Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Laguna si Mini
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105
argon
QUOTE(marian-j @ 28 May 2011, 14:29)
Atata doar ca motorul imi haleste o litra la patru-cinci mii.
*



Nu ca m-as pricepe la BMW, dar nu-mi suna normal, nici nu mai trebuie sa faci schimbul, se reimprospateaza uleiul din completari, tinand cont ca la un schimb cu un long life trebuie sa completezi 4 litri de ulei intre schimburi blink.gif
bmwh548
Nu stiu ce scrie in carte la motorul asta, dar ma gandesc ca e prea subtire uleiul si de asta ii papa asa de mult (excludem uzura pronuntata a segmentilor pentru ca Marian nu pare genul care sa mearga pe principiul "las-o ca merge asa").

Kruger: mai era o discutie pe undeva pe aici referitor la culoarea uleiului: cu ce te incalzeste ca uleiul e curat? Eu unul apreciez mai mult un ulei care isi schimba putin culoarea pentru ca aduna gunoaiele de prin motor.
argon
Segmentii o fi ultimii pe lista inculpatilor, mai probabil pe la simeringurile de supape coapte in 15 ani, sau pe la turbina.
bmwh548
Uitasem de turbina doh.gif
Kruger
QUOTE(bmwh548 @ 29 May 2011, 16:48)
Nu stiu ce scrie in carte la motorul asta, dar ma gandesc ca e prea subtire uleiul si de asta ii papa asa de mult (excludem uzura pronuntata a segmentilor pentru ca Marian nu pare genul care sa mearga pe principiul "las-o ca merge asa").

Kruger: mai era o discutie pe undeva pe aici referitor la culoarea uleiului: cu ce te incalzeste ca uleiul e curat? Eu unul apreciez mai mult un ulei care isi schimba putin culoarea pentru ca aduna gunoaiele de prin motor.
*




Uleiul nu se innegreste neaparat din pricina adunarii gunoaielor (trebuei sa ai un motor prea terminat )- ci din cauza ca se descompune odata cu ciclurile de incins/racit - isi pierde proprietatile si se inegreste exact cum face uleiul in tigaie cand e ars.

argon
Nu de aia se inegreste, ci de la rezidurile rezultate in urma arderii benzinei sau motorinei. La motorina sunt mai multe reziduri, de aia la GPL uleiul ramane curat, desi trece pprin acelasi cicluri de cald-rece.
Kruger
Aplica algoritmul tau (despre care nu spun ca e gresit) si explica-mi de ce castrol-ul mi s-a innegrit, si bmw long life nu.
argon
Castrolul era un ulei bun, alalalt, nu prea. Inegritul este bun.
G I M
Asa stiam si eu, agentii de curatare din componenta uleiului isi fac treaba la un ulei care se innegreste.
Kruger
Argoane, ai dat un argument de gradinita smile.gif))
R19/16v
Poate, dar, oricat de atipic ar fi, are dreptate.
cdadan
QUOTE(marian-j @ 28 May 2011, 14:29)
Atata doar ca motorul imi haleste o litra la patru-cinci mii.
*



QUOTE(argon @ 29 May 2011, 16:46)
Nu ca m-as pricepe la BMW, dar nu-mi suna normal, nici nu mai trebuie sa faci schimbul, se reimprospateaza uleiul din completari, tinand cont ca la un schimb cu un long life trebuie sa completezi 4 litri de ulei intre schimburi blink.gif
*



Astea-s calcule argonesti. Litra ~ 1/3 dintr-un litru. http://ro.wikipedia.org/wiki/Unit%C4%83%C8...e%C8%99ti_vechi
Un litru consumat intre doua schimburi e rezonabil. 16v-urile (pe benzina) de la Opel consuma mai mult.
argon
Esti sigur ca sa referit la litra? Nu e chiar atat de batran, eram convins ca a vrut sa zica litru, iar la un interval de schimb long life de 20.000 km, inseamna 4 litri completare.

