Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Laguna si Mini
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105
dr_mKe
Aha !



































































Si cand s-a arde ledul ? wacko.gif
marian-j
Se aprinde becu'! 04.gif
zanzie
QUOTE(marian-j @ 9 Dec 2011, 17:43)

[attachmentid=1627771266]
Trebuie tinut in cusca sa nu se dezlantuie fiara de sub capota! happy.gif

De valoarea inestimabila nici nu mai amintesti. rolleyes.gif
dr_mKe
Tehnologie inrudita cu Corvette, Markos, TVR . . .

Fibra de sticla wub.gif

Lightweight wub.gif
Filip
Mama ce luft-uri are la ramele usilor. La 80 km/h cred ca nu te mai auzi in masina de la vant. Sau n-avea usile inchise...
Markos
Care uși? huh.gif
xcss
Care 80 km/h?!
corbex
Am avut io. Merge cu 120. N-avea lmitator de turatii. Acul turometrului ajungea la capat si se mai rotea o data icon_mrgreen.gif
Dodone
Coane Mariene, ce capace ai gasit ? Originale sh sau ai pus de Golan si ai polizat marca ?
Cine iti schimba becurile, Loredan de la Renault ?
marian-j
Originale reno,noi, din aluminiu dar nu-s exact-exact pe modelul iantelor.
Dar decat nimic,bune si astea.
Cand ajung acasa le fac si poze.
Am vrut sa cumpar si suruburile de origine precum si cheita aferenta dar m-am lasat pagubas.Nu-mi vine sa sau 40 si ceva de euro pe patru surubele amarate si un fleistic de cheita din plastic.

Da,Loredan! wink.gif
Maine e programata la schimbat toba intermediara si burduful elastic al coloanei de esapament.
Poimaine o duc la reno pt becuri.
Apropo,am fost la Finante.Taxa o platesc maine pe la pranz,cand e gata dosarul.
Total 3472ron.
Sigur ajung la "cremenal"!
Si daca recuperez jumatate,tot e bine.
Dodone
Nici nu se pune problema sa nu recuperezi suma integral.
argon
Da de ce te duci la service sa schimbi becurile?
Dodone
De domn ce-i ... De ce sa ne adunam vreo trei insi (dom' doctor adrian mgn, conu' si cu je) si s-o dam noi jos, ca doar n-o fi tehnologie spatiala ? Mai ales ca dom' doctor are experienta. A "operat" un bord de Megane 1 pana in maruntaie.
marian-j
Saru'mana, nenea Dodone!Nu-i cazul sa va deranjez. smile.gif
Poate ma "lipesc" si la o testare cu dracia de Clip sau cum ii zice.
De lenes ce sunt,coane argoane.
Si daca se rupe ceva pe acolo baremi am cu cine sa ma cert. wink.gif
Speedy
Pentru cei care s-au trezit mai tarziu...asta e Laguna lu Romica?
bucatzel
E, ca parca la noi n-ai putea sa urli. Asa, in mod civilizat, la o cafea tongue.gif .
Dodone
Daca se rupe ceva se cheama ca e material obosit. Ca doar n-o fi T34. Daca nu se rupe ceva se cheama ca e masina buna si/sau electrician priceput. tongue.gif

