Eu la pescuit, toata plaja era a mea. De fapt si ziua tot cam asa e
[attachmentid=1628109441]
De data asta am tintit catre o captura mai babana. De la magazinul de peste mi-a dat mamaie proprietara niste sardine pe post de momeala. Cum n-am pescuit in viata mea in mare cu pesti in carlig am facut rahatul praf. Am facut o linie cu plumb de 100 de grame
si 3 carlige in care am agatat sardine. Am lansat pana in Turcia si am asteptat minunea. Evident ca lichelele de mare grecesti mi-au ciugulit momeala de mi-au lasat doar scheletul in carlig fara sa se prinda vreunul
Strategie gresita, dupa cum am vazut mai tarziu la taverna la un grec care pescuia tot cu sardine. Ala a folosit un fel de taparina cu 20 de ace cu care a invelit pestele facand un fel de mina submarina arici.
Mi-am bagat picioarele si am spart o juma de sticla de ouzo la povesti pe seara. Gazda ne-a mai dat o noapte din partea casei...
Trebuie sa revizuiesc sculele de pescuit, nu merge cu chestii de crap si biban. Trebuie odgoane de tras vaporul, carlige de neam prost si caramizi pe post de plumbi.
Am citit inceputul... Fabulos!
M am revazut martie 2017 cand am mets dupa Outlander. Am rulat in stil samsar dar norocos la ora 14 aveam platita masina in Straubing si la 5 dimineata plecasem din Timisoara, masina fiind publicata in acea zi si a aparut cand eram la 30 km de orasel. Fata de midul samsar mi am spart o cazare de 60 de eur la 800 m de reprezentanta fiind si hotelul.
Mi a placut faza cu matusa!
La mine matus a fost un prieten ce pleca in dimineata cu masina in Germ.
Eu caut sa fac revizii dar sa nu fac reparatii la madyina ce o iau.
Sunt adeptul ca o masina cu TUV de Germania, facut pe bune, tine minim 2 ani fara chestii majore.
Bafta si multi km!
Victorine
14 Sep 2019, 20:18
QUOTE(YRX @ 14 Sep 2019, 08:48)
Eu la pescuit
Om cu scaun la cap 😁
Si am ajuns acasa, cu arcul rupt cu tot. Pe drum a cloncanit ca naiba, dar asta e, o fac eu noua, am motiv sa schimb tot...
Ca merita din plin, mi-a demonstrat-o din nou pe drumul asta, dupa 10 ore de condus am fost in stare sa ma duc si la o cumparatura, ca nu mai aveam acasa nici apa.
Raportam progrese semnificative la bulgari in materie de autostrada, Blagoevgrad are centura, la Sandanski s-a progresat mult. Practic mai sunt vreo 20-30 de km de DN intre Sofia si granita greceasca in rest autostrada. Sa ne fie rusine!!!
Rue, a fost adevarul gol golut. A fost o aventura pe cinste, de abia astept sa o mai repet, a fost peste orice vacanta de pana atunci. Am avut TUV valabil, ca altfel nu o puteam inmatricula, am facut si RAR-ul, dar au cam trecut cei 2 ani. Reparam tot ce se strica si mergem inainte.
Victorine, mi-am uitat suportii acasa si am folosit un scaun de plaja. Oricum trebuie sa ma dotez serios pentru la anul, trebuie sa bat recordul actual de 200 de grame...
Mai povestim zilele urmatoare.
IRONICK
15 Sep 2019, 20:10
QUOTE(YRX @ 15 Sep 2019, 20:55)
Raportam progrese semnificative la bulgari in materie de autostrada, Blagoevgrad are centura, la Sandanski s-a progresat mult. Practic mai sunt vreo 20-30 de km de DN intre Sofia si granita greceasca in rest autostrada. Sa ne fie rusine!!!
Din luna mai pana acum au progresat enorm. Problema mare este pana la Ruse ...
tatabobu
15 Sep 2019, 21:12
Si la intoarcere, la plata taxei de pod, ca la cum si-au facut traseul e obligatoriu sa opresti si sa cobori din masina. Ma gandeam sa ma dotez cu o lopatica cu coada extensibila, sa ii dau banii asa, sa vad ce fata face.
einstein1984
16 Sep 2019, 07:09
din aia de dat cartile la baccara ar merge.
S-a cam dus conceptul de la Dacia veche: sa aiba caroseria buna ca motorul se face!
