andreig1982
2 Jul 2020, 11:12
Ia black orange cu BT care e disponibil pe stoc in germania. Te ajunge vreo 20 de dolari cu tot cu transport.
einstein1984
2 Jul 2020, 11:12
QUOTE(psychoo @ 2 Jul 2020, 12:08)
Eu am luat neagra cu bt.. A fost o surpriza placuta sa pot asculta muzica pe bt sa fac si diagnoza.
sau sa faci diagnoza si sa suni la platforma pe handsfree in acelasi timp....
psychoo
2 Jul 2020, 11:14
Nu trebuia sa sun la platforma. Stateau cu ochii pe mine, abia asteptau sa le fac semn cu mana...
Deci wifi nu bun, nu merge mai bine decat bt? La aia ma uitam...
Am gasit la unii la noi, preturi bunicele, aia pe bt e mai ieftina.
psychoo
2 Jul 2020, 11:20
E suficient bt pentru diagnoza. Pentru codare sau sw update nu am incredere decat in legatura pe fir. Nici in aia deplina.
Cand citesc params din mers nu am nici o problema cu ce vezi in poza si muzica in paralel
Daca tu citesti alea din mers prefr sa nu fiu in zona unde circuli Sau aia strabism divergent. Cu on ochi vezi zigzagurile si cu celalalt o jumatate din drum.Esti psycho
Bun, deci white black pe BT ~ 100 de lei.
Dupa ce vine vad eu cu Torque Lite, Pro sau ce-o mai fi in materie de soft.
Bioane, a facut demonstratie sa se vada ce potenta e interfata...
psychoo
2 Jul 2020, 12:25
Se numeste atentie distributiva.
Softul logheaza datele, eu arunc cate un ochi in momentele de stationare la rosu in semaforisoara.
In principiu ma uit sa vad %dpf si cand face regenerarea mai trag un ochi sa vad temperatura de ardere si cum scade colmatarea. Ca sa nu ma prinda regenerarea in fata casei...
La varsta lui potenta se dovedeste cu poola nu cu obd
Bicicleta galbena
2 Jul 2020, 16:07
Si LMA!!!
pun aicea pentru ca sunt doo topice de lma, pe dc si reno, si nu stiu pe care-l urmaresti.
Merci nenea Bici. Pe DC sunt.
Psychoo, eu numai aiurea am prins filtrul la regenerare. Ba in parcare, ba cand sa ajung la destinatie de m-am mai plimbat juma de ora pe stradute. Am venit din Grecia si a inceput regenerarea in oras, cand mai aveam 3-4 km pana acasa.
Eu nu am de gand sa stau cu ea permanent, doar de interventie rapida departe de casa.
andreig1982
2 Jul 2020, 17:04
Idem cu regenerarile
))
Chiar de dimineata a pornit fix cand parcam la piata.
Ulterior am plecat spre casa pe un traseu mai lung care permite o medie de 80km/h.
einstein1984
3 Jul 2020, 08:05
acu vreo 6-7 ani cand mai lucram cu clip interfata era BT nu wi fi si era de ajuns, inclusiv pentru diag in mers. Dar reprogramarile necesitau cablu, cum zice si psichoo
Gata ma, am comandat pe aia cu BT, daca tot ziceti voi ca e buna. Am facut economie de 40 de lei, am bani de 2 instalari Torque pro.
Poți lua apk-ul pro chiar de aici:
Link
Merci Avani, l-am descarcat si pare ca s-a instalat corect. Sa vina si interfata sa probez.
Si a venit si interfata, de la Bragadiru in 5 zile...
[attachmentid=1628118502]
In alta ordine de idei, lupta daciotului cu rugina este permanenta, nu stii niciodata cand loveste cu perfidie moartea rosiatica. M-am bagat sub Logan sa etansez cu pasta esapamentul cel nou pentru ca meseriasii n-au facut-o si nenea de la ITP s-a chinuit sa faca gazele ca-i iesea lambda 1,6. Aruncand un ochi pe sub masina descopar un punctulet de rugina pe traversa de sub peretele parafoc. Bag eu mana si trag de antifon, rezultatul este o gaura si ditamai rugina pe sub mastic.
