Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Laguna si Mini
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105
bucatzel
Vrei sa zici "CONSERVA Magistrala" ...
dizzy
Eu foloseam retea CAN BUS, dar magistrala de date CAN-BUS, suna mai bine
einstein1984
francezii ii zic MUX, reseau multiplexe.
marian-j
Am nimerit prost. Am vrut sa ajung pe Clip. Unul dintre operatori este in concediu, iar celalalt este prea aglomerat. Deci, pas.
Am apelat la o solutie de avarie. Un tester Delphi.
[attachmentid=1628106362]
S-au sters toate erorile. Bordul este curat. S-au curatat doar efectele, nu cauza.
In we trecut mi-am ascultat motorul. Si rece, si cald. Si la relantiu, si in turatie de limitare. Si cu draci, si cu laci! Nu am putut evidentia ceva suspect! Actuatorul lucreaza, nu am gasit furtunuri deteriorate sau gatuite, am pipait pe la radiatoare cu stetoscopul, etc.
Mi-a ajuns si senzorul de supraalimentare intre timp, asa ca m-am prezentat la nenea mecanicul cu el in mana. Si ma intreaba mecanicul: ai comandat AMBII senzori, nu?
Mi-o picat falca in poala! ohmy.gif
Spre informarea dvs, traseul de supraalimentare are 2!! senzori. Identici, dar situati in puncte diferite ale traseului. Lucreaza in tandem.
Time out.
Astept sa primesc al doilea senzor.

<span class='edit'>2 Jul 2019, 22:11:</span>
QUOTE(dizzy @ 29 Jun 2019, 07:41)
[...]
Nea Marian, când Octavia mea făcea asa ceva , s- a lăsat cu actuator vacuumatic nou si comanda vacuumatica noua.
*


Daca trebuie, le schimb si pe alea! Nu-i un capat de tara. Mai intai incep cu solutiile banale. Sa vedem. Daca e dusa si sonda de aval, se schimba si aia. Nu-i o avere.
Momentan is multumit ca o disparut cechenginu din bord. Imi defecta fengshuiu'. a scapat.gif

<span class='edit'>2 Jul 2019, 23:08:</span>
Intrebare!
Am gasit pe net asta.
Credeti ca mi-ar fi de folos?
Am un leptop vechi, hp. Rad tot din SO si instalez doar aplicatia testerului.
Ce parere aveti, merita?
YRX
Daca mai ajungi la testerul ala Delphi ia-l pe operator la un test de drum in care sa vedeti in timp real presiunea de supra-alimentare reala fata de cea specificata. Gasesti un drum mai liber unde pornesti de la o turatie mica in tr2 de ex si cu acceleratia la fund urmaresti in sarcina si pe toata plaja de turatie daca cei doi parametrii coincid.
Daca nu exista scapari pe traseul turbo urmatoarea chestie de verificat este comanda turbinei, banuiesc ca este turbina cu geometrie variabila si "agata" pe la o anumita sarcina si turatie.
Daca masina are si MAF, de verificat si ce zice ala la proba de drum.

