Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Vw Touareg - The Battleship
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86
Victorine
Nu pot să cred ce diferențe se văd în imaginile voastre cu și fără separator! Mai ales la motorul lui YRX care are și injecție directă. La primăvară desfac și eu să văd, deși nu sper la ceva chiar așa WOW.
YRX
Bre, poza mea e de pe net, e inainte si dupa wallnut blasting ... laugh.gif
Eu inca n-am pus CC, n-am curatat galeria si valvele.

La Muttley, ne mai avand ulei s-a curatat de la benzina.
Muttley
QUOTE(YRX @ 22 Nov 2023, 11:00)
.. inainte si dupa wallnut blasting ... laugh.gif
*


Eu banuiam ca-i ceva putred in poza aia, dar am zis ca nu faci tu dezinformari d-astea dry.gif
Victorine
Am vrut și eu să scriu că așa ceva am văzut doar în clipurile cu wallnut blasting, dar mi-a plăcut să cred că e după instalarea separatorului. Wishful thinking smile.gif oricum la motorul lui Muttley e deja SUFICIENT de convingător.
YRX
Era de informare, ce incerc sa evit, problema e serioasa si creaza mari neplaceri. Oricum o sa trebuiasca sa umblu si acolo, ca precis are si indiferent daca pun acum CC ce s-a depus nu mai are cum sa plece decat curatat manual.
E reala poza, Mini N14, de la unul care face wallnut blasting.
Bre, voi nu cititi? Sunt la capitolul documentare cu CC-ul, deci nu l-am instalat inca... tongue.gif
Muttley
Eu intelesesem ca ai pus un before separator / after separator de la un motor ca al tau. Dar e before nuci / after nuci. Adica offtopic tongue.gif
tatabobu
Daca vrei, am eu nuci. Cu blastingu' te descurci.
YRX
Afurisiti.... N-am vazut asa ceva.
Tatabobu, da' le si pisezi la granulatia corecta.
wolfin
QUOTE(tatabobu @ 22 Nov 2023, 11:14)
Daca vrei, am eu nuci. Cu blastingu' te descurci.
*



Si eu am un sac...dar is bune doar de dat'n perete. Is micute ..an secetos...pot fi folosite intregi.
YRX
La runda trecuta de ploi / zapada, Mini a facut pipi in pantaloni, s-a umezit mocheta la pasager. Nu foarte tare, dar se simtea.
Am intervenit, convins fiind ca sunt obturate scurgerile de sub parbriz, am dat jos plasticul de sub stergatoare, bratele stergatuare, bateria, suportul de baterie. Era ceva mizerie pe acolo dar scurgerile erau practicabile, deci alta era cauza. Am facut curat si am montat la loc treburile de sub parbriz, am trecut la interior, sa o iau de la mocheta in sus.
Am verificat asezarea geamului pe cheder, usa, scurgerile usii, nimic, totul era in regula. Cu tot frigul de afara mi-am luat inima in dinti si am declipsat pragul interior de plastic (fara sa rup nici un pin!), ocazie cu care am identificat un mic paraias care venea de sub cheder si se varsa inauntru, pe mocheta.
Dat chederul jos si vazut care era treaba. Apa se scurgea prin interiorul lui, prin profilul care se prinde pe tabla, deoarece un inteligent i-a dat cu silicon in dreptul stalpului A si a manjit in asa hal incat curgerea apei pe exterior era deviata spre interior.
Ce-o fi vrut sa faca, ma depaseste.
Am curatat la silicon de m-am saturat, a folosit masticul ala de lipit parbrize lipicios si greu de scos. L-am spalat bine, l-am pozitionat curect si vad ca nu a mai facut figuri, l-am udat in fel si chip.
YRX
Are cineva idee ce-i cu vaselina asta?