[attachmentid=1628118503]
Investighez si in partea ailalta. Traversa bine, dar observ o mica intepatura in antifon sub picioarele sofer. Ba, da' mica, 5 mm maxim! Trag cu nadejde de antifon si rezulta, de asemenea ditamai gogoasa.
Deox gel si la munca! Tai masticul, delimitez bine zona afectata si da-i aplicari. La 24 de h, ca e cald, mi-e lene si am treaba.
Poze cu gogoasa de sub picioare intre aplicari:
[attachmentid=1628118504] [attachmentid=1628118505] [attachmentid=1628118506]
Dupa a 4-a aplicare socot ca inchei. Aici e bine, nu e perforata tabla.
Rugina de pe traversa. Aici o sa-mi exersez talentul de sudor. Necesita petec. Am vorbit cu un nene, da' a zis ca nu poate sa sudeze sub masina, ca e greu si e pozitie incomoda. I-am zis ca o sa-l contactez cand oi avea de sudat pe plafon, sau pe la nivelul ochilor, sau ii tai traversa cu flexu si i-o duc sa o sudeze pe banc. A dracu' meserie, numai puturosi...
[attachmentid=1628118507] [attachmentid=1628118508]
Urmeaza fier curat, convertizor de rugina in caz ca mai ramane vreun por, grund reactiv, mastic.
Sa vezi distractie cu sudura, sper sa nu-i dau foc, ca am lonjeronul plin de ceara
einstein1984
6 Jul 2020, 11:27
La programul rabla te-ai gandit?
Avea masina vreo 5 ani cand am observat ca un obturator pe acolo era cam gaurit, dar nu am pus mana ca nu vroiam sa descopar ce e eacolo, am vandut-o dupa inca 6 ani fara sa cad din ea si cu ITPul ok.
Dar ala e inceputul sfarsitului, o sa rugineasca pe langa suduri in maxim 12 luni daca mergi si iarna cam indiferent ce ii faci. Vezi sa nu fii prea aproape de conductele de benzina si frana cand sudezi sau sa imprumuti o patura din aia ignifuga. .
E foarte aproape de conductele de benzina, ca pe acolo trec. O sa le dau la o parte, evident.
Nu a ruginit de la obturatoare, ca alea le-am schimbat cand s-au tocat. Unde e gaura am harsiit-o eu de ceva, cred ca o bordura. In partea cealalta a fost o piatra aruncata care a intepat masticul.
Reparatia va fi durabila, va fi curatata 100% si sudata mig. Fierul este gros si nu are de ce sa cedeze in jurul sudurii. Daca voiam sa o carpesc foloseam fibra de sticla.
Programul rabla? Never. Nu imi mai iau masini noi. Logan-ul va fi schimbat cand o sa am chef cu un pocket rocket, gen Audi TT, Merc SLK, BMW Z, sau Alfa Brera. Dar deocamdata nu e cazul, Loganul va mai functiona o buna bucata de vreme. Oricum, e cel mai vechi din familie si cel mai bine. Restul vor ajunge cotetze mult mai repede ca el. Deja sunt cativa ochi atintiti pe el...
psychoo
6 Jul 2020, 13:12
Cand am vazut la solenza ca incepe sa se umfle antifonul pe traversa am si inceput cautarile pt actuala masina.
M.am luptat cu stalpii, prag, oalele amortizoarelor, dar cand am vazut ca e sub antifon am aruncat manusa
Ai ma, nu mai fiti asa prapastiosi, ca o fac, promit...
Da-o in ma-sa ca e o gaurica, pot sa bag si burghiul in trepte sa o rotunjesc si ii pun obturator "de fabrica"...
Am prins-o totusi la timp.
Si daca vreau Alfa veche ar trebui sa invat totusi sa sudez...
Nu poti evita sudura? Poate nituind un petec dupa tratamentul anticoroziv peste care mai dai o tura de tratament.
Sincer, habar nu am, doar intreb....
