Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Vw Touareg - The Battleship
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86
YRX
Einsteine, masurat rezistenta in mufa ECU pinii senzorului de turatie au fix aceeasi rezistenta cu senzorul, deci e bine, deocamdata ramane asa. E foarte greu de inlocuit mufa sau lipit direct, nu e spatiu, trebuie demontate multe.
einstein1984
juma d eora de manopera la 8 vulve, la 16o fi mai nasol.
YRX
La MPI e mai usor, dai tabla care tine furtunurile caloriferului si gata, poti sa bagi 2 maini.
YRX
Are careva idee cat ar fi rezistenta (valoarea in ohmi) normala pentru degivrarea oglinda laterala? Nu mai vrea una sa se incalzeasca si am o banuiala.
A mea masurata este de 60 ohmi, nu vreau sa o dau jos pe ailalta sa compar.
MyKe89
Eu zic că e cam mare rezistența aia... alta!
tatabobu
VAG sunt printre cei mai refractari la ideea de a arata date masurabile in literatura de reparatii.
YRX
Da Bobule, da' suntem ingineri si calculam, dam cu legea lui Ohm, are undeva la 30 de W... biggrin.gif
Si mie mi se pare mare, pe la Haudi am gasit niste valori spre 10 ohmi.
Uite asa arunci o oglinda ne-sparta, e aia originala, noroc ca vine vara si o sa o arunc prin toamna.
De fapt sunt boi astia de la VAG, oglinzile merg continuu, vara, iarna, nu cu dezaburirea.
bgdrenault
Nu ai buton separat pentru dezaburire?
daca;l uiti pe deschis, ........
YRX
Nu, are butonul rotativ al oglinzilor cu 4 pozitii - reglaj stanga, dezaburire, reglaj dreapta, pliere electrica. Daca lasi butonul pe centru, adica dezaburire, ca la Logan, merge dezaburirea continuu, indiferent daca e apasat sau nu cel de luneta.
Acum am testat si taie curentul la dezaburire doar daca butonul este pe una dintre pozitile de reglaj stanga sau dreapta. Ceea ce nici in manual nu e specificat.
Se mai plangeau si cei de pe afara de chestia asta. Audi a inplementat ulterior un termal switch, care sa le mai opreasca, ca au schimbat pe garantie vagoane.
MyKe89
La E34 mai aveam treaba asta cu încălzirea permanentă a oglinzilor. smile.gif
bgdrenault
La mine in manual scrie de incalzirea permanenta a oglinzilor. Il mai uit si eu pe incalzire.

Ziceau altii pe forumuri ca la temperaturi de peste 7-10 grade s-ar opri automat din soft. Nu am probat.Si nici in manual nu scrie.
Nu are nici o treaba cu dezaburire luneta, ca la logan.
bion
Mexicana are pozitie separata ptr. incalzire. are si desen. 4 pozitii:R-0-L- incalzire Dar normal tin pe R ca sa faca miscare oglinzii dr. ptr. mers innapoi.
Sigur e ca e separata de luneta.
YRX
Da, o tampenie, Dacia rulezz, bagi dezaburire luneta normal ca trebuie si oglinzi, nu trebuie luneta, nu trebuie nici oglinzi. Simplu.
Ce dracu' o fi fost in mintea lor...
Nu se opreste nici la temperatura mai mare, cand am umblat erau peste 10 grade sigur, eram si in soare. Si cand te gandesti ca a mers dezaburirea si pe 40 de grade in Grecia... radmasa.gif
bmwh548
QUOTE(YRX @ 18 Feb 2019, 19:00)
Da Bobule, da' suntem ingineri si calculam, dam cu legea lui Ohm, are undeva la 30 de W... biggrin.gif
*



Poate 3W la 60 de ohmi cat ai zis ca avea.
YRX
Pai de aia am dat vina pe oglinda, 60 e prea mult.
einstein1984
de aia consuma asa mult masina....
Ov
QUOTE(YRX @ 18 Feb 2019, 19:20)
Daca lasi butonul pe centru, adica dezaburire, ca la Logan, merge dezaburirea continuu, indiferent daca e apasat sau nu cel de luneta.
*


