Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Vw Touareg - The Battleship
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86
YRX
Am luat stergatoare complete Valeo Hydro... (29 lei bucata), nu sunt extraordinare dar la banii astia le schimb mai des. Sa stau sa schimb lamele mi se pare munca in zadar si oricum pentru cele aero nu vad cum s-ar putea schimba doar cauciucul am incercat la cel spate si n-am reusit sa-l desfac.
cj98czh
Vezi ca este un coleg care vinde stergatoare ok ... eu am tot luat si sunt multumit de ele ... tin cam 1 an, in conditiile care eu le schimb la prima linie lasata ..
andreig1982
Dupa cum zicea marksman, poti schimba doar lamela. Cel putin la cele bosch.
un set de rezerve costa 60 de lei la volkspart
aici am aratat un pic, ce si cum cu ele
bion
Denso blush.gif
YRX
Deschizi excelu', ai? biggrin.gif Cam subtire sa incepi cu stergatoare, pe la injectie cum sta? O pilitura, ceva? 2.0 sau 1.6?
Denso, Champion etc. erau si ele in gama de pret Valeo, urmatoarele iau Bosch.
bion
Jante de Al 850 , lame stergator 93, leduri , luminizde 200.Mai e incalzirea koor 760.
Total investii preconizate si partial efectuate. Preturi in lei
Investit slz :conti noi pe fata, tampon hidroelastic shk9, curele accesorii. 700 roni. Ciubuc inclus.
tongue.gif
Citat din memorie. Nu contabilizez. Cand trebuie repar sau cand mi se poune pata mai modific ceva.
Bicicleta galbena
@yrx - plastic cromat - in bara fata Peugeot 407 e un element cromat, aproape sigur e plastic. Nu e afectat foarte tare, dar e urat si-mi sta pe creer mad.gif

cj98czh
merge de minune cu ce am pus eu mai sus ... l-am curatat de 2 ori ... in 2 ani smile.gif
Bicicleta galbena
mercic czh, il caut in weekend! smile.gif


cj98czh
emag ... km100 .. etc ..
YRX
Din poze pare metalic, o tabla ca la Logan, daca trec pe langa un 407 pun mana pe el si verific.
Daca e metalic merge curatat cu Autosol sau cu orice polish de metale. Vezi ca mai gasesti prin supermarket-uri T-cut, Prevent etc. Pentru asta sunt bune.
Daca e totusi plastic cum zici s-ar putea sa nu mearga aceste polish-uri, care sunt si foarte abrazive (cam ca Cif crema), basca sa nu-l strici mai tare. Incearca pe o portiune mica si vezi ce se intampla.
cj98czh
Nu cred ca la 407 sa fie diferit de C5-ul meu ... si da, pare metalic ... cum eu l-am facut de 2 ori cu rezultate bune ... de aceea recomandam ... ca este deja testat ..
YRX
Da mai, polish-urile pentru metal merg foarte bine pe cromurile metalice. Daca e de plastic este alta tehnologie, gen metalizarea CD-urilor si cu pasta respectiva faci mai mult rau. E o intreaga discutie pe detailing-club cu ornamentele de geamuri din grupul vag matuite la care nu se poate face nimic.
De aia i-am spus sa fie atent.

Le: Am gasit un 407 dar nu are cromul ala... biggrin.gif
marksman
QUOTE(YRX @ 6 Jun 2018, 08:36)
[...]E o intreaga discutie pe detailing-club cu ornamentele de geamuri din grupul vag matuite la care nu se poate face nimic.
[...]

Si eu am problema asta. Am incercat cu detergent de vase. Se spala, cromul pare din nou lucios, dar dupa ce se usuca, e mat la loc.
MuciX
Pasta de dinti? biggrin.gif
bion
Lunar.
Bicicleta galbena
Recunosc ca nu-mi dau seama daca e plastic sau metal. Logica imi zice ca e plastic (mai ieftin+mai usor), dar o margine usor dezlipita arata ca e cam gros sa fie plastic, pare mai degraba metal. De aia presupun ca necesita si produse cumva diferite.

O sa-l iau pe ala recomandat de czh si dau intr-un colt, sa vad rezultatul.


bion
Da cu o pila si vezi dace e metal sau plastic. rolleyes.gif
YRX
Bate si tu usor cu unghia sau cu o cheie in el si vezi cum suna, eu zic ca este o tabla subtire, majoritatea masinilor asa au ornamentele, mai ales in fata.

@marksman NCSF, au incercat cate in luna si stele si nimic. Cred ca este mai degraba un fel de aluminizare a plasticului care se pateaza de la soda caustica de la spalatorii.
marksman
M-am împăcat cu ideea. Mi-e un pic ciudă, pentru că atunci când am luat-o, ornamentele cromate arătau ca noi, cu toate că mașina avea 3 ani. După alți 3 ani în care am spălat-o în toate spălătoriile întâlnite în cale, am observat fenomenul. Too late.
andreig1982
Am observat pe forumul marcii ca din ce in ce mai multi posesori aleg sa colanteze ornamentele astea cromate.
bion
Dac ar fi crom ar trebui sa tina 100 de ani.
YRX
Povestea Logan-ului

Mai lasam SUV-urile si turbinele, EGR-urile si DPF-urile si trecem la masina care mi-a fost cea mai draga dintre toate. E masina cu care m-am dus sa ma insor, cu nevasta in dreapta (ce ma incurca pe mine smokingul, dar ce distractiv era cand nu gaseam schimbatorul din cauza rochiei uriase), e masina care l-a adus pe fi-miu de la maternitate pe o vreme caineasca de iarna de nu circulau nici taxiurile, e masina cu care am umblat peste tot, cu treaba sau de fun vreme de 13 ani.