Pe de alta parte ... daca vrei Alfa trebuie sa-ti "faci" mana.
einstein1984
6 Jul 2020, 14:02
O faci, problema e ca nu tine... si e structura de rezistenta. Mai facem misto, dar asta nu e simpla.
Alfa Romeo + Rugina =
Nu e reparatie serioasa petec + nit pentru ca nu are rigiditate structurala. Plus ca nu prea vad cum as putea baga prea multe nituri intr-un petec de 2-3 cm latura.
Dar va speriati degeaba de incalzirea tablei, o sa stau cu carpa uda in mana. Cat are Einsteine grosime tabla din traversa aia? La obturator pare destul de groasa (1,5 mm?).
einstein1984
6 Jul 2020, 15:31
N-am idee si nu caut in CAD asa ceva, banui ca minim 1,5 cand era noua.
vezi ca sudurile stucturale nu se racesc fortat niciodata.... dar ai zis deja ca ai sanse sa aprinzi ceara din traversa (daca sudezi mig poate poti purja aerul cu niste gaz inert si sa pui dopuri in rest? ).
Vezi cu Agrig, ca sigur are o solutie.
Bai, structura nu sta in sudura mea. Traversa aia e un profil U de minim 10 cm x 10cm. Eu fac un petec de 2×3 pe una dintre laturi. Cat de prost sa-l sudez si tot o sa tina bine mersi.
Nu pot sa bag gaz, ca e volum mare si are multe gauri. Carpa uda, apa la indemana si fi-miu cu extinctorul. De fapt ma mai gandesc, ca la cat de nerabdator e sa goleasca un extinctor ma umple de praf preventiv...
einstein1984
6 Jul 2020, 15:48
pai structurala devine daca da cineva peste tine, ca daca peticul nu tine pliaza traversa.....
tatabobu
6 Jul 2020, 18:44
QUOTE(YRX @ 6 Jul 2020, 13:45)
Si daca vreau Alfa veche ar trebui sa invat totusi sa sudez...
O vinde, sau nu la aia te referi? Si daca o vinde, ai coraj?
Sunt neinfricat...
Nu aia, ca n-o vinde. Mie mi-a placut Brera mai mult decat 159. Dar sunt rare rau cu 1.7 TBI, s-au produs doar in 2009 si 2010, vreo 3000 de bucati.
einstein1984
7 Jul 2020, 07:46
alea sunt mancrimi, nu curaj....
Poți sã lipești petecul?
Cu ceva epoxy?
einstein1984
7 Jul 2020, 08:44
pai ii pune spuma poliuretanica si gata, umple traversa, da un chit cu fibra la fata si aia e.
marksman
7 Jul 2020, 09:42
argon style
einstein1984
7 Jul 2020, 10:06
Pai cu flexul a dat deja
Va bat!
Numai idei aveti frate.
N-am dat inca cu flexu', numai atac chimic.
Podeaua am rezolvat-o 100%. S-a curatat perfect, urmeaza si convertizor, grund si antifon.
La traversa cred ca in we o rezolv. Astept niste manusi de sudura, ca la ce pozitie am acolo sigur ma frig.
A, poate stie cineva. Petecul vreau sa-l fac din urechile de prindere de la o aripa fata. Din ce imi aduc aminte erau niste dubluri mai groase, unde se prinde cu suruburi de stalpul A. E cam acelasi otel?
IRONICK
7 Jul 2020, 10:43
QUOTE(YRX @ 6 Jul 2020, 12:12)
Si a venit si interfata, de la Bragadiru in 5 zile...
[attachmentid=1628118502]
Mi-am adus aminte ca am si eu una pe negru. Sta intr-un sertar degeaba, mai bine ti-o dadeam sa te destrabalezi cu ea ...
Pe negru nu se mai poarta...
Lasa bre, ca am vrut-o pe a mea, sa o am permanent in deplasari. Merci oricum.
einstein1984
7 Jul 2020, 10:55
otel de structura fata de piesa de aspect..... ce zici, o fi la fel? Nu o fi loganu facut din UHSS, dar totusi. Bine, la peticeli din astea oricuml nu prea conteaza, important e sa se sudeze bine.
