Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Vw Touareg - The Battleship
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86
IRONICK
QUOTE(einstein1984 @ 9 Jun 2021, 11:23)
daca bucsele alea de poliamida sunt uzate, degeaba pui vaselina in ele, ca doar tine praful si le uzeaza mai rau.
*


Mie asa mi s-a fluidizat miscarea lor. Si am facut-o cu ceva ani un urma.
YRX
Tadadadaaa!!!
Scule... Sa nu mai zica haterii ca sunt carpaci... biggrin.gif
Ceas comparator cu baza magnetica, trusa extras pompa de apa R5 TDI, trusa oring-uri injectoare PD.

[attachmentid=1628128835]

Aventador in oglinda? In oglinda centrala din Logan nici nu se vedea, atat de joasa e.

[attachmentid=1628128836]
Agrig
Atit timp cit reparati ceva tot timpul veti fi cirpaci pentru cei cu 2 miini stingi!
radmasa.gif

De curiozitate cit a fost ceasul si baza?
tatabobu
QUOTE(YRX @ 10 Jun 2021, 11:30)

[attachmentid=1628128836]
*



Nu stiu. Vad doar ca stateai la semafor la Tricodava 04.gif
Si mai pot sa deduc ca mergeai inainte, ca erai pe a doua. Te duceai la Dedeman cu Loganu' sa iei vopsea de pereti? 04.gif
miki
pfuah... ce confuzie... o sa te afuriseasca Danutz
tatabobu
Hai ma ca seamana alea doua de zici ca-s surori de acelasi rit 04.gif
YRX
QUOTE(Agrig @ 10 Jun 2021, 12:52)
De curiozitate cit a fost ceasul si baza?


132 de lei. Toate sunt luate de la Select auto, poloneze, trusa de oring-uri este BGS tools. La aia trebuie sa mai slefuiesc un pic conurile, sunt lasate cam aspre.
Ce imi place ca au aparut SDV-urile astea la preturi acceptabile, toate au costat 15% din manopera pentru pompa de apa... blush.gif

Tatabobu, zici ca te-ai mutat anul trecut in Bucuresti? radmasa.gif
einstein1984
pun pariu ca filip e gelos. Sa le folosesti cat mai rar!
YRX
In principiu sunt de "one time job". Pompa de apa se mai schimba peste vreo 100k si oring-urile peste vreo 200k, sau cand o fi nevoie. Ceasul comparator se mai foloseste la un disc de frana, la vreun ax etc.
tatabobu
QUOTE(YRX @ 10 Jun 2021, 12:21)

Tatabobu, zici ca te-ai mutat anul trecut in Bucuresti?  radmasa.gif
*



Nici macar. L-am vazut doar in poze. Da' cand ma fac mare o sa vin sa vizitez Targul Vitan, Piata Universitatii si cofetaria de la Indiana.
YRX
Cam tarziu cu cofetaria, au desfiintat-o marsavii. Vitanul poate-l vizitam duminica daca nu ploua.
wolfin
Vedeti ca puneau bariere la parcare brico.
YRX
Dar targul e deshis? Ai vazut vreo miscare?
IRONICK
QUOTE(YRX @ 11 Jun 2021, 06:02)
Cam tarziu cu cofetaria, au desfiintat-o marsavii. Vitanul poate-l vizitam duminica daca nu ploua.
*


Cu mine nu. Ca eu am in plan apa.
wolfin
QUOTE(YRX @ 11 Jun 2021, 08:24)
Dar targul e deshis? Ai vazut vreo miscare?
*



recunosc ca nu am observat...miscare..oameni sau auto.

eventual da un tel.
tatabobu
Sorry, coane, da' uichendul asta mi se arata si mie tot niste apa sarata in calendar. Daca vad miscare prin Vitan iti dau un semn.
Bicicleta galbena
QUOTE(YRX @ 11 Jun 2021, 09:24)
Dar targul e deshis? Ai vazut vreo miscare?
*


E deschis doar L-S, dar multe magazine sunt inca inchise (partea dinspre Brico). Duminica nu mai e talcioc, e desfiintat.

