Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Ce îmbunătățiri ați făcut DSN-urile voastre?
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia SuperNova > Imbunatatiri - Dacia SuperNova
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146
C a t a l i n
QUOTE(melomanuu @ 1 Jul 2009, 17:19)
nu sunt jante facute doar pentru un anumit model de masina. Sunt jante universale cu distanta intre prezoane 4x100. Nu stiu ce firma sunt si daca o sa cauti fi sigur ca nu o sa mai gasesti noi pentru ca nu cred ca se mai fabrica, probabil ceva asemanator. Eu am avut mare noroc cu ele ca tipu isi vanduse opelu si isi luase un peugeot si nu le putea pune ca diferea distanta la prezoane. Asa ca am dat 120 EU, pe atunci aproape 400 ron cu tot cu cauciucuri. Cauta prin ziar poate gasesti, nu stiu cum as putea sa te ajut.
*


and_rei
radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif hai ca ne-a lamurit maersk
Relu_GTT
QUOTE(Cosmin.nova @ 4 Jul 2009, 14:37)
@melomanuu
Salut mane, jantele tale tind sa cred ca sunt BBS. Iti mai aduci aminte ce firma sunt? Te uiti putin la ele?..
*


Iti spun eu sigur ca BBS nu sunt a avut si un prieten de-al meu la fel pe o Nova
fory
mi-am pus presuri la sofer si in dreapta de la o octavia(sunt mai lungi si mai frumoase) au doua fete una pentru vreme frumoasa si una pentru noroi...cea pentru vreme frumoasa are o mocheta pe ea....inainte aveam dinalea normale si cum stau eu cu scaunul mai in spate ramanea cam 20-25cm loc gol si se murdarea mocheta....RECOMAND!
Relu_GTT
Mi-am inlocuit semnalele laterale cu unele albe
sergiu-iulian
RELU_GT cat teau costat semnalele albe?
and_rei
eu am dat 17 lei pe ambele prin februarie.sunt de DSN
Relu_GTT
Ale mele sunt de solenza 14 ron amandoua
Mi-am luat de solenza pt ca mi-au placut ca nu mai au garnitura aia neagra pe margine ca la dsn
Se gasesc si de dsn albe
Maskatu
A reușit cineva să stabilizeze acul de la benzină? Este cam enervant când iei orice hârtop să se frece sus jos, sau când pui frână să se ducă sus și când demarezi în jos. Și nu o băgați pe aia că "ia-ți bord de logan" că nu este o soluție practică blush.gif . Bănuiesc că nu este mare inginerie genetică .... rolleyes.gif
fory
daca reuseste cineva sa ne zica si noua....uneori e tare cand plec cu scart I si a II zici ca raman fara benzina in rezervor smile.gif) iti dai seama daca se uita cineva zice: "MAMA CUM II MANCA BENZINA! Ce motor o avea?" smile.gif)

10 Jul 2009, 15:53:
astazi mi-am luat asta(avertizor lumini aprinse) chiar nu trebuie sa lipseasca din nici o masina...maine cred ca imi fac timp si mi-l montez.
din cate mi-a explicat tipul ala de la magazin, trebuie legat + la + pozitie si - la contact usa.intrebarea mea este: "se poate inchide circuitul prin asta?" stiu ca am incercat sa montez lumina in portbagaj pe acelasi intrerupator de la alarma si se inchidea circuitul...sper sa nu am aceeasi problema..ca aici sigur nu mai pun inca un intrerupator...
djasu82
QUOTE(Maskatu @ 10 Jul 2009, 09:15)
A reușit cineva să stabilizeze acul de la benzină? Este cam enervant când iei orice hârtop să se frece sus jos, sau când pui frână să se ducă sus și când demarezi în jos. Și nu o băgați pe aia că "ia-ți bord de logan" că nu  este o soluție practică  blush.gif . Bănuiesc că nu este mare inginerie genetică ....  rolleyes.gif
*


