Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Vw Touareg - The Battleship
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86
einstein1984
isi ya pschoo roti premium si dupa aia merge cu 60 pe zapada viscolita ca el franeaza mai repede
psychoo
Si vine geniul din spate si ma pupa-n cur ca el n-are nevoie decat pana la coltu blocului.
Dar da, circul si cu 60 cand conditiile permit. In schimb am vazut cum circula cei de la campie cand pica primul fulg pe sosea. Noroc ca pot sa lucrez de acasa cand am eu chef si nu imi stric nervii in trafic.
Eu am crescut la munte unde am si invatat sa conduc. Stiu cum sa ma folosesc de aderenta pe care o am si nu am nici un accident in 17 ani si peste 700k km cu tot cu mersul meu prea tare sau cu "amortizoarele distruse"
dizzy
Debica Frigo de iarna avem pe Focus si sunt ok.
YRX
Ba, va bat! mad.gif
Sa trecem la lucruri mai serioase - au inceput sa vina piese. Mai astept cablajul bujiilor si Touaregul intra la reparatii. Bujii NGK... laugh.gif
Masina a pornit totusi pe frig la fel, doar cu in mers mai neregulat in primele momente.

[attachmentid=1628112058]
IRONICK
QUOTE(YRX @ 5 Dec 2019, 09:21)
Ba, va bat!  mad.gif
*


Ce am intrebat eu si ce au facut ei???!!!
madhorsefuzzy
QUOTE(psychoo @ 4 Dec 2019, 13:15)
Doar sa nu aiba nevoie sa franeze de urgenta ca vreun aiurit trece strada fara sa se asigure.
Il iei pe capota si apoi il bati pana iti plateste tabla. Daca mai ai pe cine sa bati, daca nu ... sanatate. Care e paguba?

QUOTE(psychoo @ 5 Dec 2019, 08:39)
Si vine geniul din spate si ma pupa-n cur ca el n-are nevoie decat pana la coltu blocului.
De asta ne-a dat statul drumuri: sa mergem cu totii pe ele. Daca se intampla: ghinion de nesansa. Nu ti-o busesti tu, ti-o busesc altii. Tot trebuie busita.
einstein1984
toaregul nu lasa bujiile alimentate o vreme si dupa demaraj?
tatabobu
PWM, probabil.
einstein1984
Pai daca face asta, se va simti si la poluare si la mersul masinii o bujie sau mai multe lipsa, nu doar la pornire.
YRX
Se simte ma, n-am zis? E mai nesigur relantiu vreo cateva minute. Am si martorul OBD aprins. Boul are cate 2 bujii pereche, cred, ca apare pe diagnoza 2 si 5. Doar 2 e dusa dar nu le mai alimenteza pe amandoua.
Ma distram ca apare in istoric de 2 ori schimb de bujii, de fiecare data cate doua. Din ciclul asta zice diagnoza, asta schimbam, nu stim noi cu multimetrul. Probabil 2 e aia originala ramasa.

A venit si cablajul, care te pricepi la trosnit bujii incandescente? Votam motor rece sau motor cald?

[attachmentid=1628112078]
psychoo
As zice cald si wd40 mult dar desurubat cu cheie dinamometrica pentru a opri inainte de momentul de forfecare.
Mai bine incerci a doua zi iar decat sa ramana juma de bujie in bloc
tatabobu
Daca n-ai, cere! Si ti se va da. De 1/2, dar cred ca tre' sa-ti iei tubulara, ca am doar de 19 si 21.
MyKe89
Eu votez doar degripant la cald (din belșug) și desfăcute la rece.
einstein1984
degripant pus si lasat vreo zi, desfacute cu pistol cu impact nu cu dinamometrica (pe care intamplator o poti strica grava daca o folosesti pe deschidere)
MyKe89
Pistol cu impact? La bujii? Încă mai are timp să pună o chiulasă pe lista lui Moș Crăciun.
YRX
Ma gandeam eu - cate capete atatea pareri... biggrin.gif Si in service le trosneste mesterul direct cu o cheie teava cu surubelnita in ea!

Bobule, de 1/2? Trebuie sa aplic pe desfacere max 30N (cuplul de forfecare). Se strang cu 15N. De aia mare am si eu, dar nu intra acolo sub nici o forma. Doar sa fac rost de una din aia 1/4 cu 5-30 N.
Nu stiu de unde le scoateti pe astea cu se strica dinamometrica pe desfacut, daca ai filet invers ce faci? Daca era asa le faceau fara inversare de sens.