Eroarea iti apare in anumite conditii, daca circuli pana la conditiile alea nu mai apare, dar trebuie verificata masina ca altfel o sa mai faca.
Pentru tine personal ar fi mai bun un tester Delphi, ai mai multe marci in curte si ar merge una multimarca. Cu Delphi nu poti sa faci anumite manevre (resetare adaptivi, etc.) dar citeste tot si poti reseta erorile.
marian-j
M-am programat la mecanic. Abia in 15 Iulie am gasit loc. Mecanicul meu are un testser Bosch multimarca. Atata stiu, ca e Bosch. Ce naiba de varianta de tester este, habar nu am.
Fix ce zici matale i-am zis la nenea mecanicul ca vreau sa faca: sa isi bage testerul in obd si sa ia masina la schingiuit cum il taie capul. Sa-i scoata pistoanele prin capota, s-o incinga, s-o raceasca, sa ii faca tot ce stie. Mie sa imi spuna ce trebe schimbat.
Prima data sa inlocuiesc senzorii de supraalimentare. Maine imi soseste cel de al doilea.
In 10 minute ii inlocuiesc pe ambii.
Privitor la turbina cu geometrie variabila: nu cred ca troaca mea are asa ceva. Masina este destul de veche(2008). Nu cred ca s-au aruncat frantujii la o tehnologie atat de complexa pt anul respectiv. Vorbesc in necunostinta de cauza. Habar nu am ce neam de fofeaza turbo am pe masina!
Imi pun obrazul de tabla si o sa imi permit sa il deranjez pe conu' einstein. Poate ma lamureste dumnealui daca am turbo cu geometrie variabila sau cu pale fixe.
In curte mai am doar doua troace: cupeul si Mini. Pisoiul s-a gasit alt stapan.
Mini nu face figuri. Are un motor rudimentar, gandit de americani acu' fo douaj' de ani.Are doar cativa senzori(intre care si unul de MAF). La motorul ala ii trebe doar aer, benzina cu vadra, ulei bun si talpa grea. Merge, fi-i-ar ma-sa a dracu, de aduna asfaltul sub roti! N-are nicio greata. Il am in batatura de un an. Nu a aprins nimic pe bord! Neam!
Zanuta reno, cum o dat oleaca de greu, cum si-o facut bordul "pom de iarna"! mad.gif
Zanuta are un sac de senzori. Numa' scaunul soferului are fo 10! Bag sama ca un sfert de masina este o increngatura de senzori de tot soiul.
Asadar, apreciez mult sugestia dumitale privitoare la Delphi. Io is suparat ca ma necajeste leguma, asa ca am vrut tester dedicat reno, fara sa ma gandesc la faptul ca si pe Mini l-ar putea apuca pandaliile. Excelent sfatul dumitale! worship.gif
Iti dai seama ca nu ma apuc io sa resetez adaptivi, sa suprascriu softuri sau sa programez chei. Pe mine ma intereseaza o chestie cat mai simplu de utilizat care sa ma ghideze. Nu insist sa fie ieftina. Doar simplu de utilizat, asta ma intereseaza.
Amu ma duc sa dau cu vulpea rosie dupa delfi.
Daca ai matale vre-o sugestie, ti-as fi recunoscator.
Nu-i graba, cand ai timp. Deja mi-ai acordat destul de mult din timpul dumiatale liber, si iti multumesc frumos pentru asta. smile.gif
bion
Pana tw descurci cu superlimou renou iti ofer un pui de renou care merge ca ceadu. Ai declarat cu martori. Tablaria o stii. icon_mrgreen.gif Macar se mai misca babuța.
marksman
QUOTE(marian-j @ 3 Jul 2019, 21:19)
M-am programat la mecanic. Abia in 15 Iulie am gasit loc. Mecanicul meu are un testser Bosch multimarca. Atata stiu, ca e Bosch. Ce naiba de varianta de tester este, habar nu am.
*


Bosch KTS
marian-j
Multumesc, doctore! biggrin.gif
Babuta dumitale bate la cwr multe masini cu staif, dar prost intretinute.
Iaca, declar si aci ce ti-am zis cand am inspectat-o. smile.gif
Sincer, chiar am picat in fund cand am vazut ce buletine de gaze a scos hodoroaga. Tzais! wub.gif
cj98czh
QUOTE(marian-j @ 2 Jul 2019, 21:49)
Am gasit pe net asta.
Credeti ca mi-ar fi de folos?
*



pune o comanda pe aliexpres si il cumperi la jumate de pret .... sau un Delphi la 50 euro ... tot acolo ...
marian-j
Cred ca am gasit, la mine in sat.
300 ron. O treime din pretul clipului.
Cu 500 imi cumpar cabluri si pentru Mini, si pentru Skoda sora-mii si pentru masinile pretenilor mei. In plus, capat si Autodata si softurile adiacente. Mi-s aur la munca!
Suport tehnic, garantie, tot ce doresc. Imi iau leptopul sub brat, se instaleaza ce trebe si dau banu' in cunostinta de cauza.
Tester Delphi

<span class='edit'>3 Jul 2019, 22:50:</span>
QUOTE(cj98czh @ 3 Jul 2019, 22:21)
pune o comanda pe aliexpres si il cumperi la jumate de pret .... sau un Delphi la 50 euro ... tot acolo ...
*


Nu ma bag, coane, pe ali. Nu ma stiu cu engleza, imi prind urechile in termenii tehnici, etc. Mai bine dau cativa lei in plus si sa mi se explice sa pricep si io pe ce bumbi sa apas. smile.gif
cj98czh
Delphi ii unul din cele mai misto testere cu care m-am jucat si chiar mi-au trecut destule prin mana .. simplu intuitiv si chiar poti face o gramada de chestii cu el ...
marian-j
Aferim, sa fie primit. Delphi sa fie! smile.gif
Imi fac curatenie prin vechitura aia de hp si apoi il sun pe om.
YRX
QUOTE(marian-j @ 3 Jul 2019, 21:19)
Privitor la turbina cu geometrie variabila: nu cred ca troaca mea are asa ceva. Masina este destul de veche(2008). Nu cred ca s-au aruncat frantujii la o tehnologie atat de complexa pt anul respectiv. Vorbesc in necunostinta de cauza. Habar nu am ce neam de fofeaza turbo am pe masina!