Inainte de Logan am avut un break injectie 1,6 cu care am invatat sa merg. A fost prima mea masina, cumparata de noua de la Dacoserv, "pe comanda speciala". Motorul de 1,6 de pe utilitare se mai punea pe cateva bucati de berlina si break codificate Ti sau CTi. Era 100 de euro diferenta de motor si am zis de ce nu. Cand am ajuns la dealeri toti in cor mi-au zis sa-mi iau gandul de la 1,6 ca se fac cateva pe luna si nu pot sa-mi aduca. Doar la Dacoserv Militari mi-au zis ca se poate si de atunci de la acest dealer am luat toate masinile Dacia din flota.

Cand a aparut Logan-ul in 2004 mi-am zis ca e cazul de o schimbare. Familia si prietenii au zis - "Iar Dacie? Ia si tu una straina". N-am scapat de gura lor si am dat o tura si pe la Renault, Peugeot si cateva BMW-uri 525 din targ. Si acum mi-a ramas in minte un 525iX pe care m-am dus sa-l vad. O frumusete de masina, incredibila, rupea pamantul, dar din pacate ponosita, revopsita prost (la BMW Filaret, culoare originala dar bataie de joc). La Peugeot si Renault m-am uitat dupa 407 si Megane, dar erau cu mult peste banii pe care-i aveam, credit nu aveam de gand sa fac, cu toate ca era la moda in anii aia.

EP1 - achizitia

Am zis pas si m-am indreptat usor catre Dacoserv Militari sa ma urc si eu in noua minune de la Mioveni. Acolo era ca la saloanele auto, stateai la coada sa te bagi 2 minute intr-o masina, de drive test nu se punea problema pentru ca erau depasiti numeric de clienti. Dupa aia am realizat cat de bine se vindea masina asta. Ma bag in vorba cu o agenta, ii zic ce vreau - Ambition gri perla - si imi zice ca se poate, dar peste vreo 4 luni. Trece pe langa noi directorul de vanzari, cu care ma cunosteam din vedere, ma saluta si ma intreaba ce mai fac si cu ce ocazie pe la ei. Ii explic eu ce vreau si ca e cam mult sa astept 4 luni, ca am nevoie de masina. Zice "Mihaelo, ai sunat-o pe Ileana la Mioveni sa o intrebi daca are vreo masina gata de livrare?" Mihaela zice ca nu, el zice "OK, o sun eu. Deci, Ambition gri perla, da?" "Da, asa as vrea."
Ma pofteste in birou si suna dom' director pe "Ileana". "Buna draga, am si eu nevoie de o masina repede, te uiti daca e vreuna disponibila?... Da?... Ambition Perla... Aha!... Bine, expediaz-o atunci, acum o facturez... Te pup si merci!"
Gata, v-am gasit masina, Mihaela du-te te rog si factureaza avansul sa o poata pune la transport. Eu, putin aiurit, ii multumesc, ma fastacesc si plec "la calculator" cu Mihaela sa imi faca factura de avans. O iau, dau fuga la banca sa o platesc, ma intorc cu OP-ul stampilat (era 2005 totusi...), zice dom' director "Azi ce zi e?Marti... Joi, Vineri vine masina sa fiti pregatit sa platiti si restul sa o puteti ridica." Fericit nevoie mare ma intorc acasa, ma laud peste tot ca-mi iau masina noua si incep sa-mi fac planuri de covorase, huse si rodaj.
Se face de joi, dimineata pe la 9 ma suna Mihaela, a ajuns masina. Dau fuga la Dacoserv, iau factura, o platesc, ma intorc cu OP-ul (si cu un trandafir si o cutie de bomboane pentru agenta mea...) si vad scula cum ma astepta cuminte in parcare. Vine un mecanic sa puna suportii de numere, se scuza ca nu au mai spalat-o ca li s-a stricat aparatul, nu ma intereseaza, dau o roata in jurul ei sa ma uit de zgarieturi, intru inauntru cu Mihaela sa-mi arate comenzile (cred ca nu avea carnet, dar invatase si ea cate ceva despre comenzi), imi da cheile impreuna cu un mic cadou, un breloc metalic cu Logan, ne pupam si-mi ureaza drum bun.

