Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Vw Touareg - The Battleship
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86
andreig1982
Am bagat eu Total la passat.
Initial de flush si l-am luat fiindca era cel mai ieftin cu norma 507 si nu facut pe vapor.
Acum am tot Total si sunt in dubii daca sa-l schimb cu Shell ect 0w30 in iarna.
YRX
Pai ia baga si Shell-ul sa vad de care-mi iau... biggrin.gif
Cred ca-i dau o sansa si eu Totalului, ia sa bag ochiu' pe unde-l gasesc mai ieftin.
MuciX
Vad ca Dexelia de la Mazda e facut tot de Total. Ziceti ca ar fi asa bun? nedumerire.gif
madhorsefuzzy
Total e cool acum nu auzi?
YRX
Pana nu testez personal nu ma pronunt, ultimul Total l-am folosit acum vreo 15 ani la Peugeot. Din discutiile de pe forumuri nu ar fi rau, nu-l vorbeste nimeni de rau. De Castrol, de Motul etc mai vezi cate o chestie nasoala.
andreig1982
Am avut si Shell-ul dar 0w30, totalul este 5W30. Ambele au fost folosite cu filtru original. Subiectiv pot spune n-am sesizat diferente de zgomot intre ele, pe autostrada ajung la aceeasi temperatura, nu scade pe joja niciunul.
As fi incercat un AV-L 0w30, dar nu-l gasesc la un pret decent.
YRX
Eu zic ca AV-L e fix ECT C2/C3 la pret de fan VAG, sa simta si el ca da un ban pe ulei de ulei. Eu nu inteleg cum au scos ei 6-7 variatii ale lui 0w30 functie de marci, numai logistica este de cosmar, dar asta o sa fie trendul de acum incolo. Scrie ca e pentru marca ta pe bidon, e bun. Din ciclul "o cumparam pe cea rosie".

Gata, am comandat Total - 10 litri 232 de lei. Daca e si bun e best buy.
madhorsefuzzy
Cat intra?
wolfin
Rectificare

Cat consuma nu cat intra
madhorsefuzzy
Ce mi-e 10l la schimb cu tot cu consum, ce mi-e 8l la schimb la Leguma. Dar aia 8l RN0720 sigur sunt mai scumpi decat aia 10l de 507 de VW.
YRX
In 10k km nu a consumat nimic. Am pus uleiul pe joja la maxim si tot acolo este si acum. Am restul de vreo 300 ml si acum in portbagaj.

Intra 8,9 litri teoretic, practic 8,7.
andreig1982
QUOTE(YRX @ 21 Oct 2019, 10:48)
Eu zic ca AV-L e fix ECT C2/C3 la pret de fan VAG, sa simta si el ca da un ban pe ulei de ulei. Eu nu inteleg cum au scos ei 6-7 variatii ale lui 0w30 functie de marci, numai logistica este de cosmar, dar asta o sa fie trendul de acum incolo. Scrie ca e pentru marca ta pe bidon, e bun. Din ciclul "o cumparam pe cea rosie".

Gata, am comandat Total - 10 litri 232 de lei. Daca e si bun e best buy.
*



Fisele sunt practic identice, dar de AV-L zice ca e formulat special pt VW 504/ 507 icon_mrgreen.gif
La ect nu apare norma pe ambalaj biggrin.gif
YRX
Pai da, daca e special 504/507 ii mai punem 20 de lei pe litru.
la ECT c2/c3 ar trebui sa apara, ECT simplu nu e aprobat 504/507.
andreig1982
Pe bidon apare doar API SN si ACEA C2/ C3. Dar pe site-ul lor zice de VW 504/507 cat si MB si Porsche.
dandobre
Total folosesc și eu la golf. Sunt la al doilea schimb cu el. Până la el am folosit doar Castrol edge titanium fst longlife 5w30 schimbat anual că nu făceam 10k în intervalul ăsta. Nu am sesizat mari diferențe între ele. Totalul se păstrează mai curat in motor din câte am văzut iar la Castrol părea motorul o idee mai silențios....
NviGtd
Poti incerca si asta https://www.autoeco.ro/ulei-motor-vat-syngo...-5w30-1l/a2741/
Pe mine ma bate gandul sa incerc la urmatorul schimb. Au folosit cativa cunoscuti pe opeluri si au fost multumiti. Am mai vazut feedback-uri pozitive si pe forumul monomarca vag.
Acum am ravenol vst dar nu sunt incantat de cum se comporta la rece. Mai silentios se auzea motorul cu mobil 1 si castrol.

