Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Vw Touareg - The Battleship
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86
einstein1984
Alea sunt misto.
andreig1982
etrierii lui tzutzu tzu smile.gif
I-am vazut acum niste ani pe autoevolution.
YRX
Vine caldura si incepem mecanica.
Urmatorul lucru de facut la Touareg este schimbarea celebrelor oringuri la injectoare. Am presiune in rezervor, care s-a cam accentuat in ultima perioada si parca baga si ceva motorina in ulei. Avand 9 litri de ulei e destul de greu sa ma prind daca creste nivelul serios, dar miroase.

Asadar, kituri oringuri, suruburi reglaj, suruburi prindere injector, suruburi rampa culbutori, ceas comparator pentru reglaj, trusa de conuri si unealta de pozitionat injectorul, cheia de invartit motorul. Am inteles in principiu operatia, modalitatea de reglaj, cum se pun la loc chestiile. Lucram ca la carte, suruburi noi, cuplu, unghi etc.

[attachmentid=1628137235]

Ce ma roade inca sunt urmatoarele:

- Sa duc si injectoarele la verificat? Daca tot le scot... Pe standul ala special de la cei care repara injectoare.
- Cum scot motorina care se scurge in capul pistonului?
- Scot turul si returul inainte si le las sa se scurga?
cj98czh
eu cred ca doar iti faci de lucru degeaba ...

normal ca miroase a motorina uleiul cum miroase si a benzina daca motorul este benzinar ...

Personal eu nu as desface nimic decat in caz de erori si probleme ... doar asa de amorul artei no way ..
einstein1984
Ce marca sunt injectoarele? eu as zice ca merita odata demontate duse la coafat profesional.
psychoo
I have several questions...
1. Ce legatura are presiunea din rezervor cu injectoarele?
2. Ce injectoare sunt alea de folosesc oringuri? Stiam ca se foloseste saiba de foc. Oringurile or fi ceva sa nu pice jeg pe langa ele?
3. De ce e nevoie de trusa de pozitionat injectorul? Poate intra in mai multe feluri?
4. De ce s-ar scurge motorina in capul pistonului? Daca deconectezi fara sa invarti pompa si fara ca injectorul sa fie deschis nu inteleg cum ar putea sa curga motorina in cilindru. Chiar daac ar curge, ajunge in baie pana termini tu de asamblat motorul si ma gandesc ca ii pui ulei nou oricum, deci no worries there

Despre stand de verificat...nu am mare incredere. Sunt multe cazuri pe forumuri unde pe stand indica o treaba si in "viata reala" nu pusca (reglaje in ECU pentru timpi de injectie conform indicatiilor aparatului).
Aceeasi chestie despre reconditionare, multi au relatat probleme dupa operatie. Eu le-as lasa in pace daca functioneaza, daca dai de niste binevoitori ti le vor rezolva ca sa nu mai tina mult dupa test (boss sunt varza, ti le reconditionam noi).

cj98czh
tarema tem ca la el nu exista pompa de injectie si ca injectoarele sunt pompeduse ..
einstein1984
Fiind PD, vine motorina la ele printr-o canalizatie din chiulasa. Daca oringul care etanseaza injectorul pe canalizatie curge , sub capacul culbutorilor curge motrina in ulei
daca oringu e belit, scapa presiunea e gaze de carter in rezervor?
YRX
Sunt injectoare PD Bosch.
Sistemul pumpe duse are turul si returul motorinei prin chiulasa, 3 oring-uri de cauciuc separa alimentarea de retur si de compresie.

Asa:

[attachmentid=1628137236]

Presiunea in rezervor poate proveni de la compresie scapata in retur. Am tot studiat problema si altceva eu nu am gasit. Singurul mod de a baga aer in rezervor ar fi pe acolo.

Totodata motorina poate sa scape si in ulei, functie de gravitate mai mult sau mai putin.

Unealta de pozitionare este o pana calibrata care il aseaza la o distanta prestabilita de peretele chiulasei, se pot roti si nu mai calca pana de prindere bine.

Verificarea pe banc ar arata caracteristicile de flow si atomizarea, evident si mie mi-e frica de niscaiva manivele. Dar este singurul mod sa vezi cat de sanatoase sunt. Pluc o curatare a duzelor in baie de ultrasunete.