Ba, ultima data cand am scos dracii din astea a fost la un Multijet Fiat. Am luat o cheie teava de 8 si le-am destrans usor. Le-am strans la simt pe cele noi si gata. 20 de min. Cu motorul rece, ca nu mai pornea rabla! Nu mi s-a parut mare filosofie.
einstein1984
QUOTE(MyKe89 @ 5 Dec 2019, 19:10)
Pistol cu impact? La bujii? Încă mai are timp să pună o chiulasă pe lista lui Moș Crăciun.
*


https://www.lasertools.co.uk/items/PDF/Prod...nstructions.pdf alt priceputeanu, nu ajungea psichoo

cheia are 2 directii ca sa se ocupe de filete pe dos, nu ca sa desfaca... Sau nu toate cheile stiu sa masoare pe desfacut, ca unele mai sunt capabile, dar la majoritatea le decalibrezi daca le pui in cuplu pe desfacut.
MyKe89
Păi na, low torque e altceva. Țăranu’ priceputeanu a lucrat numai cu sute de N.

up.gif
tatabobu
QUOTE(YRX @ 5 Dec 2019, 18:14)
Bobule, de 1/2? Trebuie sa aplic pe desfacere max 30N (cuplul de forfecare). Se strang cu 15N. De aia mare am si eu, dar nu intra acolo sub nici o forma.
*



Doar de-aia am. Si prelungitor mic.
YRX
Myke, a mai aratat un american cum le desfacea cu un pistol electric Bosch. Eu nu as avea curaj, dar fiecare cu metoda lui.

Tatabobu, aia mare nici nu masoara precis la baza, 20N poate sa nu-i simta, eu am una 20-210 si era sa rup un surub la 20. De la 40 incolo masoara bine.

O sa incerc cu bujia 5 sa vad cat de greu se desfac. Aia e accesibila fara galerie jos, doar ca imi trebuie cheie articulata, care n-o am inca.

La Fiat nu am dat nici cu degripant, dar ma rog, nu era masina mea... biggrin.gif
psychoo
QUOTE(einstein1984 @ 5 Dec 2019, 17:59)
degripant pus si lasat vreo zi, desfacute cu pistol cu impact nu cu dinamometrica (pe care intamplator o poti strica grava daca o folosesti pe deschidere)
*



Iar dai cu creierii pe nas.
https://sonictoolsusa.com/dual-direction-torque-wrench/

Sau varianta de buget
user posted image

Eu nu as risca sa depasesc cuplul de forfecare. Pistoalele de impact pe desurubare au un monstru de cuplu, astea uzuale.
Cam ca cheile cu click uzuale dinamometrice care nu declanseaza pe desurubare.
In prealabil as da vreo 2 zile cu wd inainte sa ma apuc de treaba
MyKe89
Sau, cu motorul cald, aplicat direct pe bujie:

https://eshop.wuerth.de/Product-categories/...cgid/en/US/EUR/

biggrin.gif
wolfin
Sau cu criket si lovit cu ciocanul.

Vazut cu ochii mei in rep reno tongue.gif
xmisterx
Am schimbat recent bujiile la laguna din semnatura, fara nici o mare scofala, cu o tubulara lunga de 10mm si un teu modular, lovituri usoare aplicate cu podul palmei s-au desfacut fara nici o greata, operatiunea a fost la rece. Le-am montat pe cele noi stranse la moment, am verificat de scapari gaze pe langa bujie si gata.
dizzy
Sau metoda calicului :
Pui o tubulara normala si o teava de juma de metru.
Iei un cantar de sacose, si calculezi :
M= F x b
F= Forta = nr de kg x 10 . Ai 30N rezulta 3 kgf
b se masoara cu ruleta
Deci daca ai un cuplu maxim de 30Nm si o parghie de 0.5m, rezulta o forta masurata cu cantarul de 6 kg
Mai sunt metode daca vrei sa pui presiune pe surub fara sa depasesti o anumita valoare amomentului:
Un saculet cu nisip de 6 kg, pus cu o sfoara peste un scripete. Avantajul e ca il poti lasa asa sa actioneze in timp de cateva ore.
YRX
Dizzy am fost sa caut saculet etalonat de 6 kg si nu aveau. Doar de la 8 in sus... biggrin.gif
Dar am gasit asta, 5-25 cu 1/4. De cand imi doream una din asta mica. Mai trebuie sa dau o fuga in Vitan dupa niste tubulare lungi de 10 cu 1/4 si gata sculele.
Cine vrea este 79 de lei la Bricodepot. Sa nu va aud ca aia, ca ailalta, e dinamometrica.