Gurile rele zic ca zilele targului sunt numarate, terenul e numai bun pt un nou ansamblu rezidential. Targul se va muta mai incolo, spre centura.
YRX
Daca se desfiinteaza talciocul s-a dus pe copca Dacia.... biggrin.gif
Nu va duceti,ba, la mare ca ploua.
wolfin
Avand in vedere ca majoritatea magazinelor fizice de piese auto au disparut...as zice ca posesorii de auto..sunt in dificultate. Online...sunt 3..4 mag mari...dezamagitoare daca cauti altceva ..si nu ulei sau saibe.
b06fcn
Tot e mai bine decat in tarile cu apa calda. Unde nu mai poti comanda decat pe baza de VIN, unele site-uri nici nu te lasa sa mergi mai departe fara sa bagi VIN-ul si iti apar doar reperele pe care un sistem le considera conforme cu VIN-ul respectiv. Daca ai o masina mai rara, e greu spre imposibil de gasit piese. La Kia din dotare imi trebuie un anumit tip de ulei, dupa datele lor ala de l-am bagat pana acum in masina, cu specificatiile din cartea masinii, nu e ce trebuie si nu apare in lista de posibilitati. La fel si alte piese. Bomboana pe coliva e faptul ca masina in cauza, nefiind vanduta pe aici, a fost incadrata la varianta cea mai apropiata, adica Cerato 1,5 crdi in 5 usi cu cutie automata radmasa.gif
IRONICK
QUOTE(YRX @ 11 Jun 2021, 09:15)
Nu va duceti,ba, la mare ca ploua.
*
Apa dulce bre, nu sarata. Si daca ploua e de bine, pentru ca debit.
tatabobu
QUOTE(YRX @ 11 Jun 2021, 09:15)

Nu va duceti,ba, la mare ca ploua.
*



Carcotasu-le!

[attachmentid=1628128879]
YRX
Eu cand caut piese intai aflu codul OE exact, pentru Logan din Dyalogis si pentru Touareg de pe 7zap. Apoi ma duc pe magazinele online si caut incrucisat. De multe ori obtin rezultate care pe cautarea dupa tipul masinii nu mi le da, asa iau ce marca vreau eu, nu ce imi da magazinul. Dupa aia confirm codul pe catalogul producatorului aftermarket, asa ca atunci cand fac comanda sunt sigur de potrivire. N-am dat niciodata gres. Mai verific si pe la rusi, caee au poze reale cu piesele pe magazine.
Autokarma a introdus optiunea "nu mai verifica dupa VIN si adu-mi piesele mai repede".

De ex, am comandat acum pe Autokarma un capac de prezon la Touareg, ca mi-a zburat unul pe drum. Pe catalogul lor nici nu apare vreun capac de prezon. Am cautat codul OE pe 7zap - 7L6601173A 2ZZ, unde 2ZZ e cel cromat (foarte importante sufixele astea). Cand am bagat codul complet la piese originale, bingo, il au, 26 de lei.

Ce sa va fac, ba, daca nu aveti accuweather pe telefon... biggrin.gif
Tatabobu, la mare la Constanta sau la greci? Ca nu ma prind de drum, ori e Slobozia Constanta, ori e la bulgari.
YRX
Bagat si eu o mare in we de Rusalii. La noi, de data asta aproape de plaja 23 August, ca nu mai fusesem in zona aia. Mers cu Touareg-ul si bine am facut ca la ce noroaie erau pe drumurile catre plaja n-aveam nici o sansa cu Loganul.
Musiu' Touareg s-a comportat bine, se pare ca nu completeaza totusi uleiul cu motorina, am bagat eu ca Pacala mai mult la schimb, asa ca oringurile la injectoare mai asteapta.
Urmeaza operatiunea pompa de apa, am stabilit toate garniturile, suruburile si piulitele necesare, trebuie sa dau comanda. Hepu sau SKF la pompa de apa? Eu as inclina catre SKF, am pus la toate Loganele si au aproape 2 distributii fara probleme.
einstein1984
SKF am pus si eu ultima distributie la logan si a fost ok.
YRX
Am vazut ca si pe forum-urile de afara e folosita, alaturi de Graf si Hepu. Toate au elicea metalica, spre deosebire de aia OE.

Azi am rezolvat si o problema care o aveam la Logan. Dupa schimbarea fuliei alternator a dezvoltat un zgomot, ca o bataie ritmica, in ton cu turatia motorului. M-am gandit la rulmentii alternatorului, o fi cedat vreo rola, pompa servo, ma-sa, tac-su. Azi m-am dus sa investighez problema si am vazut cum cureaua avea o mica miscare fata spate pe rola alternatorului. Am facut un fir cu plumb si am constatat ca este nealiniata cu pompa de servo, prin urmare si cu celelalte fulii. S-a dovedit ca am pus eu gresit cureaua, santul liber era la varf, l-am pus la carcasa si am scapat de zgomot. Nu stiu de ce mama naibii am pus-o asa, cred ca m-am enervat cu rola intinzatoare care mi-a scapat din cheie fix cand sa-i pun pinul de blocaj.
YRX
Am fost cu Loganul la umplut cu freon. Ultima umplere o facusem acum vreo 5 ani. La temperatura si motor incins mai decupla aleator compresorul, plus ca era cam zgomotos. Mai avea 500 de grame, nu prea rau, l-am facut la 750. Cost 110 lei, la un atelier nou de pe langa mine.

