Nene IRONIK, mi-ai spart gura!!! Si doi dinti!!
Nu m-as fi gandit in vecii-vecilor ca aia de la Osram isi omologheaza CE cacarezele alea de 5w5, si nu catadicsesc sa faca acelasi lucru si cu cele P21W!! Incredibil!
Uite:
[attachmentid=1628093337] [attachmentid=1628093338]
Au si simbol "auto", adica chiar daca sunt mai tolomac, sa nu-mi pun becuri de veioza pe cazan.
In standul cu becuri led de unde le-am cumparat, cele Osram erau singurele care purtau marcajul CE. Singurele din pe putin fo 5 sau 6 neamuri. Aproape la acelasi pret(diferenta de cativa lei in jos) erau unele care ziceau ca sunt led cu tehnologie CREE. Habar nu am ce-i aia, si nici nu purtau sigla de omologare. Probabil ce tehnologia aia o fi mai scumpa. Sunt tufa, asa ca prefer sa-mi tin pliscul.
Dracu' s-o ia de treaba, ca nici in producatorii consacrati nu mai poti sa ai incredere!
QUOTE(clamba @ 19 Sep 2018, 14:15)
Coane Marian, imi permit să mă bag în discuție neinvitat. Dacă ai posibilitatea, fă un test înainte de cumpărare, e posibil ca un bec led să nu dea mai multa lumină vizibilă celor din față decât cel incandescent de pe mașină. Înțeleg diferența dintre temperatura de culoare intre incandescent și xenon, dar ideea drl-urilor e să fii vizibil din față ziua. Și chiar și cu bec incandescent, mașina este mai vizibilă decât cu luminile de întâlnire aprinse pe timp de zi(pe motiv de lupe).
Colega clamba, esti bine venit oricand in discutiile purtate pe topicul de fata!
Exact cum zicea colegul IRONIK mai sus, ar fi fost ideal sa pot testa becurile inainte de a le cumpara. Din pacate, nu am aceasta posibilitate. Prin urmare, voi face incercarea pe speze proprii.
Oricum, sunt deja comandate. Daca nu se vad cum trebuie, sau constat ca pot fi deranjante pentru partenerii de trafic, le demontez in secunda 2! N-am chef sa ma injure lumea pe drum!
Din fericire, becurile respective le pot monta/demonta foarte usor de pe masina, si nici nu costa o avere. Daca bag de seama ca nu se potrivesc pe dlr-uri(indiferent de motiv), le mut in lampile de marsarier. Daca nici acolo nu-si fac treaba cum trebuie, le pun inapoi in ambalaj si le duc in pod. Poate or fi bune la altceva. Atata paguba sa fie!
Iti multumesc si dumitale pentru sfaturi si lamuriri!
QUOTE(Flatron @ 19 Sep 2018, 14:40)
Să-mi zici și mie unde-ți faci polish la TM, poate mă bag și io.
Colega Flatron, neica bucatzelu' fu mai rapid ca mine, si ti-a raspuns deja la intrebare.
Da, ma voi adresa celor de la Motorkraft, pe motiv de polish manual. Lustruirea se face incet, la rece, nu cu masina de polishat. Aceasta, manuita necorespunztor, poate incinge policatbonatul si il predispune la o ingalbenire foarte rapida. Nu-ti vorbesc din auzite! Am patit treba asta! La un an dupa primul polish dat farurilor de pe Laguna verde, acestea aratau mai rau decat atunci cand am cumparat-o! E drept ca nu am pus si folie dupa acel polish. dar nu din zgarcenie! Pur si simplu nu stiam, in acel moment, despre respectiva forma de protectie.
Apoi m-am informat, am primit si sfaturi de la colegi si am rezolvat treaba. Policarbonatul ce acopera farurile a ramas la fel ca in prima zi cand a fost reconditionat, si iaca, au trecut cca 4 ani de atunci!
As mai putea adauga manopera foarte ingrijita si curata, precum si folia3M care isi merita toti banii!
Au mai vizitat cativa colegi de forum si inca niste amici firma respectiva. Toti au plecat multumiti de acolo.
Singurul nemultumit, a fost doftoru' din Deva! Ala are tot timpul a ceva de comentat, si la cat de pretentios si carcotash e, nu-l multumeste nici San'Petru in persoana!
Singurul, hai sa ii zic, devantaj ar fi pretul. Un far recondionat de de cei de la Motorkraft costa mai mult decat dublu vizavi de unul reconditionat cu masina si acoperit cu folie din targ.
Spre exemplu, la L1 m-a costat 300 ron reconditioanarea farurilor, asta in conditiile in care am gasit oferte de 120 ron pe ambele faruri, cu folie cu tot.
De aici inainte, optiunea iti apartine!
Consider ca ti-am oferit toate informatiile necesare.
Off topic.
Zilele trecute am vazut pe net comentariile unui nene de la RAR, specialist in blocuri optice, surse de lumina, etc. Eh, nenea ala zicea ca RAR-ul interzice categoric aplicarea de folii de protectie pe faruri! Ca reducerea intensitatii fluxului luminos, ca refractie, ca difractie, ca poate creste temperatura in far, samd. Perfect de acord cu dumnealui! Dar nenea ala vorbea de la nivel de catedra universitara, si de la inaltimea unor rezultate obtinute in laboratoare.
Presupun ca nu a dat nici o data piept cu un client furios, care nu pricepe de ce refuz sa ii bag troaca in hala itp pe motiv ca are farurile varza! Si io am avut faruri la fel, si nu doresc sa se mai chinuie si altii! Dar este foarte greu sa explici logic unui om scos din sarite!
Ca sa concluzionez: prefer oricand niste faruri polisate si acoperite cu folie(chiar si din targ!), in dauna unora cu transparenta unei bucati de carton! Pacatul meu sa fie! Va asigur ca nu am sa ma duc sa racai pe marginea farurilor sa vad daca au folie aplicata, sau nu. In ciuda oprelistilor, io o sa imi lustruiesc farurile si o sa le acopar cu folie. Fuck the sistem!
<span class='edit'>19 Sep 2018, 21:02:</span>
L.E.
Iuuuuu! Is chior!
Am marit poza cu dosul ambalajului, si abia acum am vazut X-urile pentru becuri exterioare 5w5!
Io ma uitam, ca inecatul, dupa marcajul CE! Dar am omis faptul ca sunt omologate ca si surse de lumina interioara, nu ca becuri de pozitie. Salut, zboara Osramurile din faruri.
Coane IRONIK, spusele dumitale se adeveresc in totalitate. Scrise(ma rog, desenate), alb pe negru, de cei de la Osram pe ambalaj. Pacat ca cel ce ar fi trebuit sa tina cont de ce zici matale, avea dusa mintea in alta parte. Imi cer scuze!