incearca cu un condensator de 1uF sau 10uF/16V si il prinzi intre semnalul de joja si masa ideea e cand pornesti motorul acul o sa urce mai greu dar urca la fel si cand il opresti , trebuie tatonat ina asa fel cand urci o rampa sau cobori o panta zgaltiala acului trebuie sa fie minima.
Maskatu
Mda, greu cu electronica biggrin.gif Până bag mașina în service să mi-o repara comuniștii mă gândesc la alte mici modificări estetice. Mă gândeam să vopsesc plasticele de la butoane în verde jad adică culoarea mașinii că tot mai am juma' de tub pe acasă. Relu și-a vopsit cu roșu și ete ce a ieșit.... Bănuiesc că a vopsit așa și cele de la ceață și proiectoare.
and_rei
o idee interesanta.eu am avut aerisitoarele dar m-am plictisit repede de ele si le-am vopsit la loc negru biggrin.gif.sigur o sa faci si tu la fel.incearca mai bine o pereche de huse culoarea masinii,o cotiera.eu zic ca o sa se vada mult mai frumos decat cu alea vopsite smile.gif
dr_mKe
Prostii dry.gif
Relu_GTT
Maskatu
Da si pe cele din stanga le-am vopsit asa , in poze se vad mai nasol din cauza ca sunt date si cu lac ,in realitate arata chiar bine imi place cum au iesit, cu acea culoare care vrei tu sa dai nu cred ca o sa arate bine, parerea mea

dr_mKe
Ce sa zici si tu nu puteai sa te apti de la un comentariu inutil ca deobicei asa mai aduni cate un post, ca ti-am mai zis eu numai tu le stii pe toate si numai ce faci tu e bine
dr_mKe
Gusturile nu se discuta, asa se spune tongue.gif Niste rame de comutatoare n-au ce sa caute ca imbunatatiri de nici un fel, estetice nu, practice iar nu. Intelegeam daca te oboseai sa faci ceva mai cu gust si sa asortezi cu restul interiorului.
Asa raman la ce am spus mai devreme: prostii tongue.gif tongue.gif

PS > pana una alta am dat pana acum informatii la obiect despre cateva probleme "arzatoare" al capitolul tehinca, la vopsit butoane ma abtin biggrin.gif
ionut81
ultima o prostie am sa o modific cand am timp. plaf. de audi pt. cei interesati.
dr_mKe
Misto tongue.gif Ceva util si facut bine, fara sa arate a improvizatie. Presupun ca s-a lasat cu demontare de plafon biggrin.gif
ionut81
nu cu o mica freza am taiat plafonul. nu a trebuit dat jos
dr_mKe
Devine interesant biggrin.gif
fory
nice...de unde ai luat iluminatoarele alea sau cum le zice? si la ce pret te-a ajuns toata investitia? poate ne explici si noua mai bine....


apropo cine vrea sa isi cumpere stergatoare flexibile si e prima data cand cumpara biggrin.gif sa nu faca ca mine sa cumpere 2 de 21" ca nu se potrivesc... smile.gif pana la urma mi-am luat 1 de 21" si unu de 18" - merg perfet si e o mare diferenta...
Relu_GTT
cauta un alt loc pt ledurile din portbagaj sau macar punele mai sus sa nu se mai vada firele acolo si inlocuieste becurile plafonierelor cu niste leduri
ionut81
am pus leduri dar nu dau aceias lumina iar pe mine ma intereseaza sa faca lumina. le am de la dezmembrari si am dat pe ele 60 ron fata 30 spate 30. iar ledurile din ultima poza sunt puse provizoriu locul lor o sa fie altul
Maskatu
Am luat o poză a colegului. Eu am pus în locul marcat modul de 3 leduri și luminează bine. + becuri noi la plafonierele din fabrică și alte capace de plastic că alea vechi erau mătuite. La portbagaj poți să pui lampă specială. Eu am luat din carrefour parcă acum câteva luni. A costat 5 lei și are bec exact cum are plafoniera. Acela lunguieț. Și l-am legat la lampa din portbagaj care deja era, cea rotundă care este în stânga.
turturel
eu am schimbat azi semnalizarile laterale cu unele de culoare alba si bec portocaliu. dau o idee mai bine ca design. am sa schimb beculetul actual cu unul ceva mai puternic..am vazut ca cele portocalii aveau un bec mai lung decat asta mc pe care il au semnalizarile astea. m-au costat 21 de lei cu tot cu taxe de transport..le-am luat de la un coleg de forum. partea buna e ca am cumparat semnalizarea cu totul..cu tot cu fire..tot tacamul.
and_rei
eu azi am fost si mi-am schimbat distributia + burduful de planetara de pe dreapta.m-a costat tot 200 lei.saptamana trecuta am schimbat uleiul (Mobil 10 parca a zis tata) si filtrul de benzina.