Dap, cred ca ai dreptate, pare ca e Mitsubishi TD04 cu wastegate. Dar si la astea apar probleme. Asteptam cu interes logul in mers, ala e important.
cj98czh
Sunt 100% convins ca nu o sa vada nimic anormal ... la fel cum nici senzorii aia nu sunt de vina ...
Victorine
Daca Marian, care intelege cum functioneaza o masina isi cumpara diagnoza, ma ofer sa particip si eu cu o parte ca sa fie mai usor la buzunar, in ideea ca poate odata o sa beneficiez si eu, ca altii la care am fost n-au reusit mare lucru. Unul nu stia prea bine ce zice fiecare parametru si cum sa-i coreleze, altul n-a facut test in mers... cu ce mai zice YRX, poate iese ceva. Ce zici Marian?
bgdrenault
Voi o rezolvati cu o bere, mai simplu.
YRX
Diagnoza iti da, dar nu-ti baga in sac.
Si pe mine ma enerveaza ca in manuale nu prea sunt explicate valorile, uneori diferente minore sunt cele care te indreapta spre rezultatul corect. Ca mi-am adus aminte de Logan, dar postez la locul care trebuie.
La problema Lagunei, trebuie vazut la blana totala, cum i-a dat in depasire, cum sta cu boost-ul, s-ar putea sa nu reuseasca asa usor sa replice, dar alternativa este sa schimbe piese dupa ureche.
marian-j
QUOTE(Victorine @ 4 Jul 2019, 07:47)
Daca Marian, care intelege cum functioneaza o masina isi cumpara diagnoza, ma ofer sa particip si eu  cu o parte ca sa fie mai usor la buzunar,  in ideea ca poate odata o sa beneficiez si eu, ca altii la care am fost n-au reusit mare lucru. Unul nu stia prea bine ce zice fiecare parametru si cum sa-i coreleze, altul n-a facut test in mers... cu ce mai zice YRX, poate iese ceva. Ce zici Marian?
*


Nu-i chiar asa de scump testerul ala, astfel incat sa trebuiasca sa facem cheta! smile.gif
De aceea vreau sa cumpar si setul acela de cabluri, sa il putem folosi mai multi.
Nu prea ma stiu io cu diagnozele, dar buchisim impreuna. Poate ii cooptam si pe marksmanu si pe bucatzelu. Aia is cu IT-ul si sigur is mai priceputi ca mine. wink.gif
Prin urmare, daca ai chef sa te joci cu testerul, esti invitatul meu. Stai numa sa-mi bibileasca marksmanu leptoaca ce va fi dedicata exclusiv diagnozei si apoi iau legatura cu vanzatorul. Intre timp vreau sa ii caut si o baterie la vechitura aia de leptop, ca a lui oem e moarta de cativa ani.
Chip in taci! smile.gif
einstein1984
din pacate pentru mecanicii amatori, laguna 3 nu mai are manual de diag clasic cu valori and stuff, are diag ghidat. Pleci de la efectul client sau codul DTC si apoi te intreaba, ai benzina? ai bujii bune? parametrul XYZ este peste 20? daca da fa aia, daca nu schimba cutia de viteze. Si ala merge numa online, cu abonament.
dar poti cauta un manual de laguna 2, cam acelasi motor, cu explicatii despre cine cum face, despre ce face fiecare stare si parametru . daca nu gasesti, da un buzz si ma uit ce mai am prin arhive.
marian-j
QUOTE(YRX @ 4 Jul 2019, 08:15)
Diagnoza iti da, dar nu-ti baga in sac.
Si pe mine ma enerveaza ca in manuale nu prea sunt explicate valorile, uneori diferente minore sunt cele care te indreapta spre rezultatul corect. Ca mi-am adus aminte de Logan, dar postez la locul care trebuie.
La problema Lagunei, trebuie vazut la blana totala, cum i-a dat in depasire, cum sta cu boost-ul, s-ar putea sa nu reuseasca asa usor sa replice, dar alternativa este sa schimbe piese dupa ureche.
*