[attachmentid=1628112099] [attachmentid=1628112100]
psychoo
Dinasta mai imi trebuie si mie.
In primavara ma apuc sa schimb cureaua+lantul de distributie singur si am nevoie de una asemanatoare.
O sa caut ceva care sa mearga si pe desurubat, dar n-as da o avere.
La o adica merge si aia manuala verificata la cantar (cum a zis dizzy mai sus).

Pentru desfacut surubul fuliei de la arborele cotit e suficient un pistol de impact de 450nm sau sa mai pun ceva sa iau de 800?
Dezavantaj la ala de 800 e ca are patratul de 3/4 si pretul cu 50% mai mare
GIC
QUOTE(YRX @ 6 Dec 2019, 13:10)
Dizzy am fost sa caut saculet etalonat de 6 kg si nu aveau. Doar de la 8 in sus... biggrin.gif
Dar am gasit asta, 5-25 cu 1/4. De cand imi doream una din asta mica. Mai trebuie sa dau o fuga in Vitan dupa niste tubulare lungi de 10 cu 1/4 si gata sculele.
Cine vrea este 79 de lei la Bricodepot. Sa nu va aud ca aia, ca ailalta, e dinamometrica.

[attachmentid=1628112099]  [attachmentid=1628112100]
*


Vezi sa faca clic si pe desfacere!
Laurentziu83
QUOTE(YRX @ 6 Dec 2019, 14:10)
Cine vrea este 79 de lei la Bricodepot. Sa nu va aud ca aia, ca ailalta, e dinamometrica.
*



Eu am multe scule de la Magnusson si sunt multumit de ele.
xmisterx
QUOTE(YRX @ 6 Dec 2019, 13:10)
Dizzy am fost sa caut saculet etalonat de 6 kg si nu aveau. Doar de la 8 in sus... biggrin.gif
Dar am gasit asta, 5-25 cu 1/4. De cand imi doream una din asta mica. Mai trebuie sa dau o fuga in Vitan dupa niste tubulare lungi de 10 cu 1/4 si gata sculele.
Cine vrea este 79 de lei la Bricodepot. Sa nu va aud ca aia, ca ailalta, e dinamometrica.

[attachmentid=1628112099]  [attachmentid=1628112100]
*


Ceva asemanator am si eu de la 5-la 50 Nm tot 1/4, am strans pana acum vre-o 2 chiulase cu ea, sunt multumit.
psychoo
Pentru trusa de 1/4 recomand https://www.magazinulcuscule.ro/scule/chei/...iti-14-56-piese
La banii astia ai tor ce vrei acolo
YRX
Am mai multe truse, dar niciuna cu tubulare lungi. Asa a fost sa fie, nici nu am avut nevoie, decat la bujii, am mai multe 16 si 21 lungi. In Vitan sunt niste tarabe cu scule unde iei la bucata tot ce vrei, am luat curbate, teava, 5.5 pentru filtrul de polen, de impact etc. Am luat fix ce mi-a trebuit, oricum sunt cateva uzuale si restul nu le-am folosit la nimic. Asa am minim cate 4 de 18, 16, 17, 19 etc.
Nu mai cumpar truse pana nu le termin pe care le am, am o gramada de antrenoare, prelungitoare., biti. Partea proasta este ca sunt cam dezorganizate, dar le-am adunat in timp.

Xmisterx, 50N pe 1/4? Cam mult mi se pare.

Am zis mai demult ca dau comanda pe Ali de adaptoarele alea digitale. Aveau chinezii pe toate marimile si la preturi bune, le pui pe orice brat. Pe la noi le-am vazut cam scumpe.
xmisterx
Asa are cheia pe gradatie, nu am folosit-o niciodata la maxim dar pt momentele de care am avut eu nevoie a tinut.
psychoo
Am luat.o.
Nu face click pe desfacut, cum ma asteptam dar e ok, aveam nevoie pt capac culbutori si anexe pentru strans.
Am luat si un set de chei fixe cu clicket tot la 80 lei. De mult tot zic ca.mi iau
YRX
[attachmentid=1628112129]

party.gif yupy.gif yupy.gif yupy.gif
xmisterx
Dupa cum arata filetul nu ai avut emoti la desfacere.
psychoo
3 originale, 2 inlocuite anterior, cum s-a presupus smile.gif
YRX
Oarecum, pe istoricul masinii apar 2 schimburi de bujii cu cate 2 bujii, deci 4. Eu zic ca cele 2 mai mate sunt originale, al doilea schimb fiind o bujie originala si una schimbata in prima tura.