@ m-am uitat pe sub masina cand a ridicat-o pe rampa.pic de rugina nu am.aripi ,oale - ca noi.l-am intrebat pe mecanic daca sa dau cu niste grund pe dedesupt si a zis ca nu am de ce smile.gif
turturel
eu as da..preventiv..grund si antifon cauciucat pensulabil.
and_rei
la grund ma gandeam si eu.o sa vad eu.deocamdata antifonez podeaua.exact ca tine.cu pasla tongue.gif
melomanuu
rugina la oalele spate o sa dea inevitabil. Pentru ca este o bucata de tabla pe partea exterioara a oalei care are rol de intaritura. Intre acea bucata de tabla si oala intra tot timpu apa si noroi si asa rugineste. preventiv curatati bine, bagati mastic, dati cu deruginol, antifonati faceti ce stiti mai bine ca dupa aceea o sa fie prea tarziu si o sa va para rau. Eu am avut o fisura pe partea dreapta si cand am incercat sa o sudez, cu argonu dat la minim se taia tabla cat era de subtire
andreiy
Inseamna ca numai are rost sa incerc sa sudez oala cu electric.Daca nu a mers cu argon cu electric nici atat.
Ca tot asa ca tine am si eu o mica fisura pe dreapta si vroiam sa tai si sa sudez tabla,dar daca zici ca nu am mers cu argon...cu atat mai mult nu cred ca o sa meraga cu electric.
dr_mKe
Lasand la o parte oalele si ruginile (de care am avut si eu) va atrag atentia asupra sistemului de franare.
Schimband recent discurile cu unele Klaxcar am pus si niste placute mai rasarite, Ferodo Premier. De DS2500 mi-era teama pentru ca nu cunosteam deloc calitatea discurilor. Dupa circa 7-800 km discurile si placutele sunt calcate in toata regula, asa ca ieri si astazi am facut primele teste de oboseala la frane. Ieri am parcurs speciala 1 din raliul hunedoarei in limita bunului simt pentru drum public la o ora la care circulatia este zero. In mai putin de 5 minute s-a franat de la viteze de genul 110-130 pana spre 70-80 kmh, de cele mai multe ori in coborare, au urmat 3 franari foarte solicitante de la 140 kmh pe coborare de 8-10% pana la circa 60 kmh, urmate de o franare pe plat de la 160 kmh pana la cca 30 kmh, terminand cu cea de la final tot de la 160 kmh pana la oprire. Apare fenomenul de fading cu precadere din cauza gazului emanat de placute dar nu am ajuns sa lipesc pedala de podea nici chiar la ultima franare. Pedala incepe incet sa devina mai elastica si dozajul mai slab, dar poti opri in siguranta. La final discurile aveau culoarea albastru-violet.
Astazi am purces tot pe un drum izolat si drept, unde am facut 10 franari de la 110 kmh, una dupa alta, pana la oprire completa, separate de timpul necesar accelerarii la 110 kmh din nou, sa zicem 20 secunde intre franari. Cam dupa a 6-7 franari pedala a inceput sa devina mai elastica si sa necesite un efort mai mare, dar nu s-a ajuns cu pedala la podea, masina pastreaza traiectoria bine, se poate controla limita de blocare. Distanta de franare creste doar putin fata de rece, apreciata "ochiometric". Dupa ce s-au racit franele am trecut la o serie de 10 franari de la 140 kmh pana la 60 kmh, separate de timpul necesar reaccelerarii la 140. Comportament previzibil, fading aproape inexistent din cauza ca exista ragazul si viteza necesare ventilarii.
Totusi persista tendinta puternica de blocare a rotilor spate din cauza tamburilor foarte mari.
Per total nu s-a fiert lichidul, performanta la franare a fost constanta si previzibila.
In conlcuzie merita sa cheltui 130 de lei pentru un set de placute de calitate.
fiderzen
130lei doar pe placute? discurile cat au mai fost? merci biggrin.gif
Maskatu
Am reusit si eu intr-un final sa termin antifonarea aripilor spate interioare...
[attachmentid=1627539239]