Acum e plina tara de caroserii care alearga dintr un service in altul.
Sunt unele organe ale masinii care tradeaza ca masina ajunge la batranete, si a facut un ciclu de viata - durata de viata a produsului. Aici as incadra: turbina, casete de directie, cutie de viteze, transmisia.
Ce rulam noi cu ele peste 200 000 km (aia reali) si cu diverse operatiuni dureroase sunt aspecte de care nemtii nici nu vor sa auda.
De exemplu o turbina reparata cum se practica la noi este un NO GO pt a mai cumpara acea masina.
Celelalte intra la intretinere si daca le mai poti face si singur cu pasiune si pricepere e perfect. Daca te lasi pe majoritatea serviceurilor, pana si reprezentante, iese cu doliu si injuraturi.
Pai n-am povestit ce am rezolvat cu serviceurile? Nimic.
Lasa ca repara si nemtii de toate, turbine, transmisii, schimba motoare etc. Au ateliere specializate care fac treaba buna. La noi au aparut multi specializati pe diferite sisteme - turbine, cutii automate, servo, dar le mai lipsesc dotari si mai dau rasol, in functie de agregat sau de nepricepere. Asta e, suntem la inceput si asemenea ateliere se dezvolta greu, trebuie bani multi de dotari si oameni priceputi. Cu rabdare se fac si astea, pe masura ce creste cererea, se fac bani si creste si performanta.
Tatabobu, intradevar am iesit din masina si m-am dus la ghiseu. A scris bulgarul o gramada si mi-a dat un bon cat ala de la Cora de la cumparaturile de sambata.
A, si sa va spun de camerele fixe bulgare. Sunt stalpii aia de camere de vignieta pe care s-au instalat si doi senzori de miscare orientati in diagonala. Aia sunt de masurarea vitezei, am intalnit vreo 2-3, restul au numai camerele, sunt 2 modele, alea vechi si unele noi mai mari si cu iluminatorul IR mai mare. Deci va uitati de senzorii de miscare, arata ca niste senzori de alarma obisnuiti numai ca sunt mai mari. Nu stiu daca sunt dati drumul inca, dar la anul sigur vor fi. Nu uitati si de camerele fixe de pe marginea drumului, in special aia de la intoarcere de la Ruse langa Lukoil, in general toata lumea isi pierde rabdarea acolo.
einstein1984
16 Sep 2019, 11:34
de pe care nu intelegi nimic, ca 2 randuri in engleza le cadea mana sa scrie....
dandobre
16 Sep 2019, 11:37
QUOTE(YRX @ 16 Sep 2019, 11:27)
Nu uitati si de camerele fixe de pe marginea drumului, in special aia de la intoarcere de la Ruse langa Lukoil, in general toata lumea isi pierde rabdarea acolo.
Acolo, intr-adevar e mare tentatia, mereu imi propun sa o las mai moale pe ultimii km din Ruse si aproape niciodata nu reusesc....
Eu faceam bariere automate, bagi banii si treci. Sau scoteam dracului taxa aia, ca am platit podul ala cu varf si indesat, doar avem vigniete si in Romania si in Bulgaria.
Apropos, i-am fentat pe greci de taxa de drum din vama, am luat-o pe drumul de serviciu...
Mi-a aratat Google si am vrut sa vad daca se poate.
dandobre
16 Sep 2019, 11:45
despre ce taxa la greci vorbesti?
IRONICK
16 Sep 2019, 11:52
QUOTE(YRX @ 16 Sep 2019, 12:27)
A, si sa va spun de camerele fixe bulgare. Sunt stalpii aia de camere de vignieta pe care s-au instalat si doi senzori de miscare orientati in diagonala. Aia sunt de masurarea vitezei, am intalnit vreo 2-3, restul au numai camerele, sunt 2 modele, alea vechi si unele noi mai mari si cu iluminatorul IR mai mare. Deci va uitati de senzorii de miscare, arata ca niste senzori de alarma obisnuiti numai ca sunt mai mari. Nu stiu daca sunt dati drumul inca, dar la anul sigur vor fi. Nu uitati si de camerele fixe de pe marginea drumului, in special aia de la intoarcere de la Ruse langa Lukoil, in general toata lumea isi pierde rabdarea acolo.
Astea ce sunt?
[attachmentid=1628109483]
Si mai sunt unele patrate, dar cu alea nu am poze.
