Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Vw Touareg - The Battleship
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86
IRONICK
iti dau generatoru' de ozon si omori orice miros si bacterie
bion
Il vreu eu wub.gif Biata slz a prins micegai in iarna asta. blush.gif sad.gif
dizzy
Acu ceva timp parcam pe langa o ghena de gunoi si erau si destui Jerry prin zona;
Am luat un generator de ultrasunete antisobo, cu alimentare din baterii;
Poate e o solutie pt tine, daca te mai ataca JErry;
YRX
O sa facem si asta, mai mult sa scot odorizantul ala care pe mine ma termina. Nu stiu ce naiba e, dar e al dracului de puternic si persistent.

Dizzy, nu m-a atacat pe mine, e treaba veche, eu am reparat doar stricaciunile. N-am avut probleme cu rozatoare niciodata la masini.
einstein1984
probabil era acolo ca sa acopere mirosul de jerry.
IRONICK
QUOTE(bion @ 24 Apr 2023, 09:40)
Il vreu eu wub.gif Biata slz a prins micegai in iarna asta. blush.gif  sad.gif
*


ti-l dau, oricum este obisnuit, mai mult a stat la prieteni, decat acasa

radmasa.gif mad.gif
YRX
Am fost we asta cu Mini la tara.... Ba, ce masina e Touareg- ul ... biggrin.gif
Portbagaj zero, scaune tari, suspensie tare, esapament urlator, condus de nevasta-mea depaseste mai prost decat 1.4 MPI. Nu prea ai parte de respect in trafic, esti cu aia mica, te forteaza toti.
Dar, lucrurile s-au schimbat dupa ce i-am indicat unde sa schimbe treptele, dupa ce am reusit sa reglez aerisirile sa nu ma mai sufle drept in ochi si dupa ce a incercat o depasire pornind din 3000 de ture. A ajuns de la 100 la 150 kmh instant. Te baga afurisita in scaun si nu numai pe drum drept, sta pe curbe grozav.

Eu mi-am facut de lucru cu diagnoza sa vad si io ce avem pe la parametrii motor.

- primul lucru - motorul merge foarte cald. Fara fortat are 104 - 108 grade la antigel. Nu am avut temp ulei, dar ma ia cu groaza. Trebuie ulei calumea, antigel extra, o sa-i pun preventiv si un termostat nou, dat bara jos si curatat bine radiatoarele.

- injectia merge bine, ltft si stft aproape de 0, lambda spot-on, presiunea in rampa de inalta corespunzatoare, MAF bine, boost- ul bine

- ne-avand istoric cred ca-i iau un set de bujii noi, sa le stiu eu puse de mine.

- n-are erori, consumul a fost afara, pe DN, 6,4, zic ca-i foarte bine.

In curte am mai mesterit putin, i-am reglat hayonul si portierele pana am ajuns la rezultatul asta:

[attachmentid=1628149014]

Munca de chinez, dar ma enerva ne-alinierea perfecta a dungii cromate.

Gemul de la sofer avea un balanganit, am mai strans sinele si a disparut, dar trebuie sa-l mai reglez pentru ca e aplecat spre fata si nu calca bine pe cheder la spate. Aici imi trebuie o cheie speciala. Am mai desfacut oglinda de la sofer care se misca ciudat, avea un surub lipsa si se misca carcasa in raport cu bratul.

In rest, m-am bagat pe sub ea sa vad ce alte probleme ma asteapta. Sta foarte bine la rugina, suspensia pare complet originala, n-avem bucsi distruse, are burta carenata integral.

Am vazut si dezechilibrul franei de mana, probabil trebuie sa intervin asupra etrierilor, la unul nu se prea trage parghia, imediat ce-mi iau o trusa din aia de rotit pistonul si kit-uri de reconditionare. Si evident, dupa ce invat cum functioneaza frana de mana.