Curatare
[attachmentid=1627539218] [attachmentid=1627539220] [attachmentid=1627539221]

Silicon la gaurile de sus de langa capatul amortizorului
[attachmentid=1627539257]

Grund
[attachmentid=1627539222] [attachmentid=1627539223] [attachmentid=1627539224] [attachmentid=1627539225] [attachmentid=1627539227] [attachmentid=1627539228] [attachmentid=1627539229]

Antifon
[attachmentid=1627539233] [attachmentid=1627539234] [attachmentid=1627539235] [attachmentid=1627539237] [attachmentid=1627539232]

La final dupa ce s-a uscat si antifonul, am dat cu ulei (elf 10w40 NEfolosit, ramas pe stoc de anul trecut radmasa.gif ) Apoi am aruncat cu nisip sa se lipeasca de el....
ti3sto
dacia lover absolut maskatu in persoana buna treaba urmeaza si la mine tongue.gif
dr_mKe
Foarte foarte subtire stratul de izolatie. Partea cu uleiul si nisipul este o mare inutilitate. 1000 km pe ploaie si se duce. Izolatie in 2-3 straturi, groasa, asa cum a facut Titi. Asta e munca facuta pe jumatate. N-ai decat sa te superi pe mine blush.gif

@ Fiderzen: placute Ferodo Premier FDB114, cumparate de la magazinul cu pricina. Au si discuri Klaxcar sau Valeo pentru Solenza. Placutele evident merg la toata gama dacia in afara de Logan.
Maskatu
Pai nu avea rost sa dau mai multe straturi. Sa ingreunez masina aiurea. Este suficient unul de grund si unul de antifon. Important este sa tina apa departe de oale ! Si la fel de important ca am astupat cu silicon gaurile de sus si am dat cu antifon peste. Iar uleiul nu e problema. Peste 500-1000 km, spal bine aripile si dau iar cu ulei biggrin.gif
djasu82
ulei plus vaselina ... dar mai bine faci din fibra de sticla protectii la oale si gata, fibra de sticla se gaseste din belsug la pratiker vitan si intaritor la fel costa in jur de 15 lei un metru patrat sau 2 nu mai retin. Eu mor de cald de nu ma mai apuc de treaba fiindca la mine bate rau soarele sad.gif .
Maskatu
Păi tocmai de aceea am insistat să termin în week-end aripile spate. Mai am aripile pe față, și capota.... aripile aceeași rețetă ca la cele din spate, iar capota, nu o să va vină să credeți dar am în plan aluband . Cu toate că am vorbit pe forum cu cineva și mi-a spus că a dat cu antifon pe interiorul capotei și surpriză, nu s-a topit deloc..... Ideea de a izola capota este pentru a reduce din vibrații și de a izola zgomotul față de restul mașinii. Și cam asta ar fii toată izolația. Cam 80 % este gata. Uși, plafon, podea, aripi spate, portbagaj, oale. Spor la treabă pentru cine dorește să se apuce.
dr_mKe
Cum sa se topeasca frate ? Temperatura nu-i suficient de mare.
Maskatu
Păi erau mai multe persoane pe forum care afirmau că antifonul nu ar fii bun nici măcar pentru podea. Pentru că aplicat în special în zona mediană a podelei adică pe unde trece toba, acesta s-ar topi și s-ar prelinge pe podea.... dar se pare că nu sunt probleme. Eu am dat toată podeaua, și nu miroase urât și nici nu s-a topit ... probabil că este destul de bun și pentru capotă....
dr_mKe
Acele persoane n-au facut asa ceva in viata lor. Se gaseau si "ele" in treaba tongue.gif
ti3sto
eu am antifonat capota din cauza ca nu era originala si era tabla moarta si vibra .

