Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: ce ulei de motor folositi?
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Piese auto - Dacia Logan
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65
BLUE R 19
QUOTE(surube @ 8 Feb 2017, 12:55)
E mai important filtrul de ulei , decat ce ulei folosim !!!
*



Inseamna ca daca ai filtru "Man"...se poate folosi si ulei "Floriol" icon_mrgreen.gif
surube
Conteaza mult un filtru de capacitate mare ,mai ales ca folosim ulei bun,care se schimba la 15 mii km gen Mobil 1 0w40 ! Singurul filtru mai mare (90mm inaltime) sa se potriveasca la dacie am gasit la Fiat benzinar (exemplu livrat de MAN : w610/3 ) si are un pret destul de mic,convenabil!!!
ionel1959
QUOTE(horsewhisperer27 @ 23 Oct 2007, 23:36)
tovarasi, dupa cum zice titlul, am nevoie de un bec H3, ca alea din proiectoare, dar pe 6 volti!

cora, carrefour, augsburg, metro...nu au!
am fost si pe la tarabe prin piata!
si pe la 1 centru asa, mai mediu-marisor, de lumini!

unde pot sa mai gasesc?
aveti idee?
*


http://rss-cargo.ro/piese-utilaje-agricole.../40161/9830434/
Victorine
O parere despre Wolf Vitaltech 5w40 pentru un motor 1,6 16V?
user123

Nu l-am folosit si nici nu l-as incerca....
Incearca marci consacrate, chiar semisintetic daca nu e capital pentru sintetic
Victorine
O recomandare pentru 1.6 16V?
user123

Avand culbutori hidraulici, iti trebuie ceva fluid si rezistent....adica sintetic

Gen 0w40 A3 daca esti forjeur sau xxW30 daca mergi linistit;

Cred ca sunt mai sigure cele 0w, este greu sa hidrocrackezi asa ceva; 5w sunt foarte multe semisintetice chiar daca scrie pe ele sintetic, e usor azi sa manaresti un 5w sa para sintetic...

Firme? Personal prefer americanii....sau chestii consacrate de la cei care efectiv extrag petrol, nu de la blenderi si firme de garaj care il cumpara si arunca o galeata de aditivi in el...
Victorine
Pai spune si nite producatori dinaia de care zici, atunci... O sa ma uit dupa un 0w30.
user123



RedLine Amsoil Mobil 1 Royal Purple Joe Gibbs Motul Total Shell....chiar si Castrol

Daca alegi 0w30 - adica vrei sintetic- te uiti la un 0w30 cu indici cat mai apropiati de un w40 gen : vascozitate la 100 grd, HTHS si indice de vascozitate......sau mai usor, alegi un 0w40
Victorine
Merci! Mama, cat costa!! ohmy.gif

Ultimul folosit a fost Shell Helix Ultra 5w40, dar pentru motor cu 8 valve. Intre timp am mai facut rost de 8, sa vad cum le pun si pe astea, ca am auzit ca ar merge mai bine motorul huh.gif
user123


Unele costa cat fac.....sunt full esterice, pline de aditivi pt protectie etc

Dupa unii sunt prea scumpe pt Logan- e alegerea fiecaruia


Shell e o firma buna, serioasa; 5w40 de la ei nu e full sintetic, e cu baza organica ( adica gaz/petrol sau ce se lauda ei ca au) dar e foarte bine rafinat- deci un semisintetic decent.....la fel ca Elf 5w40 de exemplu

Nu te crampona de uleiuri in sine, ci ai grija la intervalul de schimb - orice pui, schimba la maxim 10 000 cu filtru cu tot, de fiecare data.......renault stie sa faca motoare ( cu unele exceptii)
klaus
Citez de pe aici din tovarasi care se mai pricep:
QUOTE(ursul_bipolar @ 31 Jan 2016, 17:07)
Ramai la 5w-40. Marci: eneos sustina 5w 40, ravenol vsi 5w 40, motul xclean sau cum ii zice 5w 40, elf 5w 40 (din ala care nu e facatura), redline 5w 40. Schimbul la maxim 10 mii.
*


QUOTE(ursul_bipolar @ 19 Dec 2016, 19:09)
Eneos este un ulei care are o baza diferita de grupa 3 sau 4, are o baza dezvoltata de japonezi si se numeste Wbase. Normal Wbase este asemanatoare cu grupa 4 PAO dar care nu are continut de sulfuri. Sulfurile sunt cele care fac depunerile in motor.
*

QUOTE(ursul_bipolar @ 27 Jan 2017, 14:09)
Acel ulei pe care l-ai pus are o baza grupa 3 hidrocracat iar rezultatul este componenta de sulf. Sulful (sau cenusa sulfatata) este cel care lasa depuneri in motor. Castrolul este un ulei puternic contrafacut si pe langa faptul ca are o baza relativ modesta, vezi ce am spus mai sus daca mai este si contrafacut este si mai slab.