QUOTE(Kruger @ 29 May 2011, 20:17)
Argoane, ai dat un argument de gradinita smile.gif))
*



O fi, dar si aia de gradinita pot falsifica uleiul BMW, nu e o filozofie, mai ales daca nu e luat de la reprezentanta. Am vazut cum vin bidoanele de ulei, cu dopul cu sigiliul atasat separat, si la prima strangere se 'autosigileaza', pana la prima desfacere cand sigiliul ramane pe gatul sticlei, poti sa bagi si pipi de rechin si sa-l sigilezi dupa, iar etichetele nu-s greu de reprodus. Iti fac rost de cate bidoane din astea sigilabile vrei, am la lucru.
sorin1983
lucru valabil la orice sticla/bidon de tip pet indiferent de ramura smile.gif
dr_mKe
Masina nu consuma ulei in exces la drum intins, de unde deducem ca majoritatea consumului de ulei se petrece cat motorul este inca rece, adica minim 2 porniri la rece complet pe zi. Cum marian circula 99% in oras, nu mi se pare totusi anormal.

Uleiurile BMW sunt produse de fapt de Castrol, probabil firma de uleiuri pe care o simpatizez cel mai putin, dupa ce au vandut ulei semi- pe post de sintetic, cu pretul de rigoare, evident. Passatul unei amice, 1.9 TDI @ 130 cp, cu km aproximativ p-acolo cu agretatul lui marian, consuma peste 3 litre de ulei in 20.000 km.

Eu mi-am facut recomandarile prin viu grai: Motul 300V Chrono 10W-40, sau Mobil1 0W-40 pentru diesel. Daca nu, un 10W-40 schimbat oleaca mai des, ca doara nu lasa masina la nepoti tongue.gif

Oricum, saptamana viitoare schimbam amandoi oloiuri si filtre tongue.gif

Kruger
Aici nu mai bagam si variabila uleiului falsificat in discutie, aia e deja cu totul altceva. Si Castrol-ul si orice altceva poate fi fialsificat, si Persil-ul din Carrefour, etc.

Chestia cu s-a innegrit uleiul asta inseamna ca si-a facut treaba, e ca si treaba cu suspensia care bate si troncane...deci si-a facut treaba si a protejat restul masinii......deci e mai buna ca una care merge 100k km si inca nu troncane.

wake up

cj98czh
QUOTE(dr_mKe @ 29 May 2011, 22:24)
Passatul unei amice, 1.9 TDI @ 130 cp, cu km aproximativ p-acolo cu agretatul lui marian, consuma peste 3 litre de ulei in 20.000 km.
*




Am in familie un TDI de 131 cai ... tehnologia PD se stie ca este consumatoare de ulei si galagioasa .... dar asta de care vb. eu ... consuma 1 litru la 15.000 km .... atat este intervalul de revizie .... 3 litrii la 20.000 km .... mi se pare cam mult ...

Ma gandesc ca si la Marian trebuie sa fie o buba pe undeva .... este un TD clasic pana la urma .... fostul R25 nu consuma ulei incat sa scada sub minim de la o revizie la alta si avea 400.000 km ....
sorin1983
pai nu ar trebui sa asteptati sa zica el daca e vorba despre o litra sau un litru?
marian-j
Scuze pt exprimarea improprie.
Imi consuma cam 1 litru de ulei la patru-cinci mii de km in conditiile in care ies foarte rar din oras,parcurg in medie 20-30 km pe zi cu cateva porniri/opriri(la munca,pe la magazine,prin piata,etc).
Din cand in cand(nu foarte des)capsula egr imi arunca cate o picatura de ulei pe capacul filtrului de ulei si cand schimb filtrul de aer(cam o data la 10k)si acolo imi apar vapori de ulei.Inca nu am reusit sa aflu daca tipul meu de motor are filtru din acela ce filtreaza gazele de carter.Daca are va trebui sa-l schimb si pe ala.
Cand ma mai duc pe la RAR sau pe la Metro ii dau talpa cat poate duce.Nu am observat sa faca acele "ciuperci albastre" specifice consumului de ulei si nici nu miroase dupa mine a ulei ars.Intrucat nu am a/c circul foarte des cu toate geamurile si trapa deschisa si ar fi trebuit sa simt mirosul specific pe care il simteam la rechin.O avea dreptate argon:s-or fi copt semeringurile la supape.Naiba stie.
Desi nu am nici 15k cu uleiul (Liqui Moli,5W-40,sintetic)s-au implinit doi ani(in 20.05)de cand l-am schimbat asa ca jos cu el.
Incerc sa bag ulei BMW SAE 5W-40 sa vedem cum se comporta.Daca nu-mi place ceva la el il schimb.Baremi mi-am facut damblaua sa-i bag ulei "branduit" cu cerculetul taiat in patru. happy.gif
Cam pe joi imi adun toate cele necesare pt a-mi pune la punct sistemul de franare.
Asta "arde" acum.Sper ca pe vineri sa o si bag in service.
Pana atunci imi voi cumpara uleiul,filtrele(ulei si aer)si sa vad cand vine si doctoru' pe la mine ne apucam sa ne "mulgem" troacele ca sa nu ma rog de doua ori de baietii de la "gresare" sa-mi preia uleiul uzat.
cdadan
QUOTE(Kruger @ 29 May 2011, 22:24)
e ca si treaba cu suspensia care bate si troncane...deci si-a facut treaba si a protejat restul masinii......deci e mai buna ca una care merge 100k km si inca nu troncane.