Ma vad singur in maruntaiele bestiei, mama ce masina, ce evolutie fata de Break, geamurile la buton, CD player, motorul toarce placut, plasticele sunt bine imbinate, bordul se lumineaza ca la masinile straine, volanul se misca ca un fulg, manetele de semnalizare si faruri arata serios, nu ca la break, de jucarie, usile se deschid si se inchid usor si fara zgomot, ce mai, confortabila, spatioasa si era numai a mea...
Primul drum la benzinarie, evident avea 1 litru in rezervor. Bag de 500.000 (pe vremea aia erau vreo 20 de litri) si ma indrept spre casa usurel. Pfui ce bine merge, motorul trage grozav, cutia schimba treptele ca la Mercedes, franele sunt beton, caldurica placuta inauntru (era februarie), bordul aprins cu o gramada de informatii noi, auzi, computer de bord, daca as fi fost atent la Mihaela as fi stiut si de unde se comuta informatiile, dar las' ca il invat eu. Farurile lumineaza superb, in oglinzile laterale imense vad tot traficul din spate, as aprinde si proiectoarele dar nu stiu de unde. Suspensia absoarbe toate denivelarile, nu troncane nimic, ruleaza usor si precis, iti da senzatia de siguranta. Vizibilitatea este foarte buna si am spatiu destul la cap. Imi zic "Ba, sa stii ca au nimerit-o astia de la Dacia, au facut masina serioasa".
Ajung acasa, primul Logan din parcare, se aduna toti vecinii sa-l vada. Mai comenteaza cate unul ca are spatele prea mare, ca e prea inalta si instabila pe sosea, ca consuma mult 1.6-le, a vazut el la televizor ca ia 16 in oras si am fost prost ca nu am luat 1,4. Nu-i bag in seama, sunt mult prea fericit, mie imi place si asta e cel mai important.
Poate acum zambim dar la vremea respectiva astea au fost senzatiile, pentru mine cel putin. Era un salt urias de la Break, mai mersesem cu Supernova si Solenza, dar Logan-ul era in cu totul alta liga. In urmatoarea perioada m-am familiarizat cu ea, cu comenzile, am facut si un drum la munte, ce placut era sa o conduci la drumuri mai lungi. M-am simtit grozav la bordul acestei masini si inca imi place sa o conduc dupa cei 13 ani petrecuti impreuna.

In rest nu va mai plictisesc, i-am pus alarma - cu senzor de perimetru - sa sperii si pisicile care se urcau dupa vrabiute, huse si covorase, cartea de identitate si inmatricularea, rodajul facut ca la carte cu limita de 3000 de ture.
Victorine
Fain! smile.gif Cam asa a fost si la mine dupa Oltcit si SRN. Ba chiar de la Oltcit la SRN a fost si mai tare, stiu ca prima oara cand am condus-o trebuia sa ies dintr-o parcare cu bariera si cand am franat la bariera era sa dam cu capul de bord si eu si tata. Si mamă, ce liniste era in masina... Vremuri...
Diac
Confirm treaba cu Supernova. De la SN la Logan si apoi la Megane si alte mașini pe care le-am condus nu a fost așa tare șocul.
IRONICK
Apropo de mpi. L-a vremea aia toata lumea zicea de motoare ca erau ramase de la reno si puse pe logan. Acum le lauda, pentru ca astea noi nu-s fiabile, consuma ulei. Nici macar soft-ul nu-i cum trebuie.
Sa va mai luati dupa parerea majoritatii de la coltu' strazii.
Influentati si manipulati.
dizzy
aia cu stocurile de mii de motoare o stiti?
YRX
EP2 - Momente mai deosebite, care mi-au ramas in minte.

2.1 Cauciucurile Montana, zapada, prima busitura.

Evident bestia a venit echipata cu cauciucuri Montana M801. Evident ca nici nu auzisem de cauciucuri de iarna, circulam prin zapada cu montanele de zici ca eram cu SUV-ul. Mergem noi la Busteni, ca inchiriasera niste prieteni o vila, unde ne prinde o zapada de 1 metru. A nins fara oprire de joi pana duminica. Cand sa plecam acasa dam cateva ore zapada din curte, deblocam masinile si incepem sa le scoatem rand pe rand din curte. Tin minte si ma amuz acum, venise unul cu un Opel Astra H, nou nout ridicat saptamana aia, cu cauciucuri de vara Bridgestone, de prim montaj. N-a vrut masina aia sa faca nici un metru, am impins-o ca pe sanie in drum. A venit si randul meu, surprinzator montanele prindeau, marea gresala a mea a fost ca mi-am luat avant si fix cand sa ies pe poarta a fugit spatele si am frecat aripa spate de stalpul portii. Am fost suparat o saptamana, parca ma lovisem eu. Am umblat dupa CASCO, am uns mesterii la Dacoserv sa iasa treaba buna, din pacate tot o vopsitorie de 2 lei am primit. Dupa vreo 3 ani am refacut-o la un tip care lucra acasa. A iesit infinit mai bine, inca rezista vopsitoria lui.

2.2 Forumul Daciaclub, baietii de la Constanta & Mangalia, Ironick, Lostboy, Dydycom, Semit, Alex, AlexV si altii, targul Vitan

Odata cu Logan-ul mi-am facut si cont pe DC. Mai citisem forumul inainte, cand aveam break-ul, dar fara cont. Cu Logan-ul a venit si perioada modificarilor, insonorizarilor, discutii interminabile despre cele mai bune bujii, filtre, uleiuri, vopsit aerisitoare "alu look" si multe alte mestereli la masini. Veteranii forumului isi aduc aminte cu siguranta, abia asteptam wekendul sau un pic de timp liber sa experimentez si eu ce citeam pe forum. Rezolvarea greierasilor, izolarea conductelor de clima, cheder la capota motor, interfete de diagnoza si cate si mai cate. Mesteream cu mare placere, cautam piese mai bune decat ce pusese fabrica, ajunsesem sa cunosc masina foarte bine. Asa ca m-am bagat si eu in discutii, DriverX, Ironick-u, m-au luat la misto, Klaus, Os, DFA m-au mai temperat, usor usor am devenit d-al casei... smile.gif. A se consemna ca n-am avut niciodata warn sau ban ca altii ... biggrin.gif
Am inceput sa cunosc si forumistii personal. De doua ori pe an ma duceam la mare, asa ca odata i-am dat un PM lui Bobo77 daca vrea sa ne intalnim. Ne-am intalnit si am mers la cherhanaua de la 23 August, recomandarea lui "vreti sa mergem undeva mai deosebit?". A condus el de la Cap Aurora la 23, pe niste drumuri care nici nu stiam ca exista. Atunci am vazut cum conduc constantenii si ce trage Loganu' daca mergi in treapta a 3-a la 100... biggrin.gif De atunci era regula, cand mergeam la mare ma vedeam cu Bobo si ieseam la cherhana.