Uleiurile pe care ti le-am recomandat nu sunt contrafacute, sunt uleiuri care au la baza grupa IV (PAO - poli-alfa-olefine) in cazul Ravenol sau WBase la Sustina. WBase este o tehnologie proprietara care combina grupa IV cu V rezultand un ulei fara sulphated ash (cenusa sulfatata). Sustina are in componenta si MoS2.
*


Victorine
Evident ca nu-mi bat joc de intervalul de schimb. La cati km fac eu pe an, ajung sa-l schimb cam la 12.000 in medie. De obicei toamna tarziu, pentru a proteja mai bine motorul la pornirile reci. Filtre Mahle/Knecht am folosit preponderentpeste tot, in principiu m-am uitat sa aiba supapa de retinere si presiunea de deschidere sa fie in zona recomandata. In plus am fost atent si la numarul de orificii (cat mai multe), asta dupa ce mai demult am cumparat un filtru "de origine" prezentat ca atare de un magazin local, care avea vreo 2 orificii in minus fata de ala adevarat Renault. Noroc ca mi-a decshis ochii mecanicul cand le-a pus unul langa altul...

Am folosit din alea mentionate de Klaus Eneos Sustina 5w40 si Ravenol HCL (cred) 5W30. Au fost OK. Intrebam pentru ca motorul asta cu culbutori hidraulice e relativ nou pentru mine si voiam sa vad ce uleiuri zice lumea ca prefera pentru 16V. Mulțam !
user123


Citezi din tovarasi care nu se pricep; aici s-a cam ofilit tehnica si a inflorit cafeneaua



Sa o luam pe rand :



- sulful nu face depuneri in motor ; daca folosesti un ulei FULL SAPS unde nu trebuie, atunci da, apar depuneri in motor, dar nu e vina uleiului- e vina aluia care pune

- daca folosesti uleiuri de la blenderi care habar nu au sa puna aditivi, atunci da- iti pot apare depuneri in motor.....


- daca uiti sa schimbi uleiul + folosesti ulei/filtre de 3 lei + birjaresti masina atunci da.....iti apar depuneri......oricat de bun ar fi uleiul, daca intervalul de timp este fortat, va face depuneri....lent in timp, dar apar


- sunt 5 grupe de ulei......nu am nici timp/chef de teorie pe aici, conteaza baza- nu o sa gasiti niciodata un PAO full pt ca pretul este exagerat - o sa gasiti o baza PAO in cel mai bun caz la care se adauga ceva organic pt "legarea" aditivilor,dergentilor.....

Deci important este ce vrei si cat esti dispus sa cheltui :


- vrei protectie/performanta - iei grupa 5 ( nu 4 PAO) esteri, POE-esteri si chestii care au numai amintiri "organice" in ele....gen redline, motul 300V, fuchs , joe gibbs etcc


- vrei ceva protectie dar nu ai bani.....iei un gr 4 (PAO) bun, decent- sau un gr3+ foarte bun - de multe ori un "organic" inalt rafinat (gr3+) intrece un PAO bun


Strict legat de Logan, motoarele 1.4,1.6, 1.6 16V daca cer norma A3 inseamna ca pot suporta un fullsaps in conditiile scrise de mine mai sus ;

Sludge-ul (depunerile) apar cand se epuizeaza TBN.....deci cu cat TBN este mai ridicat, cu atat mai bine


Dezavantajul FULL SAPS este unul singur....protejeaza motorul, dar afecteaza catalizatorul - cele fara sulf protejeaza catalizatorul dar nu-s grozave pt motor ( strict acolo unde se cere norma A3)

La motoarele de generatie mai veche este necesar un Full Saps pt protectie....sulful, zincul si altele sunt bune, mai ales la cele care au culbutori mecanici (8V) 1.4-1.6