Evident ca nu astept minuni de la diagnoza! Sunt convins ca daca-i bag stecheru' in mufa legumei nu o sa apare pe ecran: bai, nea'Caisa, vezi ca ti s-o stricat la troaca senzorul x si piesa y, pune mana si schimba-le.
Este doar un ghid, atata tot. Mai departe, tot pe umerii lu'nenea mecanicu'pica greul, ca doara nu m-oi apuca sa schimb piese dupa capul meu ca asa am visat io azi noapte. Departe gandul. Atata doar ca voi avea un capat de sfoara de care sa ma apuc. Asa, ma uit la bordul tip pom de iarna ca curca-n craci. Diagnoza ar trebui, cel putin teoretic, sa imi dea indicii cam pe unde ar putea fi problema/problemele.
P.S.
In timp ce editam am primit mesajul ca mi-a ajuns la magazin si cel de al doilea senzor de presiune.
bucatzel
QUOTE(marian-j @ 4 Jul 2019, 09:25)
Poate ii cooptam si pe marksmanu si pe bucatzelu. Aia is cu IT-ul si sigur is mai priceputi ca mine. wink.gif
*


Pai matale zi numa' cand, ca facem cumva sa fie bine...
marian-j
QUOTE(einstein1984 @ 4 Jul 2019, 10:34)
din pacate pentru mecanicii amatori, laguna 3 nu mai are manual de diag clasic cu valori and stuff, are diag ghidat. Pleci de la efectul client sau codul DTC si apoi te intreaba, ai benzina? ai bujii bune? parametrul XYZ este peste 20? daca da fa aia, daca nu schimba cutia de viteze. Si ala merge numa online, cu abonament.
  dar poti cauta un manual de laguna 2, cam acelasi motor, cu explicatii despre cine cum face, despre ce face fiecare stare si parametru . daca nu gasesti, da un buzz si ma uit ce mai am prin arhive.
*


Saru'mana!
Bodaproste, coane! Nu mai dau nici un buz ca sa te deranjez! Daca gasesti ceva ce crezi ca mi-ar putea fi util, trimite-mi. Apoi vad io cu m-oi plati cu matale, ca si asa ti-s dator pana peste cap! blush.gif

4 Jul 2019, 10:50:
QUOTE(bucatzel @ 4 Jul 2019, 10:44)
Pai matale zi numa' cand, ca facem cumva sa fie bine...
*


Sa adun cap la cap leptopul, scula si softul si trag apoi clopotele sa se auda pana la Giroc. biggrin.gif
verde
Trista situatie. Io zic sa te pregatesti sufleteste de o reparatie calculator injectie. Doar niste lipituri reci pe la conectorii aia mari , dar pe placa computerului. Senzorii aia nu pot fi defecti din cand in cand , daca acum masina merge normal . Sunt multe masini cu suferinta asta pe forum .
Si mai zic preventiv sa NU folosesti tempomatul se pare ca si functionarea lui e afectata.
YRX
Vezi ca adaptoarele de cablu nu iti trebuie decat la masini foarte vechi, gen de la 2000 in jos. Mufa care o are diagnoza merge direct pe mai toate protocoalele.
marian-j
Zau? Pai atunci renunt la ele, ca mi-s inutile. Dacia lu' bucatzelu' n-are obd. sleep.gif
Multam de sfat! smile.gif

<span class='edit'>4 Jul 2019, 13:18:</span>
QUOTE(verde @ 4 Jul 2019, 11:44)
Trista situatie. Io zic sa te pregatesti sufleteste de o reparatie calculator injectie. Doar niste lipituri reci pe la conectorii aia mari , dar pe placa computerului. Senzorii aia nu pot fi defecti din cand in cand , daca acum  masina merge normal . Sunt multe masini cu suferinta asta pe forum .
Si mai zic preventiv sa NU folosesti tempomatul se pare ca si functionarea lui e afectata.
*


Asta e! Cum mi-o fi norocu'. blush.gif
GIC
QUOTE(marian-j @ 4 Jul 2019, 10:25)
Intre timp vreau sa ii caut si o baterie la vechitura aia de leptop, ca a lui oem e moarta de cativa ani.
*


Pana sa-i gasesti o chinezarie, arunca un ochi si aici. Am lucrat cu ei la cateva baterii (au pus capacitate marita) si suntem multumiti.
bucatzel
QUOTE(marian-j @ 4 Jul 2019, 12:17)
Zau? Pai atunci renunt la ele, ca mi-s inutile. Dacia lu' bucatzelu' n-are obd. sleep.gif
*



Atata bai sa fie, ii pun...
marksman
Iti dau io unu' de Logan.

