cipri4ph
17 Jan 2012, 20:52
Folosesc castrol 5w40 de 30k km si nu am nici o problema.
Can ce probleme crezi ca puteau avea daca foloseai altceva?
IRONICK
19 Jan 2012, 10:22
Nu auzi mai ca nu are nici o problema? Ce, te asteptai sa se gripeze?
Pai aud, dar o spune de parca trebuia sa aiba vreo problema. Nu veti avea nici unul probleme din cauza uleiului, dar mai trebuie sa treaca niste ani pana dipar toate miturile legate de uleiuri si lumea isi da seama ca degeaba se pierde atata vreme cu discutiile despre marca de ulei folosita.
Cyrusmddd
21 Jan 2012, 16:48
QUOTE(G.R @ 19 Jan 2012, 21:09)
Pai aud, dar o spune de parca trebuia sa aiba vreo problema. Nu veti avea nici unul probleme din cauza uleiului, dar mai trebuie sa treaca niste ani pana dipar toate miturile legate de uleiuri si lumea isi da seama ca degeaba se pierde atata vreme cu discutiile despre marca de ulei folosita.
BINE SPUS - prea mult se framanta unii pe tema marcilor de ulei
mafiozzo
21 Jan 2012, 17:06
unisol 3x1 litru
zanzie
21 Jan 2012, 22:54
E bun, motorul merge.
Cyrusmddd
22 Jan 2012, 09:11
QUOTE(mafiozzo @ 21 Jan 2012, 18:06)
Tu poti sa pui chiar din acela mai ieftin, care se gaseste la reducere
Folosesc al doilea an consecutiv Mol Dynamic Prima 5W-40, cumparat de la benzinariile MOL. Este ulei sintetic, are aprobarile Renault. Ieri am vazut ca la bidonul de 4L se da gratis si un filtru de ulei de origine Renault. Pretul e apropiat uleiurilor cu caracteristici asemanatoare, dar care sunt la "moda". Sunt sigur ca nu este un ulei contrafacut, lucru de care nu pot fi sigur la uleiurile luate de prin diferite magazine.
roland
27 Jan 2012, 14:03
QUOTE(DR.M @ 27 Jan 2012, 13:49)
Mol Dynamic Prima 5W-40. Sunt sigur ca nu este un ulei contrafacut, lucru de care nu pot fi sigur la uleiurile luate de prin diferite magazine.
Pe ce te bazezi in aceasta afirmatie? Intreb pentru ca sunt curios, nu ca as nega acest fapt.
vi_escu
27 Jan 2012, 16:49
ar fi culmea sa gasesti in benzinariile mol ulei mol contrafacut...
Toate produsele de marca de la electronice, haine pana la piese auto si uleiuri de motor sunt si piratate, contrafacute, falsificate, etc. Nu demult s-a aratat la canalele de stiri cum sticlele de whisky erau adunate din groapa de gunoi de o banda din Bucuresti, spalate, umplute cu whisky contrafacut, etichetate si vandute(nu la supermarket ci la magazine de cartier si piete). Altadata vezi la stiri camion plin cu parfumuri, etc. contrafacute. La uleiuri situatia este la fel. Din acest motiv am mai mare incredere in uleiurile MOL, OMV, SHELL, etc, cumparate din retelele proprii de benzinarii decat in uleiurile de marca importate si distribuite de firmulete cu sediul in garaje si vandute in unele magazine de piese auto.
ssandulescu
28 Jan 2012, 16:52
Daca ai 65000 de km nu trebuia sa schimbi uleiul din fabrica adica dacia oil care in bidon este uleiul elf si este 5w30 schimb specificatia numai dc incepe sa-ti consume ulei de la schimb la schimb si nu mai shmba uleiul la 4500 de km ca iti bati joc de ulei si de bani doar dc faci intr-un an km astia
mykissfm
28 Jan 2012, 20:24
QUOTE(DR.M @ 27 Jan 2012, 18:48)
Toate produsele de marca de la electronice, haine pana la piese auto si uleiuri de motor sunt si piratate, contrafacute, falsificate, etc. Nu demult s-a aratat la canalele de stiri cum sticlele de whisky erau adunate din groapa de gunoi de o banda din Bucuresti, spalate, umplute cu whisky contrafacut, etichetate si vandute(nu la supermarket ci la magazine de cartier si piete). Altadata vezi la stiri camion plin cu parfumuri, etc. contrafacute. La uleiuri situatia este la fel. Din acest motiv am mai mare incredere in uleiurile MOL, OMV, SHELL, etc, cumparate din retelele proprii de benzinarii decat in uleiurile de marca importate si distribuite de firmulete cu sediul in garaje si vandute in unele magazine de piese auto.
