Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: ce ulei de motor folositi?
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Piese auto - Dacia Logan
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65
noo_yd
uleiul pana acum mi s-a parut bun nu am avut niciodata probleme cu presiunea sa se aprinda becul de la ulei , deci sa raman tot pe castrol magnatec , multumesc pentru sfaturi
Johnnyan
Urmeaza sa fac schimbul de ulei (Logan 1.6 MPI) si as vrea niste pareri legate de Liqui Moly 5w-40. Uleiul de acum este Elf Evolution SXR 5W30, cred. As mai vrea sa stiu daca trebuie facuta acea curatare a motorului avand in vedere ca schimb tipul de ulei si daca trebuie folosit si un aditiv. Multumesc.
PaulT
Cu doua posturi in urma am dat un raspuns legat de flush... Nu, nu e necesar la nici o schimbare de marca sau tip de ulei. LM are lubrifianti buni. Poti sa ii folosesti cu incredere. Si, nu pune nici un aditiv. Uleiul contine tot ce trebuie...
cris06
Scurge bine elful din motor, schimba filtrul de ulei si pune-i cu incredere High Tech-ul. _W40 pentru caldurile astea este cel mai nimerit.
bossake
E un ulei foarte bun acela, doar pretul sa nu fie vreo problema, e undeva la 50-60 ron litrul, sau daca ai gasit pe undeva mai ieftin anunta-ne si pe noi, ca si pe mine ma tenteaza respectivul ulei
noo_yd
am vazut ca acum uleiul castrol maganatec...are alt ambalaj , bidonul nu mai e cum era inainte cu "smecherie" din aia de apasai pe ea si il desfaceai, acum are doar un dop fara o eticheta din aia pe dop , oare ala sa fie contrafacut ? sau au schimbat ambalajul ?
Nitescu
Momentan am in masina Mobil 1 5w30 ESP Formula, dar la urmatorul schimb cred ca o sa trec la 0w40 New Life si o sa raman pe acesta.Nu voi face schimbarea pentru ca m-ar fi dezamagit 5w30-ul, ci datorita proprietatilor generale mai bune a lui 0w40 si in special protectiei sporite oferite la temperaturi ridicate.
george_scala_2004
nu cumva invers ?
Nitescu
QUOTE(george_scala_2004 @ 2 Aug 2011, 23:06)
nu cumva invers ?
*




w40-ul lui New Life ofera o protectie superioara la cald fata de w30.Vascozitatea cinematica la 100 grade e in cazul lui ESP-12,1 iar NewLife are 14.

Un plus mai constituie si indicele de vascozitate crescut al lui New Life in comparatie cu toate celelalte produse din gama.
george_scala_2004
aha...insemna ca asta nu se incadreaza in clasificatia general acceptata...bine de retinut.

multumesc,
YRX
George, se incadreaza perfect in clasificare. Logic ca la cald w30 este mai fluid decat w40.
roland
Viscosity:
0W40:
la 100 grade: 14.3
la 40 grade: 80
5W30:
la 100 grade: 12.1
la 40 grade: 72.8

In traducere, la temperaturi inalte 0W40 e mai ok, deoarece isi pastreaza din vascozitate, iar la temperaturi joase 5W30 e mai ok deoarece e mai putin vascos (pornire mai usoara).

George_scala_2004, se greseste undeva?
george_scala_2004
nu cred...de fapt stiam ca TOATE uleiurile cu indicele 40 au la cald aceleasi proprietati...

acu' daca au aparut modificari nu pot decit sa fie in beneficiul utilizatorilor...
Nitescu
QUOTE(roland @ 3 Aug 2011, 08:13)
Viscosity:
0W40:
  la 100 grade: 14.3
  la 40 grade: 80
5W30:
  la 100 grade: 12.1
  la 40 grade: 72.8

In traducere, la temperaturi inalte 0W40 e mai ok, deoarece isi pastreaza din vascozitate, iar la temperaturi joase 5W30 e mai ok deoarece e mai putin vascos (pornire mai usoara).

George_scala_2004, se greseste undeva?
*



La temperaturi joase eu zic ca tot NewLife se comporta mai bine din cauza cifrei 0 din fata w, mai exact are punctul de curgere la -54 grade, fata de 5w care are doar pana la -45.