Urmatoarea treaba ii fac FRM-ul ala, nu merge faza lunga si plierea oglinzilor. Guru la care a fost fostul nu raspunde la telefon, probabil are X6-uri mai importante la reparat.
einstein1984
Ce zic forumurile de mini despre lichidel de racire fara apa, gen Evan's waterless etc.
YRX
Trebuie sa studiez, ce am gasit era vesnica discutie albastru - rosu.
Acum are unul albastru, banuiesc g11, cam vechi si murdar. Cred ca au completat cu ce i-a taiat capul.
Pentru ala waterless ar fi problema curatatului circuitului.
einstein1984
e o solutie speciala de curatat care elimina apa. Speli cu apa curata pana ies depunerile, apoi pui solutia, scoti solutia si pui lichidul asta special.
cj98czh
Vezi termostatul la cat deschide in primul rand. Dupa vezi daca trebuie schimbat sau nu ... radiatoarele iarasi vezi sa nu fie pline de depuneri si sa nu lase aerul sa treaca poate le trebuie un jet, apoi un schimb de antigel, baga cel recomandat si eu sunt convins ca o sa fie ok.
Filip
QUOTE(IRONICK @ 24 Apr 2023, 10:23)
iti dau generatoru' de ozon si omori orice miros si bacterie
*


Salutare, cat ai dat pe el? Ma uitasem eu intr-o vreme si era cam 900-1000 lei unul. Vreau si eu (sa imi cumpar). Daca este ok modelul tau sa mi-l recomanzi si mie! smile.gif
YRX
104-108 e temperatura de lucru, e bine unde este. Dar, fiind atat de sus orice lucru marunt poate duce la supraincalzire. O sa curat bine radiatoarele pe exterior, pieptenate aripioarele si sa vad ce lichid bag.

Am citit un pic despre waterless, e popular mai ales la masini vechi, pentru proprietatile anticorozive. Sunt masini de colectie care mai mult stau, apa nu le face prea bine. La o racire mai eficienta nu prea contribuie, din contra, in Arizona de ex, americanii mergeau cu 30% antigel, cica apa raceste mai bine.
Are puctul de fierbere mai spre 180 de grade, dar nu e relevant. Se mai lauda ca previne petele calde, dar nu prea vad cum.
einstein1984
simplu, ca nu face punga de vapori. Poti incerca un water wetter cu antigelul tau, parca si motul avea ceva
madhorsefuzzy
QUOTE(YRX @ 3 May 2023, 09:42)
in Arizona de ex, americanii mergeau cu 30% antigel, cica apa raceste mai bine.

Apa raceste cel mai bine, doar ca nu are restul de proprietati necesare in motor ale antigelului.
IRONICK
QUOTE(Filip @ 3 May 2023, 09:52)
Salutare, cat ai dat pe el? Ma uitasem eu intr-o vreme si era cam 900-1000 lei unul. Vreau si eu (sa imi cumpar). Daca este ok modelul tau sa mi-l recomanzi si mie!  smile.gif
*


Nu am dat pe el, l-am facut.
wolfin
Acum o sa te intrebe cum.

Pe emag e 200 lei
IRONICK
Am cumparat generatorul, o teava de plastic alb (de aerisire), un ventilator de pc pe 12v l-am avut eu. Suruburi, doua grile, fire, o mufa de bricheta si un filtru de praf.

3 May 2023, 13:10:
QUOTE(einstein1984 @ 3 May 2023, 09:49)
e o solutie speciala de curatat care elimina apa. Speli cu apa curata pana ies depunerile, apoi pui solutia, scoti solutia si pui lichidul asta special.
*



Numai rahaturi recomanzi. Ce vezi pe net la altii, ca experienta practica, zero.
Solutie de curatare se baga abia dupa ce este curatat circuitul ca mai jos. Si dupa test si confirmare ca nu si-a revenit.