Cred ca ma duc si cu Touareg-ul, rece face bine, dar nu cred ca a mai fost verificat vreodata. Parca la cald baga si el un pic de drujba.
YRX
Dat comanda de piese pentru pompa de apa. Nasol ca trebuie sa dau avans si sa astept 5 zile pentru 2 suruburi de 5 lei/buc. Frumos e ca suruburile astea, care tin pompa in bloc, se schimba, ca sunt strech bolt, dar nu le are nimeni pe stoc, semn ca mecanicii nostri stiu mai bine. Am tot citit de suruburile astea rupte, se minunau toti.

Alta probelma este ca nu mai exista in depozite antigelul Hepu mov G12+, pe care il foloseam eu. Si cum antigelul roz e gay, trebuie alt mov.
Am pus ochii pe Ravenol asta - https://www.ravenolromania.ro/produse/raven...12-concentrate/
Care e destept in materie de G12xxx - TL774G e norma maxima indeplinita de asta? E compatibil in jos? Eu trebuie sa folosesc TL774F (g12plus)
tatabobu
Ia Hepu roz si o calimara de cerneala Hero, albastra. Garantat iese mov 04.gif
miki
Tre sa ia ceva rosu
Roz cu albastru nu da mov... Poate un ton de violet ceva, da\ nu mov tongue.gif
YRX
M-am lamurit singur cu normele. De fapt, cica VAG ar mai vinde OE doar G13, pentru toate motoarele.
G12, G12+, G12++ sunt acelesi lucruri, glicol, si-oat
G13 este eco, facut cu glicerina in loc de glicol.
Asa ca Ravenol sa fie, comandat la Targul de piese 104 lei / 5 litri

[attachmentid=1628129566]
einstein1984
Era un user pe aici care se temea ca i se otraveste familia de la glicol in sita lui de logan, uite o veste buna pentru el.
YRX
Parca i-am zis de G13... biggrin.gif
Se pare ca G13 poate fi folosit si la motoarele cu G12 fara probleme, dar mie mi-e foarte greu sa spal complet circuitul, sigur ramane ceva prin webasto, prin climatizare etc. Asa ca de la Hepu G12+ merg la G12++
Ma batea gandul sa deconectez radiatorul si circuitul de climatizare sa bag jetul cu furtunul de gradina, dar la tara am o apa foarte dura si mi-e sa nu fac prostii.
einstein1984
nu cred ca reusesti nici cu jet sa scoti tot, fonta e proroasa si raman destule picaturi lipite pe pereti. Ramai la ce a avut ca nu e motor de avion.
YRX
Blocul e de aluminiu, practic avem doar aluminiu si cauciuc.
Problema era avaria oil cooler-ului din trecut, care a bagat ulei in circuitul de racire. La vremea respectiva s-a folosit un agent de curatare special, dar a mai ramas mizerie. Eu am curatat vasul de expansiune (unde erau cele mai multe reziduuri de ulei) cu diluant de l-am facut luna, dar ma gandesc ca mai ramas si prin radiator sau alte cotloane.
Oricum mai trebuie sa schimb si un furtun care pare reparat cu un manson adeziv, am oprit o bucata perfecta de furtun Renault de la catch can.
einstein1984
apa distilata curata, pornit, incalzit, aersit scurs, eventual repetat si abia la sfarsit lichid de racire corect?
Scuze, am uitata ca nu e motorul de duba ala vechi.
YRX
Ba ala de duba e, dar e bloc de aluminiu cu plasma coating alezajul.
Asa o sa fac, ii trag maxim o clatire cu apa distilata, eventual mai curat vasul de expansiune, daca a mai venit vreun reziduu de ulei. Lichidul de racire iese curat, a fost schimbat conform planului de service, chiar si mai des ca au mai fost lucrari ce includeau golirea instalatiei.
Uleiul asta e nasol in antigel, se depune ca o vaselina intarita, doar cu diluant am reusit sa-l dizolv.
La reprezentanta vad ca au folosit G052188A3, o solutie de curatare - 10 litri.
Si niste carpaci si astia, suruburi noi nu, garnituri la DPF nu, la EGR Cooler nu, bine ca i-au inlocuit busonul de golire de la pompa de apa cu totul.
YRX
Ce-ati facut ma cu forum-ul?
In we trecut am incercat sa schimb pompa de apa. Mi-am luat un mare fail cu suruburile de la flansa de prindere DPF cu restul esapamentului. Piulitele erau atat de ruginite incat se dusese hexagonul. Ma pregatisem eu cu unele noi, dar nu a fost chip sa le desfac, trebuiesc taiate, nu eram pregatit cu scule si prezoane de schimb. Asa ca se amana pana reusesc sa desfac esapamentul, fara sa scot DPF-ul de pe masina nu e chip sa umbli la pompa de apa. Bine ca am inceput cu el, ca altfel aruncam antigelul degeaba.
Sa vad cum reusesc asta, trebuie sa separ intai prinderea, apoi sa scot cumva prezoanele fara sa afectez filetele din flansa. Idei cum sa fac asta? Piulitele sunt greu accesibile, nu intra flex, nu intra flacara, poate un dremel.

