EP2 - Momente mai deosebite, care mi-au ramas in minte.
2.1 Cauciucurile Montana, zapada, prima busitura.Evident bestia a venit echipata cu cauciucuri Montana M801. Evident ca nici nu auzisem de cauciucuri de iarna, circulam prin zapada cu montanele de zici ca eram cu SUV-ul. Mergem noi la Busteni, ca inchiriasera niste prieteni o vila, unde ne prinde o zapada de 1 metru. A nins fara oprire de joi pana duminica. Cand sa plecam acasa dam cateva ore zapada din curte, deblocam masinile si incepem sa le scoatem rand pe rand din curte. Tin minte si ma amuz acum, venise unul cu un Opel Astra H, nou nout ridicat saptamana aia, cu cauciucuri de vara Bridgestone, de prim montaj. N-a vrut masina aia sa faca nici un metru, am impins-o ca pe sanie in drum. A venit si randul meu, surprinzator montanele prindeau, marea gresala a mea a fost ca mi-am luat avant si fix cand sa ies pe poarta a fugit spatele si am frecat aripa spate de stalpul portii. Am fost suparat o saptamana, parca ma lovisem eu. Am umblat dupa CASCO, am uns mesterii la Dacoserv sa iasa treaba buna, din pacate tot o vopsitorie de 2 lei am primit. Dupa vreo 3 ani am refacut-o la un tip care lucra acasa. A iesit infinit mai bine, inca rezista vopsitoria lui.
2.2 Forumul Daciaclub, baietii de la Constanta & Mangalia, Ironick, Lostboy, Dydycom, Semit, Alex, AlexV si altii, targul Vitan
Odata cu Logan-ul mi-am facut si cont pe DC. Mai citisem forumul inainte, cand aveam break-ul, dar fara cont. Cu Logan-ul a venit si perioada modificarilor, insonorizarilor, discutii interminabile despre cele mai bune bujii, filtre, uleiuri, vopsit aerisitoare "alu look" si multe alte mestereli la masini. Veteranii forumului isi aduc aminte cu siguranta, abia asteptam wekendul sau un pic de timp liber sa experimentez si eu ce citeam pe forum. Rezolvarea greierasilor, izolarea conductelor de clima, cheder la capota motor, interfete de diagnoza si cate si mai cate. Mesteream cu mare placere, cautam piese mai bune decat ce pusese fabrica, ajunsesem sa cunosc masina foarte bine. Asa ca m-am bagat si eu in discutii, DriverX, Ironick-u, m-au luat la misto, Klaus, Os, DFA m-au mai temperat, usor usor am devenit d-al casei...
. A se consemna ca n-am avut niciodata warn sau ban ca altii ...
Am inceput sa cunosc si forumistii personal. De doua ori pe an ma duceam la mare, asa ca odata i-am dat un PM lui Bobo77 daca vrea sa ne intalnim. Ne-am intalnit si am mers la cherhanaua de la 23 August, recomandarea lui "vreti sa mergem undeva mai deosebit?". A condus el de la Cap Aurora la 23, pe niste drumuri care nici nu stiam ca exista. Atunci am vazut cum conduc constantenii si ce trage Loganu' daca mergi in treapta a 3-a la 100...
De atunci era regula, cand mergeam la mare ma vedeam cu Bobo si ieseam la cherhana.
La un moment dat primesc o invitatie la Auto Cobalcescu de la AlexV daca vreau sa vin la un fel de porti deschise. Ma duc si acolo cunosc pe mai multi forumisti din Bucuresti, distractie, discutii, foarte placut. Dydycom ne-a prezentat mandru nevoie mare motorul transplantat 16V si tableta integrata in bord impreuna cu alte lucrari - laser frate!, mesterise omu', nu gluma, noi eram departe rau. A venit si celebrul, deja la vremea aia, Klaus cu un rucsac in spate cu DSLR-ul si accesorii, sa imortalizeze momentul.
Ironicku a fost baiat gentuza si mi-a dat si mie DDT-ul si Dialogys-ul. Imi trimite din senin un PM "Ba, vezi pe link-ul de mai jos ai tot ce vrei updatate la zi, nu mai umbla cu prostiile alea de la rusi, ca nu merg. Hai noroc!". Downloadez eu vreo 2 zile si ii trimit un PM elaborat cu multumiri si linguseli, imi raspunde laconic "NPC". Ulterior l-am mai bazait ca nu stiam sa le instalez, m-a blagoslovit cu cateva vorbe de duh dar m-a ajutat. La un moment dat decidem sa facem "un Vitan" impreuna si asa ne-am cunoscut personal.
