Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Vw Touareg - The Battleship
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86
Agrig
E general valabila treaba cu senzorul ala.
Am avut destule necazuri la generatoarele stationare deoarece aveam un incalzitor de apa la care se mai fisurau furtunele si pierdea apa.
Bineinteles ca nu dadea alarma de temperatura ca n-avea cum dar norocul era ca aveam monitorizata presiunea de ulei care era setata ca prag de alarma critica cu aprox 0,2Bari mai mica decit presiunea normala cu motorul cald si in sarcina nominala.
Urmarea era ca se oprea din cauza de presiune redusa de ulei, rezolvam problema si pornea fara probleme.

Gil26
Senzorul acesta de apa:
tatabobu
Gil, nu-mi spune că ai acces la dvd-ul crakuit 04.gif
Gil26
Nu, am doar niste extrase, pana acum nu m-au interesat volsvaginurile, am avut tot felul de alte gioarse (doar un passat din 1980, dar ala nici nu il pun pe "lista").
Dar daca exista (nu am stiut asta nedumerire.gif ) vreun DVD si pt masina colegului atunci "rezolvam" dry.gif
YRX
Senzorul de pe chiulasa este lucratura diavolului, este bagat in spatele rampelor de motorina, ca sa-l schimbi dai jos tot de pe motor din partea stanga.
Din ce stiu eu exista un al doilea senzor, pe radiator, dar ala parca doar porneste ventilatoarele, sau pompa auxiliara.
Pentru ramas fara apa exista un senzor de nivel in vasul de expansiune, care da un mare "Stop engine! Insufficient coolant!" pe bord.
De senzori nu ducem lipsa, are si la vasul de spalator de parbriz, m-am speriat odata de alarma lui de pe bord, ca nu stiam ce dracu' vrea.

Bine ca mi-ati reamintit de senzori, trebuie sa rezolv air quality, au zis cativa oe grupul de fb ca au, ma duc cu diagnoza sa-l iau cu proba.
einstein1984
QUOTE(Gil26 @ 28 Sep 2022, 16:24)
Pentru VW Tuareg 7L 2007 120kW motor 2.5 TDI BPD atasat locatiile senzorului nivel \temperatura ulei (din baie) si lichid racire.
*


Sa va dea Dumnezeu Sanatate! Multumesc!
tatabobu
QUOTE(Gil26 @ 29 Sep 2022, 04:38)
Nu, am doar niste extrase, pana acum nu m-au interesat volsvaginurile
*



Ziceam de cele două poze puse pe pagina anterioară, nu de Elsa.
Gil26
Sorry sad.gif , credeam ca te referi la postul #3302 captura dintr-un extras din manualul de reparatii pentru masina colegului (si acela este al doilea senzor temperatura lichid racire pe care il are). Atunci da, pentru #3298 am acces la DVD-ul crackuit.
YRX
Frunzarind magazinul AK dupa filtre de aer si polen am dat peste polifenolul lui Bosch. Era 68 de lei si n-am stat pe ganduri. E bine facut, perfect dimensional, gros si zdravan.
Sa vedem ce face, din prospect filtreaza <2.5 , mirosuri, bacterii etc.
Ma enerveaza ca e Made in PRC...

[attachmentid=1628142793] [attachmentid=1628142794]
bucatzel
QUOTE(YRX @ 6 Oct 2022, 15:34)
Ma enerveaza ca e Made in PRC...
*


Domnu' prefera produse locale?
YRX
Da. Am avut Mahle Made in Romania. Si Bosch face filtre la noi, mi se pare. Anumite modele, restul prin Franta, Italia.... da' PRC? Rusine...
YRX
Am stat ieri la semafor dupa un scuter. Filtreaza mirosurile o laie, m-a umplut ala de ulei 2T si benzina nearsa... biggrin.gif Bine, cred ca avea si carburatia reglata de mare angajament.
bucatzel
Damnit, am uitat de Mahle, nu-i ca si cum nu trec macar o data pe luna pe langa ei...
andreig1982
Tot Frecious Plus e baza.
Eu am incercat si Mahle, dar parerea mea este ca lasa mai mult praf si mirosuri sa treaca, cel putin pe cazanul meu.
YRX
E, ala cu scuterul era extrema, parca n-am mai simtit mirosuri de canale, de ex. si praf nu cred sa treaca de el la cat e de gros.
N-am rezolvat inca senzorul ala de air quality, sa vad si eu cum lucreaza climatizarea in cazurile astea, ca sincer sa fiu cred ca e defect de cand am luat-o, era aruncat prin compartimentul de sub stergatoare, probabil un nepriceput cand a scos grila n-a stiut de el si l-a rupt.