[attachmentid=1628154924]

Alcoa no2 EJC

O avea cineva prin dulap si statea degeaba... biggrin.gif

Din ce am citit ar fi pentru instalatii electrice, un fel de vaselina conductoare care previne coroziunea bornelor si imbinarilor metalice. Pe ea scrie ca ar contine "fluoride", m-a dus cu gandul la vaselina fluorata lu' Dacia de fise de bujii.
La ce pot sa o folosesc? Oricum s-a confiscat, ma gandeam pe la cabluri de masa.
Agrig
https://www.aflglobal.com/-/media/Project/A...JC-Compound.pdf

La ce doriti dar nu la bujii...
E buna de pus in cilindrul papucilor de sertizat mai ales daca aveti Al si Cu .
YRX
La surub-papuc cabluri de masa ma gandeam.
Nu stiu daca merge la mufe multi pin. Scrie pe ea ca si curata oxizii metalici, ceea ce inseamna ca este acida, deci ar cam distruge contactele placate.
Vad ca este destul de scumpa, ceva ar trebui sa faca. Am zis, am gasit-o la socru-miu, el spune ca o are de la UMEB, se folosea la motoare electrice, dar nu stie exact la ce.
Agrig
Probabil o foloseau la imbinari Cu-Al sau Al-Al prin sertizare sau papuci strinsi strinsi cu surub la bare.
Cam acolo e locul ei, imbinari de forta.
YRX
Da, am gasit niste discutii despre ea.

Este un compound chimic sub forma de vaselina care dizolva oxidul de aluminiu. Este coroziva pentru otel si acoperiri metalice. Respectivii o folosesc pentru instalarea unor conexiuni noi pe terminale de aluminiu vechi. Deci nu dau cu ea pe suruburi de otel.
YRX
Blestemul scurgerilor de apa continua.
Dupa antigel la Mini, infiltratii la Mini, a urmat Touareg-ul. Curge vasul de lichid de parbriz... biggrin.gif
M-am prins ca e ceva in neregula cand am tot primit alarma de nivel scazut la o zi - doua dupa completare. Am bagat camera de inspectie sa vad care ar fi problema, deoarece vasul este bagat intre aripa si contra-aripa pe partea pasagerului. Cu greu, am identificat ca fiind cu probleme garnitura pompei, se prelingea usor, cate o picatura, suficient cat sa dea cu 2 litri afara in 24 de ore.
Documentare pe catalog si aflat piesa de schimb - nr 17.

[attachmentid=1628154941]

Am dat comanda de toate garniturile - pompa, senzor, gat de umplere, 11, 17, 23 - sa fac treaba, treaba, daca tot dau vasul jos, mai ales ca sunt ieftine. Cu manopera am scapat usor, se da contra-aripa jos si iese prin pasajul rotii. Mi-era sa nu trebuiasca data aripa jos.
marksman
Asta mi-a plăcut la VW, există piese de schimb la nivel de detaliu.
YRX
Da, cand am vazut 50 si ceva de repere la spalatorul fata am zis ca nu-i adevarat. Mataraia pana la duze este teava de plastic corugata, nu furtun de cauciuc, cam multe imbinari dupa parerea mea, este o singura pompa si pentru fata si pentru spate, o alimenteaza in sens invers pentru spate si are un sistem de valve si rezervorul are 7,5 litri.
Vasul se da jos cu cabluri cu tot, are o mufa centrala pentru segmentul de cablaj, tevile sunt cu click.
dandobre
un fel de over engineered...
BN64FLO
Lăsaț', garnitura de la vasul de spalator e nimica toata...eu sunt cu motorul scos afara, s-au dus filete pompei de apa si a bagat apa in baia de ulei...ii fac si un ambreiaj daca tot am scos motanul afara, sper sa nu il mai scot vreodata radmasa.gif
YRX
La suruburile de prindere sau axul pompei?
Parca o schimbasesi de curand.
BN64FLO
Suruburile de prindere, au iesit cu o bucata din spira data trecuta, acum s-a rupt de tot fara sa ii fac nimic...am bagat helicoil, sau cum se numeste
YRX
Pfiuu, d-aia am schimbat si suruburile alea, erau 7 lei bucata. Si am incercat sa le strang civilizat, n-am putut sa bag dinamometrica acolo. Multi au avut probleme cu suruburile alea.
Ia, daca poti, sa bagi si niste poze cu ambreiajul, banuiesc ca e originalul, sa vad si eu cum arata. Eu ma apropii de 200k si sa stiu daca incep sa strang bani sau mai merge un concediu... biggrin.gif
BN64FLO
Mai poti merge linistit, a mea are 360k pe bord, discul are 7mm, e la limita de jos, placa nu are urme, rulmentul e super, dar are joc volanta si daca o montam asa ramaneam cu un pitic pe creier...cred ca e ambreiajul original cum a fost si pompa scoasa afara prin August...fac maine poze cu lucrarea
YRX
Si gata...
Treaba simpla, mai mult am stat de spalat si curatat. Dupa ce scoti contra aripa are doua suruburi, o mufa si doua furtunele cu mufe clic. Greu a fost sa scot gatul de umplere din garnitura.
Garnitura pompei dusa, se toaca cauciucul, s-a si largit. Celelalte doua in buna stare, doar cea de la senzor bagata stramb. Cred ca asa era din fabrica, huo cehi sau slovaci, amprenta lui Dorel... biggrin.gif