Ca efect primu-l lucru i-l observi cand lasi capota jos ca e mai grea un pic ... pe urma observi ca motoru e mai silentios decat era anterior... sunetu e mai unfundat in interior ca si cum ar fi disel pot sa zic dupa ce am antifonat si podeaua pe la pedalier si pe la cutia aceea neagra sunt multumit mai ales ca nu mai vibreaza biggrin.gif

de topit nu am vazut asa ceva si merg prin bucuresti unde cam tot timpu e motoru incins si nici nu miroase a cauciuc incins pe langa masina:)

cateva poze cu antifonu dat in speranta ca o sa reduc zgomotu in interiorul masinii
AndreyIan
Am rezolvat problema cu aruncatul uleiului la filtru de aer.
Relovare am dat o gaura mai incolo am astupat pe cea veche si acum vapori de ulei trec prin filtru , si nici nu mai poluez asa mult!!
Maskatu
Adica unde ai dat-o? Daca tot prin filtru trece atunci tot se pateaza.
QUOTE(ti3sto @ 20 Jul 2009, 00:39)
eu am antifonat capota din cauza ca nu era originala si era tabla moarta si vibra .
cateva poze cu antifonu dat in speranta ca o sa reduc zgomotu in interiorul masinii
*


La tine peretele antifoc = capota? blink.gif Asa mi-ai zis si pe mess, ca ai antifonat capota. Eu m-am gandit ca ai dat pe sub CAPOTA, in gaurile acelea cu antifon. Se pare ca ai dat pe peretele antifoc, adica tabla aceea dintre capacul de la filtrul de aer si cutia neagra. Si eu vroiam sa dau cu antifon pe langa cutia neagra de sub stergatoare, dar este destul de bine antifonata zona aceea. Are antifon din fabrica din ce am vazut si nu prea este predispusa ruginei atata timp cat nu ai scurgerile infundate si nu sta apa adunata.
ti3sto
QUOTE(Maskatu @ 20 Jul 2009, 08:22)
Adica unde ai dat-o? Daca tot prin filtru trece atunci tot se pateaza.

La tine peretele antifoc = capota?  blink.gif Asa mi-ai zis si pe mess, ca ai antifonat capota. Eu m-am gandit ca ai dat pe sub CAPOTA, in gaurile acelea cu antifon
*



sunt pozele vechi radmasa.gif suze o sa fac altele "reactualizate"
Maskatu
Tiesto ai rămas dator cu pozele. Mă bate și pe mine să o fac așa, dacă tu zici că nu s-a scurs pe motor. Cred că are temperatura de topire destul de mare. Eu am încercat să mă uit pe cutia care o mai am de antifon, dar s-a prelins antifonul pe unde scria ce e de capul ei. Ar merge și o blană , dar cred că nu prea este fono-absorbantă. Mai repede absoarbe vibrațiile antifonul. Ideal ar fii antifon + blană. Nici că mai auzi motorul....