QUOTE(cj98czh @ 3 May 2023, 09:50)
Vezi termostatul la cat deschide in primul rand. Dupa vezi daca trebuie schimbat sau nu ... radiatoarele iarasi vezi sa nu fie pline de depuneri si sa nu lase aerul sa treaca poate le trebuie un jet, apoi un schimb de antigel, baga cel recomandat si eu sunt convins ca o sa fie ok.
*


Da, deconectate de la circuit, sa nu ajunga depunerile in motor.
tatabobu
Văd că ai rezolvat ce mă întrebasei, nu-ți mai caut 04.gif
YRX
Normal, las' pe poimaine ca poate nu mai e nevoie .... tongue.gif
Nu va mai agitati cu antigelul, e mai incolo si avem timp sa dezbatem.
Acum vor urma, in ordine, franele spate si capacul motor cu ulei si filtre.

Deci, dezechilibrul care se vede in poza cu cablurile este prezent si la parghia etrierelor, inseamna ca de acolo e. Placutele par uzate la fel, discurile asisderi. Sunt uzate, inlocuiesc discuri si placute, reconditionez complet etrierii. Am deslusit cum lucreaza frana de mana si cum merge compensatorul ala surub. Am gasit kit complet de reconditionare, mai trebuie trusa de prese si le fac.
Aici, Brembo pe linie, inclusiv furtunuri de frana. As fi curios de manual daca are niscaiva masuratori pentru reglaj.

Capac si ulei.
Capacul il iau OE, nu m-a convins ala de aluminiu, e chinezesc si sigur e ceva cu el. M-am mai interesat de OE Peugeot, dar e tot pe acolo la pret.
Ulei. Dilema mare, w40 sau w30? BMW LL01 sau LL04? Fac ceva pe consum sau protectie DPF (ca -am), hths pana la cer sa fie si zinc, molibden si ce o mai fi antiuzura. Sa reziste la temperatura, ca de schimbat, probabil 5k - 8k km va fi.
einstein1984
la un motor asa incins si la ce calduri avem vara, as zice 0W40 daca e permis si de constructor (si bmw si PSa vad ca zic totusi 0W30 maxim). Dar chiar crezi ca o sa isi ia talpa sustinuta (o depasire nu e talpa sustinuta)?
YRX
Cartea....

[attachmentid=1628149046] [attachmentid=1628149047]

LL01 ala exista si w30 si w40.
cj98czh
nu am citit .. motorul de pe Mini este de PSA sau nu?

daca este PSA eu as merge pe Total 5w40 sau 0w40
einstein1984
Bun, 0W40 atunci daca e permis, mobil 1 iti place?
IRONICK
QUOTE(einstein1984 @ 3 May 2023, 16:32)
Bun, 0W40 atunci daca e permis, mobil 1 iti place?
*


Bai ajtaine, cand YRX baga "W" mari in motor, tu te jucai cu putza in nisip.
YRX
Ironickule, lasa-l pe Einstein in pace, ci-aveti ma de impartit? Vreti sa va parasc la neveste ce faceti voi pe forum?

Eu as cam inclina spre w40, ma uit de 0w40, mobil1 si restul lumii... biggrin.gif
tatabobu
Vezi că 0w40 o să consume ceva mai mult decât 5-ul de acum.
YRX
Vedem in practica.
Filip
QUOTE(wolfin @ 3 May 2023, 12:59)
Acum o sa te intrebe cum.

Pe emag e 200 lei
*


Imi cumpar, nu incerc sa imi confectionez eu, cine stie ce prostie mai fac daca incerc sa-l fac eu. blink.gif
bucatzel
QUOTE(YRX @ 3 May 2023, 15:56)
Vreti sa va parasc la neveste ce faceti voi pe forum?
*


Daca este o optiune, te-as ruga eu, ca altminteri iara se intampla o nefacuta, si urmatoarea discutie la care o sa contribuie va fi despre lanturi.
wolfin
Ehe...
YRX
Filip, daca vrei pentru masina, am vazut in mai multe locuri (spalatorii, benzinarii) generatoare de ozon. E vreo 10 lei / 15 minute.
Pentru casa eu mi-am luat in pandemie o lampa UV care scoate ozon la greu, trebuie sa aerisesti vreo juma de ora inainte sa poti sta in camera. Am bagat-o la socru-miu in beci si a terminat si mama mucegiului.

