Tu-ti dai seama ce rau ti-o furi de la un 320d. Si ramai cu satisfactia turelor ...
QUOTE(Kruger @ 5 May 2011, 21:24)
Doamne fereste, faptul ca mie nu imi plac dieselurile nu inseamna ca altuia nu tre sa-i placa. E ca la pisde.
Da ma, da' tu vorbesti de funie in casa spanzuratului. Ca vezi pe ce topic esti. Iar daca tie nu-ti place, nu e musai ca-i cwrva.
QUOTE(C a t a l i n @ 5 May 2011, 21:33)
Max 5000 rpm cred.
TDI PD banal, 4920 de ture la ultimul ITP. Si astea se stie ca nu urca prea mult.
C a t a l i n
5 May 2011, 20:44
QUOTE(cdadan @ 5 May 2011, 21:41)
Tu-ti dai seama ce rau ti-o furi de la un 320d. Si ramai cu satisfactia turelor ...
Asta sa fie problema...
Vedem noi peste vreun an așa care 320D face un 2.0 T de 240-295 CP.
ArtVandelay
5 May 2011, 20:44
QUOTE(Merced @ 5 May 2011, 21:40)
@argonsi alea diesel de ce n-ar putea fi concepute sa aiba puterea maxima la turatii mai mari? Intreb pentru ca nu ma pricep.
piese in miscare foarte grele, biele,pistoane, mai mari si mai grele decat la benzinare+ cursa pistonului mult mai mare. s-ar putea face si dieselurile sa se tureze ca benzinarele, dar n-ar rezista prea mult, si nici prea eficiente n-ar fi (motorina nu poate sa arda asa repede)
Merced
5 May 2011, 20:46
Multumesc pentru raspuns!
Markos
5 May 2011, 20:52
Ba nene, un supercar precum Audi R10 urca pana la max 6000 rpm. Dar randamentul maxim, ca performante, îl are la 5000.
Lasati naibii turatiile alea incredibile pentru benzinare, la tractoare n-au nicio treaba cu performanta maxima.
cosmin_2300
5 May 2011, 20:58
QUOTE(Merced @ 5 May 2011, 21:40)
Bine Cosmine, absolut de acord, si alea diesel de ce n-ar putea fi concepute sa aiba puterea maxima la turatii mai mari? Intreb pentru ca nu ma pricep.
Din simplul motiv că motorina ARDE, iar benzina ... explodează! În momentul în care depășești un anumit număr de rpm nu faci altceva decât să arunci pe evacuare motorină nearsă
5 May 2011, 22:00:
QUOTE(Markos @ 5 May 2011, 21:52)
Lasati naibii turatiile alea incredibile pentru benzinare, la tractoare n-au nicio treaba cu performanta maxima.
Ce ți se pare așa incredibil ca un motor pe benzină să ajungă la 7100 rpm?
QUOTE
Concept inovator de turație înaltă(HDZ) Răspuns instantaneu, agilitate fără egal: plaja largă de turații, care ajunge până la 8.700 min–1, este disponibilă într-o fracțiune de secundă. Dezvoltarea remarcabilă a cuplului, care își atinge maximul abia la 530 Nm, împinge mașina neînduplecat înainte. Totodată turațiile, similare sportului cu motor, permit performanțe suverane.
kamelot
5 May 2011, 21:02
Scuzati baieti poza mare...am incarcat-o pe un ftp si abia dupa ce am pus-o mi-am dat seama cat de mare e...in alte parti o miscoreaza automat cat sa intre in pagina.
Kruger nu te supara frate. Si eu sunt adeptul benzinei 100% dar am condus si dieselache de la seria 1 la X6 si nu mi-au lasat o impresie proasta. Din contra. Dar asta nu inseamna ca m-au dat pe spate si gata diesel imi scrie pe frunte. Cat despre pisicutele pe benzina si motoarele in 4 sau 6 bine intretinute...jos palaria.
Markos
5 May 2011, 21:06
QUOTE(cosmin_2300 @ 5 May 2011, 21:58)
Ce ți se pare așa incredibil ca un motor pe benzină să ajungă la 7100 rpm?
Mai citeste odata ce-am scris. Ziceam sa lase turatiile ridicate în seama benzinarelor. La tractoare înseamna motorina arsa degeaba.