<span class='edit'>12 Dec 2011, 16:31:</span>
Nu poti sa-i dai la om "antigel" (ca pe vremea asta mai trebuie...) si sa si urli la el icon_mrgreen.gif . Iese prost tot proprietarul, e dovada de inconsecventa.
Laurentziu83
Mariane, CLIP-ul il faci degeaba la motorul asta daca merge bine si nu are becuri aprinse prin bord, cel mult sa iti arate vreun defect memorat din trecut, sa aiba tehnicianul ce erori sa stearga.
Bujii bune, clapeta curata, motoras pas-cu-pas curatat, bobine bune, senzorii ok (stiu ei sa ti se afiseze pe bord cand se strica), filtru de aer si de benzina curate, benzina (bun si 95 de petrom), ulei Elf 5w40, si da-i bataie. Eventual ceva forja in limitare cand se mai afuma bujiile. Eu am acelasi motor (bine, cu clapeta electrica si fulie defazoare), acelasi tratament ii dau si merge fara probleme.
marian-j
Coane bucatzel,la fel de civilizat,la o cafa,puteam sa va tai si beregatile daca-mi stricati ceva la masina! tongue.gif
Amu,lasand gluma la o parte;m-am convins(de-a lungul timpului) ca e mai bine sa nu te bagi unde nu(esti sigur ca) te pricepi.Lasa zugravul sa dea cu trafaletul,electricianul sa schimbe becuri,etc.Stam fiecare in patratica noastra si ne vedem de treaba.Tot omu' tre' sa mance o pita pe lumea asta,nu? happy.gif
Noi o sa schimbam uleiul,filtrele,antigelul,bieleta aia de la motor ca are bucsele cam obosite si nu-mi place cum face schimbatorul in masina cand demarez mai "vioi",bujiile,etc.Pentru alea chiar ca nu ma duc la service.Ce,niste pizze n-ar papa si gurile domniilor voastre? happy.gif
Ma luai cu vorba,ca la dat din gura is greu de intrecut,si uitai sa pun poze cu capacele.
[attachmentid=1627772084] [attachmentid=1627772083] [attachmentid=1627772085]
Sa va zic si "povestea" cu capacele.
Intial am mers pe ideea sa-mi cumpar capacele dedicate modelului meu de jante(Chambord,parca le zice).Acest model de jante e vechi ca istoria! blush.gif
Au cautat aia la reno dupa ele de s-au damblagit.Le-au gasit(cu chiu cu vai) in niste cataloage vechi.Au cautat si capacele.Le-au gasit,si dupa aia mi-au spus si pretul:aprox.100 ron/buc+TVA.M-am cam albastrit!Daca erau niste chestii strictamente necesare mai intelegeam,dar sa dau aprox.11o euro ca am io fite si figuri in cap...
Am declinat oferta.
Spre norocul meu,un nene de acolo si-a amintit ca are in magazie niste capace comandate de foarte multa vreme,dar pe care nu a mai venit nimeni sa le ridice.Ca sa se scape de ele,mi-au redus pretul cam la jumatate.267,84 ron.Pooi m-am gandit ca merita sa dau banii astia ca sa nu umble frontozoaica cu papucii gauriti. rolleyes.gif
Si vorba aia:multi vad,putini pricep!
Am cumparat niste suruburi si un imbus de 6(11 ron total) si maine seara am si capacele pe roti.
Maine facem operatie pe "colon".
[attachmentid=1627772096]
Poimaine schimbam becurile.
Uoff,ca numa prin "spitale" o tin fo doua zile. sad.gif
dan22y
Daca citeam mai repede de dorinta matale de a cumpara antifurt, iti recomandam asta
QUOTE(AXSCU2 @ 8 Dec 2011, 22:53)
Cheie+suruburii antifurt capace jante aliaj...40lei
*


Dar la 11 ron cat a fost solutia adoptata, e mai mult decat ok.

Apropo, nu-i sta rau cu capacele alea... se putea si mai rau tongue.gif
argon
Iar te-a vrajit doctoru cu bujii NGK? Pune-i bujii renault, ca asa-i sta bine.
marian-j
Saru'mana,coane Laurentziule!Tin cont de spusele matale! smile.gif
CLIP-ul l-as face doar de dragul de a-l face.Poate imi spune ce senzor abs imi facea figuri.Momentan nu mai zice nimic dar ma pot astepta in orice moment.
Clapeta va fi si ea demontata deoarece imi face impresia ca imi scapa gaze undeva in zona garniturii galeriei de evacuare.Sa vad ce mai "aud" dupa ce schimb toba si burduful.
Operatiunea demontarii galeriei am s-o cuplez cu schimbarea distributiei si a curelei de accesorii(cu toate acareturile conexe) si totodata voi face si curatirea clapetei. Dar asta dupa sarbatori.Momentan m-au "indoit" aia de la Finante cu 810 euro taxa de inmatriculare. blush.gif
Ti-as ramane profund recunoscator sa ma lamuresti la ce te referi cand vorbesti de motorasul pas-cu-pas.Nu cunosc masina si la R5 n-aveam asa ceva.Bujiile le schimba doctoru'!M-a si sunat sa-si confirme prezenta!
Bobinele is d-alea Denso.Cica is ok.Benzina bag de la OMV.Sper sa n-am surprize!Filtrul de benzina l-a schimbat deja oltenasu' in D.I-o fost frica sa nu ramana in drum. wink.gif
Privitor la ulei:coane,masina are 215K(sper ca or fi si reali) si va parcurge maxim 1,5k/an.Asta daca ramane la nevasta-mea.Duc tratative intense sa facem schimb de masini. wink.gif
Prin urmare,m-as orienta spre un 10W-40.Chiar daca voi merge eu cu frontozoiaca,mai mult de 10k/an nu fac.Tinand cont ca vorbim de un motor destul de obosit si pe al carui istoric nu il cunosc,as prefera sa schimb uleiul la un an o data.Diferenta de pret la km parcursi e nesmnificativa,vizavi de un longlife.
Dodone
Pfoai da' urate mai sunt capacele alea blink.gif !
Bieleta anticuplu trebuia s-o cumperi pt. motorizare dizăl, are bucse mai tari, sunt mai rezistente.Daca nu intrebi si tu un preten... happy.gif