QUOTE(YRX @ 6 Jul 2020, 16:25)
Nu e reparatie serioasa petec + nit pentru ca nu are rigiditate structurala. Plus ca nu prea vad cum as putea baga prea multe nituri intr-un petec de 2-3 cm latura.
Dar va speriati degeaba de incalzirea tablei, o sa stau cu carpa uda in mana. Cat are Einsteine grosime tabla din traversa aia? La obturator pare destul de groasa (1,5 mm?).
Am sarit peste faza cu stuctura de rezistenta. Am propus nituire crezand ca doar o gaura simpla de astupat.
Rugina nr 1 rezolvata. Cam asta trebuie sa obtii in urma curatarii chimice. Punctuletele care se mai vad sunt deja pasivizate. Pentru siguranta urmeaza si convertizor de rugina care le va termina definitiv.
[attachmentid=1628118575]
La traversa, datorita accesului mai greoi (cu masina pe roti) treaba merge mai greu. Nu am prea putut sa formez strat consistent de gel. Dar exista si aici progres. Oricum trebuie sa o ridic si sa verific bine delimitarea zonei, sa nu-mi ramana vreo zona nedescoperita.
[attachmentid=1628118576]
Urmeaza taiatul gaurii si sudat. O sa trec pe la dezmembrari sa iau o bucata de otel similar sa-mi fac petecul.
einstein1984
8 Jul 2020, 12:37
i-ai phottut cateva ciocane, sa nu fie rugina si pe interior? S-ar vedea daca sare praful.
Si a venit si wekendul de sudura.
Pregatesc io echipamentul si pun mana pentru prima data pe un pistol de sudura. Fac rost de prin curtea lu' socru-miu de niste fiare. Tabla de 1 mm (aia ruginita) si de 1,5 (aia galvanizata).
Bag sarma de 0,8 mm cu setare D de curent si viteza de inaintare 3, cum am vazut pe youtube niste pusti americani care sudau o aripa spate pe o Honda.
[attachmentid=1628118693]
Tai bucati si cu ajutorul magnetului (foarte misto scula aia!) incep sa puctez. Atat butt cat si overlap. Primele dati nici nu nimeresc locul, ma cam sperii cand face arc si misc firul. Incep sa nimeresc, dau masca mai light, ca nu mai vedeam nimic cand pornea sudura, incerc sa ma joc si cu setarile de fir si curent. Una din zece imi iese ce trebuie, restul ba ramane bobita, ba dau gaura. Observ ca cel mai bine imi iese la tablele cap in cap, la overlap nu reusesc sa le tin apropiate. Bine, sunt si niste jeguri ondulate si ruginite.
[attachmentid=1628118694]
Trec la bucatile de 1,5 mm galvanizate. Astea macar erau drepte, dar se schimba setarile si o iau iar de la capat cu testele. Iar dau pe langa, iar nu se lipeste, gasesc totusi la un moment dat o combinatie setari aparat, pozitie pistol si timp de sudura care reuseste sa topeasca metalele si sa depuna un punct frumos. Polizez cateva sa vad penetrarea, hm, asa si asa, unele bune unele nu. Gasesc totusi o setare unde fac un punct frumusel. Nu incalzeste foarte mult zona adiacenta, e de luat in calcul la materiale subtiri.
[attachmentid=1628118695]
Vine si socru-miu cu indicatii pretioase, aaa, nu asa, da-i cordon! Bai, eu incerc sa invat sa sudez table si pe acolo n-am vazut cordon. Nu se lasa si imi aduce doua tevi. Ia si sudeaza-le pe astea cordon, ca sa prinzi curaj. Nu scap de gura lui si dau aparatul spre maxim la curent cu viteza 8 la fir. Mama, incep eu cu fata-spate, mentin balta binisor si imi iese ceva. Evident ca nu mai aveam grija gauririi materialului. Dar nu ma ajuta!