<span class='edit'>4 Jul 2019, 15:05:</span>
QUOTE(GIC @ 4 Jul 2019, 14:07)
Pana sa-i gasesti o chinezarie, arunca un ochi si aici. Am lucrat cu ei la cateva baterii (au pus capacitate marita) si suntem multumiti.
*


Daca stiam de astia in urma cu vreo 2 saptamani aveam deja bateria ca noua la hp-ul sotiei (i7 nepornit din 2014). Data aviatoare stiu.
marian-j
QUOTE(GIC @ 4 Jul 2019, 14:07)
Pana sa-i gasesti o chinezarie, arunca un ochi si aici. Am lucrat cu ei la cateva baterii (au pus capacitate marita) si suntem multumiti.
*


Iti multumesc pentu sfat, coane GIC, dar in cazul meu nu prea merita sa investesc cca 300 de roni(transport dus/intors,celule LiIon, refurbishare, etc) in bateria unui leptop batran pe care mi-as dori sa nu-l mai folosesec niciodata.
Acuma is diliu de cap, ca am masina stricata si imi trebe leptopul ala. Dar daca reusesc sa-mi repar cazanu', sper ca leptopul si interfata Delphi sa adune doar ani si praf, nu ore de utilizare! Cu roata de rezerva mi-a iesit miscarea. Am dat aproape 400 de ron pe ea, dar nu a fost cazul sa o utilizez. Cel putin deocamdata.Asa ca imi doresc sa nu folosesc prea des(spre deloc) leptopul ala. A, ca vecinii mei ar avea nevoie de jucaria Delphi? Cu drag! Ori ne jucam impreuna cu ea, sau le-o pun in brate si sa faca ce vor. Nu dorm cu ea sub perina!
Bref: solutia oferita de matale este optima pentru cei care folosesc leptopurile intens.
Mie nu-mi este necesara, dar iti multumesc inca o data pentru sugestie. Iaca, lui marksman ii prinde bine sfatul dumitale.
Io o sa primesc o baterie de la cumnatul meu. O descarc pe firma lui. Acuma ca primesc o chinezarie low cost, sau o chinezarie oem, ciubucul meu. Calu' de dar...

QUOTE(bucatzel @ 4 Jul 2019, 15:01)
Atata bai sa fie, ii pun...
*


laugh.gif
marian-j
Bun! Am doi senzori noi de presiune turbo in mana. M-am consultat cu nenea mecanicu' si mi-a zis sa nu-i inlocuiesc pe cei de pe masina. Vrea sa vada niste parametri. Se ocupa el cu cei doi noi.
I-am zis ca vreau sa-mi cumpar si jucaria Delphi. N-a avut nimic impotriva, dar mi-a zis sa aman cumpararea. Interfata respectiva trebuie cuplata in obd, iar dumnealui vrea sa culeaga cat mai multe date, fara interferenta cu un alt tester. Asadar, pe Delphi il cumpar saptamana viitoare.