Cand le scoti din chiulasa se scurge motorina prin gaura in cilindru. Nu am idee cat de multa, dar am prins niste discutii in care se spunea sa scoti motorina. Cred ca problema apare la primul scos, pana se scurge traseul.
einstein1984
http://www.mechanikus.ro/Service-injectie-diesel.html pe astia ii stiam seriosi.
BN64FLO
Difera astea de 2.5 de alea de 1.9/2? Nu am desfacut la touaregul meu dar am facut mai multe motoare de 1.9/2...cand scoti primul injector se scurge motorina in motor dar nu multa, cat e in chiuloasa, de pe furtun merge inapoi in rezervor...eu nu am scos-o niciodata...scoate putin fum cand o pornesti si aia e...daca vrei sa o scoti, o poti face cu aer comprimat, cel mai simplu...din cauza oringurilor nu cred sa faca presiune in rezervor...ar trebui sa fie duse si saibele de foc, ca si ele au, si ar sufla...de cele mai multe ori, cand se duc oringurile, apar probleme de pornire din cauza dezamorsarii sistemului
Agrig
QUOTE(YRX @ 24 Mar 2022, 15:03)

- Cum scot motorina care se scurge in capul pistonului?

*





Naiba le stie ca le-au tot complicat motoarele astea, cel mai simpu era de dat la automat insa la PD e cam in dunga treaba daca n-aveti ceva dispozitiv plantat in loc de injectoare, la fel se suflat cu aer nu stiu daca iasa...

Poate as porni motorul si as decupla turul sa se opreasca din lipsa de motorina, cred ca nu s-ar intimpla nimic desi daca ma gindesc bine as face niste "injectoare" goale cu O ringuri incit sa arunce motorina din cilindri cind dai la demaror...zic si eu...
xmisterx
QUOTE(YRX @ 24 Mar 2022, 15:03)

- Cum scot motorina care se scurge in capul pistonului?

*



Ai putea incerca cu un aspirator usor modificat la furtune, bagi intr-un sac o bucata de burete ca sa retina motorina( desi nu cred ca e cazul pt ca nu cred ca se va scurge prea multa motorina) si improvizezi in capul futunului la aspirator, un adaptor pt a putea folosi un furtun cu diametrul mai mic asfel incat sa incapa pe gaura pana un camera din capul pistonului. smile.gif
BN64FLO
Nu ar ajunge motorina pana in sac, s-ar lipi de peretii furtunului pe atata lungime smile.gif cu o pompa din aia de transfer lichide, la 12V, cum erau prin lidl, s-ar putea sa mearga desi e atat de putina incat nu cred ca ar putea trage nici aia...
bucatzel
QUOTE(YRX @ 24 Mar 2022, 15:03)
- Cum scot motorina care se scurge in capul pistonului?
*


Daca e loc sa sufli niste aer comprimat, din doo puf-uri cred ca ramane in urma o cantitate irelevanta. Sau cu un obeu...
marksman
Cu bricheta...
YRX
Nu difera fata de 1,9 si 2,0, doar un cilindru in plus. In rest acelasi aranjament.
De pornit, porneste bine si dupa o luna, nu se dezamorseaza instalatia, cred ca n-au ajuns oringurile atat de distruse inca.
Corectiile pe injectoare sunt mici, cel mai rau sta unul cu +0,4.
Problemele pe care vreau sa le rezolv prin operatiune ar fi presiunea in rezervor (care este maricica, mai rau cu rezervorul gol), un pic de jerking si un tacanit de injectoare la rece.

