Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Vw Touareg - The Battleship
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86
YRX
Ala cred ca este furtunul care vine din PCV. In poza ta nu se vede teava egr care ar trebui sa fie paralela cu furtunul. Vorbim despre 2.0 tdci Ford, nu?
psychoo
Da, se vede valva EGR cu furtunul sau de vacuum, este fix unde coboara furtunul incercuit.
EGR e montat pe bloc, are 2 gauri blocul, 1 pt evacuare si 1 pentru antigel si din EGR iese o teava fix in galeria de plastic dupa clapete.
Daca furtunul incercuit intra in EGR atunci am unde monta catch-can biggrin.gif

E versiunea euro5 de 2.0 tdci putin modificat, teava aia metalica paralela a disparut. Nu cunosc modelul anterior de motor ca sa stiu cum s.a modificat

Am adaugat o poza cu egr.ul...nu vad o conexiune catre furtun.
Dau cu ochiul in weekend ca e mai sigur.

Versiunea veche de 2.0 avea EGR in spate, de aia se vedea teava paralela. La al meu au mutat EGR.ul sub galeria de admisie

Sper sa intre furtunul in teava incercuita biggrin.gif
cj98czh
QUOTE(psychoo @ 20 Feb 2020, 21:18)
DW10C e codul, folosit si pe Peugeot si pe Citroen.
*



incorect spus .. este motor PSA dar la care Ford i-au proiectat ei injectia .. mult mai prost si nefiabil .. decat cele facute 100% de PSA ..
psychoo
Te referi la soft?
Ca injectoarele si pompa de inalta stiam ca sunt identice de la delphi
cj98czh
depinde de motor ... cele puse pe PSA nu se potrivesc la Ford ... si pe PSA motorul ala poate sa aiba injectie Delphi, Siemens sau Bosch .. depinde de varianta de putere ..
YRX
Furtunuri asortate Renault by Vitan.... biggrin.gif
Din toate astea fac instalarea CC-ului cum trebuie, cu coturile de rigoare. Mai trebuie sa-i fac consola si gata.

[attachmentid=1628114636]
YRX
Si am finalizat instalatia, e gata de montaj, dar am zis sa curat un pic si furtunul amonte de turbina unde intra ventilatia carter si debitmetrul, e unsuros totul pe acolo. Ce bine ca am gasit furtunuri formate cu coturi, asa se aranjeaza totul ordonat si fara improvizatii, am gasit exact traseele care le vroiam. Traiasca furnizorii lui Renault care produc in Romania si noi pe langa ei... biggrin.gif
Am folosit protectia termica de la vechiul furtun (trece pe langa galeria de evacuare) si un soi de plasa dintr-o fibra foarte tare, anti frecat. Din furtunul mare mi-a mai ramas o bucata exact pentru un furtun de apa care ma enerveaza demult, cred ca e reparat cu un manson si se tot umezeste. E fix la fel, am mai salvat 80 de lei pe furtunul original. De schimbat cand umblu la apa.

[attachmentid=1628114762]

Am fabricat consola de montaj din inox si doua suruburi tot inox. Initial am cautat o tabla de aluminiu de 1,5 - 2, dar n-am gasit neam. In Vitan erau unii cu bucatele de tabla dar aveau numai inox de la 2.5 in sus. Am zis ca nu indoi eu fiarele alea asa ca am folosit o gletiera veche din care am taiat o bucatica. Nu e deosebit de fatoasa dar e buna.

[attachmentid=1628114763]


Si l-am instalat. Surprinzator am facut consola de prindere bine, s-a potrivit... laugh.gif

[attachmentid=1628114790]

[attachmentid=1628114791]

Evacuarea este la un recipient de 10 ml de Bixtonim. Suficient sa vad peste vreo 1000 de km cat a strans. O sa fac un recipient mai de doamne ajuta pe viitor, sau pun 0,5 m de furtun transparent cu dop si cand se umple il golesc. Cei care au folosit inaintea mea scoteau cam o uncie la 10k km.

YRX
Si cum se apropie repunerea in circulatie a Loganului, ca nu-i dam taxa lu' Firea, i-am luat planetara noua. SKF - 313 lei la Ak. Am tot amanat-o eu, am zis ca schimb burduful, dar la a mea nu se da capul jos si ambele burdufuri ma duc pe la 250 de lei. Asa ca am mai pus ceva si am luat-o cu totul. Mi se pare frumusel facuta.