Motoarele de generatie noua, au alt tratament al pieselor (culbutori, arbori cu came, vilbrochen etc) care rezista mai bine, sunt adaptate unor uleiui cu sulf redus sau fara sulf


Daca mai vreti, continuam.....daca nu, spor la cafenea
YRX
Am pus eu in 16V Shell Ultra 5w40 de vreo 3 schimburi incoace. Merge bine, il schimb cam la 1 an si 5-6000 de km. Curatenia motorului este exemplara, uleiul iese maro - roscat din motor si toate internele sunt curate.
Nu mi s-a parut ca 16V sa fie mai pretentios la ulei decat 8V, eu folosesc Shell-ul in ambele din comoditate, iau 2 bidoane de 4 litri si ce ramane de la 8V se completeaza la 16V.

Usere, welcome back !
user123

Stii ca am o slabiciune pt aviatie smile.gif)))

Vezi ca treaba cu.....curatenia e cu 2 taisuri : daca e prea curat poate insemna ca uleiul nu are detergenti suficienti sa curete...

Nu intotdeauna un ulei negru inseamna ca e ulei prost.....sa vedeti un sintetic pus dupa un semisintetic/mineral ce negru iese....pt ca va curata fix mizeria care nu a putut sa o curete celalalt.....in timp, dupa schimburi repetate cu sintetic uleiul ajunge sa iasa din ce in ce mai curat...


In cazul tau este curat pt ca il schimbi relativ rapid- si nu e deloc rau- nici nu apuca sa i se epuizeze rezerva bazica...plus stiu ca ai grija de masina din toate punctele de vedere..
Victorine
Pai sa merg si eu pe asta in continuare si in 16V, atunci? Tot dupa review-urile de aici l-am luat si am fost multumit in 1.6 8V.[attachmentid=1628059824]
Asta e sau mai e si altul 5w40?
YRX
Ala nenea... cu pureplus. Am luat direct de la importatorul oficial in Romania. Din pacate 0w40 nu aduce, diferenta de pret n-ar fi asa de mare.
Apropos, trebuie si eu sa-l schimb, bine ca mi-ati adus aminte biggrin.gif
Fanez
QUOTE(Victorine @ 12 Apr 2017, 13:46)
Asta e sau mai e si altul 5w40?
*


Mai e si diesel
[attachmentid=1628059974] [attachmentid=1628059975]
QUOTE(YRX @ 12 Apr 2017, 16:15)
... Din pacate 0w40 nu aduce...
*


Se gaseste. Atentie la preturi! Bidon de 1 litru 29 lei x 4 = 116 lei, bidon de 4 litri 239,18 lei. biggrin.gif
Bidon de 1 litru.
Victorine
Da. Exact asta am observat si eu. Tot asa mi-am facut socoteala: 5×1. Care-o fi chestia?! blink.gif
surube
Pennzoil , a folosit careva dintre voi? E un ulei american ,nou aparut pe ,piata romaneasca!
Fanez
QUOTE(Victorine @ 14 Apr 2017, 12:26)
...Care-o fi chestia?!  blink.gif
*


Probabil s-au gandit ca romanii sunt invatati ca la bidoane de 4L iesi mai ieftin. Primul impuls este sa cauti bidon de 4L-5L daca vrei pentru schimb si nu pentru completare. Zic si eu...
YRX
0w40 din link-ul lui Fanez este modelul vechi (de vreo 5 ani), fara PurePlus, adica nu e cu baza GTL. Modelul nou arata ca in poza lui Victorine (are un logo cu pistonul si pureplus technology). Importatorul oficial in Romania este Elgeka Ferfelis, anul trecut am vorbit cu ei si nu aduceau 0w40 nou.
Site-ul lor este:
https://www.uleiuri-lubrifianti.com.ro/