Mann-ul ala la mine e dublu la pret fata de Bosch, parca nu mi-a venit sa dau atat pe el.

In alta ordine de idei, a folosit careva vopseaua de etrieri Foliatec? E buna de ceva? Etrierii la Touareg cam necesita si nu pot sa-i dezmembrez sa ii vopsesc normal.
andreig1982
135 ron Foliatec vs 35 RON Kober termorezistenta? biggrin.gif
La primvara o sa-i bag si eu la vopsit.
Nu stiu cum naiba au ruginit asa in comparatie cu aia de logan.
YRX
Nu se compara. Foliatec-ul e 2k, nu am gasit compozitia, dar cred ca e epoxy, dupa vascozitate, asta inseamna aderenta si rezistenta la chimicale.
Mie mi-a suras datul cu pensula, la Touareg n-am etrieri de schimb, sa stau eu sa ma lalai cat vreau.
Cu toate ca as putea sa iau un set de la dezmembrari... biggrin.gif
Da' cred ca ajung ca Muttley, iau Brembo de 3.0, apoi fuzete, jante, planetare, grupuri.....
andreig1982
stiu, dar parca ma doare corazonu' smile.gif
Pentru pensulit ti-as recomanda o pensula cu burete.
Cu franele si eu aveam vise umede cu alea de V6 icon_mrgreen.gif dar a trebuit sa ma multumesc cu Ate ceramic.
BN64FLO
Ce etrieri ai pe touareg, din aia cu un singur pistonas sau cu 4, ca cele de 3l? Eu am din aia normali, cu un singur pistonas, si nu am avut probleme (e 2004 a mea) un prieten are facelift de 3l, are etrieri cu 4 pistonase...numai belele cu aia...am lucrat o zi sa ii reconditionez 2 etrieri...se gripeaza pistonasele, se duce cementajul de pe ele si se sudeaza chimic de corp...discurile fata cum sunt, din alea cu sens de rotatie?
YRX
Am de R5, aia ATE flotanti. S-au facut cam urati si de aia as vrea sa le trag o vopsea. Plus ca trebuie sa umblu pe spate ca ma dispera frana de mana care tine foarte slab.
Aia de 3.0 sunt misto, dar implica multe modificari, am studiat la un moment dat problema. Ce zici cu gripatul e de la ne-intretinere, la Touareg lichidul de frana se schimba la 2 ani.

Discurile nu stiu de care sunt, cand am luat masina avea discurile si placutele schimbate proaspat si nu a trebuit sa ma bag la frane, doar am schimbat lichidul si furtunurile flexibile.
andreig1982
Bine ca ai zis de furtune ca n-am fost deloc atent la ele si cred ca sunt alea originale de acu' zece ani doh.gif
Cred ca o sa decartez pentru unele Hel la anul cand trebuie sa schimb lichidul.
YRX
La mine erau crapate, parca tot pe forum mi-a spus cineva sa le verific.
Le-am schimbat pe la inceputuri.
YRX
Trecu Touareg-u pe la ITP. Toate bune si frumoase, noxele ies perfect, frane are, jocuri n-are.
Am reglat cat de cat si frana de parcare, sa nu-mi aud vreun repros. Conform ITP-ului trece, dar pe mine ma nemultumeste, pur si simplu nu tine masina pe loc pe o panta mai serioasa.
Am studiat sistemul pe toate partile si m-a invins, asa ca aplelez la intelepciunea Daciaclub, poate imi dati vreo idee.
Deci, manualul zice ca frana de parcare se regleaza exclusiv din departarea sabotilor prin surubul din imagine. Se regleaza astfel incat in repaos sa nu agate si la 5-7 clickuri sa blocheze roata.

[attachmentid=1628144121]

Am schimbat sabotii, i-am reglat de i-au gasit dracii, pana la limita de frecat. Cursa pedalei este in continuare mare - 10 clickuri - si nu se intepenesc calumea. Cablurile trag de o piesa in partea opusa surubului de reglaj. Deci, eu am ridicat o parte din reglaj si ailalta se ridica de comanda. Mai mult din surubul de reglaj nu pot sa ii mai ridic - freaca in repaos.