[attachmentid=1628154991] [attachmentid=1628154992]

Am spalat bine vasul, interior exterior, mufele cablajului, pompa, senzorul.
Pompa, dupa cum spuneam, este dublu sens, o iesire spre fata, o iesire spre spate.

[attachmentid=1628154993] [attachmentid=1628154994]

Asamblat frumos la loc, cu ulei siliconic pe post de lubrefiant la garnituri.

[attachmentid=1628154995]

L-am probat cu apa, nu curge. Trebuie sa dau o fuga sa iau lichid ca nu mai am, sa vad daca totul functioneaza.
Cele 3 garnituri au fost 60 de lei, OE.
YRX
Incepem anul cu suma rotunda. Merge bine, consuma putin... biggrin.gif

[attachmentid=1628155196]

LeMeA si voua !
rue
... putin curent!
L-a multzean!
YRX
Ia d-aici BMW... biggrin.gif
Poporu' chinez lucreaza,, nu doarme. Am gasit pe Aliexpress rahaturile alea de suruburi de plastic pentru carenaje si niste cable tie-uri cu bradut tipice BMW/Mini. Astea au un diametru minuscul si nu s-a potrivit nimic VAG/Renault.
Acum, fara frica, pot sa umblu peste tot.

[attachmentid=1628155506]
YRX
Ca tot nu puteti sa deschideti pozele... biggrin.gif
Am inceput sa strang piesele pentru suspensia fata, primele sunt basculele inferioare. Urmeaza amortizoare, bascule superioare, bielete directie si capete de bara. Apoi ma mut la spate.

Bascule fata Touareg - FAG. Marca a Schaeffler Group, cunoscuti mai mult pentru rulmenti, a inceput sa fabrice si elemente de suspensie si directie. M-am tot sucit si tot foit, dar nu am gasit nici un comentariu despre ele. Dar cum pe la toti calitatea a cam scazut am zis sa incerc ceva nou (initial voiam Moog).
In afara de masivitatea lor (d'aia are Touareg-ul 2,5 tone) - au 12 kg bucata - vin frumos ambalate in cutie de carton si cu toate elementele de montaj. Suruburile excentrice la VAG sunt notorii ca ruginesc si trebuiesc taiate, asa ca schimbarea lor e musai.

[attachmentid=1628155750] [attachmentid=1628155751]

Kitul de suruburi, saibe, piulite - e chiar una in plus, aflu eu de unde...

[attachmentid=1628155752]

Bucsele si pivotul. Aici e cam ciudat burduful ala transparent, pare cam chinezarie, totusi pare un fel de silicon, nu cauciuc, vedem in practica cum sta treaba.

[attachmentid=1628155753] [attachmentid=1628155754] [attachmentid=1628155755]

Marcajul printat si aspectul general e bunicel, cred ca o sa le trag inca o vopsea inainte de instalare, sa nu mai rugineasca niciodata.

[attachmentid=1628155756] [attachmentid=1628155757]

Sunt fabricate in Turcia, au QR de securitate si ca pret se pozitioneaza la baza gamei superioare. Lemforder si TRW sunt mai scumpe, Moog, Delphi mai ieftine, dar nici unul n-au suruburile. Kitul de suruburi Lemforder este 100 de lei, mi se pare ca mai are si Febi unul.
Om vedea cand le montez si de ce sunt in stare. Oricum am bucsele terminate, trebuiau schimbate. Am cochetat cu ideea de a schimba doar bucsele dar, la dimensiunile lor, ma depaseste lucrarea, trebuie presa hidraulica de cea mai buna calitate. Economia ar fi fost de cateva sute de lei, cu conditia sa nu constat la demontare ca si pivotul e dus.
M-am decis sa schimb tot, chiar daca bratele superioare arata bine, dupa aia trebuie geometrie musai si o fac o data si bine. Il intreb pe Madhorse unde sa ma duc, ca el e specializat in geometrii... biggrin.gif