Bucatzele, sunt oameni mari si seriosi in realitate (cel putin Ironicku, ca p-asta il cunosc de mult), da' pe forum mai scrie copilul din ei.
Mie mi se pare altceva ciudat, deschid cutia Pandorei cu versus uleiuri si doar 2--3 raspunsuri anemice si Filip cu generatorul de ozon. Pe vremuri asta umplea 5 pagini cu pdf-uri de specificatii si analize Blackstone, de marturii cum se aude motorul mai bine cu uleiul cutare, au reusit producatorii auto sa ne "educe". Imi aduc aminte de "uleiul de Logan din butoaiele speciale"... biggrin.gif

Cj, este N14, dezvoltat cu PSA. Totalul este o optiune, am mai folosit Ineo si la Touareg cu rezultate bune. Studiam pe la prietenii rusi analizele lor.
einstein1984
QUOTE(YRX @ 3 May 2023, 15:56)
Ironickule, lasa-l pe Einstein in pace, ci-aveti ma de impartit? Vreti sa va parasc la neveste ce faceti voi pe forum?

Eu as cam inclina spre w40, ma uit de 0w40, mobil1 si restul lumii... biggrin.gif
*


eu nu-i mai impart nimic, asta e in stare sa ma contrazica si daca zic ca pamantul e rotund.
La uleiuri nu trebuie sa intrebi, trebuie sa zici ca pun din ala, si apoi apar 25 de insi sa iti zica ca gresesti si trebuia din alalat.
bucatzel
QUOTE(YRX @ 4 May 2023, 05:47)
Bucatzele, sunt oameni mari si seriosi in realitate (cel putin Ironicku, ca p-asta il cunosc de mult), da' pe forum mai scrie copilul din ei.
*



Pai si copilu' ala nu merita nota scazuta la purtare?

Cat de oloiuri si versusuri, ia in calcul cati cetitori. mai are jurnalul, si de asemenea varsta lor medie. Cam toti au deja preferintele lor, pe care nu le mai schimba, nici ei pe ale altora. Io nu ma pun sa evanghelizez marca d eulei pe care o folosesc eu, si personal mi se par mult mai putin relevante detaliile fugarite fata de a avea in sticla ceea ce scrie pe sticla.
psychoo
Motiv pentru care eu bag Ravenol, ca sa razuiesc eticheta si sa verific pe site.
Dar si acolo, cu o doza de bere iti pot desface capacul, golesc continutul si bag uleiul ars inapoi ca sa il duc la benzinarie, nu se vede ca a fost desfacut :|
Ma gandesc ca totusi e prea multa manopera la cat pot sa ciupeasca per bidon ca as dorm mai linistit noaptea smile.gif
YRX
Nu cred ca v-ati bosorogit asa ... biggrin.gif
Ma, cred ca am trecut de contrafacerea uleiurilor. Nici stergatoarele nu se mai fura.
Citeam pe oilclub ru ca si la ei producatorii au luat masuri, bidoane speciale, retele de vanzatori autorizati, s-a cam terminat.

Pe mine ma cam enerveaza decand cu uleiurile astea OE, nu stii nimic despre ce-i inauntru, doar ca ti-l garateaza producatorul ca piesa OE si ca indeplineste normele lui, aparute ca ciupercile dupa ploaie. Macar Mercedes si BMW au anuntat cine le produce. Dar au preturi cam mici si sunt pe toate gardurile ceea ce ma duce cu gandul la marcile proprii ale supermarketurilor.
Ma uitasem si de BMW twin turbo ala, dar bimerii de pe forum-urile straine l-au decretat apa de ploaie.
Pe grupurile de Touareg este consens ca Ravenol nu-i bun, doar Liqui Moly si Motul, pe vwforum Motul strica axele cu came la TDI. Americanii joaca in liga lor cu Mobil, Amsoil, Redline "european formula".
Daciaclub a trecut pe Yacco.