baliverne curate,probabil lucrezi la o benzinarie unde e slaba vanzarea.
in primul rand cine-mi garanteaza calitatea produselor dintr-o benzinarie ,unde se mai aude tot timpul ca seful de statie pune aditiv in benzina cat are el chef sau cat a fost indicatia de mai sus.
veniti cu niste povesti tampe .
mai bine spus evitati targul vitan ,acolo se dau tepe la greu.
Victorine
28 Jan 2012, 20:44
Trebuie sa fac schimbul de ulei si nu stiu ce sa fac. Ultimul schimb l-am facut cu Q8 Formula Excel 5W40 (+ filtru SEP, care spre deosebire de cel MANN cumparat zilele trecute are 6 orificii perimetrale - MANN are 5, e drept ca par de diametru ceva mai mare decat la SEP). Dupa schimb am avut nivelul putin peste maxim pe joja, cam 1-2 mm si am mers asa. Duppa cca. 11000 km nivelul pe joja este undeva la 2/3 spre maxim, deci a scazut. Din cate am observat nu am pierderi, dar o sa verific cand schimb si busonul de ulei cu unul cu cap magnetic, la cel vechi garnitura nu a fost schimbata niciodata in 110000km. Motorul merge bine, poate un pic cam zgomotos, clănțăne culbutorii mai ales la rece sau cand calc mai brusc accelerația, asta fără ca motorul să fie subturat. E primul schimb in care consumă ulei. Nu știu ce să fac în continuare, nu am fost nemulțumit de Q8, insa parcă aș schimba uleiul ca să văd dacă mai consumă... Înainte am folosit Castrol Magnatec, Aral High Tronic ambele 5w40 și Daciaoil - nu mai stiu ce indicativ.
Se recomanda uleiuri mai vascoase la motoarele peste 100.000km? Am citit tot topicul, insa parerile in privinta uleiurior sunt foarte impartite, nu am reusit sa ma edific... Un sfat e binevenit.
cris06
28 Jan 2012, 22:02
Daca in 11000 de km (cati ai facut intre doua schimburi) ti-a scazut nivelul uleiului vreo 7 mm (din ce deduc eu) nu trebuie sa ai motive de ingrijorare! Daca nu-ti consuma ulei peste 1 l intre schimburi ramai cu aceeasi vascozitate a uleiului. Afirmatiile cu schimbarea vascozitatii peste 100.000 km sunt folclor!
Nu mai pune q8 ca de prost ce e ti la mancat. Eu iti recomand Elf Excelium 5w40, pentru ca asta a folosit meganu meu 130.000 km, si motorul e ca nou, nici o tacaneala, si nu papa gram de ulei intre doua schimburi de 30.000 km! Numai ca la Logan sa-l schimb la maxim 15.000.
Victorine
28 Jan 2012, 22:44
Multumesc pentru feedback. Ma intreb de ce a consumat ulei, pentru ca e prima data si daca sa revin la uleiul anterior Castrol Magnatec 5W40 din care mai am 1,2L ... Afirmatia referitoare la Q8 e gratuita, fara argumente concrete, fara suparare. Inainte de a-l cumpara m-am documentat despre respectivul ulei, e unul sintetic, imbuteliat in Belgia, cu specificatii foarte bune, utilizatorii sunt foarte multumiti fara exceptie (bine am cautat doar in engleza si nu am gasit foarte multe pareri). In primii 2-3000km dupa schimb am fost si eu incantat, dar era vara. Apoi nu am mai dat atentie. Acum iarna insa motorul e cam zgomotos si cum ziceam, a consumat ulei! Si asta de cand a venit frigul, sa zicem noiembrie, pentru ca am verificat nivelul periodic si era la max. Nu stiu daca sa dau vina doar pe faptul ca am pus peste maxim, cum ziceam, cu 1-2mm. Mai am si Aral High Tronic 5W40 de un schimb, dar e adunat din ramasite de cand am masina, si mi-e ca e cam vechi, nu l-as baga in motor. Am vrut sa iau si al filtru, dar ma grabeam si nu aveau decat MANN, asa ca m-am intors la asta.