BN64FLO
Mda...excentricele de jos le scoti doar cu flexul, e lucrul dracului ca nu incape panza intre jug si brat...sa ai grija la bieletele de directie sa nu le strangi prea tare si sa strici caseta, ideal ar fi sa tina cineva cremaliera din celalalt capat...eu cred ca asta am gresit si acum imi bate caseta
bucatzel
QUOTE(YRX @ 26 Jan 2024, 15:04)
trebuie presa hidraulica de cea mai buna calitate.
*


Credeam ca era una p-aci, pe forum biggrin.gif
bgdrenault
era, da i in mod preview
IRONICK
QUOTE(BN64FLO @ 26 Jan 2024, 20:37)
Mda...excentricele de jos le scoti doar cu flexul, e lucrul dracului ca nu incape panza intre jug si brat...sa ai grija la bieletele de directie sa nu le strangi prea tare si sa strici caseta, ideal ar fi sa tina cineva cremaliera din celalalt capat...eu cred ca asta am gresit si acum imi bate caseta
*



Tot din acelasi capat se tine. Este un adaptor care se baga pe ax.
tatabobu
Știi service-ul ăla lipit de vulcanizare de pe Prelungirea Ghencea, aproape de intersecția cu Raul Doamnei? Unde era benzinaria aia cu o singura pompa? Acolo mi l-au făcut bine la ambele căruțe.
IRONICK
QUOTE(YRX @ 26 Jan 2024, 15:04)
Am cochetat cu ideea de a schimba doar bucsele dar, la dimensiunile lor, ma depaseste lucrarea, trebuie presa hidraulica de cea mai buna calitate. Economia ar fi fost de cateva sute de lei, cu conditia sa nu constat la demontare ca si pivotul e dus.
*


poi nu, chestia asta merita daca puneai bucse si pivot de calitate
BN64FLO
Ironick, am cheie de bielete, la majoritatea masinilior poti lucra doar cu aia si e ok, dar sunt unele casete sensibile si daca nu ii tii contra din capatul celalalt al cremalierei sare ceva dinti in caseta si ii faci joc, am vorbit cu cineva care repara casete si mi-a spus ca asta e motivul pentru care bat unele casete desi nu au joc in bucse...cat despre pivot de calitate, nu exista asa ceva la touareg, nu exista ca piesa de schimb pivotul, doar bucse sau brat complet
YRX
Sa ma uit in manual sa vad ce zice VW de cuplu si metoda, eu pana acum am desfacut si montat bielete doar cu cheia fixa, lucrand pe rand la fiecare roata. Cheia aia speciala mi se pare ca aplica un cuplu foarte mare tangential pe ax, la fixa ii aplici doar rotatie.

La suruburi eu tot trag speranta ca le desfac, de cand am luat masina le-am tot uns la fiecare interventie in zona rotilor.

Oricum trebuie sa-mi iau si o trusa de extras bucse, pe spate bascula are in loc de pivot o bucsa bagata in butuc, dar dupa ce termin fata.
IRONICK
QUOTE(BN64FLO @ 26 Jan 2024, 23:19)
Ironick, am cheie de bielete, la majoritatea masinilior poti lucra doar cu aia si e ok, dar sunt unele casete sensibile si daca nu ii tii contra din capatul celalalt al cremalierei sare ceva dinti in caseta si ii faci joc, am vorbit cu cineva care repara casete si mi-a spus ca asta e motivul pentru care bat unele casete desi nu au joc in bucse...cat despre pivot de calitate, nu exista asa ceva la touareg, nu exista ca piesa de schimb pivotul, doar bucse sau brat complet
*


Acum am vazut si eu cum arata pivotul. sad.gif
YRX
E corp comun cu bratul.
Nenea Flo, ce cheie ai folosit?

Asa

[attachmentid=1628155779]

Sau asa

[attachmentid=1628155780]

BN64FLO
Prima varianta, de la yato
YRX
Manualul nu zice nimic special. Bieletele se desfac cu adaptorul de cheie deschisa de 38 mm VAG 1923 si se strang tot cu el la 100 Nm.
Nu se tine contra de nimic.