Eu zic ca aia din mijloc sunt senzori de miscare. Il declansezi pe primul, apoi pe al doilea si calculeaza viteza. Poza ai de la camera de vignieta.
IRONICK
16 Sep 2019, 12:42
Pai si camerele alea ce tip sunt? Ca-s noi, de anul asta.
Sunt camere, probabil mai bune decat ce au avut pana acum.
Dandobre, 2,4 euro prima poarta din vama.
Bai, sa mor io, sunt 6 tipuri de arcuri spate... Am de citit...
MyKe89
16 Sep 2019, 13:51
Alegi după PR aferent suspensiei (față/spate). Sau și aici sunt variații?
IRONICK
16 Sep 2019, 14:07
QUOTE(YRX @ 16 Sep 2019, 14:33)
Sunt camere, probabil mai bune decat ce au avut pana acum.
Si daca au facut upgrade, de ce mai stau pe margine cu masinile si opresc suplimentar? Sa enerveze lumea?
Radarele mobile sunt altceva, nu vor disparea niciodata. Camerele le pui in zone unde vrei sa disciplinezi permanent, iti dai seama ca se vor afla locatiile. Echipajele le deplasezi functie de necesitati.
Mike, am o dilema. Pe masina am unele cu 3 buline de vopsea, verde, verde, crem. Asta corespunde codului cu Q in coada. Dar am si carlig de remorcare ceea ce inseamna ca ar trebui sa fie cele cu 2 buline / K in coada. PR este 1BA OYC OJA.
Diferenta este de inaltime (vreo 3 cm) si grosimea spirei, cele K sunt reinforced. Cred ca ma duc sa le masor cu sublerul. Sa ma uit si in istoric, poate le-a schimbat vreun destept.
IRONICK
16 Sep 2019, 14:55
Eu vb. de cele pentru buvigneta. Eu din ce am vazut, stau mai mult pe culoare de tranzit, 90% din masinile oprite de ei sunt cu numere din alte tari.
Pe mine m-au oprit 2/3 drumuri, ca am avut niste treaba pe langa Sofia. Le proceseaza greu calculatoarele pe lampi, dureaza ceva pana face identificarea.
Aaaa, bgtoll? Cred ca le folosesc pana se obisnuieste lumea cu noul sistem electronic sau pana are politia capabilitati sa verifice online. Dar si ungurii au niste dube cu videocontrol.
Pe mine nu m-a oprit niciunul si am intalnit multe. Bulgarii incetineau pe langa ele.
Masurat spira arcurilor si am versiunea de 14 mm deci reinforced. Sa vad acum diferenta intre K si Q.
MyKe89
16 Sep 2019, 17:07
0JA e pentru axa față.
De 7L6511115K ai nevoie, 2 (green) paint marks.
Esti precis? Ala ar trebui pentru ca am carlig.
Asta e marcajul de pe masina, arcul bun, la cel rupt nu vad marcajul. Spira are intr-adevar 14 mm, corespunde cu K, si la unul si la altul. De masurat altceva e greu.
K este 417 mm lungime / 119 latime si 13,75 mm diametru
Q este 346 cu 115 si 12,75 mm
[attachmentid=1628109519]
Oricum, am pus ochii pe unele Sachs, care are 2 coduri, simplu si cu carlig. Cel cu carlig corespunde cu K la dimensiuni.
Amortizoare ce sa fie? Bilstein B4 sau Monroe? Pentru Ironicku, Kyb nu exista...
MyKe89
16 Sep 2019, 19:02
Eu K aș lua, e singurul care corespunde combinației 1BA+0YC.
Amortizor Sachs 316999.
Bagat comanda de Bilstein + Sachs (arcuri, flanse, burdufuri de protectie)
Amortizorul Sachs e destul de rar pe magazine online si unde l-am gasit este dublu la pret fata de Monroe sau Bilstein. Sachs este si cel original, scrie pe el.
O sa vad la demontare daca mai trebuie ceva, ar mai fi niste tampoane de cauciuc, dar par in buna stare.
marksman
17 Sep 2019, 08:47
De curiozitate: 1) le schimbi tu personal sau mergi la un service? 2) cat iti ia din buzunar operatiunea asta?
Comanda de piese face 1300 de lei. Tot ce am zis mai sus.
Nu m-am hotarat inca, trebuie sa vad daca presele mele de arcuri fac fata la astea. Daca nu, ori profit de ocazie si imi iau unele potente, ori ma duc la un service.