Prin urmare, cupeu' intra la service. Luni, 15.07.19.
Prima problema, eroarea de turbo. Aia ma doare rau. Rau de tot! blush.gif
Doi, revizie generala clima: schimb de fluide de lucru, schimb filtre de habitaclu. Daca se considera necesar, se inlocuieste si filtrul uscator. Climatericul merge bine, dar o revizie profesionala nu-i strica.
Trei, schimbat uleiul in cutia de viteze. Mi-s indragostit cum schimba vitezele cutia asta in 6! Mai mare dragu'! wub.gif
Vreau sa mi-o pastrez in buna stare. Trei kile de oloi+manopera. Io cred ca merita toti banii!
Patru, verficare geometrie directie. Aproape un an de hartoape pe drumurile patriei, cred ca justifica o verficare mai amanuntita a geometriei si a sistemului 4C. Io am dejghinat deja masina pe platourile oscilante. Nu am depistat nimic suspect, dar sa vedem ce zice si standul de unghiuri.
einstein1984
uleiul la cutie NFP, da? Si geometria nu e deloc o idee rea la cat costa un cauciuc din ala de 18...
marian-j
Pai se poate, coane? Fix ce ai zis matale, aia am cumparat! As fi vrut sa imi cumpar uleiul NFP din reprezentanta reno de la mine din sat. N-au asa ceva. Se pare ca sunt singurul damblagiu care si-a cumparat un GT benzinar, cale de cateva judete. Asadar, reno TM nu-si bate capul cu mine. Dar nu-i bai. Am in portbagaj 3 kile de oloi de cv cu agent sicativant inclus. M-am descurcat. smile.gif
[attachmentid=1628106838]
Nenea mecanicu' mi-a zis ca vrea sa se ocupe mai atent de 4C. Sa il bibileasca, sa vada cum merg articulatiile, sa faca reglaje daca este cazul, etc. Abia apoi se apuca de verificarea generala a geometriei.
YRX
Cat a fost litrul de NFP?
mars
Uleiul NFP are legatura cu tipul cutiei de viteze: PK4 (scrie si pe bidon PKX), respectiv cutia cu sase trepte care se gaseste si pe masinile cu motoare diesel, inclusiv pe alte game, cum ar fi Megane, Latitude etc. Inainte de a umbla la sistemul 4Control, uite un material interesant: https://eduscol.education.fr/sti/sites/edus...urces-copie.pdf.
pishky
nea marian, nu-ti fa grij, mere si la cutiile de tractor uleiul ala, tot pk sunt si cutiile alea
marian-j
QUOTE(YRX @ 12 Jul 2019, 06:52)
Cat a fost litrul de NFP?
*


Nu foarte scump.
[attachmentid=1628106894]
Io ma asteptam la avioane, gen Mini.
[attachmentid=1628106895]

<span class='edit'>14 Jul 2019, 17:32:</span>
QUOTE(mars @ 12 Jul 2019, 07:27)
Uleiul NFP are legatura cu tipul cutiei de viteze: PK4 (scrie si pe bidon PKX), respectiv cutia cu sase trepte care se gaseste si pe masinile cu motoare diesel, inclusiv pe alte game, cum ar fi Megane, Latitude etc. Inainte de a umbla la sistemul 4Control, uite un material interesant: https://eduscol.education.fr/sti/sites/edus...urces-copie.pdf.
*


Multam fain, marsule! smile.gif
Iti dai seama ca imi transfer pdf-ul 4C in format letric. Cu engleza is tufa, dar frantuzeasca imi este mai "user friendly ". 04.gif

QUOTE(pishky @ 12 Jul 2019, 20:16)
nea marian, nu-ti fa grij, mere si la cutiile de tractor uleiul ala, tot pk sunt si cutiile alea
*


Bun, ok. Am priceput. Iti multumesc pentru deslusiri.

Dar amu stau cu barba-n cot si ma cujet: daca uleiul nfp este atat de comun, nu este prea scump si se potriveste la o gramada de masini, de ce mama dracului reprezentanta reno TM nu il are pe stoc, in timp ce un magazin generalist il are la raft?! Nu disponibil in cateva ore sau pe comanda. La raft!! Cand mi-a zis einsteinu' de nfp, io am crezut ca e cine stie ce raritate de oloi, din moment ce reprezenta oficiala reno nu-si permite sa aiba pe stoc baremi fo trei litri. Nu-mi trebuia un butoi de 200 de litri. Decat trei imi faceau trebuinta. Ciudat!
marian-j
Noah, gata! Punem batista pe tzambal a scapat.gif
S-a inlocuit uleiul in cutia de viteze. Nu s-a schimbat mai nimic. Cutia merge la fel de bine. Clicaie si zavoraste treptele la fel. Bag sama ca in cutie nu se afla uleiul pus de fabrica. Nenea mecanicul mi-a zis ca uleiul a fost foarte curat. Cat de batran era, naiba stie.
Mai departe: verficat 4C. Curatat cu atentie, verficat articulatii, etc. Totul in regula.
Apoi s-a verficat geometria. Toate unghiurile "pe verde". Inca o bifa ok pe lista.
A ajuns climatronicul la rand. Schimbat filtre de habitaclu si fluidele de lucru. Din sistem lipseau cca 100 ml de freon. Rezolvat. O 9 bifa ok!
Si acum ajungem la "rana". Eroarea de senzori de supraalimentare.
N-are rost sa va umplu capu', ca scriu pana maine. S-au facut doua logari dinamice. Senzorul de aval batea campii grav de tot. Pana la 3500rpm mergea. Dupa aia, incepea sa se balbaie. Trimitea semnale gresite in sistem, si il tampea si pe cel din amonte. La 4500 rpm, senzorul de aval dadea output 0! Evident ca cel din amonte punea turbina pe burta!! Ala vedea presiune 0 pe circuitul de turbo.Motorul intra in safe mode! 2 mesaje: verificati sistemul de depoluare si verificati gestiunea electronica a motorului. Cu chek enginu' aprins, cu cheie in bord, cu tot tacamul.
Semnalele gresite plecau si in sistemul de calculatoare ale masinii. Zapaceau sondele lambda si tempomatul. Mai mare dragul! mad.gif
S-au inlocuit senzorii de supraalimentare. Clar ca after(Bosch), ca nu eram nebun sa le dau 670 de ron pe bucata la aia de la reno!
Nu s-a mai facut logarea dinamica. Merge troaca ca o zana!
Mi-am luat-o din service si m-am dus la aeroport. Is pe acolo niste drumuri bune, rar vizitate de politie.Si am dat in ea, fratilor! Cu dusmanie am dat. Instatul pe bord imi indica 35% consum. S-a pus in cap doar pe la 6500, cand ma taia protectia "antiprost". In rest, nimic! Nici un mesaj de eroare.
M-am intors la servis. Nenea mecancul era inca acolo. I-am raportat ca imi vine sa il tzuc in frunte! wub.gif
Mi-a zis ca a fost foarte placut impresionat de logarea pe turbina. Desi e batrana, isi face treaba cu prisosinta.
Asadar, long story short: nu e picata turbina, nici actuatorul, nici calculator dezlipit. Un amarat de senzor de de treij' de euro o decedat. Asta a fost tot necazul.
bucatzel
QUOTE(marian-j @ 15 Jul 2019, 19:29)
I-am raportat ca imi vine sa il tzuc in frunte! wub.gif
*



