Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Vw Touareg - The Battleship
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86
marksman
QUOTE(YRX @ 11 Apr 2023, 18:16)
Dorel in actiune. Bine ca i-a apucat tampitului surubul stramb, ca iesea cu el prin capota. Ornamentul cromat de pe buza capotei are prinderile de pe centru rupte si i-a dat 3 negrese d-alea lungi, sa tina.
Asta ma enerveaza cel mai tare, ornamentul este sub 200 de lei. L-am comandat si pe ala...

[attachmentid=1628148465]
*


Dorel din Italia sau de la Romania?
Gil26
QUOTE(YRX @ 11 Apr 2023, 18:16)
Daca tot esti amabil, pune cu prinderile grilei de deasupra barii fata, trebuie sa o dau jos.
*


NU stiu daca asa este si la tine (dar asta am\gasit):
YRX
Nu stiu ce natie era Dorel, holsuruburile sunt destul de ruginite, are ceva vechime "reparatia".
Mersi Gil, aia mai cu patratele este, nu ma prindeam cum e prinsa in partea de jos. Stiam ca plasticaria fata este usor de demontat pentru ca la Mini orice reparatie la motor incepe cu "se da bara jos".

Am comandat si microswitch-ul de la hayon. Aveam cateva pe acasa, dar de electronice, am zis sa iau unul cu protectie totusi, sa nu mai umblu. Asta e pus si din fabrica.

https://www.google.com/search?q=ksa0m411lft...mobile&ie=UTF-8
Gil26
OK (daca aia este) up.gif ... atunci spune ce (mai) doresti si vedem \gasim.
YRX
Deocamdata atat, ca o bag in ma-sa de masina... biggrin.gif

Probabil o sa urmeze un capac culbutori, deocamdata o tin sub observatie. Cineva l-a schimbat dar a pus un Febi, care conform englezilor, tine cateva luni pana se duce PCV-ul. E uns un pic pe deasupra, mie mi s-a parut ca furtunul care iese din el nu prea statea bine. L-am curatat (stiu cum e spilul la mufele alea cu click de la Touareg) si sa vad daca mai musteste.

Bobinele par noi, de asemenea, sunt Delphi fara sigla BMW, din ce am citit asta e furizorul OE.
Filtrul de ulei are o pozitie imposibila, undeva sub toata tubulatura de aer, cand il scoti murdaresti tot. Are o mizerie de nedescris sub el, trebuie sa gasesc un sistem optim de schimbat.
einstein1984
pai si nu e mai bine sa pui un catch can si alta valva pcv decat sa schimbi capacul ala cu totul?
Victorine
+1 pentru catch can. Eu am mai scos acum o cinzeacă după "iarna" din aprilie, nu cred că s-au strâns 1000km de la golirea anterioară. Foarte la îndemână cu robinetul de golire. Mai lungesc viața motorului fără porcăria asta întoarsă în admisie. E bun și separatorul ăla ciclonic dacă colectezi separat ce strânge și nu întoarce în baie mizeria așa cum a fost el conceput.
YRX
N14 are un capac cu PCV incorporat, separator de ulei si cu inca 2 supape de sens. Toate astea sunt bagate sub un capac etans (lipit). La N18 se poate desface si schimba membrana.

Daca se apuca sa curga pe la capacul lipit al PCV-ului e greu de mesterit si cu sanse minime de reusita. Asta il are schimbat, pare destul de nout, nu musteste pe la imbinarea cu chiulasa deloc, pcv-ul functioneaza, cred ca totusi mica pata era de la imbinarea cu furtunul. Il urmaresc, nu ma apuc acum de el.
Mai exista si un capac de aluminiu "de tuning" dar tare mi-e teama ca nu functioneaza corect, e plin Aliexpress-ul de el. Asta are partea de separator cu suruburi, se pot schimba membrane, garnituri, curata etc.

[attachmentid=1628148487]

Capacul OE BMW e vreo 1.200 de lei, Febi 400, mai pe la 800 este OE Peugeot, englezii asa schimbau.