Am tot studiat circuitul de motorina si singurul loc de unde ar putea sa vina presiunea este returul injectoarelor. Returul este adus inapoi in filtru care are un termostat. La o anumita temperatura baga returul direct spre fuel cooler apoi in rezervor. Cred ca atunci e momentul in care se presurizeaza. Banuiala mea este ca sunt distruse oring-urile de jos, partial cel dintre tur si retur si ala de sus inca etanseaza, ca altfel ar fi crescut uleiul si s-ar fi dezamorsat instalatia. Ce zice FLO cu saiba de foc e si asta o ipoteza, nu-mi dau seama cat de bine se simt si alea. Am pus si un buson nou rezervorului, fara rezultat, deci exclud blocajul acolo. Oricum, Touaregii fac mai degraba vacum in rezervor, la cat consuma, V10-le sigur... biggrin.gif

Jerking-ul si tacanitul la rece cred ca il rezolv din reglaj si din piesele noi, surubul si cupa din capul injectoarelor se uzeaza serios, am vazut unele cu mm buni lipsa.

Injectoarele le-as verifica pentru a fi sigur de sanatatea lor, am impresia ca face si cam mult fum motorul, cu noul DPF am intervale intre regenerari cam scurte si nu din vina senzorilor. Filtrul gol pleaca din 2,5 mbar presiune diferentiala, dar creste repede, semn ca se umple. Turbina merge bine, EGR-ul bine. Poate si o curatare cu ultrasunete a duzelor ar face bine, este prima interventie la injectoare din istoric si am ajuns la 190k km.

Deci:
- scos motorina din capul pistonului - cu o seringa mare si furtun merge?
- stand de verificare injectoare - Einstein a propus unul, mai avem experiente?

bgdrenault
Cu seringa si furtun merge dar sa fii sigur ca ai scos tot. Sunt niste camere din acelea ce se pot baga pe la bujii, poate si pe la injectoare sa vizualizezi.
tatabobu
Ai făcut ceva? Sâmbătă parca n-am văzut-o în parcare.
YRX
Nu m-am apucat inca, a fost vreme nasoala si inca studiez unde sa ma duc sa verific injectoarele.
M-am tot uitat prin Bucuresti, dar cred ca pana la urma ma duc la tipul ala la Maracineni (Buzau). Sa vad, daca o fac la tara ar fi relativ la indemana. Numai ca trebuie sa ma duc in zi lucratoare.
Masina merge, nu mai stiu ce am facut sambata, cred ca am fost la cumparaturi.

Am mai studiat pe la nemti pe forumuri, la dube, si am mai gasit legat de presiunea in rezervor. La cativa au fost oringurile, la unul un injector care refula in interior.
Fac treaba treaba, ca am planuri mari vara asta cu Touareg-ul.. biggrin.gif
IRONICK
Ca ai timp de frecat, iti dau problema de olimpiada.
dCi, Euro 4, se stinge greu becul de ulei la rece, adica se dezamorseaza instalatia
sonda ok, presiune ok, filtru sau ulei ok
la cald, evident, nu face
YRX
Ce ulei ai bagat si ce filtru?
In principiu cred ca e de la filtru, supapa aia. Sau incearca sa il mai strangi putin.
IRONICK
Nu auzi bre ca nu are legatura? Nu conteaza producatorul de filtre, presiunea supapei din el, sau tipul uleiului. Si nici strangerea lui. Nu scapa.
Intrebarea e .. are si pompa supape?
Laurentziu83
Sa fie pierdere de presiune ulei pe la cuzineti cand e rece motorul iar la cald se dilata si e ok?
IRONICK
cald=orice pornire care umple instalatia
odata pornit motorul pentru cateva secunde, cateva ore bune becul se stinge instant la urmatoarea pornire
YRX
Are si pompa de ulei o supapa de refulare, tocmai ca la rece, cand e uleiul vascos, sa nu faca supra presiune. Daca ar ramane inchisa nu ar fi cazul de presiune scazuta, daca ar ramane deschisa ai avea probleme la cald.
Pompa uzata, iar, ar trebui sa-ti faca probleme tot timpul.
Eu raman la ideea filtrului, poate sa fie prost si la marci bune. Am patit cu un OE Fiat.
S-a facut ceva la motor de curand?