P.S. Referitor la capace: sunt faine si pret f. bun. Vroiam doar sa te necajesc o țâră... icon_mrgreen.gif
marian-j
Coane Dodone,incerc sa ma scap de tot ce se numeste "diesel"!
Sa nu mai aud!Mi-s satul!
Si daca mai bag inca o mie de oiro in masina asta,dar vreau sa ma dau cu o benzinara.Batrana dar decenta!Ce regret de la pisoi e directia.Laguna nu "scoate" rotile de sub ea ca nemtzalau'!Are planetarele pe fatza.Daca ma vezi cum parchez,te umfla rasul!Zici ca-s incepator! blush.gif
Privitor la necajit:ti-a reusit!In prima faza.Dupa aia m-am linistit. biggrin.gif

Colega Speedy,buna dimineata! biggrin.gif
Nu-i Laguna colegului Romeo.
Este una hatchback(sau high-lift) ca deja ma incurc in termeni. blush.gif
A dumnealui era break,avea km mai putini si era mai bine echipata.
Intamplarea a facut sa le achizitionam amandoi in aproximativ acelasi interval de timp.
Cred ca de aici provine confuzia dumitale.
Dodone
Liftback, coane, liftback.... happy.gif
corbex
Nu e era Luftback? rolleyes.gif
Dodone
Nope, lift vine de la verbul englezesc to lift = a ridica,a sa cum se intampla cu hayonul prelungit de la frantuzoaica lu' conu' Marian. Luft inseamna in germana aer, dupa umilele mele cunostinte de limbi. Straine. Nu are nicio logica.
corbex
Daca imbunatatirea consta in lufturi intre componente, are logica. icon_mrgreen.gif
kossak
Nea' Marian, se pare ca problema aia la pompa de injectie ( picuratul) e destul de comuna.
Prietenul meu cu 318tds tocmai a decartat vreo 6 milioane pe reparatii. Bine, cred ca l-au cam prostit aia, pe garnituri a dat vreo 100 de lei, restul....
A mai avut si problema cu elicele pompei de apa..

Cu scosul rotilor sunt si eu in aceeasi situatie, injur la parcari de numa'...si la mine nissanul a fost d-ala care "impinge"...
marian-j
QUOTE(argon @ 12 Dec 2011, 20:54)
Iar te-a vrajit doctoru cu bujii NGK?  Pune-i bujii renault, ca asa-i sta bine.
*


Colega argon,cu postarea de deasupra chiar ai reusit sa ma superi!
Prefer sa-mi cumpar niste bujii recomandate de doctor.
Ca sa-mi cumpar bujii reno,ar trebui sa-i intorc mainile la spate unui bun prieten ce incearca sa ma ajute!Deja voi primi(la pret de angajat al firmei!) niste consumabile originale cu romb pe ele.Ti-e clar? mad.gif
Dodone
Stiu si eu cum e cu scosu' rotilor. Si eu am trecut tot de pe un BMW (315/1981) pe o frantuzoaica ( cea din semnatura). Cu nemtoaica am intors in 9,5 m. ,daca bine-mi aduc aminte. Cand a trebuit sa intorc frantuzoaica am avut senzatia ca intorc un microbuz.
Daca nemtoaica ar fi avut clima ar fi primit instant un fond pt. restaurare, nu RK. Clima e obligatorie in familia mea. Peste 28 gr. Celsius sotia si copilul vomita la drum lung.
Problema a fost ca nemtii au pus clima pe rechinusi doar de la motorizari 2.3 in sus...
Iar despre clima aftermarket nici nu poate veni vorba. Respect prea mult firma BMW si pe mine insumi ca sa fac asa ceva.
dr_mKe
Eh, nu cred ca ma lasa sa-i arat cum se foloseste levierul dintre scaune pentru intors masina in maxim 5m latime tongue.gif
Dodone
Heei, lasa-ne in pace cu drifturi si tete-a-queue. Suntem oameni batrani, nu ne mai ocupam de asa ceva wise_guy.gif
dr_mKe
Nu da cu bastonu' dupa mine nea' Dodone, ca n-am zis 360 laugh.gif