Deci, sa povestesc un pic si aventura. Nimic nu e mai nasol decat sa pornesti la mestereala cu frica, dupa ce am citit toate istorisirile de pe lume. M-a stresat rau operatiunea, cu toate ca e o chestie destul de simpla.
Dupa ce am luat dinamometrica am constatat si eu ca nu face clic pe desfacere. Firar sa fie! Am folosit-o la calibrarea mainii, care apropos era destul de precisa... biggrin.gif
Dupa ce am dat jos clapeta, galerie, egr am ajuns in strafundurile chiulasei unde erau ingropate rahaturile alea. Am tras de fise si am ramas cu toate in mana, erau sparte si coapte toate. Deci investitia de 440 de lei in cablaj a fost inspirata.

[attachmentid=1628112137] [attachmentid=1628112138]

Asa arata fisa ramasa intreaga si resturile pe care a trebuit sa le scot cu clestele de pe bujii.

[attachmentid=1628112139] [attachmentid=1628112140]

Paiul roz a fost folosit la curatarea alezajului bujiilor, operatie destul de inutila, nu a colectat mai nimic. Acum despre blocarea varfului in alezaj din cauza calaminei, e cam trasa de par, cel putin la motorul asta, diferenta intre grosimea varfului si alezaj e mare.

Cam asa sunt ingropate bujiile in chiulasa, oarecum oblic 2 spre fata si 3 spre spate.

[attachmentid=1628112141]

De mare angajament este nr 5, cotul ala este pentru antigel, incape un prelungitor 1/4 cu cardan la milimetru. Alternativa era sa dau iar antigelul jos... biggrin.gif

[attachmentid=1628112142]

In concluzie, pentru a nu avea emotii folositi un antrenor foarte mic la desfacere, cheie tubulara lunga buna si fara graba. Motorul a fost rece, wd40 nu ajuta prea mult, nu reuseste sa intre pe filet. 3 s-au desfacut repede, 2 am incercat de peste 5 ori fiecare.
La remontare nu am uns filetele, scrie expres in manual sa nu la cele ceramice, am folosit dinamometrica la strangere (le-am strans la 11N, intre 10 si 15 cum zic ei).

YRX
Analiza ulterioara a bujiilor vechi arata asa:
- 4 sunt bune, rezistenta 0.3 ohmi, exact cat alea noi
- 1 bujie (nr2) care la masurarea pe motor era intrerupta, dupa ce am zdruncinat-o, a facut o rezistenta de 2.3 ohmi, probabil filamentul rupt face contact cu carcasa.
Deci, la orice modificare a rezistentei bujia nu mai e buna. La un calcul simplu 7V si 0.3 ohmi inseamna 23A curentul tras. Nu stiu daca sunt alimentate PWM, la masuratoare cu voltmetrul aveam 7V la mufa.
Daca sunt accesibile fara prea mari eforturi merge si schimbat cate una, vad ca tin destul de mult, n-are rost investitia in toate. Daca desfaci juma' de motor se schimba situatia.

Alta treaba, cat am mers cu eroarea (eroarea era prezenta pe 2 cilindri) cred ca nici nu le-a mai alimentat, masina pornea normal, dar a mers cu combustie deficitara la rece ducand la acumulare suplimentara in DPF, il am la 38% incarcare in 400 de km, in conditiile in care normal face undeva la 25% in 700 de km, cand il si regenereaza activ. Nu stiu daca prezenta erorii inhiba regenerarea. Asa ca atentie.

Firele au spre 0 ohmi, electric erau bune.
dizzy
Cred ca tocmai ti-a iesit morcovul cu tot cu frunze, iepure si vanator;
Sincere aplauze domnule!

Din cate imi aduc aminte, forta normala a unui brat de om este pe la 35kgf, de aceea se fac cheile de lungimi diferite, astfel incat in utilizare normala sa poti sa strangi-desfaci normal.
De-aia cheia de 10 e mai scurta ca cea de 14.
einstein1984
e f important sa tii cheia dreapta pe bujie, sa nu o inclini. De aia nu e bun un prelungitor de 2 metri
tatabobu
QUOTE(YRX @ 11 Dec 2019, 08:33)
la masuratoare cu voltmetrul aveam 7V la mufa.

