Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: ce ulei de motor folositi?
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Piese auto - Dacia Logan
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65
Leo0608
pai nu-l folosesc la prima umplere ca e mai scump(M1 0w40), e chestie de marketing
IRONICK
QUOTE(IancuMIC @ 5 Jan 2014, 11:50)
Dupa Elf 5w40, de cca 8.000km, am M1 New Life. Schimbari semnificative in functionarea motorului sau alte perceptii de genul zgomot mai mare sau mai mic, nu am constatat.
Raman la parerea ca M1 0w40 e mai mult o "piesa" de marcheting; un tip de ulei pe care nu-l folosesc constructorii la prima umplere.
*




QUOTE(Leo0608 @ 5 Jan 2014, 18:17)
pai nu-l folosesc la prima umplere ca e mai scump(M1 0w40), e chestie de marketing
*



Sa compari Mobil 1 cu ELF, este ca si cum ai compara BMW cu Renault.
user123
QUOTE(IRONICK @ 5 Jan 2014, 20:20)
Sa compari Mobil 1 cu ELF, este ca si cum ai compara BMW cu Renault.
*





Ei si tu acum tongue.gif .......si de ce sa nu compare? La Formula 1 BMW a cam iesit din "peisaj".....iar cat priveste palmaresul per ansamblu la F1...in plus Mobil 1 se face si in Turkey deci....

Am avut Mobil 1 0w40 si a fost destul de bun, Elf nu am folosit niciodata asa ca nu pot sa ma pronunt.....insa exista uleiuri mai bune decat Mobil 1 la preturi apropiate sau chiar mai mici ca acesta de ex Liqui Molly / Ravenol ( care sunt exclusiv Made in Germany iar eticheta nu minte in privinta originii acestuia)

Actual folosesc RedLine 0w40 de vreo 30 000 km ( al 3-lea schimb), de care sunt cel mai multumit pana acum ( dintre toate uleiurile pe care le-am schimbat de-a lungul sutelor de mii de km facute....)
PaulT
Mobil 1 nu se face in Turcia... De acolo vine gama ieftina Mobil Super.
Confirm impresiile despre RedlLine. De doua schimburi il folosesc la Lancer si am bagat si in Logan acum 5 luni. Cel mai bun ulei pe care l-am vazut vreodata.
IRONICK
Am mai auzit despre rachete la Q8. Un mare fasss...
PaulT
RL n-are nici o legatura cu Q8. E din cu totul si cu totul alt film. smile.gif
P-A-C-O
QUOTE(PaulT @ 6 Jan 2014, 14:35)
Cel mai bun ulei pe care l-am vazut vreodata.
*


adica?.... huh.gif
PaulT
Merge super la salate.. rolleyes.gif
user123
QUOTE(PaulT @ 6 Jan 2014, 13:35)
Mobil 1 nu se face in Turcia... De acolo vine gama ieftina Mobil Super.
Confirm impresiile despre RedlLine. De doua schimburi il folosesc la Lancer si am bagat si in Logan acum 5 luni. Cel mai bun ulei pe care l-am vazut vreodata.
*





Partial adevarat in legatura cu Turcia - "baza" nu e facuta acolo insa acolo se definitiveaza, din ce am inteles inclusiv ce este de prima ungere la BMW ( ca tot se vorbea despre BMW mai sus) "trece" prin turcia......
Uleiuri de care stiu sa fie sigur (100%) facute in Germania sunt Ravenol/Liqui Molly/Fuchs, aceasta incluzand toata tehnologia (baza+ aditivi).....


RedLine este cu totul altceva, este un ulei high-end de foarte buna calitate.....totusi exista ceva mai bun, respectiv Renewable Lubricants-
PaulT
Ma gandeam de ceva timp sa il incerc la urmatorul schimb de ulei, dar sa vad la ce pret il gasesc.. desi sunt tentat sa raman la RL.
user123
QUOTE(PaulT @ 7 Jan 2014, 19:41)
Ma gandeam de ceva timp sa il incerc la urmatorul schimb de ulei, dar sa vad la ce pret il gasesc.. desi sunt tentat sa raman la RL.
*





Incearca-l !!! Chiar daca nu pe logan insa merita ; pe logan va da cam acelasi randament cu RL din cauza limitarii motorului ( e motor mic ) insa la altele mai mari (3000cm) se simte ceva diferenta, motorul merge mai "rece";

RedLine este singurul ulei pe care nu am reusit sa-l "sparg" in 10 000km de forje pe nici una din masini ( inclusive Logan); toate celelalte dupa un timp mai mare dar in general mai mic de mers in stilul meu clacheaza ( devin "apa" si incep sa tacane de la 4500rpm in sus)....Asta este PAO esteric veritabil facut cu simt de raspundere.....si daca te uiti la ambalaj, nu ai da nici 2 bani pe el....