D-alea nu mai fac nici eu cu masina personala, gumele-s scumpe dry.gif
Dodone
Pai asa am inteles eu. Ce sa-i faci, varsta... wacko.gif
corbex
Doar o intoarcere dintr-o bucata icon_mrgreen.gif
Dodone
Aha... mellow.gif
dr_mKe
Zise nea'Corbex, care cobora de catre Fereastra Zmeilor cu Somnolenza, 80 la ora pe macadam, de zici ca era in raliul Greciei tongue.gif
Dodone
Eu zic sa ne oprim, ca am luat-o pe ulei. Poluam deja pe aici. Pana si conu' si-a parasit topicul. Vremelnic, speram...
corbex
Ai fost acolo? Am vazut niste insi plouati si pe Argon care nu se dadea din drum.
dr_mKe
Da da, admiram tehnica tongue.gif
marian-j
QUOTE(kossak @ 12 Dec 2011, 22:13)
Nea' Marian, se pare ca problema aia la pompa de injectie ( picuratul) e destul de comuna.
Prietenul meu cu 318tds tocmai a decartat vreo 6 milioane pe reparatii. Bine, cred ca l-au cam prostit aia, pe garnituri a dat vreo 100 de lei, restul....
A mai avut si problema cu elicele pompei de apa..

Cu scosul rotilor sunt si eu in aceeasi situatie, injur la parcari de numa'...si la mine nissanul a fost d-ala care "impinge"...
*


Ciudat!
Cam mare pretul!
Io am cumparat doua seturi de garnituri(la un set am facut storno).Setul ce a fost(parte) utilizat a costat 35ron.Manopera:100 ron cu tot cu reglaj de pistonase si de grosime noua a garniturii.Is niste chestii de finete acolo si nu ar fi bine sa-si bage mana vre-un neavenit.
La pompele de injectie Bosch cod:0 460 494 995 ce sunt montate pe toata seria 318 tds,E36,indiferent de modelul caroseriei,au ca si cod de reparatie al pompei cel ce urmeaza:
[attachmentid=1627772138]
Observati,de pe eticheta,ca si simandicosii de la Bosch recomanda interventia personalului calificat.
Bref:sunt doua seturi de reparatii.Pt bmw sunt necesare cele ce au garniturile de capace rectangulare.Cele rotunde se potrivesc la Opel-urile cu motoare de 1,7 diesel.NU Isuzu!
Dodone
Bre, coane Mariene, vezi ca poluezi si tu mad.gif . Mai zi-ne de frantuzoaica ta, cat e de frumoasa, ce ispravi mai ai in plan cu ea... wub.gif
marian-j
Poooi,marea "isprava" ar fi sa-i pun numerele cu PUI.
Deja mi-am gasit un tiz.E drept ca io-s "Abyss-grun" si 'mnealui/ei e "Cedar-grun".
Daca e pe aci,respectele mele!Frumosa masina! smile.gif
Dodone
Hmm, da si nu prea. Eu as pune CON sau CNU, de la conu' Marian, of course...
In prima varianta as ma pune un abtibild la capatul numarului, cu U' . In varianta a doua as pune apostroful.
Prima varianta e mai faina.
marian-j
N-avem voie sa ne modificam numerele!Asa zice lejea.
Vrei sa intram in conflict cu politistii sau cu nesuferitii de la itp? rolleyes.gif
Dodone
Pai, tu nu modifici nimic pe placuta de inmatriculare. Tu continui cu abtibildul exact de unde se termina placuta. De placuta nu te atingi. Nu are ce sa-ti faca. Am mai vazut cateva de genul acesta si erau de efect.
marian-j
P.S.
M-am dat oleaca cu gogu.
"CON" nu suna deloc bine in franceza! laugh.gif
Raman la TM 34 PUI. wink.gif
Dodone
Asa sa-i ramana numele. Aaaammmiinn ! popa.gif
Iulikk
Pune-i LEG, de la Leguma.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.