QUOTE(YRX @ 2 Nov 2021, 10:12)
Pana la urma am schimbat la Logan bratele stergatoarelor cu unele Asam (21 lei bucata). Deocamdata merg bine, problema de topaiala pe parbriz era de la brate, intr-adevar. O fi unghiul, o fi arcul, nu ma prind.
Si, ca sa mai variem, de la temele auto, am cumparat de pe Olx doua rasnite foarte misto. Una este Leinbrock si una este Zassenhaus, fabricate undeva pana in 1930 (datorita emblemelor metalice). Sunt complete, corp lemn amandoua. Zassenhaus-ul, dupa restaurare, va fi cadou pentru o prietena iar Leinbrock-ul mai vedem.
[attachmentid=1628133345]
Am reusit sa termin si Leinbrock-ul. De data asta am mers pe restaurare "cu patina", incercand sa dau lemnului aspectul de vechi. Dar totusi cu restul elementelor stralucitoare...
Lemnul a fost reconditionat, colturi refacute, indreptat si baituit stejar, apoi impregnat cu ulei de ricin, deci fara lac.
Nu sunt eu fanul patinei, mie-mi plac obiectele care arata factory fresh, dar pana la urma mi-a placut ce a iesit.
Leinbrock model 80 este fabricat intre 1930-1939 si este un produs ieftin. Costa aprox 2 reichsmark (fata de Zassenhaus care era dublu) si era destinata maselor. Lemnul este o esenta mai proasta, capacele vopsite (nu placate), lipsa palniei emailate pentru boabe. Dar, pe vremea aia ieftin nu insemna prost, are acelasi sistem de macinare, otel de calitate si, dupa cum se vede, a trecut de "durata medie de viata" cu brio...
Sper sa va placa.
[attachmentid=1628142435] [attachmentid=1628142436] [attachmentid=1628142437]
Zassenhaus-ul, dupa ce initial prietenei care l-a primit i s-a parut greu de manevrat, este in functionare zilnica acum.
bgdrenault
26 Sep 2022, 19:16
Ne place, cum iese cafeaua?
tatabobu
27 Sep 2022, 00:22
Și zi cum îți place parcarea asta noua, că văd că au terminat-o.
Cafeaua iese buna, rasnita face de la fin la grunjos, de cand am Peugeot-ul n-am mai cumparat decat boabe. Folosesc in general espresso clasic dark, boabele alea bine prajite. Pe forum-uri am citit ca sunt la mare moda rasnitele astea manuale ca cica au turatie mica si nu incalzesc cafeaua. De altfel se produc inca, diverse firme.
Parcarea este deosebit de prost facuta, parca e o compozitie de Marius Teicu interpretata de maestrul Arsinel. Au reusit performanta sa le iasa in minus vreo 15 locuri, in conditiile in care si pe cele care sunt le-au facut minuscule. Arhitecti de rahat, constructori de rahat, primarie de rahat. Daca Ciucu o sa vina la vot sa-i aratam ce credem despre edificiile lui, imi pare rau ca arhitectii si urbanistii pustii o sa ramana in continuare la servici, sa nenoroceasca si pe urmatorul primar cu incompetenta si idiotenia lor.
sobolan
27 Sep 2022, 10:10
alt nebun...
nu gasesc o lampa,are una arsa...
Laurentziu83
27 Sep 2022, 10:28
QUOTE(YRX @ 26 Sep 2022, 18:37)
Pana la urma am schimbat la Logan bratele stergatoarelor cu unele Asam (21 lei bucata). Deocamdata merg bine, problema de topaiala pe parbriz era de la brate, intr-adevar. O fi unghiul, o fi arcul, nu ma prind.
Problema cu topaiala pe parbriz se rezolva cu WD40 la arc si la articulatie. Bine, posibil temporar, dar tot e ceva, WD40 oricum nu trebuie sa lipseasca din nici o masina mai veche de 5 ani.
marksman
27 Sep 2022, 10:29
@sobolan: E foarte greu spre imposibil să mai găsești tuburi electronice. Am și eu câteva de rezervă pentru un radio asemănător, cred că se degradează și stând, unul pare fisurat și are o urmă albă pe interior, semn că a intrat aer.