Concluzia e ca NewLife e mai bun in ambele situatii, atat la rece cat si la cald.
YRX
QUOTE(george_scala_2004 @ 3 Aug 2011, 10:08)
... stiam ca TOATE uleiurile cu indicele 40 au la cald aceleasi proprietati...
*


Nu chiar, uleiurile clasificate w40 au o plaja de vascozitati acceptata. Vascozitatea la 100 de grade difera de la ulei la ulei, nu cu mult dar difera. Trebuie sa citesti fisa uleiului pe care vrei sa-l folosesti.
IRONICK
Pentru zona noastra cel mai bun ulei este 5W40.
annem
QUOTE(roland @ 3 Aug 2011, 09:13)
Viscosity:
0W40:
  la 100 grade: 14.3
  la 40 grade: 80
5W30:
  la 100 grade: 12.1
  la 40 grade: 72.8

In traducere, la temperaturi inalte 0W40 e mai ok, deoarece isi pastreaza din vascozitate, iar la temperaturi joase 5W30 e mai ok deoarece e mai putin vascos (pornire mai usoara).

George_scala_2004, se greseste undeva?
*



0w40
0w-viscozitatea la rece
40 - viscozitatea la cald

0w este mai putin viscos decit 5w sub -25 sau chiar -30 de grade. Peste -15 grade diferentele 0w, 5w nu sint relevante.
La 40 de grade viscozitatile uleiului multigrad sint cam aceleasi cu cele ale unui ulei SAE 30 sau 40.


QUOTE(george_scala_2004 @ 3 Aug 2011, 10:08)
nu cred...de fapt stiam ca TOATE uleiurile cu indicele 40 au la cald aceleasi proprietati...

acu' daca au aparut modificari nu pot decit sa fie in beneficiul utilizatorilor...
*


In general, uleiurile cu aceeasi viscozitate la cald SAE 40 ar trebui sa aiba aceeasi viscozitate la cald in anumite limite.
Dar, pentru uleiurile 5W40 si 0W40 s-a coborit acum citiva ani limita inferioara a viscozitatii la cald. Sint uleiuri cu 5W40 sau 0W40 cu 12 sau chiar mai putin la cald. Pentru aceste uleiuri proprietatile uleiului la cald sint relevante pentru clasificare.
YRX
QUOTE(IRONICK @ 3 Aug 2011, 11:18)
Pentru zona noastra cel mai bun ulei este 5W40.
*


Ce bandit esti... biggrin.gif

Exista intr-adevar si situatii in care un w30 are vascozitate la 100 de grade mai mare decat un w40.
Nitescu
Ma uit astazi intamplator pe spatele bidonului de ulei(Mobil 1 5w30 ESP) si apar doar normele din imagine, adica: ACEA C2,C3, JASO-DL1 si API CF.

Pe site-ul Mobil la acest ulei apar:API SM/SL/SJ ši CF, precum ši ACEA A3/A5/B3/B4/B5/C2/C3.

Mai sus, scrie pe bidon ca este recomandat si motoarelor pe motorina cat si benzina.Dar totusi, unde sunt normele de benzina(A)?Iar ce scrie pe bidon nu este in concordanta cu normele recomandate de Dacia pentru benzinarul meu, adica :API SM/SL/SJ sau ACEA A1,A2,A3,A5.

Pana la urma e bun acest ulei pentru masina mea si de ce aceasta diferenta de norme intre site si eticheta?

Multumesc mult!
dumiDude
Salut,

De Repsol Multivalvulas 10w40 ati auzit? A folosit cineva uleiuri repsol. Sunt bune?

Made in spain vs Made in Turkey castrol magnatec?