Cel mai mare eveniment DaciaClub la care am participat a fost lansarea Dusterului la Tulcea. Baietii de la Constanta au organizat treaba si m-au invitat si pe mine, alaturi de cativa din Bucuresti sa mergem. Am plecat din Bucuresti impreuna cu PaulT, am stat la o ruda in Babadag. A fost un wekend frumos, am vizitat si Tulcea, Enisala, impreuna cu distractia de rigoare in curtea dealerului. Acolo i-am cunoscut pe cei din Constanta BeciAcustic, Sonykel si altii impreuna cu Iulik si a lui solenza. Nevasta-mea a fost foarte contrariata cand l-a vazut pe Iulik urcandu-se la volan, "bai, asta are carnet?". Adevarul ca arata ca un pustiulica de 14 ani...
Am vazut prima data Logan-ul albastru al lui Dsign, frumos si cu gust facut. Era perioada de glorie a modificarilor si toti tragem cu ochiul la masinile cele mai aranjate sa mai furam cate o idee. Am primit ca premiu de participare 2 cauciucuri Motrio, care impreuna cu alte doua de la Bobo77 au fost urmasele montanelor de origine.
Un alt eveniment a fost un Motul Day la pista de kart din Tunari. Aici mai imbatranisem cu totii, eram interesati mai mult de gratar decat de masini, evenimentul a fost cu mai multe cluburi, subaru, Citroen, Reno & Dacia. Cei de la Subaru au venit organizati, tricouri, masinile aliniate, organizare militara, noi eram o adunatura mai diversa, de la 1300-le "purcica" lui OV la Renaulturile Alex-ilor. A fost pentru prima data cand m-am dat cu un kart, o masinarie infernala care mi-a paradit spatele si fundul, asta dupa ce am primit o casca in care nu puteam respira decat pe gura, dar a fost distractiv. Ce s-au mai suparat subaristii cand le-a luat Ov fata in clasament si noi, restul, permisele de gratar...
, dadeau vina pe umiditate, ca ei au primit karturi proaste, ca daca ar fi intrat cu masinile ne aratau ei noua etc. Copii mari...
Ultimul forumist cu care m-am intalnit a fost acum vreo luna Victorine, venit cu treaba prin Bucuresti.
Un loc deosebit pentru un posesor de Logan a fost si este fara indoiala targul Vitan duminica. Pentru cine nu stie, acolo se gasesc toate prostiile, de la piese pana la accesorii si scule. Preturile sunt asa si asa, functie de talentul fiecaruia de negociere si cat de fake sunt produsele...
... dar ajunsesem sa ne cam pricepem si ne prindeam repede daca sunt contrafacute. Oricum, m-am imprietenit si cu un vanzator "de la Pitesti" care imi spunea care e originala si care nu si caruia ii dadeam comenzi de piese prin telefon. Cand am vazut prima data paturile pline de piese la preturi modice era sa cumpar jumatate de masina. Odata cu Vitanul nu a mai fost problema daca se rupea vreun plastic, vreun pin, orice se gasea la pret civilizat, nu de dealer. Evident etrierii de van, serigrafiile de Prestige, mansoanele de schimbatoare, incalzirile in scaune si altele de aici provin. Plus de asta este locul de intalnire perfect cu colegii de forum, mai schimbam o vorba, mai facem o cumparatura, este ca iesitul la Mall cu fetele...
Un loc in poveste merita "nea Nicu" care e regele suruburilor, piulitelor, cleme, pini etc. Cred ca am in stoc toate maruntisurile prezente pe masina, de fiecare data cand mergeam era regula sa iau o punga plina de la el. Evident ca habar nu are ce vinde, trebuie sa stii tu ce cauti, mai nou am gasit prin gramada de piese mufe electrice de Mercedes, cleme VW etc., dracu' stie de unde le face rost. Dar, datorita lui, cand reparam ceva schimbam toate suruburile, piulitele de la repere, putin ma interesa daca se rupeau pinii de pe la fetele de usi sau alte asemenea.