CC va primi sigur, separator ciclonic, doar ca trebuie sa studiez sistemul, are 2 aerisiri din capac, una inainte de turbo, alta dupa turbo, pana in clapeta. Ulei am vazut pe aia de dupa turbo. Cu CC-ul rezolv partial carbonizarea supapelor ( injectie directa).
Victorine
Dacă-ți trebe furtun multistrat rezistent la ulei și vacuum să-mi zici, mai am ceva, mi-a făcut un coleg custom pentru separatorul ciclonic. La o adică și separatorul, dacă nu te deranjează că i-am tăiat cotul ăla de jos că mă încurca. Și că va trebui să-ți bați capul singur să-l speli. Eu nu-l mai folosesc.
YRX
Fratieee cata furtunu'.... laugh.gif zici ca-i hidraulic.
O sa fie complicat rau, n-are spatiu de nici o culoare, deci probabil va trebui sa serpuiesc pe ceva distanta, e de proiectat, nu gluma. Trebuie sa studiez daca niscaiva englezi au facut vreun kit. Asta e pentru mai incolo, dupa ce vad ca madam se obisnuieste cu masina.
Acum rezolv bubele, ii schimb consumabilele si o bag in exploatare, ca am treaba la Touareg... biggrin.gif
YRX
Dupa cum spuneam, pe N14 trebuie 2 CC-uri, adica complicat, furtunuri ca la balamuc in toate directiile, un singur loc posibil pentru instalare.

[attachmentid=1628148560]

Mai bine curat valvele odata la 50k km decat sa ma complic. Bine, nu stiu de ce toti au folosit setup-ul asta cu 2 CC-uri, ulei am vazut doar pe furtunul de la capac la clapeta.
Victorine
Dacă le cureți periodic te asiguri doar că n-o să ai suprapresiune în carter, însă eu după ce am văzut ce scoate o supapă PCV n-aș vrea să bag chestia aia înapoi în admisie, mai ales la un motor cu injecție directă.
cj98czh
sunteti constienti ca 99.99% din masini merg fara asa ceva si nu au nici pe dracu ajunhand la kilometraje respectabile ... dar va place voua sa mesteriti 🤣🤣
YRX
Mini e stiut cu carbonizarea supapelor pe admisie. Cam odata la 60k km trebuie intervenit prin curatare manuala, walnut blasting etc. D-aia are nevoie de din astea.
Majoritatea care le-am testat aveau problema asta, nu trageau mai deloc.

Victorine, am vrut sa spun supapele motorului, m-am englezit si a iesit valve... biggrin.gif

Victorine
Dacă te apuci de wallnut blasting, cu adaptor pentru aspirator și pistol, tot tacâmul, o să fie o lucrare interesantă, să bagi și aici, să vedem ce-ți iese biggrin.gif
IRONICK
QUOTE(cj98czh @ 15 Apr 2023, 11:13)
sunteti constienti ca 99.99% din masini merg fara asa ceva si nu au nici pe dracu ajunhand la kilometraje respectabile ... dar va place voua sa mesteriti 🤣🤣
*


O daaa!!! Toti au masini impecabile cu kilometraje respectabile.
Pe oricine intrebi, decat ulei si filtre de calitate au bagat in masini.
Pline de ulei, cand ridici capota sau te uiti sub ele. Reparate cu piese sh sau aftermarket ieftine.
Ce pot sa zic, masina europeana sa traiasca, este in top la manopera de service.
YRX
Nu ma apuc de wallnut blasting, le curat manual-chimic.
O sa o verific daca e nevoie mai incolo, dau clapeta jos si bag camera de inspectie.

Cj, la ce epave am vazut la vanzare de cand caut Mini, numai intretinute corect n sunt masinile pe la noi. Unele nici ITP-ul nu aveau cum sa-l treaca. E trist rau, dar e diferenta foarte mare intre masinile aduse de afara cu 200k km si ale noastre din tara la sub 100k.
rue
Vecinul are un Touareg tras pe dreapta de un an, după ce nu a reușit să repare suspensia pneumatică (a schimbat ceva electrovalve și nu mai știu). Zice că o să îi acorde atenție când o să.fie momentul potrivit.
L-a avut parcat la un service câteva luni de încercări pt remediere și nu a reușit, apoi am mers să îl luăm de acolo.
Când mergeam cu el, acum un an și ceva, era o senzație pe care Outlanderul nu are cum sa o ofere.
YRX
Ce nu face mai exact? Sta stramba, nu se ridica? Erori?
Daca presiunea este si se mentine in sistem, multe probleme vin de la senzorii de nivel. Trebuie diagnoza si cineva care stie bine sa o interpreteze. Sunt la Arad (adica mai in zona ta) cativa care sunt in stare sa le faca. Daca vrei iti dau contacte.
Suspensia pneumatica e foarte tare dar trebuie sa te pricepi la ea si sa sari cu banu' cand trebuie.
rue
Parca zicea că pică în bot, deși schimbase una alta