La un moment dat primesc o invitatie la Auto Cobalcescu de la AlexV daca vreau sa vin la un fel de porti deschise. Ma duc si acolo cunosc pe mai multi forumisti din Bucuresti, distractie, discutii, foarte placut. Dydycom ne-a prezentat mandru nevoie mare motorul transplantat 16V si tableta integrata in bord impreuna cu alte lucrari - laser frate!, mesterise omu', nu gluma, noi eram departe rau. A venit si celebrul, deja la vremea aia, Klaus cu un rucsac in spate cu DSLR-ul si accesorii, sa imortalizeze momentul.

Ironicku a fost baiat gentuza si mi-a dat si mie DDT-ul si Dialogys-ul. Imi trimite din senin un PM "Ba, vezi pe link-ul de mai jos ai tot ce vrei updatate la zi, nu mai umbla cu prostiile alea de la rusi, ca nu merg. Hai noroc!". Downloadez eu vreo 2 zile si ii trimit un PM elaborat cu multumiri si linguseli, imi raspunde laconic "NPC". Ulterior l-am mai bazait ca nu stiam sa le instalez, m-a blagoslovit cu cateva vorbe de duh dar m-a ajutat. La un moment dat decidem sa facem "un Vitan" impreuna si asa ne-am cunoscut personal.

Cel mai mare eveniment DaciaClub la care am participat a fost lansarea Dusterului la Tulcea. Baietii de la Constanta au organizat treaba si m-au invitat si pe mine, alaturi de cativa din Bucuresti sa mergem. Am plecat din Bucuresti impreuna cu PaulT, am stat la o ruda in Babadag. A fost un wekend frumos, am vizitat si Tulcea, Enisala, impreuna cu distractia de rigoare in curtea dealerului. Acolo i-am cunoscut pe cei din Constanta BeciAcustic, Sonykel si altii impreuna cu Iulik si a lui solenza. Nevasta-mea a fost foarte contrariata cand l-a vazut pe Iulik urcandu-se la volan, "bai, asta are carnet?". Adevarul ca arata ca un pustiulica de 14 ani... biggrin.gif Am vazut prima data Logan-ul albastru al lui Dsign, frumos si cu gust facut. Era perioada de glorie a modificarilor si toti tragem cu ochiul la masinile cele mai aranjate sa mai furam cate o idee. Am primit ca premiu de participare 2 cauciucuri Motrio, care impreuna cu alte doua de la Bobo77 au fost urmasele montanelor de origine.

Un alt eveniment a fost un Motul Day la pista de kart din Tunari. Aici mai imbatranisem cu totii, eram interesati mai mult de gratar decat de masini, evenimentul a fost cu mai multe cluburi, subaru, Citroen, Reno & Dacia. Cei de la Subaru au venit organizati, tricouri, masinile aliniate, organizare militara, noi eram o adunatura mai diversa, de la 1300-le "purcica" lui OV la Renaulturile Alex-ilor. A fost pentru prima data cand m-am dat cu un kart, o masinarie infernala care mi-a paradit spatele si fundul, asta dupa ce am primit o casca in care nu puteam respira decat pe gura, dar a fost distractiv. Ce s-au mai suparat subaristii cand le-a luat Ov fata in clasament si noi, restul, permisele de gratar...smile.gif, dadeau vina pe umiditate, ca ei au primit karturi proaste, ca daca ar fi intrat cu masinile ne aratau ei noua etc. Copii mari... biggrin.gif

Ultimul forumist cu care m-am intalnit a fost acum vreo luna Victorine, venit cu treaba prin Bucuresti.

Un loc deosebit pentru un posesor de Logan a fost si este fara indoiala targul Vitan duminica. Pentru cine nu stie, acolo se gasesc toate prostiile, de la piese pana la accesorii si scule. Preturile sunt asa si asa, functie de talentul fiecaruia de negociere si cat de fake sunt produsele...smile.gif ... dar ajunsesem sa ne cam pricepem si ne prindeam repede daca sunt contrafacute. Oricum, m-am imprietenit si cu un vanzator "de la Pitesti" care imi spunea care e originala si care nu si caruia ii dadeam comenzi de piese prin telefon. Cand am vazut prima data paturile pline de piese la preturi modice era sa cumpar jumatate de masina. Odata cu Vitanul nu a mai fost problema daca se rupea vreun plastic, vreun pin, orice se gasea la pret civilizat, nu de dealer. Evident etrierii de van, serigrafiile de Prestige, mansoanele de schimbatoare, incalzirile in scaune si altele de aici provin. Plus de asta este locul de intalnire perfect cu colegii de forum, mai schimbam o vorba, mai facem o cumparatura, este ca iesitul la Mall cu fetele... radmasa.gif
Un loc in poveste merita "nea Nicu" care e regele suruburilor, piulitelor, cleme, pini etc. Cred ca am in stoc toate maruntisurile prezente pe masina, de fiecare data cand mergeam era regula sa iau o punga plina de la el. Evident ca habar nu are ce vinde, trebuie sa stii tu ce cauti, mai nou am gasit prin gramada de piese mufe electrice de Mercedes, cleme VW etc., dracu' stie de unde le face rost. Dar, datorita lui, cand reparam ceva schimbam toate suruburile, piulitele de la repere, putin ma interesa daca se rupeau pinii de pe la fetele de usi sau alte asemenea.
Victorine
Calumea! Esti nostalgic sau e un fel de rămas-bun, am plecat pe forumul VW? smile.gif
Aaa, nu nenea nu plec nicaieri, am incercat un pic de nostalgie scriind toate astea, mi-am adus aminte de multe lucruri.
More to come....