RLi este concurentul lui direct, cel putin la fel de bun, daca nu mai bun, in sensul ca acesta vine cu VI extrem de ridicat si asta in mod normal, fara aditivi;
Ca si pret este aproape la fel cu RL, poate cu 5-10 lei mai scump insa cine cumpara RL nu se uita la 5-10 lei.... de gasit il gasesti tot acolo unde gasesti si RL wink.gif


P.S: am tot citit aici cat si pe celalalt forum despre Logan unde un anumit user tot insista ca Mobil 1 0w40 este PAO ester; ma amuza teribil de fiecare data, Mobil 1 0w40 nu numai ca nu are nici urma de ester in el, nici macar nu este full sintetic, baza lui fiind in totalitate hidrocracata cu ceva aditivi - nu trebuie sa ma credeti pe cuvant, e sufficient sa cititi fisa lui....
IRONICK
QUOTE(PaulT @ 6 Jan 2014, 23:39)
Merge super la salate..  rolleyes.gif
*

De Cecco.

La rachete nu mai ma bag.
Leo0608
QUOTE(user123 @ 7 Jan 2014, 22:26)
RedLine este singurul ulei pe care nu am reusit sa-l "sparg" in 10 000km de forje pe nici una din masini ( inclusive Logan); toate celelalte dupa un timp mai mare dar in general mai mic de mers in stilul meu clacheaza ( devin "apa" si incep sa tacane de la 4500rpm in sus)....Asta este PAO esteric veritabil facut cu simt de raspundere.....si daca te uiti la ambalaj, nu ai da nici 2 bani pe el....
*




QUOTE(IRONICK @ 7 Jan 2014, 22:48)
La rachete nu mai ma bag.
*


ironick, poate ai treaba si noi te retinem. ce zici?
IRONICK
QUOTE(Leo0608 @ 9 Jan 2014, 23:07)
ironick, poate ai treaba si noi te retinem. ce zici?
*

Spune-mi ca nu-i adevarat?
cristi.r
userule 123, tu incerci sa convingi pe cineva ceva ?

Pai uita-te pe toate siturile de profil sau pe forumuri unde sunt deschise poll-uri, sa vezi ca Mobil si Castrol sunt in frunte.

Sa nu cumva sa incerci sa convingi pe cineva ca RedLine 5w30 are pelicula mai groasa si mai puternica la temperatura de operare decat un 10w40 mineral !!! Asta desi din fisele lor rezulta clar contrariul.

O sa faci buba !!!

QUOTE(user123 @ 7 Jan 2014, 23:26)
P.S:  am tot citit aici cat si pe celalalt forum despre Logan unde un anumit user tot insista ca Mobil 1 0w40 este PAO ester; ma amuza teribil de fiecare data, Mobil 1  0w40  nu numai ca nu are nici urma de ester in el, nici macar nu este full sintetic, baza lui fiind in totalitate hidrocracata cu ceva aditivi - nu trebuie sa ma credeti pe cuvant, e sufficient sa cititi fisa lui....

Ceeee ? Pai imi pare rau, dar n-ai dreptate si tocmai de-aia n-ai nici credibilitate tongue.gif. Fisa lui Mobil 1 0w40 arata exact ca cea a unui ulei sintetic 100%. Tocmai aia-i gaselnita. Ca s-a ajuns atat de departe cu tehnologia incat se pacaleste chiar si instrumentarul de laborator.

Din pacate, laboratorul nu face si teste de "anduranta" ale uleiului. Si asta-i capcana.

Nimeni nu spune ca RedLine 0w40 isi pastreaza proprietatile de ungere si dupa 10k km, insa Mobil 1 0w40 se transforma, catre sfarsitul vietii in motor, intr-un 0w30 sau, mai grav intr-un 0w20.