Nu pare motivat să bage bani in ea acum dar o sa ii zic de Arad.
cj98czh
cand o sa afle cat il costa inlocuirea pernelor ... nu o sa mai aiba nici asa
IRONICK
QUOTE(rue @ 16 Apr 2023, 08:04)
Vecinul are un Touareg tras pe dreapta de un an, după ce nu a reușit să repare suspensia pneumatică (a schimbat ceva electrovalve și nu mai știu). Zice că o să îi acorde atenție când o să.fie momentul potrivit.
L-a avut parcat la un service câteva luni de încercări pt remediere și nu a reușit, apoi am mers să îl luăm de acolo.
Când mergeam cu el, acum un an și ceva, era o senzație pe care Outlanderul nu are cum sa o ofere.
*


Ce mai mare greseala sa tragi o masina pe dreapta.
BN64FLO
QUOTE(cj98czh @ 16 Apr 2023, 10:35)
cand o sa afle cat il costa inlocuirea pernelor ... nu o sa mai aiba nici asa
*


200 de euro o perna sh...al meu e pe perne, era cazut de bot cand l-am luat...era rupta prinderea senzorului de brat...am bagat un surubel, a costat 1.5 lei reparatia smile.gif Sistemul e foarte complex si plin de senzori...aveam eroare pe un senzor si nimeni din Bistrita nu stia unde e...l-am gasit cu greu de pe ceva scheme poloneze...asta dupa ce am stricat un telescop, ne stiind ca sunt magnetice si mufa de pe el e mufa unei bobine, nu un senzor radmasa.gif
cj98czh
acu eu nu ma gandeam ca cineva pune perne sh .. daca vrei sa faci un lucru ok, mai ales ca perneke sunt buna lor majora ..
YRX
Pernele pneumatice noi nu sunt extraordinar de scumpe, amortizoarele da.
Dar pana la alea sunt senzori, valve, linii pneumatice etc.
Este servisabila, doar ca trebuie sa intelegi cum functioneaza si sa stii rolul fiecarui reper. Mecanicii pe la noi mai putin, incearca sa schimbe cate ceva in speranta ca nimeresc.
BN64FLO
QUOTE(cj98czh @ 16 Apr 2023, 13:06)
acu eu nu ma gandeam ca cineva pune perne sh .. daca vrei sa faci un lucru ok, mai ales ca perneke sunt buna lor majora ..
*


Ce au pernele sh? Amortizoarele si pernele sunt demontabile...da, nu le poti cumpara pe nou ca produse separate, dar ele sunt demontabile si daca ai o perna sparta si amortizor bun, le poti pune si de la sh...
cj98czh
nu stiu la tine cum este .. dar la mine notiunea de SH cand vine vb. de piese din astea ni prea este ..
BN64FLO
Stiu ca pe DC e plin de "cunoscatori" si de elitisti, dar in viata reala e putin diferit...am atelier auto de 4 ani, am prieteni cu statie ITP, verific unele masini pe standurile de ITP pentru a fi sigur de reusita lucrarii, nu fac tiganeli pentru ca e numele meu in joc, daca ceva nu iese bine, nu mai vine la mine, pierd eu nu vreu patronache...dar lasand astea la o parte, unele piese un tusesc din sh...o perna de aer e facuta dintr-o bucata de cauciuc, doua capete metalice si o supapa, ce are ca e noua sau sh? Nu zic de amortizor, zic de perna...nu are rost sa mai insir cate piese nu se gasesc noi si esti obligat sa iei sh...dar de astea te bati doar cand lucrezi cu ele, pana atunci nu ai de unde sti si zici ca doar piesele noi exista...o chestie patita de mine, legata de subiectul asta: ajunge o tipa cu un A6 de prin 2004, livit spate, bara, hayon, aripa, fusta spate...vinovatul nu avea asigurare si zice ca plateste el...tipa zice ca e ok asa, dar ea vrea cu piese noi, nu din sh...pe ce lume traiesc unii?! Unde gasesti hayon nou pt o masina de 18 ani? Unde gasesti aripa spate? Nu am gasit hayon nou pt Spring si se presupune ca e masina romaneasca...am primit termen de livrare pana la 6 luni...reprezentantele lucreaza cu piese sh si oamenii au filme cu piese noi pt o masina de aproape 20 de ani wacko.gif
MyKe89
Ai căutat sau o spui doar din prisma vechimii?
https://shops.audi.com/en_GB/web/tradition/...SHOP%3ACategory