Tu iti dai seama ce standarde stabilesti pentru ceilalti clienti ai lui?
einstein1984
Magazionerul ala de la reprezentanta ar trebui sa-si caute alta meserie... Mai toate dubele renault au cutii PK, daca schimba un amnbreiaj la alea ce le pune in loc? NFJ? maine poimanine iti zice ca nu are curea de accesorii de logan.
multi kmp fara probleme cu oliu si senzorii noi.
marian-j
Pai nu stiu daca iti amintesti cand am vrut sa-mi cumpar bujii de la reno. Aveam inca numere rosii, dar aveam civ. Romanesca, nu copie dupa COC.
Eh, si vin cu cartea in mana la reno. Si butoneaza aia de zor la calculatoare. Li se lungeau vizibil moacele. Un mirific ma interpeleaza: da' ce masina e asta? In prima instanta am vrut sa fiu marlan si sa ii raspund: e un reno, in p+m, ca de aia am venit la voi! Pe pravalia voastra scrie reno!! Mi-am inghitit vorbele. mellow.gif
In fine, gasesc aia codul de bujii si imi comunica pretul. Norocul meu ca imi luasem pastilele de inima! ohmy.gif
De aia am crezut ca uleil nfp, cel recomandat de matale, e cine stie ce ulei rar, de nisa. E drept ca nu m-am interesat foarte clar. Am si io o parte de vina! Apoi mi-ati zis voi ca este un ulei foarte comun.
Data viitoare ma voi informa mai atent!
Iti multumesc frumos pentru urari! smile.gif
QUOTE(bucatzel @ 15 Jul 2019, 22:50)
Tu iti dai seama ce standarde stabilesti pentru ceilalti clienti ai lui?
*


Da' e problema mea? Treaba lor!
einstein1984
Orice receptioner sau magazioner care se respecta ar trebui sa-si dea seama folosind caracterele 4-6 din VIn ce masina si caroserie este, alea e dupa VF1.
Asta daca nu are mai putin de 1 luna pe post. Insa presupunca e greu cu personalul la voi acolo, somaj negativ, aia buni pleaca din tara?????
Bine, pe de alta parte aia mai sunt reno? tata socru a mers 2 ani la un service unde se stia cu aia, dupa ce a incetata s amai fie Reno. Tot cu galben pe ziduri, dar nu mai aveau rombul.
bion
Banuiesc ca a fost itepiztu la autoeu.... ca aia vand reno. La ce mecanici au pe acolo e clar ca la troace din astea vintage ca a lui nu stie nimeni nimic ca nu au fost scoliti decat pe modelele mai noi( si mai ales pe cele vandute in reteaua reno romanik).
marian-j
Coane einstein, e reno pravalia! Are shourum, sigle de un metru la poarta si steaguri! Este taticu' si mamica lu' reno de la mine din sat! Este Mecca, Vaticanul sau alfa si omega inchinatorilor la rombului sclipicios de pe malurile Begai! blush.gif
Da, ai dreptate. Le cam pleaca oamenii bine pregatiti. Unul cate unul. Dar acesta este un fenomen general, nu numa' reno sufera de acest necaz.