wake up
*


Aici m-ai pierdut. Ce ar trebui de fapt sa protejeze? blink.gif
Suspensia care are 100k si nu troncane e gandita bine si are consumabile de calitate. Nu vad de ce ar fi proasta.
Kruger
Api era o paralela meh smile.gif - intre uleiul "bun" care se inegreste, si suspensia care bate si troncane pentru ca "lucreaza"
bmwh548
Compari mere cu pere.
dr_mKe
Si soferul bun, nu uita ! tongue.gif
marian-j
Doctoru'-i un modest,ca de obicei. happy.gif
Coane Kruger,uitai sa-ti zic:mor ce-mi place cum arata ce ai matale sub capacul chiulasei! wub.gif
Ca mor si de invidie ti-am mai zis,nu? happy.gif
Kruger
ah, sarumana coane.... ce sa o mai dau tura vura, si mie imi place la nebunie.

Hai sa va zic ce am mai descoperit la mine la milfa. (scuze de off-topic). Dupa fiecare ploaie mare (asa cum au fost si zilele astea) mergea motorul ciudat cateva minute. Clar de la umezeala. Dar unde ?

M-am gandit stramb si drept si am scos afara ECU. Ca sa constat ditamai pata de apa in compartimentul lui acolo, plus urma de unde se scurgea. Si anume printr-o gaura tehnologica indeva in contraaripa. Nu stiu cum au gandit ei gaura aia, sau poate am vreo scurgere infundata undeva si ajunge apa acolo....

Am astupat-o cu un dop de cola (care intra aproape la fix) si mastic in jurul lui.

Cu ocazia asta am desfacut si ECU sa vad daca a fost atacat de apa. Practic apa nu ajungea in el (ca sta pe un suport) dar umezeala sigur ajungea. I-am curatat pinnii cu spray dedicat, am facut curat in gaoacea aia a lui, i-am scos capacul sa vad in ce stare sunt circuitele si placile, am verificat si seria sa vad daca a fost schimat vreodata...

Ieri dupa o ploaie la fel de nasoala....a mers bine si nu a mai facut figuri. Deci, de acolo era.
marian-j
Felicitari,maistore!
Stai bine cu flerul! smile.gif

Doctore,mi-a sosit oloiu'.
Filtrele le am de ieri.
[attachmentid=1627726155]
Pun o flasha d-aia mare de Pepsi la frigider si te astept in blocstarturi.
Am aranjat cu baietii sa ne preia uleiul uzat. wink.gif
Au mai sosit placutele de frana si senzorul aferent acestora.
[attachmentid=1627726156]
Daca tot umblu la frana pe spate schimb si cablurile franei de mana.
[attachmentid=1627726157]
Azi sau maine trebuie sa ajunga si kit-ul de reparatie pentru franele de pe puntea spate.Cand am totul in portbagaj sun la service sa vad cand ma pot primi.
Kruger
Bravo, sunt gelos acu io pe bunatatile alea.