La noi îl văd cu prețuri cuprinse între 3600 și 4100 lei.

Spring e chinezesc, probabil găsești mai repede pe aliexpress/alibaba.
BN64FLO
Una e sa lucrezi cu informatii de pe internet si una e sa lucrezi cu depozite de piese...eu nu pot lua o lucrare pe presupuneri si cautari pe google...daca fac o cerere de oferta si imi zice ca nu se poate livra sau imi da 6 luni termen de livrare cine plateste clientului perioada in care masina sta degeaba? Sunt piese pe care le gasesti si pt masini foarte vechi, gen capote, aripi, praguri...dar unele piese sunt greu de adus si noi, de exemplu bara spate de golf 5 breack, nu o aduce niciun depozit de piese, masina se face in mexic, nici nu exista ca produs in programele de piese...poate o gasesti pe net, dar eu ca service nu pot lucra dupa ofertele de pe net
cj98czh
ni era si nu a foat vorba de elemente de caroserie, a fost vorba de piese .. care se gasesc noi .. atat .. si care sufera din cauza timpului si a utilizarii. gen bucsi, amortizoare, perne .. in cazul de fata,
YRX
Sa fii tu sanatos, amortizoare sh, discuri de frana, e si aici, pe forum, un set de placute "putin folosit" la vanzare.
Acu' ce a facut FLO cu o perna sh nu-i mare lucru, cel mult il tine putin si o ia de la capat cu desfacutul. Sau are noroc si tine mai mult.

Sunt si perne noi, Aerosus, Bilstein. A bagat Bilstein toata suspensia de Touareg in catalog.
wolfin
2 ierni am mers cu masina cu perne de aer. Era o placere cand porneam motorul in garaj
YRX
Nu m-am putut abtine.... Acum primesc si aprobare mult mai usor... biggrin.gif

[attachmentid=1628148626]

Au venit si piesele, kit-ul de schimb filtru benzina cum ii zice BMW. Mai multe garnituri decat filtru, l-am luat OE, cu toate ca e cam scump.
Zilele astea desfac rezervorul sa rezolv sondele.
einstein1984
QUOTE(wolfin @ 17 Apr 2023, 11:21)
2 ierni am mers cu masina cu perne de aer. Era o placere cand porneam motorul in garaj
*


Eu merg saptamanal, un mercedes cu sofer.... radmasa.gif
wolfin
pocneau pernele.
YRX
Si am rezolvat litrometrul, prima chestie.
Dupa cum povesteam, sistemul e ciudat. Rezervorul este separat in doua (prin mijloc trece esapamentul). Pompa de benzina este in stanga, impreuna cu un plutitor, filtrul de bnzina si al doilea plutitor este in dreapta. Pompa trage din amandoua simultan printr-un sistem de supape si impinge catre carcasa filtrului si mai departe spre motor.

)[attachmentid=1628148672]

Plutitoarele au valori de la 20 ohmi plin la 300 gol, TDB-ul le insumeaza si iti arata cata benzina mai e.
E, plutitorul din dreapta era pauza, eroare. Masurat la mufa pompei stanga 80 ohmi, dreapta 27. Balanganit rezervorul stanga varia, dreapta pauza. Aici m-a indus in eroare si am dat vina pe plutitor. Zic, las' ca oricum trebuie sa schimb filtrul, umblu la el.
Asa am facut, comandat kit OE care vine cu garnituri cu tot si trecut la treaba. S-a desfacut usor, am inceput cu masuratul senzorului. Miscat cu mana, 20 -300, ca la carte. Ce mama masii are? Am desfacut si pompa, masurat si ala, 20-300.
De fapt, trage pompa din ambele, dar nu chiar, in dreapta ramane mai multa benzina, asa ca indicatia aluia de 27 m-a indus in eroare, de fapt era adevarata.

