Nenea Dodone,ii bai!
Io m-am programat pentru reparatiile de azi,de Martea trecuta!Au aia de munca de nu-si vad capu'!Nu cred ca te pot lua in lucru asa de repede!Cand suni la service,cere in mod expres cu d-l Nicu Lazi.Poate ar fi util sa precizezi ca il rog si eu frumos sa rezoneze la necazul dumitale.
Iti trimit si nr lui de telefon privat.
Amu sa va povestesc de "spitalizarea"de azi.Mi-s bucuros!!
Franele pe spate sunt in stare foarte buna,spre excelenta.Se pare ca ultima servisare facuta la frontozoaica a fost una ce privea sistemul de franare si ca bonus i s-au inlocuit si flansele telescoapelor fata.Lichidul a fost destul de curat,discurile si tamburii se afla in conditii onorabile,sabotii au "carne"destula,la cilindrii receptori spate l-i s-au dat burdufurile protectoare jos si nu lacrimeaza neam,pistonasele nu prezinta urme de gripare,tijele si arcurile retractoare se prezinta foarte bine,etc.Pana la viitoarea schimbare de placute fata,n-am ce sa mai caut pe sub tamburi.Adicatelea minim fo 30k.Sa mai traiasca leguminoasa pana atunci,ca asta inseamana cam fo trei ani!Bref:pe puntea spate au mai ramas doar talerele si cilindrii receptori fara burdufuri.Restul acareturilor au fost date jos,curatate si puse la loc.Totodata au fost verificati si rulmentii spate.Is buni si aia!Au facut baie in benzina si au primit vaselina noua.Amin si cu rulmentii spate si cu semeringurile tamburilor!Is ok!
A urmat inlocuirea lichidului de frana.Ate,daca mai trebuia sa precizez!
Placutele de frana mai aveau cam 2mm pana sa intre "fier pe fier".
Cu ocazia asta am aflat ca troaca frontozeasca nu are cablajul necasar semnalizarii la bord a uzurii maxime a placutelor,chit ca placutele ce l-am cumparat aveau senzorii respectiv inclusi.Mi-s oleaca dezamagit! Pana si parlitu' ala de pisoi are sârmele alea incluse" bai difolt"!
Sa recapitulam:s-au verificat franele si rulmentii spate, s-au inlocuit placutele fata si lichidul de frana.
Ajungem la burduful planetarei.
Tantanaaaa!L-am intrebat pe nenea mecanicul cum a procedat.
Pasul 1:golit si verificat uleiul din cutia de viteze.Curat-lacrima si in buna stare,deci nu era necesara inlocuirea.
Pasul 2:demontat burduful dinspre cv.
Pasul 3:demontat complet planetara de pe masina,
Pasul 4:desfacuta toata planetara si curatate toate elementele componente.
Pasul 5:inlocuit burduful bolnav(introdus dinspre partea opusa),dimpreuna cu vaselina si colierele aflate in kit.
Nota bene:burduful nu-i din cauciuc ci dintr-un material plastifiat.Chiar nu-mi imaginez cum sa treaca o gaura de aprox. 24 mm peste "lalea",ca doara nu-i guma de chiloti!
Pasul 6:asamblat planetara.
Pasul 7:montat planetara reparata inapoi pe masina.
Pasul 8:introdus inapoi uleiul in cv si verficat nivelul.
Totul ok.
Am garantie la manopera si la calitatea la burdufului.
End of story.
Si acum vestile mai naspa.
Rulmentii de sarcina sunt varzaaa!
Apoi oleaca de joc in capul de bara stg si un joc incipient la bieleta de directie dreapta.Check!
Urmeaza:2 bielete si 2 capeti de bara.Lemforeder,bineinteles!
Cu rulmentii aia insa,nu mi-e clar.Ca-s zob,am bagat de seama,dar cum naiba arata?
Nu ma luati cu ""let me google for you" ca mi-s obosit mort.Are careva o poza sau vre-un link?Asta-i una.Si a doua:ce rulmenti sa cumpar?FAG,SKF,Koyo?
Dupa ce termin cu directia si cu unghiurile,urmeaza "asaltul" final:gumele de vara!
P.S.
Doftore,spre deosebire de matale si de colegul meu(cel cu Clio) nu mai am "chițăituri"in tamburi!
Nush ce "raticid"o fi folosit nea' mecanicu',da nu se mai aude nimic!!