PS - nu stiu cum, dar ma regăsesc in mare masura in ce povestesti.
axabrt
QUOTE(IRONICK @ 16 Jun 2018, 11:16)
Apropo de mpi. L-a vremea aia toata lumea zicea de motoare ca erau ramase de la reno si puse pe logan. Acum le lauda, pentru ca astea noi nu-s fiabile, consuma ulei. Nici macar soft-ul nu-i cum trebuie.
Sa va mai luati dupa parerea majoritatii de la coltu' strazii.
Influentati si manipulati.
*



Pai e tot la fel ...

Incercati pe renault.fr să vedeți că puteți configura Megane cu motoare 1.33 tce 140.
Pe renault.ro se poate numai cu 1.2 tce 130 care apropo, mănâncă ulei.

De ce oare ?

Probabil și alții fac la fel.

Acum întrebarea mea, va apărea și motor. De 1.3 in configurarea pe Romania?
dandobre
Ca să mai și râdem puțin, că prea ai dat-o in nostalgie, eu am înțeles de mai sus că dacă ai Logan devii un mic bricoleur pentru a face mașină din ea, și te împrietenești cu bișnițarii din Vitan că ai nevoie tot timpul de piese.... icon_mrgreen.gif

Glumesc, doar, îmi place povestea smile.gif
YRX
E, eu zic ca suntem prea duri cu noi. La Dacia se numeste ca bricolezi, carpesti, rezolvi erorile producatorului. La case mai mari se numeste retrofit, upgrade, activari de functii, codari etc.
Cat despre talcioc, va dati seama daca ar fi fabrica BMW la noi, ar veni din toata Europa in Vitan dupa piese.... radmasa.gif
dizzy
Da, la bmw e46 era moda cu retrofit. Navi, clima, etc
Si pe E36 se practica dotarea cu AC, geamuri electrice, etc
marksman
Lasa, ca si la VAG e la fel: navigatie, ceasuri cu CB, comenzi pe volan, volan nou, ceasuri noi, comenzi climatronic noi, park assist etc.
dizzy
rns 510in loc de 310...etc
Diac
http://www.vagretrofit.com/produse/vw-jetta-19/pg-2/


Moamaaaa.... câte treburi se pot face.
YRX
Da, la producatorii cu multe modele in gama exista o lista interminabila de piese superioare care merg montate pe masina si merg cu adaptari minime pentru ca sunt in marea majoritate perfect compatibile. La Dacia avem mult mai mult de munca.



2.3 Mecanica, tunnig, mod-uri si imbunatatiri, pasla si aluband-ul, spray-ul de vopsea

Odata cu participarea activa la forum am inceput sa mai imbunatatesc si eu una alta la masina.
Prima chestie a fost chederul de berlina la capota motor, ce mandru eram cand il remarcau toti cand ridicam capota. Apoi izolatia conductelor de ac, capacele de praf la opritoarele de usi, izolatia fonica la pedalier, pasla si pini cu garnituri de cauciuc la fetele de usi. Mi-am luat si eu celebrul aluband sa pun pe table, dar cand am vazut bitum-ul ala negru si lipicios am renuntat.
Apoi mi-am luat o alta tija de schimbator de viteze, al meu facuse un joc imens, impreuna cu maciulia de "prestige". S-a schimbat aspectul total, de la cartoful ala de cauciuc la un maner mai civilizat si modern.
Binenteles aeratoarele impreuna cu clantele si ornamentele tijelor de deschidere au urmat un tratament de alu-look facute chiar de mine cu spray-ul. Ulterior ne-a furat Dacia ideea...smile.gif
Filtrul de polen a fost iar o mare reusita. Prima data mi-am pus filtru de hota pe gaura de sub stergatoare, apoi a aparut informatia cu taiatul aerotermei si filtrul de Modus. Mi-am pus filtru in aeroterma si filtru de hota pe gaura, sa fiu mai cu mot...
La un moment dat m-am suparat si am schimbat discurile de frana cu... Brembo frate!. Am studiat catalogul online si am gasit codul discurilor, apoi m-am dus la Augsburg sa le comand. Binenteles vanzatorii pe atunci faceau diferenta intre masini si Dacia si aproape ca m-au trimis la plimbare. Am scos codul din buzunar si vanzatorul a ramas mut de uimire -"Astea le avem pe stoc, sunteti sigur ca sunt de Dacie?" "Nu boule se potrivesc la multe masini, inclusiv la Dacia"
Ironick ma tot batea la cap sa pun etrieri de van si discuri ventilate, le-am pastrat totusi pe cele neventilate de frica ITP-ului, insa, daca tot erau ieftine piesele in targ mi-am luat si un set nou de etrieri la 100 de lei, ca ale mele aveau joc in culise. Am mai luat si furtunuri si ca sa fac 200 de lei si un set de injectoare "de rezerva" ...biggrin.gif
A urmat joaca cu fibra de sticla, prima piesa, care o am si acum pe masina, a fost scutul motor. Ma enerva fierul original cand il montam la loc, era greu si abia il potriveam la gauri si plus de asta aparuse topic-ul "Logan eco". Am redus vreo 6 kile numai din scut, am mai scos roata de rezerva si alte chestii ne-esentiale si deja aveam masina mai usoara si mai economica... smile.gif Carenaje peste carenaje, air dam-uri, presiuni marite in roti etc. pe toate le-am incercat cu rezutate mai bune sau mai proaste. Dar a fost distractiv! Binenteles se formase un "colectiv" bine sudat care incercam chestiile de aeromod. Acum vad ca a preluat Victorine stafeta, il urmaresc cu placere cand posteaza.