Deci bag Mobil1 FS 0w40.
GIC
QUOTE(YRX @ 4 May 2023, 05:47)

Mie mi se pare altceva ciudat, deschid cutia Pandorei cu versus uleiuri si doar 2--3 raspunsuri anemice si Filip cu generatorul de ozon. Pe vremuri asta umplea 5 pagini cu pdf-uri de specificatii si analize Blackstone, de marturii cum se aude motorul mai bine cu uleiul cutare, au reusit producatorii auto sa ne "educe". Imi aduc aminte de "uleiul de Logan din butoaiele speciale"... biggrin.gif

Cj, este N14, dezvoltat cu PSA. Totalul este o optiune, am mai folosit Ineo si la Touareg cu rezultate bune. Studiam pe la prietenii rusi analizele lor.
*


Parerea mea:
- Nu e atat de frig in RO ca sa merite 0W asa ca as merge pe 5W (bine, nici nu stiu diferenta de pret)
- Bucuresti, vara, frecus, ma duce catre W40 mai ales daca nu conteaza consumul (iarasi, nu stiu care e diferenta).
De producator nu zic nimic ca aici fiecare are pasarile lui biggrin.gif
IRONICK
QUOTE(YRX @ 4 May 2023, 11:14)
Deci bag Mobil1 FS 0w40.
*


FS este versiunea ieftina, reteta noua de cand a fost adaugat FS un nume

stii ca eu dasta bagam in logan inainte. pana sa apara FS

as trece pe LM daca exista sintetic pentru tine
YRX
Cum sa fie versiunea ieftina? E fostul new life, Mobil1 0w40. Alt 0w40 nu mai este.
Rusii zic de bine
https://www.oil-club.ru/forum/topic/30271-m...-0w-40-svezhee/

Exista LM, dar nu stiu ce sa zic...
einstein1984
uite ca nu dureaza mult pana sa apara discutia cu grupa III vs grupa IV, povestile in care blenderii scot pe piata uleiuri mai bune decat aia de rafineaza etc.
IRONICK
QUOTE(YRX @ 4 May 2023, 12:07)
Cum sa fie versiunea ieftina? E fostul new life, Mobil1 0w40. Alt 0w40 nu mai este.
Rusii zic de bine
https://www.oil-club.ru/forum/topic/30271-m...-0w-40-svezhee/

Exista LM, dar nu stiu ce sa zic...
*


Da, si cand a aparut FS-ul au zis invers si se plangeau.

Stii ca eu bagam si PEAK LIFE 5W-50 ca imi placea vara de minune.
YRX
Este modificat fata de new life, asta e, cu asta defilam. 5w50 n-as baga, cu toate ca sunt care folosesc 10w60, ala pentru M-uri.

Acu' caut mesteri pentru FRM. Una ne laudam, alta putem sa facem. Cand ii intrebi la obiect o dau in abureala. Am gasit pe unu' care sa vrea se uite sa vada ce poate sa faca. Creca il fac eu pachet in UK pana la urma.
IRONICK
Da, tu nu ai de ce sa bagi 5W-50, eu l-am adus in discutie sa iti aduci aminte.
psychoo
QUOTE(YRX @ 4 May 2023, 10:14)
Nu cred ca v-ati bosorogit asa ...  biggrin.gif
Ma, cred ca am trecut de contrafacerea uleiurilor. Nici stergatoarele nu se mai fura.
Citeam pe oilclub ru ca si la ei producatorii au luat masuri, bidoane speciale, retele de vanzatori autorizati, s-a cam terminat.