QUOTE(Victorine @ 28 Jan 2012, 23:44)
Afirmatia referitoare la Q8 e gratuita, fara argumente concrete, fara suparare.
Cel mai concret si evident argument e ca ti-l manca, cand un ulei e prost, motorul il consuma, am patit la mai multe masini, dupa ce am schimbat uleiul, nu mai manca un gram.
Victorine
29 Jan 2012, 13:39
O sa revin la Castrol, sper ca asta sa fie cauza.
Cristi1980
29 Jan 2012, 17:27
cum au zis si altii si testat de mine,uleiul motul cam e cel mai ok
Incercase un vanzator (proaspat garajist-firma noua ) sa ma convinga prin primavara-vara sa trec pe q8, dar am preferat sa raman pe motul si sa nu mai fac experimente aiurea
si castrolul este ok, dar totusi Motul este peste ...
Victorine
29 Jan 2012, 17:50
Ce Motul ai folosit? Am gasit Excess 8100 5W40 mai ieftin decat Magnatec-ul pe care l-am folosit.
QUOTE(Victorine @ 29 Jan 2012, 14:39)
O sa revin la Castrol, sper ca asta sa fie cauza.
Dar Elf-ul ce are? Am mai spus odata si ai ignorat, e motor Renault, cu Castrol tot Logan ramane, nu se transporma in VW
vi_escu
29 Jan 2012, 19:18
QUOTE(Cristi1980 @ 29 Jan 2012, 17:27)
... dar totusi Motul este peste ...
incep sa am rezerve fata de motulul asta frantuzesc
Victorine
29 Jan 2012, 20:32
Nu ca as vrea sa fac din rahat (Logan) bici si sa mai si trozneasca nu de-aia ma gandeam la Castrol, ci pentru ca nu ar mai trebui sa iau decat 2L si am fost multumit de el. Parca nu as pune Elf. Poate doar daca mi-ar recomanda din toata inima cineva si cu argumente convingatoare.
Ti-l recomanda producatorul motorului, si indirect o gramada de utilizatori de Elf la motoare renault benzinare care au ajuns la 250.000 fara nici o problema la motor sau consum de ulei, ce alte argumente ar mai trebui?
IRONICK
31 Jan 2012, 11:18
QUOTE(argon @ 29 Jan 2012, 11:25)
Cel mai concret si evident argument e ca ti-l manca, cand un ulei e prost, motorul il consuma, am patit la mai multe masini, dupa ce am schimbat uleiul, nu mai manca un gram.
Ai patit la multe masini pentru ca respectivele masini aveau motoare erau uzate sau aveau alte probleme. Probabil de la spuma din prag. Uleiul Q8 nu are nici o treaba cu consumul.
Cristi1980
31 Jan 2012, 11:33
QUOTE(Victorine @ 29 Jan 2012, 17:50)
motul 300v esther 5w30 sau 5w40 power racing !
Victorine
31 Jan 2012, 20:31
Am verificat astazi inca odata si nu a scazut chiar pana la 2/3 pe joja cum tineam eu minte, ci doar cu vreo 5mm sub max. Eu nu am de ce sa ma plang de Q8 in afara de galagie pana se incalzeste motorul. Se poate ca scaderea nivelului sa fie datorata altor cauze, desi am schimbat distributia cu vreo 1000km in urma si am avut ocazia sa ma invart pe sub masina vreo 4 ore fara sa vad pierderi suspecte de ulei.
QUOTE(Victorine @ 28 Jan 2012, 22:44)
dar e adunat din ramasite de cand am masina, si mi-e ca e cam vechi, nu l-as baga in motor.