Penzoil este fix Shell, sunt aceleasi uleiuri, Shell a mentinut marca Penzoil pentru America.
iliuta
Important ramane locul ambalarii in bidon ...
Dragos81
Pentru Motorul 0.9TCe ce ulei ar fi mai bun 0W30 sau 0W40?
Am vazut ca unii au pus 10w40 din prima eu nu as baga un ulei asa de gros si mai ales mineral cum e Elfu intrun motor nou si turbo. la -20 Grade cat e iarna la Brasov in 2 ierni schimbi garanta turbina.
Sper ca atunci cand voi merge la reprezentanta macar sa pot alege din uleiurile ce le folosesc altfel vin cu el de acasa.
surube
Ar trebui facut un clasament la fiecare categorie de ulei! La 0w30 ,ce firme ambaleaza tipu asta de ulei !La snowmobile se foloseste mult acest ulei ! E aproape 100% sintetic! Zici ca e apa la prima vedere!
Dragos81
Eu la Honda folosesc 0w20 si 0w30 din 2007 si nu au fost probleme. Zilnic vede zona rosie 7300 ture are 200.000 de km acum si n-a crapat nimic.Ma gandeam ca la o masina din 2017 sa mai evolueze lucrurile si sa pot baga si 0w16 in ea in nici un caz 10w40 blink.gif .
surube
Uleiurile pentru motociclete sunt ,mult mai bune decat uleiurile auto! Sunt facute sa reziste la presiuni enorme, la turatii mult mai mari decat cele auto!Uleiurile moto,au remanenta chiar si la temperaturi foarte mari ale motorului!Firma Repsol comercializeaza uleiuri foarte bune din gama moto ( 4T ) !
user123


De curiozitate, tu citesti ce scrii?


Sau citesti ce scriu altii?


sobolan
Baieti,nu va certati ! ma mir cum de nu a aparut "expertul" in uleiuri si p-aci radmasa.gif
Victorine
Am dat intamplator peste Total Quartz 5w40 in doua variante, 9000 si 9000 Energy la un pret surprinzator as zice, in jur de 110 lei/ 5L. Dupa specificatii par in regula, dar de ce e asa ieftin?... o fi ok? Banuiesc ca e facut in Romania. L-as incerca. Pentru 1.6 16V.
user123

Elf-ul e Total deci.....

Pretul mic poate fi dat de vechimea uleiului
Victorine
Merci. O sa verific care e data fabricatiei. E din online, acelasi loc de unde iau filtre, bujii, etc. Daca adaug si uleiul ajung la transport gratuit, asa ca mi-ar conveni.
iliuta
Asta e pretul normal al uleiului, fara adaos comercial mare.
plopii
Nimeni nu a mai schimbat uleiul ?

S-a cam pus praful pe aici....

Eu mai am vreo 3000 si il schimb...de data asta ceva exotic... dry.gif
Victorine
Revin eu, ca vad ca n-am mai zis nimic de uleiul cumparat. E vorba de cel mentionat cateva posturi mai sus, in poze se vede data fabricatiei iar dupa codul de bare e fabricat in Franta. Pretul a fost foarte bun pentru 5L, asa cum am scris. La ultimele uleiuri cumparate m-am uitat sa aiba norma Porsche A40 in plus fata de cele acceptate pentru motorul meu si asta are.

Ca observatii, a disparut sunetul metalic la prima pornire, dar ala se putea datora uleiului vechi obosit sau filtrului, sau, sau...
user123


Si impresii? Esti multumit?


Eu cred ca mai degraba ar fi nevoie de atentie la un filtru mai bun, sau adaptat...altul de capacitate diferita


La ulei practic poti pune orice in logan ( benzina) atata timp cat il schimbi la 7500km si nu dai forje des


Le-au rafinat atat de bine incat nici cel mai prost semisintetic nu mai face sludge sub 7000 km.....la mers omenesc
Victorine
Impresiile le-am scris mai sus. Nu am altele. Insa diferenta legata de zgomotul metalic la pornire e sesizabila. Nu stiu ce avea inainte in motor, ceva ce se pune la reviziile in reprezentanta. Nu era cu siguranta depasit intervalul de schimb.

Ma gandesc ca inainte de a intra in iarna sa-l schimb cu un 5w30 sau chiar 0w30, daca gasesc unul bun la pret omenesc. Iar pentru vara revin la 5w40.
plopii
Eu sunt la al doilea schimb de 0W30 Liqui Moly Synthoil Longlife...

Primul schimb am prins toamna-iarna...în 10000 km a scăzut 2 mm pe jojă...
Al doilea schimb am prins primăvară-vară cu mers la mare (5 ore și 130 km. pe autostradă) și prin Moldova (9 ore mers continuu cu 2 pauze de gpl)...a scăzut cam 3-4 mm pe jojă...

Super mulțumit de ulei...cam scump, dar merită fiecare bănuț...mult mai silențios motorul, demaraj mult mai bun...

