Ferraille! Ferraille!
[attachmentid=1628089890]
<span class='edit'>9 Jul 2018, 23:46:</span>
Apoi m-am apucat de becuri si lampi.
Am incercat sa reconditionez oglinzile proiectoarelor auxiliare de faza lunga. Operatiunea nu a reusit.
Asadar, au fost inlocuite cu unele sh, Maxtel JF. La fel de vechi, dar aflate in perfecta stare. Am degripat sistemele de reglaj pe orizontala si pe verticala ale proiectoarelor, am inlocuit piulitele de reglaj si suruburile ce fixeaza dispersoarele in corpuurile lampilor(inox), si au capatat o pereche nou-nouta de H3 naitbreicare. Urmeaza sa le confrunt cu aparatul de reglat faruri.
Tot naitbreicare am pus si in faruri, pe faza lunga. H7, de data aceasta. Xenoanele bat bine pe aparat. "Deseneaza" curat, fara umbre. Cel putin deocamdata. Nu prezinta nici modificari de culoare intre ele, si nici nu oscileaza lumina in momentul in care se aprind. Momentan, le dau pace.
Mai apoi, am schimbat becurile de semnalizare fata/spate. Philips Silver Vision. A avut dreptate doftoru' din Deva. Is ce trebe! 10X, doc!
In afara de un foarte fain breloc "Mini" pentru cheia de contact, pe care l-a capatat nevasta-mea de la doftor, mie mi-o mai adus 2 becuri led pt pozitiile fata ale S-ului. Osram. Niste cilindri de aluminiu, cu un led in varf. Cu xenoane si cu naitbreicare, vorbesc aceiasi limba! Arata bine, lumineaza clar(desi au doar 1W) fara sa deranjeze in peisaj! 10X, doc, again!
Nu am umblat la farurile de ceata. M-am zgait la ele, par a avea becuri HB3 in ele. Se aprind amandoua, dar nu cred ca vor fi folosite prea curand. Si astea raman asa cum sunt.
Mnoah, am gatat cu becurile.
Urmatoarea problema: spalatoarele de faruri. Cand am incercat prima oara sa le pun in functiune, canci! Nu se clinteau! Am povestit deja ce belelele am avut cu spalatorul lunetei.
Am mai citit pe forumuri. Necaz tipic pentru masini care zac mult timp nefolosite. Zama de spalatoare face depuneri si blocheaza sertarasele de pulverizare. Rezolvarea? Kinetoterapie! Tras duzele afara din cilindrii de actionare, date din belsug cu WD 40 si lasat sa se odihnesca. Iara impinse afara, iara la loc, si tot asa. Cca un ceas. Eh, dupa cca o ora, spalatorul din stanga a inceput sa miste. Iesea ca o treime de cursa, si se pisha oleaca. Ala din dreapta, butuc! Nu misca neam. Reluat "gimnastica"+ WD.
Moamaaa si ce iesea din spalatoarele alea! Crocodili si moluste! Am zoit farurile ca dreaq! Depuneri mucilaginoase si fragmente calcaroase. Lichidul de spalare folosit a fost cel de la Mol.
Ma cujet sa caut o zama dedicata pt spalatoarele de faruri, gen Sonax sau Nigrin
Bref, dupa cca doo ore de "chinezareala", pishatoarele de faruri isi fac datoria!
Apoi m-am ocupat de inchizatoarea portbagajului.
Cand actionam clapeta de deschidere, cca 2 secunde, paraia ca mitraliera! Abia apoi se deschidea.
Am demontat carenajul ce adapostea sistemul de inchidere. 3 pini si 4 "braduti".Simplu.
Apoi am desfacut cele doua suruburi de fixare ale incuietorii, si am intors-o sa va vad ce scrie pe ea. Valeo! Mi-o venit acru pe grumaz! Iar Valeo?!!
In gura ma-tii, BMW! Daca tot ai facut un bastard, de ce nu ai folosit "genele" originale? Aveai la dispozitie Simens, Bosch, Hella, usw!
Eh, injinerii de la Valeo au considerat ca fiind suficient un singur punct de sprijin de jos in sus, pentru motorasul actuatorului. Acesta fiind de cca un cm patrat. Surubelnita din poza are cca 1.5 cm latime.
[attachmentid=1628089914]
[attachmentid=1628089915]
[attachmentid=1628089916]
Eh, sprijinul ala s-a uzat, iar pinionul melcat al motorasului s-a dezaxat de roata conducatoare a mecanismului. Nu mult, dar suficient cat sa nu mai functioneze corect.
M-am scarpinat in crestet oleca.
Apoi am gasit rezolvarea! O bucatica mica(3X3 cm) de membrana butirica autoadeziva(d-aia de se foloseste la jgeaburi si acoperisuri) lipita de motoras.
Apai cand am infipt pinul de sprjin in membrana aia, si i-am clipsat inapoi carcasa, nu mai misca motorasul de la locul lui!! Nu mai avea cum! A mai marait olecaca incuietoarea, pana si-a refacut "calcatura" originala. Apoi a tacut.