[attachmentid=1628155840]
Muttley
NU care cumva sa strangi la 100Nm bieleta de cremaliera fara sa tii (cumva) contra de cremaliera, distrugi tot acolo, bucse, dantura cremaliera, pinion.

Si vezi ca ai coeficient de corectie cuplu cand strangi cu crowfootul.
YRX
Au venit si piesele de directie - Lemforder, pentru ca astea sunt si OE. La bascula de 12 kg avem capete de bara din aluminiu... smile.gif
Am vazut pe catalog si le-am luat, niste oringuri care ar veni pe caseta sub burduf (care e de plastic). Cam ciudat, garnitura sub burduf.

[attachmentid=1628155855]

Mai am o nelamurire cu o vaselina - G052168A1 - in unele locuri este "steering rack grease" in altele este "bellows grease". As pune niste vaselina pe cremaliera, daca tot umblu, burdufurile le bag cu ulei siliconic.

Mai trebuie amortizoarele si bratele superioare si gata suspensia fata. Vreo 3000 - 3500 de lei total
La aia spate mai trebuie basculele si doua brate ca restul am schimbat si suspensia e nou nouta.

LE:

Nici nu are locas de cheie pe bara casetei de unde sa tii contra. Poate doar de bieleta ailalta.

[attachmentid=1628155860]

Mai am timp de studiat, dar manualul nu prevede decat cheia asta, fara alta scul cu care sa tii.

LLE: Acum am vazut si oring-ul unde se pune.
BN64FLO
Nici eu nu stiam ca se tine contra si am distrus-o biggrin.gif tine de cealalta bieleta contra, mai bine sa fii sigur decat sa gresesti
einstein1984
eu pe Logan m-am cam fript cu piesele AM Lemforder, poate la VW sa fie mai bune. Moog au fost mai durabile, de origine au fost mai durabile. Bine a trecut ceva vreme de atunci.
YRX
Da, demult n-am mai luat Lemforder, dar la Touareg sunt identice cu cele de origine (ei le fac) si sunt made in Germany. Pentru Logan sunt China toate si sincer sa fiu cred ca sunt doar ambalate de ei. E diferenta de finisare, piulita este cu acelasi tratament verzuliu ca cele de pe masina.
Am citit un articol pe drive ru, si aia m-au convins, ca si aia se confrunta cu piese proaste si contrafaceri, initial voiam Moog.
Incerc sa iau piese bune la preturi decente, setul Lemforder a fost 240 de lei.

2 Feb 2024, 09:30:
Si de cand m-ati bagat la idei cu bieletele alea am scotocit tot internetul dupa info. Nu zice unul ca se tine contra si nici n-ai de unde. Un singur destept pe forumul renlist a tinut contra cu un mops de cremaliera la un 998, de i-au ramas dintii amprentati... biggrin.gif
M-am tot gandit cum sa tin de ailalta bieleta, da' e cu dus si intors.
- la desfacut se desface prima si dupa aia trebuie sa o trosnesti pe a doua pe liber
- la strans, le strangi aiurea in functie de care e mai fortos, ala de tine contra sau ala de strange.

Na si manualul oficial

[attachmentid=1628155911]
Agrig
Ala cu mops-ul n-a avut si el o teava de Cu...
Asa se face si cind prinzi in universal o piesa finisata, bailagar de Cu sau Al.
YRX
Asa, pana acum ai tacut! Noroc ca am intrebat in avans.
Ma dau de ceasul mortii cum sa tin contra fara sa julesc cremaliera si vine Agrig - simplu, tii cu un manson de cupru sau aluminiu.
Bravo nene, te pricepi si iti merge mintea! respekt.gif

Dau comanda acu' de crowfoot 38mm cu antrenare 1/2 pe Aliexpress, ca la noi nu gasesc decat cu 3/4. Chinezii chiar le vand ca VAG 1923 steering tool...
IRONICK
De parca nu ai strans ceva niciodata cu metal mai moale. Sau chiar lemn, in functie de necesitati.
psychoo
Eu mai puneam carpe ca sunt mai usor de adaugat pe un cilindru si poti sa reglezi grosimea prin nr de infasurari
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.