Multumesc
vic24
eu nu inteleg ceva, si asta probabil pentru ca nu le am cu motoarele/masinile. poate imi explicati urmatoarea situatie: se pune problema ca un w40 e mai indicat vara ca e mai vascos si pentru sezonul rece e ok si un w30. pai si termostatul ce face? eu credeam ca motorul merge la cat merge (85 - 90 grade, nu stiu exact) si vara si iarna. ce, daca e cald rau afara, motorul merge la temperatura mai mare? ideea nu e sa mearga la optim ? de unde diferenta de optiune pt ulei in functie de caldura de afara ?
BZN
Si daca se strica termostatul? dry.gif
La pornire si pana cand motorul atinge temperatura de regim, nu conteaza vascozitatea?
vic24
ba da, eu nu afirm nimic, doar intreb. ma gandesc totusi ca la cele mai multe motoare regimul optim de lucru este predominant ca durata (nu vb de masini gen pizza delivery, stop&go etc). si atunci de ce ne intereseaza aspectul ca la 40 de grade afara e bine sa ai un ulei mai vascos in motor, daca motorul oricum merge la peste 85 ?
vi_escu
Nu toate componentele unui motor sunt racite de circuitul de racire. Eliminarea caldurii din zonele de frictiune (lagarele de palier, biela, etc) cade in seama uleiului. Baia de ulei este racita de fluxul de aer de sub aceasta si aici temperatura mediului ambiant poate sa conteze.
vic24
aha. mda.
misumisul
Valvoline 10w40 si urmeaza Ef 5w30. Valvoline s-a comportat foarte bine dar am zis sa incerc si altceva.
cosmin_h1982
Castrol Edge 0W30. Foarte multumit de el. Are 1 an si aprox 6000 km. Urmatorul va fi Mobil 1 (sau Castrol) de 0w40
klax
Dupa cum am precizat anterior am trecut la Motul 300v 5w40 de la mobil esp 5w30. Diferente majore nu am constatat dar nici nu am facut decat 4000 km. Mai vedem inspre 10000 km. Am trecut la w40 din cauza temeraturilo ridicate din Capitala noasta draga. sa vedem cu e si iarna.
MariusWsW
Salutare! am avut o DSN in care am bagat dupa iesirea din garantie castrol RS 10w60 cam 80k KM, apoi, sincer, de lene si fiindca nu mi-a mai pasat, am bagat Magnatec 10w40- s-a dus povestea cu motorul...a inceput sa manance din prima mie de km ulei cu galeata. Pana la 123k km nu am mai facut niciun schimb, aprox 20k. Am completat mereu cu litrul. Concluzia mea e ca uleiul a fost de vina, de fapt trecerea...forja nu o mai punem la socoteala, a fost mereu aceiasi.

BUN

Azi am un sandero diesel de 85 cai si pana acum, in cei 90k am pus doar castrol TD edge 5w40 si a mers bine. Nu a consumat niciodata si schimbul il fac fix de fiecare data la 7500 km.

Ma intereseaza daca este cineva care a trecut la Mobil 1 turbo diesel 0W40, si daca are ceva pareri!
Cyrusmddd
Trebuie sa fac schimbul de ulei si ma gandeam sa pun Liqui Moly - am gasit un magazin cu acest ulei imbuteliat in Germania.
Ce parere aveti de acest ulei ? Ce stiti despre el ?
cris06
Care ulei? De unde esti?
Cyrusmddd
QUOTE(cris06 @ 22 Oct 2011, 17:17)
Care ulei? De unde esti?
*


Liqui Moly - am scris.
Sunt din Sibiu
cris06
Liqui Moly, ok. Dar care tip?
cristio_79
Eu vreau sa-l incerc pe acesta, atat la Citroen (motor diesel), cat si la Solenza.
Cyrusmddd
QUOTE(cris06 @ 22 Oct 2011, 17:37)
Liqui Moly, ok. Dar care tip?
*


5W40 - denumirea exacta nu o mai retin
cris06
Incearca asta: http://www.liqui-moly.de/liquimoly/produkt...ocument&land=DE. E full sintetic.
@ Cyrus: vezi ca importatorul e la tine in oras. Intra pe site si vezi echipa de distributie. Il vei lua la alt pret... wink.gif
cristio_79
Eu m-am orientat la acela pentru ca in fisa tehnica se face referire atat la specificatiile Renault, cat si la cele PSA.
Cyrusmddd
QUOTE(cris06 @ 22 Oct 2011, 19:01)
Incearca asta: http://www.liqui-moly.de/liquimoly/produkt...ocument&land=DE. E full sintetic.
@ Cyrus: vezi ca importatorul e la tine in oras. Intra pe site si vezi echipa de distributie. Il vei lua la alt pret... wink.gif
*


Bine ca mi-ai spus de importator. Saptamana viitoare, cand am timp, fug pana acolo.
M-am uitat peste specificatile la Liqui Loly 5W40 si apare ACEA A3-08/B4-08. Ce inseamna 08 din coada ?
DMP
2008
Normele ACEA sunt actualizate periodic. Uleiul ala corespunde normelor ACEA A3, B4 in variantele lor din 2008.

Sa ne spui ce ulei iti iei si la ce bani pentru a putea face o comparatie cu preturile de la alti comercianti.
Cyrusmddd
QUOTE(DMP @ 23 Oct 2011, 15:09)
2008
Normele ACEA sunt actualizate periodic. Uleiul ala corespunde normelor ACEA A3, B4 in variantele lor din 2008.