Nu are nimic vechimea cu calitatea. Hidrocarburile astea sunt f. greu de descompus la temperaturile de stocare. Nici chiar aditivii din ulei nu patesc nimic ani in sir. Conditia este ca uleiul sa fie tinut la temperaturi normale si ferit de soare (sau in recipiente inchise la culoare). Problema ar fi daca ai folosit uleiul si apoi il lasi in motor cu anii. Treaba cu termenul de valabilitate = marketing.
Ti-o spune asta un ing. chimist care n-ar avea nici o greata sa-si puna in motor ramasitele de care spui.
@Argon - referitor la schimbul de ulei la 30.000km; asta nu e indicat pt. Romania. Regimul de functionare al motorului este altul decat cel din vest. Cred ca 20.000 e o cifra corecta. Bineinteles cu un ulei care permite asa ceva. Am folosit si eu ELF pana au inceput sa-l imbutelieze in Romania dupa care am trecut pe Castrol. Nu cred si nu am dovezi va ELF-ul s-ar fi stricat dar, mai bine ...
IRONICK
1 Feb 2012, 13:37
M-am hotarat la uleiul urmator:
[attachmentid=1627783856]
user123
1 Feb 2012, 13:47
QUOTE(IRONICK @ 1 Feb 2012, 13:37)
M-am hotarat la uleiul urmator:
[attachmentid=1627783856]
castrol ? dar cu mobil 1 ce sa intamplat ( mai precis 5w50 de care vorbeam acum cateva pagini in urma )?....si eu care ma gandeam sa incerc pt prima oara Mobil 1, mai ales ca adaug inca 100.000 km ( numai pe castrol
) la masina......prin urmare de ce schimbarea spre castrol ?
IRONICK
1 Feb 2012, 13:57
Este foarte bun, dar merge perfect doar cand temperaturile sunt de vara sau la forja. Se simte la consum pentru ca este un ulei mai gros. Nu am ce sa ii reprosez.
user123
1 Feb 2012, 14:04
Pai si de ce nu un Mobil 1 0w40 atunci....de ce schimbarea spre castrol 5w40
?
la temperaturile din Romania (ma refer la frig) nu merita 0Wxx. 5Wxx e perfect. Aici in vest si nord-vest e bun si 10Wxx.
IRONICK
1 Feb 2012, 14:22
Exact, se preteaza cel mai bine de temperaturile noastre. Nu vreau sa imi pierd timpul cu uleiuri subtiri iarna 0W40 si groase vara 5W50. Nu o folosesc nici in curse sau altceva.
user123
1 Feb 2012, 14:27
QUOTE(GIC @ 1 Feb 2012, 14:09)
la temperaturile din Romania (ma refer la frig) nu merita 0Wxx. 5Wxx e perfect. Aici in vest si nord-vest e bun si 10Wxx.
Raportat strict la regimuri reci ( motor rece ) un 0w va functiona oricand (teoretic) mai bine decat un 5w ( prin functionare inteleg pornire usoara , consum mic si protectie marita datorita vascozitatii reduse la rece).....desigur ca la climatul nostru se poate pune inclusiv 10w sau chiar 15w in functie de ce anume vrea fiecare de la masina...
Eu l-am intrebat pe colegul IRONICK de castrol mai mult pt marca in sine ( stiam ca e fan Mobil 1 si ma surprins trecerea in tabara opusa) si mai putin pt vascozitate....
IRONICK
1 Feb 2012, 14:40
In continuare sunt fan, se comporta exemplar in motor. Mai este si scump al dracu.
Dacia Oil Plus Premium 5W30. E foarte bun.
Pt Tico, Daewoo 10w30, ăsta sigur e minunat.
Nu degeaba am adus in discuție Tico, dacă după peste 270.000km parcurși motorul n-are probleme, inseamnă că uleiul( tot Daewoo) a fost bun. Mă gândesc că raționamentul e valabil și în cazul Dacia.
Uleiul Dw pe care il gaseai acum cativa ani nu mai este ce a fost! Cel de azi e Total. Uleiul Dacia e... Total!