Azi iara o fost cald in Tm. Ventilatoare vuinde, coloane de troace care se taraiau prin intersectii, ambreiaje incinse, etc. Intr-un final, am scapat "la larg". Am strivit pedala din dreapta de metal(de mocheta, mai exact). Pana sa dau a 4-a, s-o gatat ulitza. Nu am nimic sa va spun. Balena baga botul in asfalt si il rontaie harnica! wub.gif

<span class='edit'>17 Jul 2019, 20:22:</span>
QUOTE(bion @ 17 Jul 2019, 20:01)
Banuiesc ca a fost itepiztu la autoeu....  ca aia vand reno. La ce mecanici au pe acolo e clar ca la troace din astea vintage ca a lui nu  stie nimeni nimic ca nu au fost scoliti decat pe modelele mai noi( si mai ales pe cele vandute in reteaua reno romanik).
*


Corect, doctore! Inclusiv un itpesit le-a plecat. Si unul bun si vechi in meserie, nu un debutant. Dar nu de itp ma plang io. Acolo, cred, ca ma descurc.
Si, da! Ai pus degetul pe rana! Deformare profesionala, cred. sleep.gif
Troaca mea, pe langa ca e veche, mai e si rara, pen'ca e benzinara. Dizele, sunt destule.
Dar daca imi luam una d-aia V6? Se uitau aia de la reno la mine ca la un extraterestru.
Nenorocul face ca nu ma tin buzunarele sa duc in carca o troaca cu motor de 3,2 litri.

In plus, are si cutie d-aia de schimba cum vrea muschii ei, decat d-aia!!, chestie care mie-mi pute.
pishky
in ungaria sunt la fel taxele ca la noi?
bion
Țz. Ei au forinți biggrin.gif
marian-j
Nu-s forintzii un impediment! Ungurii is destepti la cap! Poti plati cu cardul, indiferent daca esti roman sau japonez! Bozgorii iti trag banii de pe card, isi aplica comisionul de conversie si iti pun marfa in brate. Nu le pute nici leul, nici yenul!

QUOTE(pishky @ 18 Jul 2019, 14:31)
in ungaria sunt la fel taxele ca la noi?
*


Sper sa nu aflu cuantumul taxelor unguresti.
Cel putin deocamdata, mecanicul la care umblu se descurca cu cupeul.


Bun, sa revenim. Am capatat baterie 9 la batranul laptop hp. Conu' marksman l-a bibilit/despuricat/optimizat pentru a suporta programul de diagnoza.
A urmat achizitionarea interfetei necesare.
Ati avut dreptate! Este fix ce imi trebuia. Are in soft tutoriale, este destul de usor de utilizat si are pasi de urmat intuitivi.
In plus, imi place ce zice! a scapat.gif
[attachmentid=1628107246]


<span class='edit'>22 Jul 2019, 20:59:</span>
Uitai sa zic. Pentru colegii din Tm si imprejurimi: daca aveti nevoie de diagnoza Delphi, v-o pun la dispozitie. Apsolut gratuit si tax fri! smile.gif
marian-j
O noua victima a strazilor din Timisoara:
[attachmentid=1628107458]
Am luat o groapa din plin! Mare lucru ca nu mi-am crapat o janta pe partea dreapta sau nu mi-am taiat fo guma.Am avut, iarasi, noroc!
Rezolvat! Am scapat usor, doar cu o bieleta antiruliu compromisa.
[attachmentid=1628107459]
Mi-am indreptat toate urarile mele fierbinti spre edilul ce-mi pastoreste urbea si drumurile pe care imi desclei zilnic tigaia!
P.S.
Urmele unsuroase de pe telescop is de la spreiul de destepenit filete. Am dat din belsug, dat fiind faptul ca troaca vine din Germania. smile.gif
madhorsefuzzy
O colega de birou zicea azi ca timisorenii sunt foarte multumiti de edil. Ca e foarte fain orasul.

Nu stiu ce sa mai cred. Ei i-a placut foarte mult.
bion
Sa ii spui ca "bapeamati"
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.