[...]
*


Spune-i asta lantului meu de distributie dupa un LiquiMoly contrafacut de la epiesa
Parca mai era un coforumist care a patit exact ca mine cumparand in aceeasi perioada tot de la epiesa
Or fi botezat doar un lot, dar de atunci nu mai am incredere
einstein1984
si zici ca de la ulei e, nu de la 300 000km, nu?
YRX
Psychoo, cand a fost asta? Si cum, LM contrafacut? Ca parca numai numele mari se falsificau
cj98czh
eu nu am avut norocul sa prind ulei contrafacut .. in general cumapr de la dealeri mari sau il aduc cei de la service ..

<span class='edit'>4 May 2023, 15:57:</span>
QUOTE(einstein1984 @ 4 May 2023, 15:39)
si zici ca de la ulei e, nu de la 300 000km, nu?
*



tu cateodata chiar perseverezi si te bagi musca .. pricepe ca nu trebuie sa fie de acord toata lumea cu tine .. se poate trai si cu pareri diferite .. doar trebuie sa inveti sa le accepti .. insa daca pana la varsta asta nu te-ai prins, slabe sanse sa te prinzi de acum incolo .. hai ca se face ora 16 ... pa maine .. radmasa.gif
einstein1984
pareri avem toti, important e sa nu le prezentam ca fapte.
marksman
QUOTE(YRX @ 4 May 2023, 14:48)
Psychoo, cand a fost asta? Si cum, LM contrafacut? Ca parca numai numele mari se falsificau
*


Am avut eu Castrol contrafăcut. Nu mai rețin exact cât a halit atunci TDI-ul între revizii, dar mai mult decât de obicei, plus zgomot pronunțat, ceea ce nu mai mai pățit nici până atunci, nici de atunci, până l-am vândut.
psychoo
QUOTE(einstein1984 @ 4 May 2023, 14:39)
si zici ca de la ulei e, nu de la 300 000km, nu?
*


Initial am vrut sa dau si eu vina pe km si ca i-o fi ajuns lantului, dar avand motorul un zgomot mai mare am decis sa schimb preventiv uleiul. Avea aprox 6 luni (cumparat pe 17.03.2019 de la epiesa, bagat in motor in aprilie, apoi la zgomot schimbat in octombrie)
Ce am scos din motor era apa chioara.
Mi-a fost evident deoarece am folosit acelasi ulei si restul schimburilor le aveam la 1 an facute, niciodata nu am vazut asa zeama iesind din baie.
Pus tot LM de la promotor dupa ce am studiat bine bidonul in magazin si nu am mai patit.
Deci nici o alta interventie la egr, injectoare, garnituri chiulasa sau segmentare, da?

QUOTE(YRX @ 4 May 2023, 14:48)
Psychoo, cand a fost asta? Si cum, LM contrafacut? Ca parca numai numele mari se falsificau
*


Cum am zis mai sus, l-am achizitionat pe 17.03.2019 de la epiesa, 6 listri Liqui Moly 5w30 Formula F

Am mai gasit pe cineva cu probleme epiesa, uleiul mentionat l-am folosit in solenza si totdeauna a fost gri cenusiu cand era nou
QUOTE(maho @ 1 Apr 2020, 14:30)
Ultimele doua dati am luat de asta, din doua locuri diferite: emag - era foarte cenusiu (logic, avand in vedere compozitia), si epiesa - arata ca un ulei normal. E posibil ca aia de la epiesa sa-si fi bagat nasul (sau seringa?). Clar data viitoare iau iar de la emag (parca e mai ieftin decat la automoly).
*


Si inca un ghinionist:
QUOTE(m3st_tce2 @ 9 Jun 2021, 15:53)
Multumesc mult!
Culmea, eu cand am luat teapa a fost... tot in martie '19!
*


This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.