corect.
4. Nu numai conditionarea etansarilor. Agenti mai puternici de : curatare, antifrictiune etc.

5. A inceput bine : http://www.valvoline.nl/index.asp?pageid=7...6cccc187de0323d smile.gif
"TÜV Nord, one of Europe's leading independent international approvals bodies, has fully endorsed Valvoline's claims about MaxLife, the first motor oil to be specifically designed for use with older engines."

6. Le spuneam si altor colegi sa nu ia de bun tot ce apare la "lubricant advisor" al niciunui producator.
dr_mKe
Nimic nu inlocuieste cimentajul sau un ulei sintetic veritabil schimbat la intervale corespunzatoare wink.gif
Restul este marketing pentru "consumers".
Singura chestie valabila in discutia de fata este trecerea de la 0/5W 30 la 0/5W 40 cand motorul incepe sa consume ulei.
Cu cati sunt mai multi aditivi intr-un ulei cu atat inseamna ca uleiul de baza este slab si nu poate sa-si faca treaba bine din capul locului wink.gif
Un motor intretinut nu are depuneri nici la 5 milioane de km.
Valman
QUOTE(dr_mKe @ 6 Dec 2009, 19:28)
Un motor intretinut nu are depuneri nici la 5 milioane de km.

Nici daca "bine intretinut" ar insemna exclusiv rulaj de autostrada la viteza/temperatura constanta, cu schimb de ulei la 1000 de km si combustibil foarte bun, aer curat etc, tot n-ar fi un motor fara depuneri dupa 5 mil. km.
dr_mKe
Ei nah, fara depuneri wink.gif care sa puna probleme.
argon
din pacate ati ramas in era Dacia 1300 cand era doar ulei mineral de calitate proasta, in ziua de azi nu se mai pune problema depunerilor, apar uzuri normale oricarui motor de se invarte.
Valman
QUOTE(argon @ 7 Dec 2009, 08:57)
in ziua de azi nu se mai pune problema depunerilor, apar uzuri normale oricarui motor de se invarte.

Uzura normala a oricarui motor implica reziduuri, iar dupa destule zeci sau sute de mii de km de trafic (deloc ideal) => depuneri.
argon
toate uleiurile sintetice, in cel mai rau caz semisintetice nu lasa rezidurile sa se depuna in motor.
adisan
Azi am luat pentru Leut, Castrol Magnatec Professional A1 5W-30, pret 39 ron.
Am vrut tot Castrol SLX Professional 5W-30 dar mi s-a spus ca nu se mai fabrica din toamna. Ciudat>
Sa vedem cum se comporta acest ulei.
A, si am cumparat filtru de ulei MANN FILTER W75/3 , pret 20 ron.
dr_mKe
Pentru ca, contin detergenti care curata si mentin in suspensie "reziduurile".
Desi berlina 1310 a mers numai cu semisintetic dupa ce a terminat rodajul, nu existau depuneri vizibile cu ochiul liber sus in chiulasa, ori jos prin motor.

[attachmentid=1627574753]

De asemenea, la 100.000 km in motorul de SN nu existau depuneri semnificative.

[attachmentid=1627574751]
catalinux*
Conditionarea folosirii, in functie de nr de km, a unui anumit indice de grad (0w, 5w, 10w) este o MARE prostie. Acesti indici, in foarte multe cazuri, sunt DELOC relevanti in ceea ce priveste vascozitatea. De ex. un Evolution 5w30 de la Elf este cu aprox 50% mai putin vascos decat un 0w40 SynPower de la Valvoline. Comparati uleiurile dupa fisa tehnica, nu dupa ce auziti de la folcloristi.
einstein1984
Adica clasa de vascozitate nu e relevanta in privinta vascozitati.... si argumentul suprem e ca un ulei clasa SAE 30 e mai putin vascos decat un SAE 40 la cald (lucru absolut normal dealtfel)?
Tu te pricepi si mai putin la uleiuri decat Valman......
catalinux*
Da, sigur...