Am si io o problema cu frana de mana, tine numai pe o roata....tre sa imi fac timp sa vad ce e acolo.
argon
QUOTE(Kruger @ 1 Jun 2011, 11:34)
Hai sa va zic ce  am mai descoperit la mine la milfa.
*




Toba?! mellow.gif

user posted image

dr_mKe
Argoane, ma tot gandesc la tine, cum reusesti tu amu' cascadoria asta, de cand ti-ai ''trantit'' suspensia la Sexpero radmasa.gif Pot doar sa presupun ca ti-ai rafinat tehnicile in timp, solo in garaj tongue.gif
marian-j
Aoleu mama,in ce gashca m-am bagat!
Nu vi-s zdraveni la cap! radmasa.gif radmasa.gif
dr_mKe
Mariane, maine te vizitam, fusei azi sa vaz de profil de aluminiu si nu dau 60-70 de lei pe el, asa ca aranjam lipspoilerul cu foehnu, ciocanelu' si ce-om mai avea la indemana.
marian-j
Pai matale ce credeai,ca profilul ala o fi ieftin?
Bine ca acu' te gasi parcimonia! mad.gif
Ia-l naibii si hai sa face o treaba cum se cuvine!
In juma'de ora ne facem schimburile de uleiuri si de filtre ai apoi ne ramane vreme berechet sa ne ocupam de spoiler.
Deja am incarcat acumulatorii bormasinii,ca daca ma las in seama-ti sa-mi reamintesti...
Am pus si fohenul in portbagaj si ambele truse de scule.
Matale ia profilul si suroaibele necesare!
Nu ma fa sa te iau la boscorodit! sleep.gif
dr_mKe
Mno bine, le-oi lua cand ies de la clinica ! Daa' daca nu iese treaba . . . . . am motive sa ma indoiesc de planul meu
marian-j
Io zâmbesc molcum.
Dacă iese piscoș,am pe cine da vina! happy.gif
P.S.
Mai reziști?
Acușica tre' să apară robotzii! wink.gif
dr_mKe
Aha ! Dai vina pe blitzu' meu ala mare !
marian-j
Inclusiv! radmasa.gif

<span class='edit'>2 Jun 2011, 13:41:</span>
Au sosit si restul acareturilor.
[attachmentid=1627726480]
Discurile n-are rost sa le schimb.Nu am ce le reprosa.Sunt netede,nu observ microfisuri,uzuri minime,nu bat,etc.
Ramane sa vadem in ce stare se prezinta tamburii ca pe acolo n-a umblat nimeni de cand stiu eu masina.
Am vorbit la magazin si au o pereche de tamburi(tot Ate)in depozit.
Daca e cazul le dau un telefon si mi-i aduc in circa o ora.210ron/buc.
Mai ramane sa vad cand am loc la service.
Oricum,cel mai tarziu pe marti-miercuri ies pe "strasse" cu franele gantz-ghibir!Le las un pic sa se "calce" si apoi ies cu doctoru la niste "liniute" ca sa-i arat de ce Ate si nu Ferodo! happy.gif
P.S.
Coane Kruger,cand ai matale vreme baga-te pe la baietii astia.
Zici ca-i pestera lu' AliBaba la ei acolo.Au niste preturi excelente!!
De exemplu mie imi cereau prin magazinele de pe aici intre 35 si 38ron/litrul de ulei.
La ei l-am gasit cu 26(TVA inclus)!!Cu tot cu transport(Buc.-Tm.)am ajuns cam la 30ron/l! cool.gif
Ii gasesti pe bv.Timisoara(ce coincidenta! biggrin.gif )nr.103-111 Sect.6.
Super baietii!Am sunat,am fost indrumat cum sa procedez,m-au rugat sa le fac o comanda pe mail si sanatate buna.Comanda am facut-o cum ar fi azi in jurul orei 10 si a doua zi la pranz mi-a sosit coletul direct la serviciu.Am platit ce a fost de platit,am semnat hartoagele aferente si mi-am luat uleiul in primire.Nici macar n-a trebuit sa-mi misc turu' de pe scaun. sleep.gif
E clar ca de aici inainte toate consumabilele le voi cumpara de acolo.
Daca doresti mai multe amanunte ti le furnizez prin PM sau la telefon ca le-am facut reclama destula. happy.gif
dr_mKe
Coane marian, intr-un ceas sper sa plec spre casa, sa-mi iau aparatul si blitzul, apoi direct la tine aterizez !
marian-j
Haida numa' ,ca te astept ca pe ciresu' copt! biggrin.gif
dr_mKe
Toate mersera ca pe roate, poveste conu' marian mai in detaliu tongue.gif