Dar pana la urma cat timp iti sta becul de ulei aprins? E vorba de secundele alea sau se ingroasa gluma?
einstein1984
ai masurat presiunea cu manometrul? Ca manocontactul ala nu e vreo culme a preciziei.
dizzy
Cam cati km are acaretul in discutie?
Poti sa incepi cu cea mai ieftina operatiune: Schimbat sistemul de masura presiune sau testat si cu un manometru mai de Doamne -ajuta.
Apoi schimbat ulei si filtru.
Daca nu se rezolva, schimbat pompa.
Muttley
Filtrul.
IRONICK
filtru a fost schimbat cu mai multi producatori, Mahle si Mann
uleiul la fel, mai multe schimburi
presiunea verificata cu manometru, baga

sunt in jur de 3 secunde in plus

monocontactul a fost schimbat si ala
scos monocontact la rece, nu curge ulei, goala
scos monocontact dupa o pornire, curge ulei
nu se vad urme vizibile de scurgeri
YRX
Incearca sa mai strangi filtrul 1/4 tura. Vezi daca se schimba treaba.

Stai sa caut niste poze cu pompa, ar mai putea sa fie dezamorsarea sorbului, dar nu stiu sa dufere Loganul de asa ceva.
dizzy
nu am ideea cum e sistemul la asta dar exista vreun sistem anti dezamorsare pompa?
YRX
Nope, am vazut, sorbul e corp comun, n-are nici o imbinare.
Tu ai suportul ala la filtrul de ulei cu racitor? Si manocontactul acolo?
IRONICK
QUOTE(YRX @ 5 Apr 2022, 09:22)
Incearca sa mai strangi filtrul 1/4 tura. Vezi daca se schimba treaba.

Stai sa caut niste poze cu pompa, ar mai putea sa fie dezamorsarea sorbului, dar nu stiu sa dufere Loganul de asa ceva.
*


a fost facuta deja, strans de l-a gasit dracii

5 Apr 2022, 09:41:
QUOTE(YRX @ 5 Apr 2022, 09:35)
Nope, am vazut, sorbul e corp comun, n-are nici o imbinare.
Tu ai suportul ala la filtrul de ulei cu racitor? Si manocontactul acolo?
*


dap, si contactul sub filtru
Agrig
Caz clasic uzura la pompa de ulei intre pinioane si carcasa, ulei fluid ca-i fierbinte si are timp o noapte sa se scurga spre baie.
YRX
Asa arata?

[attachmentid=1628137537]

Ca ar fi un candidat - oringul ala mic care separa centrul de lateralul filtrului.
Prin Dialogys e vreo schita mai detaliata? Ca eu il am antebelic, de pe vremea Loganului MPI.
IRONICK
poze mai multe

google dupa 7701473629

<span class='edit'>5 Apr 2022, 10:26:</span>
QUOTE(dizzy @ 5 Apr 2022, 08:53)
Cam cati km are acaretul in discutie?
Poti sa incepi cu cea mai ieftina operatiune: Schimbat sistemul de masura presiune sau testat si cu un manometru mai de Doamne -ajuta.
Apoi schimbat ulei si filtru.
Daca nu se rezolva, schimbat pompa.
*



a inceput sa faca dintr-o data, nu este uzura crescuta in timp
YRX
Din poze nu prea inteleg cum functioneaza suportul asta, dar in principiu, ar trebui sa separe turul si returul filtrului, se vede si pe oil cooler ca are in centru teava si doua gauri laterale. Teava comunica cu interiorul surubului.
Daca cumva astea nu mai sunt etanse una fata de cealalta ai gasit vinovatul pentru dezamorsare, e ca si cand filtrul n-ar avea anti drain-ul.
Kitul ala de oring-uri are unul mare - etansarea corpului pe oil cooler, doua mici pe surubul ala, unul sa nu curga pe la capatul surubului si unul probabil sa nu amestece traseele.
Hai duminica in Vitan sa studiem unul, nu ma prind pe unde circula exteriorul filtrului, ca interiorul pare sa fie unde e si manocontactul.
Laurentziu83
QUOTE(IRONICK @ 5 Apr 2022, 09:18)
presiunea verificata cu manometru, baga
*


