Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Laguna si Mini
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105
Dodone
Si eu as face la fel. Glaceol gasesti sigur unde ai cumparat aparatoarea de la bratul de stergator.
hitman1234
Coane esti sigur ca-i bine sa bagi 5W la kmp ai ei?
Dodone
Si eu as recomanda 10w40, sa fie un pic mai vascos la rece. Evident, full sintetic.
ArtVandelay
Cam de la ce numar de km trebuie trecut de la 5w la 10w ? ca io bag 5w sintetic si mi-l cam consuma, mai ales cand merg in afara cu viteze mari (autostrazi). are in jur de 150k km masina.
Dodone
Decizia trebuie luata in functie de km. rulati, cat de mult se ruleaza cu viteze mari (peste 130 km. /h) sau cu motorul in sarcina (acceleratii lungi si /sau bruste) dar si de consumul de ulei/1.000 km.
Dupa 200-230k. km. eu as folosi preventiv 10w40 sintetic.
hitman1234
Daca faci sub 10k kmp/an (ba ce-mi place asta,mi-e ca ma prostesc de tot dreq) nu merita sintetic, parerea mea hac
Dodone
Se merita oricand. Protejeaza mai bine indiferent de km. parcursi. Iar daca il schimbi mai rar, platesti mai rar un produs mai scump.
dr_mKe
Gataaaa, Laguna are si Cd-player functional tongue.gif
marian-j
Am sa fac un poll privitor la ulei. happy.gif
Problema ramane in studiu.
In alta ordine de idei:am muzichieeeee! 124.gif yupy.gif banana_bailando.gif
Inca si cu shcatula d-aia jmekera de poti sa bagi in ea stick si card. cool.gif
[attachmentid=1627772755]
Deie-i Dumnezo sanatate la badea marksman!!Mare boier,manca-l-ar uica! biggrin.gif
Din pacate minunea asta de HU nu-i compatibila cu satelitul de pe coloana volan si implicit nici cu afisajul central.Am sa caut totusi un casetofon original.Am io fixu' sa mearga toate draciile alea.
Pana atunci,cel daruit de colegul marksman este mai mult decat binevenit.!
P.S.1
Nici n-am stiut ca am 6!! difuzoare in cotet!Bubuie de-i sar geamurile!
Happy,happy,joy,joy! 124.gif
P.S.2
Nu-i cd,doctore!E radio-cas. tongue.gif
P.S.3
Daca-i face cuiva trebuinta casu' de fu pe leguma,adica asta:
[attachmentid=1627772758] [attachmentid=1627772759] [attachmentid=1627772760]
i-l ofer gratuit cu cea mai mare placere!
Un PM si se rezolva! smile.gif
madkat
Sa inteleg ca xcarfleoshcu ala nu mergea pe cassul stock al masinii?
N-avea pinii in mufa?
Laurentziu83
Uleiul 5w40 e full sintetic, 5w40 e in general semisintetic. Personal remand 5w, 10w as pune doar daca papa ulei si n-am chef/bani/etc sa fac rk la motor pe modelul "nu-i mai dăm bunătăți bunicii, ca oricum moare". Sa pui 10w ca "protejeaza mai bine" mi se pare o gluma buna.
Dodone
Laurentziu, nu trebuie sa fii sarcastic , indiferent daca ai sau nu dreptate sleep.gif .
La un motor mai uzat ai tolerante mai mari intre camasile cilindrilor si segmenti, acolo unde trebuie sa ai compresie. Un ulei cu un coeficient de vascozitate mai mare la rece iti asigura o compresie mai buna la pornire si la functionarea motorului la rece, atunci cand este uzura cea mai mare. Daca mai este si sintetic inseamna ca isi mentine parametrii (legaturile intre molecule) un timp mai indelungat.
Eu asa as face si asta am sfatuit un prieten. Atat ma pricep, dupa cat am invatat despre uleiuri, dupa ce am segmentat sau inlocuit seturi motor la cateva zeci de motoare, dupa ce am condus de la motociclete la T.I.R. -uri. Tu fa cum vrei.
Oricum , nu vreau sa intru in polemica cu tine si nici sa mai scriu pe acest topic pe aceasta tema.
Markos
QUOTE(Laurentziu83 @ 16 Dec 2011, 19:13)
Uleiul 5w40 e full sintetic, 5w40 e in general semisintetic.
*


