Mi-am randuit frontozoaica!Cu niscaiva peripetii,buninteles.
Partea intai:directia.
Mi-am cumparat bieletele de directie,capetii de bara,rulmentii de sarcina ai telescoapelor ii aveam deja,precum si patru kile de oloi de cutie.Aveam deja programare la service dar cu o seara inainte de a ma duce,ma suna nea mecanicu' si-mi zice sa o amanam pe alta data ca-i racit-cobza.Asta e,ghinion!Numa' bine ca am ratat si promotia cu lichidul servo moka.
Se insanatoseste omu',ii predau cazanu' dimpreuna cu ce targuisem,si-mi vad de ale mele.Peste vre-un ceas ma suna sa ma anunte ca nu poate sa desfileteze bieletele din capetii de bara.A tras de ele cu cheia,cu clestele de teava,apoi doi insi cu ambele scule deodata.Nu se clinteau neam!Prin urmare,ca sa nu mai forteze inutil caseta de directie,a fost nevoit sa reteze bieletele cu flexu'!Incapatanata frontozoaica!!Nu se lasa ea asa cu una cu doua!Dupa ce a taiat bieletele,lucrurile au intrat pe fagasul normal.
Apoi s-a apucat de rulmentii de sarcina.Aia erau pur si simplu ingropati intr-un "guler" solid de rugina,sare si ale mizerii.Unul(cel din dreapta) a iesit intreg de pe arc.Celalalt s-a facut tandari,atata era de corodat!Bine ca n-au vatamat arcurile!!
A inlocuit apoi filtrul de benzina,lichidul servodirectiei si uleiul din cutie.
Pana aici,toate bune si frumoase.Cu exceptia faptului ca ma cam inerveaza mecanicosu' ista al meu!
Io-i duc chestii frumoase,lucioase,frumos ambalate:
[attachmentid=1627879583]
si ui cu ce-mi umple dumnealui porbagaju':
[attachmentid=1627879584]
Masina a intrat mai apoi pe standul de reglare a geometriei directiei.La scurt timp ,am ajuns si eu in service.
S-au facut toate operatiunile necesare si la final primesc rezultatul:directia ok,dar bucsele puntii spate sunt nitel tasate.Nu joaca,dar materialul elastic este deja cam obosit,asa ca am o mica abatere de la valoarea admisa la unghiul de cadere al rotii din dr. spate.
[attachmentid=1627879546]
Momentan nu schimb bucsele.Abaterea e prea mica incat sa merite efortul.Deocamdata!!Mai circul cateva luni,revin la o reverificare si daca problema se amplifica schimbam si bucsele alea.N-am chef sa incep sa toc gumele din spate.
Am plecat in proba.Directia mere mult mai usor,au disparut zgomotele din dreptul casetei si cel mai si cel mai fain lucru, e faptul ca mi-au disparut zgomotele infundate ale rulmentilor de sarcina,cand mergeam pe piatra cubica sau cand traversam liniile de tramvai!Boierie!
Apoi ma umple nea mecanicu' de respect!
Partea a doua:bieleta anti-cuplu.
In timp ce palavrageam cu nea mecanicu',imi zice ca atunci cand mi-a schimbat oloiu' din cutie a observat ca bieleta anti-cuplu e cam varza si ar fi cazul s-o schimb.!Am ramas gura-casca!
-Pai cum dracu' mestere,ca am schimbat-o anul trecut prin ianuarie!!Si n-am nici 7k parcursi de atunci!
-Ce bieleta ai pus?
-Pai una Febi Bilstein cumparata de la P*o Moto*!
-Ai schimbat-o in service?
-Am schimbat-o pe dreaq!!Doar nu era sa vin la matale sa-mi desfaci 2 suruburi.Mi-am schimbat-o singur!
-Cat ai dat pe ea?
-Cca 85 de lei.
-Noah,tocmai ce ti-ai luat o tzeapa de banii aia!!
Apoi ma coboara sub masina,baga un levier in bucsa dinspre fatza si mi-o arata:era mai rupta ca cea veche de o schimbasem!!
Ia priviti:
[attachmentid=1627879563]
Mai fratilor,faza la indigo cu cea cu vascoculpajul de la pisoi!!
N-am factura de service?Canci garantie!Nici macar bonul de la magazin nu l-am mai gasit!
Am cumparat o bieleta Lemforder(aproape de trei ori mai scumpa ca cea cumparata anterior) si am inlocuit-o la service.Facturi,garantii,tot tacamul.@utu-i amaru' ma-sii de treaba!!
Am venit amarat acasa si mi-am amintit ca mi-o pus grecu' un link la bieleta aia nenorocita.Hvala lepo,coane Markos!
Pornind de la link,am inceput sa caut codul inscris pe bieleta.Nu figura la la Febi!!L-am gasit la firma Original Imperium!!
Cine plm is astia??
Voi ati auzit de firma asta?Precizez ca bieleta am primit-o in punga Febi.Punga d-aia resigilabila,ce-i drept!Asa-i ca-s botanist?
Grijania ma-sii de treaba.Vreau sa iasa lucru bun si tot capat cate una peste ceafa.
Partea a treia:fulia alternator.
Asta a fost cireasa de pe frisca!
Am avut de facut cateva drumuri scurte in afara Timisoarei:Lugoj,Biled,etc.
Masina merea struna ,nu mi se mai plimba schimbatorul de viteze prin toata masina,totu' fain.Pana intr-o dimineata cand am dat de un drum de tzara.Hartoape,frig,ceatza,lapovita,etc.Toata electrica de la bord pe maxim:faruri,dezaburire luneta,stergatoare,lumini de ceatza,climatizare,etc.Si incep sa aud un mic suierat sub capota!Suieratul s-a transformat in fluierat si dupa aia in chiuituri!!Bref:a cedat fulia alternatorului.Cand am schimbat distributia a fost verficata cu atentie!Nu prezenta nici un fel de motiv de inlocuire!In cca 7k km a luat-o dracu'!Un posibil motiv e cel furnizat de nea mecanicu:intinzator nou,rola de ghidare noua,curea noua.Toate astea(plus consumul) au crescut efortul asupra fuliei si aceasta a cedat.Se pare ca e cea de origine,asa ca nu ma mai mira nimic.
Acum a primit una d-aia moderna de la INA.
[attachmentid=1627879585]