Cum variaza presiunea in intervalul inainte de pornire, in timpul pornirii, primele 30 de secunde dupa pornire?
Corespunde indicatia manometrului cu becul din bord? Are motorul un zgomot metalic pana la stingerea becului? Ce presiune ai la ulei la rece? Dar la cald?
IRONICK
Laur, nu are legatura. Am mai zis, pompa face presiune bine.
Doar secundele alea cat timp nu este dezamorsata, nu face presiune.
dizzy
daca nu face gaura masiva in bujet, schimba suportul ala sau macar O-ring-urile
IRONICK
Bujetu chiar nu conteaza, trial and error, da. Ca urasc tipul asta de diagnoza.
YRX
Mai uite de la fratii rusi

https://www.drive2.ru/l/565626715552874605/

De la blocul motor pana la filtru trebuie sa existe etanseitate intre circuite. Daca nu e atunci se duce uleiul.
Eu acolo l-as cauta, cand schimbi uleiul demontezi si porcaria aia, macar un set de garnituri n-o fi greu de schimbat. Bine ca exista ca repere si nu trebuie sa cumperi cooler-ul corp comun.

Daca esti chitros si nu te duci si tu la reprezentanta, ca ti-ar diagnostica problema imediat.... radmasa.gif
IRONICK
Stai mah! Trebuie scos si antigelul?
Mai bine cumpar tot cotul ala.
YRX
Doar daca dai jos coolerul. Doar pentru cotul ala nu trebuie, coolerul ramane pe motor.
Daca zici ca e gol si la manocontact cred ca nici uleiul, eventual o mai trebui completat cat mai curge de prin filtru.

5 Apr 2022, 15:42:
Ca-mi adusei aminte:
A postat nenea Agrig acum ceva vreme despre cum a indreptat un ax de dremel pentru discuri de taiat sa nu mai bata. Tot timpul m-am ofticat ca discurile mele taiau aiurea rau si se mai si rupeau.
Am fost in vizita pe la un prieten tehnician dentar si am gasit niste piese superbe (care le arunca, ca si-a luat alt sistem). Alta treaba, sunt atat de bine echilibrate incat discul taie cu precizie chirurgicala.
Sunt mai subtiri decat la dremel, dar am gasit si niste falci pe masura.

[attachmentid=1628137545]

Nu stiu ce face ala conic cu fanta, da' aflu eu... biggrin.gif

einstein1984
penseta pentru smirghel?
Agrig
Da, este pentru slefuit "penseta" aia, smirghel sau tesatura fina si pasta de slefuit.
Am modificat si eu unu exaxct ca cele de mai sus cu umar marit si prinde mult mai drept discul de taiere, acuma deja pot spune ca merg drept.
Coada este standard la astea, bineinteles amerian, 1/8", 3,175mm, alea mai subtiri cred ca sint de 2,5mm, am intilnit si din astea.
YRX
Ieri m-a rugat socru-miu sa iau o saltea de la Dedeman, ca el n-are RCA.
D-abia am urnit in pozitie de lucru portbagajul de pe plafon de mizerabil ce era, mai sa-l rup. Adevarul e ca n-am mai umblat la el de vreo 2 ani...
Dupa operatiunea "salteaua" l-am scos de pe masina sa-l spal si sa-l gresez, ocazie cu care am rezolvat si o carcasa laterala care statea cam stramb. Statea asa pentru ca avea 3 urechi rupte din 4. Carcasele sunt prinse in suruburi de cadrul metalic dar la margini urechile astea le aliniaza.
Le-am reconstruit cu superglue + bicarbonat.
Astea sunt:

[attachmentid=1628137595]

Cat urasc stilul asta, sunt facute pentru a fi rupte.
Superglue si bicarbonat:

[attachmentid=1628137596]

Pilit si fasonat, exact la dimensiunea corecta.

[attachmentid=1628137597]

Cine are probleme de genul e o optiune foarte buna. Pini, urechi etc. toate se pot reconstrui cu combinatia asta. Iese un material extraordinar de dur.
Bicicleta galbena
Bicarbonat+superglue=bucata noua de plastic? Cool, mai tare decat printarea 3D! biggrin.gif

Vorba lui Soare, am mai invatat ceva smile.gif



YRX
Da, plastic nou. Cred ca se pot reconstrui si chestii mai mari, merge chiar si armat cu fibra.
Am mai scris despre asta la Muttley pe topic cand voia sa-si repare bara.
https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=4975054

Am tot cautat metode de reparare a plasticelor, e blestemul masinilor moderne.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.