După ce o scot din service poate fac cu grund și antifon și dedesubtul mașinii ( partea de sub portbagaj) ,adică deasupra roții de rezervă, cu toate că am văzut că nu ar fii o zonă predispusă ruginii. Și același lucru care l-am făcut la aripile interioare spate, să fac și pe față, scot plasticele acelea inutile, și o iau la spălat, apoi același tratament, apoi plasticele la loc. Dacă o antifonau ei din fabrică, nu mai avea moarte.
Relu_GTT
Daca tot dai cu antifon pe ea , curata si rugina de pe lonjeroane cele de care e prins scutul da cu grund apoi cu antifon, ca din fabrica nu sunt date cum e sub podea
Maskatu
Am scos-o din service ( de cateva zile bune), a iesit frumos. M-am ales in urma micului accident cu una bucata aripa noua, bara fata noua, proiector nou + grila radiator noua. Vopsite la culoare desigur. Daca ar fii toata masina vopsita cum a iesit aripa cu bara... mama ce frumos ar mai fii biggrin.gif

Grila veche am pastrat-o, fiind doar putin crapata, si cred ca o sa o fac cu plasa, eventual prin august. Nu am renuntat inca la planul cu colarea capotei in negru mat. M-a oprit in loc capota care trebuie reparata, si lipsa autocolantului. Am mai vorbit in stanga si dreapta si am gasit si un loc unde ar fii cam 100 de lei manopera + vopseaua adusa de mina, deci undeva pe la 200 maxim cu totul, fata de 300 unde gasisem prin alte parti.

De antifonat aripile interioare fata am renuntat momentan din lipsa de antifon. Mai am cam 500 gr-1kg si nu prea imi mai ajunge. As vrea sa o diluez bine si sa dau toata podeaua. Durere de cap mare aici dat fiind noroiul care este sub masina.... Cand am dat cu grund la rotile spate am spalat la aripile interioare de ma dureau mainile. Asta in conditiiile in care aveam atat perie cat si furtun cu apa la discretie. Deci va dati seama ce e de frecat SUB masina... sa mai zic ca si pozitia este minunata.... pai cum te bagi sub masina sa freci noroiul? In rampa?? nu ca umplii rampa cu apa... poate sa cinstesti un jijel la spalatorie sa dea energic cu pistolul pe sub ea.

Alte planuri mari nu prea mai am. Sunt bucuros ca am terminat de antifonat tot habitaclul. Pentru cine doreste sa vizualizeze, poate sa arunce un ochi pe posturile 969, 1263, 1387 si 1422.

In principiu este gata pentru iarna... da nu radeti. Stiti voi vorba aia, omul destept isi face iarna car si vara sanie. Antigelul abia ce a fost schimbat anul trecut (impreuna cu caloriferul), uleiul abia ce l-am schimbat, masina este izolata, ar mai trebui niste cauciucuri de iarna si 2 perne sau nu stiu cum le zice, chestiile alea care le bagi la 12 v la bricheta si iti incalzesc bucile respectiv spatele biggrin.gif.

Probabil prin oct o sa deschid un topic, ceva de genul "pregatiri pentru iarna", unde ne mai putem impartasi impresii legate de diversele "accesorii" necesare iernii.

Sper ca nu v-am plictisit cu cat am scris dar nu prea a mai scris nimeni la rubrica asta asa ca m-am gandit sa mai sparg eu gheata.

numai bine !
ti3sto
felicitari mascatule ... multi km fara probleme cu masina reparata si cu dor de drum:D
iulian sn2001
laugh.gif de maine sunt in concediu 3 saptamani.In astea 3 saptamani mi-am propus sa antifonez fiecare bucatica de masina.Fac planurile astea inca din luna martie.Nu stiu de ce am impresia ca nu apuc sa fac nici 0.5% din ce mi-am propus.
AAAAA gata stiu.Din cauza broscarilor idioti care nu stiu nici ce este ala power tape...nici ce este ala antifon si de vopsea cauciucata nici nu au auzit(desi eu am gasit de unul singur pe unul din rafturile lor).
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.