Manualul este foarte strict sa nu se umble la reglajul cablelor.

[attachmentid=1628144122]

Am incercat totusi sa dau 2 ture la piulita aia. S-a mai redus cursa, la 8 clickuri, da tot nu musca zdravan. Basca, dupa cateva actionari, cursa a revenit la 10 clickuri. Cred ca de la nenorocitul asta:

[attachmentid=1628144123]

Cablul care duce de la pedala la imbinarea cu cele doua cabluri are un fel de auto-compensare, nu mi-e clar cum lucreaza.

Ar mai fi un punct de reglaj. Camasa cablurilor, la intrarea la roata au un distantier cu o siguranta arc si 3 caneluri. Daca mut siguranta mai spre capat practic lungesc camasa si micsorez cablul.

[attachmentid=1628144124]

Am incercat, dar camasa e intepenita si trebuie sa dau discurile jos.

Care ar fi treaba? Trebuie sa micsorez cursa pedalei si sa fac sabotii aia sa se intepeneasca bine pe interiorul discurilor. Discurile sunt in stare buna, OE, schimbate la 144k.

tomageorgian
Frana de mana sa nu fie doar de forma ca si la E39 si sa nu ai ce ii face
YRX
Sper sa nu.
Eu sunt obisnuit sa am frana de mana la masini.
M-a scos din sarite in Grecia unde parcarea era in panta accentuata. Pentru faptul ca nu tinea, trebuia sa plec cu motorul rece si sa o forjez pe deal.
Asa ca trebuie sa-i dau de cap.
Gil26
Poate ajuta:
psychoo
Vezi sa nu ai cablurile cu probleme.
La un focus 1 am schimbat saboti, am rectificat tamburii, am incercat reglaje la maneta. Cum zici, frana functiona, ITP a zis ca e ok, dar ceva nu era cum trebuie.
Am comandat setul de cabluri de la maneta pana in tamburi si le-am inlocuit, problema rezolvata
De la primii dinti deja frana foarte bine si puteam bloca rotile in mers fara efort mare la maneta.

Ca sa confirmi incearca sa bagi ceva lubrefiant pe camasi ca sa vezi daca ajuta
xmisterx
Cred ca problema este la sistemul ala de compensare de la pedala, verifica sa nu aibe vre-un arc rupt.
bucatzel
QUOTE(YRX @ 20 Nov 2022, 09:10)
Am studiat sistemul pe toate partile si m-a invins, asa ca aplelez la intelepciunea Daciaclub, poate imi dati vreo idee.
*


Daciaclubenii e intelepti, da' aia nu inseamna ca frana de mana le merge.

Ar mai fi posibilitatea sa ti se fi desprins 1-2 fire de pe cablu, si sa se duca acolo efortul tu de a trage frana, in loc sa se duca in saboti.
xmisterx
QUOTE(xmisterx @ 20 Nov 2022, 10:59)
Cred ca problema este la sistemul ala de compensare de la pedala, verifica sa nu aibe vre-un arc rupt.
*



Am lucrat la un ford mondeo mk3 care avea probleme la sistemul ala de rahat de compensare care avea un arc rupt, problema era ca nu se eliberau complet pistonasele si rotile mergeau infranate.

Sigur ca sistemul de compensare este complet diferit fata de ce are Touareg.
Gil26
Dar e bine ca ai citat\adaugat asta up.gif
BN64FLO
Pana nu isi fac oglinda sabotii pe discuri, oricum nu o sa fie perfacta frana smile.gif si la cat de grea e masina, e normal sa scape putin...asa face si a mea...daca nu calc pedala pana jos de tot, pleaca masina...nu stiu cate click-uri, o sa numar...poate fi si ce zice Bucatzel, tu sa intinzi oricat, tensiunea pierzandu-se intr-un cablu semi-rupt...am patit la un bmw ceva de genul, astazi reglam sabotii, dupa 2 zile iar nu avea frana de mana
tatabobu
Ai scris unde trebuie, suna fix a frana de mana de dacia 1300. Verifica bine cablurile, se poate sa se fi lungit si/sau sa se fi destramat, sau camasa sa permita patrunderea umezelii. Si mai uita-te si dupa ceva uzura sau indoituri la diverse puncte de prindere, inclusiv in jugul ala de sub consola in care miscarea transmisa de un cablu de la pedala se transforma in doua cabluri spre roti.
Vad ca zici ca e intepenita camasa. In ce sens "intepenita"?
Agrig
Mai este o diferenta intre 1300/Logan, dimensiunea tamburului, astea cu disc si tambur pe spate in fapt au minitamburasi nu tamburi...
Numa buni de simulat un diferntial blocant daca ai tractiune pe spate. biggrin.gif
YRX
Deci, sa o luam metodic:

- sabotii noi, ma rog, i-am schimbat in vara trecuta. Am facut si recomandarea lor (a manualului) de a actiona frana pe jumatate de la 50 km/h, pe liber. Masina nu dadea semne sa se opreasca pe o lungime de drum considerabila, daca nu puneam frana treceam granita tarii. Asta e rodarea lor.
De reglat din partea fixa i-am dus la limita blocarii, nu mai am unde.

- cablurile trag de saboti. Cu masina ridicata nu pot sa misc rotile. Par in buna stare, sunt si foarte groase, camasile nu sint agatate pe nicaieri, la capete nu sunt ruginite. Piesa in care intra, u rol de echilibrare, se trage simetric stanga- dreapta. Pe stand la ITP aveam dezechilibru neglijabil.

- interiorul discurilor nu sunt oglinda, ca ele nu actioneaza in mers, ca la sistemul cu tambur de frana. Tu pui frana doar stationar. Multi se plang ca ruginesc si mai trebuie curatate. Cand am schimbat sabotii am luat discurile cu smirghel de i-am facut luna. Nu sunt ruginite, dar nici stralucitoare. Parca am observat ca erau mai polizate pe un diametru decat pe cel la 90 de grade, parca ar fi ovale. Ma-sa mare, sunt OE (au cod), schimbate de raposatul acu' vreo 50 kkm. Primul set de placute este mai mult decat jumatate. Dupa acoperire par ATE la origini.

Pedala e un fel de black box. Nu am idee cum functioneaza, dar ceva face cu siguranta. Mi se pare ca arcul ala din cap compenseaza in functie de forta lungimea cablului care duce la centru. La centru e iar un mecanism care pare un amplificator de forta, cablul de vine de la pedala trage de chestia aia, care trage de cablurile care duc la roti.

In concluzie, cursa utila am, sabotii se duc pe disc, doar ca nu suficient de fortos. Cursa pedalei este de 10 clickuri. Inainte de dat 2 ture la piulita de la centru se ducea 12-13 clickuri. Ma gandesc ca alungirea cablurilor as fi compensat-o de acolo
Nu stiu cat ar trebui sa fie, singura specificatie este ca intre 5 si 7 clickuri trebuie sa blocheze roata, blocheaza la 6, ca asa i-am reglat. Doar ca blocheaza la mana, nu la masina in panta. De pornit cu frana de mana trasa n-am pretentie, doar sa tina masina pe loc.

Scoaterea mecanismului pedalei si a cablurilor aferente e laborioasa rau, as prefera sa gasesc vinovatul inainte.
MyKe89
Eu i-aș mai servi niște frână de mână în mers, să mai rodez saboții, înainte de orice altceva.
andreig1982
Tu-ti faci pb cu frana de mana si altu' pe VW forum zice ca a schimba lichidul de frana e o ineptie si se lauda ca are o masina care nu-l are schimbat de 10 ani death.gif
YRX
Nenea Myke, cred ca s-au rodat destul. O sa mai fac odata, de doua ori ca acum am umblat iar la reglaj, inainte de ITP. Dar nu cred ca e totusi asta. M-a mai pus pe ganduri urma inegala pe tambur, nu s-or pupa pe raza, or ataca doar cu marginile? Asta n-am fost atent, daca sunt frecati pe toata lungimea, cand am desfacut discul... Dar a venit iarna si io n-am garaj.... mad.gif