Bun, schimbat filtrul. The horror... era ala din fabrica. Smoala, pilitura, namol. M-am chinuit o ora sa curat cutia. Nenea de la care am luat-o a fost la un mare guru "tatic pa Mini" sa-i schimbe toate consumabilele. Factura cat casa, meserie mai putin. O laie, si-a batut joc de el. Asa se distrug pompele HPFP si injectoarele, dupa aia dam vina ca-s proaste.

[attachmentid=1628148673]

Bun, da' litrometrul? Merge?
Nu. Aceeasi eroare. Ma enervez, eram si high de la vaporii de benzina, ma gandesc mai bine. Masor intre masa si firele senzorilor in mufa care pleaca spre TDB. La ala bun, masa pe un fir, la ala naspa nimic.
M-apuc de cautat. Masa e trecuta prin senzori, vine de la panou pe un fir si se imparte la cei doi. O iau pe cablu, dau plastice jos si gasesc oroarea.

[attachmentid=1628148674]


Firul meu de la senzorul dreapta e ala maro cu picatele galbene. Cum dracu' sa mearga? E mancat de soareceee... mad.gif

Restul de fire nici nu stiu ce dracu' faceau, le-am refacut pe toate, cositorite, mansoane, banda textila. A disparut si eroarea de bec ars... rolleyes.gif

[attachmentid=1628148675]

Nu cred ca se mai urca nevasta-mea in masina..... radmasa.gif


psychoo
Dar pe unde a intrat soarecul IN masina?
bucatzel
Sa speram ca pe usa tongue.gif
YRX
Nu stiu pe unde a intrat si cand, dar soarece este sigur. Cred ca treaba e veche totusi, firele erau deja coclite. Ma gandesc ca o fi intrat pe la schimbator poate. Descopar eu sigur.

Trebuie sa dau interiorul jos pana la tabla sa vad ce s-a intamplat acolo, o placere sa scot toate plasticele, scaunele si mocheta. Ma rog, partea din spate e deja scoasa, mai trebuie scaunele fata, consola centrala si plasticele laterale. Exact ce aveam chef cel mai tare, daca-l prind il sugrum cu mana mea si-l dau la pisica.

bion
Or sa te mance viermii ohmy.gif
IRONICK
QUOTE(YRX @ 21 Apr 2023, 06:00)
Nu stiu pe unde a intrat si cand, dar soarece este sigur. Cred ca treaba e veche totusi, firele erau deja coclite. Ma gandesc ca o fi intrat pe la schimbator poate. Descopar eu sigur.

Trebuie sa dau interiorul jos pana la tabla sa vad ce s-a intamplat acolo, o placere sa scot toate plasticele, scaunele si mocheta. Ma rog, partea din spate e deja scoasa, mai trebuie scaunele fata, consola centrala si plasticele laterale. Exact ce aveam chef cel mai tare, daca-l prind il sugrum cu mana mea si-l dau la pisica.
*


pune si tu niste porumb dala otravit in masina
sau o capcana de soareci
sau ..
wolfin
lasata la soare o zi cu usa deschisa
marksman
Bagă o pisică și închide mașina. Dacă nu mai ai pisică până a doua zi, caută gaura.
wolfin
un terier mai repede.

QUOTE(marksman @ 21 Apr 2023, 11:21)
Bagă o pisică și închide mașina. Dacă nu mai ai pisică până a doua zi, caută gaura.
*



si/sau sa ii lase triferment soarecului
IRONICK
doh.gif
YRX
Dragilor, raspunsul corect este demontarea totala a interiorului si cautarea afurisitului.
Asa am si facut, am scos si scaunele fata, consola, plasticele de sub bord, pedala de acceleratie, plasticele laterale. Si am putut sa salt mocheta. Soarecele nu mai locuieste in masina, dar mi-a lasat o gramada de amintiri.
Sub consola centrala

[attachmentid=1628148748] [attachmentid=1628148749]

Sesizati si reglajul franei de mana... biggrin.gif Urmatoarea pe lista.

Sediul central al soarecelui era in traversa de pe mijlocul masinii.