Stiu, mi-am batut singur cuie-n talpa cu afirmatia asta. Daca intr-adevar este pe bune ce spun, iti dai seama ce motoare bune face Dacia/Reno ca merg si cu uleiuri asa subtiri si n-au nimic ? Deducem astfel ca putem pune orice ulei, asa ca de ce sa ne mai batem capul ? Singura fractura in tot rationamentul ar fi pretul, dar ce mai conteaza ?
razvan_78
Va salut. Avand in vedere ca cineva mi-a adus un bidon de ulei ca acesta:http://www.uleiuri-cosmetice-auto.ro/default.asp?Type_ID=109&Brand_ID=56&ID=241&pg=1, va intreb daca pot sa bag in motorul de supernova.? va multumesc!
cristi.r
Daca te indrepti catre Remat, atunci da. Otherwise, no.

Presupunem ca motorul nu este trecut de 350k km si nici nu are scurgeri pe la garnituri/semeringuri/etc, right ?
user123




@ cristi

Am mers cel putin 100 000 km cu Castrol.....numai full sintetic ( EDGE); motorul nu are nimic, insa eu niciodata nu am tinut un ulei mai mult de maxim 10 000 km ( inclusive actualul RedLine)....
De ce am renunat la Castrol/Mobil/restul ? pt ca invariabil dupa 4-5000 de km in stilul meu se uza complet


Restul ce a fost spus, a intrat in legenda..... wink.gif
cristi.r
Intrebarea nu este de ce ai renuntat, ci de ce ai folosit Castrol/Mobil wink.gif ?

EDGE nu este full-sintetic si n-a fost full-sintetic niciodata. A, sau da, am inteles, "full-sintetic" wink.gif. De la procesul BP versus Exxon din 2000 nimic nu mai este sintetic la aceste doua companii, decat facut la comanda.

Alta veste proasta, dar nu neaparat pentru tine: Uleiurile alea se uzeaza indiferent de stilul de condus la kilometrajul ala. Asta arata calitatea "exceptionala" a bazei uleiului, precum si a aditivilor folositi. Deh, asa e cand lucrezi pe cantitate si nu pe calitate.

RedLine, este altceva ... de tot. Aproape ca uiti tot ce-ai experimentat pana acum cu uleiurile din magazine ...
user123
QUOTE(cristi.r @ 11 Jan 2014, 19:54)
Intrebarea nu este de ce ai renuntat, ci de ce ai folosit Castrol/Mobil wink.gif ?

EDGE nu este full-sintetic si n-a fost full-sintetic niciodata. A, sau da, am inteles, "full-sintetic" wink.gif. De la procesul BP versus Exxon din 2000 nimic nu mai este sintetic la aceste doua companii, decat facut la comanda.

Alta veste proasta, dar nu neaparat pentru tine: Uleiurile alea se uzeaza indiferent de stilul de condus la kilometrajul ala. Asta arata calitatea "exceptionala" a bazei uleiului, precum si a aditivilor folositi. Deh, asa e cand lucrezi pe cantitate si nu pe calitate.

RedLine, este altceva ... de tot. Aproape ca uiti tot ce-ai experimentat pana acum cu uleiurile din magazine ...
*




Am folosit Castrol/Mobil din cauza marketingului.....si recunosc asta, insa mi-am pastrat un obicei "sanatos" de a-l schimba cu mult inainte de termen, asta poate a ajutat ca motorul sa se mentina cat de cat...
Am vrut ce era mai bun, la asta am avut initial acces.......adica dpdv al informatiei, putini stiu de RL& company iar cei care stiu nu prea vror sa vorbeasca wink.gif tongue.gif ......

Insa am reusit sa renunt la parerile care le aveam inainte, tot din dorinta de a folosi ce e mai bun.....evolutie si open mind
cristi.r
Nu vor sa vorbeasca pentru ca li se pune frana in toate discutiile. De parca ar lua painea de gura cuiva ... Ori catastrofol, ori iMobil, ori "de origine"... Restul, daca nu esti cu noi, esti impotriva noastra.
user123
QUOTE(cristi.r @ 11 Jan 2014, 20:20)
Nu vor sa vorbeasca pentru ca li se pune frana in toate discutiile. De parca ar lua painea de gura cuiva ... Ori catastrofol, ori iMobil, ori "de origine"... Restul, daca nu esti cu noi, esti impotriva noastra.
*




Eu nu pun astfel de frane.........Iau in considerare orice parere, este posibil si foarte probabil ca sa nu am dreptate si sa ma insel, de aceea e bine sa asculti si alta parere....