Era o discutie despre un capacel la simering. Are o tabla pe post de capacel, mie mi se pare OK. Eu zic ca e protejat destul. Sa vad pe aia originala cum e.

[attachmentid=1628114889]

Mai multe poze si comentarii la montaj.

Daca tot am luat piese i-am luat si Touaregului doua becuri de faza scurta.

[attachmentid=1628114890]
einstein1984
mergeai la service si-ti puneau burduf cu 50 d elei max, cu gheara din aia pneumatica sa-l cracaneze.
ce temeraturi ai pe langa recipientul ala de bixtonim? pana s avd poza am crezut ca e sticla.
Victorine
Sa spui daca planetara SKF e mai subtire ca aia de pe masina.
kossak
Cat a tinut planetara din fabrica? Intreb pt ca la mine de ex la aproape 170k nici macar burdufele nu s-au cerut schimbate si parca mi se pare deja anormal smile.gif)
YRX
Subtire - grosimea tijei? Voi ati zis ca e mai subtire si va cred... biggrin.gif
Dar nu e o problema asta, am vazut planetare si mai subtiri, ce tie ti s-a rupt cumva? Stiu ca discutasem de protectia simeringului si capacul ala de tabla presat mi se pare ca e destul. Ma rog, la 300 de lei e pomana, sa tot schimbi planetare.

Einstein, da si nu, e umed si simeringul, bate si pe viraj, asa ca e solutia cea mai buna. Mama lui de telefon... ce-i aia "temeraturi"? Daca e temperaturi nu este, ca e in spatele farului, nu se incalzeste deloc. Oricum, e solutia provizorie, sa vad ce strange in 1000 de km si dimensionez recipientul pentru 10k km, sa golesc odata cu schimbul de ulei. Nu vreau sa pun nici unul prea mare ca n-am loc.
Ca tot mi-ai amintit de temperaturi, am tot verificat cum se incalzeste pe traseu, furtunul de intrare e cald, corpul separatorului e cald sus si rece jos si furtunul de iesire e rece tot.

Kossak: Are aproape 100k. Bat demult, numai pe viraj, si acum s-a spart un burduf (de la roata). Nu e o regula, depinde ce drumuri a avut masina, imi place sa o si calc pe viraje, a facut mult oras. Se schimba cand se strica, bine ca exista alternative.
xmisterx
YRX de unde ai luat dracia aia de catch can?
YRX
De la un magazin online de piese - autoatu - dar gasesti peste tot.
Este codul 11151705237 BMW, al meu este Metzger cod 2385019. OE-ul BMW este 100 si ceva de lei, Metzger 34 de lei. Mai sunt si Febi, Swag etc.
La BMW este folosit la X5, motorul de 4.4.
xmisterx
Iti multumesc, am comandat si eu o buc.
YRX
Pe ce masina vrei sa-l pui?
xmisterx
Pe Leguma din semnatura, nu sunt probleme grave cu uleiul pe admisie insa cu acest filtru cred ca va fi mult mai bine.
YRX
Te-am intrebat pentru ca se pare ca eficienta acestor separatoare depinde de viteza gazelor, de aia cred ca se dimensioneaza cumva. Asta BMW e folosit pe jumate de motor 4.4 (are 2) deci un 2-2,5 litri ar fi aproape. Eu l-am ales pentru ca avea intrarile de acelasi diametru cu motorul.

Pe la rusi am vazut ca se joaca cu un model Hyundai/Kia 26740 45500. Asta are si o membrana, dar are porturile pe 16 mm. Am vazut ca rusii l-au folosit la Toyote 1.5, dar si la Subaru Forester de 2.5
xmisterx
Inteleg insa eu cred ca chiar daca va fi pus pe un motor mai mic tot va avea ceva eficienta decat situatia actuala adica doar epuratorul stock.
YRX
Mai, eu l-am pus sa minimizez depunerile din galeria de admisie, ca e horror, ar trebui curatata anual si e o operatiune imputita din cale-afara. Asa ca ma intereseaza sa cam scot tot uleiul. Vreau sa dau bixtonimul jos la 1000 de km sa evaluez situatia. Totodata o sa dau si furtunul de iesire jos pe care sper sa-l gasesc uscat. Vedem si cu ocazia asta cat ulei scapa si turbina.
Binenteles ca orice ulei scos din admisie e un lucru bun, am fost eu fraier ca nu am pus cand am spalat traseul turbo - intercooler - admisie. Acum probabil e unsuros din nou intercoolerul.