Cum stateam eu suparat ca nu mi se aliniaza planetele am remarcat curbura fundului unei cutii de bere.

[attachmentid=1628130286]

Era perfecta pe ornamentul schimbatorului de viteze. Asa ca am taiat, am format, am gaurit un capac pentru acesta.

[attachmentid=1628130287]

A urmat polish pana s-a facut oglinda si lipit pe ornament. Am rezolvat cromarea exfoliata.

[attachmentid=1628130288]

wolfin
Asa ceva...
YRX
Ba, ejti nebun? ohmy.gif
E prima data cand vad asa ceva. Merci nenea Wolfin, trebuie sa vad daca intra acolo, vad ca au la Hornbach una la 30 de lei.
dizzy
Ce mama zmeului e aia? Extractor de piulite?
cj98czh
"taietor" de piulite 🤣

baietii din service mai au o scula care imi place pt. situatii din astea si anume o jucarie care incalzeste/inroseste piulitele prin inductie si dupa se desfac .. care nu vor sa coopereze se da gata cu scula pusa de wolfin ..
Agrig
La ora asta taietorul de piulite nu prea mai este necesar, flex sau daca nu incape, Dremel.
Incalzitoarele cu inductie sint excelente, nu radiaza caldura pe linga ca brenerul, totusi cu ala ai si posibilitatea sa o tai in caz de ceva.
Ma tot uitam sa modific o plita de la Lidl in incalzitor de suruburi, piulite, rulmenti insa n`am gasit timpul necesar.
wolfin
Nut craker ul e noninvaziv fata de flex dermel...inductie etc.

Daca piulita din hexagon e inel...taiata sau sparta...mai merge...fara sa topesti in jur.

Am vazut cu actionare hidraulica piulita cat janta pe 13 (exagerez)...o taie si o si sparge spre final...eazy eazy..
YRX
Si mie mi se pare o chestie misto. Trebuie sa vad cat spatiu am sa comand una pe masura. La cat a mai ramas din piulite cred ca le trosneste imediat.
De aia iubesc forumul asta, sunt meseriasi pe aici, fata de altele, nu dam nume, unde te trimit la reprezentanta sa montezi covorasele... biggrin.gif
Agrig
O dalta buna si un ciocan ajuta la piulite corodate.
YRX
N-am pozitie, n-am putut sa bat nici in cheie. Traseul esapamentului este incastrat intr-un sant in podea, pe acolo e si cardanul fata, un suport al cutiei si o traversa pe care se monteaza scutul. De asta sunt reticent si la flacara, sigur arde vopseaua pe undeva si ma trezesc cu rugina.

Chiar si nut craker-ul trebuie sa aiba peretele subtire, sa intre intre teava si piulita, trebuie sa evaluez bine spatiul si sa caut unealta potrivita.
Agrig
Daca n`are perete subtire, la cit costa se ajusteaza cu flexul.
De incalzit nu-i problema mare, ecran termic, o tabla, ma rog, o placa de azbest care la ora asta nu o mai prea gasesti sau patura de sudura care se gaseste dar e scumpa.
La mod ieftin...tabla si rigips alb sau rosu in ordinea rezistentei.

P.S. din experienta la ora asta asa fain tai piulitele cu o plasma de numa, chiar si aia din Lidl!
biggrin.gif
YRX
Bine ca esti tu smecher si ai Plasma Cutter... biggrin.gif
Ma duc sa vad ce mama naibii pot sa bag acolo sa termin piulitele alea si sa masor lungimea prezoanelor, sa vad ce cumpar. Idei - inox, otel, cuprate, titan?
b06fcn
Eu as merge pe din alea de cupru.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.