Mi-a prins foarte bine cand am aflat mai multe despre acest subiect, iar celui (celor) care mi-au spus nu pot decat sa le multumesc pt asta si in memoria gestului lor scriu si eu aici la randul meu..... Nu sunt "Einstein" si nu detin adevaruri absolute, si eu am aflat de la altii mai buni, oricand se gaseste cineva mai bun
razvan_78
Intre dacia oil, aral, si mobil ce imi recomandati sa aleg? Va rog sa argumentati cat puteti alegerea facuta.Va multumesc!
cristi.r
Masina/tip motor, kilometraj, stare tehnica ?
razvan_78
supernova 2002, 130000 km, consum normal
cristi.r
Cu ce ai mers pana acum ?

Care a fost intervalul de schimb (ani/km) ?

Alea 3 marci sunt singurele disponibile ? Sau ai vreo superoferta la ele ?

Urban/extraurban ? Sportiv/normal ?
razvan_78
Proportia urban/extraurban cam 50 - 50 la suta. Intrevalul de schimb 9-10 mii,, fac in jur de 1100 km lunar
cristi.r
...

LE: voiam sa spun ca astept raspuns si la celelalte intrebari

A si inca una in plus: cam cat dadeai pana acum pe un schimb de ulei + filtru ?
razvan_78
in jur de 80-90 lei
cristi.r
E7J este un motor cu mult mai bine realizat din toate punctele de vedere fata de K7J (ala de pe logan) si probabil ca merge foarte bine cu orice ulei de pe piata. Inclusiv cu cele minerale, in care s-au bagat doar niste corectori de vascozitate (aia care dau grade-ul uleiului 10W40, de exemplu).

Deci, raspuns final: ce-ti suna mai bine la ureche de banii aia. Toate sunt la fel.

LE: am gasit unul care are exact specificatiile pentru supernova, adica API SJ/CF, grade-ul 10W40: LINK

Cam la acelasi pret se gaseste in selgros, ca sa nu mai dai banii pe transport. 16 x 3 = 48 lei, plus 10 lei filtrul, iesi la jumatate de pret fata de ce puneai tu ... Nu de alta, dar cu asa ceva ajungi mult mai aproape de pretul adevarat fata de Mobil/Castrol unde platesti cel putin jumatate de pret numai denumirea de pe eticheta ...

Uite-asa inveti. Am inceput sa ma pricep...
George Hermenean
Ce parere aveti de Aral 10W40, e ok pentru Logan 1.4?
vi_escu
5W40 ar fi mai nimerit
Leo0608
5w30 e recomandat, indiferent de marca smile.gif pe toate anotimpurile
SorinXp
O marca cunoscuta (de ex: Elf/Castrol/Aral/Mobil/Total/etc), dar care are norma RN0700 sau/si RN0710 sau/si RN0720.

Norma e cea mai importanta. Cu vascozitatile va puteti ghida dupa graficul din poza si dupa cat doriti sa platiti pentru el. Recomandat pentru tara noastra e 5w30(e si mai economic) si 5w40.
cristi.r
QUOTE(George Hermenean @ 26 Feb 2014, 23:42)
Ce parere aveti de Aral 10W40, e ok pentru Logan 1.4?

Excelent !!! Dar mai bine-l pui pe ala recomandat de mine deasupra. BestOil, parca-i zice. Iesi mult mai ieftin, pentru ca oricum inauntru este acelasi material ...

QUOTE(SorinXp @ 3 Mar 2014, 00:35)
Norma e cea mai importanta.

Ca idee, ce s-ar intampla daca as pune 0w40 intr-un astfel de motor ? Nici macar nu figureaza in graficul ala ...