Oricum, mai am un pacient pentru CC - Alfa 159 TBI, motorul turbo benzina de 1.8. Pe mine m-a speriat cat ulei putea avea masina aia dupa turbo, TDI-ul meu era undeva la 30%, dar motorul ala are si un PCV foarte prost construit si dimensionat. Vedem ce putem face, o sa incepem cu spalat traseul.
xmisterx
Pai exact asta e si planul meu, eu am mai incercat cu un alt model de canistra cu un filtru improvizat in interior, rezultatul a fost destul de slab, am renuntat la idee.

ceva de genu asta am folosit.

https://i.ebayimg.com/images/g/4MYAAOSwS-Bc5xOq/s-l1600.jpg
andreig1982
crezi ca un catch can ar ajuta si un CFFB sa nu mai faca depunerile alea de pe clapeta de acceleratie si degetar?
YRX
Aveti si voi rabdare sa am datele de la 1000 de km. Deocamdata nu stiu ce scoate, ce mai trece si ce efecte are asupra depunerilor.
Oricum, traseul de la turbo la admisie nu l-am curatat, e in continuare unsuros, am curatat doar debitmetrul si furtunul pana in turbo sa vad daca mai trece ulei de separator.

Andrei, in principiu un separator din asta se poate monta pe orice motor. Nu e restrictiv in nici un fel si daca lasi pe pozitie PCV-ul masinii nu face nici o problema. Acum, orice ulei scos inseamna mai putine depuneri, mai putina cenusa in DPF etc. Cu cat mai mult cu atat mai bine. Masoara diametrele porturilor de la capacul culbutori si la intrarea in admisie, de curiozitate.
YRX
Deoarece furtunul lu' Renault e o porcarie si s-a crapat ca nesimtitu' am bilantul CC-ului la 200 de km. A strans frate pe ulei, in conditiile in care mai este si pe traseu si in corpul separatorului. Cred ca undeva la 2-3 ml, deci la 10k km cred ca strange 250 ml ca popa.

Furtunul crapat

[attachmentid=1628115051]

Uleiul scurs din bixtonim. E ulei fara apa dar cu un puternic miros de diesel si esapament.


[attachmentid=1628115052]

[attachmentid=1628115053]
xmisterx
Da, se pare ca CC-ul ala este ce trebuie. La mine sa strans atata ulei in 10K cu CC-ul ala improvizat de mine. Ce-l comandat de mine inca nu a ajuns, sunt curios sa vad ce diferenta va fi.
b06fcn
Am sa fac si eu chestia asta la Megane. Merci de hint...
YRX
Sau poate treceti la nivelul urmator. Ia uitati scula de separator aici, de pe RS-urile Audi, motoarele V8 de 4,2. Trei separatoare ciclonice in paralel, valva bypass etc. Scoate inclusiv compusii volatili. Si e numai 70 de dolari, spre deosebire de toate CC-urile stralucitoare de "tuning" pe la sute de dolari.

https://www.ecstuning.com/b-mtc-parts/press...079103464f~mtc/

079103464F codul piesei...
einstein1984
as paria ca e mult mai eficienta aia decat gunoaiele "tiuning"
YRX
E foarte interesant modul de lucru. Are un piston care asigura un debit si o viteza a aerului constanta independent de vacumul creat. Pistonul ala se deplaseaza si introduce 1, 2 sau 3 separatoare in functiune. Deci conteaza foarte mult flow-ul prin separatoarele astea ca sa functioneze eficient.
Are si incalzitor, pentru a nu face dop de gheata iarna.

[attachmentid=1628115096]
einstein1984
La debit mic nu face swirl, la debit prea mare se infunda.
YRX
Hai sa mai descretim un pic fruntile...

Aseara raman cu coada de la tigaie in mana. Tigaia mea preferata, dimensiunea perfecta, aluminiu turnat, groasa, numai buna de orice imi da mie prin minte sa gatesc. Cercetez eu sumar, printre injuraturi, si vad ca surubul care prinde coada de tigaie se invarte in gol deoarece ticalosul de filet in care intra s-a largit.
Las' ca o repar maine, si asa frec menta, este o ocazie de a ma complica inutil, de a adopta solutii tehnice de nivel inalt si de a scoate toate trusele de scule din dulap spre disperarea neveste-mii.
Decid sa majorez gaura, sa schimb surubul cu unul mai mare si sa fac o reparatie OEM. Daca aveam si aparat de sudura TIG si stiam sa-l folosesc sigur umpleam gaura si o refiletam la cotele originale.