*



Deci e PWM 04.gif
Empiric asa se vede: daca trebuia sa fie 12 V si nu e atat, iti apare alta varianta, iar firele n-au rezistenta, e PWM.
madhorsefuzzy
QUOTE(YRX @ 11 Dec 2019, 08:33)
Analiza ulterioara a bujiilor vechi arata asa:
- 4 sunt bune, rezistenta 0.3 ohmi, exact cat alea noi
- 1 bujie (nr2) care la masurarea pe motor era intrerupta, dupa ce am zdruncinat-o, a facut o rezistenta de 2.3 ohmi, probabil filamentul rupt face contact cu carcasa.
Si concluzia? Aveai 4 bujii bune si una stricata?

Am si eu un mers intrerupt la Leguma dupa pornire (care mi se pare usoara la 4 grade C).

Verific bujiile si apoi cumpar? Eventual ma si asigur ca sunt cele gasite pe net dupa cod motor si chestii, dupa ce scot una din motor?

Cand crapa una e obligatoriu sa crape si celelalte in curand din cauza de uzura?

Mie imi trebuie d-astea.
dizzy
Daca trebuie sa fii ginecolog de furnici ca sa le schimbi, mai bine schimbi pe toate 4 si aia e.
Daca e relativ usor, o schimbi pe cea defecta, si iti scrii ce ai schimbat.
madhorsefuzzy
Sunt chiar destul de expuse.
marksman
Cred si eu ca-s expuse, daca ai scos motorul de sub capota biggrin.gif
YRX
Tatabobu: Se alimenteaza cu 7V, scrie si pe ele. Stiu figura cu daca e puls citesti pe voltmetru jumate de tensiune. Touareg-urile mai vechi au altele, metalice pe 11v. Asa le-au terminat multi, ca le probau pe baterie direct.

Madhorse, diagnoza avem? Mi-e greu sa cred ca Laguna n-are autotest. Daca n-ai cod de eroare stocat sunt bune. Ca sa le masori trebuie voltmetru si sa stii cat au rezistenta. Orice abatere e de schimbat. Tipul lor cred ca il afli usor pe catalogul NGK, Bosch, Beru.
Daca le schimbi fara sa demontezi chestii majore merge schimbata cea cu probleme. La mine 2 au fost originale (180kkm) 2 schimbate pe la 40k si 2 pe la 90k. Au schimbat cate 2 pentru ca sunt Dorei, controlerul este cu 3 cai si da alarma pe toata calea, nu s-au obosit sa le si masoare.
La Renault sunt mai scumpe, deci nu sunt eu al mai fraier... biggrin.gif Oho, daca Bosch e 100 de lei, OE-ul e peste 200, la VAG erau 117 lei pe Ak. Vezi ca pe Autokarma sunt mai ieftine.
Vezi sa nu te puna naibii sa iei no-name-uri, (gen ce are Ak pe acolo) alea le poti rupe si la strangere.
madhorsefuzzy
Diagnoza avem. Si avem si lene.

Cele originale Reno sunt Bosch Japan. huh.gif
YRX
N-am zis ca Bosch sunt proaste... biggrin.gif
Imi luam si eu dar n-am gasit, doar niste ametiti le aveau pe magazin la vreo 60 de lei. Cand m-au sunat au zis ca sunt 110 lei de fapt. Le-am zis pas.
Am vazut si eu testele de incalzire de pe Youtube, dar sunt neconcludente, prea le castiga Beru pe toate.

Pune diagnoza si afla, oricum iti ramanea martorul antipoluare aprins, e pana cu MIL aprins, tremuratul la rece poate sa fie din multe alte cauze. N-are sens sa dai bani aiurea pe bujii daca trebuie sa strangi de altceva... icon_mrgreen.gif

Oricum m-am enervat pe PCV si EGR, galeria mea curatata in vara era iar mizerabila. Am curatat-o din nou si iar se simte la schimbatul treptelor. Deci urmeaza catch can si un ciclu redus la EGR, ca nu se mai poate. Studiez catch canul lui MANN, mi se pare cel mai adevarat.
einstein1984
pai ce diferenta e intre EGR off si redus, NOX tot scoate?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.