Aha, mersi de lamuriri. Deci e full sintetic, dar în general semisintetic. Io credeam ca-i bumbac 100%.
l@u
din bumbac 100% sunt tricourile lu DDMan wink.gif
Iulikk
Laurentiu a vrut sa zica ca 5w40 e fill sintetic si 10w40 e semisintetic.
l@u
adica stii tu mai bine ca el cum sta treaba cu uleiul ? mad.gif biggrin.gif
Laurentziu83
Scuze, mai greu cu netul pe telefon. Cât despre uleiuri, eu merg pe ce zice cartea, nu prietenii, precum și pe un al doilea principiu: dacă merge, nu repara, cu alte cuvinte, dacă nu consuma, pune-i 5w, indiferent de ce arată bordul.
kum
QUOTE(Laurentziu83 @ 16 Dec 2011, 20:25)
Scuze, mai greu cu netul pe telefon...
*


Pai n-ai gasit si tu un uairles in tot bucurestiu' ala? huh.gif Ca parca erai specialist la gasit uairlesuri neparolate prin toata europa aia pe unde te-ai plimbat blush.gif
Da chiar... Ia mai zi-ne pe unde-ai fost... rolleyes.gif
l@u
hai te rog,nu-l intarata !
Markos
QUOTE(kum @ 16 Dec 2011, 20:59)
Da chiar... Ia mai zi-ne pe unde-ai fost... rolleyes.gif
*


Țiglina, Barboși, Filești, Micro 14...
marian-j
Haideti sa incheiem discutia despre uleiuri.
Va multumesc frumos pentru sfaturi!
Iata cum voi proceda:bag 5W si vad cum se comporta.Daca nu voi fi multumit,la urmatorul schimb bag 10W.Ca o sa pape motorul ulei in niste limite rezonabile nu m-ar deranja.Sunt obisnuit de la pisoi. happy.gif
Completam cand e cazul si merem inainte.Ala sa fie tot baiul!
La 5W m-ar incanta mai mult stabilitatea sa mai indelungata in timp,in detrimentul peliculei mai onctuoase la rece oferite de cel 10W,deoarece km parcursi vor fi atat de putini incat nu cred sa apuce uleiul sa uzeze in mod real ,indiferent ca-i sintetic sau semi.
Am rezolvat-o si cu antigelul!
Acum e nou-gantz si curat-lacrima.Am dat jos vasul de expansiune si l-am spalat dar nu am reusit sa curat si colturile de sus.Cu apa nu s-a luat si n-am reusit sa ajung pana acolo cu o periuta deoarece sunt niste pereti despartitori ce impiedica accesul.Mi-s multumit ca baremi am incercat. happy.gif
[attachmentid=1627772839] [attachmentid=1627772840]
In raport de dilutie 1:1.refractometrul indica astfel:
[attachmentid=1627772841]
Aprox. minus 35.
Daca nu se descleie harablaia pe drum,ajung cu ea pana in Siberia! 04.gif
Dodone
Da' zi-mi si mie cine fabrica monoclu' ala ca tare m-am wub.gif de el . Degeaba m-am chiorat prin el ca n-am observat ca masoara si electrolitul din baterie.
dr_mKe
Oricum, daca motorul consuma ceva ulei, 99% cauza este la simeringurile supapelor. Dupa cum arata auspuffu' eu nu mi-as face nici o problema.

10W40 sa nu puna ? Zau asa ! Eu am folosit multa vreme 10W-40 din asta[attachmentid=1627772852]

Meganul tau veci n-a vazut asa ulei si nici n-o sa vada tongue.gif
Markos
QUOTE(dr_mKe @ 16 Dec 2011, 23:49)
10W40 sa nu puna ? Zau asa ! Eu am folosit multa vreme 10W-40 din asta[attachmentid=1627772852]

Meganul tau veci n-a vazut asa ulei si nici n-o sa vada  tongue.gif
*


Ala-i ulei adevarat, de logan cu auspuf, nu-l pui pe orice cazan.
dr_mKe
Normal, Loganul nu-i de nasul uleiului asta. Doar SupeRNova era wub.gif
marian-j
QUOTE(Dodone @ 16 Dec 2011, 23:17)
Da' zi-mi si mie cine fabrica monoclu' ala ca tare m-am wub.gif  de el . Degeaba m-am chiorat prin el ca n-am observat ca masoara si electrolitul din baterie.
*


Scula apartine baietilor de la firobuze.Intrucat am o relatie excelenta cu colegii respectivi,te pot asigura ca nu-mi va fi foarte greu sa le cer(iarasi) refractrometrul.Da-mi de stire si te astept cu drag! biggrin.gif