Tuburi electronice se gasesc cite doriti, cele de Rf/Mf sint la preturi OK, cele care se incadreaza la capitolul "audiofilie" sint insa scumpe, foarte scumpe, ma rog mai nou au descopreit si E88CC ca fiind audiofil...
marksman
27 Sep 2022, 11:30
Eu am căutat ECC83 sau echivalent, nu am găsit.
marksman
27 Sep 2022, 12:25
Mulțumesc!
Marksman, tot Agrig stapaneste google mai bine ca generatia tanara? Ca daca va da aparatu' de sudura in mana il apucati de stecher...
E unu prin Slovacia care produce tuburi, printre altele - JJ Electronics.
marksman
27 Sep 2022, 14:57
Eu am niște magazine de piese de unde mă aprovizionez de obicei, am întrebat acolo. Mi-au zis că ei nu aduc, că nu se mai găsesc decât întâmplător și nu se mai fabrică. Am găsit la un moment dat pe unul la București, cerea 200 de lei pe ECC83, nou, nefolosit, în cutie. Scump, nu trimitea prin curier (nici nu aș vrea), și mi-a dat cineva un pont, să măresc tensiunea de filament că mai duce o vreme. N-am considerat că merită efortul, încă se aude radio-ul, chiar dacă la volum maxim e abia "decent". Ultimul link de pe elforum ar fi ce trebuie, prețul e decent și mă pot deplasa să-l preiau dacă e cazul.
sobolan
27 Sep 2022, 15:02
QUOTE(marksman @ 27 Sep 2022, 11:29)
@sobolan: E foarte greu spre imposibil să mai găsești tuburi electronice.
am un meserias batran,cica cauta zilele astea pe la el prin magazie...tot el il face....
QUOTE(Agrig @ 27 Sep 2022, 12:44)
QUOTE(YRX @ 27 Sep 2022, 15:43)
Ca daca va da aparatu' de sudura in mana il apucati de stecher...
tom&jerry
marksman
27 Sep 2022, 15:11
QUOTE(YRX @ 27 Sep 2022, 14:43)
Marksman, tot Agrig stapaneste google mai bine ca generatia tanara? Ca daca va da aparatu' de sudura in mana il apucati de stecher...
Acu' am văzut și asta și țin să-ți spun că am crescut printre aparate de sudură, cărți de specialitate și prospecte de la diverse firme în domeniu: de la instalații industriale de sudură la aparate pentru uz ocazional, electrozi, sârme, măști, gaze, cam tot ce înseamnă utilajul și tehnologia sudurii, inclusiv sudura submarină. Și un brevet de inovație în domeniu.
Atât doar că nu m-a pasionat "lipeala", am ales altceva. Pot însă oricând să deosebesc o sudură bună de una mai puțin bună.
IRONICK
27 Sep 2022, 15:56
Reparasem un Temp in urma cu multi ani. Il tineam ca mergea perfect.
Noroc ca l-a dat bunica-miu pe nimic. La fel ca si IJ3-ul
Apropo, YRX-ule, spreiul asta este bun pentru chedere?
[attachmentid=1628142469]
Ironickule, e bun, dar data viitoare ia unul cu burete in cap. E cam greu sa dai cu sprayul fix pe cheder.
Ce-i ala Temp?
Marksman, am glumit cu aparatul de sudura. Dar trebuie sa recunosc ca nenea Agrig tine bine de tot pasul cu noutatile. Coroborat si cu ceva cunostinte solide "offline" din urma.
IRONICK
27 Sep 2022, 16:14
Un televizor rusesc pe lampi. Printre primele televizoare ajunse la noi in tara pentru pulime.
[attachmentid=1628142471]
Nici nu mai stiu cand l-am cumparat, l-am gasit intamplator. O sa folosesc un burete sa aplic.
Am intrebat mai mult sa nu scartaie dupa ....
einstein1984
27 Sep 2022, 16:26
ala gen crema de ghete cu burete e brici, am folosit la logan ani de zile si nu am avut probleme cu chederele.
Bicicleta galbena
27 Sep 2022, 16:51
QUOTE(IRONICK @ 27 Sep 2022, 17:14)
Un televizor rusesc pe lampi.