Marele popor chinez (care probabil a facut-o) nu are nici o notiune de standarde metrice, pasuri de filet etc. Avea un surub de 4,6 mm (probabil M5 mai mic?) si o piesa din zamac in care se infileta. Evident, zamac cromat.

[attachmentid=1628115639]
Zic - da-l in ma-sa, cum a tinut pana acum tine si de-acum incolo, asa ca-l gauresc cu spiral de 5 ca sa bag tarodul M6. Zis si facut, dau gaura cu 5, dau si in coada de plastic cu 6 sa treaca surubul, gasesc si un surub inox M6, da' cu cap hexagonal. Caut trusa de urgenta cu tubulare, mi-aduc aminte ca-i in masina, nu ma duc dupa ea ca e ora de aur a pensionarilor si e plin pe afara, las' ca folosesc un cleste, urmand ca dupa cateva ore de functionare sa strang definitiv la cuplul prescris de producator.
Bag tarodul bine uns cu ulei OE VW 504.00/507.00 si ii dau incet. Evident taie zamacul ca pe unt, dar dezastrul loveste si cu un pocnet miselesc rahatul de flansa se sparge.

[attachmentid=1628115640]

Dau totusi cu tarodul pana la capat si il scot. Numar filetele, sunt vreo 6 pline, deci continui si asamblez coada. Tine, strang surubul calumea si am din nou tigaia functionala.

[attachmentid=1628115641]

Treaba se lungeste, profit de ocazie sa curat toti tarozii si toate filierele din trusa, le ung cu ulei si le asez frumos, cu marcajul in sus. Curat si spiralele mele cobalt, cu ocazia asta observ ca cineva a folosit 6-ele sa dea o gaura in zid, are moloz pe el, probabil taica-miu cand a fost trusa pe la el, nu s-a mai obosit sa schimbe spiralul cu unul de zidarie, las' ca vrea el maine ceva de la magazin...

A, tigaia la asta voiam sa o folosesc, dar maica-mea mi-a dat indicatii sa folosesc mai bine o cratita - jumari !!! biggrin.gif

[attachmentid=1628115642] [attachmentid=1628115643]

einstein1984
tuci mah pentru julari, nu tigaie!
tatabobu
QUOTE(YRX @ 1 Apr 2020, 12:30)
jumari !!!  biggrin.gif

[attachmentid=1628115642]  [attachmentid=1628115643]
*




Stai pe proape, iti dau o poza pe uatap cu incinta perfecta pentru crescut jumari la bloc.
EDIT: ma, nici de-ala n-ai? Ti-am dat memeseu.
miki
Dutch oven....
dizzy
Ierea un din asta?

https://www.amazon.co.uk/4-6mm-Thread-Phill...r/dp/B00EZAXWG0

YRX
Tatabobu, dai sa gust, nu pe Watsup. Eventual si cu o palinca, dar nu de aia scotiana.

Ba, am fost incantat de ele, au iesit misto, le-am prajit bine sa fie crocante. La jumari conteaza enorm ce sunca folosesti. Asta era din aia de pe spate, grasime tare din care se face slanina. Avea si ceva vinisoare de carne care au dat gustul ala de carne prajita. Urmeaza cartofi noi prajiti in untura.

Dizzy, surub nu holtzsurub. E in prima poza.
La chestiile chinezesti am remarcat ca suruburile sunt un pic mai mici decat standardul. De ex la M5 asta masurat cu sublerul avea 4,4. Alt surub "normal" M5 care il aveam eu prin casa era 4,8x.
De aia nici nu prea stau stranse. Probabil e vreo metoda ieftina de productie.
Asa am mai muncit si la o tricicleta a lui fi-miu care flamba din toate prinderile. Am majorat toate suruburile la M6 auto din Vitan si am refiletat toate gaurile. Din momentul ala a fost mult mai inchegata.

Miki, daca e vorba de mancare si bucatareala nu trebuie sa fii asa concis, poti sa dezvolti subiectul... laugh.gif
einstein1984
sa nu fi fost suruburi in inch in loc de metric,
Furtunul ala rupt, sigur era de hidrocarburi si nu de racire?
AR-18-MOS
QUOTE(YRX @ 1 Apr 2020, 20:17)
La jumari conteaza enorm ce sunca folosesti
*


La jumări folosești clisă/slănină. Șunca e total altceva. Doar oltenii zic la clisă că e șuncă, da' acolo e sărăcie și foamete, se înțelege. Aia din poza ta e clisă.