<span class='edit'>17 Dec 2011, 01:17:</span>
Doftore,io ma tot nevoiesc sa-mi schimb distributia si matale ma indemni la Motul.
In momentul in care imi voi pune distributia la la punct presupun ca o sa ma indemni la Chrono! rolleyes.gif
Dodone
Pe mine ma interesa sa identifici producatorul refractometrului , eventual si un cod de produs, poate-l gasesc pe net, sa vad ce pret are. Banuiesc ca nu f. ieftin.
dan22y
Coane, acum ce sa mai... o poti plimba in voie pe autostrada ca e la o aruncatura de matale... spre Arad tongue.gif si poti si matale sa spui ca a fost plimbata "doar" pe autobahn.
romeodr
marian,spune-mi te rog cat lichid de racire intra in Laguna...ca desi este la -29,al meu,parca l-as schimba,asa pentru culoare..
corbex
Recomand cerneala de imprimanta. Are o culoare de rose semivechi.
tatabobu
QUOTE(Dodone @ 17 Dec 2011, 11:20)
Pe mine ma interesa sa identifici producatorul  refractometrului , eventual si un cod de produs, poate-l gasesc pe net, sa vad ce pret are. Banuiesc ca nu f. ieftin.
*



Ia vezi, nu-i asta? Daca nu, macar vezi un pret.
Dodone
Bull's eye ! Bravo aplauze.gif ! Dar va mai astepta. In perioada asta banii sunt cheltuiti pe alte lucruri. Oricum , face banii.
cdadan
Pentru utilizare casnica, un densimetru clasic de ce n-o fi bun? Probabil e de 10 ori mai ieftin si suficient de precis.
marian-j
QUOTE(romeodr @ 18 Dec 2011, 11:06)
marian,spune-mi te rog cat lichid de racire intra in Laguna...ca desi este la -29,al meu,parca l-as schimba,asa pentru culoare..
*


Cartea zice ca-s 6,5 litri:
[attachmentid=1627773303]
Eu personal,am reusit sa scot doar vreo 5 litri si ceva din masina deoarece nu am gasit pe unde se da drumul la antigelul aflat in partea inferioara a blocului motor.M-am tot uitat si m-am sucit dar nu am gasit busonul respectiv.Am desfacut un surub in sase colturi situat in partea dinspre fata/jos a blocului motor(undeva sub o sonda si in apropierea imbinarii blocului cu cutia de viteze) ca sa constat ca orificiul respectiv are legatura cu circuitul de ungere al motorului.
Am "tamaiat" pe langa motor pana m-am plictisit de orbecait,apoi am desfacut cotul inferior al radiatorului,un furtun ce vine la o rampa paralela cu blocul(cuplata cu unul dintre furtunurile de la climatizare) si vasul de expansiune.Am recuperat un bidon(din acela de apa plata de 5l) plin ochi.Cu ce s-a mai scurs pe ici pe colo si tinand cont de faptul ca in vasul de expansiune nivelul lichidului era aproape de minim,as crede ca in bloc a ramas ceva mai putin de un litru de antigel vechi.
Pana la urmatorul schimb ma dumiresc io daca se poate scoate si acel rest.
Si apropo de vasul de expansiune:nu prea merita sa-l dai jos ca sa-l speli.
Iti ia ia ceva timp pana il demontezi si rezultatul este aproape inobservabil.Cel putin la masina mea,asa a fost.
Spor la treaba!
romeodr
multumesc de informatii!!

am sa incerc la un service Dacia,tinand cont ca este acelasi motor de pe Logan!

o intrebare daca sti cumva,motorul asta 1,6 16v de pe Lagunele astea din 1998-2000 are aceea fulie defazoare care tot creaza probleme ???
Dodone
@cdadan
Arata-mi un densimetru clasic cu 3 scale diferite ca cel de mai sus. Iar cu unul clasic nu poti fi okos (citeste ocoș). Adica falos icon_mrgreen.gif .