Andrei, eu chiar folosesc frana de mana, eu las de obicei masina asigurata doar cu frana de mana. Toate masinile au avut frana beton, nici nu plecau de pe loc cu motorul. Asa ca la musiu' Touareg ma enerveaza, imi da o senzatie de nesiguranta.
Lichidul de frana are aproape 2 ani, l-am schimbat cand am mesterit comanda ambreiajului. E al doilea schimb de cand e la mine... biggrin.gif
Agrig
La Lexus-ul baiatului sint la fel, mici si actionare cu pedala, am reglat si verificat la ei de m-am saturat, in vit1 pleca cu frina de mina trasa si asa a fost de noua.
andreig1982
Nu a fost nici o aluzie referitoare la frana de mana, doar o paralela intre dorinta unui om ca un sistem de siguranta sa functioneze cum trebuie si al altuia ca merge si asa. smile.gif
Cu frana de mana te inteleg perfect si eu o folosesc si am aceeasi pretentie.
Poate niste saboti cu un coeficient de frecare mai mare ar ajuta in cazul tau.
YRX
Am luat binenteles ... Brembo... biggrin.gif
Acum am verificat, pentru PR-ul meu 1KE astia sunt, de 185 mm diametru si aia am luat. Mai sunt de 210, dar nu la mine.

Agrig, n-am pretentia sa tina in loc 2.5 TDI, doar sa tina masina pe loc. Si cred ca ar reusi, dar nu ma prind ce-i in neregula.
andreig1982
Zimmermann?
Laurentziu83
Daca zici ca nu tine oricum ai regla, zic ca trebuie sa schimbi cablurile+camasile aferente.

E posibil, ori cablul sa fie elastic, ori camasa sa se comprime=>frana ineficienta.

La bicicleta am patit asa cu camasile de la deraiorul spate care se comprimau=> schimbare proasta a vitezelor. Camasile de le montasem erau din Decathlon, am luat de la Jagwire si problema s-a rezolvat.

Daca nu vrei sa schimbi cablurile, dar sa poti parca in panta/rampa, poti parca cu rotile fata virate maxim catre bordura, eu asa fac intotdeauna de pot sa las masina pe liber indiferent de cat de abrupt e.
marksman
QUOTE(Laurentziu83 @ 20 Nov 2022, 19:38)

Daca nu vrei sa schimbi cablurile, dar sa poti parca in panta/rampa, poti parca cu rotile fata virate maxim catre bordura, eu asa fac intotdeauna de pot sa las masina pe liber indiferent de cat de abrupt e.
*


Caseta de direcție ce părere are?
Laurentziu83
Pai ce sa aiba mai mult decat atunci cand merg pe drumuri cu gropi?
tatabobu
Coane, ia-l pe Oaie sau pe Alex (că pe Făcălie nu cred ca-l prinzi la de-astea) și verifică dacă la primul click al pedalei se simte că trage la capătul celălalt de saboți.
Înafara de asta, zici că dezechilibrul era insesizabil. Da' forță de frânare cât era la frana de mana de picior?
Agrig
La cea de serviciu e pe discuri, aia de parcare e pe niste tamburasi in discuri, din start e deja redusa forta de frinare fiind diametrul mic.
tatabobu
La una dintre ale mele e tot pe tambur in disc, și scoate cam 2/3 din forța de frânare a frânei de serviciu. La mine dezechilibrul e mărișor dar în limite (spre 20%), din cauza unui câine pe DN1, care a tras rău de cablul din dreapta. Deși totul pare in regula la ochi, pe partea dreapta frana de mana e sensibil mai slabă
Muttley
Chestia-i ca daca ai jdemii de reglaje de la pedala la sabot, sunt sanse bune sa fie geometria mecanismului in balarii.
Gen daca esti zombie si vrei sa deschizi o usa care pe partea cealalta, are un sifonier proptit pe ea, impingi perpendicular pe usa, nu in unghi.

Dar sa si optimizezi p-acolo, nu te astepta la miracole. Daca-s "tamburii" mici, aia e.
Am aceeasi frana la sugar, si nu prea tine. Diametru prea mic.
YRX
Astia ai mei au 185 mm diametru. Logan-ul e cam tot pe acolo, 200 parca tin minte. E diferenta de greutate, dar mi-e greu sa cred ca dimensionarea ar fi deficitara. Ii mancau astia cu fulgi cu tot, ca ce masini proaste au facut.
O sa mai aplic o franare in mers sa vad, poate poate.
Dar totusi trebuie sa vad cum functioneaza chestia asta:

[attachmentid=1628144178]

Cursa mare a pedalei cred ca de aici vine. Reglajul ala cu arc si zimti, sa vad daca pot sa-l resetez cumva.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.