Operatiune in sine nu este foarte complicata, de pe masina ies sub forma de ansamblu, trebuie doar ridicata simultan din ambele parti ca sa nu am probleme cu bara antiruliu.
IRONICK
17 Sep 2019, 10:24
Eu zic ca daca o sa montezi Sachs o transformi intr-o barcuta.
Ce Sachs? Arcuri sau amortizoare?
Amortizoarele OE sunt Sachs.
In afara de OE specs mai erau Bilstein B8, dar cu reducere de garda de 4 cm si nu vreau. Am mai vazut TA Technix si Eibach, dar tot asa. Cine dracu' o vrea Touareg low rider nu stiu, arata chiar hidos. Am vazut pe la americani, cu jante de 21, oribil.
cj98czh
17 Sep 2019, 11:17
este suficient de inalt i cat aia -4 cm nu se simteau .... dar la stabilitate se simtea bine ..
IRONICK
17 Sep 2019, 11:21
QUOTE(YRX @ 17 Sep 2019, 12:15)
Ce Sachs? Arcuri sau amortizoare?
Amortizoarele OE sunt Sachs.
Amortizoarele bre.
Ramane de vazut, oricum ca parere personala, chiar daca piesele oe sunt de aceeasi firma, ce cumperi aftermarket nu-i la fel. Mai bune sau in rele. Ramane sa vedem.
Se simte la stabilitate suspensia pneumatica, ca e cu amortizoare CDC. Alta modificare practicata este cu bara antiruliu de Cayenne, care e mai groasa.
In schimb ma faultam singur cu dat naibii tot setup-ul suspensiei, urmau sesiuni de scaune, sfori, poloboc, ata cu plumb...
Ironikule, luai Bilstein bre... bitubulare, gas etc.
einstein1984
17 Sep 2019, 11:46
Bilstein si sachs nu sunt facute de aceiasi firma, aka Thissen krupp?
cj98czh
17 Sep 2019, 11:48
ba da ... si probabil is si fix acelasi lucru ...
IRONICK
17 Sep 2019, 11:52
Rahat, astea topaie.
cj98czh
17 Sep 2019, 11:55
cand vine vb de amortizoare ... eu stiu una ... Koni si arcuri Eibach ..
IRONICK
17 Sep 2019, 11:59
Deja am dat-o reglabile. La pamantene KYB.
cj98czh
17 Sep 2019, 12:00
nu neaparat ... sunt Koni "clasice"
wolfin
17 Sep 2019, 12:02
QUOTE(YRX @ 16 Sep 2019, 18:02)
Pentru Ironicku, Kyb nu exista...
QUOTE(IRONICK @ 17 Sep 2019, 11:59)
Sachs este marca a ZF. Cu Lemforder, TRW, Boge etc.
4x4, mitraliera, din pacate, nu se mai livreaza. Doar aftermarket de pe la rusi sau americani...
IRONICK
17 Sep 2019, 12:16
QUOTE(wolfin @ 17 Sep 2019, 13:02)
Moama ce mi-a servit-o.
wolfin
17 Sep 2019, 12:47
n am vrut sa fiu tendentios..cum crezi
Lasa-l ca nu citeste, doar o tine Kyb in sus Kyb in jos. M-am uitat pe catalogul Kyb si nu au decat arcurile mai mici. De aia am precizat de la inceput.
Apropos, nici Koni nu face decat pana la Tiguan si Q5.
Bai, da' ce bisnitari sunt astia cu dezmembrarile, un ansamblu arc amortizor 1000 - 1500 sh ca nou. Frate!
IRONICK
17 Sep 2019, 13:12
QUOTE(wolfin @ 17 Sep 2019, 13:47)
n am vrut sa fiu tendentios..cum crezi
Nu am zis-o la modul asta. Si eu vazusem ca sunt doar arcuri.
pishky
17 Sep 2019, 18:04
Nu stiu cu 2,5 cum e, dar am condus (3.0 tdi, deci nu vre-o racheta ceva) cu jante pe 21 (295 / 35 / 21) ezact cum crede producatorul, sta pe sosea mult mai bine decat o berlina normala pentru muritorii de rand.
cj98czh
17 Sep 2019, 18:25
3.0 tdi este pe perne, deci alta treaba ..
Mai ales cand alea au peste 10 ani.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.