Merge de un proiect: curatat bine, scoti tubul, cauti pe olx un monitor 4/3 si pui in loc, pozezi cablurile sa nu se vada si il vinzi
Se poarta din astea, pe fb e un tip care vinde aparate foto vechi transformate in lampi de birou, etc.
Eu am avut la bunica-miu un televizor Rubin 102. Nu mai mergea, dar l-a tinut saracu' in casa 40 de ani. M-am ofticat ca l-a aruncat maica-mea, avea o carcasa din lemn superba, sigur mergea facut ceva cu ea.
un acvariu mergea brici din cutia aia de lemn.
Sau un retro-pc
marksman
27 Sep 2022, 19:07
QUOTE(YRX @ 27 Sep 2022, 16:12)
Marksman, am glumit cu aparatul de sudura. Dar trebuie sa recunosc ca nenea Agrig tine bine de tot pasul cu noutatile. Coroborat si cu ceva cunostinte solide "offline" din urma.
Zilele astea nu-s prea receptiv la glume, sorry. Oricum, de când am căutat eu tuburi și am găsit doar la nenea ăla de pe olx au trecut vreo patru ani. Radio-ul încă merge cu tubul vechi.
IRONICK
27 Sep 2022, 20:31
QUOTE(Bicicleta galbena @ 27 Sep 2022, 17:51)
Merge de un proiect: curatat bine, scoti tubul, cauti pe olx un monitor 4/3 si pui in loc, pozezi cablurile sa nu se vada si il vinzi
Se poarta din astea, pe fb e un tip care vinde aparate foto vechi transformate in lampi de birou, etc.
Ala avea alta valoare, ca era din familie. Avea istoric.
QUOTE(YRX @ 27 Sep 2022, 17:13)
sigur mergea facut ceva cu ea.
De reparat ala nu e greu insa merita daca avea ecranul schimbat, alea originale cu capcana de ioni pe tun tineau citiva ani se se terminau, desi prin anii 90 am mai vazut unu functional, de` la 2 ore de program...parca de la Tonita si National de 43cm se potriveau dupa ce aranjau bobinele de deflexie de la 70 grd de la rusesc la 90grd la japonez.
Dupa asta mai avea viata destula in el.
eurocristi
27 Sep 2022, 21:16
YRX, cum se impaca Touareg cu uleiul Mobil ESP?
Ceva diferente fata de original VW?
sobolan
28 Sep 2022, 06:06
QUOTE(dizzy @ 27 Sep 2022, 18:23)
mie mi-a trecut prin cap asta acum vreun an
Am si uitat.
Deci, la OE VAG 0w30 m-am sesizat ca temperatura la ulei a crescut, la un drum normal, la peste 110 grade. Niciodata nu vazusem acul la valoarea aia, era inca in parametri, sectorul de alarma e pe la 130 de grade.
Cu Mobil, prin toata Grecia nu am vazut mai mult de 100, chiar si pe urcari serioase. Am mers mai tare si pe autostrada, nu a urcat mai mult. Bine, Mobilul este 5w30, o fi si asta, n-au fost nici 40 de grade afara.
Am citit pe oil club ca multi au experimentat cresterea temperaturii cu OE 0w30.
in rest merge bine, nu sunt eu prea sensibil sa imi dau seama de diferente de zgomot, masina consuma la fel, dar nici nu ma astept de la Mobil1 sa nu performeze.
Cred ca il pastrez si pe viitor, ii salut cu OE-ul lor fuel economy.
bucatzel
28 Sep 2022, 07:54
Pe Octavia 3, cu 2.0 Dieselgate, singurul mod in care convingeam uleiul sa treaca de 100 era autobahn-ul, cand pedalat constant la 160 il convingea sa se duca pe la 105 grade. Dar cum semnalizam ca vreau sa ies de pe autostrada incepea sa scada
Mai multa sarcina constanta decat sa se bata cu aerodinamica, nush' cum i-ai putea da. Ulei era ce punea reprezentanta, deci banui ca OE.
Touaregul are sarcina in mod constant... greutatea si aerodinamica de dulap.