[attachmentid=1628148750]

S-a facut si autostrada prin polistiren, sa ajunga peste tot

[attachmentid=1628148751]

Mi-a mai lasat cateva amintiri de fire roase si pe tunelul central. Le-am rezolvat pe toate si am matisat formele de cablu calumea cu banda textila Tesa. Pe toate partile, sa fie, decat sa nu fie.
Curatenie totala pe sub mocheta, montat interiorul la loc.
Trebuie sa remarc ca e misto facuta plasticaria din interior. Se demonteaza usor, fara cleme, urechi, pini care se rup usor, gandita bine.
Gaura pe care s-a infiltrat Jerry n-am gasit-o, totul pare la locul lui si etans. Cred ca a intrat pe usa, totusi, dupa pungi si hartie pare sa se fi intamplat in perioada italiana, deci are ceva vechime.
Partea frumoasa ca nici dobitocul care a instalat camera (o sa ajung si la asta) nici guru care a umblat la FRM nu s-au sesizat de problema, i-a durut in pix cu toate ca au demontat pragurile interioare si vedeau imediat. In schimb n-au mai pus toate clipsurile, cate 2 pe fiecare parte.

Am facut sa mearga si butonul de la portbagaj. Am comandat doua tipuri de microswitch-uri, normale, ca pe masina si cu "nas" lung. Mi-a venit doar cel cu nas lung, restul le-au ratacit. Din fericire n-a fos nevoie de switch nou. Ala de pe masina avea un inaltator de plastic care s-a rupt si clapeta nu mai ajungea la switch. Am confectionat unul nou si gata, merge butonul. Interventia a fost laborioasa in schimb, am desfacut, cu mare chin, prin incalzire, sudura sonica a capacului de vizitare si apoi a trebuit lipit si etansat bine. Lucrarea am gasit-o pe forumul englezilor, multumiri pe aceasta cale... biggrin.gif
I-am dat gaura lu' BMW de 650 de lei.

[attachmentid=1628148753] [attachmentid=1628148754]

Dobitocul cu camera a gasit de cuvinta sa rupa nasul care intra in tabla cu conectorul si etansat cu garnitura sa-si traga el firul, da-l in masa de hayon si buton ca intra apa in el, noi sa luam banu'

[attachmentid=1628148752]

Asadar, prima etapa s-a incheiat, filtru benzina, litrometru, buton, scapat de urmarile soarecelui. Urmeaza, ulei motor, filtre, capac motor OE, etansare pompa vacum, reglare frana de mana, curatat admisie si clapeta, ulei cutie, antigel.

dandobre
Daca tot ai demontat interiorul, era o treaba sa scoti mocheta din masina sa o speli temeinic...
YRX
Cam greu de facut asta si nu prea era nevoie. Nu era afectata de infiltratii, mucegai, doar soarecele a mai ros din burete. Am eliminat toate mizeriile dintre ea si tabla.

E destul de periculos sa o speli ca pe covoare, are burete mult care se imbiba cu apa si se usuca in foarte mult timp, plus ca se poate sa nu-si mai pastreze forma si atunci sa vezi dstractie la montaj.

In alta ordine de idei - ulei motor.
Nu marca, ci vascozitatea cea mai potrivita pentru motorul asta ma intereseaza.
BMW e destul de larg la recomandari - 0w30, 5w30, 0w40, 5w40. Recomandat este uleiul lor TWIN Turbo sau normele LL-01, LL-04
Motorul asta functioneaza la temperaturi inalte, se incinge ca dracu'.
Asa ca vreau cel mai bun ulei care sa-i tina segmentii la locul lor, nu ma intereseaza consum, low ash, caca-maca.
Acum are in el Liqui Molly 5w40, nu sunt convins ca e cea mai buna alternativa. Am citit pe forum-uri ca au bagat si 10w60, dar nu m-as duce pana acolo.
Eu as merge ori pe 0w30 ori pe 0w40, cu cat mai multa vascozitate la cald si aditivi anti-uzura.
cj98czh
un ulei misto ... in sensul ca din primii km s-a auzitt diferenta de cum suna motorul la relanti, la rece si la cald si in special la turatii mari a fost Motul V300 Racing 5w40. L-am utilizat vreo 1k km pe Clio .. duoa am vanduta masina .. 🤣
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.