@romeodr
Din cunostintele mele, fulie defazoare s-a montat doar la motoarele de pe primele serii de Megane 2.1 . Pt. siguranta citeste pe foc automat (printre randuri) primele 30 de pagini de pe topicul dedicat. Fara misto
cdadan
QUOTE(Dodone @ 19 Dec 2011, 10:14)
@cdadan
Arata-mi un densimetru clasic cu 3 scale diferite ca cel de mai sus. Iar cu unul clasic nu poti fi okos (citeste ocoș). Adica falos  icon_mrgreen.gif .
*


Nus' cum e cu scalele, dar stiu ca astea clasice au erori acceptabile. Daca iti indica -32 si in realitate e -30 sau -34, nu cred ca-i o mare hiba.
http://www.bestautovest.ro/densimetru-acid...si-antigel.html
Dodone
Nu, da' nu are scala pt. lichid stropgel si nu arata ca o scula de astronom sau de laborant...si nu poti okos cu ea. tongue.gif
corbex
Un densimetru domestic nu merge corect decit daca-ti bagi masina in bucatarie.
marian-j
radmasa.gif
Vezi,la asta nu m-am gandit.
Trebuia sa-mi fac usile la casa mai late! biggrin.gif
Dodone
Si sa-i dai gaze la doamna. De la masina, nu de la ultimele polonice de fasole...
La densimetrele clasice temperatura lichidului trebuie sa fie de 20 gr. Celsius. Variatia abaterii de temperatura e direct proportionala cu variatia abaterii la citire.
Pai, eu ce fac iarna ? Iau proba din bidonul de antigel motor sau cel de spritgel, fug in casa si pun proba pe calorifer, cu un termometru langa ? Sau incalzesc motorul, iau proba, si o racesc cu termometrul langa ? La scula aia desteapta aceste inconveniente dispar, pt. ca masoara densitatea in pelicula, cu ajutorul luminii, nu in volum, cu ajutorul unei greutati.
Ce-i bun rareori e si ieftin.
corbex
Cu ala de casa poti masura si tuica. Iti trebuie doar un tabel de echivalente icon_mrgreen.gif
bmwh548
Ntz. Tuica o masori cu instrumentul de masura Victoras. Are si unitate in sistemul international.
Laurentziu83
QUOTE(romeodr @ 19 Dec 2011, 11:13)
multumesc de informatii!!

  am sa incerc la un service Dacia,tinand cont ca este acelasi motor de pe Logan!

  o intrebare daca sti cumva,motorul asta 1,6 16v de pe Lagunele astea din 1998-2000 are aceea fulie defazoare care tot creaza probleme ???
*


Fulia defazoare s-a montat doar incepand cu Megane 2 si Laguna 2, pe Laguna 1, Kangoo, Logan, s-a montat doar fulie clasica.
Insa respectiva fulie nu e pusa acolo doar ca sa se strice, ci are rolul ei, eu unul sunt foarte multumit de cum isi face treaba.
marian-j
Amu intreb si io,nu dau cu paru':ce face de fapt,fulia aia?
Reduce socurile(asupra curelei si asupra alternatorului) cand intra in circuitul de alimentare diferiti consumatori mai "gurmanzi"? unsure.gif
corbex
Cica ar face ca distributia sa fie oarecum variabila. Solutie tehnica marca reno. Din cauza ca nu se unge la rece, se strica la cald. Se recomanda aplicarea, cu o pipeta lunga, a 2-3 picaturi de ulei pe axul acesteia, inainte de pornire. Dupa aceea se renunta la pornire si se ia autobuzul.
Dodone
radmasa.gif radmasa.gif
marian-j
Aham,deci daca ai pe masina fulie d-aia defazoare,poti sa circuli doar cu autobuzul.
Firobuzul,tramvaiu'sau metroul ies din discutie.De bac(ma refer la barca aia de te trece Dunarea,nu la finalul anilor de liceu!) nici nu mai are rost sa amintesc! rolleyes.gif
Coane Dodone,vazui ca facusi un "coup de foudre" pentru ocheanul ala.
Iaca o poza cu ambalajul.Ai si codul acolo.
[attachmentid=1627773565]
Sa nu ma intrebi insa de pret!A fost cumparat mai demult,si decat sa ma pui sa "dezgrop" actele din contabilitate mai bine ma pui sa aflu de ce suradea Gioconda! tongue.gif
Voi face niste probe suplimentare.Electrolit si lichid de spalare a parbrizului.
Revin(asap) cu poze.
Dodone
Merci coane. Imi plac mult uneltele de calitate, dar facute sa dureze. Are si un usor aspect clasic, daca nu cumva chiar retro. Ceea ce ii confera un plus de atractie din partea mea. Daca nu erau cheltuielile de sarbatori imi luam unul. E link intr-o postare anterioare.
dr_mKe
Fulia aia defazoare se cam bulea pe orice motor pre 2007. La rece decaleaza axul cu came de admisie pret de cateva grade, daca mai tin eu bine minte.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.