[attachmentid=1628118696]
Dupa aia vine cu un disc de tractor sa ii sudez un patratel in centru, sa-l faca disc de prajit. Ma enervez si ii dau cordon continuu pe toate laturile odata. Vedeam balta de metal cum se formeaza, am umplut si colturile. Meserie sa sudezi chestii groase!
Si uite asa am sudat toata ziua. Masca automata e grozava, vezi ce faci foarte bine si n-am avut nici o problema. In schimb m-am bronzat pe un genunchi rau de tot ca eram in bermude...
Aparatul a rezistat foarte bine, sudura flux nu face multi stropi, n-am avut multe probleme, doar ca nu stiam sa-l folosesc...
Urmeaza metal fabrication si sudarea pe masina.
einstein1984
13 Jul 2020, 10:45
parca te vad ca dai de 2 ori mai mult la tinichigiu sa repare ce ai facut tu la masina. Nu mai bine ii dai 2 beri lui Agrig sa vina prin preajma cand incerci?
Stii ca Agrig sta in Timisoara, nu?
Domnii tinichigii cu care am vorbit nu au vrut sa se bage, ba ca e dedesubt, ba ca nu se poate, ba ca nu e luna plina, ba pe ma-sa ba pe tac-su. Si cum ma enerveaza sa ma rog cu bani de ei am luat problema in mainile proprii. De altfel s-au cam dus dracu' si sudorii, ca si strungarii, mai sunt numai niste carpaci care lucreaza cand au chef si ce au chef.
Petecul este deja sudat...
psychoo
13 Jul 2020, 10:59
Pai si satisfactua lui, faptul ca a invatat o noua "meserie"?
Astea nu le castiga cu 2 beri...
xmisterx
13 Jul 2020, 11:17
Bravo man si eu as fi facut la fel.
einstein1984
13 Jul 2020, 12:25
tu sa fii sanatos! dar tot zic ca puteai intreaba la o reprezentanta, aia au totusi elevatoare.
Iti spun sincer ca daca aveam unde sa ma duc, acolo o faceam.
Zici de reprezentante - pai cand aia indreapta si vopsesc o aripa cu 1000 de lei crezi ca se uitau la lucrarea asta? Sau imi dadeau un pret astronomic, sa ma goneasca. In toamna cand am revopsit aripa spate pe asigurare i-am intrebat pe cei de la service daca nu pot sa platesc eu schimbarea aripii (diferenta cash fata de devizul aprobat). Mi-au dat un pret de 2700, plus vreo 1500 devizul asigurarii.
Am incercat la sudorii de tobe, ca na, aia lucreaza toata ziua cu asa ceva. N-au vrut, e mult de munca.
Am intrebat pe la tinichigii "underground" de rable, unii aveau numai acetilena si electrod, altii dureri in cot si lene.
Ori n-am eu metoda, ori dau numai peste hoti.
einstein1984
13 Jul 2020, 13:40
La orice pret avansat de receptioner la dealer exista loc de manevra, reduceri de client fidel etc. Daca ii zici ca chiar vrei sa faci treaba la ei, mai au loc sa miste ceva, reducere pe piesa sau la ora de manopera un X la SUta. Bine, poate la asta ziceau sa schimbe traversa si te indepartau asa, dar zic sa stii pentru viitor.
psychoo
13 Jul 2020, 15:17
QUOTE(YRX @ 13 Jul 2020, 14:25)
...
Ori n-am eu metoda, ori dau numai peste hoti.
Nu esti singurul.
Dupa oferte de minim 2500 euro pentru 4 panouri 1.5x2.2m si 2 usi una pietonala alta de 5m auto mi.am bagat picioarele, cumparat aparat de sudura, masca cu lcd, rotopercutor, si alte maruntisuri.
Dupa ce mi.am facut singur am tras linie si am ramas cu >1300 euro plus sculele plus experienta.
Sa nu vorbim de treaba facuta ca la carte. Vecinii deja trebuie sa isi schimbe panourile din dedeman pe motiv de umflaturi de la rugina, ale mele sunt ca in prima zi.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.