2 Jun 2011, 22:45:
Dupa, ne-am pus pe o pizza buna tongue.gif [attachmentid=1627726611] [attachmentid=1627726612] [attachmentid=1627726613]
AmunDei
Asa asa. Tricou de fan adevarat tongue.gif
marian-j
Multam-fain de poze,dom' doctor! smile.gif
Prea multe n-am de zis.
Totul a mers snur.
In primul rand constat ca incep se chelesc!Doctore,editeaza poza si pune-mi mai mult par! laugh.gif
Asa arata un filtru de aer montat prin noiembrie anul trecut cand am schimbat si filtrul de motorina.Si n-am facut nici patru mii de km cu el.Da' nu-i de mirare.Toate strazile-s sparte,praf ca la balamuc,samd.
Puteti observa urmele de vapori ulei din carcasa filtrului de aer precum si usoara supuratie a capsulei egr despre care pomeneam zilele trecute.
Motorul e curatel pe dinauntru,semn ca Liqui Moli si-a facut datoria cu prisosinta.
Mor de curios cum se va comporta motorul cu noul ulei.
Maine resetez bordul sa-mi aduc iara toate ledurile de la indicatorul de ulei pe verde si am cam incheiat capitolul acesta.
P.S.
Intradevar,pizza a fost excelenta!! wub.gif
AmunDei
Lasa poza ca e buna, eu chelesc si n-am nici sfertu' de secol inca...
MuciX
Mariane da tu conduci masina aia numai in garaj? Cum de se pastreaza asa curata in compartimentul motor?

PS Unii albesc, altii chelesc, numa' prostii raman la fel ph34r.gif
marian-j
Nu-i bai,matale sa fii santos!
Daca o fi cazul ne facem implanturi foliculare! wink.gif
Il punem pe doctoru' sa ne bata "cuie" d-alea de par in capete! laugh.gif

Am trecut astazi dimineata pe la service.
Doua vesti:una buna si una proasta.
Cea proasta:abia in 15.06. mi-au gasit loc. sad.gif
Cea buna:pretul manoperei=200ron la care se adauga 40ron consumabilele(1 litru de lichid de frana,vaselina,lavete si ce-o mai trebui p-acolo).Factura,garantie pe lucrare,etc.
Per total mi se pare un pret decent dat fiind faptul ca se inlocuiesc placutele+senzorul,sabotii(cu toate marafeturile aferente),cilindrii receptori spate,cablurile franei de stationare si tot lichidul de frana.La final se va face si testul de frana deoarece trebuie atasat la garantie.Testul acela mi-l puteam face si singur dar asa cere tipicul in vederea acordarii tzadulii de garantie.
Asa ca raman oleaca in stand-by cu reparatia franelor si incep sa-mi adun bani pt gume.
Cel putin alea de pe spate se cer inlocuite cat de curand.
Alti bani,alta distractie. sleep.gif
cosmin_2300
Mai ușor cu drifturile tongue.gif
marian-j
Nu știe d-alea! tongue.gif
Mâțocul meu e cuminte! 017.gif
dr_mKe
Cum nu ! Numa' aseara la pizza te plangeai ca pleca de posterior la catedrala ! tongue.gif




Apoi mai este și-un proverb, vis a vis de năravurile mâțelor cuminți radmasa.gif
marian-j
A fugit de koor cand am franat(atunci cand mi-o taiat fatza bezmeticul ala cu break-ul argintiu)din cauza ca roata dr.spate nu mai franeaza aproape deloc,nu la accelerare.
Uitasi ca imi lacrimeaza cilindrul?

Si ce propui amu,sa-i ascut ghiarele la motan ca sa respecte proverbul? tongue.gif

Voll grün! coolspeak.gif
[attachmentid=1627726781]
Kruger
luna viitoare am drum in Timisoara - m-as simti onorat sa impartim o cafea/ciorba/mazlina/halca de porc/bere/vin - whatever smile.gif
dr_mKe
Pizza ? icon_mrgreen.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.