Tot odata cu Logan-ul am incercat primele vopsitorii, satul de porcariile pe care le faceam meseriasii. Plus de asta ar fi dat cu pietre dupa mine daca ma duceam la service cu vreun brat de stergator, tambur sau alta piesa marunta sa le vopseasca. Asa ca am incercat singur. Prin practica am inceput sa am mana, am inceput sa studiez materiale, produse, tehnici de aplicare si am ajuns la rezultate bune. Ba un suport motor, ba oglinzile de MCV pe care le-am montat ulterior, ba tamburii, ba o clema de la baterie, am ajuns sa am ditamai arsenalul de spray-uri. Am preferat spray-ul pentru ca era mai usor de utilizat si nu necesita atatea echipamente ca pistolul. Insa datorita unei duamne care mi-a botit aripa fata si bara am ajuns si acolo, dar despre asta, alta data. Am invatat despre ce fac grundurile diverse, cum se slefuieste surfacerul, ce materiale sunt incompatibile cu altele si de ce dracu' lacul 1k din supermarket nu rezista decat cateva luni...smile.gif
Am gasit un baiat cu un magazin de vopseluri care m-a mai luminat si m-a invatat ce sa folosesc ca sa fac treaba treaba. A urmat lacul 2k la spray tinut in frigider sa nu se strice...smile.gif
Ca orice posesor de Dacia am dus o continua lupta cu rugina dar n-am lasat-o deloc, am bagat cateva kile de cavity wax in ea, inclusiv in cadrul motor si n-am trecut cu vederea nici un punct de vopsea sarit. Am curatat obsesiv noroiul din chedere, praguri si alte locuri ascunse. Cel mai placut este cand trec pe langa niste Logane cumparate ulterior, care le stiu de noi si care au ajuns niste cotetze bune de remat, pline de rugina, cu farurile galbene si fara nimic bun mecanic. Cand mesteream sau ceruiam masina proprietarii lor veneau pe la mine si ma priveau ciudat, cu un aer de superioritate amestecat cu mila. "Ce o freci atata, crezi ca ajuta la ceva? Iar schimbi ceva la ea? Ai nimerit-o cam proasta." Acum se vede cu ochiul liber daca a ajutat sau nu...biggrin.gif

Usor usor a venit vremea de schimbat una alta si cum nu sunt prea prieten cu mecanicii din service am preferat sa fac cu mana mea. De fapt masina a fost in service doar pentru revizia de 1 an, sa-mi pastrez garantia, cand mi-au pus ulei peste max, mi-au stricat un surub de la scut si mi-au crapat furtunul care intra in cutia filtrului. Acum cred ca inteleg mai bine de ce nu-i plac...biggrin.gif
M-am inarmat cu literatura, diagnoza, scule, am facut la strung diverse SDV-uri si a urmat in regie proprie primul schimb de placute, primul schimb de distributie unde m-am dat de ceasul mortii sa fac rost de o aplicatie de acordat instrumente si un microfon sa citesc hertzii curelei de distributie, sa o pun perfect, Loctite de nu-stiu-care sa etansez pompa de apa si sdv-ul de rotire a rolei de intindere. Am facut si un studiu intensiv de preturi la piese, am devenit spaima magazinelor de profil. Imi placea al dracu' sa mesteresc la masina si d-abia asteptam sa se strice ceva (uneori nu erau duse, doar mi se parea mie) sa am ocazia sa mecanicesc. Asa am schimbat cam tot ce tine de rulare, actuatoare prin usi, clante, fulii, senzori, cabluri de masa, rulmenti, suporti motor, practic cam toata masina mi-a trecut prin mana...smile.gif In afara de cateva repere, care stiam ca sunt contrafacute, Vitan-ul furniza tot, la preturi de 1300. Asa Loganul era o masina ieftina de intretinut, pe preturile din Dialogys altfel statea treaba, era ca Touaregu'... radmasa.gif
Una dintre cele mai dificile chestii a fost shimbarea casetei de directie care incepuse sa curga prin partea dreapta, am gasit la prietenul meu de la Pitesti una completa (cu capete de bara si bielete) la 600 de lei. A fost greu prin prisma muncii depuse si faptului ca afurisitele alea de suruburi care o prind pe cadrul motor nu vroiau sa se urneasca. Pana la urma am reusit si am schimbat toata suspensia fata, pana la ultima piulita.