Later edit: am vazut ca l-ai comandat deja, sa ne tii la curent cum se comporta.
YRX
Da, ce sa zic, nu prea sunt adeptul marcilor care nu au in spate un producator petrolier cu rafinarii si tot tacamul.
Nu stiu cum ar putea un producator minuscul sa faca un ulei bun, peste marii producatori, in conditiile in care ai nevoie de o gramada de bani si resurse sa inovezi ceva in domeniul asta. Stiu ca se vand si materii prime, aditivi si tot ce vrei, dar sa le combini cum trebuie trebuie chimisti, laboratoare, bani multi etc.
N-am bagat niciodata uleiuri gen Ravenol, Rowe, VAT, Liqui Moly etc. tocmai de asta. Multi le lauda, intr-adevar, dar perceptia utilizatorului este foarte subiectiva.
Vedem ce parere subiectiva imi fac eu de Total... biggrin.gif
tatabobu
MOL sau Petrom ai pus vreodata in ceva?
YRX
Mol am pus in drujba, din ala 2T... biggrin.gif
Am folosit Mobil1, Esso, Shell, Valvoline, Castrol, Total si Elf. A si OE VAG care naiba stie de cine-i facut.
madhorsefuzzy
Castrol are rafinarie? Sau Valvoline?
b76bgaarh
cel putin din 2000 are, castrol.
dizzy
Revin:
In conditiile tale de utilizare - km putini, proponderent interurban, schimb anual, e suficient sa fie un ulei mediu si original.
Nu mergi la turatii mari sau regim cu multe porniri, urban, schimb la 3 ani, 50.000 km etc
YRX
Da ma, asta stiu si eu, dar imi place sa folosesc totusi uleiuri foarte bune. Niciodata nu stii cand ai nevoie de el, ma mai dau la masina, merg ore bune fara oprire, mai prinzi o serpentina la 40 de grade vara, mai un stau pe la vami tot vara la amiaza. Sa fie acolo, ca nu strica.

Bre, Castrol este a lui BP si Valvoline nu e petrolist, intr-adevar, dar are totusi vreo 150 de ani si e ditamai concernul prin toata lumea. Am folosit VR1 Racing 5w50 in Logan, super ulei, sa vezi cu ala silentiozitate. De cand fac schimburile impreuna cu MCV-ul prefer sa iau acelasi ulei, 2 bidoane de 4 litri, sa pun in amandoua. Cum 16V mi se pare ca nu prea se preteaza la un ulei mai vascos, am trecut la Shell, initial ma duceam pana langa iesirea pe A2 sa-l iau direct de la greci, apoi a aparut prin magazine. Ultra 5w40 si apoi 0W40 ca s-a ieftinit considerabil.
axabrt
Ulei original găsești doar la reprezentanta d ăla la butoi de 200 litri importat prin sistemu lor oficial de comenzi.
Ce iei de la magazinele de pe internet sau la bidon poate sa fie contrafăcut.
YRX
De aia n-as mai vrea OE, ca stiu ca este tinta favorita a falsificatorilor. Am luat de la Autokarma, livrat de Augsburg, nu cred totusi ca apare contrafacut pe asemenea filiera.

Cat despre butoaiele de 200 de litri mai stiu eu cum se cumpara 1 si se vand 3-400 de litri din el... biggrin.gif
b76bgaarh
da un ulei lukoil de la benzinaria lor, ciare?
YRX
Ar fi 2 tipuri 504/507 Genesis VN si Luxe VN. Uleiuri sintetice, au toate aprobarile si un TBN de 8,6. Arata bine fisele lor, dar sunt un pic mai scumpe ca Total si chiar decat Shell... biggrin.gif
b76bgaarh
da esti sigur ca sunt alelor.
andreig1982
asa are si Mol DYNAMIC GOLD LONGLIFE 5W30 VW 504/ 507 smile.gif
YRX
Paremi-se ca au cumparat divizia lui OMV, aia care facea Bixoll, oricum sediul Lukoil Lubricants este in Austria. Sigur au ei bazele hidrocracate si aditivi cumpara de la Lubrizol sau altiii. Ceva chimisti pe la Celyabinsk sau Novosibirsk gasim, laboratoare chimice prin Siberia garla, depinde cat de seriosi sunt. Eu zic ca ar putea face treaba buna.
andreig1982
Parca vad ca eu ma enervez si-mi iau Eneos, ca vad ca au si pt masina poporului radmasa.gif
b76bgaarh
bani aruncati pe teava de esapament, la masina poporului.
YRX
Si am bagat Totalul in motor. Clatit cu un litru, am mai scos din negreala. Clatirea de data trecuta s-a simtit pana la urma, uleiul de l-am dat jos nu mai era chiar asa pacura, mai pastra o urma de maro.
Uleiul era fabricat in 13 august 2019 si este versiunea cu ART, deci TBN-ul crescut la 8 si ceva sa reziste mai mult in timp. Habar nu am unde e fabricat, zice EC doar pe el. Traducerea in romana este tampita, nicaieri nu spune ca este special pentru BMW si Mercedes, dar la romani da bine.

[attachmentid=1628110816] [attachmentid=1628110817]

Vedem cum se comporta.
madhorsefuzzy
Cum ai clatit cu 1l? Procedura?