Audi R10 ala e TDI V12. La fel si urmasul lui, R15 TDI V10. La 5000 de rpm obtin maximul de performanta (care e impresionant).
cosmin_2300
5 May 2011, 21:07
Da, îmi cer scuze, am înțeles eu greșit ... deh ... oboseala
ArtVandelay
5 May 2011, 21:16
hai ca v-a dat de lucru Catalin ..
marian-j
5 May 2011, 21:18
QUOTE(Kruger @ 5 May 2011, 21:15)
Ce e in portbagaj in poza aia ? halci de porc ?
Daaa de unde!E odorizant ardelenesc pentru masini! Asta de la doctoru' cetire!
QUOTE(cdadan @ 5 May 2011, 21:18)
Marianeee, ia-ti matzu si da-i foc!
Cu toate ca ma impac destul de bine cu cazanu' meu apar si momente cand chiar imi vine sa fac si treaba asta!Da' ma calmez destul de repede ca oricum n-am bani de alta caruta in viitorii cativa ani.Zicea cineva candva urmatoarele:cand n-ai ce-ti place iti place ce ai!
Kruger
5 May 2011, 21:27
As servi cu cea mai mare placere niste odorizant din ala ardelenesc "D"D
cdadan
5 May 2011, 21:29
Mariane, propozitia aia scoasa din context suna ca dracu'.
QUOTE(C a t a l i n @ 5 May 2011, 21:44)
Vedem noi peste vreun an așa care 320D face un 2.0 T de 240-295 CP.
Sa vad io 2.0T-ul ala la 7100 de ture. Asta de reno taie la 6200.
marian-j
5 May 2011, 21:29
QUOTE(C a t a l i n @ 5 May 2011, 21:36)
Da, și tractorul pe ogor trage... însă sunetul...
Bine spus! Coane Kruger,ia legatura cu doctoru'! Colega cdadan,nu-ti bate capul. Glumeam doar!
Mi-ati adus aminte de nea Romica, cu cele 7000 de ture pe coaja lui dizăl.
Asta e, i-au pus aia de la Mioveni turometru de benzinar
marian-j
5 May 2011, 21:46
Iertata-mi fie ignoranta:cine-i nea Romica?
Markos
5 May 2011, 21:49
o legenda din SanRemo
Merced
5 May 2011, 21:49
Ala avea 1.4Mpi din cate tin eu minte.
Markos
5 May 2011, 22:05
atunci îl confund cu altul.
sobolan
5 May 2011, 22:44
ma bag si eu.....la diesel degeaba ii aplici turatii extreme...dieselul are cuplul maxim la turatii mai mici decat banzinarul.... la e46 i-am dat 7000ture de multe ori si fuge grav de tot dar daca era diesel cred ca era dusa de mult la spital.....
cosmin_2300,ca de obicei "off-line"de motorul diesel, dar stii sa ma dai la bula degeaba,nemernic mic ce esti :
"Timpul 3-Arderea si detenta-motor diesel
Amestecul de aer cu vapori de motorina, comprimat intr-un timp foarte scurt, explodeaza, impingand pistonul din punctul mort superior in punctul mort inferior"
deci cum este ? motorina arde si benzina doar explodeaza ?
5 May 2011, 22:51:
QUOTE(cosmin_2300 @ 5 May 2011, 20:58)
Din simplul motiv că motorina ARDE, iar benzina ... explodează!
dr_mKe
5 May 2011, 23:42
Amu' ca un cunoscator al agregatului de sub capota, doar l-am gadilat si pe la bujii, mie mi se pare ca tureaza usor pana in 4500 rpm inclusiv in treapta a 4-a, mai dezinvolt decat un TDI contemporan ca si vechime.
LE > Bucatzelu' avu' fix aceiasi reactie cand i-am aratat ''odorizantul ardelenesc pentru masina''
C a t a l i n
6 May 2011, 05:20
QUOTE(sobolan @ 5 May 2011, 23:44)
deci cum este ? motorina arde si benzina doar explodeaza ?
Ruginirea, arderea propriu-zisa, explozia sunt toate procese de oxidare.
Diferenta intre ele se face in functie de timpul de reactie. Explozia este tot o ardere, foarte rapida. Motorina arde (sau explodeaza) mai incet decat benzina.
para06
6 May 2011, 06:52
sobolan sunt tare curios cum ai turat tu dieselu la 7000:|
tataiedaciotul
6 May 2011, 07:05
Cu o manivela...