Nu mai zic de uleiuri, consumabile diverse, care au fost inlocuite periodic. Am testat o gramada de tipuri de uleiuri, care mai de care, le-am cam pierdut sirul, discutiile de la topicul de ulei fiind deosebit de intense. Am vazut de curand pe forum niste poze cu motoare innecate de sludge, o rusine si o mizerie, nu-mi pot imagina cum au ajuns asa, ultima oara cand am reglat culbutorii, acum cateva luni, era o curatenie exemplara sub capac, metal stralucitor. Imi place cand schimb uleiul la Logan culoarea maroniu-rosiatica a uleiului uzat, spre deosebire de diesel-ul ala imputit...biggrin.gif Da' il dovedesc eu si pe ala, am vazut la baietii din State cum se face.

Am mai facut si alte modificari, nu mai imi aduc aminte de toate, iar altele sunt inca clasificate...biggrin.gif
dizzy
Imi place cand schimb uleiul la Logan culoarea maroniu-rosiatica a uleiului uzat, spre deosebire de diesel-ul ala imputit...biggrin.gif Da' il dovedesc eu si pe ala, am vazut la baietii din State cum se face.

uleiul la diesel se face negru... ce vrei sa zici?

Nu chiar la toti / toate.
De exemplu: Aici
Citeste in special metoda de schimbat ulei, apoi uita-te la pozele cu joja, este un 2,5 TDI R5 cu destul de multi km. La mine dupa 1 km era la fel de negru ca cel vechi. Asta e, l-am schimbat la service... mad.gif


cred ca iti faci griji degeaba. Doar asigura-te ca il schimba, ca uleiul nu e contrafacut (mai greu) si nu cred ca o sa ai probleme. 1.9-le mergea sute de mii, al tau e motor de duba, nu vad de ce ar avea probleme.
BXE ul imi manca 1-2 litrii intre schimburi, in tunctie de temperatura, forja si probabil contrafacere
marksman
Hmmm... Ia sa fac si eu un experiment la BXE-ul meu. Inainte sa plec in concediu m-am uitat la joja: au pus oloi peste maxim!!! 022.gif

LE: @YRX: cum scoti oloiu' cand il schimbi, prin scurgere sau il tragi cu vreo pompa?
YRX
Prin scurgere pe la busonul de golire. Chestia cu pompa de aspiratie mi se pare potrivita pentru serviceuri multimarca de volum, te scuteste de dat scuturi jos si alte manopere si merge treaba repede.
Insa cand schimb uleiul personal il las sa se scurga cam o ora, pana nu mai picura deloc.
La Touareg am schimbat uleiul la service-ul la care am schimbat si pompa tandem, l-a scurs baiatul ala vreo 15 minute, dar avand 9 litri prin toate circuitele cel putin 0,5 - 1l a ramas pe traseu. Asta, impreuna cu binefacerile long drain-ului de 2 ani / 30kkm de care a beneficiat a dus dupa prima cheie la un un ulei negru taciune. Stiu ca nu e o mare problema dar cand schimb uleiul vreau sa se vada totusi... biggrin.gif
Mai trebuie sa studiez eu si treaba cu filtrul de ulei ( e din ala, numai hartia) pentru ca am impresia ca tot jegul care l-a adunat il versi in motor in momentul schimbarii.
La urmatorul schimb il fac eu, las masina nemiscata de cu seara, spal cu niste ulei proaspat carcasa filtrului si il las o ora la scurs cel putin.
Apropos de ulei, dupa vreo 5kkm de la schimb nu pare sa fi consumat din el, nici nu miroase a motorina, sa zic ca l-a completat singur... biggrin.gif
dizzy
Vezi ca postase silos datele de la o pompita manuala de scos uleiul pe la joja.
Uite-l mai jos
https://www.magazinulcuscule.ro/scule/scule...lei-de-mina-05l
Mi se pare ca iti cauti de dragoste cu problema asta dar timpul tau, treaba ta.
Mai bine il schimbi mai des uleiul, mi se pare mai util decat combinatia asta.
Existau niste lichide flush pt ulei... bla bla, dar nu mi se pare o idee fantastica.
La fosta Octavie, schimbam uleiul, era la maxim, manca f putin in primii 5000, apoi mai serios in urmatorii 5000, si in ultimii 5000 manca ~ juma de litru.
Am avut un schimb de ulei, facut cam prin iunie (deja era cald) si pana in iarna halise 2 litrii.
O fi fost cu frisca.
YRX
Manuala de 500 de ml? radmasa.gif
Iti dai seama cat dureaza pana-l trag pe tot, era la Lidl una electrica... Dar oricum sunt fanul busonului de golire, nu vad nici un avantaj sa pompez atatea kile pe la joja.
Nu bagam flush ca dam in altele, dar o golire cum trebuie e ca o cura la Amara, mi se pare de bine sa incerc sa scot cat mai mult din uleiul vechi.
Mai e pana acolo, prin toamna vreau sa-l schimb, pana atunci s-a facut de schimbat la Logane, iar 3 bidoane de 4l Helix Ultra... dar toate dupa ce ma intorc de la soare... rolleyes.gif
YRX
Battleship-ul a inceput sa-si intre in rolul pe care i l-am gandit de la inceput, 2 saptamani in Grecia, peninsula Pelion mai exact, vreo 2500 de km in total pe tot felul de drumuri. Despre vacanta trebuie sa scriu pe topicul dedicat, au fost foarte multe lucruri care merita detaliate.
Despre masina, ce sa zic, s-a comportat admirabil, toate reviziile si mestererile cred ca si-au dovedit utilitatea, n-am avut nici un sughit pe drum, am facut o medie generala de 8,3, ceea ce cred ca e destul de bine avand in vedere ca in Grecia am facut numai "transfagarasane".
Motorina am bagat la noi, la bulgari, de data asta la Shell dupa Sandanski pe noua bucata de autostrada (romanii erau tot grupati la OMV Sandanski), la greci tot la Shell, in total vreo 200 de litri ... biggrin.gif
Am avut putine emotii pe drumurile laturalnice grecesti care sunt gandite pentru Smart-uri, imi era cam greu sa ma intalnesc cu alte masini. Google Maps ne-a bagat si pe o scurtatura, prin livada de maslini, unde am facut si putin off-road cu trecere prin vad, ca era podul rupt.
Pun si cateva poze, peisajele si alte alea pe topicul de calatorii.