Sa ne spui ce ulei iti iei si la ce bani pentru a putea face o comparatie cu preturile de la alti comercianti.
*



Nu am mai luat Liqui Moly, deoarece nu aveau bidon de 4 l ci doar de 5 l. Din cate am inteles vin doar in bidon de 1 l si 5 l. Cel de 5 l (5w30) era 139 lei. Am luat in schimb ce am bagat anul trecut - Mobil 5w40 imbuteliat in Belgia
G.R
A aparut un ulei nou pe piata, 77 Lubricants SM 5W-40, produs in Olanda. Il folosesc de un an in ambele masini, MPI 1,6 si Van MPI 1,4 si este in regula. Am primit si un filtru de ulei gratuit la 4L cumparati. 100 Lei/4L. Macar nu scrie Made in UE pe bidon, ci Netherlands clar. www.77lubricants.nl. Pana acum am folosit Prista, care era la fel in regula. Nici o data nu a trebuit sa completez intre schimburi, si merg cate 20 000 de km.
vi_escu
un pret ca sa ne facem o idee?
G.R
100 Lei/4L. Am scris, ti-a scapat.
PaulT
QUOTE(G.R @ 20 Nov 2011, 18:06)
A aparut un ulei nou pe piata, 77 Lubricants SM 5W-40, produs in Olanda. Il folosesc de un an in ambele masini, MPI 1,6 si Van MPI 1,4 si este in regula. Am primit si un filtru de ulei gratuit la 4L cumparati. 100 Lei/4L. Macar nu scrie Made in UE pe bidon, ci Netherlands clar. www.77lubricants.nl. Pana acum am folosit Prista, care era la fel in regula. Nici o data nu a trebuit sa completez intre schimburi, si merg cate 20 000 de km.
*



Cu ce Prista mergeai 20,000km?? Faptul ca nu a fost necesara completarea nu are legatura cu pastrarea calitatilor uleiului...
G.R
Habar n-am, nu am trimis probe la laborator smile.gif
Oricum Prista Ultra 5W-40 este un API SM full sintetic, nu am nici o grija. 77 Lubricants are aceleasi clasificari.
Leo0608
avea un forumist de pe'aici o vorba: "cat dai ,atata face"

nu va mai caliciti la bani, cumparand uleiuri de calitate indoielnica gen Prista, Lubricants

mergeti pe Motul si n-aveti treaba. Folosesc motul 300v esther Power Racing din 2006 si pot spune ca este cel mai ok ulei, plus ca e sigur, nu e falsificat ca altele.

dar fiecare face ce vrea cu masina lui ...
IRONICK
QUOTE(total @ 21 Nov 2011, 11:26)
avea un forumist de pe'aici o vorba: "cat dai ,atata face"nu va mai caliciti la bani, cumparand uleiuri de calitate indoielnica gen Prista, Lubricants [...]mergeti pe Motul
Si Motul asta tot un fel de no-name este. Iar unii prefera sa nu plateasca marca. Nu ca as baga eu vreodata Prista sau Lubri..., nope.
clalexxxx
MOTUL no name pt. tine,motociclisti au descoperit de multi ani calitatile acestui ulei, precum si cei care participa la raliuri, am eu pe masina Motul si este foarte bun, citeste si tu pe net despre firma, vezi cand s-a infintat,afla ca e primul ulei sintetic din lume cu esteri, ma rog poti citii mai multe pe situl lor sau orice revista. Si stai calm ca nu am atac ca am pus eu ulei in masina ci doar ca e o firma cunoscuta in lumea Racing si de cativa ani buni pt. masinile de produtie in serie.
http://www.motul.fr/ro/en
IRONICK
Gata, m-ai convins. Motul rulezz.
user123
QUOTE(IRONICK @ 21 Nov 2011, 11:28)
Si Motul asta tot un fel de no-name este. Iar unii prefera sa nu plateasca marca. Nu ca as baga eu vreodata Prista sau Lubri..., nope.
*




Ok , sa zicem .....insa daca Castrol ,Motul etc nu - atunci de care? Am inteles ca tu folosesti Valvoline 5w50 , e adevarat? ( si un argument , daca se poate- indiferent de raspuns ).....pt mine conteaza mai putin vascozitatea( a nu se intelege ca sunt indiferent complet) , consider ca e mai important sa fie original produsul ( de aceea folosesc exclusiv la tot ce am numai Castrol cumparat din Germania).....

P.S :imi place (noua)semnatura .... smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.