Merced
6 May 2011, 07:34
QUOTE(sobolan @ 5 May 2011, 23:44)
la e46 i-am dat 7000ture de multe ori si fuge grav de tot dar daca era diesel cred ca era dusa de mult la spital.....
<span class='edit'>5 May 2011, 22:51:</span>
cosmin_2300
6 May 2011, 07:37
sobolan, care crezi că e rolul acelor pct de suspensie? Sau pt tine trebuia să pun ghilimele? Am explicat în așa fel încât să înțeleagă toți, dar tu faci pe dășteptu' ca de obicei
cdadan
6 May 2011, 10:01
QUOTE
la e46 i-am dat 7000ture de multe ori si fuge grav de tot dar daca era diesel cred ca era dusa de mult la spital.....
Daca era dizel, intra in limitare la 5000 si gata. Restul sunt cai verzi pe pereti.
aLecsunder
6 May 2011, 10:36
QUOTE(C a t a l i n @ 5 May 2011, 20:36)
Da, și tractorul pe ogor trage... însă sunetul...
Sa inteleg ca mergi prin oras doar in 5000+ rpm sa ai auzul excitat permanent. Mereu am apreciat pe cei ce dau "sprituri" la semafor !
marian-j
6 May 2011, 12:39
Hai sa ma bag si eu ca musca-n lapte in discutia vizavi de deosebirile dintre detentele motoarelor mac si cele mas. Din vagile mele amintiri parca as zice ca benzina "explodeaza" dat fiind faptul ca amestecul carburant are un initiator al campului de flacara (scanteia electrica) si atunci arderea se face exploziv deoarece frontul de flacara se deplaseaza rapid in toate directiile si consuma aproape instantaneu amestecul carburant deja comprimat iar la diesel aprinderea se face datorita frecarii intermoleculare si atunci flacara se va deplasa ceva mai lent iar amestecul carburant va avea tendinta sa arda "in straturi" nu tot deodata. Daca gresesc va rog sa ma corectati.
sobolan
6 May 2011, 14:04
QUOTE(C a t a l i n @ 6 May 2011, 05:20)
Ruginirea, arderea propriu-zisa, explozia sunt toate procese de oxidare.
Diferenta intre ele se face in functie de timpul de reactie. Explozia este tot o ardere, foarte rapida. Motorina arde (sau explodeaza) mai incet decat benzina.
CORECT !
QUOTE(para06 @ 6 May 2011, 06:52)
sobolan sunt tare curios cum ai turat tu dieselu la 7000:|
era benzinar mai nene.....n-ai citit atent,am zis ca daca era diesel era la "spital" de mult.....da' ce ros avea sa turez in asa hal un diesel ?
para06
6 May 2011, 14:26
Scuze , era 6:52 dimineata ,nu vedeam prea bine
argon
6 May 2011, 14:51
Cand conduci la ora aia ce faci, iei primul pom?
para06
6 May 2011, 15:00
Nu iau nici un pom , una e sa nu vezi o litera si alta e sa nu vezi un pom.
Si pana scot eu masina din garaj , pana se incalzeste motoru etc , imi revin complet din somn
Merced
6 May 2011, 15:08
V-ati nimerit doi "nefomisti" la rand.
para06
6 May 2011, 15:21
=))) eu sunt fomist ) da tata ma pune sa bag masina in garaj:))
Daca era dupa mine vindeam garaju
nalodaniel
6 May 2011, 20:33
ca sa mai pun paie pe foc :
"la turatia aia nu-si mai face bine ungerea, nu se mai aprinde bine motorina.”
“nu vrei s asti cum facea masina dupa ce i-am dat de 3 ori consecutiv 6000rpm, mai ca nu mi-au dat lacrimile crezand ca am facut praf motorul. n-am sa uit acele sunete" "dar e adevarat ca de pe la 4500 incepe sa se simta plafonarea, dar cel mai tare se simte dupa 5700rpm." "a fi vazut cum facea dupa ce i-am dat de vreo 3 ori 6000. troncanea, batea, suiera, scupia, tusea, ma injura. nici ea nu mai stia ce sa faca. trage, dar nu cat sa te minunezi “ "o singura data m-am dus pana pe la 6300rpm si o yeah, trebe sa fiu de-a dreptul criminal sa repet acea turatie, facea foarte foarte urat.” “m-am interesat de ce si am primit informatii foarte exacte, nu se mai face ungere si asta e de rau, foarte de rau"
si mai pe subiect, motorul diesel in 4 cilndtri de pe e36 a fost unu din primele dieseluri cu succes in curse. prin succes a se intelege a reusit sa castige o cursa importanta, cea de 24h de la Nurburgring in 1998.