La nicio masina Renault n-am folosit ulei de norma RN. Si am mers si incet si repede cu ele si ale naibii ca niciuna n-a vrut sa-mi "dea o lectie" defectandu-se. Chiar si acum, merg de mai bine de 70k km cu un ulei absolut execrabil, un 5w40 full-sintetic, foarte departe de RN si care sustine viteze de 160km/h extrem de lejer. Asta daca ar fi sa ma iau dupa zgomotul produs de motor la viteza aia si dupa consumul inregistrat in computerul de bord. Iar masina are 200k km.
Leo0608
@cristi.r, ia mai zi marcile de uleiuri care le folosesti, ca in fond de-asta s-a facut topicul smile.gif
cristi.r
De ce ? Ca sa le fac reclama ? Eu folosesc RedLine, 100% produs in SUA, grupa V esteric. Am folosit si uleiuri europene, dar pur si simplu nu-mi satisfaceau nevoile, dadeau semne de oboseala, la banii pe care-i dadeam.

Pur si simplu nu concep sa dau 150-200 de lei pe un ulei si sa-l schimb la 7000 km. Pentru un 50-70 de lei in plus, imi garantez 15-17k km la benzinar si 10-12k km la diesel (dar numai datorita cenusii acumulate), indiferent de cate ierni, cati ani fac cu el, cat o tin in parcare, cum o exploatez, cat de tare o calc, cat merg in oras si cat afara, etc, etc ...

Cu calculele pe care le-am facut, am iesit pe "plus" folosind aceasta metoda. Si mai e si satisfactia pe care o ai cand ii vezi privirea mecanicului care-ti desface capacul culbutorilor pentru reglaj si te intreaba ce ulei folosesti de arata motorul in "halul" ala, ca scos din cutie.


Motorizari: 1.4mpi 8V, 1.6mpi 16V, respectiv 1.5dci/63kW

Regulile dupa care ma ghidez sunt relativ simple:

- respect ceea ce se interzice in carte (de exemplu 1.5dci are interzis orice grade xW30)

- ma uit dupa normele ACEA, adica nu sunt fan absolut deloc ACEA A5/B5 si la toate pun A3/B4, adica HTHS > 3.5

- deoarece exista diferente de cuplu, facem asa:
i) la benzinare pun 5w30, deoarece benzinarele de pana in 2-2,5 litri simple fara artificii tehnice n-au nevoie de altceva si nu sunt de acord cu supra-protectia acolo unde nu este nevoie - atentie !!! ACEA A3/B4
ii) la diesel pun 5w40 pentru o concentratie mai mare de aditivi de suspensie a cenusii;

- obligatoriu la toate pun ulei cu sulfated ash (SA) > 1%, evit la maxim uleiurile cu ACEA C4/C3/C2/C1

Sunt un fericit ca am motoare fara DPF. La alea se "impute" treaba.

Studiati, invatati si s-ar putea sa descoperiti lucruri interesante.

In fond si la urma urmei, de-asta ati intrat aici sa discutati. Un post de genul "respecta norma producatorului" nu aduce nimic nou in discutie. Toata lumea are un astfel de grafic si o astfel de recomandare in cartulia din torpedou.

A, si inca ceva, pentru cei care vor ceva mai mult, scoateti-va din cap grade-ul 10w40. Ala trebuie sters din "vocabularul" vostru auto. Pentru ceilalti, sunt valabile afirmatiile de mai sus cu BestOil etc ...
Ampt
QUOTE(cristi.r @ 8 Mar 2014, 01:29)
Sunt un fericit ca am motoare fara DPF. La alea se "impute" treaba.
*


Și pentru un motor cu DPF totuși ce ulei de motor ai recomanda?
cristi.r
Daca masina este in garantie, este absolut obligatoriu sa respectati uleiul dat de servis pentru DPF !!! Oricat de prost ar fi el... Injumatatirea intervalului de schimb este cheia succesului.

Ca idee, recomand tot RedLine, special facute pentru EU, branduite "Euro Series". 5w40 la diesel, 5w30 la benzinare. Asta la fel, ca sa nu te doara capul cu regimul de exploatare.