Mi se pare cel mai protector 0W30...are o fișă tehnică de excepție...

Acum mi-am luat Amsoil 0W40 Signature... cool.gif
Victorine
Da de ce-l mananca?! La nici unul di cele 3 loganuri 1.4, 1.6 si 1.6 16v nu s-a intamplat. Ce-i drept, nu Liqui.
plopii
Are 202000 de km. ... asta poate fi un motiv.

Apoi la Elf 5W40 sau Mobil 1 0W40 New life a scazut tot 2 mm pe joja...
La Elf 10W40 a scazut aproape 5 mm...

Eu am socotit ca poate fi si indicele din fisa tehnica "noak volatility" adica avand gpl si temperaturi mai mari sa se mai "evapora".....nu prea stiu sa explic aici...babeste am dedus ca uleiurile cu indicele asta mai mare se mai pierde din nivel in mod firesc... smile.gif
user123

Kilometrajul si GPL pot fi un motiv insa nu suficient

La mine sunt de 3 ori mai multi km plus GPL si inca nu mananca......

La cum descrii tu, ar fi bine sa verifici daca nu cumva iti "plange" pe undeva, nu cred sa il arda.....poti sa ai mici pierderi care le descoperi la o inspectie mai amanuntita


Referitor la noack volatility, da, ai dreptate.....insa inainte sa se evapore, ai avea si ceva fum albastru dupa tine ....ceea ce nu scrii ca ai, deci motorul respira bine


user123


Daca vorbim despre uleiuri, sa ma stergem praful si sa ridicam nivelul .....discutiei


Iata mai jos un studiu facut de Exxon cu privire la diferentele intre PAO/POE, esteri si baze AN- detalii mai jos

Am upload-at si pdf, poate link-ul dispare in timp


http://www.oil-club.ru/wp-content/uploads/...s_synesstic.pdf



plopii
Ma bate gândul la următorul schimb, dacă tot pun ulei Amsoil (Signature 0W40) să pun și filtru de ulei Amsoil...

Cineva mi-a recomandat filtrul Amsoil SDF36 pentru motorul de 1.4 8v (K7J)...

A folosit cineva ? Ceva păreri ? unsure.gif
user123
Filtru Amsoil este bun dpdv calitativ


La logan am incercat eu sa folosesc, exact SDF 36 - dupa cum vezi in pozele de mai jos


Asta se intampla acum foarte multi ani


Ideea este ca l-am returant, deoarece la motorul meu ( K7M) nu avea loc, era prea lung

Lovea in suportul de aluminiu al alternatorului, trebuia sa pilesc mult in el si sa adaptez- am renuntat


Daca crezi ca la tine incape poti sa incerci.......insa la mine nu a avut loc si l-am dat inapoi, m-am gandit ca e bine sa stii treaba asta

Daca mai ai si alte nelamuriri, scrie ( sau PM) si daca stiu iti raspund
Kojak
A sosit momentul schimbului de ulei.

S-a dat afara RLi 5W40 la cca. 14200km si s-a inlocuit cu RL 0W40.

Mai jos niste poze "compromitatoare" inclusiv cu fltrul vechi de ulei.
user123


Sa-l stapanesti sanatos! Asta da ulei !

Cel putin vascozitatea asta e perfecta pt orice tip de benzinar....

L-ai luat din tara sau l-ai comandat dincolo?
Kojak
Merci, merci! smile.gif

Din tara l-am luat, in urma cu vreo 2 luni.
Am profitat ca-l avea din nou pe stoc.
user123

Eu numai de dincolo....primele dati din tara apoi de dincolo

Ies mult mai ieftin, mai ales ca in tigaie pun restul ( de redline) care ramane de la celelalte....


Ultima oara nu mi-a mai ramas asa ca am pus in tigai un PAO veritabil la pret decent si un ester de la motul pt 16v....


Oricum, te-ai aranjat.....nu ai ce sa-i reprosezi
plopii
@user123

Interesant cu luatul de afara...poate detaliezi un pic (magazin online, costuri de transport, etc)

Și eu am vreo mie de km. cu Amsoil 0W40...și altă mâncare de pește...uleiul american sună mai gros și abia mai aud motorul...diferență mare față de poșircile europene.
Eu am luat de la Boutique Oils și am apreciat că au transport gratuit oriunde în România.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.