LE: daca stiti un loc unde discutiile despre dieseluri pot continua fara a polua, folositi cu incredere functia quote.
argon
6 May 2011, 20:36
Abia se taraie tomberonu'..
ArtVandelay
6 May 2011, 20:40
asta e al topitului aluia de pe logan club care punea pe youtube filme matrasite (recunoscut de el) cu acceleratia bolidului
sobolan
6 May 2011, 21:37
e DCI....euro3 ,masina lui cristi,un coforumist "documentat" !
marian-j
6 May 2011, 21:48
Am o intrebare. A mai utilizat cineva vascocuplajele produse de firma Vemo? Ca asta ce mi l-am pus acum cateva zile incepe sa ma calce pe nervi!
sobolan
6 May 2011, 21:52
asta-i firma nemteasca,cunoscuta cat de cat....da ce face ? zgomot mare ?
marian-j
6 May 2011, 22:37
Exact,coane! Chiar si atunci cand motorul e rece,elicea se invarte cu viteza foarte mare. Cu vechiul cuplaj(cel de origine) puteam sa opresc elicea cu un deget pana se incalzea un pic motorul. Cu acesta nou nu reusesc!Daca as insista as cam risca sa-mi gasesc verigheta prin scut.Cu deget cu tot! Pana pe la 2000-2500rpm nu-i asa de deranjant.Cand trec de 2500 incepe sa se auda zgomotul elicei.Intre 2500-3000 incepe sa se auda un vuit destul de sonor.Daca trec de trei mii si ma duc inspre limitare(aprox. 5000) zici ca-s un mig ce intra in fortaj.Te rog sa ma crezi ca sperii lumea pe strada! Ma deranjeaza tare mult treaba asta si inca nu am o explicatie.
cosmin_2300
6 May 2011, 22:42
Se poate să nu se fi "rodat"? Zic și eu, nu dați cu parul
sobolan
6 May 2011, 22:45
nu prea am experienta in bmw-uri dar eu stiu asa...cu motorul mai rece elicea aia se invarte la turatii f.mici...abia cand apa atinge o limita mai "inalta" merge "in priza directa cu motorul"....are un fel de cuplaj pe "ambreiaj" ....banuiesc ca e electric dracia !
cosmin_2300
6 May 2011, 22:53
Dacă nu greșesc, nu este electrică Are un fel de ambreiaj, care (prin frecare) cuplează arborele motorului de elice în funcție de temperatura motorului (așa cum știi, metalul reacționează la variațiile de temperatură).
sobolan
6 May 2011, 22:57
sunt si electrice...am dat eu de una pe la un autobuz Ikarus,de ala de prin anii 80 cu motor de raba unguresc,avea "comanda" electrica....de ce n-ar fi si la bemveu ? dar ai dreptate oricum,poate sa fie si mecanic !!!
marian-j
6 May 2011, 23:13
Cosmine,cam asa ma gandeam si eu dar nu-s sigur. E drept ca nu am parcurs prea multi km cu noul cuplaj. Mai rabd oleaca. Colega sobolan,nu-i electrica dracia aia!Daca era electrica cred ca-mi gaseam singur raspunsul.Se pare ca functioneaza pe principiile mecanicii fluidelor.Ori cu materia asta mi-s total paralel.
sobolan
6 May 2011, 23:15
dupa un search pe net....deci ar fi si asta o posibilitate ca e nou inca,daca e de ala cu diferential ! asta excluzand faptul ca elicea ar fi descentrata.....sigur ai pus-o cum a fost inainte ,are vreun marcaj,pana ? daca e ca ala din poza 1 nu prea are de ce sa faca zgomot ! treaba cu zgomotul am mai gasit-o pe un seria 5....dar ala facea rau de tot....mai asteapta si tu sa vezi ce se intampla...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.