Otherwise, orice ulei care sa respecte norma respectiva, C4/C3 (de la C2 in jos e chiar grava treaba, slava Domnului ca Reno nu se incadreaza acolo), dar schimbat OBLIGATORIU la jumatatea intervalului din carte/servis. DPF-ul cere ulei low/mid-SAPS, care supune la grea cazna orice componenta aflata in miscare din motor. Evident, iar ajungem la bani si vom observa ca iarasi se aplica rationamentul de mai sus.
Ampt
@cristi.r: Mulțumesc pentru precizări!
Momentan folosesc Elf Solaris DPF 5W30, intervalul de schimb la ulei motor și filtre a fost undeva în jur de 15.000 de kilometri, iar mașina mai beneficiază de garanție încă 1 an!
Leo0608
@ deci n-am gresit ca am pus si eu Redline 0w40 ? Am luat de la dl Ratiu din Alba Iulia smile.gif

masina era obisnuita cu Motul 5w30 si 5w40 mai mult. 1,6 8v 90cp
la 1.5 dci 70cp am lasat 5w40 mereu
cristi.r
QUOTE(Ampt @ 8 Mar 2014, 13:10)
@cristi.r: Mulțumesc pentru precizări!
Momentan folosesc Elf Solaris DPF 5W30, intervalul de schimb la ulei motor și filtre a fost undeva în jur de 15.000 de kilometri, iar mașina mai beneficiază de garanție încă 1 an!
*


DPF-ul dat de tine este un ulei mid-SAPS, deci mai ai o "sansa" de supravietuire, nivelul de ash fiind limitat la 0.8% din cantitate. Dar vezi ce faci cu intervalul ala de schimb. Este prea mare. Iar dupa ce termini garantia, termini si cu Elf-ul.

Stiu, or sa apara in curand cei care vor spune ca pun ulei cu carafa din butoi si merge bine, sau ca sunt sute-mii de masini care merg cu Elf toata viata lor. Dar nu este nevoie de topic pe forum pentru asa ceva... Dupa cum spuneam, exista carte de servis in torpedou, primita din fabrica si care-ti spune ce sa faci si cum sa faci, fara sa intrebi pe forum.


QUOTE(Leo0608 @ 8 Mar 2014, 16:12)
@ deci n-am gresit ca am pus si eu Redline 0w40 ? Am luat de la dl Ratiu din Alba Iulia smile.gif

N-ai gresit, dar mai bun era un RedLine 5w30 (nu cel Euro-Series). Altii care au folosit 0w40 au raportat consumuri mai mari cu 0w40 decat cu 5w30. Exact ceea ce spuneam mai sus, protectie acolo unde nu este nevoie. Si asta se vede in consum, adica se vede ca este un ulei prea "greu" pentru un motor de o asemenea cilindree.
Leo0608
Multumesc ptr info.
La urmatorul schimb am sa pun RedLine 5w30
cristi.r
QUOTE(user123 @ 7 Jan 2014, 23:26)
P.S:  am tot citit aici cat si pe celalalt forum despre Logan unde un anumit user tot insista ca Mobil 1 0w40 este PAO ester; ma amuza teribil de fiecare data, Mobil 1  0w40  nu numai ca nu are nici urma de ester in el, nici macar nu este full sintetic, baza lui fiind in totalitate hidrocracata cu ceva aditivi - nu trebuie sa ma credeti pe cuvant, e sufficient sa cititi fisa lui....
*


Recitind asta, mi-am adus aminte ca am primit newsletter cu asa ceva:

QUOTE
Exxon Mobil Vs British Petroleum ... again

Exxon Mobil wins NAD (National Advertising Division) challenge against BP. It’s no surprize anymore. Exxon and BP had their issues in court before like the notoriuous NAD decision Case #3526 (03/01/99) that forever changed ”synthetic” to a marketing term which may consequently be applied to API Gr.III based products.


Well this time Exxon won as the decision was in their favor. In both a television commercial and interactive Facebook advertising, BP subjected its product and ExxonMobil’s Mobil 1 motor oil to a purported competition: cars lubricated by each of the motor oils were placed on dynamometers running at 75 miles per hour, on a seven percent grade, fully loaded at 1,600 pounds, for five straight days – leading to dramatically-depicted engine failure. BP relied on this “torture test” to support claims that its product is “DRIVEN STRONGER,” and was “proven stronger than Mobil 1.”

NAD agreed with ExxonMobil that, although torture testing can be used to support product claims, all advertising must be consumer relevant. Concluding that BP’s torture testing failed to present conditions with “real world relevance,” NAD further criticized several aspects of BP’s test protocol and statistical modeling. Agreeing with ExxonMobil that BP’s protocol was insufficiently reliable to support its numerous comparative claims and denigrating product demonstration, NAD recommended that the advertising be discontinued. BP has appealed the decision to the National Advertising Review Board.