Compara si cu un Excellium 0w30 si vorbim dupa.
einstein1984
Domnu', sintagma: "clasa de vascozitate" va spune ceva? Ceva de genul ca reuneste mai multe valori aflate intr-un anumit interval?
catalinux*
Eu discutam despre faptul ca multa lume catalogheaza vascozitatea dupa cifra dinaintea "w"-ului ceea ce este fals. Eu stiu foarte bine ce inseamna clase de vascozitate, insa tu nu intelegi ceea ce eu vreau sa subliniez.
einstein1984
Poate explici pe romaneste, cu vascozitate la rece si vascozitate la cald.
Dar pe mine unul la un motor de Logan la doare in bascheti ca e 5W sau 0W, merge la fel de bine cu oricare din ele (atata timp cat clasa de vascozitate la cald e SAE 40 sau 30). Nu avem in Romania frecvent temperaturi de -21 de grade ca sa faca diferenta, iar la 0 grade vascozitatea celor 2 e cam la fel.
catalinux*
Ma gandesc ca este evident sa discutam despre vascozitatea la cald, deoarece la -21 gr. C nu cred ca exista ulei cara sa "dea pe nas" indiferent de uzura, vechimea motorului.
Concluzionand, eu am vrut sa combat ideea cum ca un ulei "0w" este obligatoriu mai putin vascos (subtire) la cald decat un "5w".
dr_mKe
Cataline, sa zicem ca te-ai exprimat gresit wink.gif

Multa lume confunda calitatea uleiului cu cifra dinainte de W, folclorism dupa care Motul 300V Chrono 10W-40 este semisintetic, cand uleiul ala este unul din sinteticele absolut exceptionale radmasa.gif

Oaresce diferente exista si la -3 grade, cu Elf 5W-40 se aud tachetii la pornire iar cu Mobil1 0W-40 nu. Cu Motul 300V 10W-40 se auzeau mult mai putin decat cu Elf -ul mentionat mai sus, desi daca te iei dupa clasa de vascozitate la rece, ar trebui sa fie pe dos.
Multe lucruri determina performanta unui ulei in afara clasei de vascozitate la cald sau rece.
Valman
QUOTE(catalinux* @ 8 Dec 2009, 08:40)
Conditionarea folosirii, in functie de nr de km, a unui anumit indice de grad (0w, 5w, 10w) este o MARE prostie. Acesti indici, in foarte multe cazuri, sunt DELOC relevanti in ceea ce priveste vascozitatea.

Idea folosirii unui ulei mai vascos nu e deloc o mare prostie. Problema e care vascozitate sa creasca, la rece sau la cald ? Fara indoiala ca cea la cald ne intereseaza prioritar.
Exista ulei 40W70 si chiar mai vascoase, pt motoare foarte vechi si uzate. Daca 40W e datorat dificultatii de a conferi unui ulei "elasticitatea" intre 0/5W si 70 sau ca 40W are importanta lui, nu stiu. Cert e ca-i destinat unor adevarate fosile in viata. smile.gif

Numarul de km parcursi este foarte relevant privind uzura unui motor, asta daca nu cumva crezi ca unul cu 30.000 km e tot la fel de uzat ca unul cu 130.000 km, in conditii similare de utilizare.

Legat de vacozitate si motoare uzate citeste mai jos ce spun Valvoline si alti specialisti :

MYTH : Thicker oil is better.
REALITY : Thicker oil can be better for older engines in which engine parts have worn over the years.

Thicker oils make it easier to maintain oil pressure and reduce the tendency for oil consumption, particularly in worn engines.

In a worn engine it may be okay to increase the viscosity of the oil because the bearing clearances have become larger.


@einstein1984
QUOTE
Tu te pricepi si mai putin la uleiuri decat Valman......

Unde-i dovada afirmatiei tale ?


@argon
QUOTE
toate uleiurile sintetice, in cel mai rau caz semisintetice nu lasa rezidurile sa se depuna in motor.

Absolut toate uleiurile lasa reziduuri. Unele mai mult, altele mai putin.
Daca la asta adaugam calitatea combustibilului, a aerului, tipul si numarul de km, de-a lungul timpului motorul tinde sa devina din ce in ce mai murdar.
Ca nu la fel ca unul dintr-o generatie mai veche si care a mers cu mineral, e alta poveste. E o chestiune de "cat" nu de "daca". Concluzia e ca la un moment dat, orice motor are nevoie de un ulei special cerintelor sale.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.