Daca pana la uleiul 0w30 temperatura se juca intre 90 si 100, dupa, a trecut in urmatorul patratel 100 - 110 cu depasire, de aia am dat vina pe ulei.
Cu Mobil a revenit. In mod normal uleiul ar trebui sa nu fie departe de apa, ca are 9 litri si oil cooler.
bucatzel
28 Sep 2022, 08:24
QUOTE(YRX @ 28 Sep 2022, 08:10)
Tot patratu' vitezei ii ala care-i vine de hac.
tatabobu
28 Sep 2022, 08:35
Cubul
bucatzel
28 Sep 2022, 08:54
Ala-i Er Kann, Sie Kann, Nissan.
IRONICK
28 Sep 2022, 10:22
QUOTE(YRX @ 28 Sep 2022, 09:10)
Touaregul are sarcina in mod constant... greutatea si aerodinamica de dulap.
Daca pana la uleiul 0w30 temperatura se juca intre 90 si 100, dupa, a trecut in urmatorul patratel 100 - 110 cu depasire, de aia am dat vina pe ulei.
Cu Mobil a revenit. In mod normal uleiul ar trebui sa nu fie departe de apa, ca are 9 litri si oil cooler.
Pai si este mai bine sa preia din temperatura sau nu?
Nu stiu ce sa zic. De ce se incalzeste uleiul mai tare ma depaseste.
IRONICK
28 Sep 2022, 11:14
Si la benzina turbo se intampla acelasi lucru.
Cum ii dai talpa, cum se ridica temperatura.
einstein1984
28 Sep 2022, 11:29
Unde e sonda de temperatura? in baie sau in galerie dupa pompa?
IRONICK
28 Sep 2022, 11:33
Tu ne intrebi pe noi??????
einstein1984
28 Sep 2022, 11:37
pe YRX nu pe tine. In plus, nu am duba VW.... Si nici nu m-a pasionat subeictul pana acum. Spre deosebire de tine nu stiu cum arata chestii pe care nu le-am vazut nici in poze.
IRONICK
28 Sep 2022, 11:43
Injineru' cu acces la documentatie habar nu are unde se monteaza un senzor. Vai de capu' tau.
Stiu, suferi ca autodidactii iti dau lectii.
einstein1984
28 Sep 2022, 11:43
de ce m-as obosi sa caut? Ma rog, ca de obicei cu flameurile tale. Evident, nici tu nu stii unde e sau de ce e diferenta de tempeatura dar altfel nu te baga nimeni ins eama
IRONICK
28 Sep 2022, 11:50
Nici macar nu ne-ai dat pozitia senzorului la un reno.
Asta pentru comparatie. De ce ar tine cineva rost de parerea ta cand habar nu ai unde este pozitionat.
Esti fix cum a zis si Marty.
tatabobu
28 Sep 2022, 12:46
QUOTE(bucatzel @ 28 Sep 2022, 08:54)
Ala-i Er Kann, Sie Kann, Nissan.
Ma' bed. Is de bula. Noroc că nu-i și Chaka Khan in can-urile alea.
Va bat !
Senzorul este in baie, combo cu ala de nivel, quality etc.
b06fcn
28 Sep 2022, 13:00
Ca la Opel deci...
QUOTE(einstein1984 @ 28 Sep 2022, 11:29)
Unde e sonda de temperatura? in baie sau in galerie dupa pompa?
La alea mari ai dupa radiatorul de ulei.
Astea mici probabil dupa termoflot si daca-i asa...se incalzeste apa din bloc, se incalzeste si uleiul...
Pentru VW Tuareg 7L 2007 120kW motor 2.5 TDI BPD atasat locatiile senzorului nivel \temperatura ulei (din baie) si lichid racire.
Ce fain e pus senzorul de temperatura a "apei"...arata la fix doar ca daca ramii fara apa nu se mai incalzeste motorul!
Da
, asa este, dar acesta este senzorul T1 cu fire gri\rosu si violet galben ce ”merg” in pinii B52 respectiv B53 din injectie, din datele pe care le am insa se pare (interesant si poate pentru asta) ca ar mai fi un senzor temperatura lichid de racire T5 cu fire albastru si maro pe pinii B37 respectiv B38, vezi atasat.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.