[attachmentid=1628090345] [attachmentid=1628090346] [attachmentid=1628090347] [attachmentid=1628090348] [attachmentid=1628090349] [attachmentid=1628090350] [attachmentid=1628090351] [attachmentid=1628090352]

Cand am ajuns acasa am gasit si cactusii infloriti, trebuie sa ma laud si cu ei

[attachmentid=1628090353]

Si ca sa nu deviem de la subiectele tehnice am facut reviziile si la Logan si MCV. Ulei Shell Ultra 0w40 pe care l-am gasit la e-piesa la 115 lei/4l, filtre de ulei Purflux la 12 lei, garnituri corp clapeta 16V, filtre de aer, total 350 lei / 2 masini. Sa mai zica Ironick-u ca e Dacia masina naspa.

einstein1984
Nu inteleg de ce toti se lauda cu ce consum mic au obtinut"la munte" cand fix acolo ai cele mai mare sanse de consum mic, coborarea o faci in frana de motor si compensezi pierderile de pe urcare cu varf si indesat (plus media de viteza mai mica). Eu consum mai mult pe autostrada decat pe dealu negru. Pe autotrada cat lua balena?
diesel_power
Pentru soselele tipice Greciei asa masina mi se pare overkill. Nu am fost de multe ori in Grecia, dar Fordul Focus inchiriat mi se parea gigant pe langa masinile localnicilor. Cele mai mari masini aveau numere de Ro.

Cele mai mici consumuri eu le-am inregistrat chiar pe Transfagarasan smile.gif
IRONICK
QUOTE(diesel_power @ 19 Jul 2018, 11:56)
Nu am fost de multe ori in Grecia, dar Fordul Focus inchiriat mi se parea gigant pe langa masinile localnicilor. Cele mai mari masini aveau numere de Ro
*
N-as zice. Sunt coaste cu drumuri ingguste in alte tari intens vizitate, iar cele mai mari masini sunt ale nemtilor/nordicilor/etc - inchiriate sau nu, majoritatea da.
Si pe acolo nu prea vezi romani, ca nu-s cu all inlcusive la 10euro.
YRX
Am pus consumul mediu de acasa pana acasa, pe toata distanta. La munte nu consumi putin daca il si urci si-l si cobori, ca urcam cu 40 l/100... biggrin.gif ... cam greu sa ajung la 5 cu coborarea.
Si daca vrei pot sa ma laud cu consumul, am consumat numai 2 rezervoare, Loganul imi lua 3-4... radmasa.gif

Ei, doar drumurile laturalnice erau inguste, cele mai circulate erau Ok. Chiar si grecii aveau masini mari in zona Pelion-ului, foarte multe Hilux, Navara si altele de genul, ce-i drept lovite pe toate partile. Ce sa mai zic de francezi si nemti cu RV-uri.
Mi-a placut autostrada Salonic - Atena cu portiunile alea care arata ca Interstate-ul american ( nu mi-a placut ca am bagat vreo 16 euro pe la portile de taxare... mad.gif ) , a fost grozava semi-autostrada catre Trikala - Meteora, libera si buna. Am mai mers pe un drum national in paralel cu autostrada Athena care ocolea zona de tuneluri pe niste serpentine foarte misto. Grecia are drumuri bune, totusi.

Ironickule, am mers pe un drum care traversa Pelionul de la vest la est cu multe portiuni de coasta care arata fix ca drumurile italiene, cu parapeti de zidarie si super virajat.
IRONICK
Eu nu am nimic impotriva masinilor mari pe drumuri inguste.
YRX
Lasa bre, ca n-am fost totusi cu patruj' de tone si m-am obisnuit destul de bine cu masina. Asta e si cu asta defilam chiar si pe drumurile de tara grecesti, cum dracu' ar fi fost sa plecam 3 persoane 2 saptamani cu Smart sau C1 si asa mi-au umplut portbagajul cu toate prostiile de era sa nu incapa tot.
dandobre
Am fost de 2 ori în Grecia cu un Touareg, dar cel cu motorul de 3l.
O dată în Thassos, o data pe brațul Sithonia, consumul un pic sub 10 la ambele trasee, rezonabil zic eu, la cât de încărcată a fost mașină, pe lângă cele 2.5 tone proprii.....
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.