Eu am cumparat impreuna cu uleiul si Valvoline Engine Oil System Cleaner

La asta e simplu: adaugi peste ulei, lasi 10 min la ralanti, apoi golesti si pui filtru si ulei nou.
andreig1982
L-a turnat prin locasul filtrului de ulei dupa ce a golit baia de cel vechi si l-a lasat sa se scurga.
einstein1984
codu de bare e FR
YRX
Hmm, am descris anul trecut procedura de clatire cu ulei. Am citit pe mytreg de ea si mi s-a parut grozava, n-ai practic ce sa strici.
Dau drumul la ulei, las sa curga pana la capat si apoi bag ulei proaspat prin paharul filtrului, pe la buson si pe la joja. Dupa un litru incepe sa nu mai curga negru (la mine). Las sa se scurga bine si apoi pun uleiul. Cu acest litru mai scot o gramada de negreala, stiu ca nu ajung peste tot, dar macar la mizeria de pe fundul baii ajung sigur.
Engine flush n-as folosi la un TDI, poate la un aspirat benzina. De ce? Pentru ca la astea cu turbine, lagare, cuzineti, came si tacheti care au necesitat ulei special si tot se toaca pe banda, n-as subtia uleiul nici chiar si pentru 10 min de relanti. Bine si flush-urile moderne cred ca nu ajung sa faca nici un rau, sunt cantitati mici, dar nici nu dizolva nimic. Pe vremuri flush era la 1 litru, pus in 4 litri de ulei era semnificativ, curgea ca apa dupa tratament.

Invatati-ma ma si pe mine cu codurile de bare, sa ma dau mare la magazin... biggrin.gif
YRX
Asa mai nea, sa nu mor prost. E vorba de primele caractere, nu?
MuciX
QUOTE
Company prefixes are based on the GS1 prefixes below. Note that since GS1 member companies can manufacture products anywhere in the world, GS1 prefixes do not identify the country of origin for a given product.


https://www.gs1.org/standards/id-keys/company-prefix
einstein1984
mda, si mobil 1 avea si cod de bare de turcia totusi....
YRX
Cred ca depinde unde este ambalat in recipientul respectiv, nu unde e produs uleiul. In UE e facut sigur, eram doar curios daca e facut la noi, dar bine ca nu are cod de Rusia...
Anyway, am mers astazi cu masina, nu sunt zgomote dubioase la rece, nici la cald, nu merge nici mai tare nici mai incet, nu consuma nici mai mult nici mai putin. Daca se mentine si in timp nu e ulei rau, imi pare rau ca nu pot sa-l testez la caldura. La frig cred ca e o idee mai fluid decat OE, restul de anul trecut parea mai vascos decat asta.
Mi s-a parut ca s-a incalzit mai greu apa, dar e temperatura mai scazuta afara, nu suficient de scazuta insa sa intre webasto. O sa pun mana pe furtunul radiatorului sa vad daca nu face figuri termostatul. Astazi am vazut pentru prima data apa la 75 si uleiul la 70 in acelasi timp.
einstein1984
pai nu are racitor de ulei?
YRX
Ba da ma, dar apa a urcat foarte greu.
YRX
Imi bag picioarele, la 70 de grade pe bord furtunul de la radiator caldut. Deci Gates by Vernet. Ma enervez de antigelul meu mov pus anul trecut, dar asta e viata, probabil il mai schimb la anul odata cu pompa de apa, care se apropie de termen. Acum nu am chef de ea, asa ca schimb numai termostatul, doar n-o sa stau fara caldura iarna. Am luat si 4,5 litri de Hepu mov, bine ca era promotie la Autokarma.

[attachmentid=1628110994] [attachmentid=1628110995]
einstein1984
spanac, un lighean curat si-l recirculi. Asa jos e termostatul de curg 4.5 litri cand il dai jos?
YRX
Si l-am schimbat.
Problema era rahatul ala de garnitura, sincer nici nu stiu la ce foloseste, ca nu etanseaza nimic acolo. Era sarita si apa trecea prin gaurelele alea. Cel nou nu are cauciuc acolo, e plin.

[attachmentid=1628111132]

Cel de pe masina era Wahler, piesa OE, schimbata in 2013.

[attachmentid=1628111133] [attachmentid=1628111134]

Trebuia sa dau tot lichidul jos pentru ca termostatul este pe bloc, pe furtunul de jos al radiatorului. Sincer nu prea mi-e clar daca trece apa din bloc in radiator jos sau cand deschide termostatul trece apa din radiator in bloc, adica e pe retur. Am bagat oricum lichid nou, 6 litri si mai trebuie sa bag vreo 2, l-am lasat sa se mai aseze.
YRX
S-a asezat si apa, am bagat 8 litri si ceva si merge corect. In cativa km am 90 de grade.

Am facut azi si ITP-ul. Spre deosebire de ciobanii aia de la RAR s-a turat motorul civilizat, nu sa zboare din suporti. Franele le-a facut nenea roata cu roata, o roata se invartea intr-un sens cealalta invers. Frana de mana tine si ea, intre timp am aflat si cum se regleaza.
Laurentziu83
Stiam ca dieselul se tureaza in limitare cand trebuie sa-i iei noxele. Oricum, nu vad o problema, numa' bine se mai desfunda si el.
Eu orice masina o mai turez din cand in cand pana in limitare, sa o mentin in forma.
marksman
Poti sa turezi dieselul pana in limitare si fin, nu ciobaneste pana ia turometrul toata scala.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.