blink.gif pai si nu asta e si specificat pe buton? Daca e dat spre dezaburire, dezabureste oglinzile. Oricum de pe la 10 grade opreste automat dezaburirea, ca am crezut si eu mai demult ca e stricata, dar cand s-a mai racorit nitel afara s-au incalzit imediat.
GIC
Si la Rover incalzirea la oglinzi e legata la contact. Inca nu am gasit Rover (25, 45) la care sa mai functioneze dezaburirea biggrin.gif . Solutia a fost un DIY care se pare ca ar merge si la tine - sticla e intr-o carcasa de plastic [attachmentid=1628100399] . Se incalzeste (eu am folosit un uscator de par) carcasa de plastic a oglinzii si se scoate sticla (am folosit un "levier" de plastic ca si cel de desfacut telefoanele mobile). Pe sticla se lipeste sarma de nichelina (nu stiu diametrul dar lungimea am reglat-o la aprox 36Ohm => cam 4W-5W). Am lipit initial (pus pe pozitie) cu hot glue [attachmentid=1628100400] si apoi pe masura ce inlaturam siliconul puneam ceva gen poxipol (intarire in cateva minute si rezistenta la caldura). In casa la 25 grade, alimentata la 12V (sursa de calculator) oglinda se incalzeste undeva la 30-40 grade. Au trecut deja doua ierni si o vara si nu am avut probleme - poate vara sunt putin cam calde dar mi-a fost lene sa le demontez si sa montez termostatele de 30 grade pe care le-am luat deja (se lipesc de interiorul oglinzii si se leaga in serie cu aceasta ...)[attachmentid=1628100401]
YRX
A, nu ma apuc de chestii de genul, o sticla Alkar e vreo 35 de lei si se potriveste perfect, am pe stanga.
Acum mi-am invatat lectia, le tin pe pozitie de reglaj si gata. Sau pliate ... biggrin.gif . Sistemul mi s-a parut bizar, nu vad rostul acestei incalziri permanente.
einstein1984
ajuta pe ploaie, dar altfel...
GIC
QUOTE(YRX @ 19 Feb 2019, 12:36)
A, nu ma apuc de chestii de genul, o sticla Alkar e vreo 35 de lei si se potriveste perfect, am pe stanga.
Acum mi-am invatat lectia, le tin pe pozitie de reglaj si gata. Sau pliate ...  biggrin.gif . Sistemul mi s-a parut bizar, nu vad rostul acestei incalziri permanente.
*


Mmmda, la pretul asta nu merita deranjul. Eu am fost nevoit ca nu prea se gasesc sau sunt la preturi mari si, mai ales, nu tine rezistenta din ele.
IRONICK
QUOTE(YRX @ 18 Feb 2019, 22:07)
Da, o tampenie,  Dacia rulezz, bagi dezaburire luneta normal ca trebuie si oglinzi, nu trebuie luneta, nu trebuie nici oglinzi. Simplu.
Ce dracu' o fi fost in mintea lor...
Nu se opreste nici la temperatura mai mare, cand am umblat erau peste 10 grade sigur, eram si in soare. Si cand te gandesti ca a mers dezaburirea si pe 40 de grade in Grecia...  radmasa.gif
*


La naiba ... si eu nu intelegeam de ce nu se produc efecte indiferent de apasarea butonului de luneta.
Si cand este cald ajuta pe ploaie, ca se usuca picaturile mai repede. radmasa.gif
YRX
Deci ma bantuie senzorul de turatie.
Am facut un update la softul diagnozei Delphi si zic sa testez. O bag pe Touareg si ii dau scanare generala. Gaseste 2 erori, becul de faza scurta (la un moment dat a facut pe desteptul) si lipsa semnal turatie motor pe webasto intermitent. Evident ca nu e senzorul ca n-ar mai fi pornit masina, iar am mufe de frecat. Le-am sters sa vad daca mai apar. Nu-mi aduc aminte sa nu fi mers webasto vreodata iarna asta.
Daca tot am pus diagnoza m-am uitat si la icoana tedeistului - corectiile injectoare. Macar aici stam bine.

[attachmentid=1628100526] [attachmentid=1628100527]

Si era o disputa privind ce se incalzeste mai intai uleiul sau apa. Am facut mai demult o poza si am uitat sa postez. Ete asa (la ulei e 60 unde e acul).

[attachmentid=1628100529]

cj98czh
La Vagon este fix invers ... uleiul este la 6 linii timp in care apa abia ajunge la 3 ...

Ajung cam deodata doar vara cand este cald ... in rest uleiul se incalzeste mult mai repede ..
Victorine
Si cat inseamna 6 linii la ulei si 3 la apa, in grade Celsius?...
einstein1984
deci ai indicatorul de temperatura ulei defect...
YRX
Victorine mama, sunt cifrele din loc in loc pe indicatoare, sunt grade celsius. Apa e la 90 si uleiul la 60 si un pic.