IRONICK
1 Feb 2012, 17:04
QUOTE(IRONICK @ 1 Feb 2012, 13:37)
M-am hotarat la uleiul urmator:
Nu am rezistat, l-am comandat si cica a venit. Evident cu filtre Mahle.
Timp acum sa il vars in motor nu am, dar daca mi s-a pus pata, ce puteam sa fac. Alifie nu este.
Cat fu halatu' si unde a fost comandat?
cosmint26
1 Feb 2012, 18:26
Foarte interesant uleiul ala de la Castrol. In trecut nu prea se gasea, gaseai EDGE 5w40 doar pentru Diesel. Acum se gaseste mai repede? Cam la cat se invarte litrul?
Eu momentan folosesc Liqui Molly 5w40 Synthoil High Tec, care dupa cate se lauda ei este chiar 100% sintetic, ei avand vreo 2-3 tipuri de 5w40.. Pretul este foarte bun, 5L la importatorul din Romania - 160 lei.
Victorine
1 Feb 2012, 18:45
Ironick, zi te rog cat a costat si de unde. Am pus si eu ochii pe uleiul asta, dar nu l-am prea gasit. Turbo diesel FST se gaseste, dar celalalt nu...
IRONICK
1 Feb 2012, 19:06
user123
1 Feb 2012, 19:30
QUOTE(IRONICK @ 1 Feb 2012, 17:04)
Nu am rezistat, l-am comandat si cica a venit. Evident cu filtre Mahle.
Crezi ca e mai scump decat un Mobil 1 ( de ex 0w40 care , cel putin pe hartie are specificatii mai bune )? Stiu cum e sa ti se puna "pata" si de aceea detaliaza putin de la ce a pornit si ce te-a facut sa alegi acest castrol ( sa nu-mi zici ca din cauza ca indeplineste si normele renault
)....
In alta ordine de idei, sa inteleg ca esti si fan Mahle ?
Victorine
1 Feb 2012, 20:13
Eu nu inteleg de ce compara Edge 5W40 in testul ala la -15 grade cu uleiuri ca 15W si 20W, care in mod evident sunt mult mai vascoase la temperatura aia si ca urmare ajung mai greu in zonele vitale ale motorului si fac ca la pornire sa fie tras mai mult curent din baterie. Imi scapa mie ceva?! Apoi cand vorbesc despre putere il compara cu un ulei semisintetic intr-un test care mi se pare foarte subiectiv (accelereaza o Honda de la 0 la 160?... si castrol castiga o secunda, adica ce? si daca fac eu testul ala de n ori consecutiv cu acelasi ulei pot scoate diferente chiar mai mari). Si in general nu inteleg de ce compara mere cu pere. Cred ca e un ulei bun dar sincer au un marketing care te face sa te indoiesti de calitati. sau cum ziceam, poate imi scapa mie ceva. Dar nu e singurul producator la care am gasit chestii ambigue in reclame.
M-am uitat si peste fisa de date tehnice si are TBN surprinzator de mic 7,6.
Eu folosesc 0w40 in ambele masini. Am avut si 5w40 (Castrol, si am fost perfect multumit), dar atat timp cat diferenta de pret e practic inexistenta.. prefer 0w40. Iarna asigura ungerea mai repede decat 5w (de fapt la orice pornire la rece se intampla asta indiferent de anotimp, doar ca iarna diferenta e cea mai mare). Vara, fiind 40 ambele se comporta perfect la temperaturile din zona noastra . Mobil 1 0w40 (European Car Formula, pe care il folosesc) are TBN 11,8 .
QUOTE(PaulT @ 1 Feb 2012, 21:11)
... Mobil 1 0w40 (European Car Formula, pe care il folosesc)
are TBN 11,8 .
Da' Daewoo (NU GM!) 10W30 cat are? Ca o sa vreu sa-l folosesc si-n Logan.
10W30 Daewoo este un ulei semisintetic, API SJ, produs de TOTAL. Nu i-am gasit fisa tehnica, deci nu stiu ce TBN are (nu ca TBN ar fi indicatorul suprem in legatura cu calitatea uleiului.. ). Oricum, eu nu l-as pune in Logan.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.