ȘÚNCĂ, șunci, s. f. Pulpă de porc preparată în mod special (pusă la sare, expusă la fum) pentru a se putea conserva multă vreme; jambon.
cj98czh
QUOTE(YRX @ 1 Apr 2020, 21:17)
La jumari conteaza enorm ce sunca folosesti.
*



Mah .. sunca ii sunca si slanina ii slanina ... din ce ai facut tu jumari este slanina ... smile.gif

P.S. stiu ca in sud se " numeste" sunca ... total gresit ... dar ..
Victorine
De acord cu MOS 😂
miki
QUOTE(YRX @ 1 Apr 2020, 21:17)


Miki, daca e vorba de mancare si bucatareala nu trebuie sa fii asa concis, poti sa dezvolti subiectul...  laugh.gif
*


eh traducere in engleza pentru tuci tongue.gif
https://www.google.com/url?sa=i&url=https%3...QAAAAAdAAAAABAD
psychoo
Eu de la banateni am auzit prima data de "șonc".
Nici acum nu sunt sigur ce inseamna...
tatabobu
QUOTE(cj98czh @ 1 Apr 2020, 20:30)
P.S. stiu ca in sud se " numeste" sunca ... total gresit ... dar ..
*



In Clooj jambonului ii zice sunca, total gresit.
AR-18-MOS
QUOTE(AR-18-MOS @ 1 Apr 2020, 20:26)
ȘÚNCĂ, șunci, s. f. Pulpă de porc preparată în mod special (pusă la sare, expusă la fum) pentru a se putea conserva multă vreme; jambon.
*


rolleyes.gif
bion
QUOTE(psychoo @ 1 Apr 2020, 22:11)
Eu de la banateni am auzit prima data de "șonc".
Nici acum nu sunt sigur ce inseamna...
*


Alt bastinas. Probabil oltean ca aia nu stiu sa faca jde mezeluri de porc. Frig baga in untura si halesc cu zaibar
Șonc, șoanca ger. Schinken. Pana si Mos care nu manca stie ce e😀
psychoo
La fel de oltean ca radian
tatabobu
QUOTE(AR-18-MOS @ 1 Apr 2020, 23:02)
rolleyes.gif
*



E greu sa citesti mai departe de prima definitie?
MuciX
Cat v-ați certat voi aici crecă râdeam o tabletă din aia cu vreo 3 perechi de virsli, ceapă și brânză veche de oi.

Și cartofii ăia în untură sună bine de tot.
YRX
Soncul este probabil masculinul de la sunca, se face in Banat din porci cu 3 picioare (pe spate)... biggrin.gif

Ba, nu ne incurcam in regionalisme, sunca este un termen mai general. Sunca se zice la o gama intreaga de mezeluri - jambon, sunca de Parma, de Praga, sunca fiarta, afumata, presata etc.
Corect pentru cazul de fata este slanina. Clisa este tot un regionalism folosit si inteles de cei din regiunea respectiva.

Einstein, e furtun de ventilatie, de la Laguna sau Twigo, motoarele mai noi, nu mai stiu, era o teava de plastic cu mufe rapide, cu un T din care pleca furtunul asta. Este in schimb nearmat si l-am bagat cam fortat, de aia s-a si crapat probabil.
psychoo
Deanjez si eu pentru o parere/sfat.
Furtunul din poze pleaca din pcv peste motor pana in admisie. Uleiul trece astfel printr.o zona mai rece (relativ) si are sanse bune sa coboare inapoi in pcv din cauza gravitatiei.
Ma gandeam sa pun catchcan.ul ori in partea de sus pe langa pompa de frana, ori sub filtrul de aer la carenajul rotii si sunt indecis.
Daca il pun sus, temperatura poate fi o idee mai mare decat la carenaj, dar ar prinde mai putin ulei ca o parte din el curge inapoi.
Daca il pun jos, prinde mai mult ulei, ca nu se intoarce in pcv.
Aerul care intra in admisie sa zicem ca ar fi la fel de curat in ambele scenarii: vreau sa scot afara cat mai mult ulei sau sa il las sa mearga in pcv inapoi?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.