LE: Ma scuzatz, am inteles gresit.
Flatron
YRX, Victorine se referea la ce a zis CJ, nu la poza ta.
cj98czh
6 liniute inseamna 90 de grade ... acolo sta cand este la temp de functionare, arat uleiul cat si antigelul. daca nu uit maine fac o poza
YRX
Si o mica mestereala mai neprevazuta.
Daca va mai aduceti aminte am schimbat prin toamna uleiul la Touareg cu filtru Purflux crezand ca este miezul in materie de filtre de ulei. Purflux a patentat un sistem de impachetare special al hartiei sustinand ca asa a marit suprafata de filtrare. Asa este, plus ca foloseste si o hartie sintetica mult mai densa. Toate astea impreuna au dus la un filtru foarte bun din punctul de vedere al filtrarii dar mult mai restrictiv.
Am sesizat eu ca e relantiul mai aspru imediat dupa schimbarea uleiului, dar nu m-am alarmat prea mult pana zilele trecute cand am auzit un tacanit clar de tachet care nu se mai amorsa cum trebuie la rece. Am intors problema pe toate fetele si am zis ca e ceva in neregula cu filtrul de ulei.
Am luat un Mahle si l-am schimbat pe musiu Purflux.
Ce sa vezi, s-a facut liniste, toarce altfel, este mai linistita in relanti si dupa ceva mers a disparut si tacanitul de tachet. La rece, la cald, este alta treaba acum. Incepusem sa-mi fac probleme de ax came, volant etc.

Studiind putin Purfluxul am vazut cateva diferente importante care sustin ideea de debit restricttionat.
- in interior are un tub de plastic care are doar o deschidere mica in partea de sus, restrictionand debitul uleiului, in el intra uleiul prin exterior si iese prin interior. Interior care la randul lui este restrictionat de deschiderea foarte mica de sus. Mahle e direct, intra in exterior si iese pe toata suprafata interioara.
- exteriorul este turtit la mijloc, semn de presiune, Mahle pe care l-am scos la schimbul trecut era perfect drept dupa 10k km, aveti pozele mai in spate

[attachmentid=1628100649] [attachmentid=1628100650]

Deci cred ca m-am cam pacalit cu super-filtrul, e frumos construit dar cred ca este mult prea restrictiv. Diferenta de debit este semnificativa, mai ales la turatii mici, asa ca mare atentie.
marksman
Probabil se preteaza la un oloi mai subtire.
YRX
Am ulei 5w30 ce mama ma-sii...
Poate merge pe masini gandite pentru el, cu presiune corespunzatoare a pompei.
Partea ciudata este ca OE-ul VAG ( modelul asta de filtru il au majoritatea TDI-urilor) era Purflux. Pana acum cativa ani, cand cred ca au facut trecerea la hartia asta foarte densa. Daca te uiti la un fliru nou hartia este lucioasa si neteda ca aia de copiator. Acum OE-ul e Hengst sau Kneht.
R19/16v
Cate d-astea tre' sa se mai intample ca sa intelegeti ca ce se vinde in cutie de VW nu are legatura cu ce se vinde in cutie de Purflux, sau Mhale, sau Valeo sau whatever else.
Cat de scump putea fi filtrul asta la reprezentanta?
marksman
Poti pune OE, dar sa stii care e ala. Eu am mers o vreme cu Mann, dupa care mi-a soptit un mecanicos ca Knecht erau OE pentru VW. Pe alea merg de atunci.
R19/16v
Cum adica sa stii care e? Mergi la PBN/Midocar/whatever si ceri filtru de ulei pentru VINul tau. Simple as that.
AndreiMR
Chiar daca fabricantul filtrelor OE e Mann, nu inseamna ca daca pui filtru Mann in cutie galben-verde primesti acelasi lucru pe care l-ai primi in cutia cu sigla VW. Sau Reno sau Fiat sau whatever...sunt diferente de calitate, chiar daca aparent e acelasi lucru. Constructorul cere niste specificatii, pe care Mann sau Purflux trebuie sa le respecte ca sa vanda produsul drept piesa OE. Ce fac ei sub marca lor si ce vand drept piesa aftermarket ii priveste...nu mai trebuie sa respecte aceleasi specificatii. Si, de obicei, le fac mai ieftine deci de cele mai multe ori de calitate mai slaba. Sigur ca un Purflux e oricum mai bun decat un Starline sau orice alta chinezarie dubioasa...insa nu e obligatoriu la fel de bun ca un filtru OE.
andreig1982
hmm
M-ai pus pe ganduri, eu tot pe purflux am mers, ulei 0W30.
Prin noiembrie i-am facut o spalatura cu ulei total si filtru mann si parca era mai silentios, dar am pus-o pe seama temperaturilor mai scazute ulterior.
Oh well, mai bagam un schimb smile.gif)))
PS
Filtrul OE pus in reprezentata in cazul meu era de la Bosch.
einstein1984
la minunea germana nu exista bypass de filtru? in caz ca se infunda sa fie debit?
YRX
Einsteine, la relanti era preblema. Ce dracu bypass? Evident ca are supapa de bypass dar intra in functiune ceva mai sus de 800 rot/min si la ceva mai multa presiune ulei.