Source: Kramer Levin Naftalis & Frankel LLP) Kramer Levin Wins NAD Challenge for Client ExxonMobil Regarding Castrol EDGE Advertising February 11, 2014


Razboiul continua biggrin.gif.


Si iata si niste explicatii tehnice:
QUOTE
Did you know the higher the viscosity index of the base oil the higher the viscosity in your bearings and cams? Oil blenders typically use viscosity index improver to mimic the behavior of a high VI base oil or to augment an already high virgin VI. However, the VII (viscosity index improver) contribution to bearing viscosity is much less than that of the base fluid(s) and it will also deteriorate in time turning in what's called shear thinning.

In other words, besides the temporary shear drop measured in the HTHS tests you may also experience permanent VII shear like the one measured by the Kurt Orbahn test. Also VI improvers are more sensitive to oxidation than the basestocks in which they are used, which may result in a progressive loss of viscosity index and thickening power with use and frequently in the formation of unwanted deposits.

All applications will benefit from a high (natural) VI but in most cases that's not easily recognizable by the user as most blenders will not publish their HTHS viscosity. Comparing this shear thinning value between two oils with otherwise similar viscosity ratings can provide a rough estimate of the relative VI improver.

Most low VI base oils will not publish this value (as well as Noack evaporation loss) as it will show too much of the formulation. Some PAO and bio-ester base stocks may go beyond a VI of 220 and even 240. You can bet anybody spending that much on these base stocks will make a strong marketing point of it on the label...even it's only 15%. However it seems only the oils having incorporated generous amountswill publish both Noack and HTHS as no compromise is left to cover for.
vi_escu
Azi am trecut la ravenol vsi 5w40; mai prost decat aralul folosit de sapte ani n-are cum sa fie. O prima impresie: un sfert din pretul uleiului a fost bidonul!
cristi.r
Acum 7 ani, Aral-ul era o marca. Si facea uleiuri sintetice 100%. Acum, este doar un copil vitreg al BP.

Nici Ravenol nu mai fac uleiuri sintetice decat vreo 2 maxim. Iar VSI-ul nu este unul dintre ele... De-aia sunt si asa ieftine ... Daca tot erai "chitit" pe marca asta, poate era mai bine sa pui Ravenol SSL 0w40.
vi_escu
Nu eram chitit pe nimic, am luat ce era mai convenabil din ce am gasit.
cosmin_h82
4 ani am folosit Castrol Edge 0W30, iar de 2 ani am trecut pe Mobil1 0W40. M-a convins Mobil1...o sa raman tot la 0W40.
FRATELLO
Recomandari pentru 1.2@16V ? Multumesc !
SorinXp
Elf-ul SXR 5w30, 5w40 (si producatorul zice asta) sau Castol edge 5w40
Eu pana la 100k am bagat numai elf, iar la ultima revizie nu am mai gasit la magazinul de la care cumpar si astfel am luat Castrol-ul. Masina nu papa ulei (regim de mers normal - 1.6 16v)
Sincer eu nu am simtit diferenta intre ele.
Un singur lucru observ: cand il schimb, cu ala nou e mai infundat sunetul.

Tot ce conteaza este norma RN0700 (mai sunt si alte norme ca 710 sua 720 - unele la turbo si la diesel parca) si sa fie o marca consacrata. (norma inseamna ca uleiul respecta standardele productorului - atentie ca e vorba de aditivii din ulei, vascozitati...).
Iti place cum suna Mobil1, Aral, etc -> sa aibe norma si gata.

Doriti sa protejati motorul (extra sa zic asa):
- schimbati uleiul la jumatate din interval/km
- pentru un stil de condus:
- mai turat (des intre 3500 - 5000rpm) => 5w40
- normal (cand nu ajungi la fiecare plecare la peste 3000rpm) = 5w30

Pana cand apa nu ajunge la temperatura optima (80-90;4 pavele) conduceti normal sau mai elegant (fara pedala la fund, ca zona de axe cu came a motorului nu prea are ulei suficient - valabil iarna mai mult)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.