Celor cu OE rulezz.
Credeam ca totusi depasim si noi faza asta, ca Mann-ul de ti-l vinde producatorul auto este mai Mann decat ala pe care scrie Mann. Voi va ganditi ce inseamna sa particularizezi productia, in cazul unor producatori de genul? Adica lui VAG ii faci cu doua pliuri mai mult, lui Renault doar cu unul si in cutia cu marca ta pui ca prostul un rebut, sau ce? Stiti foarte bine ca OE-ul poate sa fie odata Purflux, odata Mann sau altceva functie de preturile pe care le primeste producatorul auto sau altor interese comerciale, deci nu e vreun produs personalizat, altfel la cat de lacomi sunt cred ca l-ar si patenta, sa ti-l dea la 100 de euro.

Ipoteza de lucru este cu totul alta, comparam doua filtre cu design diferit, care ar trebui sa aibe cam aceeasi parametrii (flow, filtrare, rezistenta etc. ca doar se pun pe acelasi motor) si evident nu au.
tatabobu
Ce zic ei e ca OEM inseamna rezistenta de 5 ohmi, 1% toleranta, iar aftermarket e 5 ohmi, 5% toleranta.
einstein1984
Oeul poate fi pruflux, mann sau knecht DAAAR oricare din ele atinge un caiet de sarcini minim specificat de constructor.
YRX
Da Bobule si MIL e 5 ohmi 0.01 toleranta ... biggrin.gif
Da-l in ma-sa ca e filtru nu senzor MAP. Am vazut filtrele ieftine unde sufera, pliuri mai mari sa intre putina hartie, supapa lipsa etc.
La Purflux nu ma plang de astea, e foarte bine facut, dar poate sa fie asa de restrictiv incat sa cauzeze?
Au mai fost plangeri la Purflux, sporadice ce-i drept, la 2.0 Tsi, pe la V6-uri, la TDI nu prea.
tatabobu
Da, poate. Cum definesc astia pentru ce motoare e OK sa-l folosesti? Ca unii vanzatori de piese le clasifica strict dupa filet si diametrul garniturii. If it fits, it's OK. Fara sa se uite si la restul caracteristicilor.
einstein1984
O fi verificat si el pe site-ul producatorlui totusi, nu?
marksman
Eu am patit cu senzorul axei cu came. Pana n-am pus VW n-a pornit "la sfert". Mecanicul mi-a zis ca a incercat Delphi, desi de obicei punea Hella, dar nu gasise atunci. Cica alea VW aveau fix alea cateva mii de ohmi, alea aftermarket erau sute de ohmi sub sau peste valoarea data de ghidurile VAG. Dar din nou, nu-i vorba de filtre, discuri sau placute de frana.
YRX
Intotdeuna verific, mai ales sufixurile la coduri.
Oricum, filtrul asta il au multe motoare VAG, nu e nici o noutate.
Da, e bine ca m-am prins la timp, are vreo mie de km, deci nici nu pot sa zic ca e colmatat. O sa mai urmaresc in continuare.
Atentie, asadar, la acest tip de filtru, filtreaza prea bine.... biggrin.gif
bgdrenault
De pe forumul VW

"Nu e bun filtru ala. Purflux il face. Cel putin in vechiul TDI PD motorul se comporta foarte urat cu filtru purflux. L-am schimbat dupa 2000km am pus filtru Mahle uleiul a ramas acelasi si pornirea a revenit la normal. Cica suprafata filtranta este mai mare la acel filtru Purflux in zig-zag dar parerea mea este ca uleiul curge mai greu prin el decat printr-un filtru obisnuit, iar in timp asta poate dauna. "

La ulei si benzina merg numai cu OE.

Pus un filtru de benzina Hengst , face un zgomot ciudat in relanti. Reprezentanta, solicitare identificare zgomot imediat dupa revizie, mi-au demonstrat ca e de la filtru montand unul vechi.Il voi schimba cu OE, desi nu are nici jumatate din durata de folosinta. Am mai dat si 40 de lei constatarea, ca ma dusesem eu cu filtrul meu.
YRX
Bogdane, eu nu am gasit comentariul ala, doar pe al altui guru care il ridica in slavi... biggrin.gif
bgdrenault
Mda, la ulei m-a convins OE. Care are permanent diverse modificari(coduri diferite, inteleg ca mai schimba elementul filtrant. Pentru motorul meu acum se foloseste un filtru de ulei cu materiale sintetice(care or fi alea), fara hartie . Deci oamenii inca testeaza si imbunatatesc.
cj98czh
mahle sau knecht sunt cam acelasi lucru ... bune, le folosesc de ani fara probleme
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.